abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156740787
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 19:52 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

Kan je dit verduidelijken?
Normaal als een bom ontploft raak je vooral de mensen direct om je heen (door de explosie zelf dus). De explosie brengt ook een hoop luchtdruk met zich mee. Door bommen te versterken met metalen balletjes worden die metalen balletjes tijdens de explosie met gigantische snelheid en kracht naar alle kanten geschoten waardoor dus een hoop mensen gewond raken of zelfs kunnen sterven.

Spijkers zijn in dat opzicht volgens mij nog een stuk smeriger door de scherpe punt die ze hebben.
pi_156740808
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 19:52 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

Kan je dit verduidelijken?
Als iets ontploft waar een hoop metalen balletjes bij zitten is het toch niet moeilijk om voor te stellen dat die met een flinke snelheid wegvliegen? En die doen behoorlijk zeer als ze hard genoeg tegen je aan komen. Een kogel doet ook zeer als die tegen je aan komt namelijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door paddy op 11-10-2015 13:43:44 ]
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:55:47 #178
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_156740816
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 19:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Normaal als een bom ontploft raak je vooral de mensen direct om je heen (door de explosie zelf dus). De explosie brengt ook een hoop luchtdruk met zich mee. Door bommen te versterken met metalen balletjes worden die metalen balletjes tijdens de explosie met gigantische snelheid en kracht naar alle kanten geschoten waardoor dus een hoop mensen gewond raken of zelfs kunnen sterven.
Ah ja zo. Ik dacht dat je bedoelde dat doordat er meer metaal in de bom zat(de balletjes) dat dat de luchtdruk deed verhogen. Maar er wordt dus meer metaal verplaatst door de luchtdruk zelf.
En altijd het laatste woord.
pi_156740873
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 15:50 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Waarom vallen AKP en MHP af?
Bomaanslagen is niet hun stijl. En ze hebben bovendien niets aan meer chaos.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_156741160
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 12:55 schreef bijdehand het volgende:

[..]

wist niet dat erdogan een zionist is :@ weer iets geleerd
Iedereen die iets fout doet is zionist!
pi_156741200
Als dit in een westerse stad was geweest had je om het uur een extra journaal gekregen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_156741234
Ik begin er niet eens aan. Van die enge beelden te bekijken. Ik kan het niet tegen en ik wordt er zeker weten diep diep triest van. Ik vermijd het.

Dat vind ik ook een nadeel van de media van nu.
The secret of getting ahead is getting started
pi_156741984
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 20:12 schreef Poison-Ivy het volgende:
Ik begin er niet eens aan. Van die enge beelden te bekijken. Ik kan het niet tegen en ik wordt er zeker weten diep diep triest van. Ik vermijd het.

Dat vind ik ook een nadeel van de media van nu.
Helaas is het de realiteit. Wen er maar alvast aan zou ik zeggen...
pi_156742091
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 18:54 schreef kkdhd het volgende:

[..]

Wie dan? Correct me if I'm wrong, maar wordt er hier niet massaal gejuicht als men bommen dropt op IS, waarbij tot nu toe volgens westerse bronnen honderden burgers om het leven zijn gekomen, want dat leidt tot eenzelfde soort beelden hoor, ondanks dat jij het dan niet ziet.
Kerel, ik vind alle geweld gewoon kut. Ook van de westerse kant.

De mensen die dit doen, hebben die geen geweten?
pi_156742208
Irak Şam İslam Devleti (IŞİD), Ankara’daki barış mitingine katılmak için 86 kişini öldüğü, 186 kişinin de yaralandığı saldırıyla ilgili sosyal medya üzerinden bir mesaj yayınladı. Saldırının ‘tebrik’ edildiği açıklamada, ‘ölü sayısının artması temennisi’nde bulunuldu.

© AFP 2015/ TAUSEEF MUSTAFA
100 IŞİD militanı Türkiye’de eylem hazırlığında
Ankara'da tren garı kavşağında sabah saatlerinde meydana gelen patlamalarla ilgili IŞİD'in Türkçe haber sayfasına ait Twitter hesabından bir mesaj yayınlandı.
Mesajda, "Ankara'da gerçekleşen mitingde kafir komünistlerden 40'a yakın ölü ve 100'den fazla yaralı var. Yapanları tebrik ediyoruz. Allah'a hamd olsun ki Ankara'da komünistlerin mitinginde patlama olmuş. Birçok ölü ve yaralı varmış. Allah'ım ölülerinin sayısını artır. Halay çeken komünistler bu meydan kanlı meydan sloganı atarken bomba patlıyor. Barış isteyenler bunlar mı? Kanda boğuldunuz hamd olsun" denildi.

© FOTOĞRAF: TWITTER
IŞİD en az 86 kişinin hayatını kaybetiği saldırıyı Twitter'dan 'tebrik etti.'

Tamamını oku: http://tr.sputniknews.com(...)r.html#ixzz3oBfLJ0Hl

------------

IS schijnt ook iets naar buiten gebracht te hebben.
pi_156742220
Doet mijn bloed koken. ;(
pi_156742276
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 20:42 schreef Beathoven het volgende:
Irak Şam İslam Devleti (IŞİD), Ankara’daki barış mitingine katılmak için 86 kişini öldüğü, 186 kişinin de yaralandığı saldırıyla ilgili sosyal medya üzerinden bir mesaj yayınladı. Saldırının ‘tebrik’ edildiği açıklamada, ‘ölü sayısının artması temennisi’nde bulunuldu.

Ankara'da tren garı kavşağında sabah saatlerinde meydana gelen patlamalarla ilgili IŞİD'in Türkçe haber sayfasına ait Twitter hesabından bir mesaj yayınlandı.
Mesajda, "Ankara'da gerçekleşen mitingde kafir komünistlerden 40'a yakın ölü ve 100'den fazla yaralı var. Yapanları tebrik ediyoruz. Allah'a hamd olsun ki Ankara'da komünistlerin mitinginde patlama olmuş. Birçok ölü ve yaralı varmış. Allah'ım ölülerinin sayısını artır. Halay çeken komünistler bu meydan kanlı meydan sloganı atarken bomba patlıyor. Barış isteyenler bunlar mı? Kanda boğuldunuz hamd olsun" denildi.

------------

Heb je ook een vertaling?
Dit kan natuurlijk niemand lezen.
pi_156742290
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 20:42 schreef Beathoven het volgende:

------------

Ja. Dat ze blij zijn dat die communisten dood zijn.
pi_156742314
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 20:44 schreef Specularium het volgende:

[..]

Heb je ook een vertaling?
Dit kan natuurlijk niemand lezen.
Ik ben die niemand en niemand is perfect, dus.
pi_156742324
Afschuwelijk. Mijn medeleven aan alle nabestaanden. RIP :{ :{
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:49:52 #191
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_156742449
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 19:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:

Spijkers zijn in dat opzicht volgens mij nog een stuk smeriger door de scherpe punt die ze hebben.
De bolletjes richten grotere wonden aan en blijven in het lichaam steken. Het is juist een innovatie t.o.v. spijkers.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_156742558
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 20:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ben die niemand en niemand is perfect, dus.
Maak even een perfecte vertaling dan.
pi_156742797
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 19:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja het was waarschijnlijk een zelfmoordactie maar de bom volstoppen met balletjes (of spijkers) richt een hoop meer schade aan door de luchtdruk die er ontstaat. Je raakt dus mensen op flinke afstand ook ipv alleen degene die direct om je heen staan.
Inderdaad. Balletjes zijn aerodynamischer en kunnen grotere afstanden bereiken doordat ze langer kunnen doorvliegen dan spijkers.

Het is een variant op de clusterbom.

Een clusterbom is een door een vliegtuig afgeworpen bom, een granaat of een raket die tot ongeveer 200 kleine bommetjes uitstrooit. Het gebruik van clusterbommen is zeer omstreden omdat clusterbommen veel burgerslachtoffers eisen. Sinds mei 2008 zijn clusterbommen door meer dan 100 landen verboden.
pi_156742798
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 20:52 schreef Specularium het volgende:

[..]

Maak even een perfecte vertaling dan.
quote:
IS heeft over de vredestocht in Ankara waarin 86 mensen zijn omgekomen en 186 mensen gewond zijn geraakt een bericht geplaatst op social media, dat ze de aanvallen 'prijzen' in de 'hoop dat de dodental oploopt'

quote:
100 IS militanten zijn aanslagen aan het voorbereiden in Turkije.
IS heeft een bericht gepubliceerd op de Turkstalige Twitter account over de aanslagen in Ankara.
In het bericht: "Bij de in Ankara gepleegde aanslagen zijn er nabij de 40 ongelovige communisten en 100den gewonden. We feliciteren de daders, Allah is geprezen dat de communisten in Ankara zijn opgeblazen. Er schijnen vele doden en gewonden te zijn. Mijn god, laat de dodental toenemen, terwijl de dansende kommunisten roepen dat het plein een bloederige plein is ontploft er een bom. Zijn zij diegenen die vrede willen? Godzijdank zijn jullie verdronken in het bloed"

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2015 21:04:23 ]
pi_156742857
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 21:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]
:*.
pi_156742950
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 21:00 schreef Triggershot het volgende:
100 IS militanten zijn aanslagen aan het voorbereiden in Turkije.
Hopelijk is dit een grap :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_156743058
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 21:02 schreef Specularium het volgende:

[..]

:*.
:@
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 21:04 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Hopelijk is dit een grap :{
Hoewel de gevolgen daarvan heel groot kan/zal zijn, is 100 sympathisanten vinden in een land van 81 miljoen en overwegend Soennitisch en ook nog eens een buurland van Syrië volgens mij niet een hele grote uitdaging.
pi_156743118
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 20:36 schreef Infection het volgende:

[..]

Helaas is het de realiteit. Wen er maar alvast aan zou ik zeggen...
Wennen aan dit.. never.
Je hebt altijd een keuze.
The secret of getting ahead is getting started
pi_156743147
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 21:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

:@

[..]

Hoewel de gevolgen daarvan heel groot kan/zal zijn, is 100 sympathisanten vinden in een land van 81 miljoen en overwegend Soennitisch en ook nog eens een buurland van Syrië volgens mij niet een hele grote uitdaging.
Zou IS dat echt aandurven?
pi_156743240
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 21:09 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Zou IS dat echt aandurven?
Waarom niet, IS heeft niet echt veel moeite mensen de dood in te jagen, al helemaal niet de strijders die het martelaarschap prediken en prijzen, veel hebben ze niet te riskeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')