ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Op vrijdag 9 oktober 2015 14:38 schreef b2py het volgende: Zal ik straks met een Doner de trein laten stinken of met een menu van de Burger King? #vrijdagmiddagkeuzes
Op vrijdag 9 oktober 2015 14:38 schreef b2py het volgende: Zal ik straks met een Doner de trein laten stinken of met een menu van de Burger King? #vrijdagmiddagkeuzes
Hangt er vanaf door welke bevolkingsgroep je het liefst op je bek geslagen wordt
Op vrijdag 9 oktober 2015 14:38 schreef b2py het volgende: Zal ik straks met een Doner de trein laten stinken of met een menu van de Burger King? #vrijdagmiddagkeuzes
Een vastgelopen rem doet het ook altijd wel goed.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Haha, als vervanger van de vertraagde 144 (Hengelo v17.02 naar Amsterdam) is een SLT4 ingezet die verdwaalt was in sprinter Apeldoorn - Enschede. Arme reizigers
Op vrijdag 9 oktober 2015 17:00 schreef b2py het volgende: Haha, als vervanger van de vertraagde 144 (Hengelo v17.02 naar Amsterdam) is een SLT4 ingezet die verdwaalt was in sprinter Apeldoorn - Enschede. Arme reizigers
Dat moet ik zien Over een half uurtje even buiten kijken hoe volgepakt dat ding zit
Op vrijdag 9 oktober 2015 17:00 schreef b2py het volgende: Haha, als vervanger van de vertraagde 144 (Hengelo v17.02 naar Amsterdam) is een SLT4 ingezet die verdwaalt was in sprinter Apeldoorn - Enschede. Arme reizigers
Is die SLT tenminste weer in het westen, waar die hoort rond te rijden.
Voor Beter OV is teleurgesteld over de weigering van de NS om af te zien van een tariefstijging voor het jaar 2016. Voor Beter OV had daar toe opgeroepen wegens het gebrek aan treinen en de zeer vervelende gevolgen daarvan voor reizigers. Voor Beter OV constateert dat het primaire doel van de NS is, zoveel mogelijk te verdienen aan het reizigersvervoer. De stelling dat de reiziger op 1, 2 en 3 zou staan, is definitief ontkracht. De passagier wordt leeggeschud in plaats van verwend.
Op vrijdag 9 oktober 2015 17:49 schreef Dr_Flash het volgende: Leuk man, stenen op de rails leggen. Mn half uurtje balkon precies volledig verpest. Top.
Aannemende dat je in de trein van 17.49 in Deventer zit naar Zwolle, daar komt nog wat boven op.
Edit: Hmm ik had gedacht dat je achter mij zou komen bij Snippeling
Op vrijdag 9 oktober 2015 17:49 schreef Dr_Flash het volgende: Leuk man, stenen op de rails leggen. Mn half uurtje balkon precies volledig verpest. Top.
Op vrijdag 9 oktober 2015 17:45 schreef DriekOplopers het volgende: Voor Beter OV is teleurgesteld over de weigering van de NS om af te zien van een tariefstijging voor het jaar 2016. Voor Beter OV had daar toe opgeroepen wegens het gebrek aan treinen en de zeer vervelende gevolgen daarvan voor reizigers. Voor Beter OV constateert dat het primaire doel van de NS is, zoveel mogelijk te verdienen aan het reizigersvervoer. De stelling dat de reiziger op 1, 2 en 3 zou staan, is definitief ontkracht. De passagier wordt leeggeschud in plaats van verwend.
VBOV wilde dat er iets gebeurde aan 'onveilige' treinen. Nu kondigt NS aan die 'onveilige' treinen aan de kant te zetten, is het weer niet goed...
Om de heer L. van Gaal, immer goedgehumeurd voetbaltrainer, nog maar eens te citeren: “Ben jij zo dom of ben ik zo slim?”
Hoe vaak moet ik het nog zeggen? NS roept al meer dan 10 jaar “MAT64 gaat binnenkort aan de kant, dus hoeven er voor die korte tijd geen baanschuivers meer op.” ILT is daar heel lang in meegegaan, maar heeft nu gezegd “Genoeg is genoeg. Eind 2015 exit.”
E.e.a. is dus het gevolg van beleidskeuzes die de NS willens en wetens heeft gemaakt. Dat valt op geen enkele manier aan Voor Beter OV toe te schrijven.
Om de heer L. van Gaal, immer goedgehumeurd voetbaltrainer, nog maar eens te citeren: “Ben jij zo dom of ben ik zo slim?”
Hoe vaak moet ik het nog zeggen? NS roept al meer dan 10 jaar “MAT64 gaat binnenkort aan de kant, dus hoeven er voor die korte tijd geen baanschuivers meer op.” ILT is daar heel lang in meegegaan, maar heeft nu gezegd “Genoeg is genoeg. Eind 2015 exit.”
E.e.a. is dus het gevolg van beleidskeuzes die de NS willens en wetens heeft gemaakt. Dat valt op geen enkele manier aan Voor Beter OV toe te schrijven.
Waarvan graag akte.
Je nuilt want IL&T heeft dat niet gezegd. En je hebt het verder gewoon volledig fout. Groetjes, doei.
Je kan trouwens duidelijk merken op mijn routes (Zwolle-Deventer(-Oss), Zwolle-Enschede, Zwolle-Utrecht en Zwolle-Amsterdam) dat de treinen veel minder druk zijn dan een maand geleden.
Op vrijdag 9 oktober 2015 19:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: Je kan trouwens duidelijk merken op mijn routes (Zwolle-Deventer(-Oss), Zwolle-Enschede, Zwolle-Utrecht en Zwolle-Amsterdam) dat de treinen veel minder druk zijn dan een maand geleden.
Dv - Ah gaat meestal best redelijk ja qua zitplaats. Ah - Ed is gek genoeg een fucking drama terwijl daar elk kwartier 10-12 bakken dubbeldeks rijdt
Dv - Ah gaat meestal best redelijk ja qua zitplaats. Ah - Ed is gek genoeg een fucking drama terwijl daar elk kwartier 10-12 bakken dubbeldeks rijdt
Is dat vooral 's ochtends of beide kanten op?
Vorige week vrijdag had ik stadrama's op de terugweg, van Oss naar Nijmegen maarliefst Nou jah, trapzitten, daarna zitplaats totdat er een stelletje ouwe lijken in Arnhem instapten die waren wezen winkelen. Ga dan gewoon niet in de spits terug denk ik. Ja ik ben opgestaan en ik weet nog steeds niet waarom.
Je nuilt want IL&T heeft dat niet gezegd. En je hebt het verder gewoon volledig fout. Groetjes, doei.
NS verwijst naar ons toe naar ILT. Dus als ik lieg, dan lieg ik in commissie. Hoe dan ook: Voor Beter OV treft in dezen geen blaam, ondanks dat sommige haters dat graag doen voorkomen.
NS verwijst naar ons toe naar ILT. Dus als ik lieg, dan lieg ik in commissie. Hoe dan ook: Voor Beter OV treft in dezen geen blaam, ondanks dat sommige haters dat graag doen voorkomen.
IL&T heeft al lang gezegd dat ze het niet geëist hebben. Zie ook stuk VolkskrantOV Magazine van van de week. Jonge, als wij je research nog eens moeten gaan doen....
IL&T heeft al lang gezegd dat ze het niet geëist hebben. Zie ook stuk VolkskrantOV Magazine van van de week. Jonge, als wij je research nog eens moeten gaan doen....
Wij zijn er niet op uit om te "betrappen op liegen". Ons doel is het OV vooruit helpen. Dat doen we naar beste kunnen.
Zo. Nu naar het theater. Ook leuk.
Als expert hoor je toch kennis te nemen van dit soort artikelen, of zie ik dat zo verkeerd? Enfin, het zal wel, het is toch niet alsof iemand je clubje serieus neemt.
Vorige week vrijdag had ik stadrama's op de terugweg, van Oss naar Nijmegen maarliefst Nou jah, trapzitten, daarna zitplaats totdat er een stelletje ouwe lijken in Arnhem instapten die waren wezen winkelen. Ga dan gewoon niet in de spits terug denk ik. Ja ik ben opgestaan en ik weet nog steeds niet waarom.
Iedere keer als ik dat over dit stukje riep (inclusief 200km/u rijden) werd ik voor mongool uitgemaakt terwijl ik denk dat dit juist zo'n stuk is waarop het heel erg veel op zou kunnen leveren.
Ik had het over Arnhem - Ede omdat ik er zelf helaas in dat morele nulpunt uit moet, maar het capaciteitsbetoog zal voor minimaal Arnhem - Utrecht gelden ja
Op vrijdag 9 oktober 2015 20:15 schreef James1988 het volgende: Wat ik vaak zie: de trein van Breda naar Rotterdam van 9:09 is goed vol, maar er zijn nog plaatsen vrij.
Die van 9:39 zit echter stampvol met bejaarden. Vooral op woensdagen.
Ik meen het hoor, ik hoop dat ie er blij van wordt.
Ze kennen daar een term als "Super heavy crush load". In Nederland zou elke trein onder de helft van die reizigersdruk "vanwege veiligheidsredenen worden opgeheveen"
Zoals greavy al zegt de SSN, verder nog de Heimwee Expres met de mat'46, in Den Haag is morgen een tramrit met de HTM 58+779 (door de NVBS afd. Den Haag + Tramweg Stichting), en het Panorama Rail Restaurant rijdt natuurlijk weer zaterdagavond.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zoals greavy al zegt de SSN, verder nog de Heimwee Expres met de mat'46, in Den Haag is morgen een tramrit met de HTM 58+779 (door de NVBS afd. Den Haag + Tramweg Stichting), en het Panorama Rail Restaurant rijdt natuurlijk weer zaterdagavond.
Naah nieuwjaarsrondje is al te dichtbij. We moeten even snel plaats en tijd beslissen, dan maak ik eventueel indien gewenst wel een boekje.
Op vrijdag 9 oktober 2015 23:51 schreef greavy het volgende: Is er al een plan voor het nieuwjaarsrondje? Ik heb de afgelopen dagen wat berichten gemist door het werk.
Oorzaak Tussen Apeldoorn en Deventer rijden geen treinen door een aanrijding met een voertuig. Verwachting De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting 10 oktober rond 1:30 uur verholpen.
Alweer een boem = ho hoor
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Pauper als ik ben wordt mijn nieuwjaarsrondje een retourtje Enschede ofzo om daar de nacht te vieren, op de terugweg uitgebreid met via-Amersfoort wegens in slaap flikkeren net zoals vorig jaar
[ Bericht 10% gewijzigd door Prins_Pils op 10-10-2015 02:07:14 ]
Bericht in de Stentor over de hier eerder genoemde botsing auto-trein tussen Apeldoorn en Deventer vanavond, de bestuurster van de auto is overleden. In Twello op de Holthuizerstraat. Niet voor het eerst daar.. niet gek lang geleden ook al eentje terwijl het toch een beveiligde overweg is. Je zou je afvragen waarom het zovaak misgaat hier in deze regio..
Ik bedoel, het gaat best vaak mis tussen Apeldoorn en Bathmen, hoe vaak ik de brandweer er wel niet voor voorbij hoor scheuren en wéér op P2000 lees over een ongeluk op een overweg. Nu ook nog in het donker, die felle overweglichten zijn toch niet te missen?