Ben benieuwd. Wetten zijn leuk, echter de garantie dat deze wetten niet omzeild worden in het kader van (bijvoorbeeld) nationale veiligheid is er natuurlijk ook niet altijdquote:Op woensdag 4 november 2015 12:08 schreef Harmankardon het volgende:
Goed nieuws is er wel, er komt relatief snel een vervanger aan voor onze wet bescherming persoonsgegevens en dat is de zgn. europese privacyverordening. Daarin worden de eisen voor bedrijven (ook amerikaanse) voor het omgaan met privacygevoelige gegevens flink aangescherpt en de rechten voor burgers om dit te beheren uitgebreid.
Is de sponsor daarvan al bekend? [/cynisch]quote:Op woensdag 4 november 2015 12:08 schreef Harmankardon het volgende:
Goed nieuws is er wel, er komt relatief snel een vervanger aan voor onze wet bescherming persoonsgegevens en dat is de zgn. europese privacyverordening. Daarin worden de eisen voor bedrijven (ook amerikaanse) voor het omgaan met privacygevoelige gegevens flink aangescherpt en de rechten voor burgers om dit te beheren uitgebreid.
quote:Op woensdag 4 november 2015 12:14 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Is de sponsor daarvan al bekend? [/cynisch]
Volgens mij wilde Google wel onderhandelen met Apple en Microsoft wie wat ging doen.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:14 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Is de sponsor daarvan al bekend? [/cynisch]
Ja dat klopt, die zekerheid hebben we niet en gaat er denk ik ook nooit meer komen. We zijn te ver de fuik in gezwommen en de kennis bij de beslissers hieromtrent is dramatisch te noemen.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:14 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Wetten zijn leuk, echter de garantie dat deze wetten niet omzeild worden in het kader van (bijvoorbeeld) nationale veiligheid is er natuurlijk ook niet altijd
Ah, het poldermodel is definitief doorgebroken..quote:Op woensdag 4 november 2015 12:19 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Volgens mij wilde Google wel onderhandelen met Apple en Microsoft wie wat ging doen.
Ik wil je niet bang maken maar ik heb wel eens whatsapp contacten op fb op zien duiken waar ik geen gemeenschappelijke vrienden mee wasquote:Op woensdag 4 november 2015 11:48 schreef HostiMeister het volgende:
Ik begrijp er iig niets van allemaal. Ben ook huiverig dat facebook mijn WA contacten en shit naloopt en dat dan met mijn account checkt. Eng allemaal
Je zou er bijna voor op de piratenpartij gaan stemmen. Gewoon in de hoop dat überhaupt het gespreksonderwerp van privacy gewoon eens wat meer aandacht zou krijgen..quote:Op woensdag 4 november 2015 12:19 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Ja dat klopt, die zekerheid hebben we niet en gaat er denk ik ook nooit meer komen. We zijn te ver de fuik in gezwommen en de kennis bij de beslissers hieromtrent is dramatisch te noemen.
Gelukkig verzamelen ze ook genoeg gegevens die daar niet onder vallen.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:08 schreef Harmankardon het volgende:
Jaren geleden was er zonder vooraf toestemming ook eens een expo over iemand die een en ander niet had afgeschermd. Daar sta je dan in de krant en met een glaasje bubbels op de openingsavond als je "sportief" erover doet..quote:Op woensdag 4 november 2015 12:20 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik wil je niet bang maken maar ik heb wel eens whatsapp contacten op fb op zoen duiken waar ik geen gemeenschappelijke vrienden mee was![]()
Heb voor school een keer een onderzoek moeten doen naar big data en de mogelijkheden ermee. En of het nu positief of negatief was. Daarna moesten we daarover een workshop geven aan onze jaargenoten.
We hadden als introductie een film in elkaar gezet. In het donker gefilmd in het bos bij m'n opa met een tuinhuisje waar een onbekende man allerlei Facebook info van medestudenten verzamelde. Maar dan losse elementen waardoor het compleet uit z'n context getrokken werd. En alle nummers die we online gevonden hadden gebruikt om n anoniem sms'je naar te sturen.
Mensen waren vervolgens over de zeik en boos op ons dat wij dat met hun informatie hadden gedaan.
Maar dan wel echt aandacht en niet alleen maar bangmakerij.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:22 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Je zou er bijna voor op de piratenpartij gaan stemmen. Gewoon in de hoop dat überhaupt het gespreksonderwerp van privacy gewoon eens wat meer aandacht zou krijgen..
Nou, dat is een verbeterng t.o.v. nu, 'ze' moeten exact gaan aangeven wat ze verzamelen, hoe ze dat doe en welke analyses op basis daarvan worden gemaakt. Iedere organisatie moet dat straks gaan doen dus dat wordt een grote teringzooi maar ok. Houdt mij weer van de straat.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:22 schreef aeque het volgende:
[..]
Gelukkig verzamelen ze ook genoeg gegevens die daar niet onder vallen.
People should be afraid. Laten we het heel hip gewoon awareness noemen anders..quote:Op woensdag 4 november 2015 12:26 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Maar dan wel echt aandacht en niet alleen maar bangmakerij.
Dat vind ik dan wel net een tikkie heftigerquote:Op woensdag 4 november 2015 12:26 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Jaren geleden was er zonder vooraf toestemming ook eens een expo over iemand die een en ander niet had afgeschermd. Daar sta je dan in de krant en met een glaasje bubbels op de openingsavond als je "sportief" erover doet..
Maar goed, mensen janken graag over hun rechten. Plichten en (zelf)verantwoordelijkheid is daarintegen vaak voor de andere partij
Klinkt goed, maar wie gaat dat controleren?quote:Op woensdag 4 november 2015 12:27 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Nou, dat is een verbeterng t.o.v. nu, 'ze' moeten exact gaan aangeven wat ze verzamelen, hoe ze dat doe en welke analyses op basis daarvan worden gemaakt. Iedere organisatie moet dat straks gaan doen dus dat wordt een grote teringzooi maar ok. Houdt mij weer van de straat.
Bij niet voldoen boetes tot 100 miljoen euro of 5% van de jaaromzet dus dan doe je wel je best.
Ze moeten niet bang zijn, ze moeten begrijpen hoe het werkt en wat hun eigen plaats en mogelijkheden daarbinnen zijn.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:27 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
People should be afraid. Laten we het heel hip gewoon awareness noemen anders..
Zal vast wel weer zo'n constructie worden waarbij de slager zijn eigen vlees keurt.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:29 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Klinkt goed, maar wie gaat dat controleren?
Whehehe, wel leuk om mensen een beetje zo over de zeik te helpen. Maar je maakt me niet bang hoor, ik maak me geen illusies.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:20 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik wil je niet bang maken maar ik heb wel eens whatsapp contacten op fb op zien duiken waar ik geen gemeenschappelijke vrienden mee was![]()
Heb voor school een keer een onderzoek moeten doen naar big data en de mogelijkheden ermee. En of het nu positief of negatief was. Daarna moesten we daarover een workshop geven aan onze jaargenoten.
We hadden als introductie een film in elkaar gezet. In het donker gefilmd in het bos bij m'n opa met een tuinhuisje waar een onbekende man allerlei Facebook info van medestudenten verzamelde. Maar dan losse elementen waardoor het compleet uit z'n context getrokken werd. En alle nummers die we online gevonden hadden gebruikt om n anoniem sms'je naar te sturen.
Mensen waren vervolgens over de zeik en boos op ons dat wij dat met hun informatie hadden gedaan.
Natuurlijk is het heftig als wildvreemden een tentoonstelling over je inrichten en het je gewoon even meedelen. Maar wat is het nut van een dergelijk cijfer als die muppets van een klasgenoten je afrekenen op hun eigen stupiditeit en onbegrip? Had je het dan beter moeten toespitsen op je enigszins debiele doelgroep ofzo?quote:Op woensdag 4 november 2015 12:28 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel net een tikkie heftigerbij ons was het wel in "besloten kring" onder begeleiding van docenten. Vond ze er ook erg flauw in eigenlijk. Want een deel van je cijfer was gebaseerd op het cijfer wat medeleerlingen gaven
In NL het CPB en die heten dan Autoriteit Persoonsgegevensquote:Op woensdag 4 november 2015 12:29 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Klinkt goed, maar wie gaat dat controleren?
Team vlees.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:29 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Zal vast wel weer zo'n constructie worden waarbij de slager zijn eigen vlees keurt.
Ben ik niet zo bang voor, kijk maar wat nu met VW gebeurt. Anders maar vergelijkbaar.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:29 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Zal vast wel weer zo'n constructie worden waarbij de slager zijn eigen vlees keurt.
quote:Op woensdag 4 november 2015 12:31 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Natuurlijk is het heftig als wildvreemden een tentoonstelling over je inrichten en het je gewoon even meedelen. Maar wat is het nut van een dergelijk cijfer als die muppets van een klasgenoten je afrekenen op hun eigen stupiditeit en onbegrip? Had je het dan beter moeten toespitsen op je enigszins debiele doelgroep ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |