abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:22:19 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_156827569
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

disclaimer
pi_156827728
B was dus 1,5 jaar toen de box wegging en alleen maar om ruimte te maken voor zijn keukentje. B vond het prima erin, niet te lang maar lang genoeg zodat je was kon ophangen, de woonkamer schoonmaken etc. Sterker nog, je merkte dat hij dat afgebakende erg fijn vond.

Vanochtend heeft ie een powernap van 30 minuten in de wagen gedaan. Ben benieuwd wat het vanmiddag wordt.

Wat zo fijn is, is dat je merkt dat hij steeds langer zelf kan spelen. Hij is nu al 15 minuten bezig met oude potjes van wax, sudocreme etc. Open en dicht doen, wat past er allemaal in, heerlijk. Fijn want ik word overspoeld met werkmail, kan ik even wat wegwerken.

Praktische vraag: wat voor handschoenen hebben jullie dreumessen? B heeft nu van die wanten van de Hema. Maar met die wanten aan kan hij niet echt spelen want zijn hele hand zit er in. Bestaan er al handschoentjes voor de kleintjes? Zodat hij ermee buiten kan spelen?
pi_156827771
De box staat er bij ons nog steeds. Er zit vanalles in waar Stip niet aan mag komen :') En voor die paar maanden ga ik hem ook niet meer opruimen. Zal wel erg blij zijn als hij weg is idd!

Wij hebben in Frankrijk wantjes met duim gekocht exode, maar hij vindt dat ze niet langer aan hoeven dan 2 seconden. Het is al lastig om alleen dat duimpje erin te krijgen, dus ik weet niet of handschoenen echt praktisch zijn.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:35:46 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_156827833
Box staat hier ook nog, misschien toch es opruimen. Maar dan moeten we eerst naar IKEA om een opbergmethode voor de speels te vinden :')

Handschoenen hebben we nog niet eigenlijk.
disclaimer
pi_156827837
Handschoenen en mutsen gaan de uitdaging hier worden qua aanblijven.
Alles moet zsm af en uit
pi_156827861
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:35 schreef BlueEyes het volgende:
Handschoenen en mutsen gaan de uitdaging hier worden qua aanblijven.
Alles moet zsm af en uit
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:38:45 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156827893
Gewoon een mooie speelgoedkist oid, sq? Wij hebben een bankje O+.
KuikenGuppy
pi_156827919
Wij hebben nooit een box gehad. Niet gemist ook. Maar ja, als je niet weet wat je mist, is dat ook wel makkelijk. :D .

Burdie, wat leuk dat je draagconsulent wordt! Wat houdt dat in de praktijk eigenlijk in? Ik bedoel: ga je dan cursussen geven, een soort eigen praktijkje runnen, etc.?
Ben benieuwd hoe het zal zijn met kuiken bij Nijntje!

Wat concentratie betreft: I kan naar dingen die ze echt leuk vindt, ook echt lang kijken nu. Die blijft zo een half uur zitten, zeker als ze een beetje moe is. En ook met boekjes lezen/kijken. Maar met gewoon spelen, heeft ze het weer veel minder. Speelgoed bekijkt ze even maar gooit ze binnen een paar tellen ook weer weg. Er is tot nu toe, behalve de boekjes dan, niets waarmee ze echt lang kan spelen. Ik vraag me af of ze nu al bepaald wordt door haar omgeving en haar genen, want we hebben een enorme boekenkast staan en zijn ook echte boekenwurmen.

Dot, ik ga wel met I naar gewone musea en tentoonstellingen, maar dan doe ik haar in de draagzak. Dan kan ze goed meekijken en dan gaan we ook echt samen kijken: dus dan wijs ik dingen aan die zij leuk zal vinden, we gaan op zoek naar dieren op schilderijen enzo. Maar dan ga ik wel op een rustig moment (maandag bijv). Keith Harring lijkt me ook echt iets leuks voor kinderen!

Razz, herkenbaar van die kleding weer. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_156827949
http://www.meegroeikinder(...)rstoeltje-p-915.html

Dit gaan wij kopen van het geld dat wij nog hebben van Fedde's verjaardag
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:41:56 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156827953
Overigens zie ik in mijn omgeving dat het 'de box eruit en wat komt daarna'-moment enorm tricky is. Heb menig woonkamer zien veranderen in een soort kinderspeelparadijs waar een kdv nog jaloers op kan zijn.
KuikenGuppy
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:43:18 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_156827980
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:38 schreef Burdie het volgende:
Gewoon een mooie speelgoedkist oid, sq? Wij hebben een bankje O+.
ja, wellicht, ik weet het nog niet. Ik vind ook serieus alles lelijk, dat helpt niet mee :P

(Inb4 "zet je daar maar overheen want het wordt alleen maar erger" :'))
disclaimer
pi_156827988
Ghehe die kledingkeuze van mannen blijft bijzonder he :D
Ik verwonder me ook vaak en ondervang het meestal door kleding klaar te leggen voor de volgende dag als ik F niet zelf aankleed en/of wegbreng :@
pi_156827998
Burdie: schuldig! Maar zodra B slaapt is het gelukkig opgeruimd :)
pi_156828000
Wij hebben zo'n Stuva bak en hij heeft de onderste plank van de boekenkast, maar dat is het gelukkig wel. Op zn eigen kamer heeft hij nog een tafetje staan en zn Ikea trein, want ik wilde idd ook niet zo'n kdv-huiskamer.

Al zou ik stiekem wel de Ikea glijbaan willen O+

pi_156828009
Die glijbaan wil ik ook!
pi_156828025
Ik ook! Maar waar gaan we die zetten...tussen alle troep die er al staat voor ons jochie? Ach we kopen wel een glijbaan voor buiten en daarvoor moeten we dus handschoenen hebben. :)
pi_156828072
Ik heb 2 glijbanen voor de deur op het speelveldje, dus 1 in huis of tuin is echt nodig.
Wel wil ik graag een soort van speelhuisje in de tuin. Wij hebben echter geen gras oid en de ruimte wordt beperkt in de zomer met een motor in de tuin dus huisje moet 'aan de kant' kunnen.
De huisjes die je dan krijgt.. :X duur en lelijk tot op het bot
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:50:40 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156828120
Eentje op palen misschien Blue?
KuikenGuppy
pi_156828131
I is momenteel helemaal gek van schommels trouwens. Maandag heeft ze wel 20 minuten op een schommel gezeten. En meteen protesteren als mama even stopt met aanduwen he. Maar toen ging de kerkklok luiden... Ze zit al heel goed op zo'n 'open schommel', gaat echt prima, maar toen bedacht ze dat ze echt even moest aanwijzen waar dat klokgelui vandaag kwam. *Boem*
En hard huilen daarna, niet van de pijn, maar omdat ze niet meer op de schommel zat. Huilend: "nognkee" :D . O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:56:13 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_156828197
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:51 schreef Franny_G het volgende:
I is momenteel helemaal gek van schommels trouwens. Maandag heeft ze wel 20 minuten op een schommel gezeten. En meteen protesteren als mama even stopt met aanduwen he. Maar toen ging de kerkklok luiden... Ze zit al heel goed op zo'n 'open schommel', gaat echt prima, maar toen bedacht ze dat ze echt even moest aanwijzen waar dat klokgelui vandaag kwam. *Boem*
En hard huilen daarna, niet van de pijn, maar omdat ze niet meer op de schommel zat. Huilend: "nognkee" :D . O+ .
:D O+
Schommels zijn ook de shit :Y
disclaimer
pi_156828306
Of zo'n grote Blue dat de motor er in kan staan ;)
Wij hebben een gruwelijk lelijke in de tuin staan maar B vind hem geweldig. Via Marktplaats gekocht want nieuw vind ik die dingen echt belachelijk duur.

Ik werd net trouwens door mijn zoon achter mijn laptop vandaan gehaald ' boven bed slapen'. Uh ok…en nu ligt ie te zingen in bed.
pi_156828316
Ik zie het gewoon al voor me Franny O+
pi_156828355
Zoiets zal het ook wel worden exode.
F speelt zo graag buiten en scharrelen in de tuin wordt dan denk ik nog een stukje leuker.
pi_156828443
Het is trouwens een hele onderneming om zelf zo'n huisje in te gaan Blue, tenminste met mijn billen wel. En op dagen zoals nu (regen) zitten onze katten er in. In het huisje is ook de opslag van zijn kleine speelgoed. Zodat dat niet door de tuin heen zwerft.

Haha Franny, geweldig!
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:32:39 #25
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156830290
Mmmm. Kuiken slaapt, en we moeten over max een kwartiertje weg om op tijd bij Nijntje te zijn. Maar dit is het tweede middagslaapje in twee weken. Zal ik hem wakker maken of is het jammer van Nijntje... altijd van die lastige keuzes als moeder. :').
KuikenGuppy
pi_156830892
Hoe is het dilemma afgelopen burd?
  woensdag 14 oktober 2015 @ 15:09:41 #27
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_156831047
Wij zijn ons aan het oriënteren op een fietsstoeltje (achter) voor onze dreumes van bijna 2. Welke gebruiken jullie of raden jullie aan? Zijn er nog zaken waar we op moeten letten?
  woensdag 14 oktober 2015 @ 15:30:43 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156831512
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 15:02 schreef BlueEyes het volgende:
Hoe is het dilemma afgelopen burd?
Hij werd op tijd wakker ;)
KuikenGuppy
pi_156831598
Hier is de box er met een maand of 8 al uit gegaan. Js had/heeft er een hekel aan, dus hij stond alleen maar in de weg.

Leuk Nijntje Burd!

M'n peuter zit pas sinds een maand of twee op een achterzitje. Ik vond voorop veel gezelliger :) Maar daar zit Js nu ;)

Als je de handschoenen hebt gevonden exode, hoor ik het graag! Ben al twee jaar op zoek :')
pi_156831692
F was opzich nog niet klaar met de box, ik wel.
Meestal zat hij in de box even een boekje te lezen of zoals Pluisje van Razz alles eruit te kiepen en de hele wereld te regeren met zijn vingertje en daarbij grote kwaakverhalen te houden.
Ik kon dan rustig stofzuigen zonder dat 3 keer de zuigkracht is verminderd, de stofzuiger even zoveel keer is aan en uit gezet of dat het snoer weer opgerolt is en de stekker weer uit het stopcontact is geschoten :')
pi_156834046
Relax stofzuigen!
Oja hoe voelde dat ook al weer! :D

M'n vriendje is maandag onverwacht vrij en ik ook. De jongens gaan altijd naar het kdv op maandag...
We hebben een hele dag met z'n tweetjes! Ik zeg sushilunch O+
pi_156834671
Oh ik zet saar altijd met een boekje in dr kinderstoel als ik wil stofzuigen.

We zijn een dag bij mijn ouders en madame liep net vrolijk achter een stoel door de kamer. . O+
S. 2014
J. 2016
pi_156834849
Ooh, Burdie, ik geloof dat kuiken en I in dezelfde fase zitten. I heeft deze week ook al drie middagslaapjes overgeslagen. En vandaag op papadag, dus ik kom net thuis en tref een vrolijke I aan die aan de borst meteen in slaap valt en een totaal uitgebluste vriend die languit op de bank ligt. :D . :') .
  woensdag 14 oktober 2015 @ 18:05:56 #34
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156834900
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:03 schreef Franny_G het volgende:
Ooh, Burdie, ik geloof dat kuiken en I in dezelfde fase zitten. I heeft deze week ook al drie middagslaapjes overgeslagen. En vandaag op papadag, dus ik kom net thuis en tref een vrolijke I aan die aan de borst meteen in slaap valt en een totaal uitgebluste vriend die languit op de bank ligt. :D . :') .
:D lekker ding O+.
Ik was inderdaad ook weg, krijg ik een appje van mijn man dat kuiken bijna drie uur heeft geslapen :').
Maar vanmiddag dus ook bijna twee uur, ik wist van gekkigheid haast niet wat ik met mijn tijd moest :P.
KuikenGuppy
pi_156837097
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:41 schreef Burdie het volgende:
Overigens zie ik in mijn omgeving dat het 'de box eruit en wat komt daarna'-moment enorm tricky is. Heb menig woonkamer zien veranderen in een soort kinderspeelparadijs waar een kdv nog jaloers op kan zijn.
Komt bekend voor, al heb ik de woonkamer groot genoeg om er een speelhoek voor de kids in te richten, incl glijbaan en huisje :D Dat houdt de rest van de woonkamer nog enigszins netjes, al is het op de regenachtige dagen, zoals vandaag, één groot slagveld ;(

* Arnax *op gaat ruimen, want kids zijn naar bed...
Barney Stinson: “There are only two reasons to date a girl you've already dated: breast implants.”
  woensdag 14 oktober 2015 @ 20:17:34 #36
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_156837901
Voor wie geinteresseerd is: we hebben een ledikantje over, 60 breed en 120 lang, incl. matrasje dat slechts een paar maanden gebruikt is. Omgeving Utrecht. Eigenlijk vind ik hem zelf erg mooi, maar we hebben een andere gekregen van familie en die is wat groter, dus kan langer mee.

Tekst en foto's:
V&A / [TK] Mooi white-washed kinderledikantje 60x120 met matrasje
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_156838023
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:41 schreef Burdie het volgende:
Ik geniet ervan als er overal speelgoed ligt... :@ S'avonds veeg ik alles bij elkaar en gaat het in de bakken.
Ik kan me er gewoon niet druk over maken :@
S. 2014
J. 2016
pi_156838280
Ik vind het prima als het even een zooi is, maar no way dat ik in mijn eentje 's avonds alles ga opruimen. I helpt aan het einde van de middag mooi mee. Dat leert ze ook op het kdv. :P .

Maar verder is hier ook niet zo heel veel speelgoed waar I tegelijk mee kan spelen, dus het valt sowieso wel mee.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 20:36:29 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156838347
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik geniet ervan als er overal speelgoed ligt... :@ S'avonds veeg ik alles bij elkaar en gaat het in de bakken.
Prima toch ;) hier is het huis na kinderbedtijd weer van onszelf. Ieder zijn ding!
KuikenGuppy
pi_156838357
O hier is het overdag 1 grote bende :D
Wij ruimen altijd op als de kindjes op bed liggen.

In het begin toen we alleen Djenna hadden, ruimde ik altijd alles achter haar kont op zodra ze weer met iets anders aan het spelen was. Maar dat kostte eigenlijk zoveel energie die ik daar niet aan wilde besteden, vond het zo onzinnig.

Dus nu overdag 1 grote bende en dan fijn meespelen en genieten O+

Dat opruimen komt wel een keer ;)
En 's avonds als het allemaal opgeruimd is een keer met de stofzuiger er doorheen. Kunnen ze de volgende dag weer hun gang gaan ^O^
pi_156838404
:D Ik ging A. gisteren ook eens aanzetten tot helpen met opruimen. Dat ging ongeveer zo:

"Gooi het blokje maar in de emmer!"
*A gooit blokje in emmer*
*Mama pakt meer blokjes en gooit ze in de emmer*
*A gooit de emmer weer leeg*
*A gooit ook de emmer door de kamer*

"Zet het boekje maar in de kast!"
*A zet het boekje in de kast*
*A trekt een andere plank van de kast leeg*
*A scheurt wat bladzijden uit een boek van mama*

Ohja en m'n kind heeft een bult op heur heufd ;( Ze wilde vol overmoed wat stapjes zetten op het KDV. Op haar sokken, op de gladde vloer. Dat ging niet helemaal goed. Arm schaap.
pi_156838829
Het is hier een grote speelgoed bende :) Maar als B naar bed gaat, wordt alles opgeruimd en moet B helpen. Dat gaat eigenlijk heel goed.

Ah gossie Razz!
pi_156838896
Stappende A!

Box hebben wij ook nog staan. Ligt vanalles in. Momenteel voornamelijk balonnen omdat we die kutjumbo niet uit kunnen lopen zonder ballon :')

Nijntjehuis/museum wil ik ook nog eens heen! Dus als er een minimeet is op donderdag of vrijdag, count me in!

Handschoentjes heb ik vorig jaar gekocht. Wanten heten ze officieel geloof ik (met aparte duim)
Was geen probleem vorig jaar om ze aan te houden, ben benieuwd hoe het nu gaat. Mutsjes zijn ook geen probleem. S vindt het leuk om iets op haar hoofd te hebben.

I op de schommel O+ Sneu dat ze in al haar enthousiasme er af viel -O-

Hoe was Nijntje Burdie? Ik twijfel of dat al leuk is voor S. Hoe lang duurt die voorstelling?

Ik heb mijn kind vandaag alleen maar slapend gezien -O-
Vanmorgen sliep ze nog en toen ik net thuis kwam sliep ze weer.
Was laat want had een etentje van mn werk.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 21:09:35 #44
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156839196
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:43 schreef BlueEyes het volgende:
Ghehe die kledingkeuze van mannen blijft bijzonder he :D
Ik verwonder me ook vaak en ondervang het meestal door kleding klaar te leggen voor de volgende dag als ik F niet zelf aankleed en/of wegbreng :@
+1! Gelukkig kijkt mijn man aardig af welke combinaties ik maak. Maar soms heeft hij Lucas ern pyjamabovendeel aangetrokken :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_156839642
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:09 schreef Chanty het volgende:

[..]

+1! Gelukkig kijkt mijn man aardig af welke combinaties ik maak. Maar soms heeft hij Lucas ern pyjamabovendeel aangetrokken :')
Hier helpt peuter mijn man met uitzoeken. Heel schattig. Hoor ik manlief vragen: welke kleur is dit? En peuter zegt dan wat t is en dat dreumes liever zijn *insert andere kleur* shirt aanwil.
( man is kleurenblind, dus die weet soms echt niet welke kleur t is)
Ik leg nooit iets klaar trouwens. Het boeit me eigenlijk niet zo...
pi_156839984
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Heb hier wel t idee dat er niet teveel speelgoed moet liggen. Dan kiest hij niks meer en wil met mij spelen..
pi_156841818
Maar wat is er mis met samen spelen dan? (Afgezien dat je natuurlijk ook wel eens andere dingen moet doen)

Overigens ruim ik hier ook 2-3x per dag alles op hoor, en S'avonds is de huiskamer ook van ons.
S. 2014
J. 2016
pi_156842055
Haha, nee samen spelen is leuk. Maar af en toe kan hij ook heerlijk zelf spelen (en ik idd even iets anders). Maar dat lukt dus niet als er teveel ligt.
pi_156842135
Oh op die manier. Daar heeft saar geen last van. Die kan alles overhoop gooien en gewoon met 1 blokje spelen... en dat blokje zat onderin uiteraard :')
S. 2014
J. 2016
pi_156846018
*G* *G* GotC gefeliciteerd met je knappe peuter!!!!!!
Dag lieve T. veel plezier bij de peuters, over 6 weken ben ik er ook te vinden O+
pi_156846064
Ik heb een pedagogische, opvoedkundige, creatieve vrouw thuis dus bij ons wordt alles verantwoord aangepakt ;) :P Klinkt heel flauw, zo bedoel ik het helemaal niet. Ik ben veel beter met en voor B dan ik ooit gedacht had maar als mijn vrouw er niet was geweest, had B het een stuk saaier gehad.
Haar moeder is exact hetzelfde en die verwent B enorm met cadeautjes. En hij gaat er om de maandag heen. Dus wij hebben kasten vol speelgoed en dingen die ik niet zo snel als speelgoed had gekocht.

B speelt dus met oude potjes van sudocreme, maar ook met blokken en dan wordt er weer muziek gemaakt en dan gaat hij weer papier scheuren. Etc. (mijn schoonmoeder is jarenlang gastouder geweest). Alles wordt in etappes aangepakt. 90% van zijn speelgoed zit in een dichte kast en er staan 1 a 2 kisten met speelgoed buiten die kast. Dat wisselen we dus steeds.

De verschillen tussen mijn vrouw en mij zijn ook zo leuk (vind ik :@ ). Ik ga met hem bouwen, voetballen, stoeien, spinnen zoeken, schapen aaien, fietsen, rennen en op de koffie bij de buren. Mijn vrouw knutselt en kleurt met B, bouwt tenten onder de tafel, maakt muziek, danst en leest boekjes.

En gedurende de dag is onze woonkamer 1 groot speelgoed paradijs. Zeker omdat hij heeft ontdekt dat de kisten waar dat speelgoed inzit ook leuk zijn om op zijn hoofd te zetten. Dus die kiept hij om....
Overigens blijven onze zithoek en de eethoek speelgoed vrij, dan kan ik nog ergens zitten zonder op een Duplo blokje te stappen.
pi_156846317
Gefeliciteerd met T Gotc! *O* Grootste plannen voor het feest?

En Mabawa, zoveel schelen de onze toch niet? :o

Stip zegt mama! Hehe... Hij zei het alleen als hij pijn had maar nu gisteren ook tegen me want ik moest hem voeren en niet papa. Heel handig want ik had nog eten en papa niet :')
  donderdag 15 oktober 2015 @ 09:52:12 #53
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156846684
Bedankt! Ik kom straks nog echt afscheid nemen, we gaan eerst naar Blijdorp *O*
Hij is iig dolblij met z'n keukentje O+ Al huilend tijdens het verschonen op het lavaverschoonkussen zei hij 'Thias koooooken :'( :(' O+
pi_156846699
Gefeliciteerd GotC!!! Veel plezier in Blijdorp.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 09:54:20 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_156846724
Oooh gotc, je grote peuter! O+ gefeliciteerd en maak er een prachtige dag van!
disclaimer
  donderdag 15 oktober 2015 @ 09:55:00 #56
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156846733
GotC gefeliciteerd en veel plezier in Blijdorp!
KuikenGuppy
  donderdag 15 oktober 2015 @ 09:55:50 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_156846740
En Skittles, welkom en gefeliciteerd met je dreumes die eigenlijk al vijf maanden hier hoort :D O+ 1 jaar mama! *O*
disclaimer
pi_156847587
Gefeliciteerd GotC met T.! *O* Veel plezier in Blijdorp O+

Skittles, gefeliciteerd met Loutje O+ *O*
pi_156847651
Gotc gefeliciteerd met je grote peuter!! *O*

Skittles en Lou, welkom en gefeliciteerd *O*
S. 2014
J. 2016
pi_156847743
GotC gefeliciteerd met jullie mooie jongetje O+

En de oktoberinvasie goes on...
Welkom Loutje en Skittles *O* :*
  donderdag 15 oktober 2015 @ 11:04:46 #61
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156847898
Gotc gefeliciteerd met je peuter O+!

Loutje 1!!! Gefeliciteerd Skittles :*
pi_156848359
Gefeliciteerd met T GotC *O*

En Lou ook alweer 1 :o
Gefeliciteerd Skittles en welkom *O*
pi_156848375
O+ O+ O+

S. 2014
J. 2016
pi_156848638
Ik denk geregeld dat F niet genoeg drinkt (overdag). Moet ik me hier zorgen over maken?
Gisteren bijv:
- bv in de ochtend
- 3 slokken water
- kwart/half glas verse jus bij de lunch
- half glas water
- bv bij naar bed gaan
- 50 ml fv rond 2300

ik bied wel veel vaker drinken aan btw

Vaak lurkt hij wel 150-200/4 fv weg in de avond om vervolgens doorgelekt wakker te worden :') . Z'n drinken doet hij dus vooral voor & na de nacht en overdag krijg ik er bar weinig in. Liever zou ik zien dat hij overdag genoeg drinkt zodat die avondfles eens weg kan :)
  donderdag 15 oktober 2015 @ 11:48:04 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_156848646
Aw, dat trotse koppie GM :D O+
disclaimer
  donderdag 15 oktober 2015 @ 11:49:22 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_156848665
Geen idee fazz, maar ik krijg er bij de mijne ook amper drinken in. Alleen melk. En 2,5 slok water, als de wind goed staat. Het zal toch vast wel een keer goed komen? :D
disclaimer
pi_156848668
haha GM, ze kijkt zo trots :D
pi_156848677
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 11:47 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik denk geregeld dat F niet genoeg drinkt (overdag). Moet ik me hier zorgen over maken?
Gisteren bijv:
- bv in de ochtend
- 3 slokken water
- kwart/half glas verse jus bij de lunch
- half glas water
- bv bij naar bed gaan
- 50 ml fv rond 2300

Vaak lurkt hij wel 150-200/4 fv weg in de avond om vervolgens doorgelekt wakker te worden :') . Z'n drinken doet hij dus vooral voor & na de nacht en overdag krijg ik er bar weinig in. Liever zou ik zien dat hij overdag genoeg drinkt zodat die avondfles eens weg kan :)
Ik had die vraag ook de vorige keer bij cb. Nora dronk ook niet zo bijster veel. Op het cb zei ze dat er in voedsel ook redelijk wat vocht zit (denk aan mandarijn, appel, etc.) Hoefde me dus geen zorgen te maken. Zal waarschijnlijk bij jou ook zo zijn :)
pi_156848680
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 11:49 schreef Stormqueen het volgende:
Geen idee fazz, maar ik krijg er bij de mijne ook amper drinken in. Alleen melk. En 2,5 slok water, als de wind goed staat. Het zal toch vast wel een keer goed komen? :D
krijgt mauwtje nog fv of doe je dat helemaal niet meer?

verse melk werkt hier niet echt
  donderdag 15 oktober 2015 @ 11:51:02 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_156848700
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 11:50 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

krijgt mauwtje nog fv of doe je dat helemaal niet meer?

verse melk werkt hier niet echt
half fv, half gewone melk. Maar ik moet de melk wel opwarmen, anders blieft ze het ook niet :')

En idd, in fruit / yoghurt / groente zit ook veel vocht.

Volgens het cb adviseert men 1 liter per dag op deze leeftijd, maar daar moest de verpleegkundige zelf ook een beetje om lachen :')
disclaimer
pi_156848731
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 11:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik had die vraag ook de vorige keer bij cb. Nora dronk ook niet zo bijster veel. Op het cb zei ze dat er in voedsel ook redelijk wat vocht zit (denk aan mandarijn, appel, etc.) Hoefde me dus geen zorgen te maken. Zal waarschijnlijk bij jou ook zo zijn :)
Fruit gaat er in grote getalen in ja, wel goed om te beseffen dat ze daar dus ook hun vocht uithalen :)

In had gisteren bij wijze van experiment zelfs limonade aangeboden; bliefde hij ook niet :+
pi_156848764
En waarin bied je het aan? Als ik de hele dag tuitbekers aanbied (want beker lukt echt nog niet goed) drinkt Stip ook beduidend minder dan uit een flesje. Ik geef hem dus ook gewoon af en toe een flesje, anders drinkt hij idd te weinig en dat zie je meteen terug in een moeilijke stoelgang.
pi_156848802
tuitbeker, rietjesbeker, open beker al dan niet met rietje. Alle opties zijn gisteren weer voorbij gekomen ;)

edit; fles gisteren niet, maar is meestal ook geen succes als er geen melk in zit
  donderdag 15 oktober 2015 @ 11:58:51 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_156848811
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 11:58 schreef Fazzoletti het volgende:
tuitbeker, rietjesbeker, open beker al dan niet met rietje. Alle opties zijn gisteren weer voorbij gekomen ;)
ook herkenbaar _O- hier wordt het allemaal nukkig weggeduwd :')
disclaimer
pi_156848827
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 11:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ook herkenbaar _O- hier wordt het allemaal nukkig weggeduwd :')
hier wordt sinds kort ook 'nee, nee, nee' gezegd en driftig met het hoofd geschud :')
pi_156848868
Hm, onhandig, die kinderen met een eigen mening :P

Stip heeft ook echt een lievelingsfles :') En melk krijgt hij alleen uit een Dr. Brown fles die we nergens anders voor gebruiken, dus dat weet hij wel. Hij doet soms ook alsof hij naar bed wil zodat hij de fles krijgt, want dat hoort bij zn bedritueel. Helaas voor hem gaat hij dan ook daadwerkelijk naar bed ;)

Ik heb anders nog wel zo'n Avent oefenbeker staan als je dat een keer wilt proberen?http://www.aventwinkel.nl(...)OcxMgCFYyRGwodv-kJxA
pi_156849039
Saar drinkt vandaag gelukkig heel goed uit de tuitbeker want haar limonadefles ligt bij mn ouders (zo'n difrax handgreepfles)
Mooi moment om t uit te testen want ik was die fles wel zat... :P maar wij hebben rietjesbekers van hema en nuby, avent oefenbeker, tuitbeker van hema.. en de fles blijft favo... }:|
S. 2014
J. 2016
  donderdag 15 oktober 2015 @ 12:19:03 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_156849180
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Saar drinkt vandaag gelukkig heel goed uit de tuitbeker want haar limonadefles ligt bij mn ouders (zo'n difrax handgreepfles)
Mooi moment om t uit te testen want ik was die fles wel zat... :P maar wij hebben rietjesbekers van hema en nuby, avent oefenbeker, tuitbeker van hema.. en de fles blijft favo... }:|
drinkt Saar limonade? Drinkt ze wel andere dingen?

Ik durf zoete drank nog niet aan, bang dat ik straks een suikerjunk heb :')

[ Bericht 8% gewijzigd door SQ op 15-10-2015 12:48:31 ]
disclaimer
pi_156849662
Van harte met je peuter, GotC!
pi_156849739
Mijn dreumessen met mening blieven geen water, want dat is echt vergif. :{w Ze drinken daardoor hele slappe diksap. En als ik het te slap maak dan is het ook vergif, want dan krijg ik de fles na één slokje weer in mijn handen gedrukt inclusief boze blik van S. :')

GotC gefeliciteerd met T! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')