quote:At least one powerful bomb blast near Ankara's main rail station rocks Turkish capital, semi-official Anadolu Agency says
bronquote:Bij een explosie in het centrum van de Turkse hoofdstad Ankara zijn zeker twintig mensen omgekomen. Het dodental loopt waarschijnlijk op, meldden Turkse media zaterdag. De ontploffing was bij het belangrijkste treinstation van de stad. Volgens eerste berichten blies een man met een bomgordel zich op in het publiek.[lees verder in bron].
Bronquote:De aanslag vond plaats bij het belangrijkste treinstation van de stad, waar op dat moment een vredesmars gehouden werd. De aanwezigen wilden zo hun zorgen uiten over het gewapende conflict tussen de Turkse overheid en de Koerdische terreurbeweging PKK, dat de laatste weken weer hevig is opgelaaid[..lees meer in bron..].
Jezusquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:49 schreef _ANKA_ het volgende:
Eerste beelden van de explosie:
https://twitter.com/tuhafamagercek/status/652766065806700548
De oorlog is nu eenmaal een gegeven. Dit gaan we ook hier krijgen. Nogmaals, de zeventig jaar durende vrede die we als Nederland hebben gekend is voorbij. Europa wordt meegesleurd in een bloedige oorlog.quote:
Met menselijke trekken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:53 schreef Chadi het volgende:
[..]
De mensheid met onmenselijke trekken.
Dan krijg je bommen op aanhangers van een Koerdische partij?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 11:12 schreef Woestijnvos het volgende:
Dat krijg je, als je bommen op Koerden dropt.
Dat zijn juist menselijke trekken. Wij hebben npg steeds onze primale instincten. We verschillen niet eens zoveel van andere roofdieren.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:53 schreef Chadi het volgende:
[..]
De mensheid met onmenselijke trekken.
Je bedoeld de zionisten?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:29 schreef bijdehand het volgende:
Is IS boos omdat Erdogan niet meer wil betalen?
wist niet dat erdogan een zionist isquote:
Gelukkig kan men altijd een veilig onderkomen vinden in Europa als er nood aan de man is.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 12:55 schreef Ryan3 het volgende:
Staat nu ongeveer het hele Midden-Oosten in brand? Ik bedoel, begint te lijken op een mini-burgeroorlog. En Palestijnen gaan met messen de straat op om Israėli af te slachten. Waar is het nu nog vrede daar? Ja, in de V.A.E., Qatar, Koeweit?
In Koeweit en Jordanie misschien nog vrede, in V.A.E., Qatar etc. is volgens mij ook van alles aan de hand dat we gewoon niet horen. Daarnaast zijn de VAE en Qatar ook actief in Syrie.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 12:55 schreef Ryan3 het volgende:
Staat nu ongeveer het hele Midden-Oosten in brand? Ik bedoel, begint te lijken op een mini-burgeroorlog. En Palestijnen gaan met messen de straat op om Israėli af te slachten. Waar is het nu nog vrede daar? Ja, in de V.A.E., Qatar, Koeweit?
Hoezo? Er is altijd oorlog geweest overal. Het is opzich ook nog menselijk.quote:
Laat ik het eens met een plaatje verduidelijkenquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 12:55 schreef bijdehand het volgende:
[..]
wist niet dat erdogan een zionist isweer iets geleerd
Jij moet een boek schrijven; ik zal het lezen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 13:10 schreef Deadre het volgende:
[..]
Laat ik het eens met een plaatje verduidelijken
[ afbeelding ]
En waarom dat?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 13:11 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jij moet een boek schrijven; ik zal het lezen.
Jouw visie op de wereld zal voor mij de ogen openen en ik gok ook voor velen anderen. Ik vind het super interessant!! !quote:
Het is goed knulquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 13:16 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jouw visie op de wereld zal voor mij de ogen openen en ik gok ook voor velen anderen. Ik vind het super interessant!! !
Nee, serieus. Ik ben zeer zeker benieuwd naar jou standpunten en hoe je er aan komt. Zonder sarcasme.quote:
Mijn standpunt komt meer in de buurt van de waarheid (voldoende bronnen en bewijzen) , dan jouw standpunt over Erdoganquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 13:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, serieus. Ik ben zeer zeker benieuwd naar jou standpunten en hoe je er aan komt. Zonder sarcasme.
dat zou ik graag ergens willen lezen zodat ik eventueel mijn standpunt aan kan passen. Mits er iets wordt bewezen!quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 13:25 schreef Deadre het volgende:
[..]
Mijn standpunt komt meer in de buurt van de waarheid (voldoende bronnen en bewijzen) , dan jouw standpunt over Erdogan
twitter:Conflicts twitterde op zaterdag 10-10-2015 om 13:33:47REPORTS: HDP suggesting that the death toll could be as high as 69 people in #Ankara bombing. #Turkey.https://t.co/ozPa8YWpJ3 reageer retweet
De meeste mensen in het M-O leven in vrede. Als een paar EU-radicalen en separatisten in Oekraine tegen elkaar vechten, zeg je immers ook niet dat heel Europa in brand staat.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 12:55 schreef Ryan3 het volgende:
Snel je rukbunker in dus!!quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:53 schreef Elzies het volgende:
[..]
De oorlog is nu eenmaal een gegeven. Dit gaan we ook hier krijgen. Nogmaals, de zeventig jaar durende vrede die we als Nederland hebben gekend is voorbij. Europa wordt meegesleurd in een bloedige oorlog.
Ja, dat is uiteraard bij wijze van spreke. Wat ik bedoel is dat bijna geen enkel land in het Midden-Oosten zonder gewelddadige conflicten lijkt te zijn.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De meeste mensen in het M-O leven in vrede. Als een paar EU-radicalen en separatisten in Oekraine tegen elkaar vechten, zeg je immers ook niet dat heel Europa in brand staat.
Het valt nog best mee.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 12:55 schreef Ryan3 het volgende:
Kun je Turkije bijzetten in het geel. Israėl wordt weer vuurrood binnenkort. In Saudi-Arabiė schuift het ook bij de sji-minderheid. Egypte zie ik toch als een onderdrukte burgeroorlog dus geel.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:38 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Het valt nog best mee.
[ afbeelding ]
Rekenen we conflicten met de buren ook mee?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kun je Turkije bijzetten in het geel. Israėl wordt weer vuurrood binnenkort. In Saudi-Arabiė schuift het ook bij de sji-minderheid. Egypte zie ik toch als een onderdrukte burgeroorlog dus geel.
Was er ook maar 1 demonstrant waaruit bleek tegen het geweld van de PKK te zijn? Of liepen er mensen met Turkse vlaggen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:50 schreef paddy het volgende:
Heb OP iets aangepast want geen bron.
2 bronnen toegevoegd
Mensen die hun zorgen uiten over de situatie tussen de PKK en de Turkse overheid. En dan zo de mond gesnoerd worden.
Ik vervloek dergelijke daders.
Heel veel sterkte daar. Uiteraard alleen voor de mensen die hun stem zonder geweld willen laten horen.
Sinds wanneer boeit dat? Ze waren aan het protesteren tegen het conflict tussen de staat en de PKK, inhoudende dat het moest stoppen en er toenadering gezocht moest worden tot elkaar. Sinds wanneer moet er TEGEN de PKK gedemonstreerd worden of met Turkse vlaggen gezwaaid dienen te worden voordat er sprake kan zijn van een (vreedzame) demonstratie. Wanneer is die maatstaf ingevoerd, vertel eens.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:04 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Was er ook maar 1 demonstrant waaruit bleek tegen het geweld van de PKK te zijn? Of liepen er mensen met Turkse vlaggen?
Je bent met ons of tegen ons is toch zeker geen nieuwe opvatting he.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:09 schreef primakov het volgende:
[..]
Sinds wanneer boeit dat? Ze waren aan het protesteren tegen het conflict tussen de staat en de PKK, inhoudende dat het moest stoppen en er toenadering gezocht moest worden tot elkaar. Sinds wanneer moet er TEGEN de PKK gedemonstreerd worden of met Turkse vlaggen gezwaaid dienen te worden voordat er sprake kan zijn van een (vreedzame) demonstratie. Wanneer is die maatstaf ingevoerd, vertel eens.
Tegen het geweld van de PKK zijn != tegen PKK zijn.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:09 schreef primakov het volgende:
[..]
Sinds wanneer boeit dat? Ze waren aan het protesteren tegen het conflict tussen de staat en de PKK, inhoudende dat het moest stoppen en er toenadering gezocht moest worden tot elkaar. Sinds wanneer moet er TEGEN de PKK gedemonstreerd worden of met Turkse vlaggen gezwaaid dienen te worden voordat er sprake kan zijn van een (vreedzame) demonstratie. Wanneer is die maatstaf ingevoerd, vertel eens.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:04 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Was er ook maar 1 demonstrant waaruit bleek tegen het geweld van de PKK te zijn? Of liepen er mensen met Turkse vlaggen?
Ik heb aan deze zin als antwoord niets toe te voegen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:09 schreef primakov het volgende:
[..]
Sinds wanneer boeit dat? Ze waren aan het protesteren tegen het conflict tussen de staat en de PKK, inhoudende dat het moest stoppen en er toenadering gezocht moest worden tot elkaar.
Dus... je moet tegen de PKK zijn, anders moet je dood?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:16 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Tegen het geweld van de PKK zijn != tegen PKK zijn.
Tegen het geweld van de PKK zijn == het willen stoppen van geweld.
Leuk geprobeerd
Gelukkig laten jij, whistle, clapclapyourhands en Slayage zien wat voor rare denkbeelden jullie erop na houden en dat jullie perspectief zwaar verkleurd is door dit soort veronderstellingen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:16 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Tegen het geweld van de PKK zijn != tegen PKK zijn.
Tegen het geweld van de PKK zijn == het willen stoppen van geweld.
Leuk geprobeerd
overal behalve in Syrie Libie en Irakquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 12:55 schreef Ryan3 het volgende:
...weet iemand hier iets meer van?quote:Guys, there's been a 2nd attack, approximately 4 hours after the first in another busy spot (konur sokak, Kızılay) . Nobody knows about this right now. Because Twitter and Facebook has been blocked and channels are now reporting that a ban has been placed by the state for displaying anything about the explosions and related events in the news.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:49 schreef _ANKA_ het volgende:
Eerste beelden van de explosie:
https://twitter.com/tuhafamagercek/status/652766065806700548
Ik las de ergste bomaanslag ooit in Turkije.twitter:abyasun twitterde op zaterdag 10-10-2015 om 13:44:01#Photo of the day. It reads: 'Peace, now.' From blast site in Ankara. #Turkey Pic: Anonymous http://t.co/uo0v4YWJXw reageer retweet
CnnTurk doet gewoon verslag.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:43 schreef myShizzle het volgende:
Van Reddit:
[..]
...weet iemand hier iets meer van?
Iran. Baken van stabiliteit vergeleken met de rest.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 12:55 schreef Ryan3 het volgende:
Nou ja, behalve dan op het gebied van mensenrechten...quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:49 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Iran. Baken van stabiliteit vergeleken met de rest.
Dus dit klopt?:quote:
Kan daar niks over vinden...quote:there's been a 2nd attack, approximately 4 hours after the first in another busy spot (konur sokak, Kızılay)
Daar hadden we het niet over slimbo. Het ging over binnenlandse veiligheid.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, behalve dan op het gebied van mensenrechten...
Op CNNTurk gaat het momenteel over een samenvatting van de eerste verklaringen van de ministers, dus weet het niet, maar dat er een ban is op verslaggeving is onzin als zelfs de ministers live optreden voor de pers.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:49 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Dus dit klopt?:
[..]
Kan daar niks over vinden...
Durf je nu echt te beweren dat er atm een burgeroorlog gaande is in Tr of dat dat nieuw is? Turkije heeft dit soort aanslagen altijd gehad.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kun je Turkije bijzetten in het geel. Israėl wordt weer vuurrood binnenkort. In Saudi-Arabiė schuift het ook bij de sji-minderheid. Egypte zie ik toch als een onderdrukte burgeroorlog dus geel.
Die zijn niet echt van de zelfmoordaanslagen toch?quote:
Nee, klopt, maar dat legt dus wel een schaduw over dat gegeven van een baken van vrede.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:50 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Daar hadden we het niet over slimbo. Het ging over binnenlandse veiligheid.
Hey Xaban, google eens hoe de demo genoemd werd? Zegt alles wel he? Of wil jij, fervente akp aanhanger, beweren dat dit PKK sympathisanten zijn? Zodat je het weet goed kan praten?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:04 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Is dat al zeker dan?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:52 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Die zijn niet echt van de zelfmoordaanslagen toch?
Lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Ik schat zelf de 'diepe staat', oftewel machtige elementen in het machtsstructuur van de Turkse samenleving die baat hebben bij verdere instabiliteit (om de AKP bijvoorbeeld in diskrediet te brengen), of de ultranationalistische elementen die simpelweg 'wraak' willen nemen op de Koerden.quote:
Het 'sterven voor je vaderland' is iig wel een 'groot goed'.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:52 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Die zijn niet echt van de zelfmoordaanslagen toch?
Het is natuurlijk ook een wat sterker statement dan met eieren gooien naar vermeende subversieve elementen binnen een door jou geliefd land.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het 'sterven voor je vaderland' is iig wel een 'groot goed'.
En de zelfmoordpleger hebben ze via een uitzendbureautje gevonden?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:54 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Ik schat zelf de 'diepe staat', oftewel machtige elementen in het machtsstructuur van de Turkse samenleving die baat hebben bij verdere instabiliteit (om de AKP bijvoorbeeld in diskrediet te brengen), of de ultranationalistische elementen die simpelweg 'wraak' willen nemen op de Koerden.
Wat heb ik hier nou weer mee te maken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook een wat sterker statement dan met eieren gooien naar vermeende subversieve elementen binnen een door jou geliefd land.
Wie zegt dat het zelfmoordaanslagen zijn geweest? Wat ik tot nu heb gelezen is men daar nog niet zeker van. Bovendien zijn er talloze non-Islamitische politieke/militante partijen in Turkije die het concept zelfmoordaanslag als middel gebruiken in het politieke domein, zoals de DHKP-C, PKK, etc. De politiek in Turkije is dermate gepolariseerd, dat er genoeg heethoofden (aan alle kanten) zijn te vinden die hun leven graag zouden willen geven voor het groter goed of iets dergelijks als wraak.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:59 schreef Morendo het volgende:
[..]
En de zelfmoordpleger hebben ze via een uitzendbureautje gevonden?
Verdiep je eens in de 'deep state' waar Intellectueel het over heeft.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:59 schreef Morendo het volgende:
[..]
En de zelfmoordpleger hebben ze via een uitzendbureautje gevonden?
Zij dus (Kübra Meltem Mollaoğlu):twitter:Conflicts twitterde op zaterdag 10-10-2015 om 16:04:40BREAKING: #HDP candidate for #Istanbul confirmed killed in bombing in #Ankara, #Turkey. https://t.co/9xTfKYBl0N reageer retweet
IK ben bekend met de term maar dat is meer iets voor BNW denk ik.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verdiep je eens in de 'deep state' waar Intellectueel het over heeft.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
IK ben bekend met de term maar dat is meer iets voor BNW denk ik.
Er was vrij weinig BNW aan toen de premiers van het land daarmee moesten dealen, de rechtzaken waren ook vrij weinig BNW.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
IK ben bekend met de term maar dat is meer iets voor BNW denk ik.
twitter:zeynep twitterde op zaterdag 10-10-2015 om 15:53:18OMG. Turkish government just banned all media from reporting of the biggest terror attack in Turkey's history, killing 86+ people. WHAT?!?! reageer retweet
Man. Niet te geloven.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:15 schreef Intellectueel het volgende:
twitter:zeynep twitterde op zaterdag 10-10-2015 om 15:53:18OMG. Turkish government just banned all media from reporting of the biggest terror attack in Turkey's history, killing 86+ people. WHAT?!?! reageer retweet
twitter:jwsal twitterde op zaterdag 10-10-2015 om 14:55:52'After bombing attack in Ankara, deputy PM Akdogan made a decision to ban news about the attack' #Ankara #Turkey https://t.co/KfOO5EAgUg reageer retweet
twitter:WashingtonPoint twitterde op zaterdag 10-10-2015 om 15:14:47Most common used Internet providers blocked Twitter in Turkey, if it is not a total ban. https://t.co/1OrUvK8gIp reageer retweet
Die ban is waarschijnlijk wel waar. Het feit dat er media zijn die zich daar niet aan houden is een tweede.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is niet waar.
CNNTURK
HaberTurk
TRT
maken er momenteel allemaal een voor een verslag van.
Livestreams en gaan uitsluitend over de aanslagen.
Er is altijd nog social media. Of dat moet inmiddels ook al geblokkeerd zijn...quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:15 schreef Intellectueel het volgende:
Dogan misschien, maar TRT, neuh.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:25 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Die ban is waarschijnlijk wel waar. Het feit dat er media zijn die zich daar niet aan houden is een tweede.
Ik hoor dat die voornamelijk wat discussiėrende hoofden laten zien, en niet beelden van de explosie/omgeving/etc.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dogan misschien, maar TRT, neuh.
Zelfs de schoothondjes en uitlaatkleppen van de AKP zoals Ahaber hebben het er over
http://www.ahaber.com.tr/webtv/canli-yayin
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |