abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156744614
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 21:44 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ja, herinner het mij nu dat dat daarna kwam. Maar met de mededeling over die 100 strijders word ik erg zenuwachtig.

Raar genoeg verwacht ik veel in TR, maar IS in TR is toch nieuw.
Inderdaad, tot een invasie a la Syrie etc zal het niet komen, maar 100 militanten kunnen behoorlijk wat leed berokkenen.
pi_156744732
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 21:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je schreef dat je niet wist wie er goed / fout waren.
In het Turks klinkt het anders.
pi_156744951
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 21:52 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

In het Turks klinkt het anders.
Excuses aanvaard.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:23:14 #214
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_156747806
Aardig wat mensjes op de been nu in Constantinopel:

Say what?
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:26:01 #215
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:34:01 #216
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_156748049
Conflicts twitterde op zaterdag 10-10-2015 om 23:21:45 TURKEY: HDP claim death toll from #Ankara bombing is now up to 128. https://t.co/OsBHU9gjoD reageer retweet
Say what?
pi_156748128
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 21:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Inderdaad. Balletjes zijn aerodynamischer en kunnen grotere afstanden bereiken doordat ze langer kunnen doorvliegen dan spijkers.

Het is een variant op de clusterbom.

Een clusterbom is een door een vliegtuig afgeworpen bom, een granaat of een raket die tot ongeveer 200 kleine bommetjes uitstrooit. Het gebruik van clusterbommen is zeer omstreden omdat clusterbommen veel burgerslachtoffers eisen. Sinds mei 2008 zijn clusterbommen door meer dan 100 landen verboden.
Fragmentatiebom is het woord en dat is geen variant op de clusterbom
pi_156748491
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 23:38 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Fragmentatiebom is het woord en dat is geen variant op de clusterbom
Cluster bombs are primarily fragmentation weapons.

klik
  zondag 11 oktober 2015 @ 00:23:31 #219
64288 Bensel
Ladderzat
pi_156749201
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 23:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]

klik
en een vierkant is een rechthoek, maar een rechthoek hoeft nog geen vierkant te zijn
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zondag 11 oktober 2015 @ 00:45:43 #220
432997 Ven1972
Man met humor
pi_156749869
Mijn vraag is of Turkije wel veilig is voor vakantiegangers die naar Turkse Rivera gaan. En je zag het ook net als in Tunesië ook dat kan gebeuren bij vakantiegangers aan het strand of in een hotel.

Wat mij ook aan het denken heeft gezet is dat moslimlanden ook niet echt veilig is voor buitenlanders die gaan emigreren of op vakantie gaan. Maar in Turkije kan er van alles gebeuren vooral als het om een zware aanslag nu die gepleegd is in Ankara.

Waarom is er geen negatief reisadvies afgegeven voor toeristen die naar Ankara willen gaan? Zoiets kan ook zomaar in Instanbul gebeuren.

De IS is dan ook wel en gevaarlijke terroristische groepering waar men ze aandacht van ons willen hebben voor hun probleem. Ik neem dat het ook verre gaande gevolgen kan hebben voor heel Midden-Oosten wat het ook snel kan escaleren tot een zware gevechten die uit kan groeien tot een oorlog.

Soms begrijpen we hele wereld even niet meer..... Wat willen moslims van ons hebben????
Humor, serieus en vrolijk!
pi_156750534
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 00:23 schreef Bensel het volgende:

[..]

en een vierkant is een rechthoek, maar een rechthoek hoeft nog geen vierkant te zijn
wel een variant erop, en dat skreef ik hae..

quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 00:45 schreef Ven1972 het volgende:
Mijn vraag is of Turkije wel veilig is voor vakantiegangers die naar Turkse Rivera gaan. En je zag het ook net als in Tunesië ook dat kan gebeuren bij vakantiegangers aan het strand of in een hotel.
Het antwoord is simpel en ook hard. De Turkse kusten zijn veilig en in trek tot de eerste aanslag komt. Er is een risico, iets wat ook gewoon door de NL ambassade wordt gecorrespondeerd. En dan kan het ondanks 't verhoogde risico ook best zo zijn dat er in de komende jaren gewoon niets gebeurd aan de kust, maar ja...

Was in Tunesie precies hetzelfde. Ik weet niet of men het vooraf had kunnen voorzien, waarschijnlijk niet. Dus zoiets kan een keer out-of-the-blue gebeuren en dan blijven de toeristen weg, precies wat IS wil. De anti-reclame werkt het best. Nu IS met dit soort berichten komt 'en' in buurland Syrie actief is zou ik toeristen adviseren de badplaatsen even te vermijden of het op eigen risico te doen.

Zelf ken ik het land redelijk goed en ik vermijd uit eigen interesse de geeikte toeristische paden en cluster vrijwel nooit samen met buitenlanders op stranden, maar dat deed ik al niet toen er jaren geleden nog 0 risico was.

quote:
Wat mij ook aan het denken heeft gezet is dat moslimlanden ook niet echt veilig is voor buitenlanders die gaan emigreren of op vakantie gaan. Maar in Turkije kan er van alles gebeuren vooral als het om een zware aanslag nu die gepleegd is in Ankara.
Ja en nee. Zolang jij je niet actief met de politiek bemoeit en niet in demonstraties gaat meelopen zal het eerst wel wat meevallen. De meeste westerse immigranten die ik ken, wonen versplinterd door 't land, niet in wijken bijelkaar. Ook is er uit de Turkse samenleving geen haat richting immigranten, zoals hier in Nederland met de vluchtelingen het geval is. Integendeel, men is heel gastvrij.

quote:
Waarom is er geen negatief reisadvies afgegeven voor toeristen die naar Ankara willen gaan? Zoiets kan ook zomaar in Instanbul gebeuren.
Onze ambassade neemt het advies van de Turkse politie over, als je het reisadvies leest, zul je zien dat er het nodige instaat. Dat staat er al sinds begin januari oid.

quote:
De IS is dan ook wel en gevaarlijke terroristische groepering waar men ze aandacht van ons willen hebben voor hun probleem. Ik neem dat het ook verre gaande gevolgen kan hebben voor heel Midden-Oosten wat het ook snel kan escaleren tot een zware gevechten die uit kan groeien tot een oorlog.
Het is al oorlog.

Ok, nog niet binnen de Turkse grenzen, maar in Syrie en Irak krioelt het van de verschillende partijen. Dat kan ik niet anders dan een oorlog noemen.

quote:
Soms begrijpen we hele wereld even niet meer..... Wat willen moslims van ons hebben????
?

[ Bericht 38% gewijzigd door Beathoven op 11-10-2015 02:27:07 ]
pi_156754024
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 00:45 schreef Ven1972 het volgende:

Tot nu toe hebben de aanslagen zich beperkt tot politieke optochten, doelwitten en militairen. Toeristen en gewone burgers zijn nog relatief veilig in Turkije.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_156754131
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 11:03 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Tot nu toe hebben de aanslagen zich beperkt tot politieke optochten, doelwitten en militairen. Toeristen en gewone burgers zijn nog relatief veilig in Turkije.
Je wilt toch niet meer naar zo'n land toe? De oorlog begint zich nu ook in Turkije uit te breiden. Onverstandig om als toerist daarna toe te gaan. Er zijn wel betere landen.
pi_156754235
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 11:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je wilt toch niet meer naar zo'n land toe? De oorlog begint zich nu ook in Turkije uit te breiden. Onverstandig om als toerist daarna toe te gaan. Er zijn wel betere landen.
Ja. Naar London bijv. Of naar Parijs. :) Gebeurt niets daar.
pi_156754445
Haha, mogelijke daders volgens Turkije:

False flag Koerden zelf
False flag extreem links

Of IS.

Tja...

Bron: http://nos.nl/artikel/206(...)a-in-volle-gang.html
pi_156754775
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 11:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Turkije is een groot land, dus praktisch gezien merk je er niets van.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  zondag 11 oktober 2015 @ 12:35:29 #228
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_156755416
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 23:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]

klik
Het grote verschil is dat een clusterbom secundaire explosieven bevatten en een fragmentatiebom bv. spijkers, inert en ongevaarlijk na de explosie.
pi_156756215
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 11:22 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ja. Naar London bijv. Of naar Parijs. :) Gebeurt niets daar.
Wiens schuld is dat?
pi_156756254
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 13:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wiens schuld is dat?
Ik kan een heel kortzichtige reactie tikken, om simpelen tevreden te houden: door de islam!!!1111!!!

Of je kijkt naar de gebeurtenissen door de jaren heen en dan zie je dat er wel meer is dan dat.
pi_156756655
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 16:44 schreef xaban06 het volgende:

[..]

3 gun ulusal yas karari
Zou je de vertaling erbij willen zetten?
Ik lees 3 dagen nationale rouw. Klopt dat?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_156756667
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 13:31 schreef paddy het volgende:

[..]

Zou je de vertaling erbij willen zetten?
Ik lees 3 dagen nationale rouw. Klopt dat?
Ja.
pi_156756889
Conflicts twitterde op zondag 11-10-2015 om 13:38:37 BREAKING: Senior Turkish security sources say initial signs point to #ISIS being behind the #AnkaraBombing - @News_Executive reageer retweet
pi_156757007
Turkey is in shock – but many will have seen this attack coming

quote:
The blame for the horrific bomb attacks in Ankara that killed 86 people at a rally involving Kurdish peace activists is likely to fall on Islamic State terrorists operating across Turkey’s long border with Syria and Iraq. But the proximity of Turkish general elections, due on 1 November, is certain to raise suspicions among opposition parties that dark forces supportive of the hardline government led by president Recep Tayyip Erdoğan may be involved.

Isis‎ is in open conflict with Kurdish nationalist fighters in both northern Iraq and Syria. Last July a suicide bomber or bombers, reportedly of Turkish origin, attacked a pro-Kurdish peace rally in Suruç in the south-east of the country. On that occasion, 37 people were killed.

Isis is also at war with the Turkish state, which recently agreed to allow US fighter-bombers to use its Incirlik airbase to target the terrorists in their Syrian HQ at Raqqa and elsewhere. Erdoğan and his prime minister, Ahmet Davutoğlu, also initiated Turkey’s own airstrikes against Isis, partly in an attempt to push the terrorists away from the southern border, where they have vainly sought to create a safe haven or buffer zone.

Turkey has admitted up to 2 million Syrian‎ refugees since the civil war there erupted in 2011. Although most are genuine victims of the war, some are thought to be sympathetic to Isis and its aim of an Islamic caliphate. This has led Turkish politicians to worry about the “enemy within”. Like the British government, they fear the radicalisation of their Muslim population.‎

Isis views both the Kurds and the Turkish state as legitimate targets, enough in its twisted view to justify murderous attacks on unarmed civilians.

All the same, suspicion of responsibility for Saturday’s attacks will inevitably also fall on ultra-nationalist groups, including the shadowy Grey Wolves Turkish nationalist group and rightwing elements within Turkey’s security apparatus. Erdoğan is currently involved‎ in a life-or-death political struggle with the main pro-Kurdish opposition party, the HDP, ahead of the 1 November polls. Major advances by the HDP in elections earlier this year destroyed the parliamentary majority of Erdoğan’s Justice and Development party (AKP)‎ for the first time in more than a decade.

A man holds up a sign that reads ‘No offering condolences to Erdogan, since he is the perpetrator’ Facebook Twitter Pinterest
A man holds up a sign that reads ‘No offering condolences to Erdogan, since he is the perpetrator’ during a Kurdish rally in Hamburg on Saturday. Photograph: Daniel Bockwoldt/dpa/Corbis
Erdoğan was forced to order Davutoğlu to try and form a coalition. But this he failed to do, given the AKP’s‎ high-handed and uncompromising attitude to opposition party agendas, hence the new round of polls.‎ More significantly, the election setback meant Erdoğan’s long-nurtured plan to create an authoritarian, Vladimir Putin-style executive presidency was torpedoed due to lack of parliamentary support.

Many in Turkey accuse Erdoğan of deliberately fuelling a reviving conflict with militant Kurdish groups, including the outlawed PKK, ‎in order to scare voters into supporting his law-and-order, security-first platform in the coming elections. If he succeeds, it is argued, he will seize more powers for the presidency and promote himself as a sort of modern-day Sublime Porte. Thus, it is suggested, the last thing Erdoğan really wants at this juncture is a Kurdish peace.

Reacting to the attacks, opposition politicians from the HDP and other parties pointed‎ to previous, similar bomb attacks on HDP party premises round the country. These have been attributed to ultra-nationalist reactionaries opposed to any kind of peaceful compromise with the Kurds. ‎In particular it was noted that Saturday’s bombings followed an attack on the HDP in Diyarbakir, in the mainly Kurdish south-east, in June, when four people died.

The AKP government has also used the Syrian crisis with Isis to mount parallel, more sustained attacks on PKK fighters in Iraq.‎ In this distrustful pre-election atmosphere, the swift and lengthy statement issued by Erdoğan after the Ankara attacks will also be viewed with caution by many Turks. Erdoğan said the outrage, in effect, demonstrated the importance of all Turks rallying behind his leadership in fighting terrorism. Erdoğan argued that all such attacks, big or small, whether domestic or foreign in origin, and whether mounted against civilians or the police or army by the Kurds or anybody else, all amounted to terrorism.

Turkish president Recep Tayyip Erdogan Facebook Twitter Pinterest
Turkish president Recep Tayyip Erdogan. Photograph: Maeterlinck/Rex Shutterstock
Using words such as “national unity”, “solidarity” and “determination”, his statement appeared to prefigure a wider security crackdown ahead of the polls. Mainstream opposition parties may struggle to resist Erdoğan’s uncannily prescient seizing of the initiative and may be obliged to follow his lead as the shockwaves reverberate across Turkey. Erdoğan’s suggestion was plainly that he alone was the leader equipped to defeat the common threat.

Turkey terror attack: mourning after scores killed in Ankara blasts
Read more
The government suspended election campaigning following‎ the Ankara bombings, which will have the effect of closing down debate about who was responsible and what were their motives. ‎Erdoğan has already moved to severely curtail media and press freedom ahead of the polls. Numerous well-known journalists have been accused of insulting the president, an offence carrying a five-year jail term, in a blatant attempt to silence criticism. Last week Erdoğan went to Brussels with the aim of curtailing EU complaints about his perceived authoritarian behaviour‎ in return for Turkish help in curbing Syrian migrant flows to Europe.

The sudden Russian military intervention in Syria, including aerial border incidents with Turkey, has added to the growing nervousness‎ inside the country over its security and its weakened democratic system.‎

On Saturday, Turkey, suffering the impact of the worst ever terror outrage on its soil, is a nation in shock. But it is also a nation living in fear.
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
pi_156757335
quote:
Lees ik nu dus dat ook de grijze wolven ervan verdacht worden?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_156757337
'IS verantwoordelijk voor aanslagen Ankara'

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)oor-aanslagen-ankara
pi_156757510
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:01 schreef Infection het volgende:

Ik weet het niet hoor. IS en andere organisaties zoals Al Quaida zijn altijd erg snel met het opeisen van de verantwoordelijkheid bij een succesvolle aanslag. Misschien ben ik paranoide, maar doelwit en timing zijn wel heel erg toevallig voordelig voor Erdogan.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_156757551
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:00 schreef paddy het volgende:

[..]

Lees ik nu dus dat ook de grijze wolven ervan verdacht worden?
Tja, lijkt mij logischer dan PKK of DHKP/C
pi_156757696
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:01 schreef Infection het volgende:

Wat een kuttitel , hij zegt dt hij ook de pkk of dhkpc verdenkt maar rtl gooit t gelijk op isis

Eerst klagen dat turkije niet meedoet tegen isis en dan nu dezeaanslagen

:r
Zie!
pi_156757728
quote:
13s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:18 schreef johnson555 het volgende:

[..]

Wat een kuttitel , hij zegt dt hij ook de pkk of dhkpc verdenkt maar rtl gooit t gelijk op isis

Eerst klagen dat turkije niet meedoet tegen isis en dan nu dezeaanslagen

:r
Het staat met een reden tussen aanhalingstekens...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')