quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:35 schreef BlueEyes het volgende:
Handschoenen en mutsen gaan de uitdaging hier worden qua aanblijven.
Alles moet zsm af en uit
ja, wellicht, ik weet het nog niet. Ik vind ook serieus alles lelijk, dat helpt niet meequote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:38 schreef Burdie het volgende:
Gewoon een mooie speelgoedkist oid, sq? Wij hebben een bankje.
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:51 schreef Franny_G het volgende:
I is momenteel helemaal gek van schommels trouwens. Maandag heeft ze wel 20 minuten op een schommel gezeten. En meteen protesteren als mama even stopt met aanduwen he. Maar toen ging de kerkklok luiden... Ze zit al heel goed op zo'n 'open schommel', gaat echt prima, maar toen bedacht ze dat ze echt even moest aanwijzen waar dat klokgelui vandaag kwam. *Boem*
En hard huilen daarna, niet van de pijn, maar omdat ze niet meer op de schommel zat. Huilend: "nognkee".
.
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:03 schreef Franny_G het volgende:
Ooh, Burdie, ik geloof dat kuiken en I in dezelfde fase zitten. I heeft deze week ook al drie middagslaapjes overgeslagen. En vandaag op papadag, dus ik kom net thuis en tref een vrolijke I aan die aan de borst meteen in slaap valt en een totaal uitgebluste vriend die languit op de bank ligt..
.
Komt bekend voor, al heb ik de woonkamer groot genoeg om er een speelhoek voor de kids in te richten, incl glijbaan en huisjequote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:41 schreef Burdie het volgende:
Overigens zie ik in mijn omgeving dat het 'de box eruit en wat komt daarna'-moment enorm tricky is. Heb menig woonkamer zien veranderen in een soort kinderspeelparadijs waar een kdv nog jaloers op kan zijn.
Ik geniet ervan als er overal speelgoed ligt...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:41 schreef Burdie het volgende:
Overigens zie ik in mijn omgeving dat het 'de box eruit en wat komt daarna'-moment enorm tricky is. Heb menig woonkamer zien veranderen in een soort kinderspeelparadijs waar een kdv nog jaloers op kan zijn.
Prima tochquote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik geniet ervan als er overal speelgoed ligt...S'avonds veeg ik alles bij elkaar en gaat het in de bakken.
Ik kan me er gewoon niet druk over maken
+1! Gelukkig kijkt mijn man aardig af welke combinaties ik maak. Maar soms heeft hij Lucas ern pyjamabovendeel aangetrokkenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:43 schreef BlueEyes het volgende:
Ghehe die kledingkeuze van mannen blijft bijzonder he![]()
Ik verwonder me ook vaak en ondervang het meestal door kleding klaar te leggen voor de volgende dag als ik F niet zelf aankleed en/of wegbreng
Hier helpt peuter mijn man met uitzoeken. Heel schattig. Hoor ik manlief vragen: welke kleur is dit? En peuter zegt dan wat t is en dat dreumes liever zijn *insert andere kleur* shirt aanwil.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:09 schreef Chanty het volgende:
[..]
+1! Gelukkig kijkt mijn man aardig af welke combinaties ik maak. Maar soms heeft hij Lucas ern pyjamabovendeel aangetrokken
Heb hier wel t idee dat er niet teveel speelgoed moet liggen. Dan kiest hij niks meer en wil met mij spelen..quote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik geniet ervan als er overal speelgoed ligt...S'avonds veeg ik alles bij elkaar en gaat het in de bakken.
Ik kan me er gewoon niet druk over maken
Ik had die vraag ook de vorige keer bij cb. Nora dronk ook niet zo bijster veel. Op het cb zei ze dat er in voedsel ook redelijk wat vocht zit (denk aan mandarijn, appel, etc.) Hoefde me dus geen zorgen te maken. Zal waarschijnlijk bij jou ook zo zijnquote:Op donderdag 15 oktober 2015 11:47 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik denk geregeld dat F niet genoeg drinkt (overdag). Moet ik me hier zorgen over maken?
Gisteren bijv:
- bv in de ochtend
- 3 slokken water
- kwart/half glas verse jus bij de lunch
- half glas water
- bv bij naar bed gaan
- 50 ml fv rond 2300
Vaak lurkt hij wel 150-200/4 fv weg in de avond om vervolgens doorgelekt wakker te worden. Z'n drinken doet hij dus vooral voor & na de nacht en overdag krijg ik er bar weinig in. Liever zou ik zien dat hij overdag genoeg drinkt zodat die avondfles eens weg kan
krijgt mauwtje nog fv of doe je dat helemaal niet meer?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 11:49 schreef Stormqueen het volgende:
Geen idee fazz, maar ik krijg er bij de mijne ook amper drinken in. Alleen melk. En 2,5 slok water, als de wind goed staat. Het zal toch vast wel een keer goed komen?
half fv, half gewone melk. Maar ik moet de melk wel opwarmen, anders blieft ze het ook nietquote:Op donderdag 15 oktober 2015 11:50 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
krijgt mauwtje nog fv of doe je dat helemaal niet meer?
verse melk werkt hier niet echt
Fruit gaat er in grote getalen in ja, wel goed om te beseffen dat ze daar dus ook hun vocht uithalenquote:Op donderdag 15 oktober 2015 11:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik had die vraag ook de vorige keer bij cb. Nora dronk ook niet zo bijster veel. Op het cb zei ze dat er in voedsel ook redelijk wat vocht zit (denk aan mandarijn, appel, etc.) Hoefde me dus geen zorgen te maken. Zal waarschijnlijk bij jou ook zo zijn
ook herkenbaarquote:Op donderdag 15 oktober 2015 11:58 schreef Fazzoletti het volgende:
tuitbeker, rietjesbeker, open beker al dan niet met rietje. Alle opties zijn gisteren weer voorbij gekomen
hier wordt sinds kort ook 'nee, nee, nee' gezegd en driftig met het hoofd geschudquote:Op donderdag 15 oktober 2015 11:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ook herkenbaarhier wordt het allemaal nukkig weggeduwd
drinkt Saar limonade? Drinkt ze wel andere dingen?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 12:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Saar drinkt vandaag gelukkig heel goed uit de tuitbeker want haar limonadefles ligt bij mn ouders (zo'n difrax handgreepfles)
Mooi moment om t uit te testen want ik was die fles wel zat...maar wij hebben rietjesbekers van hema en nuby, avent oefenbeker, tuitbeker van hema.. en de fles blijft favo...
+1quote:Op donderdag 15 oktober 2015 12:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn dreumessen met mening blieven geen water, want dat is echt vergif.Ze drinken daardoor hele slappe diksap. En als ik het te slap maak dan is het ook vergif, want dan krijg ik de fles na één slokje weer in mijn handen gedrukt inclusief boze blik van S.
Slimpie limonadesiroop bevat geen suiker, die hebben wij.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 12:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
drinkt Saar limonade? Drinkt ze wel andere dingen?
Ik durf zoete drank nog niet aan, bang dat ik straks een suikerjunk heb
Maar wel zoetstoffen dus dan heb ik liever fruitsuikers.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 12:56 schreef Burdie het volgende:
[..]
Slimpie limonadesiroop bevat geen suiker, die hebben wij.
da's evengoed zoetquote:Op donderdag 15 oktober 2015 12:56 schreef Burdie het volgende:
[..]
Slimpie limonadesiroop bevat geen suiker, die hebben wij.
Saar vind water drank van de duivel...quote:Op donderdag 15 oktober 2015 12:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
drinkt Saar limonade? Drinkt ze wel andere dingen?
Ik durf zoete drank nog niet aan, bang dat ik straks een suikerjunk heb
Nouja, er is nogal een verschil tussen sap en sapquote:Op donderdag 15 oktober 2015 13:14 schreef Stormqueen het volgende:
En ja, ik ben anti-sapjes omdat ik zelf ook alleen water, koffie en thee drink overdag en ik bijvoorbeeld mijn nichtjes alleen maar flesjes fruit shoot zie drinkenqua eten boeit het me minder, maar ik vind dat drinken gewoon vooral functioneel mag zijn
En als ik nooit sap aanbied weet ze voorlopig ook niet wat het is toch?
Nee, maar Fruitshoot is ook wel een ander extreem dan dunne diksapquote:Op donderdag 15 oktober 2015 13:14 schreef Stormqueen het volgende:
Hm, ze dronk net zowaar tien slokken thee. FOK-wet
En ja, ik ben anti-sapjes omdat ik zelf ook alleen water, koffie en thee drink overdag en ik bijvoorbeeld mijn nichtjes alleen maar flesjes fruit shoot zie drinkenqua eten boeit het me minder, maar ik vind dat drinken gewoon vooral functioneel mag zijn
En als ik nooit sap aanbied weet ze voorlopig ook niet wat het is toch?
S. drinkt ook nog zeker 3 flessen hoor! 's Morgens 180/6, tussen de middag 150/5 of zoiets (meestal vervang ik deze de laatste tijd voor volle melk trouwens) en voor het slapen gaan 180/6. Nu ze de laatste dagen ziek is krijgt ze 's nachts soms ook nog een flesje...quote:Op donderdag 15 oktober 2015 13:17 schreef Razztwizzle het volgende:
A drinkt nog drie flessen's morgens 180/6 met pap (voeren met een lepel 's morgens is paniek want HONGER en dan eet ze dus niet
) , bij het brood 120/3 en voor het slapen gaan 180/6. Omdat haar lijn wat afboog na alle buikgriepellende 'mochten' (
) we nog tot 14 maanden door met flessen.
Verder drinkt ze water en hipp-thee uit een rietjesbeker. Tuitbeker snapt ze niet en die Avent oefenbeker al helemaal niet. We oefenen ook met een gewoon bekertje maar dan is het natuurlijk veel leuker om de beker te pakken en met al het water te gaan spetteren.
Dikke +1 hierop.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 13:45 schreef Dot. het volgende:
Ik vind suiker en zout ook niet erg, maar wel graag met mate. En zo lang hij een appel net zo lekker vindt heb ik liever dat hij dat eet dan een Nijntje koekje
Hier heb je een echte 'wacht maar':quote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:49 schreef Stormqueen het volgende:
+1. Ik snoep en snaai zelf ook niet (meer) dagelijks. Dus voor af en toe kan het prima, maar in de hoofdregel eten we hier gewoon "normaal" voedsel
hahaha ja, dáár moet ik nog iets voor bedenken. Ik gok wortels. Want ik ben met mijn zak m&m's per dag-preggerdieet 21 kilo aangekomen en ik wás al 20 kilo te zwaarquote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:55 schreef Dot. het volgende:
[..]
Hier heb je een echte 'wacht maar':
Wacht maar tot je weer zwanger bent! Snaaien! 'Gelukkig' zit ik genoeg in de trein om ongeneerd te snoepenEcht, vreetbuien gewoon, niet normaal... Ik heb met de lunch een pistoletje tonijnsalade op en ik heb echt geen honger, maar gewoon heel veel zin in nog zo'n broodje. Of een ham-kaas croissant ofzo
Hierop ff een +1! (bijlees na bijna een hele dag offline wegens Hard Werken)quote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:49 schreef Stormqueen het volgende:
+1. Ik snoep en snaai zelf ook niet (meer) dagelijks. Dus voor af en toe kan het prima, maar in de hoofdregel eten we hier gewoon "normaal" voedsel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.exode, wel herkenbaar. Wij hebben ook vaak zulke gesprekjes. Ik heb het idee dat ze nog niet helemaal begrijpen wat met 'lief' wordt bedoeld..
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 09:07 schreef Razztwizzle het volgende:
A is zo vrolijkvanmorgen nog even tussen ons in (want papa had Annedienst, natuurlijk...). Steekt ze haar vinger in z'n neus en zegt: "EUS" . Toen was papa wel wakker
.
ik ken ook iemand wiens dochter het deed, die hebben ze kaalgeschoren om het gedrag te resettenquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 10:21 schreef Twinkle20 het volgende:
Gm bij onze go loopt een meisje rond van 1.5 die ook haar haren uittrekt. Ik heb het wel vaker gehoord maar zou niet weten wat de remedie is. Fijn dat je bij de ha terecht kunt.
+1quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 14:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik ken ook iemand wiens dochter het deed, die hebben ze kaalgeschoren om het gedrag te resettenwas niet leuk, maar volgens mij heeft het wél geholpen.
Als ik saar 1 dag laat trekken valt er niks te scheren...quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 14:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik ken ook iemand wiens dochter het deed, die hebben ze kaalgeschoren om het gedrag te resettenwas niet leuk, maar volgens mij heeft het wél geholpen.
Lou
Zodra ik ze binnen heb zal ik een foto maken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 14:27 schreef Skittles het volgende:
Daar wil ik wel een foto van zien! Saar met een speldje
Ohhh foto!quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:36 schreef BlueEyes het volgende:
haar met speldjes!
Ik heb vanmorgen het meest ondenkbare laten doen; F zijn krullen zijn gekortwiekt![]()
Maar het moest echt even. Haagse Harry was er niks bij met zn mat in zijn nek. En hij stond steeds nee te schudden want dan 'waaide' zijn pony steeds zo grappig over zijn hoofd![]()
Bijzonder te zien die jaloezie he exode? Hier zag ik het woensdag op het KDV toen mijn vriend andere kindjes boekjes zat voor te lezen en met ze te kletsen. F trok dat zo slecht, die rausde er doorheen en ging op schoot zitten.
Als hij wakker is, heb net een gloeilampje met 39.5 in bed gelegdquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:23 schreef BlueEyes het volgende:
Dat is slim van Saar want die blieft hij niet
keer of 10quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:07 schreef Razztwizzle het volgende:
Stoere F! Hoe vaak is hij uiteindelijk van de glijbaan gegaan?
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:23 schreef Razztwizzle het volgende:
A slaapt in kortemouwenromper, pyjamashirt, winterslaapzak. Geen broek. Maar zo heel koud is het toch nog niet?
Hier winterslaapzak met mouwen .. pyjama en romper .. en de verwarming een tikje aan zodat die snachts aanslaat in case of ..quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:16 schreef Hilmo het volgende:
Zo leuk om te lezen wat jullie meemaken![]()
![]()
Wat doen de mamas hier met kindjes die met slaapzak slapen en het nu kouder krijgen? Ik heb sinds R is gaan draaien door zijn bed, geen deken meer aangedurfd. Heb nu mouwen aan slaapzak geritst. Want sinds kort weer standaard 2 nachtvoedingen. Hoop dat het ligt aan de kou.
Hier ook idd. Ze ligt in een mouwloze romper, een pyamashirt en een winterslaapzak zonder mouwen. Kachel iets aan.. en dan is t zat. Ze heeft alleen koude handjes maar die heeft ze sowieso snel.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:41 schreef Razztwizzle het volgende:
A is net zo warmbloedig als ikals ik die in Soeze's outfit in bed leg stoomt ze gaar!
Mijn dreumes slaapt eindelijk. Hutspot en boerenkool gaan probleemloos maar van sperzieboontjes heeft ze een avond lang een borrelbuik. Na wat (zeer luide) scheten en drie poepluiers ligt ze nu lekker te snurken.
R slaapt in mouwloze romper of korte mouw romper met pyjama en winterslaapzak of zelfs nog zomerslaapzak maar altijd mouwloos. Hij sliep door voor het eerst in tijdenquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:23 schreef Razztwizzle het volgende:
A slaapt in kortemouwenromper, pyjamashirt, winterslaapzak. Geen broek. Maar zo heel koud is het toch nog niet?
Dat rechtop zitten is pas sinds een week hoor, dus hou vooral hoopquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:54 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb F in hetzelfde als Soesje in zijn slaapzak.
Fazz je glijmonstertje![]()
En zo beheerst ook al.
Daar moet hier nog wat gefinetuned worden![]()
V slaapt pas sinds dat hij 2,5 was geweest onder dekbedje. Ik weet niet beter dan dat het tot 3 zelfs wordt afgeraden. Maar heb eigenlijk geen idee waarom.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 09:06 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Dat rechtop zitten is pas sinds een week hoor, dus hou vooral hoop![]()
Hier romper in winterslaapzak met mouwen. Hij krijg een deken over zich heen maar raak deze ergens in de nacht kwijtIk wil eigenlijk wel een dekbedje voor hem, vind het zo'n gedoe met die dekens. Dekbedje werd toch vooral voor baby's afgeraden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: mijn kind O+Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee... wat een dramading!quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:11 schreef Dyre het volgende:
Leuke foto's komen er weer voorbij![]()
L slaapt in een korte mouwenromper, pyamashirtje met lange mouwen en nu nog een zomerslaapzak. Ons warmbloedje blijft daar nu nog lekker warm in, maar binnenkort toch maar overstappen op de winterslaapzak.
GM, die beker hebben wij ook gehad. Wat een onding was dat zegVoordat je de deksel er iedere keer af had zeg...ik heb het eelt nog op mijn vingers staan
Werkt het bij jullie wel fijn?
Deze vind ik relatief fijn:quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nee... wat een dramading!
Tips voor een andere?
Ik ben al geweest.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:59 schreef Skittles het volgende:
Veel plezier bij de kerstshow Nikki, daar zijn ze wel lekker vroeg mee. Dat sfeertje is altijd zo gezellig.
Nou dat ben ik wel met je eens... ik heb m helemaal rond geslingerd, en saar daarna ook nog door de busquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:23 schreef Dot. het volgende:
Hij wordt echt soepelerHet is de enige tuitbeker die ik heb gevonden tot nu toe die echt niet lekt.
Fijne vakantie Dyre!
Ik moest dit een paar keer lezen, ik dacht dat je Saar door de bus had geslingerdquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nou dat ben ik wel met je eens... ik heb m helemaal rond geslingerd, en saar daarna ook nog door de busen niet lek.
Wel handig dat ze daar niet lek van raaktequote:Op zondag 18 oktober 2015 11:42 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik moest dit een paar keer lezen, ik dacht dat je Saar door de bus had geslingerd![]()
quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:31 schreef Burdie het volgende:
Tip: als je je kind leert om zelf zijn neus te snuiten, laat dan geen brillendoekjes slingeren.
.
quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:42 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik moest dit een paar keer lezen, ik dacht dat je Saar door de bus had geslingerd![]()
Rooibos is geen thee (als in: niet van de theeplant). Bevat dus geen theïnequote:Op zondag 18 oktober 2015 21:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hoe zit het dan met thëine? In hipp ws niet maar in rooibos?
Aaah oke. Ik drink echt zelden thee dus heb mij daar ook nooit zo in verdiept.quote:Op zondag 18 oktober 2015 21:44 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Rooibos is geen thee (als in: niet van de theeplant). Bevat dus geen theïne
Alcohol van ontsmetten vd thermometer op een wattenstaafje! Heeft bij ons ons kleed geredquote:Op maandag 19 oktober 2015 09:41 schreef exode het volgende:
Wij drinken zelf altijd 'verse' groene thee van De Tuinen en Simon Levelt dus dat krijgt B ook aangelengd bij zijn lunch. En hij drinkt soms met ons mee.
B heeft zojuist met een pen op onze mooie ribstoel gekrast....Dat krijg je er zeker niet meer uit?![]()
Morgen gaan kijken naar een camping op de Utrechtse Heuvelrug. Even sfeer proeven en rondkijken, we denken erover om onze vouwwagen een voorseizoen (Pasen tot zomervakantie) neer te zetten. Mijn vrouw is altijd vrij op vrijdag en maandag en ik ben eigen baas op deze dagen dus we kunnen vaak een lang weekend
Ik ben geen JM maar ik heb inmiddels 3x met kindjes gevlogen, 1x met een baby van 10 maanden, 1x met een dreumes van 22 maanden en 1x met een baby van 9 en een peuter van euhh, 34 maanden. Wij hebben onze meisjes altijd prima kunnen vermaken op school eigenlijk. Ipad mee, magnetisch tekenbord mee, boekjes mee, veeeeel snacks (vooral druifjes en tomaatjes, kunnen ze lekker lang mee doenquote:Op maandag 19 oktober 2015 11:53 schreef Chanty het volgende:
Veel plezier JM
Hoe lang moet je vliegen? Ik hoor graag hoe je L. hebt vermaakt in die tijd
Wij denken nog steeds over een vliegvakantie maar ik heb niet de illusie dat we Lucas al die tijd stil bij ons op schoot kunnen houden
Lukt je ook niet. Mijn ervaring was: vijf rijen verder hoor je het gebrul al haast niet meer en ga in het voor- of naseizoen, dan reizen er veel bejaarden en die vinden ook gillende kindjes leuk.quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:53 schreef Chanty het volgende:
Veel plezier JM
Hoe lang moet je vliegen? Ik hoor graag hoe je L. hebt vermaakt in die tijd
Wij denken nog steeds over een vliegvakantie maar ik heb niet de illusie dat we Lucas al die tijd stil bij ons op schoot kunnen houden
Mag je nu drinken meenemen? Of na het inchecken gekocht?quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:57 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik ben geen JM maar ik heb inmiddels 3x met kindjes gevlogen, 1x met een baby van 10 maanden, 1x met een dreumes van 22 maanden en 1x met een baby van 9 en een peuter van euhh, 34 maanden. Wij hebben onze meisjes altijd prima kunnen vermaken op school eigenlijk. Ipad mee, magnetisch tekenbord mee, boekjes mee, veeeeel snacks (vooral druifjes en tomaatjes, kunnen ze lekker lang mee doen) en lekker drinken mee en een nieuw speelgoedje als cadeau als de verveling toeslaat. Maak je niet druk om herriespeelgoed want in zo'n vliegtuig is herrie genoeg om het speelgoed amper te horen
Als het voor een kind is wel. Dan mag alles ineensquote:Op maandag 19 oktober 2015 12:12 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Mag je nu drinken meenemen? Of na het inchecken gekocht?
Ipad: hebben we nietquote:Op maandag 19 oktober 2015 11:57 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik ben geen JM maar ik heb inmiddels 3x met kindjes gevlogen, 1x met een baby van 10 maanden, 1x met een dreumes van 22 maanden en 1x met een baby van 9 en een peuter van euhh, 34 maanden. Wij hebben onze meisjes altijd prima kunnen vermaken op school eigenlijk. Ipad mee, magnetisch tekenbord mee, boekjes mee, veeeeel snacks (vooral druifjes en tomaatjes, kunnen ze lekker lang mee doen) en lekker drinken mee en een nieuw speelgoedje als cadeau als de verveling toeslaat. Maak je niet druk om herriespeelgoed want in zo'n vliegtuig is herrie genoeg om het speelgoed amper te horen
Dat is waar, maar ik zou me wel heel erg... mja... ik weet niet... een faalmoeder voelenquote:Op maandag 19 oktober 2015 12:52 schreef Fazzoletti het volgende:
Chanty, wat mij erg hielp was dat gedachte dat er echt een einde aan die vlucht komtAls het allemaal niet lukt om hem te vermaken/tevreden te houden dan is dat X uur heel vervelend maar daarna ben je er, heb je lekker vakantie en de mensen aan boord zie je nooit meer terug
^^quote:Op maandag 19 oktober 2015 12:52 schreef Fazzoletti het volgende:
Chanty, wat mij erg hielp was dat gedachte dat er echt een einde aan die vlucht komtAls het allemaal niet lukt om hem te vermaken/tevreden te houden dan is dat X uur heel vervelend maar daarna ben je er, heb je lekker vakantie en de mensen aan boord zie je nooit meer terug
[ Bericht 62% gewijzigd door Chanty op 19-10-2015 19:03:09 ]Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
quote:Op maandag 19 oktober 2015 13:28 schreef Chanty het volgende:
Ik zit ergens mee en ik weet dat jullie geen beslissing voor me kunnen nemen, maar ik ben wel benieuwd wat jullie zouden doen in mijn situatie. En wellicht helpt het mij om het hier gewoon eens neer te zetten. Niet quoten haal het later weer weg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
quote:Op maandag 19 oktober 2015 13:42 schreef kwakz0r het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Carpe diem, quam minimum credula postero.
Magnetisch tekenbord is 2 euro bij de Wibra, dus dat is zo uit te proberenquote:Op maandag 19 oktober 2015 12:36 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ipad: hebben we niet
Magnetisch tekenbord: ook niet en geloof dat Lucas dat ook nog niet boeiend vindt
Boekjes: heeft hij nooit lang interesse in; pagina 1, pagina 2, pagina 10 klaar!
Eten: daar laat hij zich al helemaal niet mee paaien
Herriespeelgoed: Er gaan dan wel wat toettoet auto's mee ja
Hij is nog wel een tijd zoet te houden met masha en de beer filmpjes maar die hebben ze vast niet in het vliegtuigKijken of we iets op de telefoon kunnen zetten dus.
Hier zou ik ook voor gaan, omdat ik ook denk aan die periode over 5 jaar als de kids groter zijn én aan mijn eigen uitdaging voor dan.quote:Op maandag 19 oktober 2015 13:46 schreef Skittles het volgende:
Ik zou het afmaken, omdat ego.
maar dat ben ik![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blue jouw schoonmoeder![]()
Ik zou echt zo boos zijn
En dan niet even lekker tegen jullie zeggen. Ga je het nog bespreekbaar maken met haar?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
quote:Op maandag 19 oktober 2015 14:08 schreef Twinkle20 het volgende:
BE![]()
Dit laat je toch wel mooi over die figuurlijke lekkere brede rug van je af glijden mag ik hopen? Je hebt hem niet voor niets![]()
Chanty ... luister naar je gevoel!
Niet naar beloftes die je ooit aan anderen, in een totaal ander leven, hebt gegeven. Volgens mij weet je het antwoord al?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exode![]()
Arme jij
Ik heb gelukkig geen hekel aan vliegen. Ik heb alleen een hekel aan anderen tot last zijn
En ik denk zomaar dat we dat gaan zijn
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Nou, dit dusquote:Op maandag 19 oktober 2015 15:44 schreef Chanty het volgende:
Op het matje geroepen nog welSnap dat de ouders van dat kindje het vervelend vinden, maar het is inderdaad lastig om gedrag aan te pakken wat hij thuis niet vertoont. Volgens mij ligt er hier dan toch een taak van het kdv om erop te letten en Stip uit te leggen dat hij niet mag bijten als het gebeurt?
En hoe lang zijn jullie samen? Ik vond mezelf al zo'n held in schoonmoeder ontwijkend gedragquote:Op maandag 19 oktober 2015 16:19 schreef BlueEyes het volgende:
Dot dat meen je niet zeg, ben benieuwd wat het verhaal gaat zijn.
Twink hoop dat ie snel opknapt, hier hebben we net een week hoge temp en ziekzijn gehad![]()
En mijn schoonmoeder, ik laat het gaan en maak er grapjes over.
Maar vind het vervelend voor mijn vriend. Het is toch zijn moeder.
Maar ze woont 1200km verderop dus tja.
En voor de beeldvorming, dit was de 3e keer sinds onze relatie dat ik haar heb gezien, 1x 2 dagen, vorig jaar een weekje en nu weer.
Gelukkig kent ze me dus door en door
Dan zit je op dezelfde frequentie als ikquote:Op maandag 19 oktober 2015 16:30 schreef BlueEyes het volgende:
We zijn 4 jaar samen.
Voor iemand die zo ver weg woont en weinig in mijn leven is vind ik het niet waard om ruzie over te maken.
Ze komt 1x per jaar.
Stiekem vind ik het wel heel rot voor mijn vriend hoor, het is en blijft zijn moeder.
Ja idd (en ook luie niet quotes van vorige pagina). Maar ik wil best meedenken over waarom het gebeurt. Als hij idd de hele dag binnen zit of een kindje pakt telkens iets af snap ik dat hij reageert.quote:Op maandag 19 oktober 2015 17:43 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik zou ze vragen waar de medewerkers warenZij moeten dag gedrag stoppen, daar waar het gebeurt. Niet jij.
Ik dacht even dat je de eigenaresse van het gebeten kind bedoeldequote:Op maandag 19 oktober 2015 18:47 schreef Dot. het volgende:
Het mooie is ook dat de leidster zelf heel relaxed erop reageerde, maar dat de eigenaresse dus hiermee komt.
+1quote:Op maandag 19 oktober 2015 19:32 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je de eigenaresse van het gebeten kind bedoelde![]()
quote:Op maandag 19 oktober 2015 14:13 schreef Chanty het volgende:
Neuh, weet t al sinds voor de zomer en t is over twee wekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blue jouw schoonmoeder![]()
Ik zou echt zo boos zijn
En dan niet even lekker tegen jullie zeggen. Ga je het nog bespreekbaar maken met haar?
ik ben echt zo kansloos slecht hier in...
Oh jongens, over 4 dagen hoor ik hier gewoon. Bizarrrrr.Kwak
Herkenbaarquote:Op maandag 19 oktober 2015 20:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Neuh, weet t al sinds voor de zomer en t is over twee weken
ik ben echt zo kansloos slecht hier in...
Oh jongens, over 4 dagen hoor ik hier gewoon. Bizarrrrr.
Hihi herkenbaar!quote:Op maandag 19 oktober 2015 18:20 schreef BlueEyes het volgende:
Over 'vrije' opvoeding gesproken.
Ik heb inmiddels mijn halve pannenla hier in de woonkamer op de bank en tafel liggen![]()
Die wordt steeds leeggetrokken maar uiteindelijk is het ook een leuk spelletje om die weer terug te brengen als ik het hem vraag.
En ik heb serieus geen zin om daar steeds nee op te gaan zeggen dat het niet mag, gevalletje pick your battle.
Enige waar ik minder van gecharmeerd ben is als ik weer een deksel in de kattenbak vind
Ehmz, doet Js al sinds hij tien maanden isquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 08:06 schreef Fazzoletti het volgende:
Topickill![]()
Dat boos worden en op de grond gaan liggen, dat begint toch pas bij 2?
Ohhh, die beetjesquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:33 schreef JufMariska het volgende:
Beterschaps!
En jullie driftkikkertjes![]()
![]()
En oja! Puntjes van tanden nr 5 & 6 zijn in het vizier
Fazz kiek nou![]()
https://www.dropbox.com/s(...)9%2027%2013.jpg?dl=0
Ah wat staat het hem leuk!quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:33 schreef JufMariska het volgende:
Beterschaps!
En jullie driftkikkertjes![]()
![]()
En oja! Puntjes van tanden nr 5 & 6 zijn in het vizier
Fazz kiek nou![]()
https://www.dropbox.com/s(...)9%2027%2013.jpg?dl=0
E.lin heeft er echt wel 6 gehad in haar eerste 1,5 jaar... waar ik het aan merk: aan oortje trekken, huilerig, (koorts), moeilijker slapen, rood oor, soms een loopoor of een stinkend oor. Bij Suus was het nu eigenlijk alleen het oortje trekken (al deed ze dat rechts en zat de ontsteking linksquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:57 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Ah wat staat het hem leuk!![]()
Veel tandenleed! Hier komt de 1e hoektand door![]()
Beterschap Soesa & Kwak! Zo'n oorontsteking lijkt me pijnlijk, hoe kom je daar eigenlijk achter?
Herkenbaar dat tranen-in-je-ogen Soesa! Ik heb het ook continu, m'n vriend maakt er steeds grapjes over
Hier de huisarts waar we waren voor zijn gerochel en gepiepquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:57 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Ah wat staat het hem leuk!![]()
Veel tandenleed! Hier komt de 1e hoektand door![]()
Beterschap Soesa & Kwak! Zo'n oorontsteking lijkt me pijnlijk, hoe kom je daar eigenlijk achter?
Herkenbaar dat tranen-in-je-ogen Soesa! Ik heb het ook continu, m'n vriend maakt er steeds grapjes over
Dubbele is ook lastig, want vaak bacterieel en daar krijgen ze hooguit verhoging van... Dat heeft Melba dus. En aangezien zijn laatste tand en eerste kies bezig zijn...quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:00 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
E.lin heeft er echt wel 6 gehad in haar eerste 1,5 jaar... waar ik het aan merk: aan oortje trekken, huilerig, (koorts), moeilijker slapen, rood oor, soms een loopoor of een stinkend oor. Bij Suus was het nu eigenlijk alleen het oortje trekken (al deed ze dat rechts en zat de ontsteking links) en het huilen + moeilijker slapen. Maar ik heb ook met E.lin wel eens gehad dat we een dubbele oorontsteking gewoon niet merkten en er pas bij toeval bij de huisarts voor iets anders achterkwamen
. Die van mij hebben ook niet zo vaak koorts, zelfs niet bij oor/keel ontstekingen.
Dat was bij E. toen ook idd, die kreeg toen 2 hoektanden en 2 kiezen tegelijk, had de 5e ziekte, een ontstoken oog en toen ook nog eens 2 ontstoken orenquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:12 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dubbele is ook lastig, want vaak bacterieel en daar krijgen ze hooguit verhoging van... Dat heeft Melba dus. En aangezien zijn laatste tand en eerste kies bezig zijn...
Maar voelde me wel ruk dat ik niks gemerkt had. Arm ding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Pas als het echt klaar is, dus als het geaccepteerd is voor publicatie.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:54 schreef Chanty het volgende:
[..]
Pas als het echt klaar is, dus als het geaccepteerd is voor publicatie.
Wat je spoiler betreft:Ja, dat heb ik nu idd ook nogmaals gedaan. Dat we het idd niet in de gaten hebben hoe erg het wel niet is, want wij herkennen het niet van thuis. Ik heb ook al ooit gezegd tegen een leidster dat ze hem maar even een speen moest geven als ze zich moest omdraaien van de groep, ook een soort muilkorf dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij zit er nu idd een paar maanden, maar hij heeft ook weken gehad dat het niet gebeurde, dus het is niet meer echt op 'veiligheid vinden' te gooien.
Wat ik me wel echt kan voorstellen bij hem is dat hij het lokaal te beperkend vindt. Het is denk ik maar zo'n 15 m2 en als ze met slecht weer maar een kwartiertje ofzo buiten zijn zie ik hem er idd wel voor aan om tegen de muren op te lopen.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:23 schreef Dot. het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |