abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156846064
Ik heb een pedagogische, opvoedkundige, creatieve vrouw thuis dus bij ons wordt alles verantwoord aangepakt ;) :P Klinkt heel flauw, zo bedoel ik het helemaal niet. Ik ben veel beter met en voor B dan ik ooit gedacht had maar als mijn vrouw er niet was geweest, had B het een stuk saaier gehad.
Haar moeder is exact hetzelfde en die verwent B enorm met cadeautjes. En hij gaat er om de maandag heen. Dus wij hebben kasten vol speelgoed en dingen die ik niet zo snel als speelgoed had gekocht.

B speelt dus met oude potjes van sudocreme, maar ook met blokken en dan wordt er weer muziek gemaakt en dan gaat hij weer papier scheuren. Etc. (mijn schoonmoeder is jarenlang gastouder geweest). Alles wordt in etappes aangepakt. 90% van zijn speelgoed zit in een dichte kast en er staan 1 a 2 kisten met speelgoed buiten die kast. Dat wisselen we dus steeds.

De verschillen tussen mijn vrouw en mij zijn ook zo leuk (vind ik :@ ). Ik ga met hem bouwen, voetballen, stoeien, spinnen zoeken, schapen aaien, fietsen, rennen en op de koffie bij de buren. Mijn vrouw knutselt en kleurt met B, bouwt tenten onder de tafel, maakt muziek, danst en leest boekjes.

En gedurende de dag is onze woonkamer 1 groot speelgoed paradijs. Zeker omdat hij heeft ontdekt dat de kisten waar dat speelgoed inzit ook leuk zijn om op zijn hoofd te zetten. Dus die kiept hij om....
Overigens blijven onze zithoek en de eethoek speelgoed vrij, dan kan ik nog ergens zitten zonder op een Duplo blokje te stappen.
pi_156846317
Gefeliciteerd met T Gotc! *O* Grootste plannen voor het feest?

En Mabawa, zoveel schelen de onze toch niet? :o

Stip zegt mama! Hehe... Hij zei het alleen als hij pijn had maar nu gisteren ook tegen me want ik moest hem voeren en niet papa. Heel handig want ik had nog eten en papa niet :')
  donderdag 15 oktober 2015 @ 09:52:12 #53
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156846684
Bedankt! Ik kom straks nog echt afscheid nemen, we gaan eerst naar Blijdorp *O*
Hij is iig dolblij met z'n keukentje O+ Al huilend tijdens het verschonen op het lavaverschoonkussen zei hij 'Thias koooooken :'( :(' O+
pi_156846699
Gefeliciteerd GotC!!! Veel plezier in Blijdorp.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 09:54:20 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_156846724
Oooh gotc, je grote peuter! O+ gefeliciteerd en maak er een prachtige dag van!
disclaimer
  donderdag 15 oktober 2015 @ 09:55:00 #56
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156846733
GotC gefeliciteerd en veel plezier in Blijdorp!
KuikenGuppy
  donderdag 15 oktober 2015 @ 09:55:50 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_156846740
En Skittles, welkom en gefeliciteerd met je dreumes die eigenlijk al vijf maanden hier hoort :D O+ 1 jaar mama! *O*
disclaimer
pi_156847587
Gefeliciteerd GotC met T.! *O* Veel plezier in Blijdorp O+

Skittles, gefeliciteerd met Loutje O+ *O*
pi_156847651
Gotc gefeliciteerd met je grote peuter!! *O*

Skittles en Lou, welkom en gefeliciteerd *O*
S. 2014
J. 2016
pi_156847743
GotC gefeliciteerd met jullie mooie jongetje O+

En de oktoberinvasie goes on...
Welkom Loutje en Skittles *O* :*
  donderdag 15 oktober 2015 @ 11:04:46 #61
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156847898
Gotc gefeliciteerd met je peuter O+!

Loutje 1!!! Gefeliciteerd Skittles :*
pi_156848359
Gefeliciteerd met T GotC *O*

En Lou ook alweer 1 :o
Gefeliciteerd Skittles en welkom *O*
pi_156848375
O+ O+ O+

S. 2014
J. 2016
pi_156848638
Ik denk geregeld dat F niet genoeg drinkt (overdag). Moet ik me hier zorgen over maken?
Gisteren bijv:
- bv in de ochtend
- 3 slokken water
- kwart/half glas verse jus bij de lunch
- half glas water
- bv bij naar bed gaan
- 50 ml fv rond 2300

ik bied wel veel vaker drinken aan btw

Vaak lurkt hij wel 150-200/4 fv weg in de avond om vervolgens doorgelekt wakker te worden :') . Z'n drinken doet hij dus vooral voor & na de nacht en overdag krijg ik er bar weinig in. Liever zou ik zien dat hij overdag genoeg drinkt zodat die avondfles eens weg kan :)
  donderdag 15 oktober 2015 @ 11:48:04 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_156848646
Aw, dat trotse koppie GM :D O+
disclaimer
  donderdag 15 oktober 2015 @ 11:49:22 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_156848665
Geen idee fazz, maar ik krijg er bij de mijne ook amper drinken in. Alleen melk. En 2,5 slok water, als de wind goed staat. Het zal toch vast wel een keer goed komen? :D
disclaimer
pi_156848668
haha GM, ze kijkt zo trots :D
pi_156848677
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 11:47 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik denk geregeld dat F niet genoeg drinkt (overdag). Moet ik me hier zorgen over maken?
Gisteren bijv:
- bv in de ochtend
- 3 slokken water
- kwart/half glas verse jus bij de lunch
- half glas water
- bv bij naar bed gaan
- 50 ml fv rond 2300

Vaak lurkt hij wel 150-200/4 fv weg in de avond om vervolgens doorgelekt wakker te worden :') . Z'n drinken doet hij dus vooral voor & na de nacht en overdag krijg ik er bar weinig in. Liever zou ik zien dat hij overdag genoeg drinkt zodat die avondfles eens weg kan :)
Ik had die vraag ook de vorige keer bij cb. Nora dronk ook niet zo bijster veel. Op het cb zei ze dat er in voedsel ook redelijk wat vocht zit (denk aan mandarijn, appel, etc.) Hoefde me dus geen zorgen te maken. Zal waarschijnlijk bij jou ook zo zijn :)
pi_156848680
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 11:49 schreef Stormqueen het volgende:
Geen idee fazz, maar ik krijg er bij de mijne ook amper drinken in. Alleen melk. En 2,5 slok water, als de wind goed staat. Het zal toch vast wel een keer goed komen? :D
krijgt mauwtje nog fv of doe je dat helemaal niet meer?

verse melk werkt hier niet echt
  donderdag 15 oktober 2015 @ 11:51:02 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_156848700
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 11:50 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

krijgt mauwtje nog fv of doe je dat helemaal niet meer?

verse melk werkt hier niet echt
half fv, half gewone melk. Maar ik moet de melk wel opwarmen, anders blieft ze het ook niet :')

En idd, in fruit / yoghurt / groente zit ook veel vocht.

Volgens het cb adviseert men 1 liter per dag op deze leeftijd, maar daar moest de verpleegkundige zelf ook een beetje om lachen :')
disclaimer
pi_156848731
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 11:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik had die vraag ook de vorige keer bij cb. Nora dronk ook niet zo bijster veel. Op het cb zei ze dat er in voedsel ook redelijk wat vocht zit (denk aan mandarijn, appel, etc.) Hoefde me dus geen zorgen te maken. Zal waarschijnlijk bij jou ook zo zijn :)
Fruit gaat er in grote getalen in ja, wel goed om te beseffen dat ze daar dus ook hun vocht uithalen :)

In had gisteren bij wijze van experiment zelfs limonade aangeboden; bliefde hij ook niet :+
pi_156848764
En waarin bied je het aan? Als ik de hele dag tuitbekers aanbied (want beker lukt echt nog niet goed) drinkt Stip ook beduidend minder dan uit een flesje. Ik geef hem dus ook gewoon af en toe een flesje, anders drinkt hij idd te weinig en dat zie je meteen terug in een moeilijke stoelgang.
pi_156848802
tuitbeker, rietjesbeker, open beker al dan niet met rietje. Alle opties zijn gisteren weer voorbij gekomen ;)

edit; fles gisteren niet, maar is meestal ook geen succes als er geen melk in zit
  donderdag 15 oktober 2015 @ 11:58:51 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_156848811
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 11:58 schreef Fazzoletti het volgende:
tuitbeker, rietjesbeker, open beker al dan niet met rietje. Alle opties zijn gisteren weer voorbij gekomen ;)
ook herkenbaar _O- hier wordt het allemaal nukkig weggeduwd :')
disclaimer
pi_156848827
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 11:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ook herkenbaar _O- hier wordt het allemaal nukkig weggeduwd :')
hier wordt sinds kort ook 'nee, nee, nee' gezegd en driftig met het hoofd geschud :')
pi_156848868
Hm, onhandig, die kinderen met een eigen mening :P

Stip heeft ook echt een lievelingsfles :') En melk krijgt hij alleen uit een Dr. Brown fles die we nergens anders voor gebruiken, dus dat weet hij wel. Hij doet soms ook alsof hij naar bed wil zodat hij de fles krijgt, want dat hoort bij zn bedritueel. Helaas voor hem gaat hij dan ook daadwerkelijk naar bed ;)

Ik heb anders nog wel zo'n Avent oefenbeker staan als je dat een keer wilt proberen?http://www.aventwinkel.nl(...)OcxMgCFYyRGwodv-kJxA
pi_156849039
Saar drinkt vandaag gelukkig heel goed uit de tuitbeker want haar limonadefles ligt bij mn ouders (zo'n difrax handgreepfles)
Mooi moment om t uit te testen want ik was die fles wel zat... :P maar wij hebben rietjesbekers van hema en nuby, avent oefenbeker, tuitbeker van hema.. en de fles blijft favo... }:|
S. 2014
J. 2016
  donderdag 15 oktober 2015 @ 12:19:03 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_156849180
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Saar drinkt vandaag gelukkig heel goed uit de tuitbeker want haar limonadefles ligt bij mn ouders (zo'n difrax handgreepfles)
Mooi moment om t uit te testen want ik was die fles wel zat... :P maar wij hebben rietjesbekers van hema en nuby, avent oefenbeker, tuitbeker van hema.. en de fles blijft favo... }:|
drinkt Saar limonade? Drinkt ze wel andere dingen?

Ik durf zoete drank nog niet aan, bang dat ik straks een suikerjunk heb :')

[ Bericht 8% gewijzigd door SQ op 15-10-2015 12:48:31 ]
disclaimer
pi_156849662
Van harte met je peuter, GotC!
pi_156849739
Mijn dreumessen met mening blieven geen water, want dat is echt vergif. :{w Ze drinken daardoor hele slappe diksap. En als ik het te slap maak dan is het ook vergif, want dan krijg ik de fles na één slokje weer in mijn handen gedrukt inclusief boze blik van S. :')

GotC gefeliciteerd met T! *O*
pi_156849830
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn dreumessen met mening blieven geen water, want dat is echt vergif. :{w Ze drinken daardoor hele slappe diksap. En als ik het te slap maak dan is het ook vergif, want dan krijg ik de fles na één slokje weer in mijn handen gedrukt inclusief boze blik van S. :')
+1

Als hij echt dorst heeft drinkt hij wel water. Hij krijgt 's ochtends 2x een flesje met heel dun diksap en als hij dan nog drinken wil krijgt hij water en vaak laat hij dat staan. En dan 's middags hetzelfde verhaal.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 12:56:38 #82
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156849860
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Slimpie limonadesiroop bevat geen suiker, die hebben wij.
KuikenGuppy
pi_156849892
Wat drinken betreft: B drinkt sinds gisteren zijn ochtendmelk en lunchthee uit een mok.... *O* Netjes zonder knoeien. Vast op het KDV geleerd want van ons heeft ie het niet. Ik gaf hem gisteren gewoon een mok met melk ipv zijn rietjesfles en hij wist meteen wat er van hem verwacht werd :D
In komkommer zit ook veel vocht, dat kan je ook nog extra aanbieden. Wij hebben meestal komkommer bij de lunch en dan hapt B vrolijk mee.

B drinkt enorm veel, vooral water. Wat bij ons in het begin heel erg hielp was zijn fles overal laten slingeren en gewoon zelf vaak drinken en dan met hem proosten. Wij een slok, hij een slok, dat idee.

Haha Nikki, boefjes heb je. Thee ook geprobeerd?
pi_156850012
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:56 schreef Burdie het volgende:

[..]

Maar wel zoetstoffen dus dan heb ik liever fruitsuikers.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:05:39 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_156850038
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:56 schreef Burdie het volgende:

[..]

da's evengoed zoet ;)
disclaimer
pi_156850062
Wij hebben Ekoland diksap of zoals B het zegt 'Sipsap'. Dat drinkt hij 's middags bij zijn tussendoortje. Met name de smaak rood fruit valt in de smaak. Ik heb de illusie dat deze beter is dan andere diksap.
pi_156850168
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Saar vind water drank van de duivel... :P
Ik probeer het regelmatig opnieuw maar ze slikt t dan gewoon niet door... :')
Dus krijgt ze hele slappe diksap of appelsap aangelengd... heb liever dat ze dan dat drinkt dan dat ze te weinig drinkt want dat zien we gelijk in haar stoelgang.
S. 2014
J. 2016
pi_156850195
Djenna heeft water nooit geblieft.
Boaz wel alleen bij oma kreeg hij ranja. Sinds afgelopen week is ie klaar met alleen water.

Dan maar extra goed tanden schrobben :Y)

Fazz zolang er geen verstopping is of harde poep en je kindje blij is zou ik me geen zorgen maken. Gewoon altijd drinken in de buurt ^O^
pi_156850201
Gefeliciteerd GotC met je leuke peuter *O* ! Een hele fijne dag samen :*

En Skittles en Loutje komen hier *O* ! Ik hoop van harte dat ze in haar tweede levensjaar een heleboel slaap gaat inhalen ;) ! Jullie ook veel plezier vandaag :*
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:14:33 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_156850239
Hm, ze dronk net zowaar tien slokken thee. FOK-wet :')

En ja, ik ben anti-sapjes omdat ik zelf ook alleen water, koffie en thee drink overdag en ik bijvoorbeeld mijn nichtjes alleen maar flesjes fruit shoot zie drinken :@ qua eten boeit het me minder, maar ik vind dat drinken gewoon vooral functioneel mag zijn :)

En als ik nooit sap aanbied weet ze voorlopig ook niet wat het is toch? O-)
disclaimer
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:15:22 #91
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156850259
GotC gefeliciteerd met je peuter *O* Ohhh menn... ik weet nog dat je ging bevallen :o Dat was gisteren toch?

Skittles welkom en gefeliciteerd met je dreumes O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_156850272
Met limonade bedoelen wij sinas ofzo :D Iets met koolzuur in ieder geval.

Maar wij dronken vroeger ook nooit 'ranja', gewoon siroop :P

L hoeft geen melk. Warm, koud, in een beker of een fles. Bah is het :N

Maar water drinkt ze wel graag, en siroop. Af en toe (verse) sap. Ja zoet is het wel, ook al is er geen suiker aan toegevoegd. Maar een mandarijntje of een appel los geven is ook zoet :D
pi_156850321
A drinkt nog drie flessen :@ 's morgens 180/6 met pap (voeren met een lepel 's morgens is paniek want HONGER en dan eet ze dus niet :{ ) , bij het brood 120/3 en voor het slapen gaan 180/6. Omdat haar lijn wat afboog na alle buikgriepellende 'mochten' ( :') ) we nog tot 14 maanden door met flessen.

Verder drinkt ze water en hipp-thee uit een rietjesbeker. Tuitbeker snapt ze niet en die Avent oefenbeker al helemaal niet. We oefenen ook met een gewoon bekertje maar dan is het natuurlijk veel leuker om de beker te pakken en met al het water te gaan spetteren }:| .
pi_156850325
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:14 schreef Stormqueen het volgende:
En ja, ik ben anti-sapjes omdat ik zelf ook alleen water, koffie en thee drink overdag en ik bijvoorbeeld mijn nichtjes alleen maar flesjes fruit shoot zie drinken :@ qua eten boeit het me minder, maar ik vind dat drinken gewoon vooral functioneel mag zijn :)

Nouja, er is nogal een verschil tussen sap en sap :P

L eet wel eens een sinaasappel. Een uitgeperste sinaasappel is wat mij betreft dan ook geen probleem :P Of een uitgeperste appel.
Verse sapjes :9 van de Jumbo, dat wel :')
pi_156850350
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:14 schreef Stormqueen het volgende:
Hm, ze dronk net zowaar tien slokken thee. FOK-wet :')

Nee, maar Fruitshoot is ook wel een ander extreem dan dunne diksap :D

Stip krijgt ook geen ander drinken dan dit, dus hij vindt het ook niet vreemd als ik wel ranja drink bijv.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:21:29 #96
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156850377
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:17 schreef Razztwizzle het volgende:
A drinkt nog drie flessen :@ 's morgens 180/6 met pap (voeren met een lepel 's morgens is paniek want HONGER en dan eet ze dus niet :{ ) , bij het brood 120/3 en voor het slapen gaan 180/6. Omdat haar lijn wat afboog na alle buikgriepellende 'mochten' ( :') ) we nog tot 14 maanden door met flessen.

Verder drinkt ze water en hipp-thee uit een rietjesbeker. Tuitbeker snapt ze niet en die Avent oefenbeker al helemaal niet. We oefenen ook met een gewoon bekertje maar dan is het natuurlijk veel leuker om de beker te pakken en met al het water te gaan spetteren }:| .
S. drinkt ook nog zeker 3 flessen hoor! 's Morgens 180/6, tussen de middag 150/5 of zoiets (meestal vervang ik deze de laatste tijd voor volle melk trouwens) en voor het slapen gaan 180/6. Nu ze de laatste dagen ziek is krijgt ze 's nachts soms ook nog een flesje...

Als ze weer fit is gaan we maar eens kijken of we een fles kunnen laten vallen maar ze eet nu verder zo'n beetje helemaal niks. Alleen wat fruit en een droge cracker.

Ze drinkt thee en water uit een rietjesbeker, die snapt ze prima maar ze drinkt er niet heel veel uit. Open bekertje snapt ze ook maar het is veeeel leuker om, nadat je 2 slokjes hebt gedronken, er met je hand in te gaan roeren!
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:22:25 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_156850404
Ik veroordeel de keuzes van een ander ook echt niet hoor!
Maar ja, ik drink zelf zelden iets uit een pak of fles. En hoop gewoon dat mijn dochter dat ook leert. Een mens mag hopen toch? ;)
disclaimer
pi_156850480
Groot gelijk SQ :D Wij drinken ook alleen water, koffie en thee (en bier en wijn en cocktails :Y) )
B drinkt dus ook vooral water, ook omdat we het heel lang alleen maar aanboden naast melk. Thee drinkt ie door mijn moeder, daar mag hij altijd uit haar glas meedrinken, reuze interessant.
Wij krijgen vaak commentaar dat hij zo karig te drinken krijgt, waarom hij als traktatie nooit eens sap krijgt of zelfs chocomel? Nou omdat hij water wegklokt en dat zoete gedoe niet mist.

Overigens vallen fruitsappen slecht bij B, daar krijgt ie het zuur van. Kwamen we achter toen mijn schoonzus hem appelsap gaf. Dan blijft ie een uur lang boeren en zuur wegslikken.

Maar ik realiseer me wel dat wij geluk hebben. Hij lust water, als je kind het echt niet wilt, heb je toch 'een probleem'.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:29:19 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_156850541
Nee da's ook weer zo, exode. Ik ben ook nog erg zoekende naar de balans tussen wat IK wil en wat zíj wil. Die mening is ze pas vrij recent aan het ontwikkelen namelijk :')
disclaimer
pi_156850630
Bij B zien we ook al het verschil in benadering van zijn mama's. Ook wat betreft eten en drinken vragen. Ik ben wat strenger dan mijn vrouw. Als hij iets wil wat hij niet mag, kijkt hij naar mijn vrouw.....dat wordt dus nog wat.
Ik was zo ook vroeger, ik wist dat mijn vader strenger was dus ik keek mijn moeder altijd lief aan. Maar dat dat gedrag al bij nog net geen 20 maanden begint :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')