Het is van beide kanten wel een beetje hetzelfde moet ik zeggen, enerzijds, ja economische boost, werk, wegen, fap fap fap, anderzijds, ja dictator, corruptie, persvrijheid boehoehoe, er is in beide gevallen totaal geen nuance te bekennen en in zien dat het zaken zijn aan beide kanten vanwege politiek affiliaties die worden aangedikt en overdreven.quote:
De Akp en Erdogan zwaaien met de scepter en ze maken het bedreigende partijen onmogelijk om zich te profileren. Zelf zijn ze zo corrupt als wat. De akp gemeente Istanbul (lees : de belastingbetaler) en prominente Akp leden onderhouden momenteel een nieuwe voetbalclub in Istanbul waar miljoenen in omgaan. Mooie witwasmachine voor zwart kapitaal. Iedere journalist die daar iets over zou willen schrijven wordt het zwijgen opgelegd. Iedere politicus die er wat over zou willen zeggen riskeert dat ook.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is van beide kanten wel een beetje hetzelfde moet ik zeggen, enerzijds, ja economische boost, werk, wegen, fap fap fap, anderzijds, ja dictator, corruptie, persvrijheid boehoehoe, er is in beide gevallen totaal geen nuance te bekennen en in zien dat het zaken zijn aan beide kanten vanwege politiek affiliaties die worden aangedikt en overdreven.
We kunnen natuurlijk hoog en laag springen, maar feit is dat de oppositie geen alternatief heeft weten voort te brengen die de 40+/-% van de stemgerechtigde Erdogan achterban weet aan te spreken of stemmen weg te lokken, zolang dat het geval blijft is Erdogan een werkelijkheid waarmee hoe dan ook gedeald moet worden.
Bedankt voor de illustratie, had het zelf niet beter kunnen verwoorden, zeker de Godwin niet 123.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De Akp en Erdogan zwaaien met de scepter en ze maken het bedreigende partijen onmogelijk om zich te profileren. Zelf zijn ze zo corrupt als wat. De akp gemeente Istanbul (lees : de belastingbetaler) en prominente Akp leden onderhouden momenteel een nieuwe voetbalclub in Istanbul waar miljoenen in omgaan. Mooie witwasmachine voor zwart kapitaal. Iedere journalist die daar iets over zou willen schrijven wordt het zwijgen opgelegd. Iedere politici die er wat over zou willen zeggen riskeert dat ook.
In veel steden waar de Akp niet de gemeente bestuurt, maar bv de CHP zijn politie-invallen geweest en heeft men documenten in beslag genomen omdat men tegen 't landelijke beleid inging. Is dat democratisch?
We hadden een optie tot een coalitie, de HDP kwam op en had goede kansen. Deze partij is onterecht in verband gebracht met de pkk en kapotgemaakt door de Akp en misschien mede door de mhp.
Met andere woorden. De leidende partij is zwaar corrupt en trekt overal aan de touwtjes. En hoe wil je ooit de oppositiepartijen die niet akp-gezint zijn verwijten dat ze niets kunnen als ze in een systeem opereren dat zo rot is als ik weet niet wat.
In Wo2 zorgde Adolf ook hij ook dat de economie fantastisch draaide. Ook hij investeerde in infrastructuur. En waar was de oppositie? Ja, hij was het beste alternatief.. En democratisch gekozen.
De Akp wil ook naar de totale macht op papier. Hoe kun je als oppositiepartij het spel meespelen als de regerende partij continu met de spelregels knoeit? Als je bij het minste aan kritiek al politie aan de deur kunt verwachten.
De democratie is daar allang overleden.
Je hebt er ook niet zoveel tegenin te brengen als Erdogan-fanboy, die gekgenoeg liever in het democratische Nederland leeft.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bedankt voor de illustratie, had het zelf niet beter kunnen verwoorden, zeker de Godwin niet 123.
Van een zwakke Erdogan-fanboy is het ook niet anders te verwachten natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:52 schreef primakov het volgende:
Hij kaart gewoon een heel legitiem punt aan; hoe moet je als oppositie het politieke spel meespelen als dat je op veel vlakken onmogelijk wordt gemaakt?
En per definitie Godwin roepen is gewoon zwak, je snapt z'n punt.
Dit is lucht zonder inhoud.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Van een zwakke Erdogan-fanboy is het ook niet anders te verwachten natuurlijk.
Maar goed, daar waar jij een legitiem punt ziet, zie ik een uitgebreid 'boehoe' om het maar even samen te vatten.
Genoeg nuance hoor in de stukken waarin Erdogans beleid en autocratische en ondemocratische handelingen wordt aangekaart en bekritiseerd. Daarbij is het per definitie kwalificeren van de andere kant als 'politiek geaffilieerd' te simplistisch. Er komt genoeg kritiek uit de eigen partij en voormalige AKP bewindslieden en van het vroegere Gulen kamp wat ideologisch gezien veel overlap heeft.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is van beide kanten wel een beetje hetzelfde moet ik zeggen, enerzijds, ja economische boost, werk, wegen, fap fap fap, anderzijds, ja dictator, corruptie, persvrijheid boehoehoe, er is in beide gevallen totaal geen nuance te bekennen en in zien dat het zaken zijn aan beide kanten vanwege politiek affiliaties die worden aangedikt en overdreven.
Dan geeft dat bepaalde veronderstellingen in jouw perceptie weer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Van een zwakke Erdogan-fanboy is het ook niet anders te verwachten natuurlijk.
Maar goed, daar waar jij een legitiem punt ziet, zie ik een uitgebreid 'boehoe' om het maar even samen te vatten.
Noem er eens eentje, eentje binnen de Turkse nationale domein dat en genuanceerd, toonaangevend en objectief is. Jij denkt dat de Gulen kamp niet politiek geaffilieerd is? Met een slechter voorbeeld had je serieus niet kunnen komen, mocht dat je claim zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:56 schreef primakov het volgende:
[..]
Genoeg nuance hoor in de stukken waarin Erdogans beleid en autocratische en ondemocratische handelingen wordt aangekaart en bekritiseerd. Daarbij is het per definitie kwalificeren van de andere kant als 'politiek geaffilieerd' te simplistisch. Er komt genoeg kritiek uit de eigen partij en voormalige AKP bewindslieden en van het vroegere Gulen kamp wat ideologisch gezien veel overlap heeft.
Nee, ik vind het oprecht een goede illustratie, dat is niet zo zeer als sneer bedoelt zoals de meneer hierboven jou het opvat. Het geeft precies aan waar het fout gaat imho.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:57 schreef primakov het volgende:
[..]
Dan geeft dat bepaalde veronderstellingen in jouw perceptie weer.
Waarom moet ik er één binnen het Turkse nationale domein noemen? Ik had het over wijdverbreide kritiek. Op dat punt heb je zeker gelijk, in het Turkse domein bepaalt inderdaad de ideologische dan wel politieke achtergrond vaak de toon, maar dat laat onverlet dat het zelfs met die verkleuringen terechte kritiek is/kan zijn, ik vind het bevreemdend dat dat per definitie de kritiek niet doeltreffend zou maken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 19:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Noem er eens eentje, eentje binnen de Turkse nationale domein dat en genuanceerd, toonaangevend en objectief is. Jij denkt dat de Gulen kamp niet politiek geaffilieerd is? Met een slechter voorbeeld had je serieus niet kunnen komen, mocht dat je claim zijn.
[..]
Nee, ik vind het oprecht een goede illustratie, dat is niet zo zeer als sneer bedoelt zoals de meneer hierboven jou het opvat. Het geeft precies aan waar het fout gaat imho.
Je moet niets natuurlijk, was wel benieuwd of je er een kon noemen, als binnen het Turkse domein de zaak is aangegeven zoals het is zonder dat men voor of tegen het aandikt of overdrijft is het zeer zeker doeltreffend, als dit niet het geval plaats ik toch wel vraagtekens of er nuances en feiten te bespeuren zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 19:18 schreef primakov het volgende:
Waarom moet ik er één binnen het Turkse nationale domein noemen? Ik had het over wijdverbreide kritiek. Op dat punt heb je zeker gelijk, in het Turkse domein bepaalt inderdaad de ideologische dan wel politieke achtergrond vaak de toon, maar dat laat onverlet dat het zelfs met die verkleuringen terechte kritiek is/kan zijn, ik vind het bevreemdend dat dat per definitie de kritiek niet doeltreffend zou maken.
Bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 19:18 schreef primakov het volgende:
Genoeg buitenlandse media en geleerden die genoeg punten aankaarten, ook indachtig de geschiedkundige context. Maar heey, het buitenlandse actoren zijn erop uit om Turkije in chaos te storten is dan de repliek van Recep.
Ik twijfelde inderdaad of dat je claim was, maar de kritiek van Gulen wat je in je eerdere reactie aangaf begon en kwam vooral nadat ze getroffen werden door de hervormingen van de AKP op het gebied van onderwijs, een vorm van butthurt als je het mij vraagt, hetzelfde met voormalige bewindlieden en zelfs medeoprichters van de AKP.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 19:18 schreef primakov het volgende:
Ik stel nergens dat het Gulen kamp niet politiek geaffilieerd is, dat zou een hele rare stelling zijn gezien de verwevenheid en steun die Gulen heeft geboden bij het opkomen van de AKP.
Ik vermoed dat je het met name over justitie en de pers hebt?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 19:18 schreef primakov het volgende:
Punt is nog steeds dat je als oppositie weinig op kunt boksen tegen een regeringspartij die in alle instituten de scepter zwaait.
Integendeel, ik zou eerlijk gezegd niet weten waar te beginnen hem te corrigeren als ik al de moeite zou willen nemen, 9 van de 10 zaken die hij als voorbeeld heeft opgebracht zijn letterlijk door Hurriyet en Zaman de wereld in gebracht, is daarmee alles gezegd en het tegendeel van de 'geruchten' 'bewezen'? Zeker niet, maar om eerlijk te zijn zie ik er dan ook weinig heil in om er dieper op in te gaan dat als men claims doet als HDP onterecht geassocieerd met de PKK / terreur terwijl men zelf innig poseert met de Turkse 'staatsvijand nr 1' Karayilan, als er wordt gesteld dat er een mogelijkheid tot een coalitie was terwijl de HDP zelf een coalitie met de AKP afwees en op z'n beurt weer de MHP met de HDP, zodat in feite er geen sprake kon zijn van een coalitie, over het door de politie in beslag laten nemen van CHP documenten wil ik niet eens beginnen wetende hoe en wat er in Izmir allemaal is gebeurd, wat voor zinnigs kan ik daar opzeggen als ik dat al eerder als een klakkeloze overname en perfecte illustratie zie van gebrek aan nuance, ik zou daarmee de beste man in kwestie en mezelf bedriegen door er 'serieus' op te reageren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 19:18 schreef primakov het volgende:
Goede illustratie van boehoe niet als sneer? Dus je bent het met z'n stuk eens?
Lieverd, toen ik je vroeg de dictatuur van Erdogan te onderbouwen waar je voorheen mee kwam, kwam je met zijn oproep om 3 kinderen te baren, toen ik je vroeg of diegenen die daar geen gehoor aan gaven strafrechtelijk werden vervolgd kreeg ik me toch een potje aan persoonlijke reacties over me heen, nu doe je wederom in feite hetzelfde, waarom de moeite nemen om op jou te reageren als ik wel gewoon een fatsoenlijk conversatie met Primakov kan houden, over exact dezelfde onderwerpen en ondanks dat we het totaal niet eens met elkaar zijn? Zoals ik al zei, ik ga mezelf noch jou bedriegen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:42 schreef Beathoven het volgende:
Als je weinig heil ziet om er dieper over in te gaan, waarom ga je dan wel selectief dieper in op bepaalde zijwegen maar laat je de vuile was liggen.
Breng de totale nuance eens aan hier. Verlicht ons. Of doe nog eens wat van die 'Erdogan' posts.
Van iemand die op de knieeen voor Erdogan ligt, verwacht ik ook helemaal geen zelfkritiek. Blijf lekker jezelf
Mij bedrieg je inderdaad niet, dat klopt. De ondertitel is ook al weg zie ik. Toch wat bereikt bij jequote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lieverd, toen ik je vroeg de dictatuur van Erdogan te onderbouwen waar je voorheen mee kwam, kwam je met zijn oproep om 3 kinderen te baren, toen ik je vroeg of diegenen die daar geen gehoor aan gaven strafrechtelijk werden vervolgd kreeg ik me toch een potje aan persoonlijke reacties over me heen, nu doe je wederom in feite hetzelfde, waarom de moeite nemen om op jou te reageren als ik wel gewoon een fatsoenlijk conversatie met Primakov kan houden, over exact dezelfde onderwerpen en ondanks dat we het totaal niet eens met elkaar zijn? Zoals ik al zei, ik ga mezelf noch jou bedriegen.
Erdogan leidt geen dictatuur. Wat hij wel leidt kun je niet zo 1 2 benoemen, maar echt netjes gaat het allemaal niet. In Turkije is er altijd een groep die moet lijden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lieverd, toen ik je vroeg de dictatuur van Erdogan te onderbouwen waar je voorheen mee kwam, kwam je met zijn oproep om 3 kinderen te baren, toen ik je vroeg of diegenen die daar geen gehoor aan gaven strafrechtelijk werden vervolgd kreeg ik me toch een potje aan persoonlijke reacties over me heen, nu doe je wederom in feite hetzelfde, waarom de moeite nemen om op jou te reageren als ik wel gewoon een fatsoenlijk conversatie met Primakov kan houden, over exact dezelfde onderwerpen en ondanks dat we het totaal niet eens met elkaar zijn? Zoals ik al zei, ik ga mezelf noch jou bedriegen.
Overschat jezelf niet, gezien je eerdere "zichzelf een sunni supremacist noemt" heb je tot op de dag van vandaag blijkbaar geen flauw idee van waarom dat er überhaupt ooit stond.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Mij bedrieg je inderdaad niet, dat klopt. De ondertitel is ook al weg zie ik. Toch wat bereikt bij je
Ik denk dat je Erdogan met veel kunt aanspreken, maar veel ook weer niet vanwege de status quo die er al was voor hij aan de macht kwam, dus er is inderdaad een en/en. In principe zou ik zeggen, ach het is politiek, wat verwacht je, maar nu er overmatig veel bloed bij komt vloeien ga je toch echt walgen van de mensen die er van profiteren, zij het de van de AKP tot de MHP en alles wat er tussen ligt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:51 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Erdogan leidt geen dictatuur. Wat hij wel leidt kun je niet zo 1 2 benoemen, maar echt netjes gaat het allemaal niet. In Turkije is er altijd een groep die moet lijden.
Het gaat er niet echt netjs aan toe nu, vind je niet? Turkse politiek is er één van ego's. Dat spelletje dat daar gespeeld wordt is echt misselijk.
Kut ego's daar. Back to the 90's is dit. Vind dat echt jammer, het ging een tijdje een soort van goed in Turkije. Volgens mij was dat ergens in het jaar 2006 ofzo, toen de Koerden meer vrijheden leken te krijgen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik denk dat je Erdogan met veel kunt aanspreken, maar veel ook weer niet vanwege de status quo die er al was voor hij aan de macht kwam, dus er is inderdaad een en/en. In principe zou ik zeggen, ach het is politiek, wat verwacht je, maar nu er overmatig veel bloed bij komt vloeien ga je toch echt walgen van de mensen die er van profiteren, zij het de van de AKP tot de MHP en alles wat er tussen ligt.
Ik neem even dit, juist op het punt van het afhandelen Ergenekon vind ik dat Erdogan geen (positieve) credits wordt gegeven, een oproep dat hem siert en waar weinig tot geen aandacht is gegeven in de media.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:02 schreef Stimorol- het volgende:
Zelf een heel verhaal maken van Ergenekon en vervolgens dezelfde shit flikken.
Zou me niets verbazen dat-ie eerdaags ook toevallig in de buurt staat van twee van die zogenaamde "IS aanslagplegers", gelet toch op de redelijk oorlogszuchtige taal die kennelijk alle partijen, maar ook Demirtas zelf, uitslaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 19:39 schreef primakov het volgende:
Speech van Demirtas op de dag van de aanslag nadat de premier z'n zegje had gedaan. Met engelse ondertiteling.
Welke oproep?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik neem even dit, juist op het punt van het afhandelen Ergenekon vind ik dat Erdogan geen (positieve) credits wordt gegeven, een oproep dat hem siert en waar weinig tot geen aandacht is gegeven in de media.
Dat bedoel ik dus, veel te veel onderbelicht, nadat 90% van de Ergenekon verdachten waren veroordeeld tot levenslang of verwijdering van de functie, toen bleek dat Zekeriya Oz, de corrupte officier van justitie die nu op de vlucht is ( een gast bewezen corrupt is als het maar kan en zijn vervolging een reden was voor bepaalde groepen als bewijs dat Erdogan zich inmengt met justitie) en een vinger had in de manipulatie van de Ergenekon rechtzaken riep Erdogan de justitie, oppositie en Anayasa mahkemesi op om opnieuw naar de uitspraken te kijken.quote:
Goh. Erdogans woorden neem ik niet heel srs, hoor... Wrm jij wel?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, veel te veel onderbelicht, nadat 90% van de Ergenekon verdachten waren veroordeeld tot levenslang of verwijdering van de functie, toen bleek dat Zekeriya Oz, de corrupte officier van justitie die nu op de vlucht is ( een gast bewezen corrupt is als het maar kan en zijn vervolging een reden was voor bepaalde groepen als bewijs dat Erdogan zich inmengt met justitie) en een vinger had in de manipulatie van de Ergenekon rechtzaken riep Erdogan de justitie, oppositie en Anayasa mahkemesi op om opnieuw naar de uitspraken te kijken.
Zodoende, is een van Erdogan's grootste rivalen van het leger, Ilker Basbug ook gewoon weer vrijgekomen.
Iets zegt mij dat als ze in beginsel vrij waren gesproken en Erdogan daarop riep dat er opnieuw naar de uitspraken gekeken moest worden het wel enorm veel aandacht zou hebben gekregen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |