En toch moet ik elk jaar zelf dingen invullen bij mijn aangiftequote:Op woensdag 4 november 2015 11:59 schreef MissMSX het volgende:
Maar zelfs al doe je niets digitaal. Dan weet de overheid nog alles van je. Zij leggen de echt belangrijke dingen wel vast voor je.
En als je het verkeerd doet zijn ze er als de kippen bij om je erop te wijzen, don't worry.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:00 schreef rival het volgende:
[..]
En toch moet ik elk jaar zelf dingen invullen bij mijn aangifte
Slim van ze. Jou de controle laten doenquote:Op woensdag 4 november 2015 12:00 schreef rival het volgende:
[..]
En toch moet ik elk jaar zelf dingen invullen bij mijn aangifte
Is toch schattig, die naakte kindjes in de badkuipquote:Op woensdag 4 november 2015 12:00 schreef MissMSX het volgende:
Wat ik overigens echt, ECHT niet begrijp is hoe lichtzinnig ouders omgaan met de privacy van hun kinderen. Alles met naam en toenaam het internet opgooien. WTF?
Alsof we iets in te brengen hebben en zoquote:Op woensdag 4 november 2015 12:00 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Slim van ze. Jou de controle laten doen
Inderdaad, dat vnd ik echt onbegrijpelijkquote:Op woensdag 4 november 2015 12:00 schreef MissMSX het volgende:
Wat ik overigens echt, ECHT niet begrijp is hoe lichtzinnig ouders omgaan met de privacy van hun kinderen. Alles met naam en toenaam het internet opgooien. WTF?
Bekendste voorbeeld is Amerika waar in 2012 op basis van inkopen de winkel al wist dat een vouw zwanger was voordat ze het zelf wistquote:Op woensdag 4 november 2015 12:00 schreef HostiMeister het volgende:
Weet niet wie hier allemaal nog meer into 'Big Data' zijn, maar als je dan indenkt hoeveel zelflerende patroonherkenende algoritmes er zijn. Fuck, je zou zelf levens van man mensen kunnen gaan voorspellen. Minority Report is er eigenlijk niets bij
De illusie van keuzequote:Op woensdag 4 november 2015 12:01 schreef Samzz het volgende:
[..]
Alsof we iets in te brengen hebben en zo.
En dan heb je het nog maar over openbare data.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:00 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Er zijn veel bedrijven die daar heel rijk mee worden, bijvoorbeeld coosto.nl. Die worden zelfs ingezet door de overheid om terroristen op te sporen simpelweg door kruisvergelijkingen te maken tussen alles wat iedereen openbaar op het internet neerplempt.
Ken er eentje die een foto van haar kind onder het bloed postte. Goede prio ook, nee schatje, eerst even foto maken hoor!quote:Op woensdag 4 november 2015 12:00 schreef MissMSX het volgende:
Ik ga regelmatig met m'n hond in het donker midden in de polder zitten, geen telefoon bij e.d.. Even een momentje van veiligheidquote:Op woensdag 4 november 2015 12:02 schreef Yvie_lu het volgende:
Zolang je je nergens meer veilig waant dan doe je het goed toch
Als het hen geld kostquote:Op woensdag 4 november 2015 12:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
En als je het verkeerd doet zijn ze er als de kippen bij om je erop te wijzen, don't worry.
Dan ben je er bewust mee bezig. Dan kan het nog wel denk ik.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik ga regelmatig met m'n hond in het donker midden in de polder zitten, geen telefoon bij e.d.. Even een momentje van veiligheid.
quote:Op woensdag 4 november 2015 12:02 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
En dan heb je het nog maar over openbare data.
Ik ben denk me net dat ik tijdens het wandelen/fietsen m'n telefoon vaker niet dan wel bij me heb... Ook als ik ga trainen, nooit een telefoon bij.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:04 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Dan ben je er bewust mee bezig. Dan kan het nog wel denk ik.
Heb ook pas een smartphone. Wil eigenlijk weer terug naar de oude situatie, mja het is zo omslachtig soms.
Goede grappen maak jij.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:04 schreef Harmankardon het volgende:
[..]het is best akelig als je weet wat google en microsoft allemaal van ons weet en kan voorspellen, maar gelukkig hebben we een sterke europese unie die amerika wel even terecht zal wijzen
En dan wordt het nog redelijk onschuldig gebruikt voor marketing. Maar goed, daar zit natuurlijk het grote geld. Ik heb 1984 te vaak gelezen om daar geen naar gevoel bij te krijgen.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:01 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Bekendste voorbeeld is Amerika waar in 2012 op basis van inkopen de winkel al wist dat een vouw zwanger was voordat ze het zelf wist
Goed boek welquote:Op woensdag 4 november 2015 12:05 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
En dan wordt het nog redelijk onschuldig gebruikt voor marketing. Maar goed, daar zit natuurlijk het grote geld. Ik heb 1984 te vaak gelezen om daar geen naar gevoel bij te krijgen.
Wehehehequote:Op woensdag 4 november 2015 12:04 schreef Harmankardon het volgende:
[..]het is best akelig als je weet wat google en microsoft allemaal van ons weet en kan voorspellen, maar gelukkig hebben we een sterke europese unie die amerika wel even terecht zal wijzen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |