abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 oktober 2015 @ 19:13:19 #251
409579 LuDann
All the way
pi_156951067
Ik ben een beetje van streek. }:|

Ik heb om 16:00 Wolk opgehaald van het KDV en toen kreeg ik te horen dat het drinken echt een drama was, ging veel te snel met die nummer 3 speen en dat vonden ze eng zo en mijn baby werd er zo verdrietig van en of dat niet anders kan.

Dus ja, daar voel ik me dus behoorlijk kut over. Ik denk dat ze het wat dramatischer bracht dan het geval was (kreeg echt het idee alsof ik pro kindermishandeling was zoals ze het bracht) want dit verhaal ging vrij naadloos over in een juichverhaal over hoe dat buikslapen zo'n uitvinding was (ze heeft dus eindelijk wel goed geslapen). Maar goed, dat laatste heb ik dus amper geregistreerd en nu knaagt het echt een beetje.

Drinken ziet er nogal heftig uit bij Wolk. Dat is niet alleen zo bij die nummer 3 speen, dat deed ze ook bij de nummer 2 en zelfs de 1 speen. Zelfs aan de borst laat ze af en toe los om theatraal naar adem te happen, ze loopt dan echt even te gieren.

Mja, aan de andere kant, op het KDV hebben ze ervaring met kindjes de fles geven. Dus misschien doen we inderdaad wel iets helemaal verkeerd. :{ Morgen geef ik de nummer 2 speen en als alternatief een heel andere fles mee, kijken wat ze daarmee doen op het KDV. Onze ervaring is dat de voeding dan een uur duurt. Mja wat moet ik hier nou mee. Ik ga helemaal aan mezelf twijfelen gewoon.
pi_156951587
Hmmm, als het altijd zo gaat en ze krijgt het meeste binnen, dan lijkt het me niet zo erg. Gewoon je eigen gevoel volgen.
N vriendin van mij had een kind dat helemaal niet wilde drinken op het kdv. Dus dronk ie niks van 8 tot 5. De leidsters wilden dat zij hem dan daar kwam voeden, maar dat kon niet. Dus liet ze het maar zo, dan dronk ie thuis maar wat meer. Ze voelde zich wel een tijdje een slechte moeder, maar t is helemaal goedgekomen :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156951641
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 19:00 schreef LuDann het volgende:
Fijn dat je wat hebt kunnen slapen Jager.

[..]

Erg he, ik heb er ook een aantal van DUNS die echt heel groot vallen. Terwijl ik ook een paar van die jumpsuitjes van de HEMA en de V&D heb in 62 waar ze eigenlijk alweer uit aan het groeien is.

Rust in huis voor Estrys. *O* Maar ook kraamtranen las ik in Z&G. Das dan weer minder. Hoop dat het alweer wat beter gaat.

Spring wat een droppie. O+ Superschattig pakje.

Gaat het alweer wat beter met Melba, Kwak?
Ja, eet nog steeds als een natte krant, maar slaapt wat beter (nu hopen op de nacht :X ). Denk dat de neusspray al veel helpt voor de oortjes.

Hoe is t met jou, met de studiedrukte en baby erbij?

Edit: lees nu je post. Wat rot. Ik heb niet zoveel advies, Melba dronk altijd te snel dus wij hebben tot negen maanden een maat 1 speen gehad en altijd dental omdat dat langzamer ging... Eerste leer dental deed hij er ook 45 min over maar dat was kwestie van wennen, werd al snel 15 min, zoals we hoopten.
Kwak
  maandag 19 oktober 2015 @ 19:54:25 #254
409579 LuDann
All the way
pi_156952425
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 19:28 schreef SaskiaR het volgende:
Hmmm, als het altijd zo gaat en ze krijgt het meeste binnen, dan lijkt het me niet zo erg. Gewoon je eigen gevoel volgen.
N vriendin van mij had een kind dat helemaal niet wilde drinken op het kdv. Dus dronk ie niks van 8 tot 5. De leidsters wilden dat zij hem dan daar kwam voeden, maar dat kon niet. Dus liet ze het maar zo, dan dronk ie thuis maar wat meer. Ze voelde zich wel een tijdje een slechte moeder, maar t is helemaal goedgekomen :)
Wow, van 8 tot 5 niet drinken, dat is heftig. Hoe oud was haar kindje dan? Ik weet niet wat ik in dat geval zou doen.

Die nummer 3 speen geven we sinds een week of 2, maar ik ben er zelf nooit bij geweest (met deze speen, eerder wel) want als ik er ben dan is de fles niet nodig natuurlijk. Ik moet dus vertrouwen op wat mijn man, moeder en schoonmoeder zeggen. En die vinden dit beter dan een uur over de voeding doen.

Ze heeft wel minder op dan normaal, de leidster vond het een beetje eng om het te geven. Terwijl ik er donderdag en vrijdag niks over gehoord heb en ze toen wel gewoon de normale hoeveelheden heeft gedronken.

Dus ja. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet vinden omdat ik het zelf niet gezien heb. Straks maar even een voeding proberen met de fles anders. Vind het ook stom dat ik me zo laat opnaaien aan de andere kant. Want het zal echt wel meevallen, als het echt zo'n probleem was dan had ik dat we eerder gehoord of hadden ze me gebeld vanmiddag (want het was tenslotte een wendag).
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 19:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja, eet nog steeds als een natte krant, maar slaapt wat beter (nu hopen op de nacht :X ). Denk dat de neusspray al veel helpt voor de oortjes.

Hoe is t met jou, met de studiedrukte en baby erbij?

Edit: lees nu je post. Wat rot. Ik heb niet zoveel advies, Melba dronk altijd te snel dus wij hebben tot negen maanden een maat 1 speen gehad en altijd dental omdat dat langzamer ging... Eerste leer dental deed hij er ook 45 min over maar dat was kwestie van wennen, werd al snel 15 min, zoals we hoopten.
Fijn dat het iets beter gaat. Ik hoop dat het slapen vannacht ook een beetje wil lukken.

Op zich gaat het wel, maar heb nu een deadline woensdag die een beetje begint te dringen omdat Wolk de afgelopen dagen toch wilde clusteren. Maar de eerste cijfers zijn terug; twee keer een 8. Dus toen dacht ik wel een beetje van ''wat nou we denken dat je het niet gaat halen dit jaar.'' *O* Om het maar even vriendelijk uit te drukken. :+

Toch fijn om je ervaring te lezen. Ik weet ook niet zo goed waar het probleem ligt nl. Aan de ene speen drinkt ze te langzaam en met de andere gaat het kennelijk te snel. Dus ja, hmm.
pi_156952577
S. Drinkt nog altijd met een nr. 2 speen :+ nooit meer aan gedacht dat die ook nog groter kon 8)7 maar ze drinkt al snel genoeg, en krijgt ook nog maar 1 fles op een dag, dus ach :P

Oh dad, wat is I mooi O+ :D
pi_156952634
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 19:54 schreef LuDann het volgende:

[..]

Wow, van 8 tot 5 niet drinken, dat is heftig. Hoe oud was haar kindje dan? Ik weet niet wat ik in dat geval zou doen.

Half jaar oud denk ik...
Maargoed, als het zo erg was had je het wel eerder gehoord, toch. Misschien is deze leidster wat zenuwachtiger dan de rest.
Succes met je deadline!
pi_156953036
Wij zijn terug van een weekendje weg met z'n drietjes. O+ N. heeft het super gedaan, in de auto, in de wagen en in de doek. We hebben zo genoten van haar, ze is zo vrolijk. O+ Even spammen en dan ga ik weer verder verliefd zijn. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 19 oktober 2015 @ 20:44:52 #258
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156954025
O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 19 oktober 2015 @ 20:47:44 #259
409579 LuDann
All the way
pi_156954117
Ahh, Selvaria. O+ Wat fijn dat jullie zo'n leuke tijd hebben gehad, het straalt er vanaf!

quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 20:01 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Half jaar oud denk ik...
Maargoed, als het zo erg was had je het wel eerder gehoord, toch. Misschien is deze leidster wat zenuwachtiger dan de rest.
Succes met je deadline!
Ja, dat lijkt me ook. En misschien ja, ze leek nog redelijk jong. Ik vroeg ook of het vaker voorkwam dat ze kindjes kregen die geen Pampers konden verdragen en toen zei ze van niet. En dat ik voortaan zelf KV luiers mee moet brengen. Nja, daar ga ik dus nog even over praten want de luiers zijn normaal gesproken bij de prijs inbegrepen. En ik kan me niet voorstellen dat het nog nooit is voorgekomen daar. Het is best een groot KDV.

En thanks!
pi_156956895
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 18:49 schreef -Spring het volgende:

[..]

Overal en nergens een beetje. Knotknetter, musjes, marktplaats en wat fb-groepen, oa jumpsuits en co. :)
Kun je je daar gewoon bij aanmelden? Of moet je daarvoor worden uitgenodigd?
pi_156957615
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 22:17 schreef Malteser het volgende:

[..]

Kun je je daar gewoon bij aanmelden? Of moet je daarvoor worden uitgenodigd?
Klikken en verzoeken tot lid worden doen :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 19 oktober 2015 @ 23:14:14 #264
335643 faptist
Maakt fouten
pi_156958538
Mnoh selvaria. Ze heeft echt jouw pretoogjes. Wat lief om te zien.

Ludann
2 achten.. In your face UvA! (Of wat was het ook alweer). Gefeliciteerd

Over het drinken. Ik heb er weinig verstand van, maar zou zo'n d'r. Brown fles niks zijn? Hier gebruiken we al sinds de geboorte de brede Avent fles met nr 1 speen.
En als jij andere luiers meeneemt zou dat toch van de huurprijs af moeten?
Kdv die pampers gebruikt.. Dure business. Hier gebruiken ze gewoon de Kruidvat. Ik ben sinds ro naar het kdv gaat ook overgestapt en het bevalt mij, ro en onze portemonnee uitstekend.

Verder heb ik herfstvakantie en heb ik echt genoten van ro. Er zit alleen -door de dood van e. zo'n donkere rand aan die ik niet afgeschud krijg. Moest vanmiddag ook gewoon even huilen, omdat ik me realiseerde hoeveel ik van haar hou en hoe ontzettend leuk ze wel niet is. Softie.
Morgen ga ik een daagje+nachtje naar m'n ouders. Even verwend worden en bijtanken.

Oh en kwak, beterschap voor melba. Klinkt echt behoorlijk stressvol en pijnlijk. Hoop dat hij snel weer opknapt.
pi_156959468
Joepie het is weer bijna nacht. Het gevit kan weer beginnen. Ik liet mijn man vannacht 8 uur aan een stuk slapen, vanmiddag sliep hij er ook twee. Ik heb koorts van de stuwing, en vannacht dan ook bijna niet geslapen.
En hij zegt net:

'Ik ben ook moe'

Famous last words... :P

[ Bericht 13% gewijzigd door Estrys op 19-10-2015 23:59:54 ]
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_156961064
Hier op het KDV ook pampers (en Nutrilon), dus ook dure business ;) Geen idee wat ze doen als een kindje allergisch is, dat heb ik nooit hoeven vragen gelukkig. Maar ze zijn bij ons gelukkig erg flexibel.

Go LuDann, met twee achten! Echt geweldig!

Fap, goed dat je naar je ouders gaat om bij te tanken. Daar zijn ouders voor O+

Selvaria, wat klinkt dat als een goede vakantie. Heerlijk, zo met N.

Estrys, ik hoop dat de nacht beter ging voor je dan de afgelopen nacht :*
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 07:54:51 #267
409579 LuDann
All the way
pi_156961353
Thanks babes. Ben zelf ook erg blij met de cijfers. Tis een goed begin.

Ze krijgt al een dr. Brown fles fap. Op aanraden van de ka. We hebben iets van 3 flesjes geprobeerd, telkens hetzelfde probleem. Maar dank je voor het meedenken. Veel plezier bij je ouders morgen, ik hoop dat het afgleidt.

Estrys, succes met het ombrengen van je man. :P Zou fijn zijn als het snel wat soepeler gaat lopen allemaal!

Wolk slaapt nog steeds. Al sinds 16 uur gister middag. :o Ze is heel even wakker geweest tijdens de verschoningen en drinken maar valt daarna snel weer in slaap. Ik weet niet zo goed of dit iets is waar ik me zorgen om moet maken, tis wel heel lang. Maar als ze wakker is, is ze wel gewoon vrolijk en ze heeft geen koorts.
pi_156961356
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 23:49 schreef Estrys het volgende:
Joepie het is weer bijna nacht. Het gevit kan weer beginnen. Ik liet mijn man vannacht 8 uur aan een stuk slapen, vanmiddag sliep hij er ook twee. Ik heb koorts van de stuwing, en vannacht dan ook bijna niet geslapen.
En hij zegt net:

'Ik ben ook moe'

Famous last words... :P
o|O o|O o|O o|O o|O
pi_156961387
Ik sliep heerlijk *O* eigenlijk theoretisch gezien een voeding te weinig voor A. Maar hij sliep blijkbaar ook heerlijk. Ik moet me ook meer laten leiden door de praktijk. Mijn hemel wat kan een mens opknappen van een beetje slaap :) Ik voel me weer mens. Heerlijk genieten van mijn mini alleen vandaag, andere kindjes gaan naar de opvang. O+ Had ik al gezegd hoe mooi en lief hij is? Hij poepte en plaste me vanmorgen onder, zo schattig ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:21:34 #270
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156961537
Fijn dat je nacht goed was, estrys! *O*

Ons kdv spant de kroon met dure luiers: Naty luiers. :+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156961836
Fijn, Estrys!

Hier weer een nacht die weer slechter was dan de vorige. Ik baal ervan, heb nu herfstvakantie en I gaat deze week dus niet naar de opvang, maar ik heb te weinig energie om leuke dingen met hem te doen. -O- . Moet vandaag boodschappen doen bij een supermarkt verder weg (de dichtstbijzijnde wordt verbouwd) en daar zie ik al tegenop. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_156961917
Wat fijn Estrys *O*

LuDann, B drinkt uit een dr Brown fles met daarop een dental speen van difrax. Haar voeding (pepti) is heel dun. Met een normale speen (maat s) giet het er aan alle kanten uit. Met een dental speel doet ze er zeker 45 minuten over. Een uur is wel lang, maar kan het kwaad? Stopt ze dan met drinken? En hoe snel doet ze er met maat 2 of 3 over?

DaD, dat klinkt niet fijn, succes vandaag :*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_156962104
Fijn van de goede nacht Estrys! En mannen kunnen ook gewoon minder hebben natuurlijk! Die van mij wordt ook chagrijnig met te weinig slaap. En te weinig is < 7 uur. Maar goed, als hij vrij is dan vermaakt hij O s ochtends zodat ik nog een paar uurtjes slaap kan pakken om bij te tanken na een slechte nacht.

Maken die KDV's niet gewoon een deal met pampers waardoor die helemaal niet duurder zijn? Wij gebruiken normaal Etos (zit hier in het winkelcentrum), maar laatst was pampers goedkoper dan Etos eigen merk dus nu hebben we (tijdelijk) pampers. Groot-afnemers kunnen daar vast wel goede deals voor sluiten, die betalen echt geen winkelprijzen en ik verwacht dat pampers en kruidvat elkaar netto qua inkoopprijs niet enorm zullen ontlopen.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:27:05 #274
409579 LuDann
All the way
pi_156962176
Wat fijn Estrys! En sterkte aan DaD vandaag, dat komt ook niet fijn uit met die vakantie zeg.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 09:06 schreef Fuente het volgende:
Wat fijn Estrys *O*

LuDann, B drinkt uit een dr Brown fles met daarop een dental speen van difrax. Haar voeding (pepti) is heel dun. Met een normale speen (maat s) giet het er aan alle kanten uit. Met een dental speel doet ze er zeker 45 minuten over. Een uur is wel lang, maar kan het kwaad? Stopt ze dan met drinken? En hoe snel doet ze er met maat 2 of 3 over?

DaD, dat klinkt niet fijn, succes vandaag :*
Ze stopt met drinken dan inderdaad, valt in slaap. En het kost ook teveel energie om zoveel met drinken bezig te zijn. Die energie kan beter in groeien gaan zitten. En op het KDV kunnen ze ook niet heel de dag met haar voeding bezig zijn.

Met maat 1 komt er geen einde aan, met maat 2 deed ze twee weken geleden een uur over de voeding. Met maat 3 duurt het een kwartier ongeveer. Goed om te weten de de difrax spenen op de dr Brown flesjes passen, dat wist ik niet. Maar eens kijken of ik daar wat mee kan experimenteren.

Ik heb nu de dr. Brown fles met speen 2 meegegeven en een flesje van Nuby, met een medium en een small speentje. Dan moeten ze maar even kijken of dat werkt. Ik werk thuis vandaag dus ik kan haar ook live gaan voeden als het echt niet wil lukken.

Verder ben ik net ongesteld geworden. Dat verklaart een hoop. :') Vandaar dat ik zo makkelijk van slag raakte gisteren. En niet van de chocola af kan blijven. :@ Wel snel al zeg, dat had ik niet verwacht!
pi_156962359
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 09:27 schreef LuDann het volgende:

Verder ben ik net ongesteld geworden. Dat verklaart een hoop. :') Vandaar dat ik zo makkelijk van slag raakte gisteren. En niet van de chocola af kan blijven. :@ Wel snel al zeg, dat had ik niet verwacht!
Oef snel ja! En dan wel aan de pil, anders heb je er twee!

Ik ben niet ongesteld, maar we kregen eergisteren een doos met 30 luxe bonbons en die is nu op... :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')