quote:At least one powerful bomb blast near Ankara's main rail station rocks Turkish capital, semi-official Anadolu Agency says
bronquote:Bij een explosie in het centrum van de Turkse hoofdstad Ankara zijn zeker twintig mensen omgekomen. Het dodental loopt waarschijnlijk op, meldden Turkse media zaterdag. De ontploffing was bij het belangrijkste treinstation van de stad. Volgens eerste berichten blies een man met een bomgordel zich op in het publiek.[lees verder in bron].
Bronquote:De aanslag vond plaats bij het belangrijkste treinstation van de stad, waar op dat moment een vredesmars gehouden werd. De aanwezigen wilden zo hun zorgen uiten over het gewapende conflict tussen de Turkse overheid en de Koerdische terreurbeweging PKK, dat de laatste weken weer hevig is opgelaaid[..lees meer in bron..].
Jezusquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:49 schreef _ANKA_ het volgende:
Eerste beelden van de explosie:
https://twitter.com/tuhafamagercek/status/652766065806700548
De oorlog is nu eenmaal een gegeven. Dit gaan we ook hier krijgen. Nogmaals, de zeventig jaar durende vrede die we als Nederland hebben gekend is voorbij. Europa wordt meegesleurd in een bloedige oorlog.quote:
Met menselijke trekken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:53 schreef Chadi het volgende:
[..]
De mensheid met onmenselijke trekken.
Dan krijg je bommen op aanhangers van een Koerdische partij?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 11:12 schreef Woestijnvos het volgende:
Dat krijg je, als je bommen op Koerden dropt.
Dat zijn juist menselijke trekken. Wij hebben npg steeds onze primale instincten. We verschillen niet eens zoveel van andere roofdieren.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:53 schreef Chadi het volgende:
[..]
De mensheid met onmenselijke trekken.
Je bedoeld de zionisten?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:29 schreef bijdehand het volgende:
Is IS boos omdat Erdogan niet meer wil betalen?
wist niet dat erdogan een zionist isquote:
Gelukkig kan men altijd een veilig onderkomen vinden in Europa als er nood aan de man is.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 12:55 schreef Ryan3 het volgende:
Staat nu ongeveer het hele Midden-Oosten in brand? Ik bedoel, begint te lijken op een mini-burgeroorlog. En Palestijnen gaan met messen de straat op om Israëli af te slachten. Waar is het nu nog vrede daar? Ja, in de V.A.E., Qatar, Koeweit?
In Koeweit en Jordanie misschien nog vrede, in V.A.E., Qatar etc. is volgens mij ook van alles aan de hand dat we gewoon niet horen. Daarnaast zijn de VAE en Qatar ook actief in Syrie.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 12:55 schreef Ryan3 het volgende:
Staat nu ongeveer het hele Midden-Oosten in brand? Ik bedoel, begint te lijken op een mini-burgeroorlog. En Palestijnen gaan met messen de straat op om Israëli af te slachten. Waar is het nu nog vrede daar? Ja, in de V.A.E., Qatar, Koeweit?
Hoezo? Er is altijd oorlog geweest overal. Het is opzich ook nog menselijk.quote:
Laat ik het eens met een plaatje verduidelijkenquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 12:55 schreef bijdehand het volgende:
[..]
wist niet dat erdogan een zionist isweer iets geleerd
Jij moet een boek schrijven; ik zal het lezen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 13:10 schreef Deadre het volgende:
[..]
Laat ik het eens met een plaatje verduidelijken
[ afbeelding ]
En waarom dat?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 13:11 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jij moet een boek schrijven; ik zal het lezen.
Jouw visie op de wereld zal voor mij de ogen openen en ik gok ook voor velen anderen. Ik vind het super interessant!! !quote:
Het is goed knulquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 13:16 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jouw visie op de wereld zal voor mij de ogen openen en ik gok ook voor velen anderen. Ik vind het super interessant!! !
Nee, serieus. Ik ben zeer zeker benieuwd naar jou standpunten en hoe je er aan komt. Zonder sarcasme.quote:
Mijn standpunt komt meer in de buurt van de waarheid (voldoende bronnen en bewijzen) , dan jouw standpunt over Erdoganquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 13:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, serieus. Ik ben zeer zeker benieuwd naar jou standpunten en hoe je er aan komt. Zonder sarcasme.
dat zou ik graag ergens willen lezen zodat ik eventueel mijn standpunt aan kan passen. Mits er iets wordt bewezen!quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 13:25 schreef Deadre het volgende:
[..]
Mijn standpunt komt meer in de buurt van de waarheid (voldoende bronnen en bewijzen) , dan jouw standpunt over Erdogan
twitter:Conflicts twitterde op zaterdag 10-10-2015 om 13:33:47REPORTS: HDP suggesting that the death toll could be as high as 69 people in #Ankara bombing. #Turkey.https://t.co/ozPa8YWpJ3 reageer retweet
De meeste mensen in het M-O leven in vrede. Als een paar EU-radicalen en separatisten in Oekraine tegen elkaar vechten, zeg je immers ook niet dat heel Europa in brand staat.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 12:55 schreef Ryan3 het volgende:
Snel je rukbunker in dus!!quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:53 schreef Elzies het volgende:
[..]
De oorlog is nu eenmaal een gegeven. Dit gaan we ook hier krijgen. Nogmaals, de zeventig jaar durende vrede die we als Nederland hebben gekend is voorbij. Europa wordt meegesleurd in een bloedige oorlog.
Ja, dat is uiteraard bij wijze van spreke. Wat ik bedoel is dat bijna geen enkel land in het Midden-Oosten zonder gewelddadige conflicten lijkt te zijn.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De meeste mensen in het M-O leven in vrede. Als een paar EU-radicalen en separatisten in Oekraine tegen elkaar vechten, zeg je immers ook niet dat heel Europa in brand staat.
Het valt nog best mee.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 12:55 schreef Ryan3 het volgende:
Kun je Turkije bijzetten in het geel. Israël wordt weer vuurrood binnenkort. In Saudi-Arabië schuift het ook bij de sji-minderheid. Egypte zie ik toch als een onderdrukte burgeroorlog dus geel.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:38 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Het valt nog best mee.
[ afbeelding ]
Rekenen we conflicten met de buren ook mee?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kun je Turkije bijzetten in het geel. Israël wordt weer vuurrood binnenkort. In Saudi-Arabië schuift het ook bij de sji-minderheid. Egypte zie ik toch als een onderdrukte burgeroorlog dus geel.
Was er ook maar 1 demonstrant waaruit bleek tegen het geweld van de PKK te zijn? Of liepen er mensen met Turkse vlaggen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:50 schreef paddy het volgende:
Heb OP iets aangepast want geen bron.
2 bronnen toegevoegd
Mensen die hun zorgen uiten over de situatie tussen de PKK en de Turkse overheid. En dan zo de mond gesnoerd worden.
Ik vervloek dergelijke daders.
Heel veel sterkte daar. Uiteraard alleen voor de mensen die hun stem zonder geweld willen laten horen.
Sinds wanneer boeit dat? Ze waren aan het protesteren tegen het conflict tussen de staat en de PKK, inhoudende dat het moest stoppen en er toenadering gezocht moest worden tot elkaar. Sinds wanneer moet er TEGEN de PKK gedemonstreerd worden of met Turkse vlaggen gezwaaid dienen te worden voordat er sprake kan zijn van een (vreedzame) demonstratie. Wanneer is die maatstaf ingevoerd, vertel eens.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:04 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Was er ook maar 1 demonstrant waaruit bleek tegen het geweld van de PKK te zijn? Of liepen er mensen met Turkse vlaggen?
Je bent met ons of tegen ons is toch zeker geen nieuwe opvatting he.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:09 schreef primakov het volgende:
[..]
Sinds wanneer boeit dat? Ze waren aan het protesteren tegen het conflict tussen de staat en de PKK, inhoudende dat het moest stoppen en er toenadering gezocht moest worden tot elkaar. Sinds wanneer moet er TEGEN de PKK gedemonstreerd worden of met Turkse vlaggen gezwaaid dienen te worden voordat er sprake kan zijn van een (vreedzame) demonstratie. Wanneer is die maatstaf ingevoerd, vertel eens.
Tegen het geweld van de PKK zijn != tegen PKK zijn.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:09 schreef primakov het volgende:
[..]
Sinds wanneer boeit dat? Ze waren aan het protesteren tegen het conflict tussen de staat en de PKK, inhoudende dat het moest stoppen en er toenadering gezocht moest worden tot elkaar. Sinds wanneer moet er TEGEN de PKK gedemonstreerd worden of met Turkse vlaggen gezwaaid dienen te worden voordat er sprake kan zijn van een (vreedzame) demonstratie. Wanneer is die maatstaf ingevoerd, vertel eens.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:04 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Was er ook maar 1 demonstrant waaruit bleek tegen het geweld van de PKK te zijn? Of liepen er mensen met Turkse vlaggen?
Ik heb aan deze zin als antwoord niets toe te voegen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:09 schreef primakov het volgende:
[..]
Sinds wanneer boeit dat? Ze waren aan het protesteren tegen het conflict tussen de staat en de PKK, inhoudende dat het moest stoppen en er toenadering gezocht moest worden tot elkaar.
Dus... je moet tegen de PKK zijn, anders moet je dood?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:16 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Tegen het geweld van de PKK zijn != tegen PKK zijn.
Tegen het geweld van de PKK zijn == het willen stoppen van geweld.
Leuk geprobeerd
Gelukkig laten jij, whistle, clapclapyourhands en Slayage zien wat voor rare denkbeelden jullie erop na houden en dat jullie perspectief zwaar verkleurd is door dit soort veronderstellingen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:16 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Tegen het geweld van de PKK zijn != tegen PKK zijn.
Tegen het geweld van de PKK zijn == het willen stoppen van geweld.
Leuk geprobeerd
overal behalve in Syrie Libie en Irakquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 12:55 schreef Ryan3 het volgende:
...weet iemand hier iets meer van?quote:Guys, there's been a 2nd attack, approximately 4 hours after the first in another busy spot (konur sokak, Kızılay) . Nobody knows about this right now. Because Twitter and Facebook has been blocked and channels are now reporting that a ban has been placed by the state for displaying anything about the explosions and related events in the news.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:49 schreef _ANKA_ het volgende:
Eerste beelden van de explosie:
https://twitter.com/tuhafamagercek/status/652766065806700548
Ik las de ergste bomaanslag ooit in Turkije.twitter:abyasun twitterde op zaterdag 10-10-2015 om 13:44:01#Photo of the day. It reads: 'Peace, now.' From blast site in Ankara. #Turkey Pic: Anonymous http://t.co/uo0v4YWJXw reageer retweet
CnnTurk doet gewoon verslag.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:43 schreef myShizzle het volgende:
Van Reddit:
[..]
...weet iemand hier iets meer van?
Iran. Baken van stabiliteit vergeleken met de rest.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 12:55 schreef Ryan3 het volgende:
Nou ja, behalve dan op het gebied van mensenrechten...quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:49 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Iran. Baken van stabiliteit vergeleken met de rest.
Dus dit klopt?:quote:
Kan daar niks over vinden...quote:there's been a 2nd attack, approximately 4 hours after the first in another busy spot (konur sokak, Kızılay)
Daar hadden we het niet over slimbo. Het ging over binnenlandse veiligheid.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, behalve dan op het gebied van mensenrechten...
Op CNNTurk gaat het momenteel over een samenvatting van de eerste verklaringen van de ministers, dus weet het niet, maar dat er een ban is op verslaggeving is onzin als zelfs de ministers live optreden voor de pers.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:49 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Dus dit klopt?:
[..]
Kan daar niks over vinden...
Durf je nu echt te beweren dat er atm een burgeroorlog gaande is in Tr of dat dat nieuw is? Turkije heeft dit soort aanslagen altijd gehad.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kun je Turkije bijzetten in het geel. Israël wordt weer vuurrood binnenkort. In Saudi-Arabië schuift het ook bij de sji-minderheid. Egypte zie ik toch als een onderdrukte burgeroorlog dus geel.
Die zijn niet echt van de zelfmoordaanslagen toch?quote:
Nee, klopt, maar dat legt dus wel een schaduw over dat gegeven van een baken van vrede.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:50 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Daar hadden we het niet over slimbo. Het ging over binnenlandse veiligheid.
Hey Xaban, google eens hoe de demo genoemd werd? Zegt alles wel he? Of wil jij, fervente akp aanhanger, beweren dat dit PKK sympathisanten zijn? Zodat je het weet goed kan praten?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:04 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Is dat al zeker dan?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:52 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Die zijn niet echt van de zelfmoordaanslagen toch?
Lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Ik schat zelf de 'diepe staat', oftewel machtige elementen in het machtsstructuur van de Turkse samenleving die baat hebben bij verdere instabiliteit (om de AKP bijvoorbeeld in diskrediet te brengen), of de ultranationalistische elementen die simpelweg 'wraak' willen nemen op de Koerden.quote:
Het 'sterven voor je vaderland' is iig wel een 'groot goed'.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:52 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Die zijn niet echt van de zelfmoordaanslagen toch?
Het is natuurlijk ook een wat sterker statement dan met eieren gooien naar vermeende subversieve elementen binnen een door jou geliefd land.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het 'sterven voor je vaderland' is iig wel een 'groot goed'.
En de zelfmoordpleger hebben ze via een uitzendbureautje gevonden?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:54 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Ik schat zelf de 'diepe staat', oftewel machtige elementen in het machtsstructuur van de Turkse samenleving die baat hebben bij verdere instabiliteit (om de AKP bijvoorbeeld in diskrediet te brengen), of de ultranationalistische elementen die simpelweg 'wraak' willen nemen op de Koerden.
Wat heb ik hier nou weer mee te maken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook een wat sterker statement dan met eieren gooien naar vermeende subversieve elementen binnen een door jou geliefd land.
Wie zegt dat het zelfmoordaanslagen zijn geweest? Wat ik tot nu heb gelezen is men daar nog niet zeker van. Bovendien zijn er talloze non-Islamitische politieke/militante partijen in Turkije die het concept zelfmoordaanslag als middel gebruiken in het politieke domein, zoals de DHKP-C, PKK, etc. De politiek in Turkije is dermate gepolariseerd, dat er genoeg heethoofden (aan alle kanten) zijn te vinden die hun leven graag zouden willen geven voor het groter goed of iets dergelijks als wraak.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:59 schreef Morendo het volgende:
[..]
En de zelfmoordpleger hebben ze via een uitzendbureautje gevonden?
Verdiep je eens in de 'deep state' waar Intellectueel het over heeft.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:59 schreef Morendo het volgende:
[..]
En de zelfmoordpleger hebben ze via een uitzendbureautje gevonden?
Zij dus (Kübra Meltem Mollaoğlu):twitter:Conflicts twitterde op zaterdag 10-10-2015 om 16:04:40BREAKING: #HDP candidate for #Istanbul confirmed killed in bombing in #Ankara, #Turkey. https://t.co/9xTfKYBl0N reageer retweet
IK ben bekend met de term maar dat is meer iets voor BNW denk ik.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verdiep je eens in de 'deep state' waar Intellectueel het over heeft.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
IK ben bekend met de term maar dat is meer iets voor BNW denk ik.
Er was vrij weinig BNW aan toen de premiers van het land daarmee moesten dealen, de rechtzaken waren ook vrij weinig BNW.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
IK ben bekend met de term maar dat is meer iets voor BNW denk ik.
twitter:zeynep twitterde op zaterdag 10-10-2015 om 15:53:18OMG. Turkish government just banned all media from reporting of the biggest terror attack in Turkey's history, killing 86+ people. WHAT?!?! reageer retweet
Man. Niet te geloven.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:15 schreef Intellectueel het volgende:
twitter:zeynep twitterde op zaterdag 10-10-2015 om 15:53:18OMG. Turkish government just banned all media from reporting of the biggest terror attack in Turkey's history, killing 86+ people. WHAT?!?! reageer retweet
twitter:jwsal twitterde op zaterdag 10-10-2015 om 14:55:52'After bombing attack in Ankara, deputy PM Akdogan made a decision to ban news about the attack' #Ankara #Turkey https://t.co/KfOO5EAgUg reageer retweet
twitter:WashingtonPoint twitterde op zaterdag 10-10-2015 om 15:14:47Most common used Internet providers blocked Twitter in Turkey, if it is not a total ban. https://t.co/1OrUvK8gIp reageer retweet
Die ban is waarschijnlijk wel waar. Het feit dat er media zijn die zich daar niet aan houden is een tweede.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is niet waar.
CNNTURK
HaberTurk
TRT
maken er momenteel allemaal een voor een verslag van.
Livestreams en gaan uitsluitend over de aanslagen.
Er is altijd nog social media. Of dat moet inmiddels ook al geblokkeerd zijn...quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:15 schreef Intellectueel het volgende:
Dogan misschien, maar TRT, neuh.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:25 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Die ban is waarschijnlijk wel waar. Het feit dat er media zijn die zich daar niet aan houden is een tweede.
Ik hoor dat die voornamelijk wat discussiërende hoofden laten zien, en niet beelden van de explosie/omgeving/etc.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dogan misschien, maar TRT, neuh.
Zelfs de schoothondjes en uitlaatkleppen van de AKP zoals Ahaber hebben het er over
http://www.ahaber.com.tr/webtv/canli-yayin
In het midden zie je constant de beelden van de omgeving.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:30 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik hoor dat die voornamelijk wat discussiërende hoofden laten zien, en niet beelden van de explosie/omgeving/etc.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In het midden zie je constant de beelden van de omgeving.
En nu zelfs verbonden met een correspondent uit Ankara over de laatste ontwikkelingen.
quote:
- Condoleances.quote:
3 gun ulusal yas karariquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:42 schreef Triggershot het volgende:
Nu persconferentie van Davutoglu.
Live en uiteraard met de pers.
http://www.ahaber.com.tr/webtv/canli-yayin
2 mannenquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:46 schreef deedeetee het volgende:
Nu.nl zegt een man met een bomgordel maar hoe kunnen er dan zo vreselijk veel slachtoffers zijn gevallen ? Afschuwelijke zaak, zoveel mensen dood en gewond....
Dikke man, enorme gordel.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:46 schreef deedeetee het volgende:
Nu.nl zegt een man met een bomgordel maar hoe kunnen er dan zo vreselijk veel slachtoffers zijn gevallen ? Afschuwelijke zaak, zoveel mensen dood en gewond....
dan nog.... onbegrijpelijk.... ik hoop dat ze de gewonden snel kunnen afvoeren naar ziekenhuizen.quote:
Er zijn ook al meerdere demonstraties aan de gang tegen de regeringtwitter:TurkKick twitterde op zaterdag 10-10-2015 om 16:31:04#Turkey 1st they were hit by bombs in #Ankara & after bomb attack police gassed & nailed em down - a #NATO state! http://t.co/ceffM2vsb2 reageer retweet
twitter:diehimbeertonis twitterde op zaterdag 10-10-2015 om 16:34:01People gathered in #ankara after blasts. Chanting "Murderer Erdogan" https://t.co/S98DxBo81L reageer retweet
Hij begint wel lekker te stotteren als hij het over de daders heeft.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
- Condoleances.
- 3 dagen rouw
- 86 doden
- 180 + gewonden
- Sterke aanwijzingen dat het zelfmoordaanslagen zijn
- Belang van eenheid ongeacht politieke opvattingen
- Trap niet in de val van provocaties, ongeacht je stroming, etniciteit of politiek voorkeur.
- Vergaderen met oppositie leiders
- Waarschuwen voor voorbarige conclusies met alle gevolgen van dien.
Idem. Kijk er nu naar op tv. Ze showen geen lichamen ofzo. Maar of dat erg is.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is niet waar.
CNNTURK
HaberTurk
TRT
maken er momenteel allemaal een voor een verslag van.
Livestreams en gaan uitsluitend over de aanslagen.
Je hebt heel veel regels daarover, met name voor het beschermen van kinderen, dat je voor een bepaalde tijdstip dingen niet mag tonen, of helemaal niet, niet perse terreurgerelateerd, roken, bloed etc worden ook allemaal gecensureerd in series.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:06 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Idem. Kijk er nu naar op tv. Ze showen geen lichamen ofzo. Maar of dat erg is.
Heb je daar beelden van?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:49 schreef Nintex het volgende:
Vlak na de aanslag werden de slachtoffers en mensen die probeerden te vluchten in elkaar gemept en bestookt met traangas door de oproer politie.Er zijn ook al meerdere demonstraties aan de gang tegen de regeringtwitter:TurkKick twitterde op zaterdag 10-10-2015 om 16:31:04#Turkey 1st they were hit by bombs in #Ankara & after bomb attack police gassed & nailed em down - a #NATO state! http://t.co/ceffM2vsb2 reageer retweet
twitter:diehimbeertonis twitterde op zaterdag 10-10-2015 om 16:34:01People gathered in #ankara after blasts. Chanting "Murderer Erdogan" https://t.co/S98DxBo81L reageer retweet
Lastig, je kunt je als militant in Istanbul en Ankara echt niet goed organiseren zoals je dat wel in de bergen en platteland kunt doen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:11 schreef Slaro het volgende:
Als het geweld zich naar de straten van de grote steden gaat verplaatsen, lees Ankara en Istanbul, dan heb je toch feitelijk ook in Turkije met een soort burgeroorlog te maken.
quote:Persbureau AP meldt dat de Turkse regering de verspreiding van afbeeldingen en videobeelden van de dubbele bomaanslag van zaterdag in Ankara voorlopig verbiedt. Beelden waarop de aanslag zelf of verminkte en bebloede slachtoffers te zien zijn en beelden die 'paniek zaaien' zijn taboe. Als media de voorschriften niet naleven moeten ze vrezen helemaal op zwart te gaan, waarschuwde de regering.
Veel inwoners van Ankara melden dat ze geen toegang hebben tot Twitter en andere sociale media. Het is onduidelijk of de Turkse overheid die heeft geblokkeerd. Dat heeft zij in het verleden al meermaals gedaan.
Lijkt me niet dat het hierbij om de PKK gaat. Je gaat niet opeens de wapens neerleggen als je eerst een aanslag gepleegd hebt...twitter:AlArabiya_Eng twitterde op zaterdag 10-10-2015 om 17:14:54#BREAKING: Turkish PM says ISIS, PKK militants and leftist DHKP/C are potential suspects, investigation continuing http://t.co/T2WBT0ZQP7 reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
Standaard. Om mensen mak te houden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:21 schreef primakov het volgende:
Waarom dan dat verbod mbt verspreiding? Wat voor idioterie is dat nou weer?
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:26 schreef primakov het volgende:
Heftige beelden van na de aanslag
Jezus mina zeg, heb ik toch maar even afgezet.... de tering.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I´m back.
Ik ook, onvoorstelbaar wat een ellende. Waarom doen mensen elkaar dit toch aan ????quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jezus mina zeg, heb ik toch maar even afgezet.... de tering.
Het is idd onbegrijpelijk.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ook, onvoorstelbaar wat een ellende. Waarom doen mensen elkaar dit toch aan ????
Ja want PKK = alle koerden, dat heb je helemaal goed gezien.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:29 schreef Loekie1 het volgende:
Nee hoor, en de koerden krijgen nog de schuld ook van PM.
De meeste Koerden zijn niet terroristisch, maar meeste terreur is wel Koedisch.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:42 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Ja want PKK = alle koerden, dat heb je helemaal goed gezien.
Wat is ditquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De meeste Koerden zijn niet terroristisch, maar meeste terreur is wel Koedisch.
Iets met spanning tussen HDP en de rest van Turkije.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 18:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
waarom zou je gefouilleerd worden?
De demonstraties zijn niet op de door de overheid toegewezen beveiligde gebieden gehouden, waar er wel en standaard iedereen wordt gefouilleerd, dan is nu de vraag, gaan we echt pleiten dat de overheid iedereen preventief gaat fouilleren als ze zich op straat inzamelen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 18:32 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Iets met spanning tussen HDP en de rest van Turkije.
Je kunt iig een shitload aan agenten inzetten ipv het zo vrij en los te laten.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 18:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De demonstraties zijn niet op de door de overheid toegewezen beveiligde gebieden gehouden, waar er wel en standaard iedereen wordt gefouilleerd, dan is nu de vraag, gaan we echt pleiten dat de overheid iedereen preventief gaat fouilleren als ze zich op straat inzamelen?
En dan zijn er mensen die dit als een triomf zien.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jezus mina zeg, heb ik toch maar even afgezet.... de tering.
Wat had dat verholpen, als iemand zich in de menigte onopvallend mengt en vervolgens zich alsnog opblaast, is er überhaupt een hoeveelheid aan agenten die dat had kunnen verhelpen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 18:36 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je kunt iig een shitload aan agenten inzetten ipv het zo vrij en los te laten.
Iets met signaal geven?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 18:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat had dat verholpen, als iemand zich in de menigte onopvallend mengt en vervolgens zich alsnog opblaast, is er überhaupt een hoeveelheid aan agenten die dat had kunnen verhelpen?
Wie dan? Correct me if I'm wrong, maar wordt er hier niet massaal gejuicht als men bommen dropt op IS, waarbij tot nu toe volgens westerse bronnen honderden burgers om het leven zijn gekomen, want dat leidt tot eenzelfde soort beelden hoor, ondanks dat jij het dan niet ziet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 18:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
En dan zijn er mensen die dit als een triomf zien.
Luister, als er vanuit de overheid een signaal wordt gegeven moeten mensen moeite doen voor dot soort dingen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 18:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Iemand die op het punt staat zichzelf op te blazen afschrikken?
Er zijn wat reacties weggehaald van wat nationalistische Turken die dit als karma bestempelden, in hun perspectief werd er voor de PKK gedemonstreerd.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 18:54 schreef kkdhd het volgende:
[..]
Wie dan? Correct me if I'm wrong, maar wordt er hier niet massaal gejuicht als men bommen dropt op IS, waarbij tot nu toe volgens westerse bronnen honderden burgers om het leven zijn gekomen, want dat leidt tot eenzelfde soort beelden hoor, ondanks dat jij het dan niet ziet.
Wat voor signaal dan, wat had de overheid moeten doen wat het niet heeft gedaan, preventief fouilleren of een shitload aan agenten die er al stonden? Onder de politie heb je nu al 2 doden en stuk of 5/6 gewonden, waar heb jij het over?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 18:57 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Luister, als er vanuit de overheid een signaal wordt gegeven moeten mensen moeite doen voor dot soort dingen.
Dit ging wel erg makkelijk, he?
twitter:CNNTURK_ENG twitterde op zaterdag 10-10-2015 om 19:14:27#LIVE CNN Türk reporter shows a small metal marble retrieved from scene after terror attack in Ankara #Turkey http://t.co/3eTbMTQeTD reageer retweet
Wat de overheid had of moeten doen moet volgens mij nog blijken, me dunkt dat er nu extensief onderzoek gedaan dient te worden naar of er genoeg veiligheidsmaatregelen genomen zijn en of er genoeg aan risk-assessment is gedaan door de politie en/of veiligheidsdienst. Ze kaart niet eens een slecht punt aan indachtig de aanslag in Suruc.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 19:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat voor signaal dan, wat had de overheid moeten doen wat het niet heeft gedaan, preventief fouilleren of een shitload aan agenten die er al stonden? Onder de politie heb je nu al 2 doden en stuk of 5/6 gewonden, waar heb jij het over?
Wat betekent dat?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 19:22 schreef Intellectueel het volgende:
[ afbeelding ]twitter:CNNTURK_ENG twitterde op zaterdag 10-10-2015 om 19:14:27#LIVE CNN Türk reporter shows a small metal marble retrieved from scene after terror attack in Ankara #Turkey http://t.co/3eTbMTQeTD reageer retweet
De bom was waarschijnlijk volgestopt met kleine metalen balletjes zodat de impact/schade aan mensen groter zou zijn.quote:
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 19:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Triest gebeuren weer. Echt onbegrijpelijk dat mensen zelfs ruzie gaan zoeken met de politie na een bomaanslag.
Maar het waren zelfmoordacties toch? Zijn dat dan ook schrapnel bommen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 19:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Triest gebeuren weer. Echt onbegrijpelijk dat mensen zelfs ruzie gaan zoeken met de politie na een bomaanslag. Ipv rustig te blijven en mensen proberen te helpen...
[..]
De bom was waarschijnlijk volgestopt met kleine metalen balletjes zodat de impact/schade aan mensen groter zou zijn.
Ja het was waarschijnlijk een zelfmoordactie maar de bom volstoppen met balletjes (of spijkers) richt een hoop meer schade aan door de luchtdruk die er ontstaat. Je raakt dus mensen op flinke afstand ook ipv alleen degene die direct om je heen staan.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 19:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar het waren zelfmoordacties toch? Zijn dat dan ook schrapnel bommen?
Ietsje professioneler dan schroot in zo'n bom proppen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 19:22 schreef Intellectueel het volgende:
[ afbeelding ]twitter:CNNTURK_ENG twitterde op zaterdag 10-10-2015 om 19:14:27#LIVE CNN Türk reporter shows a small metal marble retrieved from scene after terror attack in Ankara #Turkey http://t.co/3eTbMTQeTD reageer retweet
Ja, treurige shit dit, ongelofelijk.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 19:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja het was waarschijnlijk een zelfmoordactie maar de bom volstoppen met balletjes (of spijkers) richt een hoop meer schade aan door de luchtdruk die er ontstaat. Je raakt dus mensen op flinke afstand ook ipv alleen degene die direct om je heen staan.
Interessante insteek.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 19:10 schreef Mytho het volgende:
ze beginnen op de palestijnen te lijken, veel bommen en ze krijgen vanzelf een zetel bij de VN, en gratis geld.
en Nobelprijs zoals Arafat
Kan je dit verduidelijken?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 19:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
maar de bom volstoppen met balletjes (of spijkers) richt een hoop meer schade aan door de luchtdruk die er ontstaat. Je raakt dus mensen op flinke afstand ook ipv alleen degene die direct om je heen staan.
Het verbaast mij sowieso wel dat je in hartje Ankara een aanslag kan plegen van zo een formaat, maar desalniettemin ben ik dan alsnog wel benieuwd naar wat voor gepast signaal of maatregel er zou getroffen moeten worden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 19:27 schreef primakov het volgende:
[..]
Wat de overheid had of moeten doen moet volgens mij nog blijken, me dunkt dat er nu extensief onderzoek gedaan dient te worden naar of er genoeg veiligheidsmaatregelen genomen zijn en of er genoeg aan risk-assessment is gedaan door de politie en/of veiligheidsdienst. Ze kaart niet eens een slecht punt aan indachtig de aanslag in Suruc.
Normaal als een bom ontploft raak je vooral de mensen direct om je heen (door de explosie zelf dus). De explosie brengt ook een hoop luchtdruk met zich mee. Door bommen te versterken met metalen balletjes worden die metalen balletjes tijdens de explosie met gigantische snelheid en kracht naar alle kanten geschoten waardoor dus een hoop mensen gewond raken of zelfs kunnen sterven.quote:
Als iets ontploft waar een hoop metalen balletjes bij zitten is het toch niet moeilijk om voor te stellen dat die met een flinke snelheid wegvliegen? En die doen behoorlijk zeer als ze hard genoeg tegen je aan komen. Een kogel doet ook zeer als die tegen je aan komt namelijk.quote:
Ah ja zo. Ik dacht dat je bedoelde dat doordat er meer metaal in de bom zat(de balletjes) dat dat de luchtdruk deed verhogen. Maar er wordt dus meer metaal verplaatst door de luchtdruk zelf.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 19:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Normaal als een bom ontploft raak je vooral de mensen direct om je heen (door de explosie zelf dus). De explosie brengt ook een hoop luchtdruk met zich mee. Door bommen te versterken met metalen balletjes worden die metalen balletjes tijdens de explosie met gigantische snelheid en kracht naar alle kanten geschoten waardoor dus een hoop mensen gewond raken of zelfs kunnen sterven.
Bomaanslagen is niet hun stijl. En ze hebben bovendien niets aan meer chaos.quote:
Iedereen die iets fout doet is zionist!quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 12:55 schreef bijdehand het volgende:
[..]
wist niet dat erdogan een zionist isweer iets geleerd
Helaas is het de realiteit. Wen er maar alvast aan zou ik zeggen...quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 20:12 schreef Poison-Ivy het volgende:
Ik begin er niet eens aan. Van die enge beelden te bekijken. Ik kan het niet tegen en ik wordt er zeker weten diep diep triest van. Ik vermijd het.
Dat vind ik ook een nadeel van de media van nu.
Kerel, ik vind alle geweld gewoon kut. Ook van de westerse kant.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 18:54 schreef kkdhd het volgende:
[..]
Wie dan? Correct me if I'm wrong, maar wordt er hier niet massaal gejuicht als men bommen dropt op IS, waarbij tot nu toe volgens westerse bronnen honderden burgers om het leven zijn gekomen, want dat leidt tot eenzelfde soort beelden hoor, ondanks dat jij het dan niet ziet.
Heb je ook een vertaling?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 20:42 schreef Beathoven het volgende:
Irak Şam İslam Devleti (IŞİD), Ankara’daki barış mitingine katılmak için 86 kişini öldüğü, 186 kişinin de yaralandığı saldırıyla ilgili sosyal medya üzerinden bir mesaj yayınladı. Saldırının ‘tebrik’ edildiği açıklamada, ‘ölü sayısının artması temennisi’nde bulunuldu.
© AFP 2015/ TAUSEEF MUSTAFA
100 IŞİD militanı Türkiye’de eylem hazırlığında
Ankara'da tren garı kavşağında sabah saatlerinde meydana gelen patlamalarla ilgili IŞİD'in Türkçe haber sayfasına ait Twitter hesabından bir mesaj yayınlandı.
Mesajda, "Ankara'da gerçekleşen mitingde kafir komünistlerden 40'a yakın ölü ve 100'den fazla yaralı var. Yapanları tebrik ediyoruz. Allah'a hamd olsun ki Ankara'da komünistlerin mitinginde patlama olmuş. Birçok ölü ve yaralı varmış. Allah'ım ölülerinin sayısını artır. Halay çeken komünistler bu meydan kanlı meydan sloganı atarken bomba patlıyor. Barış isteyenler bunlar mı? Kanda boğuldunuz hamd olsun" denildi.
© FOTOĞRAF: TWITTER
IŞİD en az 86 kişinin hayatını kaybetiği saldırıyı Twitter'dan 'tebrik etti.'
Tamamını oku: http://tr.sputniknews.com(...)r.html#ixzz3oBfLJ0Hl
------------
IS schijnt ook iets naar buiten gebracht te hebben.
Ja. Dat ze blij zijn dat die communisten dood zijn.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 20:42 schreef Beathoven het volgende:
Irak Şam İslam Devleti (IŞİD), Ankara’daki barış mitingine katılmak için 86 kişini öldüğü, 186 kişinin de yaralandığı saldırıyla ilgili sosyal medya üzerinden bir mesaj yayınladı. Saldırının ‘tebrik’ edildiği açıklamada, ‘ölü sayısının artması temennisi’nde bulunuldu.
© AFP 2015/ TAUSEEF MUSTAFA
100 IŞİD militanı Türkiye’de eylem hazırlığında
Ankara'da tren garı kavşağında sabah saatlerinde meydana gelen patlamalarla ilgili IŞİD'in Türkçe haber sayfasına ait Twitter hesabından bir mesaj yayınlandı.
Mesajda, "Ankara'da gerçekleşen mitingde kafir komünistlerden 40'a yakın ölü ve 100'den fazla yaralı var. Yapanları tebrik ediyoruz. Allah'a hamd olsun ki Ankara'da komünistlerin mitinginde patlama olmuş. Birçok ölü ve yaralı varmış. Allah'ım ölülerinin sayısını artır. Halay çeken komünistler bu meydan kanlı meydan sloganı atarken bomba patlıyor. Barış isteyenler bunlar mı? Kanda boğuldunuz hamd olsun" denildi.
© FOTOĞRAF: TWITTER
IŞİD en az 86 kişinin hayatını kaybetiği saldırıyı Twitter'dan 'tebrik etti.'
Tamamını oku: http://tr.sputniknews.com(...)r.html#ixzz3oBfLJ0Hl
------------
IS schijnt ook iets naar buiten gebracht te hebben.
Ik ben die niemand en niemand is perfect, dus.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 20:44 schreef Specularium het volgende:
[..]
Heb je ook een vertaling?
Dit kan natuurlijk niemand lezen.
De bolletjes richten grotere wonden aan en blijven in het lichaam steken. Het is juist een innovatie t.o.v. spijkers.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 19:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Spijkers zijn in dat opzicht volgens mij nog een stuk smeriger door de scherpe punt die ze hebben.
Maak even een perfecte vertaling dan.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 20:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben die niemand en niemand is perfect, dus.
Inderdaad. Balletjes zijn aerodynamischer en kunnen grotere afstanden bereiken doordat ze langer kunnen doorvliegen dan spijkers.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 19:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja het was waarschijnlijk een zelfmoordactie maar de bom volstoppen met balletjes (of spijkers) richt een hoop meer schade aan door de luchtdruk die er ontstaat. Je raakt dus mensen op flinke afstand ook ipv alleen degene die direct om je heen staan.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 20:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maak even een perfecte vertaling dan.
IS heeft over de vredestocht in Ankara waarin 86 mensen zijn omgekomen en 186 mensen gewond zijn geraakt een bericht geplaatst op social media, dat ze de aanvallen 'prijzen' in de 'hoop dat de dodental oploopt'quote:Irak Şam İslam Devleti (IŞİD), Ankara’daki barış mitingine katılmak için 86 kişini öldüğü, 186 kişinin de yaralandığı saldırıyla ilgili sosyal medya üzerinden bir mesaj yayınladı. Saldırının ‘tebrik’ edildiği açıklamada, ‘ölü sayısının artması temennisi’nde bulunuldu.
100 IS militanten zijn aanslagen aan het voorbereiden in Turkije.quote:100 IŞİD militanı Türkiye’de eylem hazırlığında
Hopelijk is dit een grapquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:00 schreef Triggershot het volgende:
100 IS militanten zijn aanslagen aan het voorbereiden in Turkije.
quote:
Hoewel de gevolgen daarvan heel groot kan/zal zijn, is 100 sympathisanten vinden in een land van 81 miljoen en overwegend Soennitisch en ook nog eens een buurland van Syrië volgens mij niet een hele grote uitdaging.quote:
Wennen aan dit.. never.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 20:36 schreef Infection het volgende:
[..]
Helaas is het de realiteit. Wen er maar alvast aan zou ik zeggen...
Zou IS dat echt aandurven?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
Hoewel de gevolgen daarvan heel groot kan/zal zijn, is 100 sympathisanten vinden in een land van 81 miljoen en overwegend Soennitisch en ook nog eens een buurland van Syrië volgens mij niet een hele grote uitdaging.
Waarom niet, IS heeft niet echt veel moeite mensen de dood in te jagen, al helemaal niet de strijders die het martelaarschap prediken en prijzen, veel hebben ze niet te riskeren.quote:
Bedoel meer; ze willen TR toch liever te vriend houden?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom niet, IS heeft niet echt veel moeite mensen de dood in te jagen, al helemaal niet de strijders die het martelaarschap prediken en prijzen, veel hebben ze niet te riskeren.
Nee joh, Turkije moet kapot en Erdogan moet dood.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:12 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Bedoel meer; ze willen TR toch liever te vriend houden?
Als je dit een paar maanden geleden had gezegd had je gelijk gehad. Maar IS had niet zoveel belang om Turkije als vriend te houden, het was eerder andersom. IS strijders werden in Turkse ziekenhuizen verpleegd en doken onder in turkije. Daarnaast was er communicatie onderling.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:12 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Bedoel meer; ze willen TR toch liever te vriend houden?
Nou, dan voorzie ik een heleboel ellende aankomende maanden. Er zijn teveel partijen die iets willen in TR, je weet niet meer wie goed/fout is.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee joh, Turkije moet kapot en Erdogan moet dood.
De video verscheen kort na Suruc en bombardementen op IS, daarna is het relatief stil gebleven, tot vandaag that is.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:36 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nou, dan voorzie ik een heleboel ellende aankomende maanden. Er zijn teveel partijen die iets willen in TR, je weet niet meer wie goed/fout is.
Dat is in Turkije nog wel overzichtelijk.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:36 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nou, dan voorzie ik een heleboel ellende aankomende maanden. Er zijn teveel partijen die iets willen in TR, je weet niet meer wie goed/fout is.
Ja, herinner het mij nu dat dat daarna kwam. Maar met de mededeling over die 100 strijders word ik erg zenuwachtig.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De video verscheen kort na Suruc en bombardementen op IS, daarna is het relatief stil gebleven, tot vandaag that it.
Je hoeft mij niet uit te leggen wat de situatie in TR is, ik weet dat.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat is in Turkije nog wel overzichtelijk.
Er zijn tot zover maar twee partijen die hun strijd voeren tegen Turkije. De PKK en IS.
Wel broeit er onderhuids veel qua politiek. Zo wil Erdogan's Akp vermoedelijk splitsen, de MHP baggert er flink op los en studenten willen verandering. Maar het cruciale punt gaat de aankomende verkiezingen worden.
Je schreef dat je niet wist wie er goed / fout waren.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:45 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet uit te leggen wat de situatie in TR is, ik weet dat.
Inderdaad, tot een invasie a la Syrie etc zal het niet komen, maar 100 militanten kunnen behoorlijk wat leed berokkenen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:44 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja, herinner het mij nu dat dat daarna kwam. Maar met de mededeling over die 100 strijders word ik erg zenuwachtig.
Raar genoeg verwacht ik veel in TR, maar IS in TR is toch nieuw.
In het Turks klinkt het anders.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je schreef dat je niet wist wie er goed / fout waren.
Excuses aanvaard.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:52 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
In het Turks klinkt het anders.
twitter:Conflicts twitterde op zaterdag 10-10-2015 om 23:21:45TURKEY: HDP claim death toll from #Ankara bombing is now up to 128. https://t.co/OsBHU9gjoD reageer retweet
Fragmentatiebom is het woord en dat is geen variant op de clusterbomquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Inderdaad. Balletjes zijn aerodynamischer en kunnen grotere afstanden bereiken doordat ze langer kunnen doorvliegen dan spijkers.
Het is een variant op de clusterbom.
Een clusterbom is een door een vliegtuig afgeworpen bom, een granaat of een raket die tot ongeveer 200 kleine bommetjes uitstrooit. Het gebruik van clusterbommen is zeer omstreden omdat clusterbommen veel burgerslachtoffers eisen. Sinds mei 2008 zijn clusterbommen door meer dan 100 landen verboden.
Cluster bombs are primarily fragmentation weapons.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Fragmentatiebom is het woord en dat is geen variant op de clusterbom
en een vierkant is een rechthoek, maar een rechthoek hoeft nog geen vierkant te zijnquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Cluster bombs are primarily fragmentation weapons.
klik
wel een variant erop, en dat skreef ik hae..quote:Op zondag 11 oktober 2015 00:23 schreef Bensel het volgende:
[..]
en een vierkant is een rechthoek, maar een rechthoek hoeft nog geen vierkant te zijn
Het antwoord is simpel en ook hard. De Turkse kusten zijn veilig en in trek tot de eerste aanslag komt. Er is een risico, iets wat ook gewoon door de NL ambassade wordt gecorrespondeerd. En dan kan het ondanks 't verhoogde risico ook best zo zijn dat er in de komende jaren gewoon niets gebeurd aan de kust, maar ja...quote:Op zondag 11 oktober 2015 00:45 schreef Ven1972 het volgende:
Mijn vraag is of Turkije wel veilig is voor vakantiegangers die naar Turkse Rivera gaan. En je zag het ook net als in Tunesië ook dat kan gebeuren bij vakantiegangers aan het strand of in een hotel.
Ja en nee. Zolang jij je niet actief met de politiek bemoeit en niet in demonstraties gaat meelopen zal het eerst wel wat meevallen. De meeste westerse immigranten die ik ken, wonen versplinterd door 't land, niet in wijken bijelkaar. Ook is er uit de Turkse samenleving geen haat richting immigranten, zoals hier in Nederland met de vluchtelingen het geval is. Integendeel, men is heel gastvrij.quote:Wat mij ook aan het denken heeft gezet is dat moslimlanden ook niet echt veilig is voor buitenlanders die gaan emigreren of op vakantie gaan. Maar in Turkije kan er van alles gebeuren vooral als het om een zware aanslag nu die gepleegd is in Ankara.
Onze ambassade neemt het advies van de Turkse politie over, als je het reisadvies leest, zul je zien dat er het nodige instaat. Dat staat er al sinds begin januari oid.quote:Waarom is er geen negatief reisadvies afgegeven voor toeristen die naar Ankara willen gaan? Zoiets kan ook zomaar in Instanbul gebeuren.
Het is al oorlog.quote:De IS is dan ook wel en gevaarlijke terroristische groepering waar men ze aandacht van ons willen hebben voor hun probleem. Ik neem dat het ook verre gaande gevolgen kan hebben voor heel Midden-Oosten wat het ook snel kan escaleren tot een zware gevechten die uit kan groeien tot een oorlog.
?quote:Soms begrijpen we hele wereld even niet meer..... Wat willen moslims van ons hebben????
Tot nu toe hebben de aanslagen zich beperkt tot politieke optochten, doelwitten en militairen. Toeristen en gewone burgers zijn nog relatief veilig in Turkije.quote:Op zondag 11 oktober 2015 00:45 schreef Ven1972 het volgende:
Mijn vraag is of Turkije wel veilig is voor vakantiegangers die naar Turkse Rivera gaan. En je zag het ook net als in Tunesië ook dat kan gebeuren bij vakantiegangers aan het strand of in een hotel.
Wat mij ook aan het denken heeft gezet is dat moslimlanden ook niet echt veilig is voor buitenlanders die gaan emigreren of op vakantie gaan. Maar in Turkije kan er van alles gebeuren vooral als het om een zware aanslag nu die gepleegd is in Ankara.
Waarom is er geen negatief reisadvies afgegeven voor toeristen die naar Ankara willen gaan? Zoiets kan ook zomaar in Instanbul gebeuren.
De IS is dan ook wel en gevaarlijke terroristische groepering waar men ze aandacht van ons willen hebben voor hun probleem. Ik neem dat het ook verre gaande gevolgen kan hebben voor heel Midden-Oosten wat het ook snel kan escaleren tot een zware gevechten die uit kan groeien tot een oorlog.
Soms begrijpen we hele wereld even niet meer..... Wat willen moslims van ons hebben????
Je wilt toch niet meer naar zo'n land toe? De oorlog begint zich nu ook in Turkije uit te breiden. Onverstandig om als toerist daarna toe te gaan. Er zijn wel betere landen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 11:03 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Tot nu toe hebben de aanslagen zich beperkt tot politieke optochten, doelwitten en militairen. Toeristen en gewone burgers zijn nog relatief veilig in Turkije.
Ja. Naar London bijv. Of naar Parijs.quote:Op zondag 11 oktober 2015 11:13 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je wilt toch niet meer naar zo'n land toe? De oorlog begint zich nu ook in Turkije uit te breiden. Onverstandig om als toerist daarna toe te gaan. Er zijn wel betere landen.
Turkije is een groot land, dus praktisch gezien merk je er niets van.quote:Op zondag 11 oktober 2015 11:13 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je wilt toch niet meer naar zo'n land toe? De oorlog begint zich nu ook in Turkije uit te breiden. Onverstandig om als toerist daarna toe te gaan. Er zijn wel betere landen.
Het grote verschil is dat een clusterbom secundaire explosieven bevatten en een fragmentatiebom bv. spijkers, inert en ongevaarlijk na de explosie.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Cluster bombs are primarily fragmentation weapons.
klik
Wiens schuld is dat?quote:Op zondag 11 oktober 2015 11:22 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja. Naar London bijv. Of naar Parijs.Gebeurt niets daar.
Ik kan een heel kortzichtige reactie tikken, om simpelen tevreden te houden: door de islam!!!1111!!!quote:
Zou je de vertaling erbij willen zetten?quote:
Ja.quote:Op zondag 11 oktober 2015 13:31 schreef paddy het volgende:
[..]
Zou je de vertaling erbij willen zetten?
Ik lees 3 dagen nationale rouw. Klopt dat?
twitter:Conflicts twitterde op zondag 11-10-2015 om 13:38:37BREAKING: Senior Turkish security sources say initial signs point to #ISIS being behind the #AnkaraBombing - @News_Executive reageer retweet
quote:The blame for the horrific bomb attacks in Ankara that killed 86 people at a rally involving Kurdish peace activists is likely to fall on Islamic State terrorists operating across Turkey’s long border with Syria and Iraq. But the proximity of Turkish general elections, due on 1 November, is certain to raise suspicions among opposition parties that dark forces supportive of the hardline government led by president Recep Tayyip Erdoğan may be involved.
Isis is in open conflict with Kurdish nationalist fighters in both northern Iraq and Syria. Last July a suicide bomber or bombers, reportedly of Turkish origin, attacked a pro-Kurdish peace rally in Suruç in the south-east of the country. On that occasion, 37 people were killed.
Isis is also at war with the Turkish state, which recently agreed to allow US fighter-bombers to use its Incirlik airbase to target the terrorists in their Syrian HQ at Raqqa and elsewhere. Erdoğan and his prime minister, Ahmet Davutoğlu, also initiated Turkey’s own airstrikes against Isis, partly in an attempt to push the terrorists away from the southern border, where they have vainly sought to create a safe haven or buffer zone.
Turkey has admitted up to 2 million Syrian refugees since the civil war there erupted in 2011. Although most are genuine victims of the war, some are thought to be sympathetic to Isis and its aim of an Islamic caliphate. This has led Turkish politicians to worry about the “enemy within”. Like the British government, they fear the radicalisation of their Muslim population.
Isis views both the Kurds and the Turkish state as legitimate targets, enough in its twisted view to justify murderous attacks on unarmed civilians.
All the same, suspicion of responsibility for Saturday’s attacks will inevitably also fall on ultra-nationalist groups, including the shadowy Grey Wolves Turkish nationalist group and rightwing elements within Turkey’s security apparatus. Erdoğan is currently involved in a life-or-death political struggle with the main pro-Kurdish opposition party, the HDP, ahead of the 1 November polls. Major advances by the HDP in elections earlier this year destroyed the parliamentary majority of Erdoğan’s Justice and Development party (AKP) for the first time in more than a decade.
A man holds up a sign that reads ‘No offering condolences to Erdogan, since he is the perpetrator’ Facebook Twitter Pinterest
A man holds up a sign that reads ‘No offering condolences to Erdogan, since he is the perpetrator’ during a Kurdish rally in Hamburg on Saturday. Photograph: Daniel Bockwoldt/dpa/Corbis
Erdoğan was forced to order Davutoğlu to try and form a coalition. But this he failed to do, given the AKP’s high-handed and uncompromising attitude to opposition party agendas, hence the new round of polls. More significantly, the election setback meant Erdoğan’s long-nurtured plan to create an authoritarian, Vladimir Putin-style executive presidency was torpedoed due to lack of parliamentary support.
Many in Turkey accuse Erdoğan of deliberately fuelling a reviving conflict with militant Kurdish groups, including the outlawed PKK, in order to scare voters into supporting his law-and-order, security-first platform in the coming elections. If he succeeds, it is argued, he will seize more powers for the presidency and promote himself as a sort of modern-day Sublime Porte. Thus, it is suggested, the last thing Erdoğan really wants at this juncture is a Kurdish peace.
Reacting to the attacks, opposition politicians from the HDP and other parties pointed to previous, similar bomb attacks on HDP party premises round the country. These have been attributed to ultra-nationalist reactionaries opposed to any kind of peaceful compromise with the Kurds. In particular it was noted that Saturday’s bombings followed an attack on the HDP in Diyarbakir, in the mainly Kurdish south-east, in June, when four people died.
The AKP government has also used the Syrian crisis with Isis to mount parallel, more sustained attacks on PKK fighters in Iraq. In this distrustful pre-election atmosphere, the swift and lengthy statement issued by Erdoğan after the Ankara attacks will also be viewed with caution by many Turks. Erdoğan said the outrage, in effect, demonstrated the importance of all Turks rallying behind his leadership in fighting terrorism. Erdoğan argued that all such attacks, big or small, whether domestic or foreign in origin, and whether mounted against civilians or the police or army by the Kurds or anybody else, all amounted to terrorism.
Turkish president Recep Tayyip Erdogan Facebook Twitter Pinterest
Turkish president Recep Tayyip Erdogan. Photograph: Maeterlinck/Rex Shutterstock
Using words such as “national unity”, “solidarity” and “determination”, his statement appeared to prefigure a wider security crackdown ahead of the polls. Mainstream opposition parties may struggle to resist Erdoğan’s uncannily prescient seizing of the initiative and may be obliged to follow his lead as the shockwaves reverberate across Turkey. Erdoğan’s suggestion was plainly that he alone was the leader equipped to defeat the common threat.
Turkey terror attack: mourning after scores killed in Ankara blasts
Read more
The government suspended election campaigning following the Ankara bombings, which will have the effect of closing down debate about who was responsible and what were their motives. Erdoğan has already moved to severely curtail media and press freedom ahead of the polls. Numerous well-known journalists have been accused of insulting the president, an offence carrying a five-year jail term, in a blatant attempt to silence criticism. Last week Erdoğan went to Brussels with the aim of curtailing EU complaints about his perceived authoritarian behaviour in return for Turkish help in curbing Syrian migrant flows to Europe.
The sudden Russian military intervention in Syria, including aerial border incidents with Turkey, has added to the growing nervousness inside the country over its security and its weakened democratic system.
On Saturday, Turkey, suffering the impact of the worst ever terror outrage on its soil, is a nation in shock. But it is also a nation living in fear.
Lees ik nu dus dat ook de grijze wolven ervan verdacht worden?quote:Op zondag 11 oktober 2015 13:46 schreef primakov het volgende:
Turkey is in shock – but many will have seen this attack coming
[..]
Ik weet het niet hoor. IS en andere organisaties zoals Al Quaida zijn altijd erg snel met het opeisen van de verantwoordelijkheid bij een succesvolle aanslag. Misschien ben ik paranoide, maar doelwit en timing zijn wel heel erg toevallig voordelig voor Erdogan.quote:Op zondag 11 oktober 2015 14:01 schreef Infection het volgende:
'IS verantwoordelijk voor aanslagen Ankara'
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)oor-aanslagen-ankara
Tja, lijkt mij logischer dan PKK of DHKP/Cquote:Op zondag 11 oktober 2015 14:00 schreef paddy het volgende:
[..]
Lees ik nu dus dat ook de grijze wolven ervan verdacht worden?
Wat een kuttitel , hij zegt dt hij ook de pkk of dhkpc verdenkt maar rtl gooit t gelijk op isisquote:Op zondag 11 oktober 2015 14:01 schreef Infection het volgende:
'IS verantwoordelijk voor aanslagen Ankara'
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)oor-aanslagen-ankara
Het staat met een reden tussen aanhalingstekens...quote:Op zondag 11 oktober 2015 14:18 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Wat een kuttitel , hij zegt dt hij ook de pkk of dhkpc verdenkt maar rtl gooit t gelijk op isis
Eerst klagen dat turkije niet meedoet tegen isis en dan nu dezeaanslagen
Eerst klagen dat turkije niet meedoet tegen isis en dan nu deze aanslagenquote:Op zondag 11 oktober 2015 14:18 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Wat een kuttitel , hij zegt dt hij ook de pkk of dhkpc verdenkt maar rtl gooit t gelijk op isis
Eerst klagen dat turkije niet meedoet tegen isis en dan nu dezeaanslagen
Dan ga je er toch niet heen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 11:13 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat de YPG en PKK eenheden uit Syrië weghaalt.quote:Op zondag 11 oktober 2015 14:38 schreef Odaiba het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat ISIS hiermee denkt te bereiken?
Volgens een nieuwsbericht van Hurriyet.quote:Op zondag 11 oktober 2015 14:52 schreef Aloulu het volgende:
Ben benieuwd of en hoe ver de IS-ideologie en sympathisanten onder de Turken zijn, en of het toe is genomen de laatste jaren en er een actieve beweging is binnen Turkije? Iemand daar enig zicht op of artikelen (Engels ipv Turks)?
Tot voorheen was salafisme en zeker jihadi salafisme niet iets wat volgens mij er populair was onder Turken itt bijv. Arabische landen.
http://www.hurriyetdailyn(...)=88652&NewsCatID=352quote:Some 400 Turks who joined the ranks of jihadist fighting in Syria and Iraq have been killed so far, as 900 more were still with the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL), a foreign ministry official told Hürriyet Daily News during a meeting on Sept. 17.
In addition to the 900, some 200 to 300 joined al-Nusra, a jihadist group in Syria linked to al-Qaeda.
“Currently, we believe that there are about 900 in ISIL, and close to 300 hundred with al-Nusra,” the official said, while responding to a question on the number of Turks among foreign fighters in neighboring Syria and Iraq.
Niks, maar ISIS heeft het ook nog niet opgeëist. Normaal eisen ze een aanslag vrijwel direct op. Gisteren hebben ze er wel een bericht over uitgedaan waarin ze de aanslagplegers bedanken. Als ze het zelf hadden gedaan hadden ze de aanslag wel opgeëist.quote:Op zondag 11 oktober 2015 14:38 schreef Odaiba het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat ISIS hiermee denkt te bereiken?
Als het Islamitsiche Staat niet is, aan wie moeten we dan denkne?quote:Op zondag 11 oktober 2015 15:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Niks, maar ISIS heeft het ook nog niet opgeëist. Normaal eisen ze een aanslag vrijwel direct op. Gisteren hebben ze er wel een bericht over uitgedaan waarin ze de aanslagplegers bedanken. Als ze het zelf hadden gedaan hadden ze de aanslag wel opgeëist.
Geen idee. Nationalisten doen niet aan bomaanslagen en al helemaal niet aan zelfmoordaanslagen. PKK heeft recentelijk zelfmoordaanslagen gepleegd maar is het een beetje vreemd dat ze communisten etc. aanvallen. DHKP-C zelfde. Overheid heeft er ook niks aan dus geen false flag.quote:Op zondag 11 oktober 2015 15:12 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Als het Islamitsiche Staat niet is, aan wie moeten we dan denkne?
Bedoel het eigenlijk wat anders. Niet de uitreizers, maar in Turkije zelf en dat met name of daar een actieve salafi beweging is en specifieker salafi-jihadi beweging. Zo heb je die bijv. wel in Arabische landen als Jordanie, Egypte, Tunesie. Daar heb je gewoon een duizenden jihadi-salafi's (in ieder geval in overtuiging) die weer lokale geleerden hebben waar ze naar luisteren en "de internationale jihad" een warm hart toedragen. Ook als ze zelf (nog) niet uitreizen. In Turkije weet ik niet hoe dat zit. Heb je bijv. Turkse lokale jihadi salafi imam's die beetje bekend zijn bij naam in hun eigen cirkels? En autoriteit hebben onder de eigen club? Kan me voorstellen dat dat zich meer in de grote steden in het Westen van Turkije concentreert.quote:Op zondag 11 oktober 2015 15:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens een nieuwsbericht van Hurriyet.
[..]
http://www.hurriyetdailyn(...)=88652&NewsCatID=352
Als we zouden uitgaan van 1600 strijders in totaal, zit je toch op ongeveer zo een 20 sympathisanten per Turkse provincie ( 81 in totaal) die actief zijn gaan strijden in Syrië / Irak.
Ook na de aanslagen in Suruc zijn er honderden sympathisanten gearresteerd.
Ik snap waar je op doelde, maar dit zal dus ongetwijfeld ook gepaard gaan met lokale ronselaars die mensen optrommelen om er heen te gaan, dat is dan een beetje onvermijdelijk.quote:Op zondag 11 oktober 2015 15:18 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Bedoel het eigenlijk wat anders. Niet de uitreizers, maar in Turkije zelf en dat met name of daar een actieve salafi beweging is en specifieker salafi-jihadi beweging. Zo heb je die bijv. wel in Arabische landen als Jordanie, Egypte, Tunesie. Daar heb je gewoon een duizenden jihadi-salafi's (in ieder geval in overtuiging) die weer lokale geleerden hebben waar ze naar luisteren en "de internationale jihad" een warm hart toedragen. Ook als ze zelf (nog) niet uitreizen. In Turkije weet ik niet hoe dat zit. Heb je bijv. Turkse lokale jihadi salafi imam's die beetje bekend zijn bij naam in hun eigen cirkels? En autoriteit hebben onder de eigen club? Kan me voorstellen dat dat zich meer in de grote steden in het Westen van Turkije concentreert.
Ik vraag dit om een idee te krijgen in hoeverre Turkije een slapende vijfde colonne heeft die weleens problemen zou kunnen veroorzaken of het nog steeds een "buitenlands probleem is" dat niet uit de eigen Turkse samenleving komt. Jihadi salafi's dus die Turkije, de staat en nu ook Turkse Koerden aanvallen.
De Turkse regering bepaalt zelf volledig welke imams er in de moskeeen preken. Imams zijn daar gewoon ambtenaren en de teksten worden voor ze uitgeschreven. Voor alternatieven zoals 't salafisme is daar geen plaats. Als er een vrije markt geweest zou zijn zoals in vele landen dan was salafisme vermoedelijk dieper doorgedrongen en had het een bredere aanhang gehad.quote:Op zondag 11 oktober 2015 15:18 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Bedoel het eigenlijk wat anders. Niet de uitreizers, maar in Turkije zelf en dat met name of daar een actieve salafi beweging is en specifieker salafi-jihadi beweging. Zo heb je die bijv. wel in Arabische landen als Jordanie, Egypte, Tunesie. Daar heb je gewoon een duizenden jihadi-salafi's (in ieder geval in overtuiging) die weer lokale geleerden hebben waar ze naar luisteren en "de internationale jihad" een warm hart toedragen. Ook als ze zelf (nog) niet uitreizen. In Turkije weet ik niet hoe dat zit. Heb je bijv. Turkse lokale jihadi salafi imam's die beetje bekend zijn bij naam in hun eigen cirkels? En autoriteit hebben onder de eigen club? Kan me voorstellen dat dat zich meer in de grote steden in het Westen van Turkije concentreert.
Ik vraag dit om een idee te krijgen in hoeverre Turkije een slapende vijfde colonne heeft die weleens problemen zou kunnen veroorzaken of het nog steeds een "buitenlands probleem is" dat niet uit de eigen Turkse samenleving komt. Jihadi salafi's dus die Turkije, de staat en nu ook Turkse Koerden aanvallen.
Nooit geweten dat het zó slecht gesteld was met de vrijheid in Turkije. Is dat altijd al zo geweest ?quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De Turkse regering bepaalt zelf volledig welke imams er in de moskeeen preken. Imams zijn daar gewoon ambtenaren en de teksten worden voor ze uitgeschreven. Voor alternatieven zoals 't salafisme is daar geen plaats. Als er een vrije markt geweest zou zijn zoals in vele landen dan was salafisme vermoedelijk dieper doorgedrongen en had het een bredere aanhang gehad.
Sinds de oprichting van de seculiere republiek is godsdienst altijd onder strikte controle van de staat geweest. Dit was vroeger nog erger dan nu.quote:Op zondag 11 oktober 2015 17:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nooit geweten dat het zó slecht gesteld was met de vrijheid in Turkije. Is dat altijd al zo geweest ?
Brrr wat een middeleeuwse toestand.quote:Op zondag 11 oktober 2015 17:59 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Sinds de oprichting van de seculiere republiek is godsdienst altijd onder strikte controle van de staat geweest. Dit was vroeger nog erger dan nu.
Ja heel erg middeleeuws inderdaad.quote:Op zondag 11 oktober 2015 18:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Brrr wat een middeleeuwse toestand.
Dat we o.a. we hier toen ook geen godsdienst vrijheid hadden.quote:Op zondag 11 oktober 2015 18:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja heel erg middeleeuws inderdaad.
Wat weet jij over de middeleeuwen?
Dus jij vindt dat maar niets een seculiere republiek die religieuze extremisten onder de knoet houdt?quote:Op zondag 11 oktober 2015 18:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Brrr wat een middeleeuwse toestand.
Dus dat doen ze enkel en alleen maar om extremisten onder de knoet te houden ? Ik geloof al heel lang niet meer in sprookjes.quote:Op zondag 11 oktober 2015 18:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat maar niets een seculiere republiek die religieuze extremisten onder de knoet houdt?
Jij noemt de huidige Turkije seculier?quote:Op zondag 11 oktober 2015 18:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat maar niets een seculiere republiek die religieuze extremisten onder de knoet houdt?
Nu niet, maar vadertje Turk deed dat wel.quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:14 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dus dat doen ze enkel en alleen maar om extremisten onder de knoet te houden ? Ik geloof al heel lang niet meer in sprookjes.
Niet meer, het begint olv Erdogan de Grote langzaam te vervagen, is ook zijn bedoeling.quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:16 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jij noemt de huidige Turkije seculier?
Waarom niet?quote:Op zondag 11 oktober 2015 18:49 schreef Stimorol- het volgende:
Veel alevieten onder de doden. Had ik niet verwacht.
niemand,quote:Op maandag 12 oktober 2015 09:31 schreef Loekie1 het volgende:
Wie verbaast zich over IS in Turkije als Turkije al tijdenlang de doorvoerhaven van jihadisten is?
Kijk, dit is allemaal wel leuk en aardig..Dat Erdogan en de regering stellen dat ze zich niet herkennen in het verhaal. Maar dat ontkrachten doet iedere willekeurige partij met een agenda. Als men aan Saddam of Adolf gevraagd had of ze zich herkenden in de verhalen van de media, dan hadden ze dit ook met de mantel der liefde bedekt. Hitler was immers democratisch gekozen door het volk. Erdogan ook.quote:Op zondag 11 oktober 2015 21:45 schreef kkdhd het volgende:
Erdogan is een charlatan, zeker geen islamitische leider. Maar kun je nagaan, zelfs zo'n gematigde mooozlem is al "te islamitisch" voor vele islamofoben hier. Erdogan is gewoon een tweede Ataturk, roept op tot secularisme en heeft dictator-trekjes. Erdogan de seculiere autoritaire niet-islamitische leider.
Although the party is described as an Islamist party in some media, party officials reject those claims. According to former minister Hüseyin Çelik, "In the Western press, when the AK Party administration – the ruling party of the Turkish Republic – is being named, unfortunately most of the time 'Islamic,' 'Islamist,' 'mildly Islamist,' 'Islamic-oriented,' 'Islamic-based' or 'with an Islamic agenda,' and similar language is being used. These characterizations do not reflect the truth, and they sadden us." Çelik added, "The AK Party is a conservative democratic party. The AK Party's conservatism is limited to moral and social issues." Also in a separate speech made in 2005, Prime Minister Erdoğan stated, "We are not an Islamic party, and we also refuse labels such as Muslim-democrat." Erdoğan went on to say that the AK Party's agenda is limited to "conservative democracy".
The party's foreign policy has also been widely described as Neo-Ottomanist, an ideology that promotes renewed Turkish political engagement in the former territories of its predecessor state, the Ottoman Empire. However, the party's leadership has also rejected this label.
Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan on Monday called on Egyptians to adopt a secular constitution. "Do not be wary of secularism. I hope there will be a secular state in Egypt," Erdogan said.
Aan dovemansoren gericht. Aanhangers van Erdogan en de AKP relativeren dit soort kritiek dmv economische gronden, vergelijkingen met voorgangers en het er-is-geen-beter-alternatief argument. Dat al genoeg aannemelijk is gemaakt dat er inmenging is geweest in het justitiële en politiële domein en zijn intenties mbt Koerden en de door hen verlangde rechten niet zuiver bleken te zijn deert hen niet. Puur utilitaristische afwegingen worden er gemaakt, dat het land nu qua stabiliteit weinig verder lijkt te zijn dan pre-AKP lijkt een weinig doeltreffend argument voor hen te zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2015 17:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ankara bombing and the end of the Turkish Republic
[..]
Men stemt met zijn portemonnee, ook hier. Je bagataliseert het wel even, alsof het niks is wat de AKP heeft bereikt. Het land is stabieler dan ooit te voren.quote:Op maandag 12 oktober 2015 18:44 schreef primakov het volgende:
[..]
Aan dovemansoren gericht. Aanhangers van Erdogan en de AKP relativeren dit soort kritiek dmv economische gronden, vergelijkingen met voorgangers en het er-is-geen-beter-alternatief argument. Dat al genoeg aannemelijk is gemaakt dat er inmenging is geweest in het justitiële en politiële domein en zijn intenties mbt Koerden en de door hen verlangde rechten niet zuiver bleken te zijn deert hen niet. Puur utilitaristische afwegingen worden er gemaakt, dat het land nu qua stabiliteit weinig verder lijkt te zijn dan pre-AKP lijkt een weinig doeltreffend argument voor hen te zijn.
Lekker traangassen terwijl er mensen liggen te creperen, ein zwei polizei.twitter:evrenselgzt twitterde op dinsdag 13-10-2015 om 13:06:20Ankara'da patlamanın hemen ardından polisin gaz bombası kullanmasıyla ilgili yeni görüntüler http://t.co/vekclUpbEQ http://t.co/rZ0nNGe3zx reageer retweet
Wellicht zou je eens wat beter moeten lezen, nergens geef ik aan dat het niets is wat de AKP heeft bereikt. Dat ze genoeg goede dingen op economisch en cultureel vlak hebben gedaan staat buiten kijf. Dat maakt hen echter geen ontegenzeglijke partij gezien de schandalen van de afgelopen jaren, hun illegitieme inmenging in het justitiele en politiele domein, de beperking van persvrijheid, de corruptieschandalen en het moedwillig kapotmaken van tegenstanders dmv staatsinstituten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 17:51 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Men stemt met zijn portemonnee, ook hier. Je bagataliseert het wel even, alsof het niks is wat de AKP heeft bereikt. Het land is stabieler dan ooit te voren.
Wat is een goed alternatief? Welke partijen zouden een coalitie moeten vormen? Zeiken op wat Erdogan doet kan ik ook wel. Ik ben oprecht benieuwd
Het is van beide kanten wel een beetje hetzelfde moet ik zeggen, enerzijds, ja economische boost, werk, wegen, fap fap fap, anderzijds, ja dictator, corruptie, persvrijheid boehoehoe, er is in beide gevallen totaal geen nuance te bekennen en in zien dat het zaken zijn aan beide kanten vanwege politiek affiliaties die worden aangedikt en overdreven.quote:
De Akp en Erdogan zwaaien met de scepter en ze maken het bedreigende partijen onmogelijk om zich te profileren. Zelf zijn ze zo corrupt als wat. De akp gemeente Istanbul (lees : de belastingbetaler) en prominente Akp leden onderhouden momenteel een nieuwe voetbalclub in Istanbul waar miljoenen in omgaan. Mooie witwasmachine voor zwart kapitaal. Iedere journalist die daar iets over zou willen schrijven wordt het zwijgen opgelegd. Iedere politicus die er wat over zou willen zeggen riskeert dat ook.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is van beide kanten wel een beetje hetzelfde moet ik zeggen, enerzijds, ja economische boost, werk, wegen, fap fap fap, anderzijds, ja dictator, corruptie, persvrijheid boehoehoe, er is in beide gevallen totaal geen nuance te bekennen en in zien dat het zaken zijn aan beide kanten vanwege politiek affiliaties die worden aangedikt en overdreven.
We kunnen natuurlijk hoog en laag springen, maar feit is dat de oppositie geen alternatief heeft weten voort te brengen die de 40+/-% van de stemgerechtigde Erdogan achterban weet aan te spreken of stemmen weg te lokken, zolang dat het geval blijft is Erdogan een werkelijkheid waarmee hoe dan ook gedeald moet worden.
Bedankt voor de illustratie, had het zelf niet beter kunnen verwoorden, zeker de Godwin niet 123.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De Akp en Erdogan zwaaien met de scepter en ze maken het bedreigende partijen onmogelijk om zich te profileren. Zelf zijn ze zo corrupt als wat. De akp gemeente Istanbul (lees : de belastingbetaler) en prominente Akp leden onderhouden momenteel een nieuwe voetbalclub in Istanbul waar miljoenen in omgaan. Mooie witwasmachine voor zwart kapitaal. Iedere journalist die daar iets over zou willen schrijven wordt het zwijgen opgelegd. Iedere politici die er wat over zou willen zeggen riskeert dat ook.
In veel steden waar de Akp niet de gemeente bestuurt, maar bv de CHP zijn politie-invallen geweest en heeft men documenten in beslag genomen omdat men tegen 't landelijke beleid inging. Is dat democratisch?
We hadden een optie tot een coalitie, de HDP kwam op en had goede kansen. Deze partij is onterecht in verband gebracht met de pkk en kapotgemaakt door de Akp en misschien mede door de mhp.
Met andere woorden. De leidende partij is zwaar corrupt en trekt overal aan de touwtjes. En hoe wil je ooit de oppositiepartijen die niet akp-gezint zijn verwijten dat ze niets kunnen als ze in een systeem opereren dat zo rot is als ik weet niet wat.
In Wo2 zorgde Adolf ook hij ook dat de economie fantastisch draaide. Ook hij investeerde in infrastructuur. En waar was de oppositie? Ja, hij was het beste alternatief.. En democratisch gekozen.
De Akp wil ook naar de totale macht op papier. Hoe kun je als oppositiepartij het spel meespelen als de regerende partij continu met de spelregels knoeit? Als je bij het minste aan kritiek al politie aan de deur kunt verwachten.
De democratie is daar allang overleden.
Je hebt er ook niet zoveel tegenin te brengen als Erdogan-fanboy, die gekgenoeg liever in het democratische Nederland leeft.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bedankt voor de illustratie, had het zelf niet beter kunnen verwoorden, zeker de Godwin niet 123.
Van een zwakke Erdogan-fanboy is het ook niet anders te verwachten natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:52 schreef primakov het volgende:
Hij kaart gewoon een heel legitiem punt aan; hoe moet je als oppositie het politieke spel meespelen als dat je op veel vlakken onmogelijk wordt gemaakt?
En per definitie Godwin roepen is gewoon zwak, je snapt z'n punt.
Dit is lucht zonder inhoud.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Van een zwakke Erdogan-fanboy is het ook niet anders te verwachten natuurlijk.
Maar goed, daar waar jij een legitiem punt ziet, zie ik een uitgebreid 'boehoe' om het maar even samen te vatten.
Genoeg nuance hoor in de stukken waarin Erdogans beleid en autocratische en ondemocratische handelingen wordt aangekaart en bekritiseerd. Daarbij is het per definitie kwalificeren van de andere kant als 'politiek geaffilieerd' te simplistisch. Er komt genoeg kritiek uit de eigen partij en voormalige AKP bewindslieden en van het vroegere Gulen kamp wat ideologisch gezien veel overlap heeft.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is van beide kanten wel een beetje hetzelfde moet ik zeggen, enerzijds, ja economische boost, werk, wegen, fap fap fap, anderzijds, ja dictator, corruptie, persvrijheid boehoehoe, er is in beide gevallen totaal geen nuance te bekennen en in zien dat het zaken zijn aan beide kanten vanwege politiek affiliaties die worden aangedikt en overdreven.
Dan geeft dat bepaalde veronderstellingen in jouw perceptie weer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Van een zwakke Erdogan-fanboy is het ook niet anders te verwachten natuurlijk.
Maar goed, daar waar jij een legitiem punt ziet, zie ik een uitgebreid 'boehoe' om het maar even samen te vatten.
Noem er eens eentje, eentje binnen de Turkse nationale domein dat en genuanceerd, toonaangevend en objectief is. Jij denkt dat de Gulen kamp niet politiek geaffilieerd is? Met een slechter voorbeeld had je serieus niet kunnen komen, mocht dat je claim zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:56 schreef primakov het volgende:
[..]
Genoeg nuance hoor in de stukken waarin Erdogans beleid en autocratische en ondemocratische handelingen wordt aangekaart en bekritiseerd. Daarbij is het per definitie kwalificeren van de andere kant als 'politiek geaffilieerd' te simplistisch. Er komt genoeg kritiek uit de eigen partij en voormalige AKP bewindslieden en van het vroegere Gulen kamp wat ideologisch gezien veel overlap heeft.
Nee, ik vind het oprecht een goede illustratie, dat is niet zo zeer als sneer bedoelt zoals de meneer hierboven jou het opvat. Het geeft precies aan waar het fout gaat imho.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:57 schreef primakov het volgende:
[..]
Dan geeft dat bepaalde veronderstellingen in jouw perceptie weer.
Waarom moet ik er één binnen het Turkse nationale domein noemen? Ik had het over wijdverbreide kritiek. Op dat punt heb je zeker gelijk, in het Turkse domein bepaalt inderdaad de ideologische dan wel politieke achtergrond vaak de toon, maar dat laat onverlet dat het zelfs met die verkleuringen terechte kritiek is/kan zijn, ik vind het bevreemdend dat dat per definitie de kritiek niet doeltreffend zou maken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 19:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Noem er eens eentje, eentje binnen de Turkse nationale domein dat en genuanceerd, toonaangevend en objectief is. Jij denkt dat de Gulen kamp niet politiek geaffilieerd is? Met een slechter voorbeeld had je serieus niet kunnen komen, mocht dat je claim zijn.
[..]
Nee, ik vind het oprecht een goede illustratie, dat is niet zo zeer als sneer bedoelt zoals de meneer hierboven jou het opvat. Het geeft precies aan waar het fout gaat imho.
Je moet niets natuurlijk, was wel benieuwd of je er een kon noemen, als binnen het Turkse domein de zaak is aangegeven zoals het is zonder dat men voor of tegen het aandikt of overdrijft is het zeer zeker doeltreffend, als dit niet het geval plaats ik toch wel vraagtekens of er nuances en feiten te bespeuren zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 19:18 schreef primakov het volgende:
Waarom moet ik er één binnen het Turkse nationale domein noemen? Ik had het over wijdverbreide kritiek. Op dat punt heb je zeker gelijk, in het Turkse domein bepaalt inderdaad de ideologische dan wel politieke achtergrond vaak de toon, maar dat laat onverlet dat het zelfs met die verkleuringen terechte kritiek is/kan zijn, ik vind het bevreemdend dat dat per definitie de kritiek niet doeltreffend zou maken.
Bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 19:18 schreef primakov het volgende:
Genoeg buitenlandse media en geleerden die genoeg punten aankaarten, ook indachtig de geschiedkundige context. Maar heey, het buitenlandse actoren zijn erop uit om Turkije in chaos te storten is dan de repliek van Recep.
Ik twijfelde inderdaad of dat je claim was, maar de kritiek van Gulen wat je in je eerdere reactie aangaf begon en kwam vooral nadat ze getroffen werden door de hervormingen van de AKP op het gebied van onderwijs, een vorm van butthurt als je het mij vraagt, hetzelfde met voormalige bewindlieden en zelfs medeoprichters van de AKP.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 19:18 schreef primakov het volgende:
Ik stel nergens dat het Gulen kamp niet politiek geaffilieerd is, dat zou een hele rare stelling zijn gezien de verwevenheid en steun die Gulen heeft geboden bij het opkomen van de AKP.
Ik vermoed dat je het met name over justitie en de pers hebt?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 19:18 schreef primakov het volgende:
Punt is nog steeds dat je als oppositie weinig op kunt boksen tegen een regeringspartij die in alle instituten de scepter zwaait.
Integendeel, ik zou eerlijk gezegd niet weten waar te beginnen hem te corrigeren als ik al de moeite zou willen nemen, 9 van de 10 zaken die hij als voorbeeld heeft opgebracht zijn letterlijk door Hurriyet en Zaman de wereld in gebracht, is daarmee alles gezegd en het tegendeel van de 'geruchten' 'bewezen'? Zeker niet, maar om eerlijk te zijn zie ik er dan ook weinig heil in om er dieper op in te gaan dat als men claims doet als HDP onterecht geassocieerd met de PKK / terreur terwijl men zelf innig poseert met de Turkse 'staatsvijand nr 1' Karayilan, als er wordt gesteld dat er een mogelijkheid tot een coalitie was terwijl de HDP zelf een coalitie met de AKP afwees en op z'n beurt weer de MHP met de HDP, zodat in feite er geen sprake kon zijn van een coalitie, over het door de politie in beslag laten nemen van CHP documenten wil ik niet eens beginnen wetende hoe en wat er in Izmir allemaal is gebeurd, wat voor zinnigs kan ik daar opzeggen als ik dat al eerder als een klakkeloze overname en perfecte illustratie zie van gebrek aan nuance, ik zou daarmee de beste man in kwestie en mezelf bedriegen door er 'serieus' op te reageren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 19:18 schreef primakov het volgende:
Goede illustratie van boehoe niet als sneer? Dus je bent het met z'n stuk eens?
Lieverd, toen ik je vroeg de dictatuur van Erdogan te onderbouwen waar je voorheen mee kwam, kwam je met zijn oproep om 3 kinderen te baren, toen ik je vroeg of diegenen die daar geen gehoor aan gaven strafrechtelijk werden vervolgd kreeg ik me toch een potje aan persoonlijke reacties over me heen, nu doe je wederom in feite hetzelfde, waarom de moeite nemen om op jou te reageren als ik wel gewoon een fatsoenlijk conversatie met Primakov kan houden, over exact dezelfde onderwerpen en ondanks dat we het totaal niet eens met elkaar zijn? Zoals ik al zei, ik ga mezelf noch jou bedriegen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:42 schreef Beathoven het volgende:
Als je weinig heil ziet om er dieper over in te gaan, waarom ga je dan wel selectief dieper in op bepaalde zijwegen maar laat je de vuile was liggen.
Breng de totale nuance eens aan hier. Verlicht ons. Of doe nog eens wat van die 'Erdogan' posts.
Van iemand die op de knieeen voor Erdogan ligt, verwacht ik ook helemaal geen zelfkritiek. Blijf lekker jezelf
Mij bedrieg je inderdaad niet, dat klopt. De ondertitel is ook al weg zie ik. Toch wat bereikt bij jequote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lieverd, toen ik je vroeg de dictatuur van Erdogan te onderbouwen waar je voorheen mee kwam, kwam je met zijn oproep om 3 kinderen te baren, toen ik je vroeg of diegenen die daar geen gehoor aan gaven strafrechtelijk werden vervolgd kreeg ik me toch een potje aan persoonlijke reacties over me heen, nu doe je wederom in feite hetzelfde, waarom de moeite nemen om op jou te reageren als ik wel gewoon een fatsoenlijk conversatie met Primakov kan houden, over exact dezelfde onderwerpen en ondanks dat we het totaal niet eens met elkaar zijn? Zoals ik al zei, ik ga mezelf noch jou bedriegen.
Erdogan leidt geen dictatuur. Wat hij wel leidt kun je niet zo 1 2 benoemen, maar echt netjes gaat het allemaal niet. In Turkije is er altijd een groep die moet lijden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lieverd, toen ik je vroeg de dictatuur van Erdogan te onderbouwen waar je voorheen mee kwam, kwam je met zijn oproep om 3 kinderen te baren, toen ik je vroeg of diegenen die daar geen gehoor aan gaven strafrechtelijk werden vervolgd kreeg ik me toch een potje aan persoonlijke reacties over me heen, nu doe je wederom in feite hetzelfde, waarom de moeite nemen om op jou te reageren als ik wel gewoon een fatsoenlijk conversatie met Primakov kan houden, over exact dezelfde onderwerpen en ondanks dat we het totaal niet eens met elkaar zijn? Zoals ik al zei, ik ga mezelf noch jou bedriegen.
Overschat jezelf niet, gezien je eerdere "zichzelf een sunni supremacist noemt" heb je tot op de dag van vandaag blijkbaar geen flauw idee van waarom dat er überhaupt ooit stond.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Mij bedrieg je inderdaad niet, dat klopt. De ondertitel is ook al weg zie ik. Toch wat bereikt bij je
Ik denk dat je Erdogan met veel kunt aanspreken, maar veel ook weer niet vanwege de status quo die er al was voor hij aan de macht kwam, dus er is inderdaad een en/en. In principe zou ik zeggen, ach het is politiek, wat verwacht je, maar nu er overmatig veel bloed bij komt vloeien ga je toch echt walgen van de mensen die er van profiteren, zij het de van de AKP tot de MHP en alles wat er tussen ligt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:51 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Erdogan leidt geen dictatuur. Wat hij wel leidt kun je niet zo 1 2 benoemen, maar echt netjes gaat het allemaal niet. In Turkije is er altijd een groep die moet lijden.
Het gaat er niet echt netjs aan toe nu, vind je niet? Turkse politiek is er één van ego's. Dat spelletje dat daar gespeeld wordt is echt misselijk.
Kut ego's daar. Back to the 90's is dit. Vind dat echt jammer, het ging een tijdje een soort van goed in Turkije. Volgens mij was dat ergens in het jaar 2006 ofzo, toen de Koerden meer vrijheden leken te krijgen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik denk dat je Erdogan met veel kunt aanspreken, maar veel ook weer niet vanwege de status quo die er al was voor hij aan de macht kwam, dus er is inderdaad een en/en. In principe zou ik zeggen, ach het is politiek, wat verwacht je, maar nu er overmatig veel bloed bij komt vloeien ga je toch echt walgen van de mensen die er van profiteren, zij het de van de AKP tot de MHP en alles wat er tussen ligt.
Ik neem even dit, juist op het punt van het afhandelen Ergenekon vind ik dat Erdogan geen (positieve) credits wordt gegeven, een oproep dat hem siert en waar weinig tot geen aandacht is gegeven in de media.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:02 schreef Stimorol- het volgende:
Zelf een heel verhaal maken van Ergenekon en vervolgens dezelfde shit flikken.
Zou me niets verbazen dat-ie eerdaags ook toevallig in de buurt staat van twee van die zogenaamde "IS aanslagplegers", gelet toch op de redelijk oorlogszuchtige taal die kennelijk alle partijen, maar ook Demirtas zelf, uitslaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 19:39 schreef primakov het volgende:
Speech van Demirtas op de dag van de aanslag nadat de premier z'n zegje had gedaan. Met engelse ondertiteling.
Welke oproep?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik neem even dit, juist op het punt van het afhandelen Ergenekon vind ik dat Erdogan geen (positieve) credits wordt gegeven, een oproep dat hem siert en waar weinig tot geen aandacht is gegeven in de media.
Dat bedoel ik dus, veel te veel onderbelicht, nadat 90% van de Ergenekon verdachten waren veroordeeld tot levenslang of verwijdering van de functie, toen bleek dat Zekeriya Oz, de corrupte officier van justitie die nu op de vlucht is ( een gast bewezen corrupt is als het maar kan en zijn vervolging een reden was voor bepaalde groepen als bewijs dat Erdogan zich inmengt met justitie) en een vinger had in de manipulatie van de Ergenekon rechtzaken riep Erdogan de justitie, oppositie en Anayasa mahkemesi op om opnieuw naar de uitspraken te kijken.quote:
Goh. Erdogans woorden neem ik niet heel srs, hoor... Wrm jij wel?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, veel te veel onderbelicht, nadat 90% van de Ergenekon verdachten waren veroordeeld tot levenslang of verwijdering van de functie, toen bleek dat Zekeriya Oz, de corrupte officier van justitie die nu op de vlucht is ( een gast bewezen corrupt is als het maar kan en zijn vervolging een reden was voor bepaalde groepen als bewijs dat Erdogan zich inmengt met justitie) en een vinger had in de manipulatie van de Ergenekon rechtzaken riep Erdogan de justitie, oppositie en Anayasa mahkemesi op om opnieuw naar de uitspraken te kijken.
Zodoende, is een van Erdogan's grootste rivalen van het leger, Ilker Basbug ook gewoon weer vrijgekomen.
Iets zegt mij dat als ze in beginsel vrij waren gesproken en Erdogan daarop riep dat er opnieuw naar de uitspraken gekeken moest worden het wel enorm veel aandacht zou hebben gekregen.
Hoeft ook niet, feit is wel dat Basbug in de Ergenekon zaak tot levenslang is veroordeeld in 2013, in 2014 komt er aan het licht dat Zekeriya Oz corrupt is, dubieuze banden heeft met rijke zakenmannen, giften accepteert etc, waarna Erdogan in 2014 oproept voor een second opinion en kort er na worden vele uitspraken teruggedraaid na 2 wetswijzigingen van de AKP waarin zij de rechterlijke macht bevoegdheden geven, of je dat verder serieus neemt is natuurlijk aan jou, punt is dat de oproep en de gevolgen daarvan door vrijwel ieder antagonist zijn genegeerd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:27 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Goh. Erdogans woorden neem ik niet heel srs, hoor... Wrm jij wel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |