abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 22:07:38 #76
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156908589
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 21:34 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik vond het twee weken geleden op de Facebook van onze gemeente.

En zo dichtbij! Dat roept om een meeting!!
Gezellig :). Maar dan moet wel eerst de hulp komen, dan is mn huis ten minste toonbaar :D
pi_156913668
Advies gevraagd! G. wil alleen maar drinken of bij mij zijn. De cosleeper biedt Niet Genoeg geborgenheid. Nog een nacht wakker uit angst dat ik bovenop m ga liggen trek ik niet. Hoe kan ik m veilig in mijn bed laten slapen?
pi_156913717
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 01:22 schreef Cassandra87 het volgende:
Advies gevraagd! G. wil alleen maar drinken of bij mij zijn. De cosleeper biedt Niet Genoeg geborgenheid. Nog een nacht wakker uit angst dat ik bovenop m ga liggen trek ik niet. Hoe kan ik m veilig in mijn bed laten slapen?
Op aankleedkussen met eigen dekentje tussen jullie kussens, of naast je of op je gestut met voedingskussen. Ik sliep met uk in de holte van mijn arm, op m'n zij. Ik kon zo geen kant op en samen sliepen we goed zo. Sterkte, we've all been there! :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_156914944
Elk uur.. Heb m naast me gelegd en liggend voeden en slapen afgewisseld. Las dat ze clusteren op deze leeftijd als ze een drukke dag hebben gehad. Dat klopt wel, de familie is overgekomen vanuit Leeuwarden en de Achterhoek. Vandaag krijgen we ook visite maar ik denk dat ik G. Maar bij me houd. Ga nog even mee in het clusterritme en als de kraamhulp er Is mag zij en mijn man lekker bezig zijn met G. Pik ik nog wat slaap.
pi_156915066
Elk uur is niet abnormaal op die leeftijd. Wel loodzwaar. Wat JM zegt. ik ben ook half in de cosleeper gaan slapen. Of je man uit bed mikken en G naast je, sls je het te krap vindt.

Mijn ervaring is dat je bijna je best moet doen om op zo'n kind te rollen. Maar als je je er zelf niet goed bij voelt, zou ik het niet doen. Wij sliepen half zittend met O op ons die eerste weken. Zooi kussens op bed gemikt, en om beurten slapen.

Succes. De eerste weken zijn zwaar. Maar het wordt beter. Echt! :*

(Daar zouden we zakdoeken/kussenslopen/rompers/tshirts mee moeten bedrukken en uit moeten delen aan nieuwbakken moeders!)
pi_156915091
Ik ga geen visite ontvangen vandaag. Mijn zus zou komen maar die bel ik af. Mijn onderkant doet pijn, oudste is ziekjes, de middelste heel vervelend en druk en mijn man loopt erbij als een zombie inmiddels. Arme man. Kinderen zijn al voor half zeven wakker.

Het was een slechte nacht vond ik. Hij wilde steeds links totaal niet aanhappen. Alsof hij vergeten was hoe het moest. Maar rechts ging dan wel prima. En 1 voeding wilde hij helemaal niet happen ook de andere kant niet. Toen heb ik beide kanten maar gekolfd en dat gegeven. Hij had wel honger volgens mij.

Bij ons mag niemand A. vasthouden behalve wijzelf. Eerste twee dagen was dat vanwege zijn temperatuur maar nu is het meer omdat ik dat niet wil.
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_156915152
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 04:17 schreef Cassandra87 het volgende:
Elk uur.. Heb m naast me gelegd en liggend voeden en slapen afgewisseld. Las dat ze clusteren op deze leeftijd als ze een drukke dag hebben gehad. Dat klopt wel, de familie is overgekomen vanuit Leeuwarden en de Achterhoek. Vandaag krijgen we ook visite maar ik denk dat ik G. Maar bij me houd. Ga nog even mee in het clusterritme en als de kraamhulp er Is mag zij en mijn man lekker bezig zijn met G. Pik ik nog wat slaap.
Wij sliepen met Sjaak op vrouw, met heel veel kussens achter haar zodat ze rechtop zat. Om haar middel had ze het voedingskussen, wat goed ingestopt zat aan beide kanten. Dat gaf een hoop stevigheid.
Ik sliep nauwelijks met Sjaak, want ik kon dan niet slapen. Heel soms deed ik Sjaak in de draagdoek en dan sliepen we zo.
Het is echt heel zwaar, goed idee van wat extra slaap pakken. Maar ja, het wordt beter! Alleen gaat het voor je gevoel heel langzaam.
pi_156915153
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 22:07 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Gezellig :). Maar dan moet wel eerst de hulp komen, dan is mn huis ten minste toonbaar :D
Haha daarom spreek ik ook nauwelijks hier af :')
pi_156915170
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 20:41 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ja, een dorp verderop, B-E ;), zelfde gemeente iig!
Ik ga even op die site kijken.

Edit: gedaan, waarom wist ik dit niet eerder :o . Even met vriend overlegd, en we gaan ons morgen waarschijnlijk aanmelden. Een schoon huis *O* (ik heb ervan genoten toen de kraamhulp hier was, dat wil ik wel elke week O+ )
Ben wel geīnteresseerd, werkt die site of wat het is ook buiten jullie regio? Wij zoeken ook iemand en inmiddels wordt het vrij dringend :)

Ontopic: mijn baby deed 1 nachtvoeding! Die wel 2u duurde maar who cares, 1x!!!

Kleding precies zoals Malteser omschrijft

En welkom Estrys en Cassandra met jullie zoontjes *O* nog van harte gefeliciteerd allebei! kraamweek, dat lijkt alweer zo lang geleden, toen was het nog 20 graden. De moeheid en het gedoe oa mbt gewicht daarentegen herinner ik me als gisteren. :+
sterkte, het zijn pittige dagen.
  zondag 18 oktober 2015 @ 08:01:48 #85
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156915196
L wilde alleen op ons, naast ons was niet goed. Wij wisselen elkaar meestal af op de bank. Ik maakte dan vaak een dammetje met het voedingskussen en zorgde dat ik een heel klein beetje schuin lag richting rugleuning bank, zodat L niet aan de andere kant op de grond kon donderen. Want hij werd ook vaak krijsend en overstrekkend wakker.
Ik merkte trouwens nooit verschil wanneer er wel of geen visite was geweest.
sterkte in elk geval! Het is loodzwaar!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rustig dagje houden, Estrys! Wat vinden je kinderen van hun broertje? Zal wel lastig zijn voor hun ook, al die mensen ineens in huis. Heb je een lieve kraamverzorgster?
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_156915203
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 01:22 schreef Cassandra87 het volgende:
N. wilde de eerste weken alleen maar bij/op/tegen ons (aan). De co-sleeper was inderdaad te ver en zelfs een aankleedkussen tussen ons in werkte niet. Ik sliep op mijn zij, de arm waar je dan op ligt omhoog (hand boven haar hoofd, zodat ze niet naar boven kon schuiven) en knieën opgetrokken onder haar zodat ze niet naar beneden kon. Ik droeg een (pyjama)vestje zodat ik niet de neiging kreeg de dekens op te trekken.

Hoe uitgeput ik ook was, ik ben nooit (bijna) op haar gaan liggen en was daar ook niet bang voor. Ik was toch alert, maar dat is een inschatting die je voor jezelf moet maken.

Sterkte, bij ons duurde het een week of 7 (na bezoek aan de osteopaat + stoppen met melkproducten, het werd namelijk alleen maar erger) tot de rust wederkeerde en ze in haar eigen bed (co-sleeper en ledikant) wilde slapen.

Zo, N. en ik zijn aan het spelen in N.'s provisorische box (dik kleed op de grond, dekentje erop, 100 speeltjes om haar heen) terwijl papa nog ligt te ronken. :') We hadden een heerlijke nacht, van 21.00-22.30-04.30-07.30. O+ Wat een verschil met de afgelopen nachten!

Straks naar de dierentuin. O+

En kiek nou wat een leuk boekje we voor haar hebben gekocht. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 18 oktober 2015 @ 08:09:54 #87
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156915221
Blaargh voeden gaat hier de laatste dagen/nachten echt ruk. A. snapt het niet meer, wil niet goed wakker worden en het lijkt m niet te lukken om goed aan te happen, zie maar wat re spelen en te prutsen, om ver volgens driftig te worden n omdat het niet lukt, waardoor het nog slechter lukt. Als ie m dan eenmaal heeft, zuigt ie drie keer flink, en valt ie in slaap ;( kunnen we weer opnieuw :{
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156915225
Al contact gehad met een lk Pinq? :*
  zondag 18 oktober 2015 @ 08:14:03 #89
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156915232
Hm nee, nog niet. Ik ga eens kijken :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 18 oktober 2015 @ 08:16:00 #90
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156915240
:* voor de slechte nachten en baby's die bovenop je slapen.

Hier was de nacht wat kort, de overburen hadden een (aangekondigd) sweet16 feestje, 60 pubers in de tuin en op straat, met bijbehorend lawaai }:|

quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 07:52 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ben wel geīnteresseerd, werkt die site of wat het is ook buiten jullie regio? Wij zoeken ook iemand en inmiddels wordt het vrij dringend :)
Het is een experiment van de gemeente Tilburg (gesubsidieerd), dus helaas alleen voor inwoners van de gemeente. Ik woon niet in de stad, maar val wel onder de gemeente *O* . Misschien dat er in andere gemeentes ook zoiets is?
pi_156915307
Morning! :W

Geen advies hier Cassandra, maar goed dat je even bij gaat tukken. :*

Pinq, heel herkenbaar. Madam wilde hier niet aanhappen (de eerste 3 dagen wel, daarna begonnen met bijvoeding en toen wilde ze niet meer aan de borst). Als ze wel aanhapte en er kwam niet binnen een seconde melk liet ze los, werd ze gefrustreerd, ging het aanhappen nog minder goed enzovoort. Wij zijn blijven proberen, lukte het met 10 minuten niet dan opgeven en de fles. Na 2 weken had ze het ineens door. Wakker maken deed ik niet meer voor de borst, ze dronk namelijk veel beter als ze uit zichzelf wakker werd. Sterkte ermee. :*

TractorN. O+ Ik vind haar zo'n elegante uitstraling hebben Selvaria. Fijn dat jullie beter hebben geslapen!

Mari, hoe gaat het inmiddels met L.? Worden de huiluren al minder?

Estrys, klinkt heel erg pittig allemaal. Goed dat je een dagje rust houdt.

Wij hadden voor het eerst sinds weken een nachtvoeding. Mevrouw had om 2 uur honger en liet dat merken. Man wat is het koud 's nachts. Tijd voor pantoffels.
Ik denk dat wij vandaag lekker in het bos gaan wandelen. En dan vanavond een zelfgemaakt frietje stoofvlees. :9~
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_156915390
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 08:01 schreef Mariposas het volgende:
L wilde alleen op ons, naast ons was niet goed. Wij wisselen elkaar meestal af op de bank. Ik maakte dan vaak een dammetje met het voedingskussen en zorgde dat ik een heel klein beetje schuin lag richting rugleuning bank, zodat L niet aan de andere kant op de grond kon donderen. Want hij werd ook vaak krijsend en overstrekkend wakker.
SPOILER
Rustig dagje houden, Estrys! Wat vinden je kinderen van hun broertje? Zal wel lastig zijn voor hun ook, al die mensen ineens in huis. Heb je een lieve kraamverzorgster?
Ja je spoiler is zo herkenbaar!

Ze vinden hem fantastisch. Maar oudste kan helemaal niet tegen drukte. Dus van de week waren er vier mensen op kraamvisite en toen zei hij tegen de kraamhulp dat het 'echt te druk was voor mama' O+ En er zal een reden zijn dat hij gisteren de hele dag ziek was, geen koorts maar wel paar keer overgeven en veel slapen. Dochter van twee is een beetje uit haar doen. Over het algemeen valt het volgens mij wel mee maar papa is niet gewend aan vier dagen alleen voor de kinderen zorgen en zit overal bovenop voor mijn gevoel. Waardoor ze nog dwarser gaat doen. Want 'zelluf' en 'Nietus'. Maar komt goed :Y Vandaag is ook gewoon een lastige dag.
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_156915584
Lief he, krijgerrtje, doet Melba idd ook sinds hij elf maanden was. Soms met nehnehneh erbij :+

Welkom Estrys en Pinq en Cassandra en en en ik loop een beetje achter geloof ik :@

Nog minder dan een week en ik heb geen baby meer :o
Kwak
pi_156915598
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 08:01 schreef Mariposas het volgende:
SPOILER
Ja, wat je in een spoiler zegt herken ik ook. Of mensen die maar blijven roepen dat je ervan moet genieten omdat het maar zo kort duurt... Als ik snachts om 6 uur nog maar een uur geslapen heb, voor een 10 keer voed en bijna niet overeind kan komen omdat mn vagina zo'nzeer doet kan ik er niet echt van ggenieten...
pi_156915602
Sterkte voor iedereen met slechte nachten!
Js sliep tussen ons in op een voedingskussen. Ik deed dan een waskussenhoes over m'n voedingskussen, zodat er een klein holletje ontstond waar hij perfect in kon liggen, maar niet uit kon rollen.
pi_156915637
Oh estrys, kan me goed voorstellen dat het lastig Is voor de andere kindere! Goed dat je een rustige dag hebt ingelas!

Wij hebben vannacht voor het eerst een speen uitgeprobeer. Ik weet nog niet zo goed wat ik dat van vin, en t gelukkig ook niet. 1 keer nam hij hem heel enthousiast en viel zelf in slaa, daarna wou hij hem niet meer ...
pi_156915760
Oh meeveren vond ik ook echt een kutwoord. :'). Maar ik ben sowieso niet zo goed in het accepteren van situaties die ik niet prettig vind.

Ik besef nu dat meeveren misschien meer betekent "stoppen te proberen er iets aan te veranderen als dat niet kan, en jezelf toestaan iets stom te vinden maar het wel te doen".

Ervan genieten snapte ik ook niet, en ik had een goed slapende baby dus niet eens echt te klagen.

Maar, het gaat wel echt beter ennrelatief gezien is het inderdaad een korte periode...ik verlang er alleen niet per sé naar terug :+
Kwak
  zondag 18 oktober 2015 @ 10:36:08 #98
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_156916077
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 07:47 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Haha daarom spreek ik ook nauwelijks hier af :')
Ik ben wel geweest ;) en dat was al voor de hulp was geweest.
Bij ons staat er nooit iemand onverwacht op de stoep, dus altijd even snel toonbaar maken als er iemand komt :)
pi_156916116
Mariposas, jouw spoiler idd. Zo herkenbaar van de oudste. Rot op met je meeveren, ik vond het zo zwaar om steeds maar een baby te moeten vasthouden. Wat nou 'geniet er van voor ze niet meer willen'. Het is nu niet anders, ik zit nu opnieuw met een krijsende baby want krampjes, maar ik trek het nu zoveel beter. Cliche, maar echt omdat ik weet dat het beter wordt en het maar kort duurt. Maar ja, dit is de kennis van achteraf he. Op het moment dat je er middenin zit is het gewoon ronduit kut en loodzwaar. Wat kwak zegt, stoppen met je ergeren aan iets dat je niet kan veranderen maar accepteren dat het zo is, dat gaf hier rust.

Maar ik begon het met een maand of vier pas leuk te vinden, daarvoor was het gewoon overleven. En om mensen te begrijpen die genieten van die eerste maanden en een roze wolk hebben, daarvoor had ik een tweede baby nodig O+ En hij is dus echt niet anders dan de oudste, ik ben anders. Maar ik verlang ook nu niet terug naar die eerste weken. Op dat moment was het prima, maar als ik nu hier lees van pas bevallen moeders herinner ik me weer hoe loeizwaar het ook was.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mineola op 18-10-2015 10:42:55 ]
  zondag 18 oktober 2015 @ 10:43:36 #100
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156916205
Ik dacht toen echt dat ik de enige was die het gewoon kut vond, die eerste weken. Waren die andere moeders high van verliefdheid of aan de drugs? En hoe goed bedoeld ook die opmerkingen 'het wordt beter', daar had ik niets aan want dat wist ik ook wel, dat het niet altijd zo zou blijven. Wilde gewoon bevestiging dat het inderdaad klote was.
Ik zou bij een tweede kind echt enorm opzien tegen die eerste weken maar ik zou wellicht beter kunnen relativeren, om wat kwakz0r zegt. Ik hoop wel dat ik die roze wolk nog eens mag meemaken.

Jagar ik zou dolgelukkig zijn als mijn baby een speen accepteerde. :+ ik moet m'n hand soms in onmogelijke bochten wurmen omdat L alleen een pink wilt.

Kris, huilen is gelukkig niet meer. Als je hem maar bezighoudt. ;)
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')