abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 oktober 2015 @ 11:19:04 #121
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_156916601
quote:
5s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:08 schreef Fir3fly het volgende:
Misbruik als verkrachting wordt altijd gewoon besproken
Dan was het hier een stuk drukker.
Ik ga naar huis.
  zondag 18 oktober 2015 @ 11:22:16 #122
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156916634
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, je snapt het punt niet of je wilt het niet snappen. Laat maar.
Ik snap best wat je bedoelt. Je kunt er gewoon niet onderuit dat je geen argument hebt. Je wilt lekker mensen racist kunnen noemen en je moreel superieur voelen, ik snap het wel. Daarom begin je over die achtergrond. Je probeert een halfslachtige poging om te zeggen dat die achtergrond niet relevant is door hooligans er bij te slepen maar dat is dus een simpele drogreden.

Probeer het nog eens in een ander topic zou ik zeggen, misschien kom je er dan mee weg.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156916641
quote:
7s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik zie regelmatig nieuwsberichten over veroordelingen wegens verkrachting of ander misbruik. In verzorgingshuizen bijvoorbeeld. Ze trekken uiteraard minder bekijks.
Oh ze zijn er zeker maar de meeste zaken blijven onbesproken en aanrandingen worden eigenlijk alleen gemeld als er sprake is van kleine kinderen als slachtoffer of als er een veelpleger actief is.

Dit artikel is ook alleen gekozen omdat de daders asielzoekers zijn.
pi_156916642
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik snap best wat je bedoelt. Je kunt er gewoon niet onderuit dat je geen argument hebt. Je wilt lekker mensen racist kunnen noemen en je moreel superieur voelen, ik snap het wel. Daarom begin je over die achtergrond. Je probeert een halfslachtige poging om te zeggen dat die achtergrond niet relevant is door hooligans er bij te slepen maar dat is dus een simpele drogreden.

Pfffff....

Nee.
  zondag 18 oktober 2015 @ 11:24:10 #125
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156916649
quote:
11s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:19 schreef nietzman het volgende:

[..]

Dan was het hier een stuk drukker.
Jij snapt net zo goed als ik dat vluchtelingen hot zijn dus wordt er veel over bericht.

Dat doet verder niets af aan de zaak zelf of de vraag of de achtergrond van de verdachten daarmee te maken heeft of niet. Die twee dingen zijn niet exclusief.
pi_156916650
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:23 schreef Wespensteek het volgende:

Juist. Dat is dus mijn punt. Benieuwd of ie het nu wel snapt.
  zondag 18 oktober 2015 @ 11:24:50 #127
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156916654
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Pfffff....

Nee.
Veel succes, misschien lukt het de volgende keer.
pi_156916656
Er zitten criminelen onder een paar honderdduizend mensen.

Stop de persen!
Naturheilmittel
  zondag 18 oktober 2015 @ 11:26:55 #129
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156916674
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:23 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Oh ze zijn er zeker maar de meeste zaken blijven onbesproken en aanrandingen worden eigenlijk alleen gemeld als er sprake is van kleine kinderen als slachtoffer of als er een veelpleger actief is.

Dat klopt, maar dat heeft er verder niets mee te maken. We zijn het dus eens dat het feit of ergens over bericht wordt geen indicatie is van de werkelijke situatie. Dat betekent dat mensen die op basis van dit bericht alleen roepen 'zie je wel' fout zitten. Maar mensen die daar op reageren met 'hooligans doen het ook' net zo.
  zondag 18 oktober 2015 @ 11:27:51 #130
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_156916688
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 10:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Loop eens met een vlag met het logo van Amsterdam door Rotterdam. Ik denk niet dat je dan op veel tolerantie kunt rekenen.
Je hebt geen idee waar je t over hebt, zoveel is wel duidelijk. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_156916694
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:27 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Je hebt geen idee waar je t over hebt, zoveel is wel duidelijk. :')
Oké.

Jij wel?
pi_156916705
quote:
7s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat heeft er verder niets mee te maken. We zijn het dus eens dat het feit of ergens over bericht wordt geen indicatie is van de werkelijke situatie. Dat betekent dat mensen die op basis van dit bericht alleen roepen 'zie je wel' fout zitten. Maar mensen die daar op reageren met 'hooligans doen het ook' net zo.
Dat ligt eraan hoe je het artikel leest. Ik zie wel redelijk veel overeenkomsten met andere werkelijke situaties, daders zijn mannen en slachtoffer is een vrouw die geen aangifte durfde te doen waardoor het misbruik langer doorging.
pi_156916715
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:25 schreef Gerolsteiner het volgende:
Er zitten criminelen onder een paar honderdduizend mensen.

Stop de persen!
Blijkbaar hadden veel FOK!kertjes zichzelf wijsgemaakt dat er louter hoogopgeleide artsen en advocaten op zouden komen.

Dat is natuurlijk een tikkeltje naïef.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156916731
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Blijkbaar hadden veel FOK!kertjes zichzelf wijsgemaakt dat er louter hoogopgeleide artsen en advocaten op zouden komen.

Dat is natuurlijk een tikkeltje naïef.
Misschien waren dit wel advocaten. Zit behoorlijk wat tuig in die beroepsgroep.
Naturheilmittel
  zondag 18 oktober 2015 @ 11:32:01 #135
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156916738
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat ligt eraan hoe je het artikel leest. Ik zie wel redelijk veel overeenkomsten met andere werkelijke situaties, daders zijn mannen en slachtoffer is een vrouw die geen aangifte durfde te doen waardoor het misbruik langer doorging.
Inderdaad. Maar je kunt nog steeds de vraag stellen of de achtergrond van de vermoedelijke daders er mee te maken heeft. Dat heeft niets met hooligans te maken.
pi_156916806
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar je kunt nog steeds de vraag stellen of de achtergrond van de vermoedelijke daders er mee te maken heeft. Dat heeft niets met hooligans te maken.
Dat kan inderdaad, als je enigszins racistisch bent ingesteld is dat zelfs heel gebruikelijk of zelfs normaal. Het schijnt tegenwoordig dat volgens sommige mensen gedrag volledig komt door de cultuur en de religie terwijl ik bij zedenmisdrijven toch eigenlijk hormonen, weinig normbesef, weinig empathie en mogelijkheid als oorzaak zie.
  zondag 18 oktober 2015 @ 11:42:05 #137
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156916901
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad, als je enigszins racistisch bent ingesteld is dat zelfs heel gebruikelijk of zelfs normaal. Het schijnt tegenwoordig dat volgens sommige mensen gedrag volledig komt door de cultuur en de religie terwijl ik bij zedenmisdrijven toch eigenlijk hormonen, weinig normbesef, weinig empathie en mogelijkheid als oorzaak zie.
Ten eerste heeft cultuur of religie niets met ras te maken dus dat is een domme opmerking.

Ten tweede ben ik het met je eens wat betreft jouw lijstje mogelijke oorzaken. Maar dat betekent nog niet dat die oorzaken niet voort kunnen komen uit religie, cultuur of traditie. Daar kunnen we het feitelijk over hebben. Wellicht komen we tot de conclusie dat die link niet bestaat. Maar dat is beter dan simpelweg 'hooligans doen het ook' roepen en denken dat dat een argument is. Net zo min als 'asielzoekers zijn allemaal verkrachters' dat is. Dat is mijn punt.
pi_156916912
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Lullige is alleen dat wanneer een niet-religieuze autochtoon een vrouw verkracht, dat niet alle atheïsten aan wordt gewreven. Dan is hij gewoon een smerige klootzak die opgesloten en gecastreerd moet worden.

Is de verkrachter een moslim, dan is dat echter de schuld van zijn religie en wordt een complete bevolkingsgroep verdacht gemaakt.
  zondag 18 oktober 2015 @ 11:45:19 #139
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156916955
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lullige is alleen dat wanneer een niet-religieuze autochtoon een vrouw verkracht, dat niet alle atheïsten aan wordt gewreven. Dan is hij gewoon een smerige klootzak die opgesloten en gecastreerd moet worden.

Is de verkrachter een moslim, dan is dat echter de schuld van zijn religie en wordt een complete bevolkingsgroep verdacht gemaakt.
Atheïsme is dan ook geen religie dus die vergelijking loopt mank.

Verder klopt het wat je zegt maar nogmaals, die discussie kan best gevoerd worden. In plaats daarvan komt men met schreeuwerij over hooligans. Dat komt omdat men helemaal niet wil discussiëren maar alleen een beetje verongelijkt wil doen over xenofobe idioten.
pi_156916974
quote:
5s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:42 schreef Fir3fly het volgende:
en eerste heeft cultuur of religie niets met ras te maken dus dat is een domme opmerking.

Nee dat heeft er alles mee te maken. Er geldt bij het begrip ras juridisch namelijk een ruime uitleg waar ook de etnische afstamming onder valt.
pi_156917017
quote:
5s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ten eerste heeft cultuur of religie niets met ras te maken dus dat is een domme opmerking.

Ten tweede ben ik het met je eens wat betreft jouw lijstje mogelijke oorzaken. Maar dat betekent nog niet dat die oorzaken niet voort kunnen komen uit religie, cultuur of traditie. Daar kunnen we het feitelijk over hebben. Wellicht komen we tot de conclusie dat die link niet bestaat. Maar dat is beter dan simpelweg 'hooligans doen het ook' roepen en denken dat dat een argument is. Net zo min als 'asielzoekers zijn allemaal verkrachters' dat is. Dat is mijn punt.
Overigens is dus dat laatste deel erg leuk maar als je als uitgangspunt neemt "laten we kijken of de cultuur de oorzaak is" dan ben je al racistisch bezig. Je gaat immers niet op zoek naar de oorzaken maar wil een specifieke oorzaak onderzoeken, je hebt dan zelf de wens de cultuur te betrekken als oorzaak soms mogelijk uit te sluiten. Het uitgangspunt is iets te constateren over de cultuur en niet te zoeken naar de oorzaken in het algemeen.
pi_156917022
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Atheïsme is dan ook geen religie dus die vergelijking loopt mank.
Maak er dan grefo of katholiek van.

Zelfs op het hoogtepunt van de misbruikschandalen rond de Katholieke Kerk, werden niet alle christenen aangekeken op het gedrag van de duizenden priesters die niet van kinderen af konden blijven. En terecht, want als braaf parochielid hoef jij je niet te verantwoorden voor de misdaden van viezeriken die toevallig hetzelfde geloof aanhangen.
  zondag 18 oktober 2015 @ 11:50:35 #143
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156917028
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee dat heeft er alles mee te maken. Er geldt bij het begrip ras juridisch namelijk een ruime uitleg waar ook de etnische afstamming onder valt.
Nou vooruit, geef ik je die. Vind ik eigenlijk een te ruime definitie maar als het zo is is het zo. Dan nog, kritiek op bepaalde cultuur/religieuze groeperingen in het algemeen zijn niet per se racistisch.

Met de rest van mijn post ben je het eens?
pi_156917043
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nou vooruit, geef ik je die. Vind ik eigenlijk een te ruime definitie maar als het zo is is het zo. Dan nog, kritiek op bepaalde cultuur/religieuze groeperingen in het algemeen zijn niet per se racistisch.

Met de rest van mijn post ben je het eens?
Zie het antwoord op dat deel dat later kwam.
  zondag 18 oktober 2015 @ 11:55:23 #145
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156917100
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maak er dan grefo of katholiek van.

Zelfs op het hoogtepunt van de misbruikschandalen rond de Katholieke Kerk, werden niet alle christenen aangekeken op het gedrag van de duizenden priesters die niet van kinderen af konden blijven. En terecht, want als braaf parochielid hoef jij je niet te verantwoorden voor de misdaden van viezeriken die toevallig hetzelfde geloof aanhangen.
'Toevallig' is natuurlijk onzin. En ik vind best dat christenen daar op aangekeken mogen worden. Een van de redenen van het misbruik komt rechtstreeks uit hun religieuze cultuur, het celibaat. Zogenaamd opgedragen door hun god of hun heilige tekst. En door hun leider.

Dat de moslims persoonlijk onevenredig hard worden aangekeken is alsnog totaal geen reden om alle kritiek maar te verwerpen of te bagatelliseren.
  zondag 18 oktober 2015 @ 11:57:45 #146
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156917139
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Overigens is dus dat laatste deel erg leuk maar als je als uitgangspunt neemt "laten we kijken of de cultuur de oorzaak is" dan ben je al racistisch bezig. Je gaat immers niet op zoek naar de oorzaken maar wil een specifieke oorzaak onderzoeken, je hebt dan zelf de wens de cultuur te betrekken als oorzaak soms mogelijk uit te sluiten. Het uitgangspunt is iets te constateren over de cultuur en niet te zoeken naar de oorzaken in het algemeen.
Nee, dit is onzin. Vooral die laatste zin slaat nergens op. Als een van de oorzaken nou juist cultuur of religie is zou je dat niet mogen onderzoeken? Quatsch.

Als ik zeg dat in de islamitische wereld de vrouw een ondergeschikte rol heeft en dat dat best kan leiden tot meer misbruik omdat men die rol als morele ondersteuning kan gebruiken ben ik een racist? Los ervan of dat daadwerkelijk waar is of niet? Kom op zeg.
pi_156917176
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

'Toevallig' is natuurlijk onzin. En ik vind best dat christenen daar op aangekeken mogen worden. Een van de redenen van het misbruik komt rechtstreeks uit hun religieuze cultuur, het celibaat. Zogenaamd opgedragen door hun god of hun heilige tekst. En door hun leider.

Dat de moslims persoonlijk onevenredig hard worden aangekeken is alsnog totaal geen reden om alle kritiek maar te verwerpen of te bagatelliseren.
Ik heb in ons land anders nog geen politieke beweging op zien staan die kerken wil sluiten en de Bijbel wil verbieden vanwege de misbruikschandalen.

Kritiek op religie is prima. Heel goed zelfs. Maar waak voor generalisaties.
pi_156917196
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb in ons land anders nog geen politieke beweging op zien staan die kerken wil sluiten en de Bijbel wil verbieden vanwege de misbruikschandalen.

Wanneer is een generalisatie wel toegestaan in jouw handboek?
  zondag 18 oktober 2015 @ 12:02:52 #149
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156917222
maar goed, ergens in duitsland hebben 2 asielzoekers zich flink misdragen onzin ze opgepakt. ik snap niet wat daar dan het nieuws over is eigenlijk, past wel binnen de generaliseren hoop stront die welwillend wordt uitgekotst over de rug van miljoenen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 18 oktober 2015 @ 12:03:12 #150
66083 Platina
78th Element
pi_156917230
Het hele generalisatiegebeuren buiten beschouwing laten; vinden jullie het niet vreemd dat mensen die vluchten voor een oorlog en onderdrukking vervolgens zelf dit soort walgelijke daden plegen? Dan denk ik toch heel snel aan gelukszoekers in plaats van echte vluchtelingen.
pi_156917257
quote:
10s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, dit is onzin. Vooral die laatste zin slaat nergens op. Als een van de oorzaken nou juist cultuur of religie is zou je dat niet mogen onderzoeken? Quatsch.

Als ik zeg dat in de islamitische wereld de vrouw een ondergeschikte rol heeft en dat dat best kan leiden tot meer misbruik omdat men die rol als morele ondersteuning kan gebruiken ben ik een racist? Los ervan of dat daadwerkelijk waar is of niet? Kom op zeg.
Tuurlijk mag je als je zoekt naar de oorzaken dat constateren maar als je gaat zoeken of de cultuur een oorzaak kan zijn dan kies je de cultuur als uitgangspunt. Je krijgt dan automatisch natuurlijk ook tunnelvisie.
Verder kun je natuurlijk best onderzoek doen naar de islam en de islamitische wereld maar dat is een heel andere discussie dan wat je tegenwoordig vaak ziet, er is een misstand laten we kijken of de islam de oorzaak is.
  zondag 18 oktober 2015 @ 12:06:05 #152
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156917273
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:03 schreef Platina het volgende:
Het hele generalisatiegebeuren buiten beschouwing laten; vinden jullie het niet vreemd dat mensen die vluchten voor een oorlog en onderdrukking vervolgens zelf dit soort walgelijke daden plegen? Dan denk ik toch heel snel aan gelukszoekers in plaats van echte vluchtelingen.
asielzoekers is een redelijk allesomvattende term lijkt me?
  zondag 18 oktober 2015 @ 12:07:54 #153
66083 Platina
78th Element
pi_156917298
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:06 schreef Re het volgende:

[..]

asielzoekers is een redelijk allesomvattende term lijkt me?
Voor mij is een asielzoeker iemand die daadwerkelijk vlucht voor een oorlog en dergelijke. Al zal de daadwerkelijke definitie inderdaad anders zijn.
pi_156917301
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wanneer is een generalisatie wel toegestaan in jouw handboek?
Ligt een beetje aan de generalisatie. Alle moslims en christenen rare malloten vinden omdat ze in een opperwezen geloven, daar is niets mis mee.

Complete bevolkingsgroepen wegzetten als (potentiële) verkrachters is toch net even iets anders.
  zondag 18 oktober 2015 @ 12:17:26 #155
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156917451
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar dat is totaal geen antwoord op wat ik schreef :??

Dat er hypocrisie heerst onder media, politici, forumgangers, prima. Eens. Maar dat is geen reden om de ogen te sluiten voor mogelijke problemen vanuit de islam.
  zondag 18 oktober 2015 @ 12:20:38 #156
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156917499
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Tuurlijk mag je als je zoekt naar de oorzaken dat constateren maar als je gaat zoeken of de cultuur een oorzaak kan zijn dan kies je de cultuur als uitgangspunt. Je krijgt dan automatisch natuurlijk ook tunnelvisie.
Verder kun je natuurlijk best onderzoek doen naar de islam en de islamitische wereld maar dat is een heel andere discussie dan wat je tegenwoordig vaak ziet, er is een misstand laten we kijken of de islam de oorzaak is.
Nou ja ok, laten we zeggen dat we het in grote lijnen eens zijn. Voordat we te ver afdwalen.

Mijn originele punt blijft dat hypocrisie en geschreeuw van media of wie dan ook geen reden is om te zeggen dat het niet zo kan zijn dat er mogelijke oorzaken zijn uit de religieuze culturele hoek. En dat het dom is om daar op te reageren met alleen maar meer drogredenen.
pi_156917508
quote:
5s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar dat is totaal geen antwoord op wat ik schreef :??

Dat er hypocrisie heerst onder media, politici, forumgangers, prima. Eens. Maar dat is geen reden om de ogen te sluiten voor mogelijke problemen vanuit de islam.
Volgens mij doet niemand dat, getuige de brede maatschappelijke discussie die al jaren gaande is.
pi_156917517
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is het ooit bij je opgekomen dat wellicht een oorzaak is dat mannen en vrouwen niet zo gelijkwaardig zijn?
pi_156917564
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:21 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Is het ooit bij je opgekomen dat wellicht een oorzaak is dat mannen en vrouwen niet zo gelijkwaardig zijn?
Dus ze zijn allemaal verkrachters en moordenaars
pi_156917578
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:21 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Gelijkwaardigheid is een moreel, cultureel en juridisch uitgangspunt. Het is een van onze ankerpunten van de westerse cultuur. Verschillen tussen man en vrouw zijn er uiteraard, daar kan de wetenschap zich op richten. Je kan dus niet bewijzen dat man en vrouw gelijkwaardig zijn .
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_156917583
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus ze zijn allemaal verkrachters en moordenaars
Jij vindt dus alle moslims verkrachters en moordenaars?

Zieke geest heb jij. :')
  zondag 18 oktober 2015 @ 12:28:23 #162
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156917613
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij doet niemand dat, getuige de brede maatschappelijke discussie die al jaren gaande is.
Zucht. Wel de mensen waar ik in eerste instantie op reageerde, of die geven die impressie met domme onliners bestaande uit drogredenen. Lees eens even goed terug waar het over gaat.

Een discussie is er dus niet, dat is mijn probleem. Die eikel van een Wilders heeft de ene kant volledig gekaapt en bevolkt met xenofobe idioten die denken dat vrijheid van meningsuiting betekent dat elke mening even valide is en altijd alles geroepen mag worden. Volledige zwart/wit denkers, niets is grijs.

En dan hebben we aan de andere kant salonsocialisten en mensen in het midden die zich moreel verheven voelen omdat ze met hyperbolen en andere schreeuwerij de bovengenoemde groep belachelijk pogen te maken. En in de tussentijd in dezelfde valkuil trappen: altijd maar baggatilaseren en goedpraten, nooit eens daadwerkelijk de inhoudelijk discussie aangaan.

Het probleem is dat als ik daar wat aan wil doen word ik of bestempeld als landverrader of PVV-er :'). Die laatste in dit topic zelfs.
pi_156917654
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:26 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Je komt met een scherpe en schokkende conclusie en dan flikker je die smiley er achter. Neem jij jezelf niet serieus of was het gewoon een misclick?
  zondag 18 oktober 2015 @ 12:30:15 #164
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156917659
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:26 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Gelijkwaardigheid is een moreel, cultureel en juridisch uitgangspunt. Het is een van onze ankerpunten van de westerse cultuur. Verschillen tussen man en vrouw zijn er uiteraard, daar kan de wetenschap zich op richten. Je kan dus niet bewijzen dat man en vrouw gelijkwaardig zijn .
Mooie cop-out weer :'). Gelijkwaardig en gelijk zijn twee verschillende dingen.
pi_156917682
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:26 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Volgens de uitleg van de Koran plus aanverwante geschriften mag een vrouw, die zich niet aan bepaalde voorschriften houdt. gebruikt worden, in het westen heet dat dan verkrachting, binnen de islam zal daar ook wel een term voor zijn. Bij ons is het strafbaar, binnen de islam niet.
Verder als een vrouw zich wel aan de islamitische wetten houdt (dan mag je vrijwel niets alleen sloven voor mannen) dan kan ze op jonge leeftijd worden uitgehuwelijkt aan een neef of oom of kan ze tijdelijk gebruikt worden door een jihad strijder door een tijdelijk huwelijk.
Alles geheel volgens de Koran plus aanverwante geschriften
Exaudi orationem meam
pi_156917740
quote:
10s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:30 schreef Fir3fly het volgende:

Mooie cop-out weer :'). Gelijkwaardig en gelijk zijn twee verschillende dingen.
Ja dat zeg ik in mijn post :?
Exaudi orationem meam
pi_156917747
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:31 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Volgens de uitleg van de Koran plus aanverwante geschriften mag een vrouw, die zich niet aan bepaalde voorschriften houdt. gebruikt worden, in het westen heet dan verkrachting, binnen de islam zal daar ook wel een term voor zijn. Bij ons is het strafbaar, binnen de islam niet.
Bijzondere interpretatie van de koran hou je er op na.
pi_156917837
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waren natuurlijk gynaecologen, je moet niet overal iets achter willen zoeken.
Eigenlijk moet die vrouw betalen voor het gratis inwendig onderzoek :)
Exaudi orationem meam
  zondag 18 oktober 2015 @ 12:39:15 #169
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156917839
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:34 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik in mijn post :?
Oh crap, ik zie het. Verkeerd gelezen.

Maar goed, mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig, daar kan de wetenschap ook best wat over zeggen.
pi_156917850
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oh crap, ik zie het. Verkeerd gelezen.

Maar goed, mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig, daar kan de wetenschap ook best wat over zeggen.
Nee, lees mijn post nog eens.
Exaudi orationem meam
  zondag 18 oktober 2015 @ 12:41:17 #171
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156917879
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:39 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Nee, lees mijn post nog eens.
Heb ik gedaan maar ik ben het er gewoon niet mee eens. Voorbeeld: via statistische analyse kun je heel duidelijk aantonen dat maatschappijen waar mannen en vrouwen gelijkwaardig behandeld worden de gehele levenstandaard hoger is. Ongeacht de sociaal-economische situatie van die maatschappij.
pi_156917941
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Heb ik gedaan maar ik ben het er gewoon niet mee eens. Voorbeeld: via statistische analyse kun je heel duidelijk aantonen dat maatschappijen waar mannen en vrouwen gelijkwaardig behandeld worden de gehele levenstandaard hoger is. Ongeacht de sociaal-economische situatie van die maatschappij.
Dat kan best kloppen, maar het bewijst niet dat vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn, de naam zegt het al het is een waardeoordeel.
Ander voorbeeld, de 10 geboden. Het zijn nuttige regels voor een samenleving, maar het zijn geen natuurwetten.
Exaudi orationem meam
  zondag 18 oktober 2015 @ 12:47:02 #173
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156917969
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:45 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat kan best kloppen, maar het bewijst niet dat vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn, de naam zegt het al het is een waardeoordeel.
Maar een waardeoordeel wat leidt tot vooruitgang. En dus is het wel bewijs.

Verder is dit nogal offtopic.
pi_156918055
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:47 schreef Fir3fly het volgende:
Maar een waardeoordeel wat leidt tot vooruitgang. En dus is het wel bewijs.
Verder is dit nogal offtopic.
Eigenlijk is het heel erg on topic, want dit is de diepere oorzaak van de problemen.
De islamitische cultuur en religie leidt idd niet tot een samenleving die vooruitgang stimuleert, daarentegen het westerse systeem wel. Dat is een vrij objectieve constatering, te onderbouwen met statistiek etc. Maar of vooruitgang goed/slecht/nastrevenswaardig is, dat is weer een waardeoordeel. Dat kun je niet met statistieken bewijzen.
Moslims vinden vooruitgang niet goed.
Alles wat je moet weten staat in de Koran, zij willen graag de toestand zoals die was in de middeleeuwen behouden (maar wel natuurlijk mobile tel, en moderne wapens gebruiken ;( )
Exaudi orationem meam
  zondag 18 oktober 2015 @ 12:55:26 #175
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156918089
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:53 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Eigenlijk is het heel erg on topic, want dit is de diepere oorzaak van de problemen.
De islamitische cultuur en religie leidt idd niet tot een samenleving die vooruitgang stimuleert, daarentegen het westerse systeem wel. Dat is een vrij objectieve constatering, te onderbouwen met statistiek etc. Maar of vooruitgang goed/slecht/nastrevenswaardig is, dat is weer een waardeoordeel. Dat kun je niet met statistieken bewijzen.
Moslims vinden vooruitgang niet goed.
Alles wat je moet weten staat in de Koran, zij willen graag de toestand zoals die was in de middeleeuwen behouden (maar wel natuurlijk mobile tel, en moderne wapens gebruiken ;( )
maar op de 1 miljoen asielzoekers zijn er blijkbaar een paar (hier 2 in drachten waren er 3), dus ik snap niet dat dit dan uitgelegd wordt als normaal in de kornan, dan zouden er tienduizenden vrouwen dagelijks verkracht worden... maar ja
pi_156918123
quote:
3s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:55 schreef Re het volgende:

[..]

maar op de 1 miljoen asielzoekers zijn er blijkbaar een paar (hier 2 in drachten waren er 3), dus ik snap niet dat dit dan uitgelegd wordt als normaal in de kornan, dan zouden er tienduizenden vrouwen dagelijks verkracht worden... maar ja
Als ze vrij spel hadden dan zou dat idd gebeuren, maar ze zitten nu (nog) wel in een afhankelijke positie en zijn misschien bang voor politie etc. Het zijn in dat opzicht net mensen.
Edit: kijk bijv. hoe Filipijnse vrouwen in S_A worden behandeld :X
Exaudi orationem meam
  zondag 18 oktober 2015 @ 12:58:28 #177
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156918134
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:57 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Als ze vrij spel hadden dan zou dat idd gebeuren, maar ze zitten nu (nog) wel in een afhankelijke positie en zijn misschien bang voor politie etc. Het zijn in dat opzicht net mensen.
er leven hier al miljoenen moslims, die niet afhankelijk zijn, ik zie nog steeds geen miljoenen verkrachte vrouwen... je zou toch anders verwachten met zo'n instelling
  zondag 18 oktober 2015 @ 12:58:53 #178
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156918145
quote:
3s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:55 schreef Re het volgende:

[..]

Kijk eens in India zou ik zeggen.
  zondag 18 oktober 2015 @ 13:01:22 #179
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156918184
quote:
7s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

worden ze daar ook met de miljoenen verkracht? arme vrouwen...
pi_156918212
quote:

[..]

Meer dan een miljard inwoners en hoeveel procent van de bevolking is ook alweer Islamitisch?
  zondag 18 oktober 2015 @ 13:04:11 #181
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156918224
quote:
3s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:01 schreef Re het volgende:

[..]

worden ze daar ook met de miljoenen verkracht? arme vrouwen...
Groot probleem daar ja. En waarom denk je dat kindermisbruik zo'n groot probleem is (ik zeg niet was want de kerk doet enorm zijn best om alles over te laten waaien) in de kerk?

Daar komt nog bij kijken dat misbruik zelden tot nooit gemeld wordt in bepaalde gemeenschappen vanwege, jawel, de schaamtecultuur en angst voor eerwraak.
pi_156918228
quote:

[..]

Indiërs zijn toch Hindoes?
pi_156918230
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 04:59 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Eigenlijk belachelijk ook. Die gasten hebben heel de dag niets te doen, kunnen die hun eigen AZC niet schoonmaken.
tuurlijk niet, dat is toch vrouwenwerk?
  zondag 18 oktober 2015 @ 13:04:54 #184
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156918242
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Groot probleem daar ja. En waarom denk je dat kindermisbruik zo'n groot probleem is (ik zeg niet was want de kerk doet enorm zijn best om alles over te laten waaien) in de kerk?

Daar komt nog bij kijken dat misbruik zelden tot nooit gemeld wordt in bepaalde gemeenschappen vanwege, jawel, de schaamtecultuur en angst voor eerwraak.
nou ja ze zullen het wel uit de koran hebben dan
  zondag 18 oktober 2015 @ 13:05:10 #185
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156918249
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Meer dan een miljard inwoners en hoeveel procent van de bevolking is ook alweer Islamitisch?
Rond de 20% dacht ik.

Edit: wellicht 15%, in 2011.
  zondag 18 oktober 2015 @ 13:05:35 #186
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156918261
quote:
3s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:04 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja ze zullen het wel uit de koran hebben dan
:'). Je kunt ook gewoon proberen te discussiëren. Zeg dan niets.
pi_156918286
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 10:02 schreef DeepSeaNinja het volgende:
Nederlanders randen ook meisjes aan.
Trieste bedoening, ongeacht welke nationaliteit iemand heeft.
ja maar die wonen hier al en vragen geen asiel aan...snap je het verschil? Hier komen en je dan zooo gedragen , ik zou dankbaar zijn en me rustig houden.
pi_156918289
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Rond de 20% dacht ik.
Hier een aardig artikel over de achterliggende oorzaak van de verkrachtingsproblematiek in India:

Waarom worden er zoveel vrouwen verkracht in India?
  zondag 18 oktober 2015 @ 13:08:01 #189
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_156918308
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:04 schreef madeliefff het volgende:

[..]

tuurlijk niet, dat is toch vrouwenwerk?
Dat bleek idd uit de link die geplaatst werd. Ze zitten liever in het vuil dan dat ze zelf schoonmaken, en dan durven ze varkens onrein te noemen _O-
  zondag 18 oktober 2015 @ 13:09:02 #190
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156918336
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hier een aardig artikel over de achterliggende oorzaak van de verkrachtingsproblematiek in India:

Waarom worden er zoveel vrouwen verkracht in India?
Onderdrukking van vrouwen ja. En laat dat nou net een van de pijlers van de meeste religies zijn. Mijn kritiek op religie beperkt zich niet enkel tot islam, ik hoop dat men dat doorheeft.
pi_156918340
quote:
10s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:'). Je kunt ook gewoon proberen te discussiëren. Zeg dan niets.
Of je snapt zijn punt niet helemaal natuurlijk.
  zondag 18 oktober 2015 @ 13:10:02 #192
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156918352
quote:
10s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Of je snapt zijn punt niet helemaal natuurlijk.
Hij heeft geen punt. Onderdrukking van vrouwen is schering en inslag in islamitische culturen, of wil je dat ontkennen?
pi_156918374
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Onderdrukking van vrouwen ja. En laat dat nou net een van de pijlers van de meeste religies zijn. Mijn kritiek op religie beperkt zich niet enkel tot islam, ik hoop dat men dat doorheeft.
Het is ook wat kort door de bocht en naïef om te denken dat vrouwenonderdrukking enkel tot uiting komt in religies.
pi_156918380
quote:

[..]

Onjuist.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156918408
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hij heeft geen punt. Onderdrukking van vrouwen is schering en inslag in islamitische culturen, of wil je dat ontkennen?
Toch grappig dat hij geen punt zou hebben, simpelweg omdat je het niet helemaal vat. Zoek de tekortkoming eerder bij jezelf dan bij hem. Ik heb btw geen idee wat Islamitische culturen is, als een Sunni in Irak dezelfde opvattingen heeft mbt tot eerwraak als de Yazidi of de Hindoe 3000km verder op, is dat dan een Islamitische cultuur of een regionaal religieoverschrijdend cultuur?
pi_156918434
quote:
10s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Toch grappig dat hij geen punt zou hebben, simpelweg omdat je het niet helemaal vat. Zoek de tekortkoming eerder bij jezelf dan bij hem. Ik heb btw geen idee wat Islamitische culturen is, als een Sunni in Irak dezelfde opvattingen heeft mbt tot eerwraak als de Yazidi of de Hindoe 3000km verder op, is dat dan een Islamitische cultuur of een regionaal religieoverschrijdend cultuur?
Als een Europeaan over islam spreekt bedoelt hij Arabische nomadenvolken.
Naturheilmittel
  zondag 18 oktober 2015 @ 13:15:00 #197
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156918449
quote:
10s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Toch grappig dat hij geen punt zou hebben, simpelweg omdat je het niet helemaal vat.
Hij zegt niets. Niets in de eerste post en niets als antwoord. Geen inhoud, nul komma nul.

Net zoals jij nu weer een soort 'islam bestaat niet' ontwijkend antwoord geeft.
pi_156918452
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:14 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Als een Europeaan over islam spreekt bedoelt hij Arabische nomadenvolken.
Check, ik benoem dan ook de Sunni Irakees. :7
pi_156918468
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Rond de 20% dacht ik.

Edit: wellicht 15%, in 2011.
En waarom wilde jij dat wij naar India zouden kijken?
pi_156918484
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hij zegt niets. Niets in de eerste post en niets als antwoord. Geen inhoud, nul komma nul.

Net zoals jij nu weer een soort 'islam bestaat niet' ontwijkend antwoord geeft.
Whehehe, toch wederom mooi illustreren dat je dat dus ook niet hebt begrepen, ik zei DE islam bestaat niet, niet Islam bestaat niet, nogal groot verschil, maar dat begrijp je dit keer wel?

Kijk verder dan je neus lang is, hij maakt een relativistische inleiding in 3/4 voorgaande posts.

Over het ontwijken van antwoorden moet jij dus echt niet beginnen :')

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2015 13:17:44 ]
  zondag 18 oktober 2015 @ 13:17:55 #201
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156918506
quote:

[..]

Nee, het celibaat is alleen iets van de RK en misbruik van vrouwen/kinderen komt onder dominees net zo goed voor.
RK priesters hielden er door de eeuwen heen ( stiekem ) vrolijk een vriendin op na.
Misbruik heeft niks met het christendom uit te staan.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_156918546
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Check, ik benoem dan ook de Sunni Irakees. :7
Dergelijk volk mogen we best vrouwonvriendelijk noemen.
Naturheilmittel
  zondag 18 oktober 2015 @ 13:20:42 #203
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_156918553
Overigens wel grappig. In de hele OP wordt niks gezegd over het geloof van deze figuren. Alsof elke vluchteling moslim is. Of zelfs maar praktiserend moslim. Maar toch wordt deze hele discussie aan de religie opgehangen. Ik lach me dood als later blijkt dat het gevluchte Kopten zijn. Of Jesidi's.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 18 oktober 2015 @ 13:21:03 #204
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156918561
quote:
10s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Whehehe, toch wederom mooi illustreren dat je dat dus ook niet hebt begrepen, ik zei DE islam bestaat niet, niet Islam bestaat niet, nogal groot verschil, maar dat begrijp je dit keer wel?
De islam kan wat mij betreft best bestaan. Ik denk dat je ook wel weet wat ik bedoel met zo'n definitie. Alle stromingen gebaseerd op de koran en of hadith. Laten we het zo noemen.

Maar ga je mijn vraag nog beantwoorden? Wat mij betreft kies je een paar willekeurige stromingen. Doe je best.

Over Re: Neen. Hij had geen enkel punt, hij probeert op een halfslachtige manier te zeggen dat gedragingen als misbruik niet uit religieuze cultuur voort kunnen komen. Vervolgens reageer ik daar inhoudelijk op maar komt er geen antwoord. Geen punt dus.
  zondag 18 oktober 2015 @ 13:22:07 #205
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156918576
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En waarom wilde jij dat wij naar India zouden kijken?
Verkrachtingsproblematiek. Cultureel. Doe de wiskunde.
pi_156918580
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:20 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Dergelijk volk mogen we best vrouwonvriendelijk noemen.
Tuurlijk, als ik jou sla mag je dat best geweld noemen, dat is niet mijn punt, gaat mij meer om dat je zoiets een 'X cultuur' zou noemen, terwijl je buurman van de Y cultuur is en zich vergelijkbaar aan het gedragen is.
  zondag 18 oktober 2015 @ 13:23:00 #207
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156918590
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Onjuist.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onjuist is het niet. Ietwat voorbarig wellicht. Meer data is nodig.
  zondag 18 oktober 2015 @ 13:24:05 #208
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156918602
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tuurlijk, als ik jou sla mag je dat best geweld noemen, dat is niet mijn punt, gaat mij meer om dat je zoiets een 'X cultuur' zou noemen, terwijl je buurman van de Y cultuur is en zich vergelijkbaar aan het gedragen is.
Ooeh! Daar hebben we de 'hooligan-fallacy' weer. Ik coin die maar even.
pi_156918633
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Onjuist is het niet. Ietwat voorbarig wellicht. Meer data is nodig.
Heb je het überhaupt wel gelezen?

Er is data voorhanden van relatief lange periodes en er is onderzoek gedaan binnen Duitsland binnen christelijke / kerkelijke contreien en cijfers daarvan zijn vergeleken met misbruik buiten de kerk. En wat blijkt; het aandeel van misbruik door geestelijken is lager dan niet-geestelijken.
pi_156918644
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De islam kan wat mij betreft best bestaan. Ik denk dat je ook wel weet wat ik bedoel met zo'n definitie. Alle stromingen gebaseerd op de koran en of hadith. Laten we het zo noemen.
Dus alle stromingen die niets met de Hadith hebben vallen buiten de Islam?

quote:
Maar ga je mijn vraag nog beantwoorden? Wat mij betreft kies je een paar willekeurige stromingen. Doe je best.
Daar heb ik je net een antwoord op gegeven, door te zeggen dat vrouwenonvriendelijkheid een religieoverschrijdende regionale probleem is, als je het uitsluitend onder de moslims zou zien en niet onder de christelijke, yazidische of seculiere buurman, had je zeer zeker een punt, je claim vervalt empirisch aangaande de Islam als je bijvoorbeeld de Sufi buurman wegzet tegen de vrouwstenigende Yazidi, dan is in deze voorbeeld niet die Islamitische cultuur, maar de non-Islamitische cultuur vrouwonvriendelijk, dig?
quote:
Over Re: Neen. Hij had geen enkel punt, hij probeert op een halfslachtige manier te zeggen dat gedragingen als misbruik niet uit religieuze cultuur voort kunnen komen. Vervolgens reageer ik daar inhoudelijk op maar komt er geen antwoord. Geen punt dus.

Tuurlijk schatje, als je z'n punt niet inziet, niet eens de moeite neemt en de opbouw maar volkomen links laat, dan zal het wel op een gegeven moment kloppen wat je zegt.
pi_156918669
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ooeh! Daar hebben we de 'hooligan-fallacy' weer. Ik coin die maar even.
Uitstekende reactie, zeer inhoudelijk en een goede model om te laten zien dat je er geen antwoord op hebt, maar toch even op invoeren wilt drukken, goed bezig!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2015 13:27:54 ]
pi_156918679
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat spreekt voor zich.

Een miljard moslims onder één noemer brengen is een onbegonnen zaak. Behalve dan dat het allemaal mensen zijn.
Naturheilmittel
  zondag 18 oktober 2015 @ 13:30:11 #213
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156918733
quote:
7s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Heb je het überhaupt wel gelezen?

Er is data voorhanden van relatief lange periodes en er is onderzoek gedaan binnen Duitsland binnen christelijke / kerkelijke contreien en cijfers daarvan zijn vergeleken met misbruik buiten de kerk. En wat blijkt; het aandeel van misbruik door geestelijken is lager dan niet-geestelijken.
Ja, dat laatste is dus omdat er geen inwendig onderzoek mogelijk was. Wel goed opletten he. Der Spiegel had alleen externe cijfers en geen interne. Het is bewezen dat de kerk enorm zijn best doet om te zorgen dat die cijfers nooit naar boven komen, vooral na het hierboven gequotte onderzoek in de VS.
pi_156918747
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:27 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Dat spreekt voor zich.

Een miljard moslims onder één noemer brengen is een onbegonnen zaak. Behalve dan dat het allemaal mensen zijn.
Erbij genomen dan naar schatting zo een 65% van de moslims, vrouwen, bejaarden en kinderen zou zijn :7
pi_156918809
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja, dat laatste is dus omdat er geen inwendig onderzoek mogelijk was. Wel goed opletten he. Der Spiegel had alleen externe cijfers en geen interne. Het is bewezen dat de kerk enorm zijn best doet om te zorgen dat die cijfers nooit naar boven komen, vooral na het hierboven gequotte onderzoek in de VS.
Dan nog ligt de verhouding behoorlijk laag. Bovendien leidt onthouding niet tot pedofiele gevoelens, dus hoe het celibaat zou leiden tot misbruik van kinderen ontgaat me even.

Plus dat in de tekst ook al wordt aangegeven dat alleen de dorpscultuur in de kerk het hooguit vergemakkelijkt om zaken onder tafel te vegen. Dat lijkt me een zinnigere conclusie dan de stelling dat het celibaat zou leiden tot meer misbruik.
  zondag 18 oktober 2015 @ 13:33:55 #216
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156918818
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus alle stromingen die niets met de Hadith hebben vallen buiten de Islam?

En of. Leer lezen.
quote:
Daar heb ik je net een antwoord op gegeven, door te zeggen dat vrouwenonvriendelijkheid een religieoverschrijdende regionale probleem is, als je het uitsluitend onder de moslims zou zien en niet onder de christelijke, yazidische of seculiere buurman, had je zeer zeker een punt, je claim vervalt empirisch aangaande de Islam als je bijvoorbeeld de Sufi buurman wegzet tegen de vrouwstenigende Yazidi, dan is in deze voorbeeld niet die Islamitische cultuur, maar de non-Islamitische cultuur vrouwonvriendelijk, dig?

Ik zei al eerder dat vrouwonderdrukking een van de pijlers van vrijwel elke religie is. En van elke cultuur gebaseerd op een religie. Dus dat hoef je mij niet te vertellen. Mijn vraag blijft wederom staan. Het maakt geen reet uit wat andere religies doen. En dan hoef je niet aan te komen met toevallig de vrouwvriendelijke jihadi tegenover de Amerikaanse redneck. Ofzo.

quote:
Tuurlijk schatje, als je z'n punt niet inziet, niet eens de moeite neemt en de opbouw maar volkomen links laat, dan zal het wel op een gegeven moment kloppen wat je zegt.
Ik zie z'n punt wel. Hij onderbouwt het gewoon niet. De rest van zijn posts zijn dus inhoudsloos.
  zondag 18 oktober 2015 @ 13:35:12 #217
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156918846
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Uitstekende reactie, zeer inhoudelijk en een goede model om te laten zien dat je er geen antwoord op hebt, maar toch even op invoeren wilt drukken, goed bezig!
Vooruit. Maar hier heb ik eerder al tegen geageerd. De vraag ontwijken door te zeggen "maar hullie doen het ook" is geen valide argument.
pi_156918855
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 01:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn vrouwen rationeel?
Zeiken over vrouwonvriendelijke asielzoekers terwijl je zelf net zo'n pathetische seksist bent...
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_156918883
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Erbij genomen dan naar schatting zo een 65% van de moslims, vrouwen, bejaarden en kinderen zou zijn :7
Dat scheelt. Sowieso zijn het vooral de 16- tot 35-jarige mannen die problemen veroorzaken.
Naturheilmittel
  zondag 18 oktober 2015 @ 13:37:43 #220
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156918902
quote:
7s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan nog ligt de verhouding behoorlijk laag. Bovendien leidt onthouding niet tot pedofiele gevoelens, dus hoe het celibaat zou leiden tot misbruik van kinderen ontgaat me even.
Het een zou het ander natuurlijk aan kunnen trekken. Maar goed, ik was enigszins voorbarig met mijn conclusie over het celibaat. Deze keer heb je gewonnen.

Maar over de katholieke kerk en de problemen daarvan kunnen we nog wel een apart topic openen 8-).
pi_156918937
quote:
9s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zucht. Wel de mensen waar ik in eerste instantie op reageerde, of die geven die impressie met domme onliners bestaande uit drogredenen. Lees eens even goed terug waar het over gaat.

Een discussie is er dus niet, dat is mijn probleem. Die eikel van een Wilders heeft de ene kant volledig gekaapt en bevolkt met xenofobe idioten die denken dat vrijheid van meningsuiting betekent dat elke mening even valide is en altijd alles geroepen mag worden. Volledige zwart/wit denkers, niets is grijs.

En dan hebben we aan de andere kant salonsocialisten en mensen in het midden die zich moreel verheven voelen omdat ze met hyperbolen en andere schreeuwerij de bovengenoemde groep belachelijk pogen te maken. En in de tussentijd in dezelfde valkuil trappen: altijd maar baggatilaseren en goedpraten, nooit eens daadwerkelijk de inhoudelijk discussie aangaan.

Het probleem is dat als ik daar wat aan wil doen word ik of bestempeld als landverrader of PVV-er :'). Die laatste in dit topic zelfs.
De andere partijen hebben de mogelijkheid gegeven aan Wilders om het hele debat te kapen omdat ze er niks aan wilden doen.
  zondag 18 oktober 2015 @ 13:40:44 #222
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_156918974
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het een zou het ander natuurlijk aan kunnen trekken. Maar goed, ik was enigszins voorbarig met mijn conclusie over het celibaat. Deze keer heb je gewonnen.

Maar over de katholieke kerk en de problemen daarvan kunnen we nog wel een apart topic openen 8-).
hoe 'grijs' is jouw kijk op religie?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_156918981
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En of. Leer lezen.

Leer je opvattingen beter te verwoorden zou ik zeggen, niet opletten op mijn splinter terwjil je zelf een balk hebt.
quote:
Voor jouw informatie zijn er niet alleen groepen die de hadith verwerpen, maar ook de Koran gebruiken om de Hadith compleet te diskwalificeren als iets on-Islamitisch, hoe wil je ze samenbrengen onder 'de' Islam, zeker als het gaat om een zeer concreet voorbeeld als de positie van vrouwen.

quote:
Ik zei al eerder dat vrouwonderdrukking een van de pijlers van vrijwel elke religie is. En van elke cultuur gebaseerd op een religie. Dus dat hoef je mij niet te vertellen. Mijn vraag blijft wederom staan. Het maakt geen reet uit wat andere religies doen. En dan hoef je niet aan te komen met toevallig de vrouwvriendelijke jihadi tegenover de Amerikaanse redneck. Ofzo.
Definieer ten eerste vrouwenonderdrukking voor je zo een claim maakt, als je denkt dat de Islam is gebaseerd op een cultuur, dan mag je toch wel beter je huiswerk gaan doen over de stichting van in dit geval de Islam en de heersende cultuur toentertijd. Niet alleen vergis je je in het idee dat je vraag blijft staan, je hebt verscheidene keren niet eens de interreligieuze aspecten daarover geadresseerd als je denkt dat je vraag blijft staan. Eerwraak is exact hetzelfde verschijnsel van vrouwenonderdrukking waar ik het over heb tussen de Sunni en de Yazidi in de hierboven aangehaalde voorbeelden. Niet een jihadi vs redneck, niet Europa vs Midden Oosten.

quote:
Ik zie z'n punt wel. Hij onderbouwt het gewoon niet. De rest van zijn posts zijn dus inhoudsloos.
Toch grappig, een paar posts gelezen had hij nog helemaal geen punt volgens jou.
  zondag 18 oktober 2015 @ 13:41:59 #224
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_156919000
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Leer je opvattingen beter te verwoorden zou ik zeggen, niet opletten op mijn splinter terwjil je zelf een balk hebt.

[..]

Voor jouw informatie zijn er niet alleen groepen die de hadith verwerpen, maar ook de Koran gebruiken om de Hadith compleet te diskwalificeren als iets on-Islamitisch, hoe wil je ze samenbrengen onder 'de' Islam, zeker als het gaat om een zeer concreet voorbeeld als de positie van vrouwen.

[..]

Definieer ten eerste vrouwenonderdrukking voor je zo een claim maakt, als je denkt dat de Islam is gebaseerd op een cultuur, dan mag je toch wel beter je huiswerk gaan doen over de stichting van in dit geval de Islam en de heersende cultuur toentertijd. Niet alleen vergis je je in het idee dat je vraag blijft staan, je hebt verscheidene keren niet eens de interreligieuze aspecten daarover geadresseerd als je denkt dat je vraag blijft staan. Eerwraak is exact hetzelfde verschijnsel van vrouwenonderdrukking waar ik het over heb tussen de Sunni en de Yazidi in de hierboven aangehaalde voorbeelden. Niet een jihadi vs redneck, niet Europa vs Midden Oosten.

[..]

Toch grappig, een paar posts gelezen had hij nog helemaal geen punt volgens jou.
Goede post.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_156919018
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:36 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Dat scheelt. Sowieso zijn het vooral de 16- tot 35-jarige mannen die problemen veroorzaken.
Ik heb toch nog wel zeker 7 jaar te gaan om buiten de criteria te vallen dan :'(
  zondag 18 oktober 2015 @ 13:52:00 #226
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156919185
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Leer lezen. Hieronder demonstreer je weer niet te kunnen lezen.

quote:
Zal best. Valt nog steeds binnen mijn definitie. En/of. Nog steeds geen antwoord. Geef me dan een stroming waar vrouwen wel een gelijkwaardige positie hebben. Dat is wat ik vraag.

quote:
Ik zeg nergens dat de islam op een cultuur gebaseerd is. Die onzin is dus een stroman. Voor de rest: de verschillen binnen de religie zijn niet relevant. Ik vraag naar vrouwenonderdrukking in islamitische culturen. Wat ik daarmee bedoel heb ik je zelfs nog aangegeven voor de scope van deze discussie. Wat de verschillen zijn binnen die stromingen die jij noemt is niet belangrijk zolang het niet over de positie van de vrouw gaat. Nogmaals, dat is wat ik vraag. Is er dan zo'n stroming die jij islamitisch zou noemen waar de vrouw wel gelijkwaardig is aan de man, in theorie en praktijk? Misschien helpt herformulering wel. Ik denk het niet want lezen lijk je niet te kunnen.

quote:
Le-zen. Hij probeerde een punt te maken (religie =/= gedrag) maar onderbouwde dat niet. Dus uiteindelijk geen punt.
  zondag 18 oktober 2015 @ 13:52:37 #227
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156919194
Ik vind het wel een beetje vreemd dat het aantal aanrandingen in Nederland toch best vrij hoog is en je hoort daar vrij weinig tot niks over in het nieuws en dit nieuws gaat zelfs de grens over, alleen omdat het vluchtelingen zijn.

Iedere vrouw die ik ken en daarover heb gesproken is minimaal 1x in haar leven aangerand en een best hoog aantal ook nog eens verkracht of misbruikt.

Beetje jammer dus dat er vluchtelingen voor nodig zijn om het aan de kaart te brengen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156919290
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:52 schreef snakelady het volgende:

Iedere vrouw die ik ken en daarover heb gesproken is minimaal 1x in haar leven aangerand en een best hoog aantal ook nog eens verkracht of misbruikt.
En wie zijn de daders?
Naturheilmittel
  Trouwste user 2022 zondag 18 oktober 2015 @ 14:00:02 #229
7889 tong80
Spleenheup
pi_156919365
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:52 schreef snakelady het volgende:

:?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 18 oktober 2015 @ 14:00:23 #230
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156919374
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:56 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

En wie zijn de daders?
Verschillende mensen, het kan familie zijn, vrienden, vreemden tijdens uitgaan enz.

Als je vraagt of het mannen waren die moslim zijn of Nederlanders, in mijn geval waren het Nederlandse mannen, en dat is in de meeste voorvallen die ik ken wel.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 18 oktober 2015 @ 14:00:50 #231
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156919388
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 14:00 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja, vrouwen praten daarover onderling, verbaast je dat?
pi_156919522
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Leer lezen. Hieronder demonstreer je weer niet te kunnen lezen.

Prachtig, iemand die de inconsistentie van zijn eigen claims niet inziet, geen antwoord kan geven op de wedervragen en daarop maar de ander de les probeert te lezen.

quote:
Zal best. Nog steeds geen antwoord. Geef me dan een stroming waar vrouwen wel een gelijkwaardige positie hebben. Dat is wat ik vraag.
De Alawieten, de Sufi's, de Ibadi's zo dan heb je er al een stuk of 3 en nu?

quote:
Ik zeg nergens dat de islam op een cultuur gebaseerd is. Die onzin is dus een stroman. Voor de rest: de verschillen binnen de religie zijn niet relevant. Ik vraag naar vrouwenonderdrukking in islamitische culturen. Wat ik daarmee bedoel heb ik je zelfs nog aangegeven voor de scope van deze discussie. Wat de verschillen zijn binnen die stromingen die jij noemt is niet belangrijk zolang het niet over de positie van de vrouw gaat. Nogmaals, dat is wat ik vraag. Is er dan zo'n stroming die jij islamitisch zou noemen waar de vrouw wel gelijkwaardig is aan de man, in theorie en praktijk? Misschien helpt herformulering wel. Ik denk het niet want lezen lijk je niet te kunnen.
Gast, is het serieus zo moeilijk om verder te kijken dan je eigen referentiekader, de vrouwenonderdrukking zeker in het Midden Oosten is een culturele verschijnsel, niet een religieuze, derhalve vallen begrippen als cultuur gestoeld op religieuze doctrines of 'Islamitische' cultuur geheel proefondervindelijke onjuiste claims, zeker als je heel concreet stelt dat het een pijler is van vrijwel elke religie.

Verder als je het gaat hebben over een combinatie van theorie en praktijk is het belangrijk op wat voor niveau je de voorbeelden wilt hebben, in de Ibadi en Sufi opvatting kijkt god niet naar wat je rondom je kruis hebt, maar naar je daden in theorie en in praktijk zijn op veel vlakken juist de vrouwen verheven boven de man, in dat soort gevallen zie je bijvoorbeeld dat ongelijkwaardigheid niet perse een vorm van vrouwenonderdrukking is, zeker niet als de verschillen de positie van de vrouw juist bevorderen.

quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:33 schreef Fir3fly het volgende:
Ik zie z'n punt wel.
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:52 schreef Fir3fly het volgende:
Le-zen. Hij probeerde een punt te maken (religie =/= gedrag) maar onderbouwde dat niet. Dus uiteindelijk geen punt.
Ben je gewoon niet onbewust een beetje in de war schatje, je bent niet alleen hierboven inconsistent met je claims over wat nu een definitie van de Islam zou kunnen zijn, maar ook tegenwoordig per opvolgend post waar je middels nadere toelichtingen ook nog eens per reactie jezelf tegenspreekt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2015 14:06:41 ]
  zondag 18 oktober 2015 @ 14:09:03 #233
117098 Hathor
Effe niet
pi_156919592
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 14:00 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar wat valt er zoal al onder aanranding dan?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Trouwste user 2022 zondag 18 oktober 2015 @ 14:15:01 #234
7889 tong80
Spleenheup
pi_156919707
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 14:00 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wat lul jij slap zeg.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 18 oktober 2015 @ 14:19:33 #235
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156919822
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 14:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar wat valt er zoal al onder aanranding dan?
Ongewenst seksueel aanraking of gedwongen worden iemand seksueel aan te raken.
  zondag 18 oktober 2015 @ 14:20:37 #236
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156919843
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 14:15 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wat lul jij slap zeg.

Hoezo is dat slap lullen? :')

Vrouwen praten met elkaar over negatieve seksuele ervaringen,dat dat zo'n shock is voor jou zegt meer over jouw beleving.
pi_156919982
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:01 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik weet niet, het schijnt dat mensen hier verschillende definities van "niet-sporen" hebben. Ze zal best haar redenen hebben en al zijn die redenen waar die jij noemt dan spoor je nog steeds niet in MIJN ogen.
En als zo'n vrouw echt niet spoort lijkt dat me nog een verzwarende omstandigheid naar de daders toe. :)
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  Trouwste user 2022 zondag 18 oktober 2015 @ 14:45:33 #238
7889 tong80
Spleenheup
pi_156920430
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 14:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hoezo is dat slap lullen? :')

Vrouwen praten met elkaar over negatieve seksuele ervaringen,dat dat zo'n shock is voor jou zegt meer over jouw beleving.
Ga door :D

zondag 18 oktober 2015 @ 14:50:51 #239
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156920623
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 14:45 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ga door :D

Ze zeggen dat wijsheid met de jaren komt maar jij bewijst nu wel het tegendeel. :')
pi_156920886
Tja wie is er niet eens in de kont geknepen tijdens het uitgaan.
Zo is iedereen wel eens aangerand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')