abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156916248
Schaamteloze tvp, man van Cassandra87 en dus automagisch trotse papa van G. :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_156916256
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 10:47 schreef Bartholomeus het volgende:
Schaamteloze tvp, man van Cassandra87 en dus automagisch trotse papa van G. :)
Welkom en gefeliciteerd!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156916298
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 10:37 schreef Mineola het volgende:
Mariposas, jouw spoiler idd. Zo herkenbaar van de oudste. Rot op met je meeveren, ik vond het zo zwaar om steeds maar een baby te moeten vasthouden. Wat nou 'geniet er van voor ze niet meer willen'. Het is nu niet anders, ik zit nu opnieuw met een krijsende baby want krampjes, maar ik trek het nu zoveel beter. Cliche, maar echt omdat ik weet dat het beter wordt en het maar kort duurt. Maar ja, dit is de kennis van achteraf he. Op het moment dat je er middenin zit is het gewoon ronduit kut en loodzwaar. Wat kwak zegt, stoppen met je ergeren aan iets dat je niet kan veranderen maar accepteren dat het zo is, dat gaf hier rust.

Maar ik begon het met een maand of vier pas leuk te vinden, daarvoor was het gewoon overleven. En om mensen te begrijpen die genieten van die eerste maanden en een roze wolk hebben, daarvoor had ik een tweede baby nodig O+ En hij is dus echt niet anders dan de oudste, ik ben anders. Maar ik verlang ook nu niet terug naar die eerste weken. Op dat moment was het prima, maar als ik nu hier lees van pas bevallen moeders herinner ik me weer hoe loeizwaar het ook was.
Dit, N. was en is een makkelijke leuke baby, maar toch vond het ik zo zwaar. Vooral omdat ik zelf kapot was, zit je met hechtingen en slaaptekort midden in de nacht te voeden, terwijl je nauwelijks weet hoe dat moet. Elke keer stress of het aanhappen wel zal lukken enzo... En iedereen zegt 'nouja, als het met de baby maar goed gaat, toch?' Ik vind het zelf ook wel fijn als het goed met mijzelf gaat...

Maargoed, ik wist van tevoren dat ik geen babymens ben, hoe meer ze kan hoe leuker het wordt. Handjes zijn hier de bom tegenwoordig!

Zowel mijn man als ik hebben nu nog steeds het gevoel dat er geen tweede komt, ik heb geen idee hoe ik een baby met een peuter zou moeten combineren.
  zondag 18 oktober 2015 @ 10:56:05 #104
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_156916347
Oh wat een herkenbaarheid! Ik vond de eerste weken ook gewoon kut, helemaal geen roze wolk en daar voelde ik me weer zo schuldig om. En J. was/is echt een makkelijke baby, maar je hele leven staat gewoon zo enorm op z'n kop. En dan nog hechtingen, amper slapen, borstvoeding die niet loopt, kolven, pijnlijke tepels, mensen die zeggen dat je ervan moet genieten want het gaat zo snel :(
Maar nu met 9 weken is het zo anders al, het wordt dus echt beter (ook zo'n irritant cliché :P)
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_156916386
Ik had die roze wolk wel. Natuurlijk, het was niet optimaal met hechtingen, borstontsteking en ons verschrikkelijk hete appartement in juli, maar ik was zo blij met ons kindje dat ik alleen kortstondige baalmomenten had. Hij sliep ook wel snel goed en was/is snel tevreden. Zie mezelf niet als een 'babymoeder' (of misschien voel ik me nog wel helemaal niet 'moederachtig') dus ik vond het ook wel verbazingwekkend hoe relatief oké ik me voelde. Ik was wel blij dat ik van die enorme buik af was en eindelijk weer lekker kon gaan sporten en mijn eigen kleding dragen. Ik heb de zwangerschap nog geen seconde gemist :o Maar broertje en of zusje voor de kleine man zou op termijn wel heel leuk zijn.
pi_156916427
Hier ook aankleedkussen tussen onze kussens, maar ook elke avond wel even het wiegje proberen. Wiegje verwarmden we voor met een kruik, dan was de overgang van tegen mij aanliggen wat kleiner. Na twee weken ging het wiegje prima, na 8/9 weken zijn we gestopt met voorverwarmen. En ik ben ook regelmatig na een voeding met haar in slaap gevallen, dat vond ik eerst eng, maar als ik wakker werd lag ik nog precies hetzelfde.

En wat rot van jullie grijze wolken en lastige starrs :* meer regel dan uitzondering is hier vaak te lezen, maar ook fijn dat de verhalen dat het echt beter wordt er ook veel zijn :)

Ik kan er gewoon niet over meepraten :@ ze is gewoon heel relaxed, blij en tevreden. Huilt af en toe wel eens, maar dan is het omdat de melk te lang op zich laat wachten of ze wat krampjes heeft. Dat laatste duurt nooit lang, misschien een uurtje soms. Sliep vannacht weer van 23 tot 7.15. Gisteren uit eten geweest, eerst liggen slapen, toen gedronken, toen een tijd liggen kijken en wat kraaien, vond het wel weer prima.

Deze week drie dagen werken! Twee dagen afgelopen week waren leuk, werd er echt wel enthousiast van! Merk wel meteen dat ik in mijn werk met heel veel (grote en kleine) onderwerpen bezig ben, en dat schakelen gaat nog niet vanzelf..
  zondag 18 oktober 2015 @ 11:15:06 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156916559
Ik had die roze wolk ook niet echt, maar vond het wel fantastisch zo'n mini. Bij elk nieuw ding wat hij kon was ik tegelijkertijd trots en verdrietig, omdat dat hem minder 'baby' maakte :').
Op de 'nagym' van zwangerschapsgym verbaasde ik me er dan ook over dat iedereen het zo zwaar vond, en dat iedereen het zo 'anders' vond, ik vond mijn leven ongeveer hetzelfde alleen dan plus kind. Inmiddels ben ik daar wel op terug gekomen ;) maar je weet eigenlijk gewoon niet van te voren hoe het zal zijn. Of het mee zal vallen of tegen zal vallen. Of je wolk roze of zwart zal zijn.

Afgelopen vakantie las ik in de Grazia een interview met Yolanthe die nogal glamoureus en romantisch aan het doen was over het zwanger zijn en moeder worden en zo. Dan denk ik toch altijd even: het lijkt zo mooi, maar straks zit jij ook ondergespuugd, met wallen en striemen blij te zijn als je na twee uur slaap en vier bakken koffie nog ergens een beetje energie vandaan hebt kunnen halen om vòòr het avondeten nog een borstel door je haar te gooien. Ik twijfel ook altijd of je zwangere vrouwen daar wel of niet iets over moet vertellen.
KuikenGuppy
pi_156917524
Die eerste weken is wel iets waar je nooit wat over hoort of leest, totdat je zelf vertelt hoe kut je je voelt. Dan pas komen de verhalen. En wij hadden nog de 'mazzel' (?) Van in het ziekenhuis liggen. De verpleging deed de nachtvoedingen via de neussonde van Sjaak. Wij konden doorslapen dus. Dat viel toen tegen, toen we na 3 weken thuis kwamen ;)
  zondag 18 oktober 2015 @ 12:29:46 #109
409579 LuDann
All the way
pi_156917645
Ik was van tevoren juist gewaarschuwd van alle kanten, over hoe zwaar de kraamtijd wel niet is. Over kraamtranen en postnatale depressie, ruzie met je man en spijt van je baby. Maar gelukkig bleek hier van alles totaal het omgekeerde. Ik heb wel veel gehuild, maar dat was puur van geluk. dan zat ik snikkend op bed te kijken naar die prachtige baby in mijn armen.

De kraamtijd was voor zowel voor mijn man als voor mij een van de gelukkigste periodes in onze levens. Het kan dus ook goed gaan. :Y
  zondag 18 oktober 2015 @ 12:41:51 #110
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156917888
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 07:47 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Haha daarom spreek ik ook nauwelijks hier af :')
Ik heb me aangemeld, dus hopelijk ook snel een schoon huis hier ;). Opruimen kan en doe ik wel, maar schoonmaken :X . Ik geloof dat de badkamer pasgeleden nog is gepoetst... door de kraamverzorgster :@
pi_156918053
+1 op grijze wolk.. En MwC, wij ook 2 weken in het zkh, maar wel vanaf dag 1 gekolfd, om de 3u :Y)
Bij mij heeft 't steeds wel bui-gewijs aangehouden, vaak op het randje gebalanceerd van pnd. De gelukkige momenten zijn wel talrijker geworden gelukkig, maar toch nog therapie aanstaande.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  zondag 18 oktober 2015 @ 12:56:30 #112
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156918107
JufM, geen :@ nodig hoor, ik denk dat t voor veel moeders erg herkenbaar is. Voor mij ook. Bij J. een zwarte wolk (idd, ivm die onverwachte vroeggeboorte en mijn ziekte). Heeft best een tijdje geduurd voordat ik me over kon geven aan de grillen van een baby en geaccepteerd had dat t leven met een kind echt anders is.

Nu F, een (licht)blauwe wolk, want ik ben wat relaxter, en mijn mantra is 'het is een fase, het gaat voorbij' ;)
pi_156918394
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:56 schreef mousemicky het volgende:
Heeft best een tijdje geduurd voordat ik me over kon geven aan de grillen van een baby en geaccepteerd had dat t leven met een kind echt anders is.

Nu F, een (licht)blauwe wolk, want ik ben wat relaxter, en mijn mantra is 'het is een fase, het gaat voorbij' ;)
Dit precies!

(En dank voor de schoonmaaktip, ik ga eens kijken! Hier ook idd de kraamhulp die voor het laatst de badkamer deed. Had laatst helpling gevonden, dat leek me ideaal, maar dat zit niet in mijn gemeente. :( )
pi_156918516
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:29 schreef LuDann het volgende:
Ik was van tevoren juist gewaarschuwd van alle kanten, over hoe zwaar de kraamtijd wel niet is. Over kraamtranen en postnatale depressie, ruzie met je man en spijt van je baby. Maar gelukkig bleek hier van alles totaal het omgekeerde. Ik heb wel veel gehuild, maar dat was puur van geluk. dan zat ik snikkend op bed te kijken naar die prachtige baby in mijn armen.

De kraamtijd was voor zowel voor mijn man als voor mij een van de gelukkigste periodes in onze levens. Het kan dus ook goed gaan. :Y
Ik was echt niet depressief ofzo hoor! Ik was gewaarschuwd hoe zwaar het zou zijn, maar eigenlijk viel het me wel mee. Gelukkig gunt N. ons meestal genoeg slaap, dat helpt enorm. Maar toch, hoewel het me eigenlijk meeviel, was het toch heel zwaar, en had ik zeker geen echte roze wolk. Ik ging ervan uit dat het zwaar was, en dat was ook zo. Maar ook heel leuk natuurlijk :)
  zondag 18 oktober 2015 @ 13:33:53 #115
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156918817
Ik heb de eerste weken als heerlijk ervaren. Als ik nu foto's van mezelf terug kijk zie ik er vreselijk uit maar wat was en ben ik gelukkig.
Maar ik herken de verhalen van alleen maar op je willen liggen en bij je willen zijn ook niet :@

Ik heb en had ook gewoon echt een ontzettend makkelijke baby, die zelfs nu ze strontverkouden is gewoon lekker snachts doorslaapt (ok, wel soms 1 voeding snachts) maar dat is ook voeden en weer terug naar bed.

Weet nooit zo goed of ik dat hier wel moet zetten, het voelt soms zo kijk mij het eens goed hebben ofzo :@

Het lijkt me ook erg zwaar als ze snachts niet willen slapen en alleen maar bij je willen zijn :*
pi_156918859
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:18 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ik was echt niet depressief ofzo hoor! Ik was gewaarschuwd hoe zwaar het zou zijn, maar eigenlijk viel het me wel mee. Gelukkig gunt N. ons meestal genoeg slaap, dat helpt enorm. Maar toch, hoewel het me eigenlijk meeviel, was het toch heel zwaar, en had ik zeker geen echte roze wolk. Ik ging ervan uit dat het zwaar was, en dat was ook zo. Maar ook heel leuk natuurlijk :)
Hier hetzelfde! Het enige dat ik echt vervelend vond was dat niemand me had verteld dat borstvoeding gewoon veel pijn doet de eerste weken en helemaal niet leuk is dan. Ik ben naar een info avond en aanleg workshop geweest, en bij beide is het niet ter sprake gekomen, net als dat je er in het begin enorm veel mee bezig bent en je een melkkoe voelt. En ik heb tig baby-uitzet lijsten bekeken maar op geen enkele lijst stond tepelcreme, dat lijkt me net zo essentieel bij borstvoeding als een bus poedermelk bij flesvoeding.
  zondag 18 oktober 2015 @ 13:36:38 #117
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156918877
Owh en blije R. Van Ingee O+
En het filmpje van krijger, nee schudden O+
En het mooie moppie van selvaria O+

Hoop dat ik geen baby's vergeten ben
pi_156918919
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:33 schreef snoenk het volgende:
Ik heb de eerste weken als heerlijk ervaren. Als ik nu foto's van mezelf terug kijk zie ik er vreselijk uit maar wat was en ben ik gelukkig.
Maar ik herken de verhalen van alleen maar op je willen liggen en bij je willen zijn ook niet :@

Ik heb en had ook gewoon echt een ontzettend makkelijke baby, die zelfs nu ze strontverkouden is gewoon lekker snachts doorslaapt (ok, wel soms 1 voeding snachts) maar dat is ook voeden en weer terug naar bed.

Weet nooit zo goed of ik dat hier wel moet zetten, het voelt soms zo kijk mij het eens goed hebben ofzo :@

Het lijkt me ook erg zwaar als ze snachts niet willen slapen en alleen maar bij je willen zijn :*
Maar zo'n baby heb ik dus ook... En tóch is het echt zwaar. Voor mij is het ook het feit dat er zoveel in je leven verandert. Ik ben nog steeds zoekende naar hoe ik mijn eigen leven weer kan terugkrijgen, het is nu nog steeds schipperen tussen baby en werk. Ik voel me steeds schuldig als ik N. aan man geef zodat ik wat nuttigs kan doen.
pi_156918977
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:35 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Hier hetzelfde! Het enige dat ik echt vervelend vond was dat niemand me had verteld dat borstvoeding gewoon veel pijn doet de eerste weken en helemaal niet leuk is dan. Ik ben naar een info avond en aanleg workshop geweest, en bij beide is het niet ter sprake gekomen, net als dat je er in het begin enorm veel mee bezig bent en je een melkkoe voelt. En ik heb tig baby-uitzet lijsten bekeken maar op geen enkele lijst stond tepelcreme, dat lijkt me net zo essentieel bij borstvoeding als een bus poedermelk bij flesvoeding.
Oh god ja. De eerste 8 weken was pijnlijden. Daar wordt ook niks over gezegd. Alle websites over bv juichen alleen maar over hoe goed het voor de baby is. Hoe zwaar het voor mama is, geen woord.
pi_156919167
Ik vind de kraamweek met al twee kindjes ook in niets te vergelijken met de kraamweek van de eerste. toen zat ik daar in m'n coconnetje. Als mijn baby overdag sliep, sliep ik mee. En mijn man deed ook veel 's nachts. En sliep dan ook even overdag. Nu slaapt hij de nachten ook slecht maar kan overdag niet bijtrekken dan loopt hij overdag op zijn tandvlees en met de kinderen. Dat maakt het allemaal ook niet makkelijker.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  zondag 18 oktober 2015 @ 14:01:31 #121
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156919409
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:51 schreef Estrys het volgende:
Ik vind de kraamweek met al twee kindjes ook in niets te vergelijken met de kraamweek van de eerste. toen zat ik daar in m'n coconnetje. Als mijn baby overdag sliep, sliep ik mee. En mijn man deed ook veel 's nachts. En sliep dan ook even overdag. Nu slaapt hij de nachten ook slecht maar kan overdag niet bijtrekken dan loopt hij overdag op zijn tandvlees en met de kinderen. Dat maakt het allemaal ook niet makkelijker.
Ik denk dat het met meerdere kinderen ook echt zwaarder is, in de zwangerschap al lijkt me. Nu deed ik gewoon af en toe smiddags een dutje of lag de hele dag voor pampus op de bank. Als je er al 1 hebt rondlopen gaat dat niet meer.
pi_156919486
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:40 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Oh god ja. De eerste 8 weken was pijnlijden. Daar wordt ook niks over gezegd. Alle websites over bv juichen alleen maar over hoe goed het voor de baby is. Hoe zwaar het voor mama is, geen woord.
Ja. Al die juichverhalen over dat het zo fijn is, ik snapte er niets van. Pas na vier weken nam de pijn af. Ik voelde me eerst echt abnormaal, "borstvoeding hoort geen pijn te doen". Oké dan doe ik dus blijkbaar iets verkeerd, maar wat dan? Kwestie van wachten en stug volhouden dus |:(
  zondag 18 oktober 2015 @ 14:09:53 #123
409579 LuDann
All the way
pi_156919608
Oh maar als je geen roze wolk hebt in je kraamtijd bedoel ik ook niet dat je gelijk depressief bent hoor, Saskia.

Ik vond/vind het ook zwaar, maar ik vond het fijn dat het zwaar was ofzo. Lastig uit te leggen maar het gevoel dat ik nodig ben... dat heb ik juist nodig. En het klinkt echt heel erg corny, ik weet het, maar sinds Wolk geboren is voel ik me alsof ik eindelijk ben wie ik hoor te zijn. Alles is op zijn plek gevallen, de leegte is gevuld, noem alle cliches maar op. Het klopt gewoon allemaal nu, terwijl ik daarvoor eigenlijk altijd een knagend gevoel ergens achteraf had, ook op mijn gelukkigste momenten.

Misschien zijn dit nog de hormonen die nawerken ofzo, ik ben wel bang dat het straks opeens anders zal voelen. Dat ik eraan zal wennen, dit gevoel van geluk, en dat ik dan weer terug val in een depressie.
  zondag 18 oktober 2015 @ 14:12:37 #124
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156919665
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 14:09 schreef LuDann het volgende:

Misschien zijn dit nog de hormonen die nawerken ofzo, ik ben wel bang dat het straks opeens anders zal voelen. Dat ik eraan zal wennen, dit gevoel van geluk, en dat ik dan weer terug val in een depressie.
Hier iig na 10 maanden nog niet Ludann. :*
  zondag 18 oktober 2015 @ 14:30:44 #125
409579 LuDann
All the way
pi_156920047
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 14:12 schreef snoenk het volgende:

[..]

Hier iig na 10 maanden nog niet Ludann. :*
Dat is geruststellend. :)
pi_156920308
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 14:04 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ja. Al die juichverhalen over dat het zo fijn is, ik snapte er niets van. Pas na vier weken nam de pijn af. Ik voelde me eerst echt abnormaal, "borstvoeding hoort geen pijn te doen". Oké dan doe ik dus blijkbaar iets verkeerd, maar wat dan? Kwestie van wachten en stug volhouden dus |:(
Ja dit. Ik snapte er ook geen hol van. Maar nu (ja duh 7 maanden) is het gewoon relaxed. In begin vond ik mezelf ook stom, want ik wilde stiekem opgeven, maar vond dat ik door moest zetten tot een week of 6. Wel blij dat ik dat gedaan heb, maar het was wel zwaar. Vooral omdat ik dus in het begin met ks moeite had met baby uit de wieg tillen. En te koppig om man wakker te maken om te helpen. Dus ik deed eigenlijk zodra ik thuis was, alles zelf. Overdag hielp de kraamhulp met verschonen enzo, maar verder deed ik het zelf.

Heb in de kraamweek alleen dutjes gedaan. Maar ik werd er niet beter van, kreeg er minder eetlust van zelfs. Uiteindelijk heb ik het achterwege gelaten en begon ik met uitslapen zodra de kraam weg was. Maw, na de ochtendvoeding gewoon in bed blijven en baby ook. Dat hielp bij mij wel. Na een week of 8 sliep ze ineens door, maar toen was het al een tijdje makkelijker want ze ging vrij snel naar 2 en toen maar 1 nachtvoeding. Wat dat aangaat heb ik ook mazzel. Heerlijk slaapkopje heb ik. Die 8 weken was wel een beetje een grens waarop alles beter ging. De ks was ook flink genezen weer en ik kon weer naar de super lopen. Die vrijheid deed me heel goed.
pi_156920355
Ik ben nu ook op mijn gelukkigst hoor Ludann. Alsof ik nu pas compleet ben, ja. Terwijl de kraamweek echt zo'n 'is dit het nou?' ;( gevoel gaf.
Als ik haar uit bed vis kijkt ze me :D zo aan, en dan doet mijn hart *O*
O+
pi_156920848
Ik vind het slaapgebrek het zwaars, wwantdat bbeïnvloed alle.. Ik heb de afgelopen 4 weken1x 3 uur achter elkaar geslape, en voor de rest maximaal 2 uu, meestal anderhal, voor max 5 uurpper nacht. Dat maakt ook dat ikop andere gebieden niet altijd even leuk be, en soms geïrriteerdben dat te. Alweer wil drinke, waar ik me vervolgens weer schuldig over voel. En ik ben jaloers op de duutse, want die heeft tijd voor zichzel, en slaapt bijna8 uur per nacht..
pi_156921793
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:29 schreef LuDann het volgende:

ik lees met een schuin oog mee, want druk en oververmoeid maar wil toch even reageren. Van de vier nachten zijn er twee kut geweest, we schipperen, moeten aan elkaar wennen. Maar de nachten doe ik met liefde. Ben alleen zelf zo verdrietig want ik vind het voor G. Zo vervelend en weet niet wat ik eraan kan doen. Ik ben absoluut dolgelukkig, want ik heb de mooiste en liefste baby die ik kan bedenken, en overdag Is hij ook totaal niet moeilijk. De kraamweek is ook echt genieten. Ik kan de hele dag naar hem kijken en hem overstelpen met kusjes enz O+
Maak me ook niet druk als ik er straks overdag alleen voor sta. Maar die nachten.. Die komen ook wel weer goed :s) als G. Zich fijn voelt vind ik t belangrijkste :)
pi_156922790
Wat is er vervelend voor g dan Cassandr?
pi_156923446
Hier ook een makkelijk kind, één nachtvoeding en dan slaapt hij (en wij dus ook) meteen weer verder.
En toch voel ik dat ik onderbroken nachten heb :@. En ik wil man laten liggen, want hij is weer aan het werk.
Maar stiekem vind ik het best pittig soms, ook omdat mijn lijf nog niet geheel hersteld is van BI en de keizersnede.

En ik lees dat Estrys haar zoon nog niet laat vasthouden door anderen. Dat had ik ook wel gewild. Want wij waren daar gemakkelijk in maar nu ligt hij dus óf in zijn wieg, óf bij de visite. En ik vind het zo lastig om nee te zeggen als visite vraagt of ze hem vast mogen houden. Als ze het al vragen...
pi_156923459
Ik denk dat er voor hem niks vervelends aan is hoor. De nachten die jij hebt nu zijn eigenlijk best normaal voor een kraamweek ;) jij bent ze alleen niet gewend en dus ervaar je ze als kut. G heeft geen ritme, jullie moeten wennen aan elkaar. Je bent moe, onzeker. De voeding moet op gang komen. Je bent zeer, je hormonen gieren door je lijf.

Het is hier echt niet anders. Ik heb pijn van naweeën. Lig iedere voeding te puffen alsof er nog een kind komt. Heb last van m'n hechtingen. En dan wil hij niet aanhappen (alleen 's nachts doet hij dat he) moet ik nakolven, slaapt mijn man binnen een seconde weer. Ik vloek, ik tier, ik jank. Ik vervloek de borstvoeding weer en jank nog eens.
Het voordeel is dat ik het al twee keer heb gehad en ik weet dat het beter zal worden. Want echt het wordt beter en je baby nog leuker en liever en grappiger. O+
vertrouw erop :*
pi_156923607
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 16:22 schreef Malteser het volgende:
Hier ook een makkelijk kind, één nachtvoeding en dan slaapt hij (en wij dus ook) meteen weer verder.
En toch voel ik dat ik onderbroken nachten heb :@. En ik wil man laten liggen, want hij is weer aan het werk.
Maar stiekem vind ik het best pittig soms, ook omdat mijn lijf nog niet geheel hersteld is van BI en de keizersnede.

En ik lees dat Estrys haar zoon nog niet laat vasthouden door anderen. Dat had ik ook wel gewild. Want wij waren daar gemakkelijk in maar nu ligt hij dus óf in zijn wieg, óf bij de visite. En ik vind het zo lastig om nee te zeggen als visite vraagt of ze hem vast mogen houden. Als ze het al vragen...
Dat is ervaring. Echt bij een tweede of derde weet je wat je wil en hoe je dat wil. En ben je echt veel makkelijker in nee zeggen. Zelfs de opa's en oma's hebben hem nog niet vastgehouden. Ze vragen er niet om, ik begin er niet over. Mijn schoonmoeder zinspeelt er dan wel op. Ik kijk wel of ze hem dit jaar nog vast mag houden ;) Die zat hier anderhalf uur boven de wieg te hangen of hij wakker zou worden. Nee mam baby's slapen nogal veel. Anders kom je vannacht om 3 uur. Dan is hij wel wakker :P
pi_156923980
Ik kan me niet herinneren of ik de eerste tijd zwaar vond. Dat zegt eigenlijk wel genoeg, hè. Ik vond het het zwaarste zo ongeveer tussen de drie en zes maanden. Toen begonnen hier de echt slechte nachten eigenlijk pas en een hele dag lesgeven op drie of vier uur (niet aaneengesloten) slaap vond ik wel behoorlijk pittig.

De nachten zijn nog steeds niet heel goed, met drie nachtvoedingen, maar ik geniet zo vreselijk van mijn kleine vriendje.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_156924065
Poe, die roze wolk kwam hier ook pas na een paar weken, zo vreselijk veel kramp die eerste dagen / weken en toen nog reflux-achtige klachten door KMA. Ik was echt een schim van mezelf, maar gelukkig ging het na een paar weken veel beter. Toen vond ik echt mijn roze wolk, maar vond (vind :@ ) ik het nog pittig hoor. Er is zo'n heel mensje compleet afhankelijk van je, dat is niet zomaar iets.

Nu is ze wel echt de leukste / liefste / grappigste, maar ik ben alsnog blij als ze een keer een uurtje of twee op bed ligt zodat ik echt weer even iets voor mezelf kan doen.

Wij zijn net terug uit de dierentuin, N. heeft lekker in de doek liggen tukken en wij konden mooi rondkijken. O+
  zondag 18 oktober 2015 @ 16:58:30 #136
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156924113
Ik vond het juist heerlijk dat de opa's en oma's hem vast hielden. De trots straalde van hun gezicht af! Naast mijn zoon is het ook hun kleinzoon natuurlijk.

Andere visite heeft hem alleen vast gehouden als hij rustig genoeg was en ze het zelf vroegen :) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_156924132
Ik begin het eigenlijk net zwaar te vinden. :')

Dat is meer dat wij beiden nu merken dat er altijd wel iets is dat is blijven liggen en dat alles extra tijd kost met een baby erbij.
Maarrrrr woensdag kennismaking met een schoonmaakster en dan kunnen we die tijd weer gaan besteden aan... Ehm de was, dde strijk, de afwas, administratie, klusjes, de tuin, stofzuigen, luiersluiersluiersflesjesluiersflesjeshuiltjesneeenietmethekandenindeplantenbakhenietdepostverscheuren!
Ideaal! :)
pi_156924152
Het mocht ook niet trouwens de eerste twee dagen. Ivm zijn temp. Nu mag het wel maar ze zijn niet meer op bezoek geweest ;)
pi_156924174
Ik heb R werkelijk bij iedere gek die het hoofd om de hoek stak in de handen geduwd.

KIJK! ONS KIND! *trots*
VOELEN??? :')
pi_156924206
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 17:01 schreef ingee het volgende:
Ik heb R werkelijk bij iedere gek die het hoofd om de hoek stak in de handen geduwd.

KIJK! ONS KIND! *trots*
Dat doe ik met de andere twee. Kijk onze (soms heul drukke) kinderen! Middagje lenen? :P
pi_156924209
Ik vind t vervelend voor G dat ik niet weet wat hij wil ;) heeft hij pijn, heeft hij honger.. Maar t is een kwestie van wennen, dat snap ik.
Man heeft net gedouchet met hem O+ en daarna hebben we heerlijk twee uur geslapen samen met zn drie O+
pi_156924223
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 17:01 schreef ingee het volgende:

KIJK! ONS KIND! *trots*
JA :')

Vandaag alle kleertjes 56 uit de commode gehaald en vervangen door 62. Kleine meisjes worden groot! :o
  zondag 18 oktober 2015 @ 17:11:08 #143
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_156924355
En voor je het weet, heb je een peuter en dan weet je wéér niet wat hij wil. Maar hij zelf waarschijnlijk ook niet ;)

Fijn om al die positieve kraamweekverhalen te lezen. :* voor degenen waar het wat minder rozewolkerig is.
  zondag 18 oktober 2015 @ 17:18:07 #144
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156924476
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 17:00 schreef Estrys het volgende:
Het mocht ook niet trouwens de eerste twee dagen. Ivm zijn temp. Nu mag het wel maar ze zijn niet meer op bezoek geweest ;)
Hm nu je het zegt kan dat bij ons ook wel eens de praktijk zijn geweest. Temp was ook een dingetje. Had het bivakeren in de woonkamer 2 weken lang 's nachts alweer verdrongen :') .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_156924561
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 17:11 schreef Kyara het volgende:
En voor je het weet, heb je een peuter en dan weet je wéér niet wat hij wil. Maar hij zelf waarschijnlijk ook niet ;)

Fijn om al die positieve kraamweekverhalen te lezen. :* voor degenen waar het wat minder rozewolkerig is.
Dan weet je vooral wat ze niet willen ;)
  zondag 18 oktober 2015 @ 17:24:50 #146
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156924593
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 17:22 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dan weet je vooral wat ze niet willen ;)
Nou ja dat is alles wat jij doet en/of wilt. Wel consequent!
pi_156924713
Ik heb extra uren gekregen voor de kraamhulp. Op verzoek van haar. Ge-weldig mens. Echt!
Ze zegt vanmorgen tegen de vk: kan ik die extra uren krijgen voor bv want ik red het hier niet met het standaard aantal. Ik zo: hoezo HIER? :P :D
pi_156924839
Ik vond de eerste weken vreselijk. Bij alle 3 mijn meisjes, maar misschien bij Berit nog wel het meest. Omdat ik in mijn hoofd gehaald had dat het bij een derde echt makkelijker zou zijn, en de bv zou lukken, en we zouden allemaal op een grote roze wolk zitten. De realiteit was dat B alleen maar huilde (dag en nacht, gillen, vanaf de eerste dag). De bv ging niet voor mij, we sliepen allemaal niet, we waren allemaal verdrietig.
Nu is ze 10,5 week en sinds een week of 2 is het gewoon superleuk. Ze huilt sinds de pepti nauwelijks, ze slaapt, we krijgen een beetje ritme en ik krijg vooral weer lucht. Maar echt, nooit komt er hier een 4e, dit doe ik echt niet nog een keer.

Ik kan me er zo over verbazen dat je inderdaad in je omgeving allemaal rozewolkverhalen hoort. Pas sinds ik zelf zeg dat ik het vooral overleven vond hoor je de verhalen van anderen. Alsof het altijd maar mooi en leuk moet zijn. Alsof iedereen zn kind meteen snapt en door heeft waar het last van heeft. Ja, dat zit nogal hoog hier :')
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_156924846
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 17:31 schreef Estrys het volgende:
Ik heb extra uren gekregen voor de kraamhulp. Op verzoek van haar. Ge-weldig mens. Echt!
Ze zegt vanmorgen tegen de vk: kan ik die extra uren krijgen voor bv want ik red het hier niet met het standaard aantal. Ik zo: hoezo HIER? :P :D
Wat fijn! :*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_156924895
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 17:38 schreef Fuente het volgende:

Ik kan me er zo over verbazen dat je inderdaad in je omgeving allemaal rozewolkverhalen hoort. Pas sinds ik zelf zeg dat ik het vooral overleven vond hoor je de verhalen van anderen. Alsof het altijd maar mooi en leuk moet zijn. Alsof iedereen zn kind meteen snapt en door heeft waar het last van heeft. Ja, dat zit nogal hoog hier :')
Het is een complot. Ik vond het steeds achteraf wel leuk :P als ik de nachten vergeten was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')