abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156899147
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 16:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sociale huurwoningen zijn voor een groot van de Nederlanders sowieso al onbereikbaar.

En wat er gebeurt als de rente weer gaat stijgen? Lenen wordt dan duurder, maar onze overheid zal er weinig hinder van ondervinden. Het is niet alsof het kabinet dan plots miljarden moet bezuinigen.
Als de rente op de staatsschuld omhoog gaat zal er juist wél bezuinigd moeten worden. 1% omhoog betekent 5 miljard bezuinigen.
pi_156899153
quote:
3s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 15:59 schreef Re het volgende:

[..]

nee ik kijk liever naar de russische tv voor weer een conspiratie rondom mh-17

ik kijkwel meer dan dat, en nu?
Is wel grappig dat je nooit op zaken ingaat, maar lekker vaag blijft door rare antwoorden te geven.
pi_156899162
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 16:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb persoonlijk weinig respect voor politici die een draai maken wanneer ze merken dat hun oorspronkelijke standpunt bij veel kiezers niet in de smaak valt. Natuurlijk, in sommige gevallen is wellicht sprake van voortschrijdend inzicht, maar het neigt al snel naar plat opportunisme.
In de politiek werkt het twee kanten op. Ze stemmen op jou, vanwege je ideeën en plannen. Dat is aanbodssturing
Maar in sommige tijden zul je moeten luisteren naar wat je electoraat zegt, vindt, voorstelt. Dat is vraagsturing.
Vooral in een tijd waarin we ingrijpend zullen veranderen door een de instroom van vluchtelingen, zonder nog te weten hoeveel het er uiteindelijk worden en hoe dat allemaal gaat marcheren, zul je toch echt ook de vraagsturing moeten hanteren. En daar waar die vraag de bocht uit vliegt dan bijstellen uiteraard.
Doe je dat niet dan... hou je als PvdA een biljartclubje over na de verkiezingen en groeit de PVV als kool. Een PVV met 40 zetels, en blokpartijen straks met allemaal minder dan 20 zetels wordt een hell of a job om de boel nog regeerbaar te houden hoor.
Naast dat de polarisering een publiek debat schier onmogelijk maakt. Iets dat zich nu al ontwikkelt.
I´m back.
pi_156899190
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 16:07 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Als de rente op de staatsschuld omhoog gaat zal er juist wél bezuinigd moeten worden. 1% omhoog betekent 5 miljard bezuinigen.
Neuh. Meerkoeten worden gewoon bij de staatsschuld opgeteld.

Maar ik ben wel nieuwsgierig naar je rekensom. Hoe kom je aan die 5 miljard?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156899222
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 16:00 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het zijn dezelfde mongolen die buikdansers lieten optreden om de arabische lente te vieren. Duizenden doden, miljoenen vluchtelingen en een paar gefaalde staten later en we vegen het onder het tapijt.
Deze jongen is ook regelmatig bij Pauw te vinden:

Ook deze leider van het zogenaamde gematigde Vrije Syrische Leger halen ze vaak aan bij de NOS (deze week nog).

Dit filmpje, waar hij over ISIS praat dat het zijn broeders zijn en ze samenwerken laten ze echter niet zien natuurlijk. Ook is hij in deze video (op de helft) te zien met ISIS terroristen.

Filmpje duurt maar 4 minuten, maar een echte aanrader.

pi_156899245
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 16:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh. Meerkoeten worden gewoon bij de staatsschuld opgeteld.

Maar ik ben wel nieuwsgierig naar je rekensom. Hoe kom je aan die 5 miljard?
Dat is een afronding van ca. 4,74 miljard, oftewel 1% van de staatsschuld. En nee, die kun je niet gewoon bij de staatsschuld optellen want die zitten in je begroting die niet meer dan 3% tekort mag schieten.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 16:17:37 #282
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156899286
Ik keur het af, maar ...

En vervolgens is de aanslag vergeten ...
:') :') :')
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 16:18:47 #283
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156899317
Het is een akelige zaak aan het worden. :{ Welke idioot gaat nu zomaar iemand met een mes te lijf ? :X
Okee, politici gaan gewoon hun eigen gang. Negeren de grote onrust onder ( steeds groter wordend) deel van het volk ten gunste van een groep vluchtelingen waar heel veel gelukszoekers/mensen op meeliften die helemaal niet uit Syrië afkomstig zijn. Maar op dit soort aanvallen op politici zitten we toch helemaal niet te wachten ? :{w
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_156899346
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 16:14 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Dat is een afronding van ca. 4,74 miljard, oftewel 1% van de staatsschuld. En nee, die kun je niet gewoon bij de staatsschuld optellen want die zitten in je begroting die niet meer dan 3% tekort mag schieten.
Volgens snap je niet helemaal hoe de staat leningen afsluit.

Je kunt niet 1 procent pakken van de huidige staatsschuld en zeggen dat we daf bedrag moeten bezuinigen. Dat slaat nergens op.

De staat sluit regelmatig nieuwe leningen af tegen verschillende rentepercentages, en dat percentage is afhankelijk van de looptijd.

Als de rente stijgt heeft dat alleen gevolgen voor leningen die de staat in de toekomst afsluit.
pi_156899376
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 16:17 schreef Copycat het volgende:
Ik keur het af, maar ...

En vervolgens is de aanslag vergeten ...
:') :') :')
Inderdaad een beetje treurig om te zien dat het hier nauwelijks over de aanslag gaat.
pi_156899384
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 16:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Inderdaad een beetje treurig om te zien dat het hier nauwelijks over de aanslag gaat.
Wrs omdat iedereen dit afkeurt.
I´m back.
pi_156899431
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 16:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik lees vooral een hoop reacties in de richting van: 'ik keur het af, maar ergens valt het te begrijpen, want vluchtelingen'.
pi_156899446
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 16:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens snap je niet helemaal hoe de staat leningen afsluit.

Je kunt niet 1 procent pakken van de huidige staatsschuld en zeggen dat we daf bedrag moeten bezuinigen. Dat slaat nergens op.

De staat sluit regelmatig nieuwe leningen af tegen verschillende rentepercentages, en dat percentage is afhankelijk van de looptijd.

Als de rente stijgt heeft dat alleen gevolgen voor leningen die de staat in de toekomst afsluit.
Het is wat kort door de bocht maar al naar gelang de looptijd zul je deze leningen uit het verleden toch moeten herfinanciëren en ga je wel meer betalen.
pi_156899464
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 16:18 schreef deedeetee het volgende:
Maar op dit soort aanvallen op politici zitten we toch helemaal niet te wachten ?
Helaas zijn er mensen die er wel op zitten te wachten. Op veel plekken staan opruiende teksten en oproepen tot geweld.
pi_156899479
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 16:24 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Het is wat kort door de bocht maar al naar gelang de looptijd zul je deze leningen uit het verleden toch moeten herfinanciëren en ga je wel meer betalen.
Ja, maar dan ben je niet in een klap 5 miljard euro kwijt. En bezuinigen is ook niet aan de orde.
pi_156899483
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 16:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik lees vooral een hoop reacties in de richting van: 'ik keur het af, maar ergens valt het te begrijpen, want vluchtelingen'.
Ik lees dat eerlijk gezegd niet zo.
I´m back.
pi_156899506
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 16:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Elk normaal mens keurt geweld af, het is niet zo dat je nu in bepaalde wijken "bepaalde" groepen op straat ziet feestvieren.
pi_156899530
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 16:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, maar dan ben je niet in een klap 5 miljard euro kwijt. En bezuinigen is ook niet aan de orde.
Nou weet ik niet wat de opbouw van de staatsschulden precies is (qua looptijd) maar als je gaat herfinanciëren ga je toch echt meer betalen en dat gaat ten koste van de begroting -> bezuinigen.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 16:31:01 #294
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156899573
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 16:27 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Elk normaal mens keurt geweld af, het is niet zo dat je nu in bepaalde wijken "bepaalde" groepen op straat ziet feestvieren.
Maar je houdt wel je hart vast voor nog meer ellende van dit soort. Ik ben bang dat het eerder averechts werkt en de politici juist hardnekkiger doet volhouden in hun onverantwoordelijke gedrag.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_156899581
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 16:28 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Nou weet ik niet wat de opbouw van de staatsschulden precies is (qua looptijd) maar als je gaat herfinanciëren ga je toch echt meer betalen en dat gaat ten koste van de begroting -> bezuinigen.
Nee.

We konden maandenlang lenen tegen negatieve rente. Dat betekende toch ook niet dat de witte broodweken aan waren gebroken en het kabinet met geld kon smijten?

Andersom werkt het dus ook niet zo.

Zou niet best wezen als we bij de minste of geringste rentestijging miljarden moeten bezuinigen. Dan doe je iets niet goed als land.
pi_156899583
quote:

[..]

Als je een beetje globaal door de koppen van de online Nederlandse kranten heen gaat zul je het waarschijnlijk niet eens meegekregen hebben. De basisplaats van Depay lijkt belangrijker.
pi_156899596
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 16:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ook niet.

Bepaalde mensen willen dat anderen dat graag zo lezen.

Zo rollen ze.
pi_156899602
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 16:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Helaas zijn er mensen die er wel op zitten te wachten. Op veel plekken staan opruiende teksten en oproepen tot geweld.
Aan de randen van het politieke spectrum zijn er wrs wel mensen die bereid zijn tot geweld, klopt. Getuige deze aanslag ook. Getuige ook de bestorming van het AZC in Woerden vorige week, en de diverse hakenkruizen schilderingen en wat dies meer zij. In Dld geldt dat nog meer dan in NL.
I´m back.
pi_156899603
quote:

[..]

Nee je ziet ze niet op straat feestvieren maar ze zitten wel te smullen achter hun toetsenbord van dit nieuws. Geweldig nieuws voor hun.
pi_156899618
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 16:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eerste reactie in dit topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: