ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Op vrijdag 9 oktober 2015 14:38 schreef b2py het volgende: Zal ik straks met een Doner de trein laten stinken of met een menu van de Burger King? #vrijdagmiddagkeuzes
Op vrijdag 9 oktober 2015 14:38 schreef b2py het volgende: Zal ik straks met een Doner de trein laten stinken of met een menu van de Burger King? #vrijdagmiddagkeuzes
Hangt er vanaf door welke bevolkingsgroep je het liefst op je bek geslagen wordt
Op vrijdag 9 oktober 2015 14:38 schreef b2py het volgende: Zal ik straks met een Doner de trein laten stinken of met een menu van de Burger King? #vrijdagmiddagkeuzes
Een vastgelopen rem doet het ook altijd wel goed.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Haha, als vervanger van de vertraagde 144 (Hengelo v17.02 naar Amsterdam) is een SLT4 ingezet die verdwaalt was in sprinter Apeldoorn - Enschede. Arme reizigers
Op vrijdag 9 oktober 2015 17:00 schreef b2py het volgende: Haha, als vervanger van de vertraagde 144 (Hengelo v17.02 naar Amsterdam) is een SLT4 ingezet die verdwaalt was in sprinter Apeldoorn - Enschede. Arme reizigers
Dat moet ik zien Over een half uurtje even buiten kijken hoe volgepakt dat ding zit
Op vrijdag 9 oktober 2015 17:00 schreef b2py het volgende: Haha, als vervanger van de vertraagde 144 (Hengelo v17.02 naar Amsterdam) is een SLT4 ingezet die verdwaalt was in sprinter Apeldoorn - Enschede. Arme reizigers
Is die SLT tenminste weer in het westen, waar die hoort rond te rijden.
Voor Beter OV is teleurgesteld over de weigering van de NS om af te zien van een tariefstijging voor het jaar 2016. Voor Beter OV had daar toe opgeroepen wegens het gebrek aan treinen en de zeer vervelende gevolgen daarvan voor reizigers. Voor Beter OV constateert dat het primaire doel van de NS is, zoveel mogelijk te verdienen aan het reizigersvervoer. De stelling dat de reiziger op 1, 2 en 3 zou staan, is definitief ontkracht. De passagier wordt leeggeschud in plaats van verwend.
Op vrijdag 9 oktober 2015 17:49 schreef Dr_Flash het volgende: Leuk man, stenen op de rails leggen. Mn half uurtje balkon precies volledig verpest. Top.
Aannemende dat je in de trein van 17.49 in Deventer zit naar Zwolle, daar komt nog wat boven op.
Edit: Hmm ik had gedacht dat je achter mij zou komen bij Snippeling
Op vrijdag 9 oktober 2015 17:49 schreef Dr_Flash het volgende: Leuk man, stenen op de rails leggen. Mn half uurtje balkon precies volledig verpest. Top.
Op vrijdag 9 oktober 2015 17:45 schreef DriekOplopers het volgende: Voor Beter OV is teleurgesteld over de weigering van de NS om af te zien van een tariefstijging voor het jaar 2016. Voor Beter OV had daar toe opgeroepen wegens het gebrek aan treinen en de zeer vervelende gevolgen daarvan voor reizigers. Voor Beter OV constateert dat het primaire doel van de NS is, zoveel mogelijk te verdienen aan het reizigersvervoer. De stelling dat de reiziger op 1, 2 en 3 zou staan, is definitief ontkracht. De passagier wordt leeggeschud in plaats van verwend.
VBOV wilde dat er iets gebeurde aan 'onveilige' treinen. Nu kondigt NS aan die 'onveilige' treinen aan de kant te zetten, is het weer niet goed...
Om de heer L. van Gaal, immer goedgehumeurd voetbaltrainer, nog maar eens te citeren: “Ben jij zo dom of ben ik zo slim?”
Hoe vaak moet ik het nog zeggen? NS roept al meer dan 10 jaar “MAT64 gaat binnenkort aan de kant, dus hoeven er voor die korte tijd geen baanschuivers meer op.” ILT is daar heel lang in meegegaan, maar heeft nu gezegd “Genoeg is genoeg. Eind 2015 exit.”
E.e.a. is dus het gevolg van beleidskeuzes die de NS willens en wetens heeft gemaakt. Dat valt op geen enkele manier aan Voor Beter OV toe te schrijven.
Om de heer L. van Gaal, immer goedgehumeurd voetbaltrainer, nog maar eens te citeren: “Ben jij zo dom of ben ik zo slim?”
Hoe vaak moet ik het nog zeggen? NS roept al meer dan 10 jaar “MAT64 gaat binnenkort aan de kant, dus hoeven er voor die korte tijd geen baanschuivers meer op.” ILT is daar heel lang in meegegaan, maar heeft nu gezegd “Genoeg is genoeg. Eind 2015 exit.”
E.e.a. is dus het gevolg van beleidskeuzes die de NS willens en wetens heeft gemaakt. Dat valt op geen enkele manier aan Voor Beter OV toe te schrijven.
Waarvan graag akte.
Je nuilt want IL&T heeft dat niet gezegd. En je hebt het verder gewoon volledig fout. Groetjes, doei.
Je kan trouwens duidelijk merken op mijn routes (Zwolle-Deventer(-Oss), Zwolle-Enschede, Zwolle-Utrecht en Zwolle-Amsterdam) dat de treinen veel minder druk zijn dan een maand geleden.
Op vrijdag 9 oktober 2015 19:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: Je kan trouwens duidelijk merken op mijn routes (Zwolle-Deventer(-Oss), Zwolle-Enschede, Zwolle-Utrecht en Zwolle-Amsterdam) dat de treinen veel minder druk zijn dan een maand geleden.
Dv - Ah gaat meestal best redelijk ja qua zitplaats. Ah - Ed is gek genoeg een fucking drama terwijl daar elk kwartier 10-12 bakken dubbeldeks rijdt
Dv - Ah gaat meestal best redelijk ja qua zitplaats. Ah - Ed is gek genoeg een fucking drama terwijl daar elk kwartier 10-12 bakken dubbeldeks rijdt
Is dat vooral 's ochtends of beide kanten op?
Vorige week vrijdag had ik stadrama's op de terugweg, van Oss naar Nijmegen maarliefst Nou jah, trapzitten, daarna zitplaats totdat er een stelletje ouwe lijken in Arnhem instapten die waren wezen winkelen. Ga dan gewoon niet in de spits terug denk ik. Ja ik ben opgestaan en ik weet nog steeds niet waarom.
Je nuilt want IL&T heeft dat niet gezegd. En je hebt het verder gewoon volledig fout. Groetjes, doei.
NS verwijst naar ons toe naar ILT. Dus als ik lieg, dan lieg ik in commissie. Hoe dan ook: Voor Beter OV treft in dezen geen blaam, ondanks dat sommige haters dat graag doen voorkomen.
NS verwijst naar ons toe naar ILT. Dus als ik lieg, dan lieg ik in commissie. Hoe dan ook: Voor Beter OV treft in dezen geen blaam, ondanks dat sommige haters dat graag doen voorkomen.
IL&T heeft al lang gezegd dat ze het niet geëist hebben. Zie ook stuk VolkskrantOV Magazine van van de week. Jonge, als wij je research nog eens moeten gaan doen....
IL&T heeft al lang gezegd dat ze het niet geëist hebben. Zie ook stuk VolkskrantOV Magazine van van de week. Jonge, als wij je research nog eens moeten gaan doen....
Wij zijn er niet op uit om te "betrappen op liegen". Ons doel is het OV vooruit helpen. Dat doen we naar beste kunnen.
Zo. Nu naar het theater. Ook leuk.
Als expert hoor je toch kennis te nemen van dit soort artikelen, of zie ik dat zo verkeerd? Enfin, het zal wel, het is toch niet alsof iemand je clubje serieus neemt.
Vorige week vrijdag had ik stadrama's op de terugweg, van Oss naar Nijmegen maarliefst Nou jah, trapzitten, daarna zitplaats totdat er een stelletje ouwe lijken in Arnhem instapten die waren wezen winkelen. Ga dan gewoon niet in de spits terug denk ik. Ja ik ben opgestaan en ik weet nog steeds niet waarom.
Iedere keer als ik dat over dit stukje riep (inclusief 200km/u rijden) werd ik voor mongool uitgemaakt terwijl ik denk dat dit juist zo'n stuk is waarop het heel erg veel op zou kunnen leveren.
Ik had het over Arnhem - Ede omdat ik er zelf helaas in dat morele nulpunt uit moet, maar het capaciteitsbetoog zal voor minimaal Arnhem - Utrecht gelden ja
Op vrijdag 9 oktober 2015 20:15 schreef James1988 het volgende: Wat ik vaak zie: de trein van Breda naar Rotterdam van 9:09 is goed vol, maar er zijn nog plaatsen vrij.
Die van 9:39 zit echter stampvol met bejaarden. Vooral op woensdagen.
Ik meen het hoor, ik hoop dat ie er blij van wordt.
Ze kennen daar een term als "Super heavy crush load". In Nederland zou elke trein onder de helft van die reizigersdruk "vanwege veiligheidsredenen worden opgeheveen"
Zoals greavy al zegt de SSN, verder nog de Heimwee Expres met de mat'46, in Den Haag is morgen een tramrit met de HTM 58+779 (door de NVBS afd. Den Haag + Tramweg Stichting), en het Panorama Rail Restaurant rijdt natuurlijk weer zaterdagavond.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zoals greavy al zegt de SSN, verder nog de Heimwee Expres met de mat'46, in Den Haag is morgen een tramrit met de HTM 58+779 (door de NVBS afd. Den Haag + Tramweg Stichting), en het Panorama Rail Restaurant rijdt natuurlijk weer zaterdagavond.
Naah nieuwjaarsrondje is al te dichtbij. We moeten even snel plaats en tijd beslissen, dan maak ik eventueel indien gewenst wel een boekje.
Op vrijdag 9 oktober 2015 23:51 schreef greavy het volgende: Is er al een plan voor het nieuwjaarsrondje? Ik heb de afgelopen dagen wat berichten gemist door het werk.
Oorzaak Tussen Apeldoorn en Deventer rijden geen treinen door een aanrijding met een voertuig. Verwachting De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting 10 oktober rond 1:30 uur verholpen.
Alweer een boem = ho hoor
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Pauper als ik ben wordt mijn nieuwjaarsrondje een retourtje Enschede ofzo om daar de nacht te vieren, op de terugweg uitgebreid met via-Amersfoort wegens in slaap flikkeren net zoals vorig jaar
[ Bericht 10% gewijzigd door Prins_Pils op 10-10-2015 02:07:14 ]
Bericht in de Stentor over de hier eerder genoemde botsing auto-trein tussen Apeldoorn en Deventer vanavond, de bestuurster van de auto is overleden. In Twello op de Holthuizerstraat. Niet voor het eerst daar.. niet gek lang geleden ook al eentje terwijl het toch een beveiligde overweg is. Je zou je afvragen waarom het zovaak misgaat hier in deze regio..
Ik bedoel, het gaat best vaak mis tussen Apeldoorn en Bathmen, hoe vaak ik de brandweer er wel niet voor voorbij hoor scheuren en wéér op P2000 lees over een ongeluk op een overweg. Nu ook nog in het donker, die felle overweglichten zijn toch niet te missen?
Op zaterdag 10 oktober 2015 02:48 schreef Prins_Pils het volgende: Bericht in de Stentor over de hier eerder genoemde botsing auto-trein tussen Apeldoorn en Deventer vanavond, de bestuurster van de auto is overleden. In Twello op de Holthuizerstraat. Niet voor het eerst daar.. niet gek lang geleden ook al eentje terwijl het toch een beveiligde overweg is. Je zou je afvragen waarom het zovaak misgaat hier in deze regio..
Misschien wel omdat door rood rijden tegenwoordig de norm lijkt. Niet alleen bij verkeerslichten, maar ook bij overwegen. We hadden laatst in 1 week vier afgereden bomen in het noorden...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ik weet niet wat dat gaat kosten, maar al te gek wil ik het niet maken... Ik ga geen 300+ uitgeven voor twee dagen. Sowieso ga ik liever met de trein dan met het vliegtuig (dan kan ik tenminste zelf bepalen wat ik meeneem...)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik weet niet wat dat gaat kosten, maar al te gek wil ik het niet maken... Ik ga geen 300+ uitgeven voor twee dagen. Sowieso ga ik liever met de trein dan met het vliegtuig (dan kan ik tenminste zelf bepalen wat ik meeneem...)
Op zaterdag 10 oktober 2015 11:09 schreef Dr_Flash het volgende: Overigens is er wel een probleem met Trondheim in januari en dat is daglicht. Ik denk dat de zon om half elf op komt en om 2 uur weer onder gaat of zo
daar zat ik ook mee. Wat zuidelijker blijven is wel chiller dan lijkt me...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Misschien wel omdat door rood rijden tegenwoordig de norm lijkt. Niet alleen bij verkeerslichten, maar ook bij overwegen. We hadden laatst in 1 week vier afgereden bomen in het noorden...
Volgens een bericht bij omroep Gelderland gaat het volgens de politie vermoedelijk om een zelfdoding.
Vriend van me heeft trouwens een echt stationsbord. Van Warffum volgens mij. Opzicht zullen wel meer mensen zo'n bord (ontframed) hebben, maar hij vond hem tussen hun aardappelen na een zware storm
De Haagse tram 58 met bijwagen 779 (beide van de Tramweg Stichting) reden deze zaterdag een rit voor de NVBS afdeling Den Haag. Hier komen het motorrijtuig+aanhanger langs de lens op het eindpunt van de lijnen 16 en 17, Wateringen.
SPOILER: Route van de excursie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Prachtige foto, had zomaar decennia geleden kunnen worden gemaakt! Maar ligt het spoor er daar echt zo slecht bij? Waar een reguliere tramlijn rijdt is toch niet alles zo overgroeid lijkt me?
Op zondag 11 oktober 2015 01:49 schreef Prins_Pils het volgende: Prachtige foto, had zomaar decennia geleden kunnen worden gemaakt! Maar ligt het spoor er daar echt zo slecht bij? Waar een reguliere tramlijn rijdt is toch niet alles zo overgroeid lijkt me?
Ik zie gras, ik zie niet gelijk spoor wat er slecht bij ligt eigenlijk.
Brussel naar rygge kost 10 euro voor een enkeltje. Vanuit daar zit je meteen in de fjorden.
Jawel, maar de daglengte is wel echt een probleem denk ik. Als om kwart over drie de zon al onder is, is de avond nog heel lang en koud. Misschien een goed idee met een lekker wijf naast je in een bungalowtje met knappend haardvuur en woeste sex op het hoogpolig tapijt, maar niet met een stel sociaal-gehandicapten die foto's van een trein willen maken.
Jawel, maar de daglengte is wel echt een probleem denk ik. Als om kwart over drie de zon al onder is, is de avond nog heel lang en koud. Misschien een goed idee met een lekker wijf naast je in een bungalowtje met knappend haardvuur en woeste sex op het hoogpolig tapijt, maar niet met een stel sociaal-gehandicapten die foto's van een trein willen maken.
Dat staat me ook een beetje tegen ja. Vorige jaar in zowel dennemarken, zweden als noorwegen geweest en ik wil echt nog een keer. Maar als je maar 5 uur zon per dag hebt...
Op zondag 11 oktober 2015 13:09 schreef Dr_Flash het volgende: Maar dan liever wat beschaving. Zwitserland of zo. In Italië is in januari geen enkel hostel open buiten Rome geloof ik.
Gewoon lekker Airbnb dan. Bier is hoerig duur in italie trouwens.
Gewoon lekker Airbnb dan. Bier is hoerig duur in italie trouwens.
Liter goede kwaliteit huiswijn voor 2 a 3 euro. De wereld bestaat sowieso niet alleen uit alcohol en voor de prijs van twee Italiaanse biertjes in een restaurant heb je in Noorwegen nog geen blik uit de supermakt dus dat mag geen argument zijn
Goedkoopste optie voor italie is turijn voor 12, spanje 20 voor girona. Beiden vanaf eindhoven. Voor euro's meer komen dan de rest van alle paupervliegvelden in beeld.
Vanaf schiphol is wel het een en ander mogelijk met easyjet. Met hoe meer je gaat, hoe goedkoper het is.
Ja, maar als de koffie 1 euro is en een pizza 5, voelt een biertje van 5 euro een stuk duurder dan wanneer een banaan 1.50 is, een hamburger 20 en het bier 8.
Op zondag 11 oktober 2015 13:14 schreef dennistd het volgende: Waarom niet met een Sparpreis richting Oost-Duitsland/Polen/Tsjechië? Dat stomme vliegen...
Maar het hoeft niet altijd alleen maar bigger better faster more natuurlijk. Gewoon een rondje als Deventer - Apelhoern - Zultphen - Hengelo - Zwolle met kroegbezoek in alle plaatsen kan ook leuk zijn
Op zondag 11 oktober 2015 13:20 schreef Dr_Flash het volgende: Maar het hoeft niet altijd alleen maar bigger better faster more natuurlijk. Gewoon een rondje als Deventer - Apelhoern - Zultphen - Hengelo - Zwolle met kroegbezoek in alle plaatsen kan ook leuk zijn
Je klinkt nou net als mijn moeder. We hebben het niet over de transsiberie expres hier.
Op zondag 11 oktober 2015 13:13 schreef Yreal het volgende: Goedkoopste optie voor italie is turijn voor 12, spanje 20 voor girona. Beiden vanaf eindhoven. Voor euro's meer komen dan de rest van alle paupervliegvelden in beeld.
Vanaf schiphol is wel het een en ander mogelijk met easyjet. Met hoe meer je gaat, hoe goedkoper het is.
Zo goedkoop ja? Dat kan IK me zelfs nog wel veroorloven
Je hoort mij niet zeggen dat je een leven moet zoeken, alleen dat andere mensen in bepaalde gevallen een leven HEBBEN. Waardoor zich dus de theoretische mogelijkheid voordoet dat ze niet elk weekend kunnen.
Je hoort mij niet zeggen dat je een leven moet zoeken, alleen dat andere mensen in bepaalde gevallen een leven HEBBEN. Waardoor zich dus de theoretische mogelijkheid voordoet dat ze niet elk weekend kunnen.
Dat spreekt voor zich. Sorry, "zoek een leven" triggert bij mij jeugdtrauma's
Waarmee Fles dus impliceert dat hij in januari in de weekenden géén leven heeft ķf het niet erg vindt om zijn leven te verzetten voor dit! HEUH goed bedacht zo?
Als jullie de komende vijf topics een weekend gaan proberen te vinden dat uiteindelijk in maart blijkt te liggen, kan iemand me dan DM'en als het rond is, dan doe ik dit topic weer terug in MyAT.
Kudos trouwens @Fles voor zelfreflectie. Ik kom net terug van de SSN en het was een gezellige mix van gezinnetjes een sociopaten.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 11 oktober 2015 14:23 schreef Duvel het volgende: Als jullie de komende vijf topics een weekend gaan proberen te vinden dat uiteindelijk in maart blijkt te liggen, kan iemand me dan DM'en als het rond is, dan doe ik dit topic weer terug in MyAT.
Op zondag 11 oktober 2015 14:23 schreef Duvel het volgende: Als jullie de komende vijf topics een weekend gaan proberen te vinden dat uiteindelijk in maart blijkt te liggen, kan iemand me dan DM'en als het rond is, dan doe ik dit topic weer terug in MyAT.
Kudos trouwens @Fles voor zelfreflectie. Ik kom net terug van de SSN en het was een gezellige mix van gezinnetjes een sociopaten.
Heb jij misschien in Gouda nog een keycard gehaald aan de voorzijde van het station vandaag om in- en uit het station te kunnen? Dan hebben wij elkaar misschien wel gesproken zonder het door te hebben, want ik stond aan de voorzijde de keycards uit te delen.
Iedereen stond te wachten op HSL 1832, totdat ICB 143 kaduuk ging, zou die ook langs Amersfoort gaan. Heeft-ie kopgemaakt op Deventer Goederen en zo onderlangs naar Kijfhoek
Bij mij kunnen die ook. 30 Januari heb ik ook een Nieuwjaarsborrel in Koblenz. Met de eerste ICE richting Koblenz, en 's avonds weer terug met de laatste. Met 14 man. Gelukkig is er DB Sparpreis Gruppen
Zo, morgen gaan de eerste ritten Sandwich Amsterdam - Rotterdam rijden met reizigers. Ik geloof niet dat ze in de reisplanner komen (of hooguit op het laatste moment), maar dat ze enkel op de schermen zullen staan. Mij zal je de eerste dagen niet aantreffen op die treinen, woensdag heb ik pas sandwichdienst
Op zondag 11 oktober 2015 19:17 schreef MTL het volgende: Zo, morgen gaan de eerste ritten Sandwich Amsterdam - Rotterdam rijden met reizigers. Ik geloof niet dat ze in de reisplanner komen (of hooguit op het laatste moment), maar dat ze enkel op de schermen zullen staan. Mij zal je de eerste dagen niet aantreffen op die treinen, woensdag heb ik pas sandwichdienst
Een collega van jou die ik goed ken, zegt dat hij nog niet met de sandwich mag rijden, omdat je daar weer nieuwe instructie voor moet krijgen. Het schijnt "vrij funest" te zijn als je een schakelaartje verkeerd inschakelt, en dan alles weer moet resetten enz.
Klopt, voor het rijden met sandwich is extra instructie vereist. Heeft te maken met het gereedmaken en wegzetten van materieel en hoe te handelen als je bijvoorbeeld in een spanningssluis strandt. Het schijnt namelijk niet zo'n succes te zijn om van allebei de locs de stroomafnemer op te zetten als de ene loc in het 1,5 kV of 25 kV gedeelte staat en de andere in het permanent geaarde deel
Heb jij misschien in Gouda nog een keycard gehaald aan de voorzijde van het station vandaag om in- en uit het station te kunnen? Dan hebben wij elkaar misschien wel gesproken zonder het door te hebben, want ik stond aan de voorzijde de keycards uit te delen.
Verkeerde kant en ik heb een passagepas!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 11 oktober 2015 19:26 schreef MTL het volgende: Klopt, voor het rijden met sandwich is extra instructie vereist. Heeft te maken met het gereedmaken en wegzetten van materieel en hoe te handelen als je bijvoorbeeld in een spanningssluis strandt. Het schijnt namelijk niet zo'n succes te zijn om van allebei de locs de stroomafnemer op te zetten als de ene loc in het 1,5 kV of 25 kV gedeelte staat en de andere in het permanent geaarde deel
Tja, plof en alles uit.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ahja, maar dan heb je mijn collega aan de Bloemendaalzijde wel gezien. Ik mocht heul de dag (van 09:10 tot 15:40) op de Centrum-zijde staan. Daarna zijn wij hem - net als gister - weer gepeerd, omdat er daarna vrijwel niks meer verkocht zou worden was de verwachting.
Ahja, maar dan heb je mijn collega aan de Bloemendaalzijde wel gezien. Ik mocht heul de dag (van 09:10 tot 15:40) op de Centrum-zijde staan. Daarna zijn wij hem - net als gister - weer gepeerd, omdat er daarna vrijwel niks meer verkocht zou worden was de verwachting.
Ik heb je collega daar inderdaad gezien, en en kaartje gekocht op het perron. Het was nogal fris vanmorgen, als je binnen stond had je mazzel. Het was jammer dat de treinen op de weg terug eerst door Gouda reden, en er pas na de (een half uur durende) kering stopten. Dat is niet echt pret met een klein kind.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Tsja, ga dat maar aan ProRail uitleggen. Mogen niet aan het perron keren "want geen ruimte voor", en een stop aan het perron voor lokomlopen was ook niet echt ideaal in te leggen.
Op zondag 11 oktober 2015 21:14 schreef greavy het volgende: Tsja, ga dat maar aan ProRail uitleggen. Mogen niet aan het perron keren "want geen ruimte voor", en een stop aan het perron voor lokomlopen was ook niet echt ideaal in te leggen.
Ja, maar een paar jaar geleden stopten ze in Gouda, reden door naar Goverwelle, stopten weer in Gouda en dan naar het stoomdepot. Dat was fijner geweest.
Dat gezeik over geen ruimte is niet eens valide: er waren werkzaamheden in Utrecht dus slechts de helft van de intercity's reed.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ja, maar een paar jaar geleden stopten ze in Gouda, reden door naar Goverwelle, stopten weer in Gouda en dan naar het stoomdepot. Dat was fijner geweest.
Dat gezeik over geen ruimte is niet eens valide: er waren werkzaamheden in Utrecht dus slechts de helft van de intercity's reed.
Ja, I know. Maar ik heb daar (helaas) geen invloeden op. Er zal vast wel een goede reden achter zitten dat men gelijk doorgaat. Kan best zijn dat het met de paden te maken heeft die beschikbaar zijn.
Een collega van jou die ik goed ken, zegt dat hij nog niet met de sandwich mag rijden, omdat je daar weer nieuwe instructie voor moet krijgen. Het schijnt "vrij funest" te zijn als je een schakelaartje verkeerd inschakelt, en dan alles weer moet resetten enz.
Ha, dat worden de komende weken dus extra veel "defecte treinen" op de HSL.
Op zondag 11 oktober 2015 19:26 schreef MTL het volgende: Klopt, voor het rijden met sandwich is extra instructie vereist. Heeft te maken met het gereedmaken en wegzetten van materieel en hoe te handelen als je bijvoorbeeld in een spanningssluis strandt. Het schijnt namelijk niet zo'n succes te zijn om van allebei de locs de stroomafnemer op te zetten als de ene loc in het 1,5 kV of 25 kV gedeelte staat en de andere in het permanent geaarde deel
Het (onder trdl's in elk geval) gevreesde spanning-aarde rijden...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Mooie plaat Duvel , ik wil graag een foto bewerken met alles zwart/wit en het object kleur, kan alleen geen genoeg/tijd/zijn momenteel vinden on het uit te vogelen.
Vanmiddag een ongeplande tęte-ā-tęte met deze rakker, kwam toch nog een aardige foto uit.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 11 oktober 2015 23:29 schreef bork het volgende: Mooie plaat Duvel , ik wil graag een foto bewerken met alles zwart/wit en het object kleur, kan alleen geen genoeg/tijd/zijn momenteel vinden on het uit te vogelen.
Vanmiddag een ongeplande tęte-ā-tęte met deze rakker, kwam toch nog een aardige foto uit.
Ha, dat worden de komende weken dus extra veel "defecte treinen" op de HSL.
Valt wel mee denk ik. Die sandwichstammen rijden inmiddels alweer een paar maanden zonder reizigers. Met of zonder reizigers maakt niet het verschil tussen wel of niet stranden
@Ziggy3, ook onder machinisten hoor En degene die het (om wat voor reden dan ook) toch voor elkaar krijgt schaamt zich rot. Zoiets geeft een behoorlijke knauw aan je zelfvertrouwen.
Even afkloppen, maar zoiets is mij gelukkig nog niet overkomen. Heb eveneens gelukkig ook nog niet afgesleept hoeven worden.
Valt wel mee denk ik. Die sandwichstammen rijden inmiddels alweer een paar maanden zonder reizigers. Met of zonder reizigers maakt niet het verschil tussen wel of niet stranden
Tsja, de V250 reed jaren zonder reizigers en strandde toen een stuk minder vaak dan toen er eenmaal reizigers in zaten.
Ik zie die AmRo-treinen trouwens niet in de AV van Rotterdam? Klopt dat?
@Ziggy3, ook onder machinisten hoor En degene die het (om wat voor reden dan ook) toch voor elkaar krijgt schaamt zich rot. Zoiets geeft een behoorlijke knauw aan je zelfvertrouwen.
Even afkloppen, maar zoiets is mij gelukkig nog niet overkomen. Heb eveneens gelukkig ook nog niet afgesleept hoeven worden.
Ik heb het gelukkig ook nooit gehad. Wel een paar keer een trein/loc gehad die onder de draad wegliep. Heb je ook nogal veel werk van...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Tsja, de V250 reed jaren zonder reizigers en strandde toen een stuk minder vaak dan toen er eenmaal reizigers in zaten.
Ik zie die AmRo-treinen trouwens niet in de AV van Rotterdam? Klopt dat?
De treinen zouden inderdaad niet staan in de reisplanners of AV. Enkel op de borden zullen ze worden aangekondigd, zo heb ik begrepen. Ik ben vandaag vrij, dus nog niet kunnen checken of het inderdaad zo is Op twitter zag ik wel al reacties van mensen voorbij komen, dus ze rijden wel
Edit: In de RijdenDeTreinen app worden de ritten wel genoemd zie ik.
[ Bericht 2% gewijzigd door MTL op 12-10-2015 10:51:10 ]
Vanaf half 2016 op: Leipzig-Hannover-Bremen-Norddeich, (Koblenz-)Köln-Münster-Norddeich, Dresden-Leipzig-Hannover-Köln sowie vereinzelt auf der Strecke Düsseldorf-Kassel-Erfurt-Halle(Saale)/Leipzig bzw. Jena
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Vanmiddag zag ik de SGM met de Sandite installatie weer eens in Groningen. Kwam binnen op spoor 32 en de meester sprintte haast naar de kantine voor waarschijnlijk een welverdiende schafttijd.
Een pijnlijke anus is niet fijn Een geknede kut van marsepein
Vanaf vanochtend hebben diverse incidenten op het spoor plaatsgevonden waardoor we op verschillende trajecten in het Zuidwesten niet konden of kunnen rijden. Dit heeft grote gevolgen voor de logistieke planning van personeel en materieel (treininzet). Op dit moment hebben we op 2 trajecten te maken met de gevolgen van een aanrijding met een persoon. Met name omdat lange, doorgaande intercity-lijnen getroffen worden is het moeilijk om een goed alternatief te bieden.
Algemeen beeld: * Tilburg-Breda: geen treinverkeer door een aanrijding met een persoon * Rotterdam-Dordrecht: geen treinverkeer door een aanrijding met een persoon * Amsterdam-Rotterdam: zeer beperkt treinverkeer.
Houdt u rekening met vertraging en uitval van treinen op de volgende lijnen: Amsterdam-Schiphol-Den Haag Haarlem-Leiden-Den Haag Den Haag- Rotterdam Rotterdam-Breda-Tilburg.
Bericht geplaatst: 14.30 uur
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Vanochtend lag het treinverkeer rond Boxtel ook al stil na een aanrijding met een auto (auto was uitgevallen op een overweg, de bestuurder was slim genoeg om op tijd weg te rennen).
Op maandag 12 oktober 2015 14:44 schreef Treinhoer het volgende: Vanmiddag zag ik de SGM met de Sandite installatie weer eens in Groningen. Kwam binnen op spoor 32 en de meester sprintte haast naar de kantine voor waarschijnlijk een welverdiende schafttijd.
Ja, die rijdt sinds vorige week weer naar Leeuwarden en Groningen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Vanaf half 2016 op: Leipzig-Hannover-Bremen-Norddeich, (Koblenz-)Köln-Münster-Norddeich, Dresden-Leipzig-Hannover-Köln sowie vereinzelt auf der Strecke Düsseldorf-Kassel-Erfurt-Halle(Saale)/Leipzig bzw. Jena
Mooie 'ouderwetse' buffertjes. Staat dus een loc aan de andere kant? Traxxje?
Op zondag 11 oktober 2015 23:29 schreef bork het volgende: Mooie plaat Duvel , ik wil graag een foto bewerken met alles zwart/wit en het object kleur, kan alleen geen genoeg/tijd/zijn momenteel vinden on het uit te vogelen.
Vanmiddag een ongeplande tęte-ā-tęte met deze rakker, kwam toch nog een aardige foto uit.
Photoshop, het object selecteren, bijvoorbeeld met Magnetic Lasso Tool. CTRL+SHIFT+I (of Select>Inverse). Dan Image>Adjustments>Black-White
ok, thx maar ik heb geen photoshop, doe het bijna nooit wil dus graag freeware gebruiken voor het geld mag gaan kosten. Alternatieven? (jr. werkt met paint.net maar daar heb ik nog geen mooie tutorial voor mijn project gevonden).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
ok, thx maar ik heb geen photoshop, doe het bijna nooit wil dus graag freeware gebruiken voor het geld mag gaan kosten. Alternatieven? (jr. werkt met paint.net maar daar heb ik nog geen mooie tutorial voor mijn project gevonden).
PS is voor mij ook freeware Maar van echte freeware heb ik weinig verstand. Maar ik dacht dat GIMP ook een behoorlijk freeware alternatief is.
Hetgeen je wilt doen heet trouwens duotone. Misschien helpt dat je in de zoektocht? toch niet
Samen met de IC-Dosto's zijn nieuwe Traxxen besteld, die worden wit.
Ik heb ook wel wat gehoord over de inzet van Traxx 3 voor de IC2, maar ik weet niet of dat zeker is. Dit zou te maken hebben met de maximumsnelheid van het ontwerp.
Samen met de IC-Dosto's zijn nieuwe Traxxen besteld, die worden wit.
Ik heb ook wel wat gehoord over de inzet van Traxx 3 voor de IC2, maar ik weet niet of dat zeker is. Dit zou te maken hebben met de maximumsnelheid van het ontwerp.
Het ontwerp van de Dosto's? Traxx 2 ( daar hoort die 146 toch bij?) en 3 gaan beide toch zo'n 160km/h?
Het huidige IC materiaal in Dld kan toch harder trouwens? 120'ers kunnen 200 en die IC rijtuigen toch ook 180 of 200?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
En wat dan wel rijd, en vanaf een ander vertrek spoor gaat, passen we dan niet aan op de borden en roepen we pas om op het moment dat de conducteur sleutelt.....
Deze kan je halen met de eerste ICE in de nieuwe dienstregeling volgens mij, betekent dat je om 13.23 in Leipzig kunt zijn op z'n vroegst tegen 14.46 nu (met ICE)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wist het niet maar kon hem niet vinden in de dienstregeling 2015 vandaar, sorry.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Geen sorry joh, het is geen misdaad die je hebt begaan
Voor het eerst sinds dienstregeling 2010/2011
Maar waar staattie dan? Ah vrijdag, zaterdag en zondag.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
IL&T heeft al lang gezegd dat ze het niet geëist hebben. Zie ook stuk VolkskrantOV Magazine van van de week. Jonge, als wij je research nog eens moeten gaan doen....
Op maandag 12 oktober 2015 16:45 schreef _serial_ het volgende: De NS is een HC kwijtgeraakt in de sprinter onderweg naar Rotterdam, ineens konden we de blaaktunnel niet door door gebrek aan een HC.
Alles is maar overal een smoes voor tegenwoordig he?
Op maandag 12 oktober 2015 20:34 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik had natuurlijk ook ICE4 moeten zeggen want zo gaan die units officieel heten, creatief eah.
Het heeft weinig met ICE te maken. Ja het is wit, maar hij kan niet eens echt hard.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Vroegah, toen het Vroegah was. We spreken rond het middaguur op de koude 8 januari 1988. De buurtgoederentrein is net in Franeker aangekomen en dat rangeerder is bezig met het omzetten van het wissel naar het westelijk industrieterrein in Franeker. De containerwagen zal daar geplaatst worden. Ook zal een aantal van de koelwagens hier beladen worden. De VAM wagens zijn voor Harlingen en zullen later op de dag naar Harlingen gebracht worden.
Op maandag 12 oktober 2015 20:47 schreef greavy het volgende: Vroegah, toen het Vroegah was. [ afbeelding ] We spreken rond het middaguur op de koude 8 januari 1988. De buurtgoederentrein is net in Franeker aangekomen en dat rangeerder is bezig met het omzetten van het wissel naar het westelijk industrieterrein in Franeker. De containerwagen zal daar geplaatst worden. Ook zal een aantal van de koelwagens hier beladen worden. De VAM wagens zijn voor Harlingen en zullen later op de dag naar Harlingen gebracht worden.
Franeker, 8 januari 1988.
Foto: Lolke Bijlsma
Die interfrigobakken zijn(misschien wel waren?) in H0 bakken met geld waard. En een genot om ze in het echt en weer eens op een foto te zien. Goeie foto ook trouwens (y)
Mijn vader heeft nog een tijdje in Franeker gewerkt bij het aardappels laden in de InterFrigo-wagens. Soms waren het niet enkel InterFrigo-wagens, maar ook nog houten wagens. Die moest men dan met jutezakken gevuld met stro isoleren langs de wanden, op de vloer en uiteindelijk ook van boven.
Ik weet niet of het al gezegd is, maar ik zie net dat vanaf morgen (of vanaf nu middernacht?) de Duitse dienstregeling 2016 wordt gepubliceerd en kaartjes voor na half december kunnen worden gekocht.
lang niet alles werd vervangwn door icx toch? Of blijft het alleen op grensoverschrijdende trajecten zoals de ICB?
Al het getrokken materieel gaat zoals het er nu naar uitziet aan de kant, samen met ICE1. Er zijn er 131 besteld. In combinatie met IC Dosto kunnen ze daar het grootste gedeelte van het materieelpark wel mee vervangen. Ik gok dat er ook nog wel een aanbesteding voor 300km/u+ treinstellen komt.
Op maandag 12 oktober 2015 21:06 schreef Igen het volgende: Ik weet niet of het al gezegd is, maar ik zie net dat vanaf morgen (of vanaf nu middernacht?) de Duitse dienstregeling 2016 wordt gepubliceerd en kaartjes voor na half december kunnen worden gekocht.
Vannacht, je bent de derde
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik stel voor om het nieuwjaarsrondje dit keer gewoon weer wat kleiner te maken: gewoon een gezellig rondje door Duitsland. Het hoeft niet elk jaar groter te worden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 12 oktober 2015 23:15 schreef dennistd het volgende: Ik stel voor om het nieuwjaarsrondje dit keer gewoon weer wat kleiner te maken: gewoon een gezellig rondje door Duitsland. Het hoeft niet elk jaar groter te worden.
Ik geloof dat er eerder wel eens geroepen is om niet elk jaar een 'grote' tweedaagse trip te plannen toch? Een flink stuk treinen, bezoek aan een schattig museumlijntje/museumpje, leuke stad om wat te eten en dan nog thuis komen lijkt me ook een aardig idee..
Is daar nog voldoende van over dan? Of worden de Velaros doorgeschoven naar de ICE trajecten?
ICE-3M is 15 jaar oud en verslijt naar het schijnt ontzettend hard. Als ze die treinstellen op een iets rustiger traject inzetten zal er wellicht ook wat minder onderhoud nodig zijn?
Op Amsterdam - Osnabrück ligt de maximumsnelheid nergens hoger dan 160 km/u en de Vmax van Hannover - Stendal is 250 km/u.
ICE-3M is 15 jaar oud en verslijt naar het schijnt ontzettend hard. Als ze die treinstellen op een iets rustiger traject inzetten zal er wellicht ook wat minder onderhoud nodig zijn?
Op Amsterdam - Osnabrück ligt de maximumsnelheid nergens hoger dan 160 km/u en de Vmax van Hannover - Stendal is 250 km/u.
Lijkt me wel dat de stop in Stendal zal vervallen zodra het een ICE wordt. Hetzelfde met Bad Bentheim bijv.
Lijkt me wel dat de stop in Stendal zal vervallen zodra het een ICE wordt.
Dat hangt natuurlijk af van hoe DB het Fernverkehrconcept gaat invullen. De IC stopt er nu niet voor niets.
quote:
Hetzelfde met Bad Bentheim bijv.
Ik weet niet hoe groot de vervoersvraag is op Bentheim - Osnabrück - Hannover. Als er voldoende vraag is voor die relatie zal de IC(E) er blijven stoppen, maar dan kan de stop wel 10 minuten korter doordat er geen locwissel meer plaatsvindt.
Als de ICB een ICE wordt dan wordt er neem ik aan ook niet meer gestopt op Hilversum, Apeldoorn en Almelo. In Duitsland zal dat wel gelden voor Bad Bentheim, Bünde+Bad Oeynhausen en Stendal.
Bad Bentheim heeft wel redelijk wat reizigers, maar een groot deel is Nederlander daar... Ik denk dat je Bentheim prima afdekt met het doortrekken van de RE Braunschweig-Rheine naar Bentheim.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er wordt inmiddels door de ICB ook in Rathenow gestopt (sinds wanneer is dat weer?), die stop zal ook wel sneuvelen. En het was me trouwens nooit opgevallen dat de ICE-treinen gewoon keihard door dat station heenscheuren. Dat moet de ICB ook hebben gedaan maar het is me nooit opgevallen dat de Ausbaustrecke dwars door het station heen gaat eigenlijk..
Is daar nog voldoende van over dan? Of worden de Velaros doorgeschoven naar de ICE trajecten?
Gaap, hebben we het allang over gehad, Velaro's gaan Frankfurt-Brussel doen ICE-3m naar Berlijn-A'dam.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Die stop kwam ik niet tegen bij de eerste twee ICB's Berlin -> Amsterdam, misschien alleen bepaalde treinen? De eerste 's morgens Amsterdam -> Berlin stopt bijvoorbeeld ook in Ibbenbüren.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 13 oktober 2015 00:06 schreef Igen het volgende: DB dienstregeling 2016: Berlijn - Frankfurt is nog steeds sneller via Braunschweig/Göttingen dan via Halle/Erfurt.
Hmmm...
Er is al veel niet meer te krijgen voor Sparpreis was vorig jaar ook, toen na 2 dagen weer wel .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 13 oktober 2015 00:06 schreef dennistd het volgende: Die stop kwam ik niet tegen bij de eerste twee ICB's Berlin -> Amsterdam, misschien alleen bepaalde treinen? De eerste 's morgens Amsterdam -> Berlin stopt bijvoorbeeld ook in Ibbenbüren.
Geen idee, ICB 143 en 145 stoppen in ieder geval in Rathenow.