abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156849830
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn dreumessen met mening blieven geen water, want dat is echt vergif. :{w Ze drinken daardoor hele slappe diksap. En als ik het te slap maak dan is het ook vergif, want dan krijg ik de fles na één slokje weer in mijn handen gedrukt inclusief boze blik van S. :')
+1

Als hij echt dorst heeft drinkt hij wel water. Hij krijgt 's ochtends 2x een flesje met heel dun diksap en als hij dan nog drinken wil krijgt hij water en vaak laat hij dat staan. En dan 's middags hetzelfde verhaal.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 12:56:38 #82
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156849860
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

drinkt Saar limonade? Drinkt ze wel andere dingen?

Ik durf zoete drank nog niet aan, bang dat ik straks een suikerjunk heb :')
Slimpie limonadesiroop bevat geen suiker, die hebben wij.
KuikenGuppy
pi_156849892
Wat drinken betreft: B drinkt sinds gisteren zijn ochtendmelk en lunchthee uit een mok.... *O* Netjes zonder knoeien. Vast op het KDV geleerd want van ons heeft ie het niet. Ik gaf hem gisteren gewoon een mok met melk ipv zijn rietjesfles en hij wist meteen wat er van hem verwacht werd :D
In komkommer zit ook veel vocht, dat kan je ook nog extra aanbieden. Wij hebben meestal komkommer bij de lunch en dan hapt B vrolijk mee.

B drinkt enorm veel, vooral water. Wat bij ons in het begin heel erg hielp was zijn fles overal laten slingeren en gewoon zelf vaak drinken en dan met hem proosten. Wij een slok, hij een slok, dat idee.

Haha Nikki, boefjes heb je. Thee ook geprobeerd?
pi_156850012
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:56 schreef Burdie het volgende:

[..]

Maar wel zoetstoffen dus dan heb ik liever fruitsuikers.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:05:39 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_156850038
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:56 schreef Burdie het volgende:

[..]

da's evengoed zoet ;)
disclaimer
pi_156850062
Wij hebben Ekoland diksap of zoals B het zegt 'Sipsap'. Dat drinkt hij 's middags bij zijn tussendoortje. Met name de smaak rood fruit valt in de smaak. Ik heb de illusie dat deze beter is dan andere diksap.
pi_156850168
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

drinkt Saar limonade? Drinkt ze wel andere dingen?

Ik durf zoete drank nog niet aan, bang dat ik straks een suikerjunk heb :')
Saar vind water drank van de duivel... :P
Ik probeer het regelmatig opnieuw maar ze slikt t dan gewoon niet door... :')
Dus krijgt ze hele slappe diksap of appelsap aangelengd... heb liever dat ze dan dat drinkt dan dat ze te weinig drinkt want dat zien we gelijk in haar stoelgang.
S. 2014
J. 2016
pi_156850195
Djenna heeft water nooit geblieft.
Boaz wel alleen bij oma kreeg hij ranja. Sinds afgelopen week is ie klaar met alleen water.

Dan maar extra goed tanden schrobben :Y)

Fazz zolang er geen verstopping is of harde poep en je kindje blij is zou ik me geen zorgen maken. Gewoon altijd drinken in de buurt ^O^
pi_156850201
Gefeliciteerd GotC met je leuke peuter *O* ! Een hele fijne dag samen :*

En Skittles en Loutje komen hier *O* ! Ik hoop van harte dat ze in haar tweede levensjaar een heleboel slaap gaat inhalen ;) ! Jullie ook veel plezier vandaag :*
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:14:33 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_156850239
Hm, ze dronk net zowaar tien slokken thee. FOK-wet :')

En ja, ik ben anti-sapjes omdat ik zelf ook alleen water, koffie en thee drink overdag en ik bijvoorbeeld mijn nichtjes alleen maar flesjes fruit shoot zie drinken :@ qua eten boeit het me minder, maar ik vind dat drinken gewoon vooral functioneel mag zijn :)

En als ik nooit sap aanbied weet ze voorlopig ook niet wat het is toch? O-)
disclaimer
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:15:22 #91
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156850259
GotC gefeliciteerd met je peuter *O* Ohhh menn... ik weet nog dat je ging bevallen :o Dat was gisteren toch?

Skittles welkom en gefeliciteerd met je dreumes O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_156850272
Met limonade bedoelen wij sinas ofzo :D Iets met koolzuur in ieder geval.

Maar wij dronken vroeger ook nooit 'ranja', gewoon siroop :P

L hoeft geen melk. Warm, koud, in een beker of een fles. Bah is het :N

Maar water drinkt ze wel graag, en siroop. Af en toe (verse) sap. Ja zoet is het wel, ook al is er geen suiker aan toegevoegd. Maar een mandarijntje of een appel los geven is ook zoet :D
pi_156850321
A drinkt nog drie flessen :@ 's morgens 180/6 met pap (voeren met een lepel 's morgens is paniek want HONGER en dan eet ze dus niet :{ ) , bij het brood 120/3 en voor het slapen gaan 180/6. Omdat haar lijn wat afboog na alle buikgriepellende 'mochten' ( :') ) we nog tot 14 maanden door met flessen.

Verder drinkt ze water en hipp-thee uit een rietjesbeker. Tuitbeker snapt ze niet en die Avent oefenbeker al helemaal niet. We oefenen ook met een gewoon bekertje maar dan is het natuurlijk veel leuker om de beker te pakken en met al het water te gaan spetteren }:| .
pi_156850325
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:14 schreef Stormqueen het volgende:
En ja, ik ben anti-sapjes omdat ik zelf ook alleen water, koffie en thee drink overdag en ik bijvoorbeeld mijn nichtjes alleen maar flesjes fruit shoot zie drinken :@ qua eten boeit het me minder, maar ik vind dat drinken gewoon vooral functioneel mag zijn :)

Nouja, er is nogal een verschil tussen sap en sap :P

L eet wel eens een sinaasappel. Een uitgeperste sinaasappel is wat mij betreft dan ook geen probleem :P Of een uitgeperste appel.
Verse sapjes :9 van de Jumbo, dat wel :')
pi_156850350
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:14 schreef Stormqueen het volgende:
Hm, ze dronk net zowaar tien slokken thee. FOK-wet :')

Nee, maar Fruitshoot is ook wel een ander extreem dan dunne diksap :D

Stip krijgt ook geen ander drinken dan dit, dus hij vindt het ook niet vreemd als ik wel ranja drink bijv.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:21:29 #96
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156850377
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:17 schreef Razztwizzle het volgende:
A drinkt nog drie flessen :@ 's morgens 180/6 met pap (voeren met een lepel 's morgens is paniek want HONGER en dan eet ze dus niet :{ ) , bij het brood 120/3 en voor het slapen gaan 180/6. Omdat haar lijn wat afboog na alle buikgriepellende 'mochten' ( :') ) we nog tot 14 maanden door met flessen.

Verder drinkt ze water en hipp-thee uit een rietjesbeker. Tuitbeker snapt ze niet en die Avent oefenbeker al helemaal niet. We oefenen ook met een gewoon bekertje maar dan is het natuurlijk veel leuker om de beker te pakken en met al het water te gaan spetteren }:| .
S. drinkt ook nog zeker 3 flessen hoor! 's Morgens 180/6, tussen de middag 150/5 of zoiets (meestal vervang ik deze de laatste tijd voor volle melk trouwens) en voor het slapen gaan 180/6. Nu ze de laatste dagen ziek is krijgt ze 's nachts soms ook nog een flesje...

Als ze weer fit is gaan we maar eens kijken of we een fles kunnen laten vallen maar ze eet nu verder zo'n beetje helemaal niks. Alleen wat fruit en een droge cracker.

Ze drinkt thee en water uit een rietjesbeker, die snapt ze prima maar ze drinkt er niet heel veel uit. Open bekertje snapt ze ook maar het is veeeel leuker om, nadat je 2 slokjes hebt gedronken, er met je hand in te gaan roeren!
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:22:25 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_156850404
Ik veroordeel de keuzes van een ander ook echt niet hoor!
Maar ja, ik drink zelf zelden iets uit een pak of fles. En hoop gewoon dat mijn dochter dat ook leert. Een mens mag hopen toch? ;)
disclaimer
pi_156850480
Groot gelijk SQ :D Wij drinken ook alleen water, koffie en thee (en bier en wijn en cocktails :Y) )
B drinkt dus ook vooral water, ook omdat we het heel lang alleen maar aanboden naast melk. Thee drinkt ie door mijn moeder, daar mag hij altijd uit haar glas meedrinken, reuze interessant.
Wij krijgen vaak commentaar dat hij zo karig te drinken krijgt, waarom hij als traktatie nooit eens sap krijgt of zelfs chocomel? Nou omdat hij water wegklokt en dat zoete gedoe niet mist.

Overigens vallen fruitsappen slecht bij B, daar krijgt ie het zuur van. Kwamen we achter toen mijn schoonzus hem appelsap gaf. Dan blijft ie een uur lang boeren en zuur wegslikken.

Maar ik realiseer me wel dat wij geluk hebben. Hij lust water, als je kind het echt niet wilt, heb je toch 'een probleem'.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:29:19 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_156850541
Nee da's ook weer zo, exode. Ik ben ook nog erg zoekende naar de balans tussen wat IK wil en wat zíj wil. Die mening is ze pas vrij recent aan het ontwikkelen namelijk :')
disclaimer
pi_156850630
Bij B zien we ook al het verschil in benadering van zijn mama's. Ook wat betreft eten en drinken vragen. Ik ben wat strenger dan mijn vrouw. Als hij iets wil wat hij niet mag, kijkt hij naar mijn vrouw.....dat wordt dus nog wat.
Ik was zo ook vroeger, ik wist dat mijn vader strenger was dus ik keek mijn moeder altijd lief aan. Maar dat dat gedrag al bij nog net geen 20 maanden begint :@
pi_156850634
Een tante van mijn vriend had Stip een pakje Taksi gegeven voordat mijn vriend kon zeggen dat ie dat niet hoeft, ook 'omdat het feest is'. Ja, doe ff niet ofzo :{ Ik ben allang blij dat hij blij is met superslappe appelsap, omdat hij water en thee niet drinkt en dan ga je die troep geven. Gelukkig vond ie het niet zo en dronk hij maar 2 slokken. Toen was hij ook zielig, want hij kreeg geen taart :') Arm kind hebben wij!

Chocomel of Fristi vind ik al helemaaal niet nodig. Mijn nichtje dronk zo een fles Fristi weg vlak voor het eten en dan vinden ze het gek dat ze niet meer eet.
pi_156850699
Tja Dot....
Wij moeten ons best vaak verantwoorden maar zijn daarmee gestopt. Wij zijn geen macrobiotische types die alles zelf verbouwen en alles weren waar suiker en zout in zit maar proberen er bewust mee om te gaan. Natuurlijk krijgt B koekjes en natuurlijk mag hij een keer taart etc etc. Maar in de dagelijkse gang van zaken proberen we hem gezond, vers en lekker eten bij te brengen. Maar daardoor worden wij in onze omgeving echt gezien als 'die gezonde moeders'. Dat ze overdreven vragen op een feestje of hij iets wel mag.

'Drinkt hij alleen water? Das toch zielig?' 'Is zijn toetje kale yoghurt? Je kan ook goedkope Danone kopen he?!' :D :X
pi_156850829
De meeste mensen weten het wel van ons, maar mijn schoonfamilie kan soms wat hardnekkig zijn of heel overdreven zeggen dat ze speciaal iets hebben gehaald wat hij wel mag ofzo. Stip kreeg laatst een droog koekje van de buurvrouw (nadat ze het had gevraagd) en hij bleef er netjes vanaf toen het op tafel lag bij zn drinken, omdat hij niet wist wat het was :D

En je maakt Stip niet blijer dan met een bakje yoghurt :D

Ik vind suiker en zout ook niet erg, maar wel graag met mate. En zo lang hij een appel net zo lekker vindt heb ik liever dat hij dat eet dan een Nijntje koekje (die mijn schoonmoeder hem dus schijnbaar wekelijks geeft, heb ik gisteren gehoord }:| )
pi_156851934
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:45 schreef Dot. het volgende:

Ik vind suiker en zout ook niet erg, maar wel graag met mate. En zo lang hij een appel net zo lekker vindt heb ik liever dat hij dat eet dan een Nijntje koekje
Dikke +1 hierop.

Het gaat mij om de afweging die ik als moeder maak per dag of ik iets vind kunnen of niet.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 14:49:13 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_156852028
+1. Ik snoep en snaai zelf ook niet (meer) dagelijks. Dus voor af en toe kan het prima, maar in de hoofdregel eten we hier gewoon "normaal" voedsel :)
disclaimer
pi_156852151
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:49 schreef Stormqueen het volgende:
+1. Ik snoep en snaai zelf ook niet (meer) dagelijks. Dus voor af en toe kan het prima, maar in de hoofdregel eten we hier gewoon "normaal" voedsel :)
Hier heb je een echte 'wacht maar':

Wacht maar tot je weer zwanger bent! Snaaien! 'Gelukkig' zit ik genoeg in de trein om ongeneerd te snoepen :') Echt, vreetbuien gewoon, niet normaal... Ik heb met de lunch een pistoletje tonijnsalade op en ik heb echt geen honger, maar gewoon heel veel zin in nog zo'n broodje. Of een ham-kaas croissant ofzo :9
  donderdag 15 oktober 2015 @ 15:03:51 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_156852295
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:55 schreef Dot. het volgende:

[..]

Hier heb je een echte 'wacht maar':

Wacht maar tot je weer zwanger bent! Snaaien! 'Gelukkig' zit ik genoeg in de trein om ongeneerd te snoepen :') Echt, vreetbuien gewoon, niet normaal... Ik heb met de lunch een pistoletje tonijnsalade op en ik heb echt geen honger, maar gewoon heel veel zin in nog zo'n broodje. Of een ham-kaas croissant ofzo :9
hahaha ja, dáár moet ik nog iets voor bedenken. Ik gok wortels. Want ik ben met mijn zak m&m's per dag-preggerdieet 21 kilo aangekomen en ik wás al 20 kilo te zwaar :')
Hopelijk is dat de volgende keer anders, die honger ja :D sterkte ;)
disclaimer
  donderdag 15 oktober 2015 @ 15:04:39 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_156852307
Overigens is dat voorlopig nog lang niet aan de orde, voor we wilde speculaties krijgen :+
disclaimer
pi_156852938
SQ wat lees ik nou? O+

Arg, er is net iemand gekomen om de watermeter te komen vervangen. Net die man uitgezwaaid, komt er geen water meer uit de kraan :{ Heeft die flipppo natuurlijk iets dichtgedraaid om die meter aan te koppelen, maar daarna niet meer opengedraaid. En er zitten allemaal kraantjes voor en na die meter. Ik durf niet zomaar wat te gaan draaien en ik heb echt 0,0 verstand van die onzin.
pi_156852977
Okay, zo leert men ook weer wat: de kraan vóór de meter is de hoofdkraan (ergens wel weer logisch), die ga ik eerst maar een zwengel geven en dan hopen dat de andere kranen in de goede stand staan :P
  donderdag 15 oktober 2015 @ 15:37:44 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_156852995
Succes Dyre! Niet verdrinken!
disclaimer
pi_156853028
Dus als jij oranje ziet dan weten we genoeg Sq :D

Dyre succes, hou het droog!
pi_156853353
Het werkt weer naar behoren en ik heb er geen waterballet van gemaakt :P

Mijn hormonen waren bijna in staat om Brabant Water even te bellen of die meneer zo vriendelijk zou willen zijn om even terug te komen en alles achter te laten zoals hij het aangetroffen heeft :'), maar die drama vond ik het ook weer niet waard :D
pi_156853543
Hormonsteren O+
pi_156853575
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:49 schreef Stormqueen het volgende:
Hierop ff een +1! (bijlees na bijna een hele dag offline wegens Hard Werken)

Mijn knuffelbab... Dreumes! is een dagje bij opa & oma, haske handig als je m'n to-dolijst bekijkt, maar beuh... Het heeft een jaar geduurd, maar ik mis 'm als hij een dag weg is *O*

En gefeliciflapstaart GotC en Skittles!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 15 oktober 2015 @ 16:39:40 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156854107
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:07 schreef BlueEyes het volgende:
Hormonsteren O+
O+
KuikenGuppy
pi_156857802
Yo! Alles gaat hier zijn gangetje .. heel weinig te melden :@
Boaz lijkt een beetje allergisch te zijn voor kiwi ofzo. Gaf hem dat van de week .. In no time zijn hele mond rood aan gelopen en pukkeltjes en huilen en zelfs zijn duimpje in zijn mond deed hem pijn en kon hem niet troosten :{ ;(
Dus dat weten we ook weer :@

Woensdag naar CB geweest .. Het manneke is 87 cm en 12,6 kg :s)
Het verbaast me iedere keer weer dat hij zijn grote zus nog niet heeft ingehaald qua kilo's (of ja .. scheelt 2 kilo) want hij voelt met optillen veel zwaarder als zij :D
pi_156857997
Wat een beertje is het ook Twinkle, heerlijk O+ . En zo'n allergie is toch niks om " :@ " voor te doen? Hoe moet je er anders achterkomen? En soms zijn ze ook ineens ergens allergisch voor wat eerst wel goed ging (A. kan ineens niet meer tegen aardbeien, terwijl ze daar nooit gek op gereageerd heeft).

Dyre :D Ik had gebeld denk ik hoor, dus kudo's voor je kraandraaiactie!

Ik was vandaag bij m'n ouders en A. was zo lief met mijn vader O+ . De hele tijd lachen, grapjes maken, boekjes naar opa brengen. Heerlijk om te zien en ik ben zo blij dat hij dit mag meemaken (ik heb best een oude vader met een breekbare gezondheid en ben wel eens bang geweest dat hij misschien geen opa meer zou worden).

Het contrast met mijn schoonvader die vanavond langskwam is alleen wat pijnlijk. A gaat krijsen als ze hem ziet en houdt pas op als hij de kamer uit is -O- . Wat we daar nou weer mee moeten...
pi_156858095
Ja toen hij die uitslag kreeg bedacht ik me ineens dat ik misschien wat aan de vroege kant was om ermee te beginnen, dus ik dacht eigen schuld ==>> dikke bult.
Maar op internet kon ik er niks over vinden dat we het misschien nog niet mochten geven ofzo. Maar ik voelde me een beetje dom dat ik er van tevoren niet over had ingelezen ofzo.

Honing weet ik wel, aardbeitjes ook. Maar kiwi leek me niet echt kwaad te kunnen. Kan het in principe ook niet. Gewoon dikke pech. Misschien over een tijdje weer eens proberen, misschien dat hij erover heen groeit?

Ja met vallen en opstaan ontdek je van alles :D .. Twas gewoon effe sneu.

Ik las wel dat mensen die allergisch zijn voor kiwi, dat ook vaak zijn voor latex _O-
Dus misschien geen naughty sm-pakjes voor ons ventje ofzo :9 haha.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 19:44:59 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_156858149
Te vroeg lijkt me niet, Twinkle. Ik geef mauw al vanaf zes maanden alle fruit. Vervelend dat hij zo heftig reageerde, maar wel fijn dat je nu iig weet dat hij er gevoelig voor is :)
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')