Ik keur het nergens goed. Sterker nog, ik keur het af.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:03 schreef Noriega het volgende:
[..]
Je dreigt er wel mee. Doe niet alsof we gek zijn. Je zegt dat er meer incidenten komen als het beleid niet aangepast wordt. Dat is gewoon een dreigement ook al ontken je dan nog zo hard.
En dat je andermans geweld gebruikt voor jouw boodschap is een teken dat je het eigenlijk wel goedkeurt.
Waarschuwen voor is niet hetzelfde als dreigen met.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:03 schreef Noriega het volgende:
[..]
Je dreigt er wel mee. Doe niet alsof we gek zijn. Je zegt dat er meer incidenten komen als het beleid niet aangepast wordt. Dat is gewoon een dreigement ook al ontken je dan nog zo hard.
En dat je andermans geweld gebruikt voor jouw boodschap is een teken dat je het eigenlijk wel goedkeurt.
Nogmaals, het beleid aanpassen omdat een gestoorde gek een politicus aanvalt, is waanzin. Moeten we niet willen en gaan we ook niet doen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik keur het nergens goed. Sterker nog, ik keur het af.
Ik voorzie gewoon meer van dit als het beleid niet aangepast wordt. Daarmee roep ik helemaal niet op tot het in de nek steken van politici. Doe eens even normaal man met wat je me in de schoenen probeert te schuiven![]()
Ik keur het af
Ik roep niet op tot geweld
Ik voorzie meer van dit soort incidenten indien beleid niet aangepast wordt
Dat is wat ik zeg. Niets meer en niets minder.
En ja die incidenten gaan er komen indien beleid niet aangepast wordt en nee dat keur ik ook niet goed, maar als je 1 plus 1 kan optellen dan weet je dat die incidenten er komen gaan. Dat heeft niets met goedkeuren of verheerlijken of oproepen tot geweld te maken.
Het beleid moet niet aangepast worden omdat er gestoorde gekken rondlopen. Het moet aangepast worden omdat onze welvaart, vrijheid, cultuur, rijkdom en normen en waarden te grabbel worden gegooid.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, het beleid aanpassen omdat een gestoorde gek een politicus aanvalt, is waanzin. Moeten we niet willen en gaan we ook niet doen.
Het is jou ontgaan dat er een flinke versobering heeft plaatsgevonden in je rechten en het steeds lastiger is geworden om aanspraak te maken op bepaalde voorzieningen (zoals b.v. sociale woningen)? En dan kunnen we nu nog op grote schaal lenen. Wat denk je dat er gebeurt als de rentestanden weer op een normaal niveau komen?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:00 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ja boh wat een druk zeg niet normaal meer.
Jammer ik dacht eindelijk dat die PVV aanhangers aangepakt zouden gaan worden omdat ze een gevaar vormen voor onze samenleving. Er komt dus geen partij die gaat roepen verbied die ellendige PVV nu er haat gezaaid wordt, bedreigingen en geweldplegingen zijn? De statistieken wijzen toch uit dat er veel aanhang is voor die totalitaire ideologie.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
Moeten we niet willen en gaan we ook niet doen.
Geen van die zaken wordt te grabbel gegooid.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het beleid moet niet aangepast worden omdat er gestoorde gekken rondlopen. Het moet aangepast worden omdat onze welvaart, vrijheid, cultuur, rijkdom en normen en waarden te grabbel worden gegooid.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik keur het nergens goed. Sterker nog, ik keur het af.
Ik voorzie gewoon meer van dit als het beleid niet aangepast wordt. Daarmee roep ik helemaal niet op tot het in de nek steken van politici. Doe eens even normaal man met wat je me in de schoenen probeert te schuiven![]()
Ik keur het af
Ik roep niet op tot geweld
Ik voorzie meer van dit soort incidenten indien beleid niet aangepast wordt
Dat is wat ik zeg. Niets meer en niets minder.
En ja die incidenten gaan er komen indien beleid niet aangepast wordt en nee dat keur ik ook niet goed, maar als je 1 plus 1 kan optellen dan weet je dat die incidenten er komen gaan. Dat heeft niets met goedkeuren of verheerlijken of oproepen tot geweld te maken.
Haha, door de mand gevallen. Je kan nog zoveel woorden gebruiken als je wilt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:08 schreef Geralt het volgende:
Het is ook weer vechten tegen de bierkaai hier.
Man man man.
Succes met dit topic verder en sterkte voor de gewonden en alles.
Doei!
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:18 schreef Geralt het volgende:
IK UIT GODVERDOMME GEEN DREIGEMENTEN!!!
IK KEUR GEWELD NIET GOED!!!
GODDOMME ZIJN JULLIE ALLEMAAL ACHTERLIJK OF WAT?!?!?!?!?![]()
![]()
!!!!!
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:57 schreef Geralt het volgende:
Wen maar vast aan dit soort incidenten. Die gaan nog vaker voorkomen in de nabije toekomst.
Het kan ook bijna niet anders. Niet dat ik het goedkeur overigens. Dat gaat me dan net iets te ver. Om iemand maar overhoop te steken.
Maar al die pro vluchtelingen politici met pek en veren overgieten en doro de straten van Den Haag jagen zie ik eigenlijk best wel zitten
Pek en veren verhaal niet snappenquote:
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:57 schreef Geralt het volgende:
Wen maar vast aan dit soort incidenten. Die gaan nog vaker voorkomen in de nabije toekomst.
Het kan ook bijna niet anders. Niet dat ik het goedkeur overigens. Dat gaat me dan net iets te ver. Om iemand maar overhoop te steken.
Maar al die pro vluchtelingen politici met pek en veren overgieten en doro de straten van Den Haag jagen zie ik eigenlijk best wel zitten
Wie was jij nou ook al weer eerder?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:18 schreef Geralt het volgende:
IK UIT GODVERDOMME GEEN DREIGEMENTEN!!!
IK KEUR GEWELD NIET GOED!!!
GODDOMME ZIJN JULLIE ALLEMAAL ACHTERLIJK OF WAT?!?!?!?!?![]()
![]()
!!!!!
Toch wil ik wel even opmerken dat ik jouw stellingname m.b.t. dit onderwerp wat apart vind. Het lijkt nogal te botsen met de naam die je gekozen hebt, een notoire drugshandelaar, witwasser en bovedien een moordenaar die juist politieke tegenstanders heeft vermoord.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:14 schreef Noriega het volgende:
[..]
[..]
Haha, door de mand gevallen. Je kan nog zoveel woorden gebruiken als je wilt.
Maar door dit geweld gebruiken om jouw politieke agenda te promoten roep je het echt over jezelf af.
We zien je wel weer in een ander topic dreigementen uiten richting politici voor het geweld van anderen.
Wat zie je dan het liefst gebeuren met al die pro-vluchtelingen politici?quote:
Dat weet je bestquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wie was jij nou ook al weer eerder?
hoi NED, je hebt ze wel weer op stang hoor...quote:
Blijkbaar is privé-zaken ter sprake brengen, je vertrek en verblijf in zo'n kamp aankondigen in een ander topic geen probleem voor je en in dit topic wel en moet het opeens via DM gaan.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 13:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je zo nieuwsgierig bent, dan stuur je toch lekker een dm? Zie niet in waarom ik privé-zaken zou gaan bespreken in een topic over een aanslag op een Duitse politica.
Een echte toetsenbordheld. Dreigen met het geweld van iemand anders.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:19 schreef Geralt het volgende:
Ik heb overigens wel dit topic gebookmarked. Om jullie mee om de oren te slaan bij het volgende incident. Om te laten zien dat ik gelijk had.
Dat ze zelf gaan betalen voor die vluchtelingen in plaats van mijn belastinggeld er tegen aan te smijten.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:21 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat zie je dan het liefst gebeuren met al die pro-vluchtelingen politici?
Ow dus nu ben ik zelf niet meer aan het dreigen maar aan het dreigen met geweld van iemand anders?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:23 schreef Noriega het volgende:
[..]
Een echte toetsenbordheld. Dreigen met het geweld van iemand anders.
Ik denk dat Ryan doelt op vosssquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:23 schreef Re het volgende:
[..]
hoi NED, je hebt ze wel weer op stang hoor...
met je pek en veren
Over een jaar zijn er weer Tweede Kamer-verkiezingen, misschien wel eerder. Dit is natuurlijk dom gebral want ik ben het ook niet altijd eens hoe mijn belastinggeld verkwist wordt. Maar ja, dan maar geweld gebruiken om zoiets af te dwingen is natuurlijk erg zot hè...quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:23 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat ze zelf gaan betalen voor die vluchtelingen in plaats van mijn belastinggeld er tegen aan te smijten.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:21 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Toch wil ik wel even opmerken dat ik jouw stellingname m.b.t. dit onderwerp wat apart vind. Het lijkt nogal te botsen met de naam die je gekozen hebt, een notoire drugshandelaar, witwasser en bovedien een moordenaar die juist politieke tegenstanders heeft vermoord.
Je dreigt wel maar je je hoopt dat anderen je dreigementen uitvoerenquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:24 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ow dus nu ben ik zelf niet meer aan het dreigen maar aan het dreigen met geweld van iemand anders?
Het moet verdomme niet gekker worden hier![]()
!!!
Volgens mij ontkent niemand dat dit vaker kan gebeuren.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:19 schreef Geralt het volgende:
Ik heb overigens wel dit topic gebookmarked. Om jullie mee om de oren te slaan bij het volgende incident. Om te laten zien dat ik gelijk had.
Benieuwd wat voor smoesjes jullie dan verzinnen om mijn ongelijk proberen aan te duiden
Nee maar omdat ik zeg dat het vaker voor zal gaan komen ben ik aan het dreigen. Dat slaat nergens op.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij ontkent niemand dat dit vaker kan gebeuren.
ik denk dat het te maken heeft met een mongooltje die denkt dat jij de missie hiermee helpt...quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:27 schreef Smack10 het volgende:
Heeft het misschien iets te maken met het grote aantal AZC's in Duitsland?
[ afbeelding ]
Leg uit.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:29 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat het te maken heeft met een mongooltje die denkt dat jij de missie hiermee helpt...
Compleet gestoord, net als in Nederland.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:27 schreef Smack10 het volgende:
[ afbeelding ]
Waar ga je ons dan precies mee om de oren slaan?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee maar omdat ik zeg dat het vaker voor zal gaan komen ben ik aan het dreigen. Dat slaat nergens op.
Dus als eem radicale moslim roept "Voer de Sharia in of er zullen meer aanslagen komen!!" dan is die volgens jou niet aan het dreigen?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee maar omdat ik zeg dat het vaker voor zal gaan komen ben ik aan het dreigen. Dat slaat nergens op.
Voor de meeste mensen wel maar in dit topic reageert iemand mee die zijn spreekwoorden niet kent en jou nu van bedreiging gaat betichten.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:29 schreef Ryan3 het volgende:
Van mij mogen ze trouwens Samsom en trawanten wel met pek en veren door de straten jagen. Deze groep politici heeft eigenhandig de sociaaldemocratie naar de donder geholpen in 4 jaar tijd.
Is dat wel acceptabel?
mensen die iemand neersteken/doden denkend het land er mee te helpen hadden we in nederland ook een van...quote:
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, jij zat vaak in POL, "bijdehand"?
Je hebt je nick nog maar net veranderd.
Ik zeg nergens "verander het beleid of er zullen meer van dit soort incidenten voorkomen!!"quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:30 schreef Noriega het volgende:
[..]
Dus als eem radicale moslim roept "Voer de Sharia in of er zullen meer aanslagen komen!!" dan is die volgens jou niet aan het dreigen?
Ik vraag me af waarom dan de voorgedrukte aangiftes niet klaar liggen op politie-bureaus die langer open zijn.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:30 schreef Noriega het volgende:
[..]
Dus als eem radicale moslim roept "Voer de Sharia in of er zullen meer aanslagen komen!!" dan is die volgens jou niet aan het dreigen?
Nee, deze gebruik ik sinds vosss op 100K posts staat. Verder heb ik geen account meer gebruikt, dus ik denk dat je me door elkaar haalt met iemand andersquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, jij zat vaak in POL, "bijdehand"?
Je hebt je nick nog maar net veranderd.
Ah die extreem-linkse terrorist die door de media en politici werd opgestookt om Fortuyn te vermoorden?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:31 schreef Re het volgende:
[..]
mensen die iemand neersteken/doden denkend het land er mee te helpen hadden we in nederland ook een van...
Waarom niet? Ik vind het wel acceptabel. We hebben het hier over een politieke stroming die vanaf begin 20ste eeuw bestaat in haar voorganger, die spraakmakend en in zekere zin dominant is geweest, maar straks na de verkiezingen wrs terugkomt als splinterpartijtje. En dat allemaal voor mekaar gespeeld door Samsom en zijn luitenants.quote:
Ik zie echt geen inhoudelijk verschil tussen de twee.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
[..]
Ik zeg nergens "verander het beleid of er zullen meer van dit soort incidenten voorkomen!!"
Ik zeg "als het beleid niet veranderd wordt dan ligt het in de lijn de verwachtingen dat meer van dit soort incidenten zullen plaatsvinden".
Dat is net wat anders, maar ik verwacht niet dat jij dat nuanceonderscheid kan maken eerlijk gezegd
Hmm.. en als een of andere moslim oppert dat "als het aantal beledigingen van de profeet blijft doorgaan dan ligt het in de lijn der verwachtingen dat er meer van dit soort incidenten zullen plaatsvinden"... geldt dat dan ook?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
[..]
Ik zeg nergens "verander het beleid of er zullen meer van dit soort incidenten voorkomen!!"
Ik zeg "als het beleid niet veranderd wordt dan ligt het in de lijn de verwachtingen dat meer van dit soort incidenten zullen plaatsvinden".
Dat is net wat anders, maar ik verwacht niet dat jij dat nuanceonderscheid kan maken eerlijk gezegd
ja die ja, dacht ook het land te helpen... nou ja de 2 jaar daarna was het idd een aardige puinhoopquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:33 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ah die extreem-linkse terrorist die door de media en politici werd opgestookt om Fortuyn te vermoorden?
O, verrek joh, ik weet nog wel dat dat speelde ja, maar dat is al jaren en jaren geleden idd...quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee, deze gebruik ik sinds vosss op 100K posts staat. Verder heb ik geen account meer gebruikt, dus ik denk dat je me door elkaar haalt met iemand anders
Schitterend... Heel links verantwoordelijk houden voor de moord op Fortuyn... er hier als de kippen bij zijn om zich te distantiëren van geweld wanneer het de eigen politieke ideologie zegt te vertegenwoordigen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:33 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ah die extreem-linkse terrorist die door de media en politici werd opgestookt om Fortuyn te vermoorden?
Geralt, reageer hier eens op, bitte.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:21 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat zie je dan het liefst gebeuren met al die pro-vluchtelingen politici?
Sinds die moord is dit land een puinhoop...quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:34 schreef Re het volgende:
[..]
ja die ja, dacht ook het land te helpen... nou ja de 2 jaar daarna was het idd een aardige puinhoop
Nee met het aantal rechts extremistische idioten.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:27 schreef Smack10 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat ben ik niet met jou eens. De Arabische 'Lente' werd mede door de social media op gang gebracht. Radicale groeperingen gebruiken het internet om hier in het Westen zieltjes voor zich te winnen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 14:54 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
En juist die ontwikkelingen als internet e.d. maken dat culturen steeds meer op elkaar gaan lijken, derhalve spreekt dat je stelling dus juist tegen.
En een enorme instroom van veelal kansloze reli-idioten.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee met het aantal rechts extremistische idioten.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik vind het wel acceptabel. We hebben het hier over een politieke stroming die vanaf begin 20ste eeuw bestaat in haar voorganger, die spraakmakend en in zekere zin dominant is geweest, maar straks na de verkiezingen wrs terugkomt als splinterpartijtje. En dat allemaal voor mekaar gespeeld door Samsom en zijn luitenants.
steken die ook al politici neer dan johquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:37 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En een enorme instroom van veelal kansloze reli-idioten.
Vergeet die niet.
Nee die hebben deze aanslag niet gepleegd, ook al ben je het met het beleid niet eens dan kun je je nog normaal gedragen en aan de wet houden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:37 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Vergeet die niet.
En dat zullen er gerust meer worden door het beleid (of juist gebrek daaraan) dat nu gevoerd wordt. Daarin geef ik Geralt gelijk als hij stelt dat het aantal aanslagen uit die hoek waarschijnlijk ook toe zal nemen. Hopelijk slaat dit geweld niet over naar Nederland.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zeg ik niet.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:38 schreef Re het volgende:
[..]
steken die ook al politici neer dan joh
Volkomen mee eens.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee die hebben deze aanslag niet gepleegd, ook al ben je het met het beleid niet eens dan kun je je nog normaal gedragen en aan de wet houden.
De realiteit wijst toch anders uit. Afgezien wat vage filmpjes met verongelijkte asielzoekers over de voorzieningen, gaan ze voornamelijk met elkaar op de vuist. Ik heb ze nog geen politici zien neersteken of locals bekogelen met vuurwerk/eieren.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:39 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Zeg ik niet.
Maar het probleem wordt er niet minder om.
Spanningen en zo.
Begrijp je?
ja ja, polarisatie, elkaar lekker in een bepaalde hoek neerzetten en dan toekijken...quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:39 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Zeg ik niet.
Maar het probleem wordt er niet minder om.
Spanningen en zo.
Begrijp je?
De aanwezigheid en de komst van zoveel kanslozen alleen al maakt een hoop los bij bepaalde mensen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:41 schreef Falco het volgende:
[..]
De realiteit wijst toch anders uit. Afgezien wat vage filmpjes met verongelijkte asielzoekers over de voorzieningen, gaan ze voornamelijk met elkaar op de vuist. Ik heb ze nog geen politici zien neersteken of locals bekogelen met vuurwerk/eieren.
Nee het komt niet door het beleid. Als je zegt dat het door het beleid komt geef je dat als oorzaak. Het komt omdat die mensen worden opgeruid en zich niet weten te gedragen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:39 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
En dat zullen er gerust meer worden door het beleid (of juist gebrek daaraan) dat nu gevoerd wordt. Daarin geef ik Geralt gelijk als hij stelt dat het aantal aanslagen uit die hoek waarschijnlijk ook toe zal nemen. Hopelijk slaat dit geweld niet over naar Nederland.
Je bedoelde intolerante mensen met gewelddadige ideeën?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Kijk het interview met Duk.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:41 schreef Re het volgende:
[..]
ja ja, polarisatie, elkaar lekker in een bepaalde hoek neerzetten en dan toekijken...
er zijn dan mensen die daar niet mee om kunnen gaan in beide kampen, maar ja die zitten dus overal dat soort gestoorden
Nee de instroom veroorzaakt het dus niet.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:41 schreef DrMabuse het volgende:
Alleen beginnen de problemen nu pas goed met deze enorme instroom.
ja die geeft 1 beeldquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:43 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Kijk het interview met Duk.
Geeft een goed beeld.
Ik denk dat we elkaar helemaal gek maken door irreële angst. Wat heb jij nu persoonlijk ondervonden van de extra asielzoekers die dit jaar in NL zijn binnen gekomen. Let op, dit zijn er dit jaar zo'n 20.000 meer (ruwe schatting) dan vorig jaar.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:42 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
De aanwezigheid en de komst van zoveel kanslozen alleen al maakt een hoop los bij bepaalde mensen.
En dan gebeuren dit soort abjecte en trieste zaken.
Je spreekt jezelf aardig tegen. Tuurlijk gaan wij zo niet om met volksvertegenwoordigers en moeten de daders worden gestraft. Je ongenoegen mag je op andere manieren uiten en zeker niet op de manier die jij beschrijft op het einde.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:57 schreef Geralt het volgende:
Volgens mij zijn de meeste (potentiele) aanslagplegers niet opgeruid maar gewoon zeer ongelukkig met de ontstane situatie. Ik deel wel jou mening dat mensen overhoop steken niet getuigt van sociaal wenselijk gedrag.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee het komt niet door het beleid. Als je zegt dat het door het beleid komt geef je dat als oorzaak. Het komt omdat die mensen worden opgeruid en zich niet weten te gedragen.
ze komen uit islamisten om hier de Sharia in te voerenquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:45 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik denk dat we elkaar helemaal gek maken door irreële angst. Wat heb jij nu persoonlijk ondervonden van de extra asielzoekers die dit jaar in NL zijn binnen gekomen. Let op, dit zijn er dit jaar zo'n 20.000 meer (ruwe schatting) dan vorig jaar.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:37 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Vergeet die niet.
De krantenkoppen in Nederland hebben het echter dat het grootste deel tandartsen en hoog opgeleiden mensen zijn.quote:De Hongaarse premier Viktor Orbán vergelijkt de vluchtelingen die naar Europa komen met soldaten.
''80 procent van de vluchtelingen zijn jonge mannen'', zei Orbán vrijdag in een interview met de Hongaarse staatsomroep. ''Ze lijken op een leger van asielzoekers. Ze hebben geen onderwijs genoten en spreken in meerderheid uitsluitend Arabisch.''
ja ik mag dat toch vinden, het is geen absolute waarheid er speelt wel meer dan datquote:
die begint nu onderhand ook flink belegen te wordenquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
De krantenkoppen in Nederland hebben het echter dat het grootste deel tandartsen en hoog opgeleiden mensen zijn.
Ik leef in Den Haag en zie hier niet bijster veel goeds wat betreft allochtone invloeden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:45 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik denk dat we elkaar helemaal gek maken door irreële angst. Wat heb jij nu persoonlijk ondervonden van de extra asielzoekers die dit jaar in NL zijn binnen gekomen. Let op, dit zijn er dit jaar zo'n 20.000 meer (ruwe schatting) dan vorig jaar.
Ja, en toen kwamen ze weer terug onder Wouter Bos. En bij de laatste verkiezingen wisten een respectabele 38 zetels te halen, wat ongeveer 25% van de bevolking is. En nu? In de peilingen?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:38 schreef fliert het volgende:
[..]
Remember Melkert? De teloorgang van de sociaal democraten is al wat langer bezig. Om nou Samsom de schuld te geven gaat me wat ver.
"Een tsunami van islamisering. Een tsunami van asielzoekers. Het zijn moordenaars, terroristen, criminelen" etc etc. Het angstig maken is een efficiënte methode, de mensen en met name de social media versterkt het effect.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:45 schreef Falco het volgende:
[..]
Dan is heel Europa de pineut lijkt me.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Lol een rechts-extremist steekt een Duitse politica neer maar het gaat hier alleen over of de asielzoekers goed of slecht zijn
Wel grappig al die idioten die de opkomst van het fascisme in Duitsland wel oké vinden, dat zijn volgens mij de mensen die vergeten dat Nederland de pineut is al dat soort mensen daar de macht grijpen.
Natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:47 schreef Re het volgende:
[..]
ja ik mag dat toch vinden, het is geen absolute waarheid er speelt wel meer dan dat
oké danquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:50 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Het was niet cynisch bedoelt.
Wilders heeft vooral beveiliging nodig voor de extremistische moslims die hier geboren zijn.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:38 schreef Re het volgende:
[..]
steken die ook al politici neer dan joh
Er zijn twee factoren waardoor de politici de angst zelf opvoeren imho:quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
"Een tsunami van islamisering. Een tsunami van asielzoekers. Het zijn moordenaars, terroristen, criminelen" etc etc. Het angstig maken is een efficiënte methode, de mensen en met name de social media versterkt het effect.
ja joh... weet je zeker dat het geen Syrische gelukzoeker is...quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wilders heeft vooral beveiliging nodig voor de extremistische moslims die hier geboren zijn.
En de rellen door asielzoekers en grensposten aanvallen en slopen?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee die hebben deze aanslag niet gepleegd, ook al ben je het met het beleid niet eens dan kun je je nog normaal gedragen en aan de wet houden.
En ronduit liegen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er zijn twee factoren waardoor de politici de angst zelf opvoeren imho:
1 door niet aan te geven waar het maximum ligt.
2 door de oppositie alleen aan de PVV over te laten.
Volgens de aanslagpleger wel degelijk: ¨De 44-jarige man die vandaag kandidaat-burgemeester Henriette Reker in Keulen heeft neergestoken, deed dat omdat hij het niet eens is met het vluchtelingenbeleid in Duitsland. Dat meldden Duitse media op basis van politiebronnen.¨quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:44 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee de instroom veroorzaakt het dus niet.
Wellicht staan de meeste partijen gewoon achter het beleid dat door het kabinet wordt gevoerd. Of moet een partij direct een draai van 180 graden maken als de ingezette koers op weerstand stuit?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Iig problemen die er mee te maken hebben niet adresseren.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:54 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 17 oktober 2015 15:52 schreef Ryan3 het volgende:
En ronduit liegen.
Wat betreft de hoger opgeleiden in ieder geval.
Nee het asielbeleid is echt super, niks gaat mis en iedereen is tevreden!quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee het komt niet door het beleid. Als je zegt dat het door het beleid komt geef je dat als oorzaak. Het komt omdat die mensen worden opgeruid en zich niet weten te gedragen.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
"Een tsunami van islamisering. Een tsunami van asielzoekers. Het zijn moordenaars, terroristen, criminelen" etc etc. Het angstig maken is een efficiënte methode, de mensen en met name de social media versterkt het effect.
Juist.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Iig problemen die er mee te maken hebben niet adresseren.
Voor alle andere beelden die voor veel asielzoekers zijn kan je gewoon de staatsomroep aanzwengelen.quote:
welke politicus was dat ook alweer en wat zei hij dan precies...quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:54 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En ronduit liegen.
Wat betreft de hoger opgeleiden in ieder geval.
Mee eens. Helder en hard communiceren , ook al is het nieuws slecht is altijd nog beter dan mensen laten gissen wat er nog te wachten staat. Verschil is dat Geert Wilders het bewust doet, en de rest .. Tja, onmacht.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en dat is dus een gebrek. Kennelijk leeft er bij een vrij groot deel van de bevolking wel een zekere behoedzaamheid en scepsis, maar onder de kaasstolp van de Haagse politiek blijft daar niets van over. In Den Haag leven ze nu al bijna een kwart eeuw met de veronderstelling dat de kloof tussen de burger en politiek moet worden gedicht, zodat dit de kwaliteit van het democratische proces ten goede komt. Maar wat zie je in dit concrete geval? ............quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht staan de meeste partijen gewoon achter het beleid dat door het kabinet wordt gevoerd. Of moet een partij direct een draai van 180 graden maken als de ingezette koers op weerstand stuit?
Mee eens.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Voor alle andere beelden die voor veel asielzoekers zijn kan je gewoon de staatsomroep aanzwengelen.
Ja, klopt CDA acteert de laatste tijd een stuk beter dan onder Balkenende.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:58 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Mee eens. Helder en hard communiceren , ook al is het nieuws slecht is altijd nog beter dan mensen laten gissen wat er nog te wachten staat. Verschil is dat Geert Wilders het bewust doet, en de rest .. Tja, onmacht.
Vond alleen het CDA nog wel redelijk uit het laatste debat komen. De rest is meer met Wilders bezig, en Wilders met het provoceren van de tweede kamer. Het is om te huilen.
nee ik kijk liever naar de russische tv voor weer een conspiratie rondom mh-17quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Voor alle andere beelden die voor veel asielzoekers zijn kan je gewoon de staatsomroep aanzwengelen.
En hoe is daar sprake van een causaal verband?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:11 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het is jou ontgaan dat er een flinke versobering heeft plaatsgevonden in je rechten en het steeds lastiger is geworden om aanspraak te maken op bepaalde voorzieningen (zoals b.v. sociale woningen)? En dan kunnen we nu nog op grote schaal lenen. Wat denk je dat er gebeurt als de rentestanden weer op een normaal niveau komen?
Het zijn dezelfde mongolen die buikdansers lieten optreden om de arabische lente te vieren. Duizenden doden, miljoenen vluchtelingen en een paar gefaalde staten later en we vegen het onder het tapijt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:58 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Mee eens.
Het is soms beschamend.
Zeker de programma's van een paar weken terug.
Toen alles en iedereen zielig en welkom was.
Dat hij het als reden geeft betekent niet dat het door het beleid of de instroom komt. Dat Pim Fortuyn is vermoord komt ook niet door zijn politieke agenda, dat Hitler de Joden uitmoordde kwam niet doordat ze in Duitsland woonden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:54 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Volgens de aanslagpleger wel degelijk: ¨De 44-jarige man die vandaag kandidaat-burgemeester Henriette Reker in Keulen heeft neergestoken, deed dat omdat hij het niet eens is met het vluchtelingenbeleid in Duitsland. Dat meldden Duitse media op basis van politiebronnen.¨
Nee, want die zijn bezig met nieuwe heupen in te zetten bij Nederlandse bejaarden (want er zitten veel artsen bij toch).quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:52 schreef Re het volgende:
[..]
ja joh... weet je zeker dat het geen Syrische gelukzoeker is...
Ik heb persoonlijk weinig respect voor politici die een draai maken wanneer ze merken dat hun oorspronkelijke standpunt bij veel kiezers niet in de smaak valt. Natuurlijk, in sommige gevallen is wellicht sprake van voortschrijdend inzicht, maar het neigt al snel naar plat opportunisme.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en dat is dus een gebrek. Kennelijk leeft er bij een vrij groot deel van de bevolking wel een zekere behoedzaamheid en scepsis, maar onder de kaasstolp van de Haagse politiek blijft daar niets van over. In Den Haag leven ze nu al bijna een kwart eeuw met de veronderstelling dat de kloof tussen de burger en politiek moet worden gedicht, zodat dit de kwaliteit van het democratische proces ten goede komt. Maar wat zie je in dit concrete geval? ............
Als je gaat ontkennen dat de immigranten die in het verleden zijn binnengekomen en nu binnenkomen een netto kostenpost zijn dan heeft verder discussieëren niet veel zin.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:00 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
En hoe is daar sprake van een causaal verband?
De ¨beste¨ meneer geeft dit toch zelf aan? Waarom zou hij hierover liegen?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat hij het als reden geeft betekent niet dat het door het beleid of de instroom komt. Dat Pim Fortuyn is vermoord komt ook niet door zijn politieke agenda, dat Hitler de Joden uitmoordde kwam niet doordat ze in Duitsland woonden.
Die laatste alinea slaat natuurlijk als een tang op een varken. Er wordt beweert dat we het niet aan zouden kunnen, maar voorlopig is er -met het nodige kunst- en vliegwerk- voldoende capaciteit.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:37 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met jou eens. De Arabische 'Lente' werd mede door de social media op gang gebracht. Radicale groeperingen gebruiken het internet om hier in het Westen zieltjes voor zich te winnen.
De omvang die zich ineens aandient is van een andere orde dan toen. Nu worden hier bussen vol gelukzoekers maar lukraak door Nederland gereden en tegen enige inspraak gedropt in meer dan 85 plaatsen. Dat komt omdat Merkel ze opriep toch maar vooral naar Noord-Europa te komen. Ook het feit dat er ongeregistreerd wordt opgevangen valt niet meer uit te leggen aan de burger. Een vergelijking met toen is niet reëel.
Sociale huurwoningen zijn voor een groot van de Nederlanders sowieso al onbereikbaar.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:11 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het is jou ontgaan dat er een flinke versobering heeft plaatsgevonden in je rechten en het steeds lastiger is geworden om aanspraak te maken op bepaalde voorzieningen (zoals b.v. sociale woningen)? En dan kunnen we nu nog op grote schaal lenen. Wat denk je dat er gebeurt als de rentestanden weer op een normaal niveau komen?
Nee die meneer geeft aan wat zijn motief is geweest maar dat is niet hetzelfde als dat dat ook de oorzaak of veroorzaker is. Als hij zich gewoon aan de wet had gehouden als zo veel andere mensen zou het immers niet gepleegd zijn. Er is meer aan de hand dan de instroom het is slechts een aspect van de afwegingen die de man heeft gemaakt en waarom hij heeft gekozen de wet te negeren en deze mensen aan te vallen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:03 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
De ¨beste¨ meneer geeft dit toch zelf aan? Waarom zou hij hierover liegen?
quote:Het zijn dezelfde mongolen die buikdansers lieten optreden om de arabische lente te vieren. Duizenden doden, miljoenen vluchtelingen en een paar gefaalde staten later en we vegen het onder het tapijt.
Met dat liedje over de vluchtelingen als toppunt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:58 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Mee eens.
Het is soms beschamend.
Zeker de programma's van een paar weken terug.
Toen alles en iedereen zielig en welkom was.
Als de rente op de staatsschuld omhoog gaat zal er juist wél bezuinigd moeten worden. 1% omhoog betekent 5 miljard bezuinigen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sociale huurwoningen zijn voor een groot van de Nederlanders sowieso al onbereikbaar.
En wat er gebeurt als de rente weer gaat stijgen? Lenen wordt dan duurder, maar onze overheid zal er weinig hinder van ondervinden. Het is niet alsof het kabinet dan plots miljarden moet bezuinigen.
Is wel grappig dat je nooit op zaken ingaat, maar lekker vaag blijft door rare antwoorden te geven.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:59 schreef Re het volgende:
[..]
nee ik kijk liever naar de russische tv voor weer een conspiratie rondom mh-17
ik kijkwel meer dan dat, en nu?
In de politiek werkt het twee kanten op. Ze stemmen op jou, vanwege je ideeën en plannen. Dat is aanbodssturingquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk weinig respect voor politici die een draai maken wanneer ze merken dat hun oorspronkelijke standpunt bij veel kiezers niet in de smaak valt. Natuurlijk, in sommige gevallen is wellicht sprake van voortschrijdend inzicht, maar het neigt al snel naar plat opportunisme.
Neuh. Meerkoeten worden gewoon bij de staatsschuld opgeteld.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:07 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Als de rente op de staatsschuld omhoog gaat zal er juist wél bezuinigd moeten worden. 1% omhoog betekent 5 miljard bezuinigen.
Deze jongen is ook regelmatig bij Pauw te vinden:quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:00 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het zijn dezelfde mongolen die buikdansers lieten optreden om de arabische lente te vieren. Duizenden doden, miljoenen vluchtelingen en een paar gefaalde staten later en we vegen het onder het tapijt.
Dat is een afronding van ca. 4,74 miljard, oftewel 1% van de staatsschuld. En nee, die kun je niet gewoon bij de staatsschuld optellen want die zitten in je begroting die niet meer dan 3% tekort mag schieten.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh. Meerkoeten worden gewoon bij de staatsschuld opgeteld.
Maar ik ben wel nieuwsgierig naar je rekensom. Hoe kom je aan die 5 miljard?
Volgens snap je niet helemaal hoe de staat leningen afsluit.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:14 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat is een afronding van ca. 4,74 miljard, oftewel 1% van de staatsschuld. En nee, die kun je niet gewoon bij de staatsschuld optellen want die zitten in je begroting die niet meer dan 3% tekort mag schieten.
Inderdaad een beetje treurig om te zien dat het hier nauwelijks over de aanslag gaat.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:17 schreef Copycat het volgende:
Ik keur het af, maar ...
En vervolgens is de aanslag vergeten ...
![]()
![]()
Wrs omdat iedereen dit afkeurt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Inderdaad een beetje treurig om te zien dat het hier nauwelijks over de aanslag gaat.
Ik lees vooral een hoop reacties in de richting van: 'ik keur het af, maar ergens valt het te begrijpen, want vluchtelingen'.quote:
Het is wat kort door de bocht maar al naar gelang de looptijd zul je deze leningen uit het verleden toch moeten herfinanciëren en ga je wel meer betalen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens snap je niet helemaal hoe de staat leningen afsluit.
Je kunt niet 1 procent pakken van de huidige staatsschuld en zeggen dat we daf bedrag moeten bezuinigen. Dat slaat nergens op.
De staat sluit regelmatig nieuwe leningen af tegen verschillende rentepercentages, en dat percentage is afhankelijk van de looptijd.
Als de rente stijgt heeft dat alleen gevolgen voor leningen die de staat in de toekomst afsluit.
Helaas zijn er mensen die er wel op zitten te wachten. Op veel plekken staan opruiende teksten en oproepen tot geweld.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:18 schreef deedeetee het volgende:
Maar op dit soort aanvallen op politici zitten we toch helemaal niet te wachten ?
Ja, maar dan ben je niet in een klap 5 miljard euro kwijt. En bezuinigen is ook niet aan de orde.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:24 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het is wat kort door de bocht maar al naar gelang de looptijd zul je deze leningen uit het verleden toch moeten herfinanciëren en ga je wel meer betalen.
Ik lees dat eerlijk gezegd niet zo.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik lees vooral een hoop reacties in de richting van: 'ik keur het af, maar ergens valt het te begrijpen, want vluchtelingen'.
Elk normaal mens keurt geweld af, het is niet zo dat je nu in bepaalde wijken "bepaalde" groepen op straat ziet feestvieren.quote:
Nou weet ik niet wat de opbouw van de staatsschulden precies is (qua looptijd) maar als je gaat herfinanciëren ga je toch echt meer betalen en dat gaat ten koste van de begroting -> bezuinigen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar dan ben je niet in een klap 5 miljard euro kwijt. En bezuinigen is ook niet aan de orde.
Maar je houdt wel je hart vast voor nog meer ellende van dit soort. Ik ben bang dat het eerder averechts werkt en de politici juist hardnekkiger doet volhouden in hun onverantwoordelijke gedrag.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Elk normaal mens keurt geweld af, het is niet zo dat je nu in bepaalde wijken "bepaalde" groepen op straat ziet feestvieren.
Nee.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:28 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Nou weet ik niet wat de opbouw van de staatsschulden precies is (qua looptijd) maar als je gaat herfinanciëren ga je toch echt meer betalen en dat gaat ten koste van de begroting -> bezuinigen.
Als je een beetje globaal door de koppen van de online Nederlandse kranten heen gaat zul je het waarschijnlijk niet eens meegekregen hebben. De basisplaats van Depay lijkt belangrijker.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Elk normaal mens keurt geweld af, het is niet zo dat je nu in bepaalde wijken "bepaalde" groepen op straat ziet feestvieren.
Ik ook niet.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik lees dat eerlijk gezegd niet zo.
Aan de randen van het politieke spectrum zijn er wrs wel mensen die bereid zijn tot geweld, klopt. Getuige deze aanslag ook. Getuige ook de bestorming van het AZC in Woerden vorige week, en de diverse hakenkruizen schilderingen en wat dies meer zij. In Dld geldt dat nog meer dan in NL.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Helaas zijn er mensen die er wel op zitten te wachten. Op veel plekken staan opruiende teksten en oproepen tot geweld.
Nee je ziet ze niet op straat feestvieren maar ze zitten wel te smullen achter hun toetsenbord van dit nieuws. Geweldig nieuws voor hun.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Eerste reactie in dit topic.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik lees dat eerlijk gezegd niet zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |