Bedoel meer; ze willen TR toch liever te vriend houden?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom niet, IS heeft niet echt veel moeite mensen de dood in te jagen, al helemaal niet de strijders die het martelaarschap prediken en prijzen, veel hebben ze niet te riskeren.
Nee joh, Turkije moet kapot en Erdogan moet dood.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:12 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Bedoel meer; ze willen TR toch liever te vriend houden?
Als je dit een paar maanden geleden had gezegd had je gelijk gehad. Maar IS had niet zoveel belang om Turkije als vriend te houden, het was eerder andersom. IS strijders werden in Turkse ziekenhuizen verpleegd en doken onder in turkije. Daarnaast was er communicatie onderling.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:12 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Bedoel meer; ze willen TR toch liever te vriend houden?
Nou, dan voorzie ik een heleboel ellende aankomende maanden. Er zijn teveel partijen die iets willen in TR, je weet niet meer wie goed/fout is.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee joh, Turkije moet kapot en Erdogan moet dood.
De video verscheen kort na Suruc en bombardementen op IS, daarna is het relatief stil gebleven, tot vandaag that is.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:36 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nou, dan voorzie ik een heleboel ellende aankomende maanden. Er zijn teveel partijen die iets willen in TR, je weet niet meer wie goed/fout is.
Dat is in Turkije nog wel overzichtelijk.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:36 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nou, dan voorzie ik een heleboel ellende aankomende maanden. Er zijn teveel partijen die iets willen in TR, je weet niet meer wie goed/fout is.
Ja, herinner het mij nu dat dat daarna kwam. Maar met de mededeling over die 100 strijders word ik erg zenuwachtig.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De video verscheen kort na Suruc en bombardementen op IS, daarna is het relatief stil gebleven, tot vandaag that it.
Je hoeft mij niet uit te leggen wat de situatie in TR is, ik weet dat.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat is in Turkije nog wel overzichtelijk.
Er zijn tot zover maar twee partijen die hun strijd voeren tegen Turkije. De PKK en IS.
Wel broeit er onderhuids veel qua politiek. Zo wil Erdogan's Akp vermoedelijk splitsen, de MHP baggert er flink op los en studenten willen verandering. Maar het cruciale punt gaat de aankomende verkiezingen worden.
Je schreef dat je niet wist wie er goed / fout waren.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:45 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet uit te leggen wat de situatie in TR is, ik weet dat.
Inderdaad, tot een invasie a la Syrie etc zal het niet komen, maar 100 militanten kunnen behoorlijk wat leed berokkenen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:44 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja, herinner het mij nu dat dat daarna kwam. Maar met de mededeling over die 100 strijders word ik erg zenuwachtig.
Raar genoeg verwacht ik veel in TR, maar IS in TR is toch nieuw.
In het Turks klinkt het anders.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je schreef dat je niet wist wie er goed / fout waren.
Excuses aanvaard.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:52 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
In het Turks klinkt het anders.
twitter:Conflicts twitterde op zaterdag 10-10-2015 om 23:21:45TURKEY: HDP claim death toll from #Ankara bombing is now up to 128. https://t.co/OsBHU9gjoD reageer retweet
Fragmentatiebom is het woord en dat is geen variant op de clusterbomquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Inderdaad. Balletjes zijn aerodynamischer en kunnen grotere afstanden bereiken doordat ze langer kunnen doorvliegen dan spijkers.
Het is een variant op de clusterbom.
Een clusterbom is een door een vliegtuig afgeworpen bom, een granaat of een raket die tot ongeveer 200 kleine bommetjes uitstrooit. Het gebruik van clusterbommen is zeer omstreden omdat clusterbommen veel burgerslachtoffers eisen. Sinds mei 2008 zijn clusterbommen door meer dan 100 landen verboden.
Cluster bombs are primarily fragmentation weapons.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Fragmentatiebom is het woord en dat is geen variant op de clusterbom
en een vierkant is een rechthoek, maar een rechthoek hoeft nog geen vierkant te zijnquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Cluster bombs are primarily fragmentation weapons.
klik
wel een variant erop, en dat skreef ik hae..quote:Op zondag 11 oktober 2015 00:23 schreef Bensel het volgende:
[..]
en een vierkant is een rechthoek, maar een rechthoek hoeft nog geen vierkant te zijn
Het antwoord is simpel en ook hard. De Turkse kusten zijn veilig en in trek tot de eerste aanslag komt. Er is een risico, iets wat ook gewoon door de NL ambassade wordt gecorrespondeerd. En dan kan het ondanks 't verhoogde risico ook best zo zijn dat er in de komende jaren gewoon niets gebeurd aan de kust, maar ja...quote:Op zondag 11 oktober 2015 00:45 schreef Ven1972 het volgende:
Mijn vraag is of Turkije wel veilig is voor vakantiegangers die naar Turkse Rivera gaan. En je zag het ook net als in Tunesië ook dat kan gebeuren bij vakantiegangers aan het strand of in een hotel.
Ja en nee. Zolang jij je niet actief met de politiek bemoeit en niet in demonstraties gaat meelopen zal het eerst wel wat meevallen. De meeste westerse immigranten die ik ken, wonen versplinterd door 't land, niet in wijken bijelkaar. Ook is er uit de Turkse samenleving geen haat richting immigranten, zoals hier in Nederland met de vluchtelingen het geval is. Integendeel, men is heel gastvrij.quote:Wat mij ook aan het denken heeft gezet is dat moslimlanden ook niet echt veilig is voor buitenlanders die gaan emigreren of op vakantie gaan. Maar in Turkije kan er van alles gebeuren vooral als het om een zware aanslag nu die gepleegd is in Ankara.
Onze ambassade neemt het advies van de Turkse politie over, als je het reisadvies leest, zul je zien dat er het nodige instaat. Dat staat er al sinds begin januari oid.quote:Waarom is er geen negatief reisadvies afgegeven voor toeristen die naar Ankara willen gaan? Zoiets kan ook zomaar in Instanbul gebeuren.
Het is al oorlog.quote:De IS is dan ook wel en gevaarlijke terroristische groepering waar men ze aandacht van ons willen hebben voor hun probleem. Ik neem dat het ook verre gaande gevolgen kan hebben voor heel Midden-Oosten wat het ook snel kan escaleren tot een zware gevechten die uit kan groeien tot een oorlog.
?quote:Soms begrijpen we hele wereld even niet meer..... Wat willen moslims van ons hebben????
Tot nu toe hebben de aanslagen zich beperkt tot politieke optochten, doelwitten en militairen. Toeristen en gewone burgers zijn nog relatief veilig in Turkije.quote:Op zondag 11 oktober 2015 00:45 schreef Ven1972 het volgende:
Mijn vraag is of Turkije wel veilig is voor vakantiegangers die naar Turkse Rivera gaan. En je zag het ook net als in Tunesië ook dat kan gebeuren bij vakantiegangers aan het strand of in een hotel.
Wat mij ook aan het denken heeft gezet is dat moslimlanden ook niet echt veilig is voor buitenlanders die gaan emigreren of op vakantie gaan. Maar in Turkije kan er van alles gebeuren vooral als het om een zware aanslag nu die gepleegd is in Ankara.
Waarom is er geen negatief reisadvies afgegeven voor toeristen die naar Ankara willen gaan? Zoiets kan ook zomaar in Instanbul gebeuren.
De IS is dan ook wel en gevaarlijke terroristische groepering waar men ze aandacht van ons willen hebben voor hun probleem. Ik neem dat het ook verre gaande gevolgen kan hebben voor heel Midden-Oosten wat het ook snel kan escaleren tot een zware gevechten die uit kan groeien tot een oorlog.
Soms begrijpen we hele wereld even niet meer..... Wat willen moslims van ons hebben????
Je wilt toch niet meer naar zo'n land toe? De oorlog begint zich nu ook in Turkije uit te breiden. Onverstandig om als toerist daarna toe te gaan. Er zijn wel betere landen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 11:03 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Tot nu toe hebben de aanslagen zich beperkt tot politieke optochten, doelwitten en militairen. Toeristen en gewone burgers zijn nog relatief veilig in Turkije.
Ja. Naar London bijv. Of naar Parijs.quote:Op zondag 11 oktober 2015 11:13 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je wilt toch niet meer naar zo'n land toe? De oorlog begint zich nu ook in Turkije uit te breiden. Onverstandig om als toerist daarna toe te gaan. Er zijn wel betere landen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |