ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
BREL = British Rail Engineering Limited, de engineeringafdeling van British Rail. Onder andere de iconische High Speed Train (Intercity 125) is ontworpen door British Rail zelf.
In 1989 werd BREL geprivatiseerd, en ging het op in het Zweeds-Zwitserse ASEA-Brown Bovari (ABB), dat heden ten dage via ADtranz is opgegaan in Bombardier Transportation.
----
En het is tijd om 'm weer eens in dit topic te gooien: het Nieuwjaarsrondje.
Daar moet-ie een aardige helling op, en het licht was al dusdanig slecht dat ik maar ben gaan filmen.
Vind die rolwagens en rolbokken ook wel leuk bij de HSB. Daarmee vervoeren ze normaalspoorwagens over de lijn. Ze hebben oa 4 normaalspoor onderlossers die ze voor ballasttreinen gebruiken op rolwagens staan.
Op zaterdag 24 oktober 2015 11:29 schreef James1988 het volgende: Verder is het nog steeds dezelfde zooi. Het toilet in mijn rijtuig was al sinds 19-10 defect en op het balkonnetje deed maar 1 van de lampen het.
Goed gedaan, Haarlem!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Oh dat was vandaag he. Nou ja. Ik heb mijn nvbs lidmaatschap ook maar opgezegd. Enige waar ik nog echt gebruik van maakte was die kalender, en dan is 55 euro wel een beetje veel.
Op zaterdag 24 oktober 2015 21:03 schreef Dr_Flash het volgende: Oh dat was vandaag he. Nou ja. Ik heb mijn nvbs lidmaatschap ook maar opgezegd. Enige waar ik nog echt gebruik van maakte was die kalender, en dan is 55 euro wel een beetje veel.
Zonde De kalender is trouwens ook los te koop voor ¤12,50. Kom je nog wel een keer naar de bijeenkomst van de afdeling Twente in Hengelo? We hebben bier en gehaktballen!
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zonde De kalender is trouwens ook los te koop voor ¤12,50. Kom je nog wel een keer naar de bijeenkomst van de afdeling Twente in Hengelo? We hebben bier en gehaktballen!
Als ik een keertje niet de volgende dag hoef te werken
Het overgrote deel was 50-, dat zegt al een heleboel. En mensen die relatief veel weten (21 van de 39 te behalen punten) en mensen die weinig weten (2 punten). Veel hilariteit om sommige vragen en antwoorden, en een goede quizmaster (John Krijgsman, oud NS-woordvoerder toen het nog geen voorliegers waren)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Als ik een keertje niet de volgende dag hoef te werken
Op 28 december hebben we een oudjaarsbijeenkomst met wat korte presentaties en wat meer tijd voor gezelligheid (normaal moeten we de pauze altijd afbreken vanwege de tijd, presentatoren die nog naar het westen moeten e.d.). Of moet je ook tussen kerst en nieuwjaar werken?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zonde De kalender is trouwens ook los te koop voor ¤12,50. Kom je nog wel een keer naar de bijeenkomst van de afdeling Twente in Hengelo? We hebben bier en gehaktballen!
Dat klinkt als een avondje van de Brulboeien (torn was grluk heel gewoon)
Ach ja, wel constant in elk geval: vorig jaar was ik ook tweede (eigenlijk gedeeld eerste maar de shootout verloren).
En als team waren weer eigenlijk ook tweede maar officieel derde )we hebben twee goede antwoorden achtergehouden zodat we zeker niet zouden winnen, de rest van mijn team wou namelijk geen quiz organiseren.)
[ Bericht 6% gewijzigd door dennistd op 25-10-2015 00:59:55 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vandaag een dagje MerciaCharters achtervolgen. Helaas is de oranje V100, nr. 220, nog steeds defect, dus werd de (ex-NBE) 203 160 ingezet. Van Maassluis via Botlek, Dordrecht, Roosendaal, Lewedorp, Sloehaven, Kruiningen en uiteindelijk Hoek van Holland weer de dag voltooid. Waarbij het in Botlek en Sloehaven met een paar auto's steeds achtervolgen was naar de volgende plek
Heul die ProRail niet gezien. Ik denk dat de koffie te goed smaakte. En geen enkele fotostop gehad buiten de stations. Zelfs op de Theemsweg op de Botlek of op een subemplacement (bovenleidingloos enz) op Sloehaven mochten de deelnemers niet uit de trein van ProRail.
HSB 99 6001 + Fotosonderfahrt by Durk Houtsma., on Flickr 18 Oktober 2015 - Deze dag werd er als trein 89591 van Wernigerode naar Harzgerode gereden. Er werd onder andere een foto te Sorge gemaakt. Nadat de meereizende deelnemers uitgestapt waren en naar de fotostek enkele honderd meters verderop gelopen waren, kwam de trein de eerste keer voorbij stampen. Hierna werd de trein teruggeduwd, meereizende deelnemers weer instappen en een tweede vertrek. Wij hebben met eigen vervoer vervolgd, maar wel de dienstregelingen gekocht.
HSB 99 7243 + rijtuigen & HSB 99 6001 + Fotosonderfahrt by Durk Houtsma., on Flickr 18 Oktober 2015 - Bij Alexisbad was een Doppelausfahrt gepland met de Fotosonderfahrt en reguliere trein 8695 naar Hasselfelde. Links de trein naar Hasselfelde, rechts de Fotosonderfahrt naar Harzgerode. Helaas was de lok in Stiege een extra tweede rondje door de Wendeschleife gegaan, waardoor de lok ook hier weer met tender voor kwam te rijden.
Locon V100 203 160 was samen met loc 9904 de hele dag op pad met een uit CentralBahn-rijtuigen bestaande excursietrein.
In opdracht van Mercia Charters werd er 's ochtends vertrokken uit Hoek van Holland, waarna een bezoek aan de Botlek werd gebracht. Vervolgens werd koers gezet naar Vlissingen waar de Sloehaven bezocht werd. Aan het eind van de dag werd nog doorgereden naar Hoek van Holland Strand, om vervolgens op station Haven de Britse reizigers weer op de boot te zetten.
Ten slotte stapten op Rotterdam Centraal de Nederlandse deelnemers uit. De V100 zou los vertrekken naar de Kijfhoek, terwijl de 9904 na omlopen de rijtuigen terug zou brengen naar Venlo. Doordat een DB Schenker 189 bij Mierlo de bovenleiding kapot trok liep het allemaal wat anders, en werd de volledige trein via de tuin van Rotterdam omgereden naar spoor 2 waar hij de rest van de avond is blijven staan.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zonde De kalender is trouwens ook los te koop voor ¤12,50. Kom je nog wel een keer naar de bijeenkomst van de afdeling Twente in Hengelo? We hebben bier en gehaktballen!
Dit is de eerste keer dat ik jou "bier" zie schrijven zonder er achteraan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op zondag 25 oktober 2015 08:14 schreef dennistd het volgende: Nou ja, als ik er bij zet dan is het niet erg uitnodigend. Dat verandert overigens niets aan mijn mening over bier in het algemeen.
Goed zo.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op zondag 25 oktober 2015 02:32 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] Locon V100 203 160 was samen met loc 9904 de hele dag op pad met een uit CentralBahn-rijtuigen bestaande excursietrein.
In opdracht van Mercia Charters werd er 's ochtends vertrokken uit Hoek van Holland, waarna een bezoek aan de Botlek werd gebracht. Vervolgens werd koers gezet naar Vlissingen waar de Sloehaven bezocht werd. Aan het eind van de dag werd nog doorgereden naar Hoek van Holland Strand, om vervolgens op station Haven de Britse reizigers weer op de boot te zetten.
Ten slotte stapten op Rotterdam Centraal de Nederlandse deelnemers uit. De V100 zou los vertrekken naar de Kijfhoek, terwijl de 9904 na omlopen de rijtuigen terug zou brengen naar Venlo. Doordat een DB Schenker 189 bij Mierlo de bovenleiding kapot trok liep het allemaal wat anders, en werd de volledige trein via de tuin van Rotterdam omgereden naar spoor 2 waar hij de rest van de avond is blijven staan.
Dure excursie, als je zo'n trein moet roggelen. Wat zou zoiets kosten voor een dagje? Luxe touringcars lijken me goedkoper, die heb je voor ¤1500 per dag wel (en misschien ook goedkoper... Emmen-Amsterdam en terug betalen we ¤~1000 voor. Minder luxe bus maar meer km's)
Op zondag 25 oktober 2015 08:14 schreef dennistd het volgende: Nou ja, als ik er bij zet dan is het niet erg uitnodigend. Dat verandert overigens niets aan mijn mening over bier in het algemeen.
Deelnemers betaalden 120 pond / 150 euro ofzo. Enkel fotostops door ProRail toegelaten op treinstations, en niet op aansluitsporen naar bedrijven en dergelijke. Was dus puur om te rijden.
Op zondag 25 oktober 2015 09:10 schreef greavy het volgende: Deelnemers betaalden 120 pond / 150 euro ofzo. Enkel fotostops door ProRail toegelaten op treinstations, en niet op aansluitsporen naar bedrijven en dergelijke. Was dus puur om te rijden.
Oh, het ging echt om het reizen per trein Ik dacht dat het een of ander bedrijf was die van alles wou laten zien.
Op zondag 25 oktober 2015 09:10 schreef greavy het volgende: Deelnemers betaalden 120 pond / 150 euro ofzo. Enkel fotostops door ProRail toegelaten op treinstations, en niet op aansluitsporen naar bedrijven en dergelijke. Was dus puur om te rijden.
Tot 25 september was het 89 pond (120 euro), daarna inderdaad 120 pond. Heel erg duur dus... Een normale loc-getrokken trein schijnt zo'n ¤10.000 te kosten, maar in dit geval waren er veel locs bij betrokken, wat het uiteraard duurder maakt. Daarnaast moesten de rijtuigen vanuit Kaldenkirchen komen (doen ze ook niet gratis) en was er een relatief klein aantal deelnemers. Dat allemaal bij elkaar leidt dus tot een hoge deelnameprijs.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Drie. De V100 203 160, de E-lok 9904 en de Belg 9802 enkel in de Sloehaven. Doordat dat allemaal wat lang duurde in de Sloehaven is de V100 al met de trein vertrokken naar de stamlijntjes, en mocht de Belg enkel de trein terugslepen naar het basisemplacement.
Op 28 december hebben we een oudjaarsbijeenkomst met wat korte presentaties en wat meer tijd voor gezelligheid (normaal moeten we de pauze altijd afbreken vanwege de tijd, presentatoren die nog naar het westen moeten e.d.). Of moet je ook tussen kerst en nieuwjaar werken?
nee,maar dan hoop ik in het buitenland te zitten. Nog niks geregeld trouwens.
Bij t Bakker Bart kaartje staat er geen omwegen en dergelijke maar soms komt er via de reisplanner toch een reisadvies uit via Schiphol, maar dan wel via de ICD. Kan ik dan ook in principe klassiek naar Schiphol gaan?
Ik zou de 3600 in één ruk naar Zwolle pakken en dan naar Groningen->Veendam. Vervolgens via Leeuwarden en Zwolle, dan Hanzelijn naar Schijthol en daar de IC Defect met toeslag naar Bredanus.
Op zondag 25 oktober 2015 16:29 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik zou de 3600 in één ruk naar Zwolle pakken en dan naar Groningen->Veendam. Vervolgens via Leeuwarden en Zwolle, dan Hanzelijn naar Schijthol en daar de IC Defect met toeslag naar Bredanus.
En als ik dan in Schiphol die ICD niet pak omdat ik bij wijze van nog even in Leiden moet zijn.Dan ben ik stout?
Wat mijn vraag is, moet ik de ICD nemen om Legaal over de Hanzelijn te gaan?
Op zondag 25 oktober 2015 17:07 schreef Ireyon het volgende: Groningen - Rotterdam is sowieso via Amersfoort.. Hanzelijn is alleen naar Schiphol / Den Haag
Gok dat Breda - Schiphol via HSL - Groningen de enige echt 'toegestane' route is in dit geval..
Is er weer wat loos bij de NS website? Ze hebben al uuuuuuuuren geleden wel mijn geld kunnen afschrijven, maar Mijn Bestellingen is leeg en onder Mijn Producten staat alleen mijn abo van vorige maand. Opschieten nu, ik heb hem morgen vroeg nodig.
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 25-10-2015 17:47:35 ]
Op zondag 25 oktober 2015 17:07 schreef Ireyon het volgende: Groningen - Rotterdam is sowieso via Amersfoort.. Hanzelijn is alleen naar Schiphol / Den Haag
Gok dat Breda - Schiphol via HSL - Groningen de enige echt 'toegestane' route is in dit geval..
Gewoon het vinkje 'Toon hogesnelheidstreinen' uitzetten
Sowieso kan een optie via de HSL nooit echt NOOIT de "enig toegestane route" zijn. Niet alleen vanwege gedwongen winkelnering, maar ook vanwege de notoire onbetrouwbaarheid.
Reisroute Het NS-treintraject waarlangs de bestemming in reistijd het eerst wordt bereikt. Daarnaast is het toegestaan over een in tariefeenheden korter traject te reizen of over een traject waar minder behoeft te worden overgestapt. Met uitzondering van de in de Jaardienstregeling vermelde gevallen geldt dat het vertrek- of aankomststation niet voorbij mag worden gereisd.
Je kunt de HSL links laten liggen, want tussen Rotterdam en Schiphol moet je een toeslag betalen terwijl er een alternatief is. Dan is alleen nog de vraag of Groningen - Den Haag C - Breda via Almere minder TE's is dan Groningen - Zwolle - Breda.
Je kunt de HSL links laten liggen, want tussen Rotterdam en Schiphol moet je een toeslag betalen terwijl er een alternatief is. Dan is alleen nog de vraag of Groningen - Den Haag C - Breda via Almere minder TE's is dan Groningen - Zwolle - Breda.
Via Den Haag is aanzienlijk duurder dan rechtstreeks. Maar het valt altijd te proberen, als je op de oude lijn niet gecontroleerd wordt, is er helemaal geen probleem.
Je kunt de HSL links laten liggen, want tussen Rotterdam en Schiphol moet je een toeslag betalen terwijl er een alternatief is. Dan is alleen nog de vraag of Groningen - Den Haag C - Breda via Almere minder TE's is dan Groningen - Zwolle - Breda.
Zwolle - Amsterdam is iig even lang, tenminste in TE's. Zwolle - Lelystad is behoorlijk opgerekt
Op zondag 25 oktober 2015 18:33 schreef Nattekat het volgende: Via Den Haag is aanzienlijk duurder dan rechtstreeks. Maar het valt altijd te proberen, als je op de oude lijn niet gecontroleerd wordt, is er helemaal geen probleem.
En anders ben je gewoon "vergeten" over te stappen in Zwolle. Vriend Eend heeft sowieso geen Nederlands adres, dus ik denk niet dat een HC heel erg moeilijk gaat doen voor een UvB als hij in de verkeerde trein maar in de juiste richting reist.
En anders ben je gewoon "vergeten" over te stappen in Zwolle. Vriend Eend heeft sowieso geen Nederlands adres, dus ik denk niet dat een HC heel erg moeilijk gaat doen voor een UvB als hij in de verkeerde trein maar in de juiste richting reist.
En anders ben je gewoon "vergeten" over te stappen in Zwolle. Vriend Eend heeft sowieso geen Nederlands adres, dus ik denk niet dat een HC heel erg moeilijk gaat doen voor een UvB als hij in de verkeerde trein maar in de juiste richting reist.
Als je geen NL adres hebt moet je dan niet direct boter bij de vis doen, net als bij verkeersboete s?
Op zondag 25 oktober 2015 19:15 schreef Dr_Flash het volgende: komend jaar stapt ie geen Nederlandse trein meer in zonder een pond paling en een porseleinen vloot met Echte Boter in zijn tas
Mee eens, margarine zouden ze moeten verbieden in de trein
Niets mis met slibtong gebakken in een dikke laag boter trouwens
Op zondag 25 oktober 2015 19:15 schreef Dr_Flash het volgende: komend jaar stapt ie geen Nederlandse trein meer in zonder een pond paling en een porseleinen vloot met Echte Boter in zijn tas
Je kunt toch helemaal niet contant afrekenen bij een HC? Omwille van hun veiligheid enzo?
jawel hoor. Alleen moet je er rekening mee houden dat ze mogelijk geen wisselgeld hebben. Je hoeft ook niet te legitimeren maar bezwaar maken is ook niet meer mogelijk
Geen idee, zou best kunnen. Nou dan weet ik een manier om gratis te reizen
Als je helemaal geen ticket hebt zullen ze S&V er wel bij halen. Heb je een ticket voor de juiste route maar zit je in de verkeerde trein, dan zullen ze waarschijnlijk wel een oogje toeknijpen.
Als je op saldo reist kunnen ze je sowieso weinig maken, want je bestemming is tijdens controle nog niet bekend. Tussen Schiphol en Den Haag Centraal kun je immers op weg zijn naar Den Haag Centraal, en later ben je weer op weg naar Delft ofzo.
jawel hoor. Alleen moet je er rekening mee houden dat ze mogelijk geen wisselgeld hebben. Je hoeft ook niet te legitimeren maar bezwaar maken is ook niet meer mogelijk
Dus als je een biljet van ¤200 bij je hebt ben je de sjaak?
Ja, jij hebt ze allemaal. Dus niemand anders heeft er eentje.
Scherp Wist trouwens dat de gemiddelde waarde van een eurobiljet ruim boven de ¤100 ligt? Kun je nagaan hoeveel van die paarse briefjes er in omloop zijn
Scherp Wist trouwens dat de gemiddelde waarde van een eurobiljet ruim boven de ¤100 ligt? Kun je nagaan hoeveel van die paarse briefjes er in omloop zijn
Ongeveer 33% van de totale waarde van alle eurobiljetten in omloop wordt vertegenwoordigd door biljetten van ¤500. Dat dat zo'n groot deel is is wel bijzonder, de meeste mensen zien dat biljet nooit
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2015 22:03:04 ]
Op zondag 25 oktober 2015 17:21 schreef Dr_Flash het volgende: Is er weer wat loos bij de NS website? Ze hebben al uuuuuuuuren geleden wel mijn geld kunnen afschrijven, maar Mijn Bestellingen is leeg en onder Mijn Producten staat alleen mijn abo van vorige maand. Opschieten nu, ik heb hem morgen vroeg nodig.
Situatie nog steeds niet veranderd. Je hoeft geen controlerondje te gaan lopen morgen, want ik heb geen kaartje en het is niet mijn probleem. Krijg het.
geweldig, NS online of NS reizigers is ook niet eens via Facebook te bereiken. Hoeveel moeite denk je nog dat ik ga doen om aan mijn betaalde product te komen? Morgen maar even bij de politie langs wegens diefstal en oplichterij. Goed klaar mee nu.
Op zondag 25 oktober 2015 22:39 schreef Dr_Flash het volgende: geweldig, NS online of NS reizigers is ook niet eens via Facebook te bereiken. Hoeveel moeite denk je nog dat ik ga doen om aan mijn betaalde product te komen? Morgen maar even bij de politie langs wegens diefstal en oplichterij. Goed klaar mee nu.
Heb je al gebeld?
quote:
U kunt ons dag en nacht telefonisch bereiken op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
rot lekker op zeg. Ik heb al ruim tien uur geleden een nieuw abo gekocht via de website. Ze waren er als de kippen bij om mijn geld af te schrijven. En als het op het leveren van het product aankomt moet ik me voegen naar de communicatiemiddelen die hun schikken?
Dacht het niet.
Mijn abo klaarzetten en rap een beetje. Morgen 6:00 anders zwaait er wat. Stelletje nikskunners
Ongeveer 33% van de totale waarde van alle eurobiljetten in omloop wordt vertegenwoordigd door biljetten van ¤500. Dat dat zo'n groot deel is is wel bijzonder, de meeste mensen zien dat biljet nooit
rot lekker op zeg. Ik heb al ruim tien uur geleden een nieuw abo gekocht via de website. Ze waren er als de kippen bij om mijn geld af te schrijven. En als het op het leveren van het product aankomt moet ik me voegen naar de communicatiemiddelen die hun schikken?
Dacht het niet.
Mijn abo klaarzetten en rap een beetje. Morgen 6:00 anders zwaait er wat. Stelletje nikskunners
Ik zie op Twitter dat meer mensen er last van hebben. Schijnt een storing te zijn. NS verwacht dat de bestellingen morgenochtend klaarstaat bij de kaartautomaat.
Geen idee hoe dat werkt moet je nieuw pasje voor hebben toch?
De grote banken geven al anderhalf jaar pasjes uit met NFC erin. Als je dat ook wilt hebben kun je een nieuwe pas aanvragen. Ik heb destijds tegen @ABNAMRO gezegd dat ik een nieuwe pas wilde vanwege NFC, en ik kreeg zelfs het advies om een nieuwe pas aan te vragen omdat mijn huidige defect zou zijn.
Als je eenmaal zo'n pasje hebt hoef je niets meer te doen dan dit:
Max 25 ekkies contactloos heb ik, dat wordt geen 500
25 euro zonder pincode, voor alle NFC-betalingen boven dat bedrag moet je je pincode op die terminal inrammen, dat kan zonder dat je je pas dan nog nodig hebt. Als je sinds de laatste keer dat je je pincode hebt ingegeven voor >= ¤ 50 contactloos hebt afgerekend, dan moet je je pas een keer in die terminal proppen.
Ik heb een paar maanden terug een vloer gekocht (ongeveer ¤ 1000) en die contactloos betaald. De winkelier wist niet wat hij zag.
De grote banken geven al anderhalf jaar pasjes uit met NFC erin. Als je dat ook wilt hebben kun je een nieuwe pas aanvragen. Ik heb destijds tegen @ABNAMRO gezegd dat ik een nieuwe pas wilde vanwege NFC, en ik kreeg zelfs het advies om een nieuwe pas aan te vragen omdat mijn huidige defect zou zijn.
Als je eenmaal zo'n pasje hebt hoef je niets meer te doen dan dit: [ afbeelding ]
Alleen als je voorzichtig genoeg bent.
Ik vouw altijd vliegtuigjes van mijn biljetten zodat ik ze toe kan gooien. Tot dusverre redelijk contactloos
Ik weet niet wat erger is... dat degene die de foto heeft geplaatst zo hulpeloos is dat het ontbreken van de 'deur openen'-knop reden is tot paniek, of dat de NS-webcaresmurf ook niet doorheeft dat dit zo hoort...
In tegenstelling tot bij de ov-chipkaart heb ik bij contactloos betalen gelukkig wel de optie om er geen gebruik van te maken.
Dat is uiteraard aan jezelf, veiligheid lijkt mij alleen niet echt een reden om contactloos betalen te mijden. Je kunt een NFC-bankpas niet zomaar kopiëren, want die pas is eigenlijk een draagbaar mini-computertje dat checkt of alles wel echt is. Het "replayen" van een transactie (de transactie afluisteren en daarna nog een keertje doen) is niet zomaar mogelijk omdat er allerlei checks worden gedaan voor, tijdens en na de transactie.
Als je pas wordt gestolen of verloren is je eigen risico maximaal ¤ 50,- (zie eerdergenoemde som), wanneer je je pas laat blokkeren door de bank is ook het contactloos betaalgedeelte meteen gedeactiveerd. Dit in tegenstelling tot wat er in je portemonnee zit, dat geld ben je hoe dan ook kwijt.
Ik weet niet wat erger is... dat degene die de foto heeft geplaatst zo hulpeloos is dat het ontbreken van de 'deur openen'-knop reden is tot paniek, of dat de NS-webcaresmurf ook niet doorheeft dat dit zo hoort...
Op maandag 26 oktober 2015 00:11 schreef James1988 het volgende: Als je pas wordt gestolen of verloren is je eigen risico maximaal ¤ 50,- (zie eerdergenoemde som), wanneer je je pas laat blokkeren door de bank is ook het contactloos betaalgedeelte meteen gedeactiveerd. Dit in tegenstelling tot wat er in je portemonnee zit, dat geld ben je hoe dan ook kwijt.
Ik vind contactloos betalen daarom ook een groot voordeel t.o.v. normaal pinnen: dan heb je de kans dat de pincode wordt afgekeken, vervolgens je portemonnee gerold wordt en ten slotte je rekening geplunderd wordt. Bij contactloos betalen hoef je zeker 9/10 keer geen pincode in te toetsen, waardoor ie ook niet afgekeken kan worden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik vind contactloos betalen daarom ook een groot voordeel t.o.v. normaal pinnen: dan heb je de kans dat de pincode wordt afgekeken, vervolgens je portemonnee gerold wordt en ten slotte je rekening geplunderd wordt. Bij contactloos betalen hoef je zeker 9/10 keer geen pincode in te toetsen, waardoor ie ook niet afgekeken kan worden.
Ik vind de snelheid waarmee een betaling wordt gedaan erg fijn. Gewoon even je kaart tegen de lezer tikken en je bent klaar.
De grote banken geven al anderhalf jaar pasjes uit met NFC erin. Als je dat ook wilt hebben kun je een nieuwe pas aanvragen. Ik heb destijds tegen @ABNAMRO gezegd dat ik een nieuwe pas wilde vanwege NFC, en ik kreeg zelfs het advies om een nieuwe pas aan te vragen omdat mijn huidige defect zou zijn.
Als je eenmaal zo'n pasje hebt hoef je niets meer te doen dan dit: [ afbeelding ]
[..]
25 euro zonder pincode, voor alle NFC-betalingen boven dat bedrag moet je je pincode op die terminal inrammen, dat kan zonder dat je je pas dan nog nodig hebt. Als je sinds de laatste keer dat je je pincode hebt ingegeven voor >= ¤ 50 contactloos hebt afgerekend, dan moet je je pas een keer in die terminal proppen.
Ik heb een paar maanden terug een vloer gekocht (ongeveer ¤ 1000) en die contactloos betaald. De winkelier wist niet wat hij zag.
[..]
Alleen als je voorzichtig genoeg bent.
Bij ING kan je gewoon als reden contactloos betalen opgeven voor een nieuwe gratis pas, bij SNS dan weer niet maar daar krijgt "iedereen" dit jaar een nieuwe pas om contactloos te betalen, afwachten dus. nb: fotopas bij ING kost dan weer wel extra m.u.v.gebruik foto van vorige pas.
Ik moest opzoeken waar ING voor stond , gebruik nog altijd postbank.nl
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Bij ING kan je gewoon als reden contactloos betalen opgeven voor een nieuwe gratis pas, bij SNS dan weer niet maar daar krijgt "iedereen" dit jaar een nieuwe pas om contactloos te betalen, afwachten dus. nb: fotopas bij ING kost dan weer wel extra m.u.v.gebruik foto van vorige pas.
Ik moest opzoeken waar ING voor stond , gebruik nog altijd postbank.nl
Ik heb SNS maar nog niks gehad. Maar dat komt dus nog Ik pin alleen zelden xD
Ik weet niet wat erger is... dat degene die de foto heeft geplaatst zo hulpeloos is dat het ontbreken van de 'deur openen'-knop reden is tot paniek, of dat de NS-webcaresmurf ook niet doorheeft dat dit zo hoort...
Dat is inderdaad hun standaardantwoord bij storingen in de webshop. Liever laten ze het iemand nog 100 keer proberen (of zijn reis uitstellen) dan dat ze zelf met een oplossing komen die NS geld zou kunnen kosten. Mooi dat hij toch nog binnen is.
Die rare Belgen willen enkel rijtuigen met van die deurhendels accepteren. Dus zijn in de benelux-treinen de rijtuigen aangepast en is het 'openen' knopje vervangen voor een hendel in de deur zelf.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Die rare Belgen willen enkel rijtuigen met van die deurhendels accepteren. Dus zijn in de benelux-treinen de rijtuigen aangepast en is het 'openen' knopje vervangen voor een hendel in de deur zelf.
Bordje erbij: gebruik espagnolet. Dan haal je de analfabeten er ook snel uit.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Je kon wel altijd aan beide kanten de deuren openen in ieder geval.. Dat is mij althans één keer per ongeluk gebeurd en elke volgende keer dat ik nieuwsgierig was of het nog steeds kon, lukte het ook.
Op maandag 26 oktober 2015 08:46 schreef Ireyon het volgende: Je kon wel altijd aan beide kanten de deuren openen in ieder geval.. Dat is mij althans één keer per ongeluk gebeurd en elke volgende keer dat ik nieuwsgierig was of het nog steeds kon, lukte het ook.
Bij getrokken rijtuigen worden de deuren aan beide kanten ontgrendeld onder de 5 km/u of zo.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik weet niet wat erger is... dat degene die de foto heeft geplaatst zo hulpeloos is dat het ontbreken van de 'deur openen'-knop reden is tot paniek, of dat de NS-webcaresmurf ook niet doorheeft dat dit zo hoort...
Nouja eerlijk is eerlijk, het is ook gewoon niet duidelijk aangegeven hoe het wel moet. In al die jaren zijn de enige mensen die het gelijk weten te vinden, dagelijkse forenzen. 99% van het dagjesvolk staat schaapachtig om zich heen naar hulp te zoeken omdat NS denkt met twee vage stickers dit probleem op te lossen.
Nouja eerlijk is eerlijk, het is ook gewoon niet duidelijk aangegeven hoe het wel moet. In al die jaren zijn de enige mensen die het gelijk weten te vinden, dagelijkse forenzen. 99% van het dagjesvolk staat schaapachtig om zich heen naar hulp te zoeken omdat NS denkt met twee vage stickers dit probleem op te lossen.
Het lullige is dat ze de standaard sleutelkastjes aangepast hebben. In het oorspronkelijke ICR zat het zo niet.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Nouja eerlijk is eerlijk, het is ook gewoon niet duidelijk aangegeven hoe het wel moet. In al die jaren zijn de enige mensen die het gelijk weten te vinden, dagelijkse forenzen. 99% van het dagjesvolk staat schaapachtig om zich heen naar hulp te zoeken omdat NS denkt met twee vage stickers dit probleem op te lossen.
Een pictogram van een uitstappend poppetje en een hendel met een pijl omhoog lijken me vrij duidelijk. Maar goed, er zijn ook mensen die de 'deuren dicht'-knop in de SLT willen gebruiken om de deuren te openen
Op maandag 26 oktober 2015 11:13 schreef boriq het volgende: Ik mis volgens mij inderdaad een kabel, vrachtwagen staat op de achtergrond (met de kraan omhoog).
Een pictogram van een uitstappend poppetje en een hendel met een pijl omhoog lijken me vrij duidelijk. Maar goed, er zijn ook mensen die de 'deuren dicht'-knop in de SLT willen gebruiken om de deuren te openen
Commissie adviseert Mansveld over toekomstige investeringen spoor
Een investeringscommissie gaat staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur en Milieu adviseren over toekomstige investeringsbeslissingen in het openbaar vervoer en spoor. De commissie gaat maximaal vijf jaar investeringsvoorstellen beoordelen. Het is de bedoeling dat het ministerie met het instellen van de commissie meer grip krijgt op de uitgaven bij ProRail en NS.
De commissie zal de staatssecretaris advies geven of de investeringsvoorstellen voldoen aan de doelen en ambities van de Lange Termijn Spoor Agenda. De commissie bestaat uit Bruno Bruins, Ingo Hansen, Erik Verhoef en Aad Veenman.
Investeringen
Bruins is op dit moment voorzitter van de Raad van Bestuur van het UWV. Hij was van juli 2006 tot februari 2007 staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Ook was hij werkzaam bij vervoerders Westnederland en HTM. Tussen 2008 en 2011 was hij directeur customer relations bij Connexxion.
Ingo Hansen bekleedt de leerstoel Ontwerp van Vervoers- en Verkeersvoorzieningen aan de TU Delft. Hansen is staflid van TRAIL, de Nederlandse onderzoeksschool voor TRAnsport, Infrastructuur en Logistiek. In een onderzoek naar de staat van de spoorinfrastructuur concludeerde hij dat ProRail en de NS te veel gericht zijn op korte termijn winst.
Op maandag 26 oktober 2015 13:23 schreef Blistering het volgende: Vrachtmeneer wordt bedankt dan. Nou goed, hopelijk dan morgenochtend wel weer de boel op orde
De prognose voor één spoor is 'ergens vandaag', voor het tweede spoor is 6:00 morgenochtend op z'n vroegst.
Ik blijf er zelf eigenlijk altijd bijzitten maar dat is meer tegen het omvallen in wisselstraten. Daarom zet ik hem ook altijd op slot tegen het wegrollen Maar het kan wel gewoon
Op maandag 26 oktober 2015 15:24 schreef Prins_Pils het volgende: Ik blijf er zelf eigenlijk altijd bijzitten maar dat is meer tegen het omvallen in wisselstraten. Daarom zet ik hem ook altijd op slot tegen het wegrollen Maar het kan wel gewoon
Het is alleen wat vervelender als dat slot dan kapot gaat. Laatst had iemand met een ketting zijn fiets vast gelegd in de trein, alleen bleek de sleutel kapot te zijn toen hij in Dordrecht er uit wilde. Toen ging de fiets mee terug naar Den Haag zonder eigenaar
Maakt het uit of je wel of niet uitcheckt als je gratis reist op sov? Ik heb namelijk echt geen zin om deze hele week trappen op en af te lopen alleen vanwege die werkzaamheden
Fietsvraag 2: Ik hoop toch echt dat dat niet over is gegaan naar een chipkaart... ik vertrek om 8:53, dan is het nogal lullig als ik niet meekan omdat de spits nog niet afgelopen is
Op maandag 26 oktober 2015 17:44 schreef Nattekat het volgende: Fietsvraag 2: Ik hoop toch echt dat dat niet over is gegaan naar een chipkaart... ik vertrek om 8:53, dan is het nogal lullig als ik niet meekan omdat de spits nog niet afgelopen is
Daar moet je niet op letten, dat doet niemand. Conducteurs helemaal niet.
Op maandag 26 oktober 2015 17:34 schreef Xetran het volgende: Arnhem zuid, die heeft beneden geen palen en is op een achterlijk hoog viaduct. Ik ben niet gek
Nee dan konden ze van mij ook mooi de klere krijgen idd.
Op maandag 26 oktober 2015 17:34 schreef Xetran het volgende: Arnhem zuid, die heeft beneden geen palen en is op een achterlijk hoog viaduct. Ik ben niet gek
Meestal worden in zo'n geval wel mobiele palen bij de bussen neergezet.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
en hogehakkenkutwijven die hun vouwfiets als een shoort makeshift stormram gebruiken omdat ze zelf niet kunnen klokkijken of prioriteiten stellen, die mogen ook uit de genenpool verwijderd worden.
Op maandag 26 oktober 2015 18:12 schreef Dr_Flash het volgende: en hogehakkenkutwijven die hun vouwfiets als een shoort makeshift stormram gebruiken omdat ze zelf niet kunnen klokkijken of prioriteiten stellen, die mogen ook uit de genenpool verwijderd worden.
die duw ik gewoon omver, opdonderen.
ik zal wel zien of er palen gaan komen, en anders rij ik wel zwart met de bus. wat een systeem
Het lijkt er trouwens op dat er nu één spoor beschikbaar is bij Barneveld Noord en de treinen tussen Apeldoorn en Amersfoort weer gedeeltelijk gaan rijden
Op maandag 26 oktober 2015 18:57 schreef Dr_Flash het volgende: wat doe ik Mensen aan tips helpen hoe ze met hun mobiele dranghek in de weg kunnen lopen. Wat een sukkel ben ik
Ik ben wat socialer dan de gemiddelde mobiele dranghek-gebruiker
Op maandag 26 oktober 2015 18:57 schreef Dr_Flash het volgende: wat doe ik Mensen aan tips helpen hoe ze met hun mobiele dranghek in de weg kunnen lopen. Wat een sukkel ben ik
Je kunt nog altijd af gaan geven op sleepkoffergebruikers
Gaaf! Dit werkt een stuk sneller dan de (tegenwoordig) beroerd langzame Google Maps
Google Maps is inderdaad rampzalig geworden, dit is wel ok maar werkt (nog) niet goed. Ik moet eerst naar Amsterdam van Utrecht om via Utrecht weer naar Keulen te kunnen reizen met de trein.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Google Maps is inderdaad rampzalig geworden, dit is wel ok maar werkt (nog) niet goed. Ik moet eerst naar Amsterdam van Utrecht om via Utrecht weer naar Keulen te kunnen reizen met de trein.
die nieuwe 3D-maps is volgens mij door Satan himself geprogrammeerd. Als ze dit uit kunnen bouwen naar de middel-grote stations in de buurlanden en de kleinere stations in Duitsland zijn ze al een heel eind
ProRail en NS hebben een voorstel gedaan om het groeiende probleem met betrekking tot reizigersafhandeling op Schiphol.
quote:
Het gaat om maatregelen voor een betere spreiding van reizigers op de perrons zoals de aanleg van een Intelligent Platform Bar (IPB) waarmee aangegeven wordt waar de trein stopt, extra informatieschermen op het perron en het vergroten van de perronruimte ter hoogte van de rolbaan. Daarnaast wil ProRail de stijgpuntcapaciteit vergroten door de hellingbaan te vervangen door een vaste trap, de vaste trap/roltrap vervangen door twee nieuwe roltrappen en het toevoegen van een extra stijgpunt ten zuiden van de huidige hellingbaan. Ook willen ProRail en NS maatregelen nemen op Schiphol Plaza gericht op de verbetering van de transferflow en, bij extreme drukte, extra medewerkers inzetten om reizigers te begeleiden naar de beste route van en naar het station.
Op maandag 26 oktober 2015 20:31 schreef b2py het volgende: ProRail en NS hebben een voorstel gedaan om het groeiende probleem met betrekking tot reizigersafhandeling op Schiphol.
stijgpuntcapaciteit! Wie verzint die uitdrukkingen? Ik kom bijna dagelijks op Schiphol, maar enige waar ik last van heb is domme lui die stilstaan midden op roltrap met grote koffers en alles zo blokkeren
stijgpuntcapaciteit! Wie verzint die uitdrukkingen? Ik kom bijna dagelijks op Schiphol, maar enige waar ik last van heb is domme lui die stilstaan midden op roltrap met grote koffers en alles zo blokkeren
Domme mensen zijn overal een stijgpuntcapaciteitsbegrenzende factor.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
stijgpuntcapaciteit! Wie verzint die uitdrukkingen? Ik kom bijna dagelijks op Schiphol, maar enige waar ik last van heb is domme lui die stilstaan midden op roltrap met grote koffers en alles zo blokkeren
Zo heet dat gewoon
Het zal wel een te letterlijke vertaling zijn van het Engelse 'Elevationcapacity'
stijgpuntcapaciteit! Wie verzint die uitdrukkingen? Ik kom bijna dagelijks op Schiphol, maar enige waar ik last van heb is domme lui die stilstaan midden op roltrap met grote koffers en alles zo blokkeren
komen die paaltjes ook nog eens bij, die dan weer onhandig zijn met grote koffers.
Gelukkig moet ik altijd perron 1 of 2 (op Schiphol) hebben en moeten de toeristen (tenzij ze weer eens de trein naar Amsterdam Zuid/Rai nemen ) op het middelste perron zijn.
[ Bericht 2% gewijzigd door boriq op 26-10-2015 21:06:54 ]
Op maandag 26 oktober 2015 20:58 schreef boriq het volgende: Gelukkig moet ik altijd perron 1 of 2 hebben en moeten de toeristen (tenzij ze weer eens de trein naar Amsterdam Zuid/Rai nemen ) op het middelste perron zijn.
Voor zolang dat duurt natuurlijk
Het knelpunt gaat op spoor 1/2 ontstaan namelijk aldus ProRail & NS
Op maandag 26 oktober 2015 20:58 schreef boriq het volgende: Gelukkig moet ik altijd perron 1 of 2 hebben en moeten de toeristen (tenzij ze weer eens de trein naar Amsterdam Zuid/Rai nemen ) op het middelste perron zijn.
Dat las ik ja, terwijl ik het juist bij 3/4 zou verwachten vanwege de drukte ri. Amsterdam Centraal
Dat wordt weer teruggedraaid als het af is vermoed ik. Je hebt nu nogal wat ongewenste kruisende bewegingen. Treinen vanaf Hoofddorp Opstel wil je graag door het midden.
Dat wordt weer teruggedraaid als het af is vermoed ik. Je hebt nu nogal wat ongewenste kruisende bewegingen. Treinen vanaf Hoofddorp Opstel wil je graag door het midden.
En dan de IC's tussen Schiphol en Duivendrecht (ri. de Noord/Oost) op het binnenspoor?
Ze moeten er gewoon beiden komen. Echt. En als ze nu niet beginnen dan is het te laat en kunnen we allemaal weer duisent klagen, tegen die tijd is het nog voller gebouwd, de herinrichting van de A10 zuid komt er nu toch aan, alles samenpakken, klaar.
niet allemaal. De IC Den Haag - Schiphol - Flevopolder - Zwolle - Groningen/Leeuwarden wil je ivm Hoofddorp via de buitensporen hebben
Klopt, maar die kun je vanuit Den Haag vlak na en naar Den Haag vlak voor Schiphol toch doorwisselen? Is er uberhaupt al iets van een provosorisch sporenplan voor hoe Hoofddorp-Duivendrecht er als alles klaar is uit gaat zien?
Ze moeten er gewoon beiden komen. Echt. En als ze nu niet beginnen dan is het te laat en kunnen we allemaal weer duisent klagen, tegen die tijd is het nog voller gebouwd, de herinrichting van de A10 zuid komt er nu toch aan, alles samenpakken, klaar.
N/Z zul je niet gaan zien, oost-west daarentegen maakt een zeer goede kans
Klopt, maar die kun je vanuit Den Haag vlak na en naar Den Haag vlak voor Schiphol toch doorwisselen? Is er uberhaupt al iets van een provosorisch sporenplan voor hoe Hoofddorp-Duivendrecht er als alles klaar is uit gaat zien?
Hoofddorp-Opstel - Rai -> Midden Hoofddorp-Opstel - Lelylaan -> Maakt niet uit Nieuw-Vennep - Rai -> Buiten Nieuw-Vennep - Lelylaan -> Buiten
Ha! Twee weken terug werden twee GtbV-claims voor ICd afgewezen, omdat ik 'niet genoeg vertraging' zou hebben gehad. Daar heb ik bezwaar tegen gemaakt en nu zijn ze alsnog toegekend
"Dames en heren, er zijn wat problemen met de locomotief. De machinist gaat proberen deze op te lossen door de locomotief te resetten, een ogenblikg geduld alstublieft."
Natuurlijk gebeurt dat net op een plek waar de trein normaal hard door een bocht gaat, dus ik zit nu hartstikke scheef.
Op dinsdag 27 oktober 2015 09:48 schreef James1988 het volgende: "Dames en heren, er zijn wat problemen met de locomotief. De machinist gaat proberen deze op te lossen door de locomotief te resetten, een ogenblikg geduld alstublieft."
Natuurlijk gebeurt dat net op een plek waar de trein normaal hard door een bocht gaat, dus ik zit nu hartstikke scheef.
Op dinsdag 27 oktober 2015 10:53 schreef Viezze het volgende: Ik begin maandag aan mijn nieuwe baan, moet dan eigenlijk met de ICD maar dat is dus nog steeds Russische roulette
Ik zou alvast een nieuwe sollicitatiebrief schrijven
[ Bericht 64% gewijzigd door derLudolf op 27-10-2015 11:39:26 (verkeerde quote) ]
Op dinsdag 27 oktober 2015 01:20 schreef James1988 het volgende: Ha! Twee weken terug werden twee GtbV-claims voor ICd afgewezen, omdat ik 'niet genoeg vertraging' zou hebben gehad. Daar heb ik bezwaar tegen gemaakt en nu zijn ze alsnog toegekend
Hoe doe je dat?
Ik heb ook een afgewezen vertraging terwijl ik toch echt te laat was
Ik denk echter dat het er mee te maken heeft dat ik pas op de terugweg heb uit en ingetjekt.... (om zodoende dus degressie te hebben)
Ik heb ook een afgewezen vertraging terwijl ik toch echt te laat was
Ik denk echter dat het er mee te maken heeft dat ik pas op de terugweg heb uit en ingetjekt.... (om zodoende dus degressie te hebben)
Ik heb gewoon netjes in- en uitgecheckt, en tegen NS op Twitter geklaagd dat m'n claim was afgewezen. Zij hebben 'm opnieuw ingediend ('lukt waarschijnlijk niet maar we kunnen het proberen') en nu is hij wel toegewezen.
Ik heb gewoon netjes in- en uitgecheckt, en tegen NS op Twitter geklaagd dat m'n claim was afgewezen. Zij hebben 'm opnieuw ingediend ('lukt waarschijnlijk niet maar we kunnen het proberen') en nu is hij wel toegewezen.
Dus als je die degressie truc doet kan je het dus sowieso wel vergeten, wat een tieveritusbende is die pleuris NS zeg...
Dus jij houdt de boel voor de gek en vervolgens is het een bende bij NS?
Dus als ik gezegd had dat ik zo laat aankwam haast had en vergeten ben uit te checken en daar pas weer bij het inchecken achterkwam had dat voor jou een verschil gemaakt?
Een illustratie van hoe traag de huidige Benelux tussen Amsterdam en Rotterdam is: Met +30 uit Amsterdam vertrokken. Bij vertrek uit Rotterdam was hier nog maar +8 van over
De trein nam na Gouda een verkeerde wissel, waarna hij niet anders kon dan naar de havenstad rijden. "Meest bizarre fout van NS die ik ooit heb meegemaakt", zegt Wesselink.
Zucht.. stomme kneus.
Hoe zou die daarna eigenlijk verder zijn gegaan? Doet de Blijdorpboog het nog?
een trein die verkeerd is gereden. dat is geen optie bij het maken van een keuze tijdens 't invullen van het geld-terug-bij-vertraging formulier. Oorzaak: "trein is verkeerd gereden"
De Gerard Kemkers grappen kunnen van stal gehaald worden
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32