SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja, zelf zie ik het niet eens. Tis vaak pas op een foto dat me opvalt dat het lijkt alsof ze boos kijkt door de plek waarop hij zit.
Hoax!quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 13:35 schreef AwayTL het volgende:
Sterkte fap.
Frans heeft ook geen ooijevaarsbeet, maar die is dan ook gewoon ouderwets ontstaan door batsen.
Thanks!quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 13:36 schreef pinquit het volgende:
Bah Fap, sterktebleeegh
Hier ook geen ooievaarsbeet MBkomt idd veel voor zeg!
En ahhhh wolkwat is ze mooi
Je hebt speciale zijligkussens he jagar, dan kan hij niet omrollen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 13:49 schreef Jagärtrut het volgende:
Sterkte vandaag, Fap!
Hier ook geen ooievaarsbeet. Of ik heb hem nog niet ontdekt. Toen we van de week bij de kinderarts waren vertelde de dokter ook dat T. wat opgezette borstjes heeft. Had ik ook nog niet gezien...![]()
Hier weer een belabberde nacht. T. maakt zoveel lawaai dat ik er niet van kan slapen. Ik wil hem eigenlijk niet naar z'n eigen kamertje, want dat voelt zover weg. Nu ligt hij op z'n zij te slapen, en is hij compleet rustig. Het zijn ook geen krampjes, het doet hem geen pijn. Hij is alleen zo hard bezig scheten eruit te persen dat hij met z'n armpjes maait en daar zoveel geluid bij maakt...
Nu slaapt hij op z'n zij, en slaapt hij zooo rustig .Ik vind het wel eng om hem snachts op z'n zij of op z'n buik te leggen, eigenlijk...
Doen jullie toch wat foutquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 13:47 schreef ingee het volgende:
[..]
Hoax!
Dat kan helemaal niet want je had al een kind en dan bats je nooit meer.
Naar zn eigen kamer is geen schande he... Denk dat je een leukere moeder bent met meer slaap dan dat je hem perse bij je laat slapen ondanks alles..quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 13:49 schreef Jagärtrut het volgende:
Sterkte vandaag, Fap!
Hier ook geen ooievaarsbeet. Of ik heb hem nog niet ontdekt. Toen we van de week bij de kinderarts waren vertelde de dokter ook dat T. wat opgezette borstjes heeft. Had ik ook nog niet gezien...![]()
Hier weer een belabberde nacht. T. maakt zoveel lawaai dat ik er niet van kan slapen. Ik wil hem eigenlijk niet naar z'n eigen kamertje, want dat voelt zover weg. Nu ligt hij op z'n zij te slapen, en is hij compleet rustig. Het zijn ook geen krampjes, het doet hem geen pijn. Hij is alleen zo hard bezig scheten eruit te persen dat hij met z'n armpjes maait en daar zoveel geluid bij maakt...
Nu slaapt hij op z'n zij, en slaapt hij zooo rustig .Ik vind het wel eng om hem snachts op z'n zij of op z'n buik te leggen, eigenlijk...
Noem je me nou zwart, wit en dik?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 13:51 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Doen jullie toch wat fout
Panda allert!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want het leven is niet meer dan een sprookje
Ja, vannahct heeft T van 6 tot 8 op m'n buik geslapen, omdat ik toch wat wou slapen en dat de enige plek is waar hij rustig slaapt....quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 13:57 schreef pinquit het volgende:
Buikslapen Mja, hier slaapt A. T lekkerst op zn buik op mijn borst, dan is ie zo weg. Zo val ik ook geregeld in slaap, mer hem op me
Ook op zn buik in bed vindt ie lekker, maar hij heeft zo nog niet geslapen.
Hoe gevaarlijk is het eigenlijk? En vanaf wanneer 'mag' het wel? Van t CB dus
Ze zegt dat je grote wallen hebt.quote:
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:01 schreef mousemicky het volgende:
Hier ook een ooievaarsbeet in de nek, nog goed zichtbaar (maar pas 8 weken). J. Heeft dan weer een aardbeienvlek op zn voorhoofd, die is na 2.10 jaar ook nog niet weg (maar wel een stuk minder groot). Ik heb gewoon vlekkenkinderen!
[..]
Ik wil ook! En volgens mij woon ik bij je in de buurt (013). Heeft jouw hulp nog plek voor een extra adresje? (serieuze vraag)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kans op wiegedood is 2,8 keer zo groot bij buikslapen in vergelijking met rugslapen. In-rooming en borstvoeding maakt dat risico weer wat kleiner, een omgeving waarin gerookt wordt weer wat groter. Van het CB mag het officieel pas als je baby zelf op zijn buik draait. In de praktijk zei de arts wel tegen me dat ze het me officieel moet afraden, het buikslapen, maar ze had er wel begrip voor.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 13:57 schreef pinquit het volgende:
Buikslapen Mja, hier slaapt A. T lekkerst op zn buik op mijn borst, dan is ie zo weg. Zo val ik ook geregeld in slaap, mer hem op me
Ook op zn buik in bed vindt ie lekker, maar hij heeft zo nog niet geslapen.
In principe gewoon niet volgens mij, maar zodra ze zelf om kunnen rollen doe je er weinig meer aanquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 13:57 schreef pinquit het volgende:
En daarbij, het risico op wiegendood is bij inbakeren net zo groot dacht ik, en dat wordt wel aan alle kanten gepropageerd...quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 14:47 schreef LuDann het volgende:
[..]
De kans op wiegedood is 2,8 keer zo groot bij buikslapen in vergelijking met rugslapen. In-rooming en borstvoeding maakt dat risico weer wat kleiner, een omgeving waarin gerookt wordt weer wat groter. Van het CB mag het officieel pas als je baby zelf op zijn buik draait. In de praktijk zei de arts wel tegen me dat ze het me officieel moet afraden, het buikslapen, maar ze had er wel begrip voor.
En tja, als je baby anders niet slaapt, wat moet je dan. We proberen het risico zo klein mogelijk te maken.
Ja, daar zat ik me net al aan te ergeren toen ik las op een website over inbakeren dat er niet zoiets bestaat als een buikslaper. Inbakeren was dan het alternatief als je baby moeite had met rugslapen. Mja, bij inbakeren is het nog eens zo dat kindjes soms zo diep slapen dat ze minder vaak komen voor voeding. En laat ik dat met een baby die al moeite heeft met aankomen nou helemaal geen fijn idee vinden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 14:57 schreef Morretje het volgende:
[..]
En daarbij, het risico op wiegendood is bij inbakeren net zo groot dacht ik, en dat wordt wel aan alle kanten gepropageerd...
Ik vind dit altijd van die nietszeggende weetjes hè?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 14:47 schreef LuDann het volgende:
[..]
De kans op wiegedood is 2,8 keer zo groot bij buikslapen in vergelijking met rugslapen.
Ik weet het niet, Sjaak vond dat zo prettig dat hij meteen ontspannen ging liggen en al heel snel sliep. Op zijn rug slapen kan/begrijpt hij juist niet.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 14:48 schreef twist02 het volgende:
[..]
In principe gewoon niet volgens mij, maar zodra ze zelf om kunnen rollen doe je er weinig meer aanmaar volgens mij is zelfs dan het 'officiële' advies om ze op de rug weg te leggen.
Maar aan moeders (of vaders) van buikslapertjes: hoe 'werkt' buikslapen dan? Want ik was hier een tijd geleden eigenlijk al bereid om overstag te gaan en buikslapen te proberen omdat ze zo onrustig sliep, maar ze snapte er niks van! Probeerde steeds weer d'r hoofdje op te tillen en lag me echtaan te kijken. Toen d'r hoofdje echt te zwaar werd begon ze heel hard te krijsen, net als wanneer ze op d'r buik moest spelen
Of is dat ook gewoon een kwestie van wennen om zo te slapen?
Overigens gebruikten wij al een paar maanden de Sleepy Wings tegen die wapperende armpjes en het lijkt erop dat we daar nu ook vanaf zijneerdere pogingen om te stoppen waren ronduit rampzalig, maar nu lijkt ze het door te hebben!
Vannacht voor het eerst ook 's nachts geprobeerd, dus dit is uiteraard een erg gevaarlijke uitspraak nuze sliep nog steeds niet helemaal door, maar dat deed ze met Wings ook niet
Ben het met je eens hoor! Toen in 1987 het buikliggen werd afgeraden was het percentage baby's dat overleed aan wiegendood 0.07 %. In 2012 is dat gedaald naar 0.007 %. Maar dit komt niet allemaal door dat veranderde advies m.b.t buikligging. Ouders roken tegenwoordig minder vaak en een dekbedje wordt, in tegenstelling tot vroeger, niet meer gebruikt. Ook gaat borstvoeding weer op verzoek, wat het risico op SIDS verkleint. Ik denk dat het werkelijke cijfer heel lastig is vast te stellen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:01 schreef twist02 het volgende:
Ah, dan zal Wolk het inderdaad ook wel gewoon lekkerder vinden slapen zo, als ze zich er zo aan over geeft
[..]
Ik vind dit altijd van die nietszeggende weetjes hè?Overigens niet tegen jou persoonlijk bedoeld hoor!
De kans op wiegendood is ontzettend klein, dus ook x2,8 is die kans nog steeds heel klein, maar het klinkt meteen veel gevaarlijker vind ik...
Overigens las ik laatst ergens een stukje dat er aanwijzingen zijn dat baby's die aan wiegendood sterven mogelijk wel degelijk een onderliggende 'oorzaak' gemeen hebben (bijv. problemen met ademhaling o.i.d.), die waarschijnlijk nooit opgemerkt zou zijn en waar ze verder nooit echt last van gehad zouden hebben. Maar het idee was dat die oorzaak, gecombineerd met bijv. buikslapen kan leiden tot wiegendood. En dat baby's die dat onderliggende probleem niet hebben, dus (vrijwel) geen kans hebben op wiegendood, ook al slapen ze op hun buik.
Weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar er stond ook bij dat er nog maar weinig media zijn die het aandurven om er publiciteit aan te geven, omdat het nog niet helemaal aangetoond/bewezen is en Nederland vrij 'streng' is qua adviezen rondom wiegendood.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:04 schreef twist02 het volgende:
Zo, ik was even op alle fronten spuit 11 geloof ik
Als ik dat zo lees van Wolk en Sjaak dan zal onze Minion wel gewoon (nog?) geen buikslaper zijn, denk ik. Want ze vertikte het echt om gewoon te blijven liggen.
(Overigens vind ze op d'r buik spelen nu wel leukal is d'r hoofd met 5 maanden soms nog steeds wat te zwaar. Maar goed, d'r hoofdomtrek zit ook al vanaf d'r geboorte op de +2,5 lijn
)
Bij ons ook aan de andere kant van app. Ik vond het ook niets on hem op zijn eigen kamer te zeggen. Toch maar een nachtje geprobeerd, en ik was om.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 14:01 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, vannahct heeft T van 6 tot 8 op m'n buik geslapen, omdat ik toch wat wou slapen en dat de enige plek is waar hij rustig slaapt....
@ Always: ik weet dat het geen falen is om hem op z'n eigen kamer te leggen. Helaas is z'n kamer aan de andere kant van ons appartement (okay, we wonen op 60m2, dus niet zo ver weg) en voelt het als heel ver weg. Ik kan me er in bed nog steeds niet toe zetten om me op m'n zij te draaien waar ik met m'n rug naar T toe lig....
Ja, de verklaring van dat onderliggende probleem werd inderdaad al eerder gegeven, maar volgens mij zijn de eerste stappen nu gezet om dat onderliggende probleem te identificeren. Maar vooralsnog gaat het daarbij om gelekte informatie, omdat eigenlijk nog niemand het echt naar buiten wil/durft te brengen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:44 schreef LuDann het volgende:
Wat je zegt over dat de baby's die overleden aan SIDS een onderliggend probleem hadden dat is volgens mij een redelijk bekende verklaring toch wel hoor. Het is alleen van tevoren (nog) niet vast te stellen welke baby's dat dan wel en welke dat niet hebben. Zolang je dat niet weet is het veiliger om gewoon aan alle baby's een ruglig advies te geven.
Hehe, die horen we vaker inderdaadquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:48 schreef LuDann het volgende:
[..]Dikkopje.
![]()
Dan zal het vast een heel slim meisje zijn.
Ik hoop dat het steunen en kreunen binnenkort ophoudt. Anders moet hij inderdaad naar z'n eigen kamer, of ik naar de van, want en keer langer slapen dan anderhalf uur lijkt me wel goed voor me, langzaam begint dit mee op te breken.. Vannacht gaan we probeerden hen niet helemaal plaat op z'n rug te leggen, maar in en hoek van 20 graden ofzo...quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:07 schreef Mariposas het volgende:
Ik word liever 1 x wakker en dat ik naar zijn kamer moet dan tig keer wakker worden, ik kan daar do slecht tegen. Soms haalt mijn man hem, dan hoef ik er niet uit. Tegenwoordig vallen we vaak tijdens het voeden in slaap, als ik dan wakker wordt leg ik hem tussen onze kussens in.
Even nog reactie op je vraag van het vorige topic.quote:
Ik hoop dat ie wat rustiger wordt ja! L is wel wat rustiger nu, alhoewel hij laatst snurkte, toen heb ik hem toch weer terug op zijn kamer gelegd.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:30 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik hoop dat het steunen en kreunen binnenkort ophoudt. Anders moet hij inderdaad naar z'n eigen kamer, of ik naar de van, want en keer langer slapen dan anderhalf uur lijkt me wel goed voor me, langzaam begint dit mee op te breken.. Vannacht gaan we probeerden hen niet helemaal plaat op z'n rug te leggen, maar in en hoek van 20 graden ofzo...
Standaard iedere dag: Een romper met lange mouwen, een shirt met lange mouwen, een broek en sokken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:39 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat dragen jullie baby's met dit weer? Ik vind het maar lastig om te denken wat hij aan moet..
Ja, hier hetzelfde ongeveer. Ik twijfel er alleen altijd over!quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:46 schreef Malteser het volgende:
[..]
Standaard iedere dag: Een romper met lange mouwen, een shirt met lange mouwen, een broek en sokken.
Als hij in huis in slaap valt, dek ik hem toe met een omslagdoek of deken.
Als we naar buiten gaan krijgt hij een jas aan en een jersey mutsje op. In de kinderwagen dek ik hem toe met een deken en de afdekhoes van de kinderwagen. In de doek naar buiten droeg hij vandaag geen jas, wel een jersey mutsje, een soort schoentjes en had ik een vest van man aangedaan (welke ik dicht kon om ons heen).
Is de 'leidraad' niet één laagje meer dan jijzelf?
Oh oeps, prima timingquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:39 schreef Estrys het volgende:
Phoe het is wel weer werken zo'n baby zeg. Vandaag eerste keer gewogen. Zit nu op 7,3 procent afgevallen. Dus de verloskundige trekt maar alvast het 'kolven na de voeding' protocol uit de kast. En om de twee uur aanleggen. Beetje paniekvoetbal vinden wij zelf eigenlijk.Komt allemaal vast prima in orde. De middelste zat tegen de 10% afvallen. Merk sinds vandaag ook pas dat de productie op gang begint te komen.
En de oudste is ziek.Die had Vannacht zijn hele bed onder gespuugd. En nu begint de middelste sinds een uur ook te klagen over niet lekker. Timing is everything
Af en toe een keertje in zijn nek voelen, dan voel je wel of je goed zit.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:50 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, hier hetzelfde ongeveer. Ik twijfel er alleen altijd over!
heerlijk he! Dat was 1 van de dingen waar ik, afgezien van de baby en bevallen, enorm naar uitkeek: mijn eigen kleding weer passen! Heb nog 1 x na de bevalling iets gedragen en daarna alles ritueel verbrand opgeborgen in de berging.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:42 schreef Malteser het volgende:
Ik pas al twee weken weer in mijn normale kleding en liep steeds even naar zolder om een kledingstuk uit de opbergbox te vissen. Maar vandaag heeft man eindelijk de opbergbox met mijn kleding van zolder gehaald (was voor mij te zwaar om te tillen) en heb ik mijn kast weer voorzien van gewone kleding i.p.v. positiekleding. Het voelt gewoon als een kind in de speelgoedwinkel. Wat een heerlijkheid en wat een keuze!!
Lange mouwen romper, shirt of boxpakje met lange mouwen, een broekje en sokken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:39 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat dragen jullie baby's met dit weer? Ik vind het maar lastig om te denken wat hij aan moet..
Nee maar hij is ook pas drie dagen oudquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:52 schreef Malteser het volgende:
[..]
Oh oeps, prima timingSterkte! Wat het afvallen betreft, fijn dat je daar zelf relaxed in staat. Hier maar 6% afgevallen maar het duurde een tijd voor hij weer aan kwam. Wij maakten ons daar ook niet zo druk om. Is hij tevreden en poept en plast hij goed?
Jaaaquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:30 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Even nog reactie op je vraag van het vorige topic.![]()
Nee, geen HvS, maar Hunzepark.![]()
Vandaag in Groningen een koffiedate Vegas met JM, J. en L.Was erg gezellig!
Het was een ad hoc hee-we-lopen-tegelijk-in-de-stad-koffie?-ok!-meetupquote:
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 14:00 schreef Krisvc het volgende:
Als ze het echt gevaarlijk zouden vinden zouden ze het niet eens doen LuDann, dan zouden ze de mogelijkheid niet eens aanbieden.
Jagar, ik had ook heel veel last van een luidruchtig persende baby. Ze moest wel bij ons op de kamer omdat haar plafond lekte (). Sinds ze weer op haar eigen kamer slaapt slaap ik zo veel beter.
Batsen.![]()
Hier ook een ooievaarsbeet, nekje heel erg en tussen de oogjes.
Rock on!Ik zie nu deze foto.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die grote beer hebben de meiden ook. Knuffelen ze erg veel mee! Favo speelbeerEn ze sabbelen op z'n neus
![]()
Ja, een dorp verderop, B-Equote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben voorzichtig bezig met verjaardagsvoorbereidingen, nog maar 4 weekjes een baby. Jullie misschien nog tips voor cadeaus? Denk dat ik gewoon de dag in tweeën splits, dat mensen van 10-13 welkom zijn en van 15-17, dan kan ze 'S middags misschien nog even slapen en hoeven schoonouders elkaar ook niet tegen te komen
op haar verjaardag zelf gaan we met z'n drieen iets leuks doen, maar weet nog niet wat.. Zwemmen of money town misschien..
[ Bericht 7% gewijzigd door krijgerrtje op 18-10-2015 20:55:33 ]
Bij mij om de paar uur een nieuwe outfitquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:39 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik vond het twee weken geleden op de Facebook van onze gemeente.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:41 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ja, een dorp verderop, B-E, zelfde gemeente iig!
Ik ga even op die site kijken.
Edit: gedaan, waarom wist ik dit niet eerder. Even met vriend overlegd, en we gaan ons morgen waarschijnlijk aanmelden. Een schoon huis
(ik heb ervan genoten toen de kraamhulp hier was, dat wil ik wel elke week
)
Gezelligquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 21:34 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik vond het twee weken geleden op de Facebook van onze gemeente.
En zo dichtbij! Dat roept om een meeting!!
Op aankleedkussen met eigen dekentje tussen jullie kussens, of naast je of op je gestut met voedingskussen. Ik sliep met uk in de holte van mijn arm, op m'n zij. Ik kon zo geen kant op en samen sliepen we goed zo. Sterkte, we've all been there!quote:Op zondag 18 oktober 2015 01:22 schreef Cassandra87 het volgende:
Advies gevraagd! G. wil alleen maar drinken of bij mij zijn. De cosleeper biedt Niet Genoeg geborgenheid. Nog een nacht wakker uit angst dat ik bovenop m ga liggen trek ik niet. Hoe kan ik m veilig in mijn bed laten slapen?
Wij sliepen met Sjaak op vrouw, met heel veel kussens achter haar zodat ze rechtop zat. Om haar middel had ze het voedingskussen, wat goed ingestopt zat aan beide kanten. Dat gaf een hoop stevigheid.quote:Op zondag 18 oktober 2015 04:17 schreef Cassandra87 het volgende:
Elk uur.. Heb m naast me gelegd en liggend voeden en slapen afgewisseld. Las dat ze clusteren op deze leeftijd als ze een drukke dag hebben gehad. Dat klopt wel, de familie is overgekomen vanuit Leeuwarden en de Achterhoek. Vandaag krijgen we ook visite maar ik denk dat ik G. Maar bij me houd. Ga nog even mee in het clusterritme en als de kraamhulp er Is mag zij en mijn man lekker bezig zijn met G. Pik ik nog wat slaap.
Haha daarom spreek ik ook nauwelijks hier afquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:07 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Gezellig. Maar dan moet wel eerst de hulp komen, dan is mn huis ten minste toonbaar
Ben wel geïnteresseerd, werkt die site of wat het is ook buiten jullie regio? Wij zoeken ook iemand en inmiddels wordt het vrij dringendquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:41 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ja, een dorp verderop, B-E, zelfde gemeente iig!
Ik ga even op die site kijken.
Edit: gedaan, waarom wist ik dit niet eerder. Even met vriend overlegd, en we gaan ons morgen waarschijnlijk aanmelden. Een schoon huis
(ik heb ervan genoten toen de kraamhulp hier was, dat wil ik wel elke week
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rustig dagje houden, Estrys! Wat vinden je kinderen van hun broertje? Zal wel lastig zijn voor hun ook, al die mensen ineens in huis. Heb je een lieve kraamverzorgster?No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
N. wilde de eerste weken alleen maar bij/op/tegen ons (aan). De co-sleeper was inderdaad te ver en zelfs een aankleedkussen tussen ons in werkte niet. Ik sliep op mijn zij, de arm waar je dan op ligt omhoog (hand boven haar hoofd, zodat ze niet naar boven kon schuiven) en knieën opgetrokken onder haar zodat ze niet naar beneden kon. Ik droeg een (pyjama)vestje zodat ik niet de neiging kreeg de dekens op te trekken.quote:Op zondag 18 oktober 2015 01:22 schreef Cassandra87 het volgende:
Advies gevraagd! G. wil alleen maar drinken of bij mij zijn. De cosleeper biedt Niet Genoeg geborgenheid. Nog een nacht wakker uit angst dat ik bovenop m ga liggen trek ik niet. Hoe kan ik m veilig in mijn bed laten slapen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een experiment van de gemeente Tilburg (gesubsidieerd), dus helaas alleen voor inwoners van de gemeente. Ik woon niet in de stad, maar val wel onder de gemeentequote:Op zondag 18 oktober 2015 07:52 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ben wel geïnteresseerd, werkt die site of wat het is ook buiten jullie regio? Wij zoeken ook iemand en inmiddels wordt het vrij dringend
quote:Op zondag 18 oktober 2015 08:01 schreef Mariposas het volgende:
L wilde alleen op ons, naast ons was niet goed. Wij wisselen elkaar meestal af op de bank. Ik maakte dan vaak een dammetje met het voedingskussen en zorgde dat ik een heel klein beetje schuin lag richting rugleuning bank, zodat L niet aan de andere kant op de grond kon donderen. Want hij werd ook vaak krijsend en overstrekkend wakker.
Ik merkte trouwens nooit verschil wanneer er wel of geen visite was geweest.
sterkte in elk geval! Het is loodzwaar!Ja je spoiler is zo herkenbaar!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rustig dagje houden, Estrys! Wat vinden je kinderen van hun broertje? Zal wel lastig zijn voor hun ook, al die mensen ineens in huis. Heb je een lieve kraamverzorgster?
Ze vinden hem fantastisch. Maar oudste kan helemaal niet tegen drukte. Dus van de week waren er vier mensen op kraamvisite en toen zei hij tegen de kraamhulp dat het 'echt te druk was voor mama'En er zal een reden zijn dat hij gisteren de hele dag ziek was, geen koorts maar wel paar keer overgeven en veel slapen. Dochter van twee is een beetje uit haar doen. Over het algemeen valt het volgens mij wel mee maar papa is niet gewend aan vier dagen alleen voor de kinderen zorgen en zit overal bovenop voor mijn gevoel. Waardoor ze nog dwarser gaat doen. Want 'zelluf' en 'Nietus'. Maar komt goed
Vandaag is ook gewoon een lastige dag.
ti amo più di ieri ma meno di domani
quote:Op zondag 18 oktober 2015 08:01 schreef Mariposas het volgende:
L wilde alleen op ons, naast ons was niet goed. Wij wisselen elkaar meestal af op de bank. Ik maakte dan vaak een dammetje met het voedingskussen en zorgde dat ik een heel klein beetje schuin lag richting rugleuning bank, zodat L niet aan de andere kant op de grond kon donderen. Want hij werd ook vaak krijsend en overstrekkend wakker.
Ik merkte trouwens nooit verschil wanneer er wel of geen visite was geweest.
sterkte in elk geval! Het is loodzwaar!Ja, wat je in een spoiler zegt herken ik ook. Of mensen die maar blijven roepen dat je ervan moet genieten omdat het maar zo kort duurt... Als ik snachts om 6 uur nog maar een uur geslapen heb, voor een 10 keer voed en bijna niet overeind kan komen omdat mn vagina zo'nzeer doet kan ik er niet echt van ggenieten...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rustig dagje houden, Estrys! Wat vinden je kinderen van hun broertje? Zal wel lastig zijn voor hun ook, al die mensen ineens in huis. Heb je een lieve kraamverzorgster?
Ik ben wel geweestquote:Op zondag 18 oktober 2015 07:47 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Haha daarom spreek ik ook nauwelijks hier af
Welkom en gefeliciteerd!quote:Op zondag 18 oktober 2015 10:47 schreef Bartholomeus het volgende:
Schaamteloze tvp, man van Cassandra87 en dus automagisch trotse papa van G.
Dit, N. was en is een makkelijke leuke baby, maar toch vond het ik zo zwaar. Vooral omdat ik zelf kapot was, zit je met hechtingen en slaaptekort midden in de nacht te voeden, terwijl je nauwelijks weet hoe dat moet. Elke keer stress of het aanhappen wel zal lukken enzo... En iedereen zegt 'nouja, als het met de baby maar goed gaat, toch?' Ik vind het zelf ook wel fijn als het goed met mijzelf gaat...quote:Op zondag 18 oktober 2015 10:37 schreef Mineola het volgende:
Mariposas, jouw spoiler idd. Zo herkenbaar van de oudste. Rot op met je meeveren, ik vond het zo zwaar om steeds maar een baby te moeten vasthouden. Wat nou 'geniet er van voor ze niet meer willen'. Het is nu niet anders, ik zit nu opnieuw met een krijsende baby want krampjes, maar ik trek het nu zoveel beter. Cliche, maar echt omdat ik weet dat het beter wordt en het maar kort duurt. Maar ja, dit is de kennis van achteraf he. Op het moment dat je er middenin zit is het gewoon ronduit kut en loodzwaar. Wat kwak zegt, stoppen met je ergeren aan iets dat je niet kan veranderen maar accepteren dat het zo is, dat gaf hier rust.
Maar ik begon het met een maand of vier pas leuk te vinden, daarvoor was het gewoon overleven. En om mensen te begrijpen die genieten van die eerste maanden en een roze wolk hebben, daarvoor had ik een tweede baby nodigEn hij is dus echt niet anders dan de oudste, ik ben anders. Maar ik verlang ook nu niet terug naar die eerste weken. Op dat moment was het prima, maar als ik nu hier lees van pas bevallen moeders herinner ik me weer hoe loeizwaar het ook was.
Ik heb me aangemeld, dus hopelijk ook snel een schoon huis hierquote:Op zondag 18 oktober 2015 07:47 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Haha daarom spreek ik ook nauwelijks hier af
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Dit precies!quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:56 schreef mousemicky het volgende:
Heeft best een tijdje geduurd voordat ik me over kon geven aan de grillen van een baby en geaccepteerd had dat t leven met een kind echt anders is.
Nu F, een (licht)blauwe wolk, want ik ben wat relaxter, en mijn mantra is 'het is een fase, het gaat voorbij'![]()
Ik was echt niet depressief ofzo hoor! Ik was gewaarschuwd hoe zwaar het zou zijn, maar eigenlijk viel het me wel mee. Gelukkig gunt N. ons meestal genoeg slaap, dat helpt enorm. Maar toch, hoewel het me eigenlijk meeviel, was het toch heel zwaar, en had ik zeker geen echte roze wolk. Ik ging ervan uit dat het zwaar was, en dat was ook zo. Maar ook heel leuk natuurlijkquote:Op zondag 18 oktober 2015 12:29 schreef LuDann het volgende:
Ik was van tevoren juist gewaarschuwd van alle kanten, over hoe zwaar de kraamtijd wel niet is. Over kraamtranen en postnatale depressie, ruzie met je man en spijt van je baby. Maar gelukkig bleek hier van alles totaal het omgekeerde. Ik heb wel veel gehuild, maar dat was puur van geluk. dan zat ik snikkend op bed te kijken naar die prachtige baby in mijn armen.
De kraamtijd was voor zowel voor mijn man als voor mij een van de gelukkigste periodes in onze levens. Het kan dus ook goed gaan.
Hier hetzelfde! Het enige dat ik echt vervelend vond was dat niemand me had verteld dat borstvoeding gewoon veel pijn doet de eerste weken en helemaal niet leuk is dan. Ik ben naar een info avond en aanleg workshop geweest, en bij beide is het niet ter sprake gekomen, net als dat je er in het begin enorm veel mee bezig bent en je een melkkoe voelt. En ik heb tig baby-uitzet lijsten bekeken maar op geen enkele lijst stond tepelcreme, dat lijkt me net zo essentieel bij borstvoeding als een bus poedermelk bij flesvoeding.quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:18 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik was echt niet depressief ofzo hoor! Ik was gewaarschuwd hoe zwaar het zou zijn, maar eigenlijk viel het me wel mee. Gelukkig gunt N. ons meestal genoeg slaap, dat helpt enorm. Maar toch, hoewel het me eigenlijk meeviel, was het toch heel zwaar, en had ik zeker geen echte roze wolk. Ik ging ervan uit dat het zwaar was, en dat was ook zo. Maar ook heel leuk natuurlijk
Maar zo'n baby heb ik dus ook... En tóch is het echt zwaar. Voor mij is het ook het feit dat er zoveel in je leven verandert. Ik ben nog steeds zoekende naar hoe ik mijn eigen leven weer kan terugkrijgen, het is nu nog steeds schipperen tussen baby en werk. Ik voel me steeds schuldig als ik N. aan man geef zodat ik wat nuttigs kan doen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:33 schreef snoenk het volgende:
Ik heb de eerste weken als heerlijk ervaren. Als ik nu foto's van mezelf terug kijk zie ik er vreselijk uit maar wat was en ben ik gelukkig.
Maar ik herken de verhalen van alleen maar op je willen liggen en bij je willen zijn ook niet![]()
Ik heb en had ook gewoon echt een ontzettend makkelijke baby, die zelfs nu ze strontverkouden is gewoon lekker snachts doorslaapt (ok, wel soms 1 voeding snachts) maar dat is ook voeden en weer terug naar bed.
Weet nooit zo goed of ik dat hier wel moet zetten, het voelt soms zo kijk mij het eens goed hebben ofzo![]()
Het lijkt me ook erg zwaar als ze snachts niet willen slapen en alleen maar bij je willen zijn
Oh god ja. De eerste 8 weken was pijnlijden. Daar wordt ook niks over gezegd. Alle websites over bv juichen alleen maar over hoe goed het voor de baby is. Hoe zwaar het voor mama is, geen woord.quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:35 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Hier hetzelfde! Het enige dat ik echt vervelend vond was dat niemand me had verteld dat borstvoeding gewoon veel pijn doet de eerste weken en helemaal niet leuk is dan. Ik ben naar een info avond en aanleg workshop geweest, en bij beide is het niet ter sprake gekomen, net als dat je er in het begin enorm veel mee bezig bent en je een melkkoe voelt. En ik heb tig baby-uitzet lijsten bekeken maar op geen enkele lijst stond tepelcreme, dat lijkt me net zo essentieel bij borstvoeding als een bus poedermelk bij flesvoeding.
Ik denk dat het met meerdere kinderen ook echt zwaarder is, in de zwangerschap al lijkt me. Nu deed ik gewoon af en toe smiddags een dutje of lag de hele dag voor pampus op de bank. Als je er al 1 hebt rondlopen gaat dat niet meer.quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:51 schreef Estrys het volgende:
Ik vind de kraamweek met al twee kindjes ook in niets te vergelijken met de kraamweek van de eerste. toen zat ik daar in m'n coconnetje. Als mijn baby overdag sliep, sliep ik mee. En mijn man deed ook veel 's nachts. En sliep dan ook even overdag. Nu slaapt hij de nachten ook slecht maar kan overdag niet bijtrekken dan loopt hij overdag op zijn tandvlees en met de kinderen. Dat maakt het allemaal ook niet makkelijker.
Ja. Al die juichverhalen over dat het zo fijn is, ik snapte er niets van. Pas na vier weken nam de pijn af. Ik voelde me eerst echt abnormaal, "borstvoeding hoort geen pijn te doen". Oké dan doe ik dus blijkbaar iets verkeerd, maar wat dan? Kwestie van wachten en stug volhouden dusquote:Op zondag 18 oktober 2015 13:40 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Oh god ja. De eerste 8 weken was pijnlijden. Daar wordt ook niks over gezegd. Alle websites over bv juichen alleen maar over hoe goed het voor de baby is. Hoe zwaar het voor mama is, geen woord.
Hier iig na 10 maanden nog niet Ludann.quote:Op zondag 18 oktober 2015 14:09 schreef LuDann het volgende:
Misschien zijn dit nog de hormonen die nawerken ofzo, ik ben wel bang dat het straks opeens anders zal voelen. Dat ik eraan zal wennen, dit gevoel van geluk, en dat ik dan weer terug val in een depressie.
Dat is geruststellend.quote:Op zondag 18 oktober 2015 14:12 schreef snoenk het volgende:
[..]
Hier iig na 10 maanden nog niet Ludann.
Ja dit. Ik snapte er ook geen hol van. Maar nu (ja duh 7 maanden) is het gewoon relaxed. In begin vond ik mezelf ook stom, want ik wilde stiekem opgeven, maar vond dat ik door moest zetten tot een week of 6. Wel blij dat ik dat gedaan heb, maar het was wel zwaar. Vooral omdat ik dus in het begin met ks moeite had met baby uit de wieg tillen. En te koppig om man wakker te maken om te helpen. Dus ik deed eigenlijk zodra ik thuis was, alles zelf. Overdag hielp de kraamhulp met verschonen enzo, maar verder deed ik het zelf.quote:Op zondag 18 oktober 2015 14:04 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Ja. Al die juichverhalen over dat het zo fijn is, ik snapte er niets van. Pas na vier weken nam de pijn af. Ik voelde me eerst echt abnormaal, "borstvoeding hoort geen pijn te doen". Oké dan doe ik dus blijkbaar iets verkeerd, maar wat dan? Kwestie van wachten en stug volhouden dus
ik lees met een schuin oog mee, want druk en oververmoeid maar wil toch even reageren. Van de vier nachten zijn er twee kut geweest, we schipperen, moeten aan elkaar wennen. Maar de nachten doe ik met liefde. Ben alleen zelf zo verdrietig want ik vind het voor G. Zo vervelend en weet niet wat ik eraan kan doen. Ik ben absoluut dolgelukkig, want ik heb de mooiste en liefste baby die ik kan bedenken, en overdag Is hij ook totaal niet moeilijk. De kraamweek is ook echt genieten. Ik kan de hele dag naar hem kijken en hem overstelpen met kusjes enzquote:Op zondag 18 oktober 2015 12:29 schreef LuDann het volgende:
Ik was van tevoren juist gewaarschuwd van alle kanten, over hoe zwaar de kraamtijd wel niet is. Over kraamtranen en postnatale depressie, ruzie met je man en spijt van je baby. Maar gelukkig bleek hier van alles totaal het omgekeerde. Ik heb wel veel gehuild, maar dat was puur van geluk. dan zat ik snikkend op bed te kijken naar die prachtige baby in mijn armen.
De kraamtijd was voor zowel voor mijn man als voor mij een van de gelukkigste periodes in onze levens. Het kan dus ook goed gaan.
Dat is ervaring. Echt bij een tweede of derde weet je wat je wil en hoe je dat wil. En ben je echt veel makkelijker in nee zeggen. Zelfs de opa's en oma's hebben hem nog niet vastgehouden. Ze vragen er niet om, ik begin er niet over. Mijn schoonmoeder zinspeelt er dan wel op. Ik kijk wel of ze hem dit jaar nog vast mag houdenquote:Op zondag 18 oktober 2015 16:22 schreef Malteser het volgende:
Hier ook een makkelijk kind, één nachtvoeding en dan slaapt hij (en wij dus ook) meteen weer verder.
En toch voel ik dat ik onderbroken nachten heb. En ik wil man laten liggen, want hij is weer aan het werk.
Maar stiekem vind ik het best pittig soms, ook omdat mijn lijf nog niet geheel hersteld is van BI en de keizersnede.
En ik lees dat Estrys haar zoon nog niet laat vasthouden door anderen. Dat had ik ook wel gewild. Want wij waren daar gemakkelijk in maar nu ligt hij dus óf in zijn wieg, óf bij de visite. En ik vind het zo lastig om nee te zeggen als visite vraagt of ze hem vast mogen houden. Als ze het al vragen...
Dat doe ik met de andere twee. Kijk onze (soms heul drukke) kinderen! Middagje lenen?quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:01 schreef ingee het volgende:
Ik heb R werkelijk bij iedere gek die het hoofd om de hoek stak in de handen geduwd.
KIJK! ONS KIND! *trots*
VOELEN???
JAquote:Op zondag 18 oktober 2015 17:01 schreef ingee het volgende:
Ik heb R werkelijk bij iedere gek die het hoofd om de hoek stak in de handen geduwd.
KIJK! ONS KIND! *trots*
VOELEN???
Hm nu je het zegt kan dat bij ons ook wel eens de praktijk zijn geweest. Temp was ook een dingetje. Had het bivakeren in de woonkamer 2 weken lang 's nachts alweer verdrongenquote:Op zondag 18 oktober 2015 17:00 schreef Estrys het volgende:
Het mocht ook niet trouwens de eerste twee dagen. Ivm zijn temp. Nu mag het wel maar ze zijn niet meer op bezoek geweest
Dan weet je vooral wat ze niet willenquote:Op zondag 18 oktober 2015 17:11 schreef Kyara het volgende:
En voor je het weet, heb je een peuter en dan weet je wéér niet wat hij wil. Maar hij zelf waarschijnlijk ook niet
Fijn om al die positieve kraamweekverhalen te lezen.voor degenen waar het wat minder rozewolkerig is.
Nou ja dat is alles wat jij doet en/of wilt. Wel consequent!quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:22 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dan weet je vooral wat ze niet willen
Wat fijn!quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:31 schreef Estrys het volgende:
Ik heb extra uren gekregen voor de kraamhulp. Op verzoek van haar. Ge-weldig mens. Echt!
Ze zegt vanmorgen tegen de vk: kan ik die extra uren krijgen voor bv want ik red het hier niet met het standaard aantal. Ik zo: hoezo HIER?![]()
Het is een complot. Ik vond het steeds achteraf wel leukquote:Op zondag 18 oktober 2015 17:38 schreef Fuente het volgende:
Ik kan me er zo over verbazen dat je inderdaad in je omgeving allemaal rozewolkverhalen hoort. Pas sinds ik zelf zeg dat ik het vooral overleven vond hoor je de verhalen van anderen. Alsof het altijd maar mooi en leuk moet zijn. Alsof iedereen zn kind meteen snapt en door heeft waar het last van heeft. Ja, dat zit nogal hoog hier
Dat eerste heb ik ook en daar geniet ik enorm van. Maar daardoor is iedereen nu zo 'vrij' geworden dat ik Twix zelf amper vast heb. Behalve 's avonds als hij zijn huiluurtje heeft, dan geeft iedereen hem aan mij (gelukkig!).quote:Op zondag 18 oktober 2015 16:58 schreef AwayTL het volgende:
Ik vond het juist heerlijk dat de opa's en oma's hem vast hielden. De trots straalde van hun gezicht af! Naast mijn zoon is het ook hun kleinzoon natuurlijk.
Andere visite heeft hem alleen vast gehouden als hij rustig genoeg was en ze het zelf vroegen.
Mnoh!!quote:Op zondag 18 oktober 2015 20:17 schreef -Spring het volgende:
Mag ik er ff een foto doorheen knallen?
Dit is as we speak.![]()
[ link | afbeelding ]
Oh wow!!!quote:Op zondag 18 oktober 2015 20:17 schreef -Spring het volgende:
Mag ik er ff een foto doorheen knallen?
Dit is as we speak.![]()
[ link | afbeelding ]
De camera was gewoon heeeeel dichtbijquote:Op zondag 18 oktober 2015 20:51 schreef kazy het volgende:
Spring wat lief
En Sjaak met een hip kapsel! Wat lijkt hij al groot zeg!
[ Bericht 0% gewijzigd door Cholula op 18-10-2015 21:09:21 ]
Ik had Oei, ik groei aan de kant gelegd. Ik kan er niet zoveel mee. Frits doet maar wat geloof ik en met de tandjes die doorkomen is het sowieso hangerig en huilerig bij vlagen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 20:57 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
De camera was gewoon heeeeel dichtbijDaarom lijkt hij zo groot.
Wij zitten nu blijkbaar in de 'grijze periode' van Oei ik groei, maar ik moet zeggen dat ik er weinig van heb gemerkt. Gister was de laatste dag, volgens de app. Hebben jullie er wel iets van gemerkt? Sprong 5 was veel vervelender.
Sjaak volgt verder precies de weken van de kalender van Oei ik groei, dus wat dat betreft geloof ik er wel in. Hij volgt ze alleen niet volgens zijn UD, maar 4 dagen na z'n geboorte.quote:Op zondag 18 oktober 2015 21:09 schreef Cholula het volgende:
[..]
Ik had Oei, ik groei aan de kant gelegd. Ik kan er niet zoveel mee. Frits doet maar wat geloof ik en met de tandjes die doorkomen is het sowieso hangerig en huilerig bij vlagen.
Toffe hanenkam!
Ik heb nog 2 euro verspild aan de app.... Staat erg weinig on voor t geld. En van sprongen heb ik bij N. niks gemerkt tot nu toe.quote:Op zondag 18 oktober 2015 21:27 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het echt bizar dat anno 2015 dat Oei ik groei boek nog steeds leeft en geloofd wordt. Een door de auteur aangestelde promovenda werd destijds openlijk in de media door hem zwart gemaakt nadat de promovenda zijn onderzoek niet bevestigde maar juist onderuit haalde.
http://www.volkskrant.nl/(...)-hoogleraar~a481373/
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)patroon-vinden.dhtml
Volg jij het BIBO onderzoek toevallig?quote:Op zondag 18 oktober 2015 21:27 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het echt bizar dat anno 2015 dat Oei ik groei boek nog steeds leeft en geloofd wordt. Een door de auteur aangestelde promovenda werd destijds openlijk in de media door hem zwart gemaakt nadat de promovenda zijn onderzoek niet bevestigde maar juist onderuit haalde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Still a little bit of your face I haven't kissed.
Nee, nooit van gehoord. Even snel gegoogeld, die promovenda is onderzoeker in dat onderzoek (C. De Weerth), zie ik.quote:Op zondag 18 oktober 2015 21:41 schreef ingee het volgende:
[..]
Volg jij het BIBO onderzoek toevallig?
Ja, heel ander verhaal hoor, met name vroege hechting en stress en de invloeden daarop later.quote:Op zondag 18 oktober 2015 21:46 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Nee, nooit van gehoord. Even snel gegoogeld, die promovenda is onderzoeker in dat onderzoek (C. De Weerth), zie ik.
Ik verwacht uiterlijk woensdag een samenvatting van de actuele onderzoeksresultaten in mijn postvak!quote:Op zondag 18 oktober 2015 21:53 schreef ingee het volgende:
[..]
Ja, heel ander verhaal hoor, met name vroege hechting en stress en de invloeden daarop later.
Maar ik bedacht me ineens dat dat ook nog liep en dat ik eens bij moet lezen.
Ik snap wel waarom, het geeft houvast. Het is fijn om te weten dat een slechte periode altijd weer over gaat en dat je het ergens aan kunt wijten. En al volgt je baby de stappen niet precies, de app geeft wel aan wat je ongeveer kunt verwachten qua ontwikkeling. Met een beetje fantasie past je kind bovendien altijd wel in het schema want je denkt er eigenlijk alleen aan op het moment dat je kind een draak is.quote:Op zondag 18 oktober 2015 21:27 schreef Mariposas het volgende:
Paracetamol? Neem ik aan? Niet.quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:28 schreef faptist het volgende:
Ik haak weer even aan om de ego erin te gooien.
Zwaar en emotioneel weekend gehad. Tussen het vele huilen door 3 taarten gebakken, omdat ik me goed wilde voelen. Taart hoort bij Feest dus vreugde. Helaas werkte dat vandaag niet. Taart breng ik morgen naar schoonouders, ouders en een stel vrienden bij wie ik even ga praten.
Ro sliep vandaag uit tot 8:30 en daarna gaf man aan dat ik in bed mocht blijven dus doorgeslapen tot 12:00. Heeeeeeeerlijk. Had nog veel langer kunnen slapen, maar vond het niet oké en fair tov man.
Ro sliep om 13:30 een half uurtje.
En daarna dus niets meer. Ze wilde wel slapen, maar ze viel niet in slaap. Of 5 minuutjes en dan weer klaar wakker. Ik snap nu wat jullie bedoelen met bed is lava. Zo gauw ik haar liet liggen was het huilen.
Vanaf 20:30 was het echt jammeren en huilen met traantjes totdat je haar oppakte, dicht tegen je aanhield en zachte woordjes sprak of zong. Alles geprobeerd. Samen in bed liggen. Buikmassage, op de arm wiegen. Aan de borst laten liggen. Op mijn buik, op mans buik, in het holletje van m'n arm, tussen ons in. Niks. Alleen maar jammeren en huilen.
Om 22:00 trok ik het niet meer en heb ik haar een zetpil gegeven.
Blijkbaar was het een slaappil want ze viel 5 minuten daarna in slaap![]()
Dus nu kan ik ook naar bed en deze dag weer afsluiten. Ben er echt aan toe.
Maar wat kan het nou geweest zijn?
En hoe schadelijk is zo'n zetpil?
Haha dit inderdaad (en ik heb de app/het boek niet eens). Net als met die middeltjes tegen krampjes. Volgens mij postte Mariposas toen ook wat artikelen over de discutabele werking daarvan? In eerste instantie dacht ik dat het werkte, maar na een poosje kreeg ik ook de indruk dat het helemaal niks deed.quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:34 schreef LuDann het volgende:
Ik pak dan ook graag die app erbij als het prut is.Ik houd in dit geval lekker mijn oogkleppen op.
Kazylief, er is wat haast geboden, kun je even komen kijken wat ik je vraag aan noden?quote:Op maandag 19 oktober 2015 08:12 schreef kazy het volgende:
[..]
Haha dit inderdaad (en ik heb de app/het boek niet eens). Net als met die middeltjes tegen krampjes. Volgens mij postte Mariposas toen ook wat artikelen over de discutabele werking daarvan? In eerste instantie dacht ik dat het werkte, maar na een poosje kreeg ik ook de indruk dat het helemaal niks deed.
FaptistOver de zetpil: als het paracetamol is kan het inderdaad geen kwaad. Het lijkt er ook op dat ze wel degelijk ergens last van had en dat de pcm dit heeft verzacht of onderdrukt. Geen zorgen over maken dus!
Zo, wij gaan naar het cb. De verkoudheid van M. is ineens weer erger dus toch maar even overleggen zo of een prik daarbij wel verstandig is. Ik ben inmiddels ook verkouden, gezellig..
quote:Op maandag 19 oktober 2015 08:21 schreef Estrys het volgende:
Baby gedroeg zich voorbeeldig vannachthapte makkelijk aan, dronk prima en ging daarna meteen weer slapen. Lag ik alleen weer wakker door de stuwing en wat naweeën
Maar manlief sliep 8 uur achter elkaar ofzo. Hij oogt gelijk een stuk beter
gefeliciteerdquote:Op maandag 19 oktober 2015 08:38 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Zo hier kan ik het alvast zeggen. We zijn oom en tante geworden. Mijn broertje is weer vader van geworden van een meisje, M.aud L.ouisa. Hun 2e dochtertje. Haar 2e naam is een vernoeming naar mijzo lief! Vanmorgen vroeg geboren met 41 weken. Ze zou eigenlijk ingeleid worden, maar vannacht toch spontaan begonnen.
Gisteren alle maat 56 uit de commode gehaald en vervangen door 62. Truitjes 62 zijn nog te groot, maar broeken 62 passen of zijn alweer te klein, dus ik gok dat de 68 ook binnenkort wel uit de kast mag...quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:27 schreef kwakz0r het volgende:
56 en 62 ging hier ook als een trein kris. Toen 68 wat langer en 74/80 is hij weer doorheen gevlogen. Alhoewel broeken maat 80 nog steeds te lang zijn. Kortpootje
Te klein als in te kort? Of te smal?quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:30 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Gisteren alle maat 56 uit de commode gehaald en vervangen door 62. Truitjes 62 zijn nog te groot, maar broeken 62 passen of zijn alweer te klein, dus ik gok dat de 68 ook binnenkort wel uit de kast mag...
N. zat 4 weken in 50, daarna 6 weken in 56. Dus het kan nogquote:Op maandag 19 oktober 2015 10:30 schreef Malteser het volgende:
Zat M. wel lang in 50 dan Kwak? Of ook niet? Twix is 5 weken maar 50 past nog steeds prima. Dus ik vrees voor al mijn mooie jumpsuits in 56 straks.
Nooit 50 gedragenquote:Op maandag 19 oktober 2015 10:30 schreef Malteser het volgende:
Zat M. wel lang in 50 dan Kwak? Of ook niet? Twix is 5 weken maar 50 past nog steeds prima. Dus ik vrees voor al mijn mooie jumpsuits in 56 straks.
quote:Op maandag 19 oktober 2015 08:25 schreef Kwazy_s3xy het volgende:
[..]
Kazylief, er is wat haast geboden, kun je even komen kijken wat ik je vraag aan noden?
Of hou je echt niet meer van mij
En moet ik verder zonder jij?
OUD / OUD Secret Santa 2015 Waar niets is wat het lijkt. Of toch wel?
Dit!quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:57 schreef LuDann het volgende:
Ik zou kijken of de jumpsuitjes in 56 al passen, Malteser. Die lijken aan het hangertje vaak groter dan ze zijn op je baby.
Heb ik toevallig gisteren gedaan! Maar hij verzoop er nog in. En alles ligt op volgorde van grootte in zijn kast (dus niet op maat). Want van die maten klopt niet altijd alles.quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:57 schreef LuDann het volgende:
Ik zou kijken of de jumpsuitjes in 56 al passen, Malteser. Die lijken aan het hangertje vaak groter dan ze zijn op je baby.
Gelukkig zijn er 3 pakjes onderwegquote:Op maandag 19 oktober 2015 11:18 schreef Cassandra87 het volgende:
G. Zit qua romper en trui tussen 44 en 50 in. Broekjes maat 50/56
Hij is heel smalletjes. Maar hij zit nog maar 50 gr van zijn geboortegewicht af dus dat schiet op
In de groeiapp van het CB!quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:27 schreef Malteser het volgende:
Andere vraag: waarin plotten jullie de groeicurves die jullie hier altijd plaatsen? Ik heb nu mooi een getekende curve in zijn groeiboekje maar wil 'm ook wel digitaal.
F. is een halve cm groter, en even zwaar, en past ook nog in broekjes maat 50. Het gaat denk ik ook om de verhouding romp/beenlengte. Truitjes worden te kort (driekwartmouwencroptopquote:Op maandag 19 oktober 2015 11:23 schreef Malteser het volgende:
Oké, er is dus nog hoop voor de jumpsuits in 56 en 62. Gelukkig!
[..]
En voor mijn gevoel is Twix niet zo klein (4200 gram nu bij 52,5 cm).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lengte:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah oké. Ik pas gewoon regelmatig even, komt goed!quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:44 schreef mousemicky het volgende:
[..]
F. is een halve cm groter, en even zwaar, en past ook nog in broekjes maat 50. Het gaat denk ik ook om de verhouding romp/beenlengte. Truitjes worden te kort (driekwartmouwencroptop). Suits in 56 zijn nog wat ruim, maar als ik ze nu niet aantrek zijn ze straks veel te snel te klein
. De meeste broekjes zijn hier trouwens standaard te wijd, dus ik koop gewoon geen broekjes meer...
als twix nu 1 maat blijft voorlopen op G.quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:52 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ah oké. Ik pas gewoon regelmatig even, komt goed!
En suits! Nooit gedacht maar als het aan mij ligt draagt 'ie voorlopig alleen suits
.
Fijn, hè? R heeft maar heel sporadisch iets anders aan.quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:52 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ah oké. Ik pas gewoon regelmatig even, komt goed!
En suits! Nooit gedacht maar als het aan mij ligt draagt 'ie voorlopig alleen suits
.
Die kon je in je zak steken dus!quote:Op maandag 19 oktober 2015 14:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Volgens de gastouder heeft hij dat van zijn vader, Cho.
En lekker knuffelen tijdens werktijd..
Echt!! Ook fijn in de draagdoek. Jammer alleen dat Twix veel kleertjes in maat 62 krijgt van visite. In die maat heb ik nog weinig suits maar al wel veel klerenquote:Op maandag 19 oktober 2015 12:03 schreef -Spring het volgende:
[..]
Fijn, hè? R heeft maar heel sporadisch iets anders aan.
Ik las van beneden naar boven en dacht even dat het ging over dingen in gaatjes stoppen, maar pfiewquote:Op maandag 19 oktober 2015 14:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Volgens de gastouder heeft hij dat van zijn vader, Cho.
En lekker knuffelen tijdens werktijd..
quote:Op maandag 19 oktober 2015 15:08 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ik las van beneden naar boven en dacht even dat het ging over dingen in gaatjes stoppen, maar pfiew
Ik val even schaamteloos binnen. Waar vind ik maat 50 rompers? Hier alleen 50/56 en daar verzuipt E vaak in. En 44 wordt echt te klein...quote:Op maandag 19 oktober 2015 14:41 schreef Malteser het volgende:
Oeh, mooie I.![]()
Estrys wat rust, fijn.
Pinq herfstvakantie, heerlijk!
Cocci, nice! Doe mij zo'n schoonmoeder.
Cholula,
Hier rompers maat 50. Maat 50/56 is ook nog te groot.
Maar hij groeit goed Cassandra, dus G. heeft mazzel.
Hema! De overslag rompers hebben enkele maten. Verkrijgbaar in 44, 50, 56 en 62.quote:Op maandag 19 oktober 2015 15:26 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik val even schaamteloos binnen. Waar vind ik maat 50 rompers? Hier alleen 50/56 en daar verzuipt E vaak in. En 44 wordt echt te klein...
even langs de Hema dus! Thnxquote:Op maandag 19 oktober 2015 15:33 schreef Malteser het volgende:
[..]
Hema! De overslag rompers hebben enkele maten. Verkrijgbaar in 44, 50, 56 en 62.
Ik kom juist om in de 62-suits. In 68 heb ik nog nauwelijks iets.quote:Op maandag 19 oktober 2015 14:44 schreef Malteser het volgende:
[..]
Echt!! Ook fijn in de draagdoek. Jammer alleen dat Twix veel kleertjes in maat 62 krijgt van visite. In die maat heb ik nog weinig suits maar al wel veel kleren.
Wie verzint zo'n print?quote:Op maandag 19 oktober 2015 16:42 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik kom juist om in de 62-suits. In 68 heb ik nog nauwelijks iets.
Dit is mn lievelings atm.![]()
[ link | afbeelding ]
Radijsjes
Die gekke Zwøden.quote:Op maandag 19 oktober 2015 16:56 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Wie verzint zo'n print?(Wel leuk hoor!)
Ik heb er 6 liggen die je zo over mag nemen voor ¤0,50 p/s? Wit en grijs. Foto's staan in V&A...quote:
Oohquote:Op maandag 19 oktober 2015 16:42 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik kom juist om in de 62-suits. In 68 heb ik nog nauwelijks iets.
Dit is mn lievelings atm.![]()
[ link | afbeelding ]
Radijsjes
Overal en nergens een beetje. Knotknetter, musjes, marktplaats en wat fb-groepen, oa jumpsuits en co.quote:Op maandag 19 oktober 2015 17:20 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ooh![]()
Waar haal jij zoal de jumpsuits?
Erg he, ik heb er ook een aantal van DUNS die echt heel groot vallen. Terwijl ik ook een paar van die jumpsuitjes van de HEMA en de V&D heb in 62 waar ze eigenlijk alweer uit aan het groeien is.quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:28 schreef kazy het volgende:
Oja die maten.. Heb nu een hele rits van die boxpakjes in de kast hangen die veeeel te lang blijken, maar wel 62 cm zijn volgens het label.
Ja, eet nog steeds als een natte krant, maar slaapt wat beter (nu hopen op de nachtquote:Op maandag 19 oktober 2015 19:00 schreef LuDann het volgende:
Fijn dat je wat hebt kunnen slapen Jager.
[..]
Erg he, ik heb er ook een aantal van DUNS die echt heel groot vallen. Terwijl ik ook een paar van die jumpsuitjes van de HEMA en de V&D heb in 62 waar ze eigenlijk alweer uit aan het groeien is.
Rust in huis voor Estrys.Maar ook kraamtranen las ik in Z&G. Das dan weer minder. Hoop dat het alweer wat beter gaat.
Spring wat een droppie.Superschattig pakje.
Gaat het alweer wat beter met Melba, Kwak?
Wow, van 8 tot 5 niet drinken, dat is heftig. Hoe oud was haar kindje dan? Ik weet niet wat ik in dat geval zou doen.quote:Op maandag 19 oktober 2015 19:28 schreef SaskiaR het volgende:
Hmmm, als het altijd zo gaat en ze krijgt het meeste binnen, dan lijkt het me niet zo erg. Gewoon je eigen gevoel volgen.
N vriendin van mij had een kind dat helemaal niet wilde drinken op het kdv. Dus dronk ie niks van 8 tot 5. De leidsters wilden dat zij hem dan daar kwam voeden, maar dat kon niet. Dus liet ze het maar zo, dan dronk ie thuis maar wat meer. Ze voelde zich wel een tijdje een slechte moeder, maar t is helemaal goedgekomen
Fijn dat het iets beter gaat. Ik hoop dat het slapen vannacht ook een beetje wil lukken.quote:Op maandag 19 oktober 2015 19:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja, eet nog steeds als een natte krant, maar slaapt wat beter (nu hopen op de nacht). Denk dat de neusspray al veel helpt voor de oortjes.
Hoe is t met jou, met de studiedrukte en baby erbij?
Edit: lees nu je post. Wat rot. Ik heb niet zoveel advies, Melba dronk altijd te snel dus wij hebben tot negen maanden een maat 1 speen gehad en altijd dental omdat dat langzamer ging... Eerste leer dental deed hij er ook 45 min over maar dat was kwestie van wennen, werd al snel 15 min, zoals we hoopten.
Half jaar oud denk ik...quote:Op maandag 19 oktober 2015 19:54 schreef LuDann het volgende:
[..]
Wow, van 8 tot 5 niet drinken, dat is heftig. Hoe oud was haar kindje dan? Ik weet niet wat ik in dat geval zou doen.
Ja, dat lijkt me ook. En misschien ja, ze leek nog redelijk jong. Ik vroeg ook of het vaker voorkwam dat ze kindjes kregen die geen Pampers konden verdragen en toen zei ze van niet. En dat ik voortaan zelf KV luiers mee moet brengen. Nja, daar ga ik dus nog even over praten want de luiers zijn normaal gesproken bij de prijs inbegrepen. En ik kan me niet voorstellen dat het nog nooit is voorgekomen daar. Het is best een groot KDV.quote:Op maandag 19 oktober 2015 20:01 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Half jaar oud denk ik...
Maargoed, als het zo erg was had je het wel eerder gehoord, toch. Misschien is deze leidster wat zenuwachtiger dan de rest.
Succes met je deadline!
Kun je je daar gewoon bij aanmelden? Of moet je daarvoor worden uitgenodigd?quote:Op maandag 19 oktober 2015 18:49 schreef -Spring het volgende:
[..]
Overal en nergens een beetje. Knotknetter, musjes, marktplaats en wat fb-groepen, oa jumpsuits en co.
Klikken en verzoeken tot lid worden doenquote:Op maandag 19 oktober 2015 22:17 schreef Malteser het volgende:
[..]
Kun je je daar gewoon bij aanmelden? Of moet je daarvoor worden uitgenodigd?
quote:Op maandag 19 oktober 2015 23:49 schreef Estrys het volgende:
Joepie het is weer bijna nacht. Het gevit kan weer beginnen. Ik liet mijn man vannacht 8 uur aan een stuk slapen, vanmiddag sliep hij er ook twee. Ik heb koorts van de stuwing, en vannacht dan ook bijna niet geslapen.
En hij zegt net:
'Ik ben ook moe'
Famous last words...
Ze stopt met drinken dan inderdaad, valt in slaap. En het kost ook teveel energie om zoveel met drinken bezig te zijn. Die energie kan beter in groeien gaan zitten. En op het KDV kunnen ze ook niet heel de dag met haar voeding bezig zijn.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 09:06 schreef Fuente het volgende:
Wat fijn Estrys
LuDann, B drinkt uit een dr Brown fles met daarop een dental speen van difrax. Haar voeding (pepti) is heel dun. Met een normale speen (maat s) giet het er aan alle kanten uit. Met een dental speel doet ze er zeker 45 minuten over. Een uur is wel lang, maar kan het kwaad? Stopt ze dan met drinken? En hoe snel doet ze er met maat 2 of 3 over?
DaD, dat klinkt niet fijn, succes vandaag
Oef snel ja! En dan wel aan de pil, anders heb je er twee!quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 09:27 schreef LuDann het volgende:
Verder ben ik net ongesteld geworden. Dat verklaart een hoop.Vandaar dat ik zo makkelijk van slag raakte gisteren. En niet van de chocola af kan blijven.
Wel snel al zeg, dat had ik niet verwacht!
We gebruiken condooms tot nu toe, maar ik denk dat ik een spiraaltje (Mirena) ga laten plaatsen. Want een tweede hoef ik nog even niet nee. Mijn man zei gisteren ''ach, we hebben er toch al 1, een tweede maakt dan ook niet zoveel meer uit.''quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 09:39 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Oef snel ja! En dan wel aan de pil, anders heb je er twee!
Ik ben niet ongesteld, maar we kregen eergisteren een doos met 30 luxe bonbons en die is nu op...
Das helemaal snel! Maar dat kan dan toch alsnog een echte menstruatie geweest zijn?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 09:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik was na zeven weken alweer 'ongesteld', LuDann. Ik zet dat tussen aanhalingstekens omdat ik er toen van overtuigd was dat het een echte menstruatie was, maar de tweede keer liet vervolgens meer dan vijf maanden op zich wachten.
Kan het zijn dat ze gewend raakt dat er langer tijd Tussen zit ivm de opvang? Neem althans aan dat ze haar niet elke 1,5 uur een flesje geven? En 3 uur is op zich ook heel normaal.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 09:58 schreef Krisvc het volgende:
Hier na 10 weken weer ongesteld en keurig 28 dagen daarna weer. Nu spiraaltje, dus hopelijk de komende 5 jaar geen bloed meer.![]()
L. gooit heel haar drinkpatroon om lijkt het wel. Waar ze eerst om de 1,5-2-2,5 uur ongeveer kwam, laat ze er nu makkelijk 3 uur tussen. Ik weet wel dat ze het heus wel laat merken als ze honger heeft, maar toch ben ik onzeker en denk ik dat ze te weinig drinkt.
En concentratie tijdens het drinken is ver te zoeken. Alles is interessanter dan drinken. Gaat dan ongeveer, *Neemt slok* Oe, kijk, de lamp! Daar moet ik naar lachen! *Neemt nog een slok* MAMMA! Even staren hoor *Neemt weer een slok* KIJK IK HEB HANDJES *Neemt slok, laat melk uit mond lopen*
Ja tuurlijk, maar het is toch eng.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:36 schreef LuDann het volgende:
Condooms zijn echt ondingen.![]()
Ik denk dat je nu wel aan de pil kunt gaan Malteser.
Saskia: dan kom je toch gewoon terug? En het zal vast wel goed gaan, het is maar voor een paar uurtjes en niet bij vreemden.
Ik hoop op een goede uitslag Estrys!
Hier was 't advies van de VK, die ook het recept uitgeschreven heeft, eerste dag vd menstruatie.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:28 schreef Malteser het volgende:
Menstruatie: nog niet gehad, ks is 5 weken geleden en ik geef geen borstvoeding.
Wanneer mag/moet ik weer beginnen met de pil? Iemand hier die dat weet? Anders bel ik straks de huisarts wel even.
Gebruiken nu condooms maar dat is het niet voor ons. Spiraal durf ik niet.
Ik miste vooral de intimiteit en toen Twix zondagavond heerlijk op zijn eigen kamer lag te slapen, kwam van het een het anderquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Heb jij met vijf weken na ks alweer zin Malteser?![]()
Hmmm ja... maar als mn kind huilt is ze zo ziiieeeluggghquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:29 schreef Krisvc het volgende:
Seks had ik een week na de bevalling weer zin in. De hele zwangerschap geen seconde zin in gehad. Dat kwam in drievoud terug.Wel netjes gewacht tot ik niet meer bloedde.
Saskia, de 4 uur dat je weg bent passen je schoonouders op. Als ze 4 uur huilt, dan zorgen je schoonouders die 4 uur voor haar. Voor hen is het een paar uur en ze mogen daarna naar huis en kunnen een nacht goed slapen, dan mag jij het weer overnemen.Je mag het die tijd gewoon even loslaten en lekker samen zijn met je man. En als het echt niet gaat zullen ze je vast wel bellen.
(Althans, zo staan onze oppassen erin. Die vinden 4 uur huilend kleinkind net zo leuk als 4 uur lachend kleinkind)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |