Als de rente op de staatsschuld omhoog gaat zal er juist wél bezuinigd moeten worden. 1% omhoog betekent 5 miljard bezuinigen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sociale huurwoningen zijn voor een groot van de Nederlanders sowieso al onbereikbaar.
En wat er gebeurt als de rente weer gaat stijgen? Lenen wordt dan duurder, maar onze overheid zal er weinig hinder van ondervinden. Het is niet alsof het kabinet dan plots miljarden moet bezuinigen.
Is wel grappig dat je nooit op zaken ingaat, maar lekker vaag blijft door rare antwoorden te geven.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:59 schreef Re het volgende:
[..]
nee ik kijk liever naar de russische tv voor weer een conspiratie rondom mh-17
ik kijkwel meer dan dat, en nu?
In de politiek werkt het twee kanten op. Ze stemmen op jou, vanwege je ideeën en plannen. Dat is aanbodssturingquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk weinig respect voor politici die een draai maken wanneer ze merken dat hun oorspronkelijke standpunt bij veel kiezers niet in de smaak valt. Natuurlijk, in sommige gevallen is wellicht sprake van voortschrijdend inzicht, maar het neigt al snel naar plat opportunisme.
Neuh. Meerkoeten worden gewoon bij de staatsschuld opgeteld.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:07 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Als de rente op de staatsschuld omhoog gaat zal er juist wél bezuinigd moeten worden. 1% omhoog betekent 5 miljard bezuinigen.
Deze jongen is ook regelmatig bij Pauw te vinden:quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:00 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het zijn dezelfde mongolen die buikdansers lieten optreden om de arabische lente te vieren. Duizenden doden, miljoenen vluchtelingen en een paar gefaalde staten later en we vegen het onder het tapijt.
Dat is een afronding van ca. 4,74 miljard, oftewel 1% van de staatsschuld. En nee, die kun je niet gewoon bij de staatsschuld optellen want die zitten in je begroting die niet meer dan 3% tekort mag schieten.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh. Meerkoeten worden gewoon bij de staatsschuld opgeteld.
Maar ik ben wel nieuwsgierig naar je rekensom. Hoe kom je aan die 5 miljard?
Volgens snap je niet helemaal hoe de staat leningen afsluit.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:14 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat is een afronding van ca. 4,74 miljard, oftewel 1% van de staatsschuld. En nee, die kun je niet gewoon bij de staatsschuld optellen want die zitten in je begroting die niet meer dan 3% tekort mag schieten.
Inderdaad een beetje treurig om te zien dat het hier nauwelijks over de aanslag gaat.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:17 schreef Copycat het volgende:
Ik keur het af, maar ...
En vervolgens is de aanslag vergeten ...
![]()
![]()
Wrs omdat iedereen dit afkeurt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Inderdaad een beetje treurig om te zien dat het hier nauwelijks over de aanslag gaat.
Ik lees vooral een hoop reacties in de richting van: 'ik keur het af, maar ergens valt het te begrijpen, want vluchtelingen'.quote:
Het is wat kort door de bocht maar al naar gelang de looptijd zul je deze leningen uit het verleden toch moeten herfinanciëren en ga je wel meer betalen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens snap je niet helemaal hoe de staat leningen afsluit.
Je kunt niet 1 procent pakken van de huidige staatsschuld en zeggen dat we daf bedrag moeten bezuinigen. Dat slaat nergens op.
De staat sluit regelmatig nieuwe leningen af tegen verschillende rentepercentages, en dat percentage is afhankelijk van de looptijd.
Als de rente stijgt heeft dat alleen gevolgen voor leningen die de staat in de toekomst afsluit.
Helaas zijn er mensen die er wel op zitten te wachten. Op veel plekken staan opruiende teksten en oproepen tot geweld.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:18 schreef deedeetee het volgende:
Maar op dit soort aanvallen op politici zitten we toch helemaal niet te wachten ?
Ja, maar dan ben je niet in een klap 5 miljard euro kwijt. En bezuinigen is ook niet aan de orde.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:24 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het is wat kort door de bocht maar al naar gelang de looptijd zul je deze leningen uit het verleden toch moeten herfinanciëren en ga je wel meer betalen.
Ik lees dat eerlijk gezegd niet zo.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik lees vooral een hoop reacties in de richting van: 'ik keur het af, maar ergens valt het te begrijpen, want vluchtelingen'.
Elk normaal mens keurt geweld af, het is niet zo dat je nu in bepaalde wijken "bepaalde" groepen op straat ziet feestvieren.quote:
Nou weet ik niet wat de opbouw van de staatsschulden precies is (qua looptijd) maar als je gaat herfinanciëren ga je toch echt meer betalen en dat gaat ten koste van de begroting -> bezuinigen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar dan ben je niet in een klap 5 miljard euro kwijt. En bezuinigen is ook niet aan de orde.
Maar je houdt wel je hart vast voor nog meer ellende van dit soort. Ik ben bang dat het eerder averechts werkt en de politici juist hardnekkiger doet volhouden in hun onverantwoordelijke gedrag.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Elk normaal mens keurt geweld af, het is niet zo dat je nu in bepaalde wijken "bepaalde" groepen op straat ziet feestvieren.
Nee.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:28 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Nou weet ik niet wat de opbouw van de staatsschulden precies is (qua looptijd) maar als je gaat herfinanciëren ga je toch echt meer betalen en dat gaat ten koste van de begroting -> bezuinigen.
Als je een beetje globaal door de koppen van de online Nederlandse kranten heen gaat zul je het waarschijnlijk niet eens meegekregen hebben. De basisplaats van Depay lijkt belangrijker.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Elk normaal mens keurt geweld af, het is niet zo dat je nu in bepaalde wijken "bepaalde" groepen op straat ziet feestvieren.
Ik ook niet.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik lees dat eerlijk gezegd niet zo.
Aan de randen van het politieke spectrum zijn er wrs wel mensen die bereid zijn tot geweld, klopt. Getuige deze aanslag ook. Getuige ook de bestorming van het AZC in Woerden vorige week, en de diverse hakenkruizen schilderingen en wat dies meer zij. In Dld geldt dat nog meer dan in NL.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Helaas zijn er mensen die er wel op zitten te wachten. Op veel plekken staan opruiende teksten en oproepen tot geweld.
Nee je ziet ze niet op straat feestvieren maar ze zitten wel te smullen achter hun toetsenbord van dit nieuws. Geweldig nieuws voor hun.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Eerste reactie in dit topic.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik lees dat eerlijk gezegd niet zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |