Tuurlijk mag je als je zoekt naar de oorzaken dat constateren maar als je gaat zoeken of de cultuur een oorzaak kan zijn dan kies je de cultuur als uitgangspunt. Je krijgt dan automatisch natuurlijk ook tunnelvisie.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dit is onzin. Vooral die laatste zin slaat nergens op. Als een van de oorzaken nou juist cultuur of religie is zou je dat niet mogen onderzoeken? Quatsch.
Als ik zeg dat in de islamitische wereld de vrouw een ondergeschikte rol heeft en dat dat best kan leiden tot meer misbruik omdat men die rol als morele ondersteuning kan gebruiken ben ik een racist? Los ervan of dat daadwerkelijk waar is of niet? Kom op zeg.
asielzoekers is een redelijk allesomvattende term lijkt me?quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:03 schreef Platina het volgende:
Het hele generalisatiegebeuren buiten beschouwing laten; vinden jullie het niet vreemd dat mensen die vluchten voor een oorlog en onderdrukking vervolgens zelf dit soort walgelijke daden plegen? Dan denk ik toch heel snel aan gelukszoekers in plaats van echte vluchtelingen.
Voor mij is een asielzoeker iemand die daadwerkelijk vlucht voor een oorlog en dergelijke. Al zal de daadwerkelijke definitie inderdaad anders zijn.quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:06 schreef Re het volgende:
[..]
asielzoekers is een redelijk allesomvattende term lijkt me?
Ligt een beetje aan de generalisatie. Alle moslims en christenen rare malloten vinden omdat ze in een opperwezen geloven, daar is niets mis mee.quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wanneer is een generalisatie wel toegestaan in jouw handboek?
Maar dat is totaal geen antwoord op wat ik schreefquote:Op zondag 18 oktober 2015 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb in ons land anders nog geen politieke beweging op zien staan die kerken wil sluiten en de Bijbel wil verbieden vanwege de misbruikschandalen.
Kritiek op religie is prima. Heel goed zelfs. Maar waak voor generalisaties.
Nou ja ok, laten we zeggen dat we het in grote lijnen eens zijn. Voordat we te ver afdwalen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je als je zoekt naar de oorzaken dat constateren maar als je gaat zoeken of de cultuur een oorzaak kan zijn dan kies je de cultuur als uitgangspunt. Je krijgt dan automatisch natuurlijk ook tunnelvisie.
Verder kun je natuurlijk best onderzoek doen naar de islam en de islamitische wereld maar dat is een heel andere discussie dan wat je tegenwoordig vaak ziet, er is een misstand laten we kijken of de islam de oorzaak is.
Volgens mij doet niemand dat, getuige de brede maatschappelijke discussie die al jaren gaande is.quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar dat is totaal geen antwoord op wat ik schreef?
Dat er hypocrisie heerst onder media, politici, forumgangers, prima. Eens. Maar dat is geen reden om de ogen te sluiten voor mogelijke problemen vanuit de islam.
Is het ooit bij je opgekomen dat wellicht een oorzaak is dat mannen en vrouwen niet zo gelijkwaardig zijn?quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lullige is alleen dat wanneer een niet-religieuze autochtoon een vrouw verkracht, dat niet alle atheïsten aan wordt gewreven. Dan is hij gewoon een smerige klootzak die opgesloten en gecastreerd moet worden.
Is de verkrachter een moslim, dan is dat echter de schuld van zijn religie en wordt een complete bevolkingsgroep verdacht gemaakt.
Dus ze zijn allemaal verkrachters en moordenaarsquote:Op zondag 18 oktober 2015 12:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Is het ooit bij je opgekomen dat wellicht een oorzaak is dat mannen en vrouwen niet zo gelijkwaardig zijn?
Gelijkwaardigheid is een moreel, cultureel en juridisch uitgangspunt. Het is een van onze ankerpunten van de westerse cultuur. Verschillen tussen man en vrouw zijn er uiteraard, daar kan de wetenschap zich op richten. Je kan dus niet bewijzen dat man en vrouw gelijkwaardig zijn .quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Is het ooit bij je opgekomen dat wellicht een oorzaak is dat mannen en vrouwen niet zo gelijkwaardig zijn?
Jij vindt dus alle moslims verkrachters en moordenaars?quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus ze zijn allemaal verkrachters en moordenaars
Zucht. Wel de mensen waar ik in eerste instantie op reageerde, of die geven die impressie met domme onliners bestaande uit drogredenen. Lees eens even goed terug waar het over gaat.quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij doet niemand dat, getuige de brede maatschappelijke discussie die al jaren gaande is.
Je komt met een scherpe en schokkende conclusie en dan flikker je die smiley er achter. Neem jij jezelf niet serieus of was het gewoon een misclick?quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:26 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij vindt dus alle moslims verkrachters en moordenaars?
Zieke geest heb jij.
Mooie cop-out weerquote:Op zondag 18 oktober 2015 12:26 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Gelijkwaardigheid is een moreel, cultureel en juridisch uitgangspunt. Het is een van onze ankerpunten van de westerse cultuur. Verschillen tussen man en vrouw zijn er uiteraard, daar kan de wetenschap zich op richten. Je kan dus niet bewijzen dat man en vrouw gelijkwaardig zijn .
Volgens de uitleg van de Koran plus aanverwante geschriften mag een vrouw, die zich niet aan bepaalde voorschriften houdt. gebruikt worden, in het westen heet dat dan verkrachting, binnen de islam zal daar ook wel een term voor zijn. Bij ons is het strafbaar, binnen de islam niet.quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:26 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij vindt dus alle moslims verkrachters en moordenaars?
Zieke geest heb jij.
Ja dat zeg ik in mijn postquote:Op zondag 18 oktober 2015 12:30 schreef Fir3fly het volgende:
Mooie cop-out weer. Gelijkwaardig en gelijk zijn twee verschillende dingen.
Bijzondere interpretatie van de koran hou je er op na.quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:31 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Volgens de uitleg van de Koran plus aanverwante geschriften mag een vrouw, die zich niet aan bepaalde voorschriften houdt. gebruikt worden, in het westen heet dan verkrachting, binnen de islam zal daar ook wel een term voor zijn. Bij ons is het strafbaar, binnen de islam niet.
Eigenlijk moet die vrouw betalen voor het gratis inwendig onderzoekquote:Op zondag 18 oktober 2015 12:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waren natuurlijk gynaecologen, je moet niet overal iets achter willen zoeken.
Oh crap, ik zie het. Verkeerd gelezen.quote:
Nee, lees mijn post nog eens.quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh crap, ik zie het. Verkeerd gelezen.
Maar goed, mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig, daar kan de wetenschap ook best wat over zeggen.
Heb ik gedaan maar ik ben het er gewoon niet mee eens. Voorbeeld: via statistische analyse kun je heel duidelijk aantonen dat maatschappijen waar mannen en vrouwen gelijkwaardig behandeld worden de gehele levenstandaard hoger is. Ongeacht de sociaal-economische situatie van die maatschappij.quote:
Dat kan best kloppen, maar het bewijst niet dat vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn, de naam zegt het al het is een waardeoordeel.quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Heb ik gedaan maar ik ben het er gewoon niet mee eens. Voorbeeld: via statistische analyse kun je heel duidelijk aantonen dat maatschappijen waar mannen en vrouwen gelijkwaardig behandeld worden de gehele levenstandaard hoger is. Ongeacht de sociaal-economische situatie van die maatschappij.
Maar een waardeoordeel wat leidt tot vooruitgang. En dus is het wel bewijs.quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:45 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat kan best kloppen, maar het bewijst niet dat vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn, de naam zegt het al het is een waardeoordeel.
Eigenlijk is het heel erg on topic, want dit is de diepere oorzaak van de problemen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:47 schreef Fir3fly het volgende:
Maar een waardeoordeel wat leidt tot vooruitgang. En dus is het wel bewijs.
Verder is dit nogal offtopic.
maar op de 1 miljoen asielzoekers zijn er blijkbaar een paar (hier 2 in drachten waren er 3), dus ik snap niet dat dit dan uitgelegd wordt als normaal in de kornan, dan zouden er tienduizenden vrouwen dagelijks verkracht worden... maar jaquote:Op zondag 18 oktober 2015 12:53 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Eigenlijk is het heel erg on topic, want dit is de diepere oorzaak van de problemen.
De islamitische cultuur en religie leidt idd niet tot een samenleving die vooruitgang stimuleert, daarentegen het westerse systeem wel. Dat is een vrij objectieve constatering, te onderbouwen met statistiek etc. Maar of vooruitgang goed/slecht/nastrevenswaardig is, dat is weer een waardeoordeel. Dat kun je niet met statistieken bewijzen.
Moslims vinden vooruitgang niet goed.
Alles wat je moet weten staat in de Koran, zij willen graag de toestand zoals die was in de middeleeuwen behouden (maar wel natuurlijk mobile tel, en moderne wapens gebruiken)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |