Als jij moest kiezen: Je dochter in een kort rokje met een Feyenoord-shirtje een week lang in Amsterdam rond laten lopen of je dochter in een kort rokje een week lang in een azc met 40.000 vluchtelingen laten verblijven, wat zou je dan kiezen?quote:Op zondag 18 oktober 2015 10:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Loop eens met een vlag met het logo van Amsterdam door Rotterdam. Ik denk niet dat je dan op veel tolerantie kunt rekenen.
Mag ik 'm een beetje aanpassen?quote:Op zondag 18 oktober 2015 10:57 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als jij moest kiezen: Je dochter in een kort rokje met een Feyenoord-shirtje een week lang in Amsterdam rond laten lopen of je dochter in een kort rokje een week lang in een azc met 40.000 vluchtelingen laten verblijven, wat zou je dan kiezen?
Pffffff, lastig. Ervan uitgaand dat het gaat om vergelijkbare bevolkingssamenstellingen denk ik dat mijn dochter in zo'n AZC veiliger zal zijn dan mijn zoon in Amsterdam. Zij is daar tenslotte niet de enige vrouw, terwijl mijn zoon dan wel de enige Feyenoorder zou zijn.quote:Je zoon met een Feyenoord-shirt een week lang in Amsterdam rond laten lopen of je dochter in een kort rokje een week lang in een azc met 40.000 vluchtelingen laten verblijven, wat zou je dan kiezen?
Ik weet niet, het schijnt dat mensen hier verschillende definities van "niet-sporen" hebben. Ze zal best haar redenen hebben en al zijn die redenen waar die jij noemt dan spoor je nog steeds niet in MIJN ogen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 10:53 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Je vermoedt dat het geen lichte aanrandingen waren, maar ze spoort zeker niet?
Misschien zei die vrouw in eerste instantie niks omdat het eenmalig leek en was de maat pas vol na tien dagen. Of misschien kaartte ze het aan bij haar leidinggevende, maar die behandelde haar zoals schoonmaaksters vaak worden behandeld: gewoon doorwerken met je kutflexcontractje en anders voor jou tien anderen en een vage belofte dat er iets aan gedaan zou worden. Of misschien heeft de schoonmaakster zelf een prachtexemplaar op de bank zitten dat het haar kwalijk zou nemen dat ze aangerand was, dat ze er wel om gevraagd zou hebben.
Misschien is haar partner dus wel een van de Fokkers hier.
Mensen lopen gewoon met Ajax-shirtjes in Rotterdam hoor. Dikwijls gezien.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mag ik 'm een beetje aanpassen?
[..]
Pffffff, lastig. Ervan uitgaand dat het gaat om vergelijkbare bevolkingssamenstellingen denk ik dat mijn dochter in zo'n AZC veiliger zal zijn dan mijn zoon in Amsterdam. Zij is daar tenslotte niet de enige vrouw, terwijl mijn zoon dan wel de enige Feyenoorder zou zijn.
Omdat dat er best mee te maken kan hebben. Net zoals dat geldt voor tokkies die elkaar de hersens inslaan na een voetbalwedstrijd.quote:Op zondag 18 oktober 2015 10:50 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is het punt helemaal niet. Punt is dat het blijkbaar toch over de achtergrond van die mensen gaat en niet over wat ze nu eigenlijk doen.
Ah. Ik niet.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:06 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Mensen lopen gewoon met Ajax-shirtjes in Rotterdam hoor. Dikwijls gezien.
Wederom een stroman. Misbruik als verkrachting wordt altijd gewoon besproken in het nieuws en hier mocht het uitkomen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 10:56 schreef nietzman het volgende:
[..]
Het gaat me d'r meer om dat we ons als samenleving collectief gedragen als een klein kind wat vlucht in een kippenvel-boek over een grote boze buutenlander om het verdere misbruik binnen het gezin te vergeten.
Toch wordt er veel makkelijker gedaan over hooliganisme dan over crimineel gedrag onder asielzoekers.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat dat er best mee te maken kan hebben. Net zoals dat geldt voor tokkies die elkaar de hersens inslaan na een voetbalwedstrijd.
Dat is vrouwen werk. Je kan toch niet van al die hoogopgeleide mannen verwachten dat ze schoonmaken?quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:08 schreef Geralt het volgende:
Ik heb heel het topic niet gelezen, maar ben ik de enige die het raar vind dat er kleerblijkelijk schoonmaaksters werken op een AZC?
Die mensen hebben heel de dag niks te doen. Waarom maken die zelf niet gewoon schoon?
Nee het wordt bijna nooit besproken. Er zijn in Nederland 1000 slachtoffers van aanrandingen en 729 slachtoffers van verkrachting die in 2014 hulp hebben gezocht bij slachtofferhulp.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wederom een stroman. Misbruik als verkrachting wordt altijd gewoon besproken in het nieuws en hier mocht het uitkomen.
Hooligans matten met elkaar. Onder asielzoekers is de groep minder gelijkwaardig.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Toch wordt er veel makkelijker gedaan over hooliganisme dan over crimineel gedrag onder asielzoekers.
Zal best. Maar dat is totaal irrelevant. Als je wilt klagen over hooligans open je er een topic over.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Toch wordt er veel makkelijker gedaan over hooliganisme dan over crimineel gedrag onder asielzoekers.
Zodra het gaat om 'high profile' zaken zoals groepsverkrachtingen, serieverkrachters etc komt het 9/10 keer in het nationale nieuws. Aanrandingen / verkrachtingen komen meestal wel voorbij in lokaal nieuws.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:12 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee het wordt bijna nooit besproken. Er zijn in Nederland 1000 slachtoffers van aanrandingen en 729 slachtoffers van verkrachting die in 2014 hulp hebben gezocht bij slachtofferhulp.
http://www.ocwincijfers.n(...)en-geweldsmisdrijven
Je hoort er erg weinig over maar het komt erg veel voor. Veel mannen weten zich niet te gedragen, 98% van de daders zijn mannen.
Dat is wel relevant, aangezien het punt blijkbaar niet de misdragingen zijn, maar de achtergrond van de daders.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zal best. Maar dat is totaal irrelevant. Als je wilt klagen over hooligans open je er een topic over.
Ik zie regelmatig nieuwsberichten over veroordelingen wegens verkrachting of ander misbruik. In verzorgingshuizen bijvoorbeeld. Ze trekken uiteraard minder bekijks.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:12 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee het wordt bijna nooit besproken. Er zijn in Nederland 1000 slachtoffers van aanrandingen en 729 slachtoffers van verkrachting die in 2014 hulp hebben gezocht bij slachtofferhulp.
http://www.ocwincijfers.n(...)en-geweldsmisdrijven
Je hoort er erg weinig over maar het komt erg veel voor. Veel mannen weten zich niet te gedragen, 98% van de daders zijn mannen.
Mensen zoals jij zijn er verantwoordelijk voor dat ik de islam alleen maar een nog achterlijker cultuur ga vinden. Maar dat zal je met een achterlijke oneliner wel weer wegwuiven.quote:Op zondag 18 oktober 2015 03:42 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat Europa een "moslim cultuur" gaat krijgen.
Maar daar zijn mensen als Roland wel bang voor en dat vind ik leuk.
En beiden hebben niets met hooligans te maken. Tenzij je dus 'Hullie doen het ook' wilt kunnen roepen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is wel relevant, aangezien het punt blijkbaar niet de misdragingen zijn, maar de achtergrond van de daders.
Nou ja, je snapt het punt niet of je wilt het niet snappen. Laat maar.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En beiden hebben niets met hooligans te maken. Tenzij je dus 'Hullie doen het ook' wilt kunnen roepen.
Toch opmerkelijk dat je daar vrolijk van wordt; ze nemen hun normen en waarden mee. Dezelfde normen en waarden waarmee het ze niet gelukt is om in al die 1000enden jaren een vreedzame en welvarende samenleving op te bouwen. Wat maakt dat je denkt dat ze dat hier wel gaat lukken?quote:Op zondag 18 oktober 2015 03:36 schreef ShiaImamHussain het volgende:
Mensen als Roland versterken mij alleen maar. De grenzen gaan niet dicht en de (islamitische) vluchtelingen blijven komen.
Deze feitelijke observatie vreet je van binnen langzaam op, ahahaha
Dan was het hier een stuk drukker.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:08 schreef Fir3fly het volgende:
Misbruik als verkrachting wordt altijd gewoon besproken
Ik snap best wat je bedoelt. Je kunt er gewoon niet onderuit dat je geen argument hebt. Je wilt lekker mensen racist kunnen noemen en je moreel superieur voelen, ik snap het wel. Daarom begin je over die achtergrond. Je probeert een halfslachtige poging om te zeggen dat die achtergrond niet relevant is door hooligans er bij te slepen maar dat is dus een simpele drogreden.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, je snapt het punt niet of je wilt het niet snappen. Laat maar.
Oh ze zijn er zeker maar de meeste zaken blijven onbesproken en aanrandingen worden eigenlijk alleen gemeld als er sprake is van kleine kinderen als slachtoffer of als er een veelpleger actief is.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik zie regelmatig nieuwsberichten over veroordelingen wegens verkrachting of ander misbruik. In verzorgingshuizen bijvoorbeeld. Ze trekken uiteraard minder bekijks.
Pfffff....quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik snap best wat je bedoelt. Je kunt er gewoon niet onderuit dat je geen argument hebt. Je wilt lekker mensen racist kunnen noemen en je moreel superieur voelen, ik snap het wel. Daarom begin je over die achtergrond. Je probeert een halfslachtige poging om te zeggen dat die achtergrond niet relevant is door hooligans er bij te slepen maar dat is dus een simpele drogreden.
Jij snapt net zo goed als ik dat vluchtelingen hot zijn dus wordt er veel over bericht.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:19 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dan was het hier een stuk drukker.
Juist. Dat is dus mijn punt. Benieuwd of ie het nu wel snapt.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:23 schreef Wespensteek het volgende:
Dit artikel is ook alleen gekozen omdat de daders asielzoekers zijn.
Veel succes, misschien lukt het de volgende keer.quote:
Dat klopt, maar dat heeft er verder niets mee te maken. We zijn het dus eens dat het feit of ergens over bericht wordt geen indicatie is van de werkelijke situatie. Dat betekent dat mensen die op basis van dit bericht alleen roepen 'zie je wel' fout zitten. Maar mensen die daar op reageren met 'hooligans doen het ook' net zo.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Oh ze zijn er zeker maar de meeste zaken blijven onbesproken en aanrandingen worden eigenlijk alleen gemeld als er sprake is van kleine kinderen als slachtoffer of als er een veelpleger actief is.
Dit artikel is ook alleen gekozen omdat de daders asielzoekers zijn.
Je hebt geen idee waar je t over hebt, zoveel is wel duidelijk.quote:Op zondag 18 oktober 2015 10:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Loop eens met een vlag met het logo van Amsterdam door Rotterdam. Ik denk niet dat je dan op veel tolerantie kunt rekenen.
Oké.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:27 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Je hebt geen idee waar je t over hebt, zoveel is wel duidelijk.
Dat ligt eraan hoe je het artikel leest. Ik zie wel redelijk veel overeenkomsten met andere werkelijke situaties, daders zijn mannen en slachtoffer is een vrouw die geen aangifte durfde te doen waardoor het misbruik langer doorging.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat heeft er verder niets mee te maken. We zijn het dus eens dat het feit of ergens over bericht wordt geen indicatie is van de werkelijke situatie. Dat betekent dat mensen die op basis van dit bericht alleen roepen 'zie je wel' fout zitten. Maar mensen die daar op reageren met 'hooligans doen het ook' net zo.
Blijkbaar hadden veel FOK!kertjes zichzelf wijsgemaakt dat er louter hoogopgeleide artsen en advocaten op zouden komen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:25 schreef Gerolsteiner het volgende:
Er zitten criminelen onder een paar honderdduizend mensen.
Stop de persen!
Misschien waren dit wel advocaten. Zit behoorlijk wat tuig in die beroepsgroep.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blijkbaar hadden veel FOK!kertjes zichzelf wijsgemaakt dat er louter hoogopgeleide artsen en advocaten op zouden komen.
Dat is natuurlijk een tikkeltje naïef.
Inderdaad. Maar je kunt nog steeds de vraag stellen of de achtergrond van de vermoedelijke daders er mee te maken heeft. Dat heeft niets met hooligans te maken.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe je het artikel leest. Ik zie wel redelijk veel overeenkomsten met andere werkelijke situaties, daders zijn mannen en slachtoffer is een vrouw die geen aangifte durfde te doen waardoor het misbruik langer doorging.
Dat kan inderdaad, als je enigszins racistisch bent ingesteld is dat zelfs heel gebruikelijk of zelfs normaal. Het schijnt tegenwoordig dat volgens sommige mensen gedrag volledig komt door de cultuur en de religie terwijl ik bij zedenmisdrijven toch eigenlijk hormonen, weinig normbesef, weinig empathie en mogelijkheid als oorzaak zie.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar je kunt nog steeds de vraag stellen of de achtergrond van de vermoedelijke daders er mee te maken heeft. Dat heeft niets met hooligans te maken.
Ten eerste heeft cultuur of religie niets met ras te maken dus dat is een domme opmerking.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad, als je enigszins racistisch bent ingesteld is dat zelfs heel gebruikelijk of zelfs normaal. Het schijnt tegenwoordig dat volgens sommige mensen gedrag volledig komt door de cultuur en de religie terwijl ik bij zedenmisdrijven toch eigenlijk hormonen, weinig normbesef, weinig empathie en mogelijkheid als oorzaak zie.
Lullige is alleen dat wanneer een niet-religieuze autochtoon een vrouw verkracht, dat niet alle atheïsten aan wordt gewreven. Dan is hij gewoon een smerige klootzak die opgesloten en gecastreerd moet worden.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar je kunt nog steeds de vraag stellen of de achtergrond van de vermoedelijke daders er mee te maken heeft. Dat heeft niets met hooligans te maken.
Atheïsme is dan ook geen religie dus die vergelijking loopt mank.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lullige is alleen dat wanneer een niet-religieuze autochtoon een vrouw verkracht, dat niet alle atheïsten aan wordt gewreven. Dan is hij gewoon een smerige klootzak die opgesloten en gecastreerd moet worden.
Is de verkrachter een moslim, dan is dat echter de schuld van zijn religie en wordt een complete bevolkingsgroep verdacht gemaakt.
Nee dat heeft er alles mee te maken. Er geldt bij het begrip ras juridisch namelijk een ruime uitleg waar ook de etnische afstamming onder valt.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:42 schreef Fir3fly het volgende:
en eerste heeft cultuur of religie niets met ras te maken dus dat is een domme opmerking.
Overigens is dus dat laatste deel erg leuk maar als je als uitgangspunt neemt "laten we kijken of de cultuur de oorzaak is" dan ben je al racistisch bezig. Je gaat immers niet op zoek naar de oorzaken maar wil een specifieke oorzaak onderzoeken, je hebt dan zelf de wens de cultuur te betrekken als oorzaak soms mogelijk uit te sluiten. Het uitgangspunt is iets te constateren over de cultuur en niet te zoeken naar de oorzaken in het algemeen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ten eerste heeft cultuur of religie niets met ras te maken dus dat is een domme opmerking.
Ten tweede ben ik het met je eens wat betreft jouw lijstje mogelijke oorzaken. Maar dat betekent nog niet dat die oorzaken niet voort kunnen komen uit religie, cultuur of traditie. Daar kunnen we het feitelijk over hebben. Wellicht komen we tot de conclusie dat die link niet bestaat. Maar dat is beter dan simpelweg 'hooligans doen het ook' roepen en denken dat dat een argument is. Net zo min als 'asielzoekers zijn allemaal verkrachters' dat is. Dat is mijn punt.
Maak er dan grefo of katholiek van.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Atheïsme is dan ook geen religie dus die vergelijking loopt mank.
Nou vooruit, geef ik je die. Vind ik eigenlijk een te ruime definitie maar als het zo is is het zo. Dan nog, kritiek op bepaalde cultuur/religieuze groeperingen in het algemeen zijn niet per se racistisch.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat heeft er alles mee te maken. Er geldt bij het begrip ras juridisch namelijk een ruime uitleg waar ook de etnische afstamming onder valt.
Zie het antwoord op dat deel dat later kwam.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou vooruit, geef ik je die. Vind ik eigenlijk een te ruime definitie maar als het zo is is het zo. Dan nog, kritiek op bepaalde cultuur/religieuze groeperingen in het algemeen zijn niet per se racistisch.
Met de rest van mijn post ben je het eens?
'Toevallig' is natuurlijk onzin. En ik vind best dat christenen daar op aangekeken mogen worden. Een van de redenen van het misbruik komt rechtstreeks uit hun religieuze cultuur, het celibaat. Zogenaamd opgedragen door hun god of hun heilige tekst. En door hun leider.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maak er dan grefo of katholiek van.
Zelfs op het hoogtepunt van de misbruikschandalen rond de Katholieke Kerk, werden niet alle christenen aangekeken op het gedrag van de duizenden priesters die niet van kinderen af konden blijven. En terecht, want als braaf parochielid hoef jij je niet te verantwoorden voor de misdaden van viezeriken die toevallig hetzelfde geloof aanhangen.
Nee, dit is onzin. Vooral die laatste zin slaat nergens op. Als een van de oorzaken nou juist cultuur of religie is zou je dat niet mogen onderzoeken? Quatsch.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Overigens is dus dat laatste deel erg leuk maar als je als uitgangspunt neemt "laten we kijken of de cultuur de oorzaak is" dan ben je al racistisch bezig. Je gaat immers niet op zoek naar de oorzaken maar wil een specifieke oorzaak onderzoeken, je hebt dan zelf de wens de cultuur te betrekken als oorzaak soms mogelijk uit te sluiten. Het uitgangspunt is iets te constateren over de cultuur en niet te zoeken naar de oorzaken in het algemeen.
Ik heb in ons land anders nog geen politieke beweging op zien staan die kerken wil sluiten en de Bijbel wil verbieden vanwege de misbruikschandalen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
'Toevallig' is natuurlijk onzin. En ik vind best dat christenen daar op aangekeken mogen worden. Een van de redenen van het misbruik komt rechtstreeks uit hun religieuze cultuur, het celibaat. Zogenaamd opgedragen door hun god of hun heilige tekst. En door hun leider.
Dat de moslims persoonlijk onevenredig hard worden aangekeken is alsnog totaal geen reden om alle kritiek maar te verwerpen of te bagatelliseren.
Wanneer is een generalisatie wel toegestaan in jouw handboek?quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb in ons land anders nog geen politieke beweging op zien staan die kerken wil sluiten en de Bijbel wil verbieden vanwege de misbruikschandalen.
Kritiek op religie is prima. Heel goed zelfs. Maar waak voor generalisaties.
Tuurlijk mag je als je zoekt naar de oorzaken dat constateren maar als je gaat zoeken of de cultuur een oorzaak kan zijn dan kies je de cultuur als uitgangspunt. Je krijgt dan automatisch natuurlijk ook tunnelvisie.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dit is onzin. Vooral die laatste zin slaat nergens op. Als een van de oorzaken nou juist cultuur of religie is zou je dat niet mogen onderzoeken? Quatsch.
Als ik zeg dat in de islamitische wereld de vrouw een ondergeschikte rol heeft en dat dat best kan leiden tot meer misbruik omdat men die rol als morele ondersteuning kan gebruiken ben ik een racist? Los ervan of dat daadwerkelijk waar is of niet? Kom op zeg.
asielzoekers is een redelijk allesomvattende term lijkt me?quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:03 schreef Platina het volgende:
Het hele generalisatiegebeuren buiten beschouwing laten; vinden jullie het niet vreemd dat mensen die vluchten voor een oorlog en onderdrukking vervolgens zelf dit soort walgelijke daden plegen? Dan denk ik toch heel snel aan gelukszoekers in plaats van echte vluchtelingen.
Voor mij is een asielzoeker iemand die daadwerkelijk vlucht voor een oorlog en dergelijke. Al zal de daadwerkelijke definitie inderdaad anders zijn.quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:06 schreef Re het volgende:
[..]
asielzoekers is een redelijk allesomvattende term lijkt me?
Ligt een beetje aan de generalisatie. Alle moslims en christenen rare malloten vinden omdat ze in een opperwezen geloven, daar is niets mis mee.quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wanneer is een generalisatie wel toegestaan in jouw handboek?
Maar dat is totaal geen antwoord op wat ik schreefquote:Op zondag 18 oktober 2015 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb in ons land anders nog geen politieke beweging op zien staan die kerken wil sluiten en de Bijbel wil verbieden vanwege de misbruikschandalen.
Kritiek op religie is prima. Heel goed zelfs. Maar waak voor generalisaties.
Nou ja ok, laten we zeggen dat we het in grote lijnen eens zijn. Voordat we te ver afdwalen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je als je zoekt naar de oorzaken dat constateren maar als je gaat zoeken of de cultuur een oorzaak kan zijn dan kies je de cultuur als uitgangspunt. Je krijgt dan automatisch natuurlijk ook tunnelvisie.
Verder kun je natuurlijk best onderzoek doen naar de islam en de islamitische wereld maar dat is een heel andere discussie dan wat je tegenwoordig vaak ziet, er is een misstand laten we kijken of de islam de oorzaak is.
Volgens mij doet niemand dat, getuige de brede maatschappelijke discussie die al jaren gaande is.quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar dat is totaal geen antwoord op wat ik schreef?
Dat er hypocrisie heerst onder media, politici, forumgangers, prima. Eens. Maar dat is geen reden om de ogen te sluiten voor mogelijke problemen vanuit de islam.
Is het ooit bij je opgekomen dat wellicht een oorzaak is dat mannen en vrouwen niet zo gelijkwaardig zijn?quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lullige is alleen dat wanneer een niet-religieuze autochtoon een vrouw verkracht, dat niet alle atheïsten aan wordt gewreven. Dan is hij gewoon een smerige klootzak die opgesloten en gecastreerd moet worden.
Is de verkrachter een moslim, dan is dat echter de schuld van zijn religie en wordt een complete bevolkingsgroep verdacht gemaakt.
Dus ze zijn allemaal verkrachters en moordenaarsquote:Op zondag 18 oktober 2015 12:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Is het ooit bij je opgekomen dat wellicht een oorzaak is dat mannen en vrouwen niet zo gelijkwaardig zijn?
Gelijkwaardigheid is een moreel, cultureel en juridisch uitgangspunt. Het is een van onze ankerpunten van de westerse cultuur. Verschillen tussen man en vrouw zijn er uiteraard, daar kan de wetenschap zich op richten. Je kan dus niet bewijzen dat man en vrouw gelijkwaardig zijn .quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Is het ooit bij je opgekomen dat wellicht een oorzaak is dat mannen en vrouwen niet zo gelijkwaardig zijn?
Jij vindt dus alle moslims verkrachters en moordenaars?quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus ze zijn allemaal verkrachters en moordenaars
Zucht. Wel de mensen waar ik in eerste instantie op reageerde, of die geven die impressie met domme onliners bestaande uit drogredenen. Lees eens even goed terug waar het over gaat.quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij doet niemand dat, getuige de brede maatschappelijke discussie die al jaren gaande is.
Je komt met een scherpe en schokkende conclusie en dan flikker je die smiley er achter. Neem jij jezelf niet serieus of was het gewoon een misclick?quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:26 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij vindt dus alle moslims verkrachters en moordenaars?
Zieke geest heb jij.
Mooie cop-out weerquote:Op zondag 18 oktober 2015 12:26 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Gelijkwaardigheid is een moreel, cultureel en juridisch uitgangspunt. Het is een van onze ankerpunten van de westerse cultuur. Verschillen tussen man en vrouw zijn er uiteraard, daar kan de wetenschap zich op richten. Je kan dus niet bewijzen dat man en vrouw gelijkwaardig zijn .
Volgens de uitleg van de Koran plus aanverwante geschriften mag een vrouw, die zich niet aan bepaalde voorschriften houdt. gebruikt worden, in het westen heet dat dan verkrachting, binnen de islam zal daar ook wel een term voor zijn. Bij ons is het strafbaar, binnen de islam niet.quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:26 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij vindt dus alle moslims verkrachters en moordenaars?
Zieke geest heb jij.
Ja dat zeg ik in mijn postquote:Op zondag 18 oktober 2015 12:30 schreef Fir3fly het volgende:
Mooie cop-out weer. Gelijkwaardig en gelijk zijn twee verschillende dingen.
Bijzondere interpretatie van de koran hou je er op na.quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:31 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Volgens de uitleg van de Koran plus aanverwante geschriften mag een vrouw, die zich niet aan bepaalde voorschriften houdt. gebruikt worden, in het westen heet dan verkrachting, binnen de islam zal daar ook wel een term voor zijn. Bij ons is het strafbaar, binnen de islam niet.
Eigenlijk moet die vrouw betalen voor het gratis inwendig onderzoekquote:Op zondag 18 oktober 2015 12:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waren natuurlijk gynaecologen, je moet niet overal iets achter willen zoeken.
Oh crap, ik zie het. Verkeerd gelezen.quote:
Nee, lees mijn post nog eens.quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh crap, ik zie het. Verkeerd gelezen.
Maar goed, mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig, daar kan de wetenschap ook best wat over zeggen.
Heb ik gedaan maar ik ben het er gewoon niet mee eens. Voorbeeld: via statistische analyse kun je heel duidelijk aantonen dat maatschappijen waar mannen en vrouwen gelijkwaardig behandeld worden de gehele levenstandaard hoger is. Ongeacht de sociaal-economische situatie van die maatschappij.quote:
Dat kan best kloppen, maar het bewijst niet dat vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn, de naam zegt het al het is een waardeoordeel.quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Heb ik gedaan maar ik ben het er gewoon niet mee eens. Voorbeeld: via statistische analyse kun je heel duidelijk aantonen dat maatschappijen waar mannen en vrouwen gelijkwaardig behandeld worden de gehele levenstandaard hoger is. Ongeacht de sociaal-economische situatie van die maatschappij.
Maar een waardeoordeel wat leidt tot vooruitgang. En dus is het wel bewijs.quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:45 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat kan best kloppen, maar het bewijst niet dat vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn, de naam zegt het al het is een waardeoordeel.
Eigenlijk is het heel erg on topic, want dit is de diepere oorzaak van de problemen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:47 schreef Fir3fly het volgende:
Maar een waardeoordeel wat leidt tot vooruitgang. En dus is het wel bewijs.
Verder is dit nogal offtopic.
maar op de 1 miljoen asielzoekers zijn er blijkbaar een paar (hier 2 in drachten waren er 3), dus ik snap niet dat dit dan uitgelegd wordt als normaal in de kornan, dan zouden er tienduizenden vrouwen dagelijks verkracht worden... maar jaquote:Op zondag 18 oktober 2015 12:53 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Eigenlijk is het heel erg on topic, want dit is de diepere oorzaak van de problemen.
De islamitische cultuur en religie leidt idd niet tot een samenleving die vooruitgang stimuleert, daarentegen het westerse systeem wel. Dat is een vrij objectieve constatering, te onderbouwen met statistiek etc. Maar of vooruitgang goed/slecht/nastrevenswaardig is, dat is weer een waardeoordeel. Dat kun je niet met statistieken bewijzen.
Moslims vinden vooruitgang niet goed.
Alles wat je moet weten staat in de Koran, zij willen graag de toestand zoals die was in de middeleeuwen behouden (maar wel natuurlijk mobile tel, en moderne wapens gebruiken)
Als ze vrij spel hadden dan zou dat idd gebeuren, maar ze zitten nu (nog) wel in een afhankelijke positie en zijn misschien bang voor politie etc. Het zijn in dat opzicht net mensen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:55 schreef Re het volgende:
[..]
maar op de 1 miljoen asielzoekers zijn er blijkbaar een paar (hier 2 in drachten waren er 3), dus ik snap niet dat dit dan uitgelegd wordt als normaal in de kornan, dan zouden er tienduizenden vrouwen dagelijks verkracht worden... maar ja
er leven hier al miljoenen moslims, die niet afhankelijk zijn, ik zie nog steeds geen miljoenen verkrachte vrouwen... je zou toch anders verwachten met zo'n instellingquote:Op zondag 18 oktober 2015 12:57 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Als ze vrij spel hadden dan zou dat idd gebeuren, maar ze zitten nu (nog) wel in een afhankelijke positie en zijn misschien bang voor politie etc. Het zijn in dat opzicht net mensen.
Kijk eens in India zou ik zeggen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:55 schreef Re het volgende:
[..]
maar op de 1 miljoen asielzoekers zijn er blijkbaar een paar (hier 2 in drachten waren er 3), dus ik snap niet dat dit dan uitgelegd wordt als normaal in de kornan, dan zouden er tienduizenden vrouwen dagelijks verkracht worden... maar ja
worden ze daar ook met de miljoenen verkracht? arme vrouwen...quote:
Groot probleem daar ja. En waarom denk je dat kindermisbruik zo'n groot probleem is (ik zeg niet was want de kerk doet enorm zijn best om alles over te laten waaien) in de kerk?quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:01 schreef Re het volgende:
[..]
worden ze daar ook met de miljoenen verkracht? arme vrouwen...
Indiërs zijn toch Hindoes?quote:
tuurlijk niet, dat is toch vrouwenwerk?quote:Op zondag 18 oktober 2015 04:59 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Eigenlijk belachelijk ook. Die gasten hebben heel de dag niets te doen, kunnen die hun eigen AZC niet schoonmaken.
nou ja ze zullen het wel uit de koran hebben danquote:Op zondag 18 oktober 2015 13:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Groot probleem daar ja. En waarom denk je dat kindermisbruik zo'n groot probleem is (ik zeg niet was want de kerk doet enorm zijn best om alles over te laten waaien) in de kerk?
Daar komt nog bij kijken dat misbruik zelden tot nooit gemeld wordt in bepaalde gemeenschappen vanwege, jawel, de schaamtecultuur en angst voor eerwraak.
Rond de 20% dacht ik.quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Meer dan een miljard inwoners en hoeveel procent van de bevolking is ook alweer Islamitisch?
quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:04 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja ze zullen het wel uit de koran hebben dan
ja maar die wonen hier al en vragen geen asiel aan...snap je het verschil? Hier komen en je dan zooo gedragen , ik zou dankbaar zijn en me rustig houden.quote:Op zondag 18 oktober 2015 10:02 schreef DeepSeaNinja het volgende:
Nederlanders randen ook meisjes aan.
Trieste bedoening, ongeacht welke nationaliteit iemand heeft.
Hier een aardig artikel over de achterliggende oorzaak van de verkrachtingsproblematiek in India:quote:
Dat bleek idd uit de link die geplaatst werd. Ze zitten liever in het vuil dan dat ze zelf schoonmaken, en dan durven ze varkens onrein te noemenquote:Op zondag 18 oktober 2015 13:04 schreef madeliefff het volgende:
[..]
tuurlijk niet, dat is toch vrouwenwerk?
Onderdrukking van vrouwen ja. En laat dat nou net een van de pijlers van de meeste religies zijn. Mijn kritiek op religie beperkt zich niet enkel tot islam, ik hoop dat men dat doorheeft.quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hier een aardig artikel over de achterliggende oorzaak van de verkrachtingsproblematiek in India:
Waarom worden er zoveel vrouwen verkracht in India?
Of je snapt zijn punt niet helemaal natuurlijk.quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]. Je kunt ook gewoon proberen te discussiëren. Zeg dan niets.
Hij heeft geen punt. Onderdrukking van vrouwen is schering en inslag in islamitische culturen, of wil je dat ontkennen?quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Of je snapt zijn punt niet helemaal natuurlijk.
Het is ook wat kort door de bocht en naïef om te denken dat vrouwenonderdrukking enkel tot uiting komt in religies.quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onderdrukking van vrouwen ja. En laat dat nou net een van de pijlers van de meeste religies zijn. Mijn kritiek op religie beperkt zich niet enkel tot islam, ik hoop dat men dat doorheeft.
Onjuist.quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
'Toevallig' is natuurlijk onzin. En ik vind best dat christenen daar op aangekeken mogen worden. Een van de redenen van het misbruik komt rechtstreeks uit hun religieuze cultuur, het celibaat. Zogenaamd opgedragen door hun god of hun heilige tekst. En door hun leider.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch grappig dat hij geen punt zou hebben, simpelweg omdat je het niet helemaal vat. Zoek de tekortkoming eerder bij jezelf dan bij hem. Ik heb btw geen idee wat Islamitische culturen is, als een Sunni in Irak dezelfde opvattingen heeft mbt tot eerwraak als de Yazidi of de Hindoe 3000km verder op, is dat dan een Islamitische cultuur of een regionaal religieoverschrijdend cultuur?quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij heeft geen punt. Onderdrukking van vrouwen is schering en inslag in islamitische culturen, of wil je dat ontkennen?
Als een Europeaan over islam spreekt bedoelt hij Arabische nomadenvolken.quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toch grappig dat hij geen punt zou hebben, simpelweg omdat je het niet helemaal vat. Zoek de tekortkoming eerder bij jezelf dan bij hem. Ik heb btw geen idee wat Islamitische culturen is, als een Sunni in Irak dezelfde opvattingen heeft mbt tot eerwraak als de Yazidi of de Hindoe 3000km verder op, is dat dan een Islamitische cultuur of een regionaal religieoverschrijdend cultuur?
Hij zegt niets. Niets in de eerste post en niets als antwoord. Geen inhoud, nul komma nul.quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toch grappig dat hij geen punt zou hebben, simpelweg omdat je het niet helemaal vat.
Check, ik benoem dan ook de Sunni Irakees.quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:14 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Als een Europeaan over islam spreekt bedoelt hij Arabische nomadenvolken.
En waarom wilde jij dat wij naar India zouden kijken?quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Rond de 20% dacht ik.
Edit: wellicht 15%, in 2011.
Whehehe, toch wederom mooi illustreren dat je dat dus ook niet hebt begrepen, ik zei DE islam bestaat niet, niet Islam bestaat niet, nogal groot verschil, maar dat begrijp je dit keer wel?quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij zegt niets. Niets in de eerste post en niets als antwoord. Geen inhoud, nul komma nul.
Net zoals jij nu weer een soort 'islam bestaat niet' ontwijkend antwoord geeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |