quote:Baltische staten ontzien in nieuwe verdeelsleutel
EU: Duizenden extra asielzoekers naar NL
Nederland moet tussen de 7000 en 8000 asielzoekers opnemen bovenop de 2000 die het voor de zomer al had toegezegd. Dat blijkt uit een nog vertrouwelijke verdeelsleutel om 120.000 vluchtelingen over de EU-lidstaten te verdelen, die woensdag door Europese commissievoorzitter Jean-Claude Juncker en eurocommissaris Frans Timmermans wordt gepresenteerd.
Het Nederlandse aandeel is nu 6 procent, terwijl dat in het voor de zomer gesloten compromis nog 5,2 procent was.
In het plan krijgen de Baltische staten minder vluchtelingen, waardoor bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en Frankrijk er meer op moet nemen. Estland, Letland en Litouwen hadden voor de zomer al geklaagd dat het opnemen van meer vluchtelingen tot een cultuurschok in die landen zou leiden.
De her te verdelen vluchtelingen komen voor het overgrote deel uit Griekenland (50.400) en Hongarije (54.000), maar ook zitten er 15.600 vluchtelingen bij die in Italië zijn aangekomen.
quote:In 2015 worden in Nederland naar schatting 50.000 vluchtelingen verwacht, inclusief gezinshereniging. Taallessen maken deel uit van het verplichte inburgeringstraject van de nieuwkomers en zij mogen per aanvrager daarvoor maximaal 10.000 euro bij de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) lenen. Volgens het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) is voor de taalcursus in 2014 16,3 miljoen euro en dit jaar tot 1 september een bedrag van 28,5 miljoen euro geleend. Aan vluchtelingen, het gros, wordt het bedrag bij slagen van het examen of bij getoonde inzet niet teruggevraagd. Een enorme stijging van dit bedrag ligt door de grote toestroom in het verschiet. Bovendien is het ook een extra lastenpost voor de sociale dienst. Cursisten hebben in hun maximaal drie jaar studietijd namelijk geen sollicitatieplicht.
quote:‘Iedere tien minuten wordt in Duitsland een politieagent het slachtoffer van geweld’
En in land van herkomst knuppelen die ze dan wel neer of?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 00:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
‘Steeds meer geweld door jonge moslimmannen’
Bron: http://nieuws.tpo.nl/2015(...)-jonge-moslimmannen/
[..]
Iedere 10 minuten?!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 00:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
‘Steeds meer geweld door jonge moslimmannen’
Bron: http://nieuws.tpo.nl/2015(...)-jonge-moslimmannen/
[..]
Klinkt wat indrukwekkender dan 30 op een avond verspreid over het hele land. En ik denk niet dat agenten alleen op een incident afkomen, als ze er 30 optrommelen zijn er daarna 30 slachtoffer van geweld.quote:
Oh, helemaal niks aan de hand danquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 06:56 schreef Resistor het volgende:
[..]
Klinkt wat indrukwekkender dan 30 op een avond verspreid over het hele land. En ik denk niet dat agenten alleen op een incident afkomen, als ze er 30 optrommelen zijn er daarna 30 slachtoffer van geweld.
quote:Als we onze taak doen en mensen zodra ze arriveren een vingerafdruk afnemen en identificeren, dan bestaat dat probleem niet.
quote:De EU heeft Turkije hard nodig om de stroom migranten naar de Unie te beperken. De Unie stelt ruim 1 miljard euro beschikbaar voor de opvangkampen in Turkije. Verder moet de nieuwe werkgroep de oprichting van extra kampen bespreken. De EU stuurt verder aan op gecoördineerde Turks-Griekse grenscontroles met de hulp van Frontex, de EU-organisatie voor de Europese buitengrenzen. Frontex vraagt de lidstaten 775 extra grenswachten beschikbaar te stellen.
Godverdomme, mensen met een dergelijke intelligentie besturen de EUquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Frans Timmermans heeft de oplossing gevonden
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)rrorist-af~a4157147/
[..]
quote:Nog steeds zijn de grenzen open, nog steeds staan tienduizenden vrijwilligers paraat. Maar de trots is bij velen omgeslagen in vertwijfeling en angst. Lokale politici waarschuwen dat het vrijwilligersleger op het punt staat te capituleren; media berichten over vechtpartijen in asielzoekerscentra. En de vluchtenprognosen stijgen: niet 1 miljoen, maar 1,5 miljoen komen er dit jaar, beweerde de krant Bild maandag op basis van gelekte overheidsdocumenten.
Erdogan past ook nog wel bij Europa aangezien beide facistische trekjes vertonen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Turkije: lid van EU in ruil voor opvang
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)oor-opvang~a4156905/
[..]
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:33 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Godverdomme, mensen met een dergelijke intelligentie besturen de EU
Kunnen we deze man laten opsluiten?quote:Timmermans: vingerafdruk migrant schrikt terrorist af
Lever hem uit aan IS.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Kunnen we deze man laten opsluiten?
Dan wordt het helemaal makkelijk dan kunnen die 2 miljoen vluchteling zo doorreizen naar Nijmegen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Erdogan past ook nog wel bij Europa aangezien beide facistische trekjes vertonen.
Recht is vaak krom.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:42 schreef Oud_student het volgende:
Wilders moet zich voor de rechtbank verantwoorden voor : minder minder, minder.
Waarom hoeven de mensen die welkom, welkom, welkom roepen zich niet voor de rechter te verantwoorden ?
De schade die aan Nederland wordt toegebracht wordt is inmiddels substancieel, daarnaast dreigt sociale ontwrichting en wordt haat zaaien bevorderd doordat deze lieden fundamentalistische moslims binnenhalen.
In het kort? Ja. Politieagenten in Marokko, Turkije, Koerdistan, Libanon, Tunesië en andere landen blijven over het algemeen niet zo vriendelijk als hun autoriteit uitgedaagd wordt. Is volgens mij ook niet direct een groot geheim of zo.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 00:31 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
En in land van herkomst knuppelen die ze dan wel neer of?
^^ Vandaar dat ze hier ook een grote bek hebben tegen agenten, wat ze in hun eigen land nooit zouden doen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:21 schreef Tjongejongezeg het volgende:
In het kort? Ja. Politieagenten in Marokko, Turkije, Koerdistan, Libanon, Tunesië en andere landen blijven over het algemeen niet zo vriendelijk als hun autoriteit uitgedaagd wordt. Is volgens mij ook niet direct een groot geheim of zo.
Dat is ook iets vreemds.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 00:28 schreef jatochneetoch het volgende:
Er zijn er ook heel veel die gewoon een visum aanvragen en hier heen vliegen. Niet alles gaat te voet en met bootjes, alleen de dommen.
Omdat een volk de leiders krijgt die het verdient.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 14:56 schreef Morendo het volgende:
Groot-Brittannië, Ierland en Denemarken hebben niet zitten slapen bij de onderhandelingen over het Europees Verdrag. Waarom konden wij geen opt-out bedingen?!
quote:Vechtpartij azc Middelburg, asielzoeker gewond
Bij een vechtpartij in het AZC in Middelburg is maandag rond 20.00 uur uur een man gewond geraakt. Hij en twee andere mannen zijn opgepakt, meldt de PZC.
De politie ging na een melding langs bij het AZC, waar de rust toen al was teruggekeerd. De gewonde, een man van 33, werd door een arts onderzocht. Hij had een klap op zijn hoofd gekregen en verklaarde dat hij zich had verdedigd. De man zou met een mes zijn bedreigd. Agenten namen een mes en een slagwapen in beslag.
De man en zijn 43-jarige broer zijn als verdachte aangehouden. Later werd nog een derde verdachte opgepakt, een 23-jarige man. Alle drie zijn ze met hulp van een tolk voorgeleid en ingesloten voor onderzoek. Daaruit moet onder meer blijken wat de aanleiding van de vechtpartij was.
http://regio.tpo.nl/2015/(...)-asielzoeker-gewond/
Dat konden we waarschijnlijk wel maar dat wilden we op dat moment niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 14:56 schreef Morendo het volgende:
Groot-Brittannië, Ierland en Denemarken hebben niet zitten slapen bij de onderhandelingen over het Europees Verdrag. Waarom konden wij geen opt-out bedingen?!
Ik vlucht en ik neem mee.....quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:41 schreef Houtenbeen het volgende:
De man zou met een mes zijn bedreigd. Agenten namen een mes en een slagwapen in beslag.
De enige melkertbaan die ze ooit zullen krijgen: tolken voor de volgende golf uitkeringszoekers uit hun land...quote:
Scalpel, van een chirurg.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:45 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Ik vlucht en ik neem mee.....
- een mes
Zo onlogisch is dat niet lijkt me.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:45 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Ik vlucht en ik neem mee.....
- een mes
Dit land wordt stukje bij beetje meer en meer afgebroken. Degene die pak hem beet 70 jaar geleden opstonden het op te bouwen tot wat het nu is/was draaien zich om in hun graf van woede.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:36 schreef EdvandeBerg het volgende:
We roepen nu de grootste ramp sinds de 2e wereldoorlog over ons af.
Onze kinderen en kleinkinderen zullen ons vragen waarom er niemand in greep toen de woeste hordes binnen vielen.
We hadden zo'n mooi land kunnen hebben....
Nee, want je gaat naar kaffer-country en dan moet je wel mensen kunnen verwonden of vermoorden. Dat deed de proleet himself natuurlijk ook.quote:
Jij snapt 'm.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 18:48 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nee, want je gaat naar kaffer-country en dan moet je wel mensen kunnen verwonden of vermoorden. Dat deed de proleet himself natuurlijk ook.
Gewoon een mes meenemenquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 18:53 schreef Revolution-NL het volgende:
Het is bizar dat de gelukzoekers met open armen worden ontvangen. Als ik kijk aan wat voor eisen ik moet voldoen als ik straks mijn geluk elders moet zoeken omdat dit land vakkundig gesloopt wordt dan is dit niet 123 gedaan
Hoeveel mensen zitten er bewapend in een azc dan?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:13 schreef Scorpie het volgende:
Maar goed even ontopic maar weer: er zijn blijkbaar mensen die het normaal vinden om als illegaal in een land te verblijven en daarbij ook nog eens bewapend rond te lopen, ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat dat niet de bedoeling is en we deze mensen liever kwijt dan rijk zijn.
In ieder geval 1 die een ander bijna doodstak. Lees hierboven maar even.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zitten er bewapend in een azc dan?
Maar 1?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In ieder geval 1 die een ander bijna doodstak. Lees hierboven maar even.
Was er in dat AZC ook een keuken?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In ieder geval 1 die een ander bijna doodstak. Lees hierboven maar even.
Nee, dit was een kromzwaard dat was meegesmokkeld uit het Midden Oosten.quote:
Met Arabisch schrift er op?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, dit was een kromzwaard dat was meegesmokkeld uit het Midden Oosten.
Terug naar zijn land.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Alle haat-passages uit de Koran!
Je ziet ze zo massaal het strand op lopen. Iphone 6S in de ene hand, zwaard in de andere hand.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, dit was een kromzwaard dat was meegesmokkeld uit het Midden Oosten.
Ik las Allah snackbarquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:26 schreef Morendo het volgende:
Normale dag in een AZC dus. Allah akbar!
Klopt, steekincidenten zijn aan de orde van de dag en komen in ieder AZC voor.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:26 schreef Morendo het volgende:
Normale dag in een AZC dus. Allah akbar!
Waarschijnlijk wel, er word veel achtergehouden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Klopt, steekincidenten zijn aan de orde van de dag en komen in ieder AZC voor.
Klopt. Policor wil dat dit niet aan het licht komt enzo.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:35 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, er word veel achtergehouden.
thnx.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:19 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
LIVE: inspraakavond AZC Purmerend.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/172054/live-inspraakavond-purmerend-over-opvang-asielzoekers
Laat me raden, aan het eind van de avond is 90% tegen extra opvang en gaat de gemeenteraad toch accoord met extra opvang.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:19 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
LIVE: inspraakavond AZC Purmerend.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/172054/live-inspraakavond-purmerend-over-opvang-asielzoekers
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:23 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Laat me raden, aan het eind van de avond is 90% tegen extra opvang en gaat de gemeenteraad toch accoord met extra opvang.
Wat?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:47 schreef Kanjer het volgende:
In Oranje loopt de inspraakavond uit de klauw.
Staatssecretaris moet vluchten en rijdt in op publiek, 1 vrouw rijden ze ondersteboven, gewond.
Oranje, 140 inwoners, 1400 gelukszoekers.
Joop.nl komt met een andere lezing, Klaas Dijkhoff probeerde zijn vege lijf te redden (bang dat-ie zijn jasje en hemd kwijt zou raken wrs...)quote:
Joh...quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:54 schreef Kanjer het volgende:
[..]
https://twitter.com/rosatimmer/status/651466002719481856
Liveverslag.
http://nos.nl/artikel/206(...)etaris-dijkhoff.htmlquote:Boze burgers belagen staatssecretaris Dijkhoff
In het Drentse dorp Oranje hebben boze dorpsbewoners de auto van staatssecretaris Dijkhoff belaagd. Dijkhoff was in Oranje om de bewoners op een besloten bijeenkomst bij te praten over de komst van 700 extra asielzoekers.
Toen hij wilde vertrekken, blokkeerden dorpsbewoners de weg met auto's. De chauffeur van de staatssecretaris draaide daarop om, en wilde via een andere kant het dorp verlaten. Daar werd de weg echter door een vrouw geblokkeerd.
Toen de auto tot stilstand kwam, trokken dorpsbewoners een deur open, rukten er een spiegel af en trapten tegen het voertuig. De vrouw werd aan de kant geduwd en de de auto van Dijkhoff reed weg.
In het vakantiepark in Oranje worden al 700 vluchtelingen opgevangen. Dijkhoff heeft besloten dat er nog eens 700 bij komen. Eerder wilde het COA al 1400 mensen in Oranje opvangen, maar na protesten van omwonenden werd dat teruggebracht tot 700.
Volgens de burgemeester van Midden-Drenthe en commissaris van de koning Tichelaar is de komst van 1400 asielzoekers in strijd met de afspraken.
Ietwat andere lezing dus.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:57 schreef L3gend het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/206(...)etaris-dijkhoff.html
Ja vast wel :pquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Van telefoontjes? Zal wrs wel opgenomen zijn door deze of gene idd.
twitter:rosatimmer twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 20:37:04Die vrouw stond volgens omstanders in de berm en niet op de weg. Veiligheidsdienst had haast staatssecretaris weg te krijge #oranje reageer retweet
Wat ik lees, is dat de deur werd opengetrokken, dat een spiegel eraf getrokken werd en er getrapt werd tegen de auto, en dat die vrouw dus een duwtje heeft gekregen, waarna de deur werd gesloten en de auto er vandoor ging. Niet dat ze door inrijden op... geraakt is...quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:00 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dus rijden we gewoon een vrouw ondersteboven.
Moet kunnen toch, als stas zijnde?
Als je door een woedende menigte wordt belaagd kun je in een paniekvlucht wel eens iemand aanrijden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:00 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dus rijden we gewoon een vrouw ondersteboven.
Moet kunnen toch, als stas zijnde?
Eigenlijk kun je dat wel ontwrichtend noemen. Het lijkt erop dat de politiek helemaal niets doet met de aanbevelingen van het SCP over meer medezeggenschap inwoners:quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:02 schreef TargaFlorio het volgende:
Een dorp met 140 bewoners en dan 700 of zelfs 1400 asielzoekers plaatsen.Is wel een erg scheve verhouding.
Vakantiepark is eigendom vvd prominent.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:02 schreef TargaFlorio het volgende:
Een dorp met 140 bewoners en dan 700 of zelfs 1400 asielzoekers plaatsen.Is wel een erg scheve verhouding.
Totaal gestoord. Pleur die mensen eens in een dichtbevolkte villawijk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:02 schreef TargaFlorio het volgende:
Tja, gisteren verloren twee directieleden van AirFrance hun jasje en overhemd, wrs dat-ie daaraan dacht? Evenwel ik denk niet dat mensen in NL iemand zouden lynchen toch?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als je door een woedende menigte wordt belaagd kun je in een paniekvlucht wel eens iemand aanrijden.
Is niet alsof hij ZAF stijl de menigte te lijf ging
Ik hoop van niet eigenlijk, die tijd zijn we toch al wel een tijdje voorbij. Maar begrijp wel dat daar een hoop frustratie zit onder het volk dat echt 0,0 inspraak krijgt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja, gisteren verloren twee directieleden van AirFrance hun jasje en overhemd, wrs dat-ie daaraan dacht? Evenwel ik denk niet dat mensen in NL iemand zouden lynchen toch?
En terecht natuurlijk of je een staatssecretaris moet belagen is een tweede.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik hoop van niet eigenlijk, die tijd zijn we toch al wel een tijdje voorbij. Maar begrijp wel dat daar een hoop frustratie zit onder het volk dat echt 0,0 inspraak krijgt.
De mensen pikken het niet meer, en dat is een goed ding.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En terecht natuurlijk of je een staatssecretaris moet belagen is een tweede.
Ja, maar wat las ik nou 'dat er een keer een dode gaat vallen'? Ik vind dat te ver gaan hoor.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:22 schreef Kanjer het volgende:
[..]
De mensen pikken het niet meer, en dat is een goed ding.
Hoe eerder ze dat inzien, hoe beter.
Dat tikt ook makkelijk weg vanuit een zolderkamertje veilig achter de computer. Popcorn, cola en het leven kent wat sensatie bij een dode. Triest maar waar.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar wat las ik nou 'dat er een keer een dode gaat vallen'? Ik vind dat te ver gaan hoor.
Maar ja, wellicht dat we wat rellen tegemoet kunnen zien. Ik verwacht 17 oktober in Steenbergen ook wel een rel eigenlijk, West-Brabanders een beetje kennende. Halderberge wil ook 1 AZC en heeft 4 mogelijke locaties opgegeven, ook West-Brabant.
Dit is weer een storm in een glas water en daar wordt weer heel wat van gemaakt op twitter... zie filmpje in link http://nos.nl/artikel/206(...)etaris-dijkhoff.htmlquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:29 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat tikt ook makkelijk weg vanuit een zolderkamertje veilig achter de computer. Popcorn, cola en het leven kent wat sensatie bij een dode. Triest maar waar.
Shockingquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit is weer een storm in een glas water en daar wordt weer heel wat van gemaakt op twitter... zie filmpje in link http://nos.nl/artikel/206(...)etaris-dijkhoff.html
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:29 schreef Ryan3 het volgende:
Vrouw werd niet aangereden iig, alleen weggeduwd en ging toen liggen zie filmpje in deze link: http://nos.nl/artikel/206(...)etaris-dijkhoff.html
Hier hoor je eigenlijk vrij weinig (ook West-Brabant). Vooral de 'typische' plaatsen als Oudenbosch en Steenbergen gaan ze zo tekeer.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar wat las ik nou 'dat er een keer een dode gaat vallen'? Ik vind dat te ver gaan hoor.
Maar ja, wellicht dat we wat rellen tegemoet kunnen zien. Ik verwacht 17 oktober in Steenbergen ook wel een rel eigenlijk, West-Brabanders een beetje kennende. Halderberge wil ook 1 AZC en heeft 4 mogelijke locaties opgegeven, ook West-Brabant.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:33 schreef Confetti het volgende:
Als de democratisch gekozen overheid de eigen bevolking met een daad van vijandigheid confronteert is gewapend verzet onvermijdelijk.
Die daad van vijandigheid zie ik vooralsnog nog niet maar dat moment komt steeds dichterbij omdat ze weigeren grenzen te stellen aan maatschappij ontwrichtende gebeurtenissen.
Roosendaal heeft er één inmiddels. Bergen op Zoom speelt nog wat ('t Katrientje) en dus Halderberge, zeg maar omgeving Etten-Leur, T'eike. Woensdrecht heeft geen mogelijkheden, oude AZC in Koningin Wilhelmina kazerne tussen Putte en Hoogerheide is verkrot.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hier hoor je eigenlijk vrij weinig (ook West-Brabant). Vooral de 'typische' plaatsen als Oudenbosch en Steenbergen gaan ze zo tekeer.
quote:Erdogan presenteerde maandag tijdens een persconferentie met EU-president Donald Tusk een eisenpakket in ruil voor zijn handtekening onder het actieplan. Zo stelde hij voor een bufferzone en no-flyzone in Syrië te creëren. Ook opperde de Turkse president dat de gesprekken over de EU-kandidatuur van Turkije nieuw leven moet worden ingeblazen.
quote:Grote knokpartij in Oisterwijk tussen twee groepen: twee aanhoudingen
OISTERWIJK - Twee groepen mensen zijn dinsdagavond slaags geraakt aan het Klompven in Oisterwijk. De politie heeft twee personen opgepakt. Een van de betrokken groepen zou bestaan uit asielzoekers van het plaatselijke asielzoekerscentrum.
Het is nog niet duidelijk of de tweede groep mensen ook bestaat uit asielzoekers.
Veel politiewagens kwamen ter plekke in Oisterwijk. Ook een ambulance is ter plaatse gekomen.
http://www.omroepbrabant.(...)+aanhoudingen++.aspx
't Eike zie ik niet zo snel wat komenquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Roosendaal heeft er één inmiddels. Bergen op Zoom speelt nog wat ('t Katrientje) en dus Halderberge, zeg maar omgeving Etten-Leur, T'eike. Woensdrecht heeft geen mogelijkheden, oude AZC in Koningin Wilhelmina kazerne tussen Putte en Hoogerheide is verkrot.
Ze hebben wegen afgezet en twee bussen met vluchtelingen die ze er meteen al wilden huisvesten hebben weer rechtsomkeer gemaakt kennelijk...twitter:RTVDrenthe twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 21:52:44Twee bussen met asielzoekers zijn vlakbij Oranje omgekeerd. De toegangsweg is geblokkeerd http://t.co/bndWLuC9Pk reageer retweet
Victorie voor de bewoners. Voorbeeld voor de rest van Nederland.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:02 schreef Ryan3 het volgende:
Ze hebben wegen afgezet en twee bussen met vluchtelingen die ze er meteen al wilden huisvesten hebben weer rechtsomkeer gemaakt kennelijk...twitter:RTVDrenthe twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 21:52:44Twee bussen met asielzoekers zijn vlakbij Oranje omgekeerd. De toegangsweg is geblokkeerd http://t.co/bndWLuC9Pk reageer retweet
Ze kan zich beter zorgen maken over haar dikke vetpens dan over een stel asielzoekers. #viesdikquote:
hoezo? Omdat de meeste tegen zijn tegen versterking ('asielzoekers ') uit het midden oosten?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:56 schreef Yasmin23 het volgende:
Jezus wat een tokkies in het publiek daar in Purmerend
Dat zou ik ook wel doen. Anders doet iemand anders het. Dan heb je tenminste geld genoeg om ergens anders een veilig heenkomen te zoeken met je gezin als hier de samenleving ontwricht is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:10 schreef Evertjan het volgende:
Die van der Most speelt trouwens wel een vies spelletje. Naar de buitenwereld doen alsof hij de barmhartige Samaritaan is maar verdient ondertussen goud geld met deze opvang
Nee omdat ze constant moeten joelen en domme dingen roepen als er iemand staat waarmee ze het niet eens zijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:11 schreef Manke het volgende:
[..]
hoezo? Omdat de meeste tegen zijn tegen versterking ('asielzoekers ') uit het midden oosten?
30 euro pp/pd à 1400 personen voor 3 jaar = 45.990.000 ¤quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:10 schreef Evertjan het volgende:
Die van der Most speelt trouwens wel een vies spelletje. Naar de buitenwereld doen alsof hij de barmhartige Samaritaan is maar verdient ondertussen goud geld met deze opvang
Jammer dat ik geen pretpark hebquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
30 euro pp/pd à 1400 personen voor 3 jaar = 45.990.000 ¤
Maar wees er dan wel eerlijk over dat je geld verdient aan de ellende van een anderquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zou ik ook wel doen. Anders doet iemand anders het. Dan heb je tenminste geld genoeg om ergens anders een veilig heenkomen te zoeken met je gezin als hier de samenleving ontwricht is.
Dat doet een arts ook. In principe.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:14 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Maar wees er dan wel eerlijk over dat je geld verdient aan de ellende van een ander
Dat betaalt de zorgverzekering voor, en die worden door het Nederlandse volk betaald. Of ze willen of niet, want de bijdrage is verplicht. Dit betaalt het Nederlandse volk ook, of ze willen of niet via de belasting.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:18 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Maar daar betaalt de patient dan ook voor.
Ja.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:20 schreef Stranger het volgende:
Wow dat publiek op die stream. Ongelooflijk.
Stream?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:20 schreef Stranger het volgende:
Wow dat publiek op die stream. Ongelooflijk.
Die heeft me geblockt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:23 schreef Evertjan het volgende:
Tofik Dibi is ook gek aan het doen op Twitter
Ik denk het ook nietquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:36 schreef Yasmin23 het volgende:
Heb er geen vertrouwen in dat de gemeente naar de mensen gaat luisteren.
Je bent al de tweede met dat voorstel...quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:36 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Die heb je wel en zou je zelfs soortgelijke bedragen mee kunnen verdienen.
Had je dat wel dan??quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:36 schreef Yasmin23 het volgende:
Heb er geen vertrouwen in dat de gemeente naar de mensen gaat luisteren.
Ik heb nog goede hoop voor jou.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet. Hebben ze wel zon avond georganiseerd maar is alleen voor de vorm.
Een gemeente die luistert naar haar inwoners?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:45 schreef Yasmin23 het volgende:
Is er uberhaubt een gemeente die een beslissing heeft genomen op basis van de inwoners?
Jaquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:45 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Een gemeente die luistert naar haar inwoners?
Ja maar als ze het niet doen dat frustreert het mensen ook.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:46 schreef Confetti het volgende:
Al die inspreekavonden zijn er voor de show. Dat frustreert mensen.
Nou ja, hoe representatief is zo'n theekransje in een zaaltje?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:45 schreef Yasmin23 het volgende:
Is er uberhaubt een gemeente die een beslissing heeft genomen op basis van de inwoners?
Ja dat weet ik ook niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:46 schreef Stranger het volgende:
[..]
Nou ja, hoe representatief is zo'n theekransje in een zaaltje?
Volgens mij was er hier in Nijmegen trouwens weinig protest tegen de opvang van 3000 mensen op Heumensoord.
Ze moeten dan ook eens godverdomme luisterenquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar als ze het niet doen dat frustreert het mensen ook.
Ja dat gaan ze dus niet doen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze moeten dan ook eens godverdomme luisteren
Pro forma allemaal. Ik moet wel zeggen dat die staatssecretaris ballen heeft gehad er persoonlijk naar toe te gaan, wetende dat hij een woedende menigte kon verwachten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar als ze het niet doen dat frustreert het mensen ook.
Ja jammer alleen dat het fake is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Pro forma allemaal. Ik moet wel zeggen dat die staatssecretaris ballen heeft gehad er persoonlijk naar toe te gaan, wetende dat hij een woedende menigte kon verwachten.
Ze luisteren ook wel, ze besluiten alleen het relaas van hardste schreeuwers naast zich neer te leggenquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze moeten dan ook eens godverdomme luisteren
Dat viel helemaal niet te verwachten. Nederlanders zijn over het algemeen een slap volk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Pro forma allemaal. Ik moet wel zeggen dat die staatssecretaris ballen heeft gehad er persoonlijk naar toe te gaan, wetende dat hij een woedende menigte kon verwachten.
Soms heb je dat ook wel eens op het werk. Krijg je een werkoverleg, maar wordt er niks overlegd en krijg je gewoon iets door de strot geduwd. Maar op papier is het besproken in een werkoverleg.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:55 schreef Yasmin23 het volgende:
Dit gaat gebeuren. Is allang besloten blijkbaar. Inwoners mogen niet meestemmen voor het plan.
Als je niet zo slim bent denk je wel dat je input wordt gewaardeerdquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Soms heb je dat ook wel eens op het werk. Krijg je een werkoverleg, maar wordt er niks overlegd en krijg je gewoon iets door de strot geduwd. Maar op papier is het besproken in een werkoverleg.
Dank je wel voor je reactie.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als je niet zo slim bent denk je wel dat je input wordt gewaardeerdGoed voor de werkvreugde.
De samenleving kun je niet met een bedrijf vergelijken, in een bedrijf bestaat geen democratie hè.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Soms heb je dat ook wel eens op het werk. Krijg je een werkoverleg, maar wordt er niks overlegd en krijg je gewoon iets door de strot geduwd. Maar op papier is het besproken in een werkoverleg.
Grenzen dicht dat neemt de druk van de ketel afquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De samenleving kun je niet met een bedrijf vergelijken, in een bedrijf bestaat geen democratie hè.
Overigens legt Dijkhoff in die antwoorden op kamervragen uit waarom hij nu de bestuurlijke besluitvorming niet kan afwachten, druk op de ketel.
Ja, hij is nu alleen aangenomen om mensen te huisvesten. Zal het wel druk hebben als een klein baasje, schat ik in.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:11 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Grenzen dicht dat neemt de druk van de ketel af
Meisjes plagen kusjes vragen he.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Stiekem heb ik gewoon een crush op je.
Loopjongen zonder ruggegraat dusquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, hij is nu alleen aangenomen om mensen te huisvesten. Zal het wel druk hebben als een klein baasje, schat ik in.
Knaap is nog maar 34 trouwens.
Ja dat zag ik ook maar hij zal haar toch niet hebben getaserd...quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:45 schreef Kanjer het volgende:
Die undercover die die vrouw wegtrekt van de auto heeft iets in zijn rechterhand, daar regeert de vrouw op.
Later als ze op de grond ligt stopt ie het in zijn rechter broekzak.
Een soort van tasertje ofzo?
Ja Midden Drenthe maar dat hielp blijkbaar ook niet want die zijn gewoon overruled.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:45 schreef Yasmin23 het volgende:
Ja dus ze gaan gewoon door en hebben schijt aan de inwoners.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja Midden Drenthe maar dat hielp blijkbaar ook niet want die zijn gewoon overruled.
Als je kijkt naar hoe ze reageert op de aanraking, denk ik van wel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat zag ik ook maar hij zal haar toch niet hebben getaserd...
Dat hebben ze al jaren en word nu in rap tempo meer.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dus ze gaan gewoon door en hebben schijt aan de inwoners.
Maar ook tegen de wens van de gemeente en de provincie in.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dus ze gaan gewoon door en hebben schijt aan de inwoners.
quote:,Wat hier gebeurt is niet te begrijpen'', vindt commissaris van de koning Jacques Tichelaar. Hij steunt het verzet van de gemeente Midden-Drenthe tegen de komst van extra asielzoekers naar de voormalige Speelstad Oranje. Desondanks houdt Dijkhoff, staatssecretaris van Veiligheid en Justitie, vast aan zijn besluit.
Is een beetje drastische maatregel toch?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:54 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Als je kijkt naar hoe ze reageert op de aanraking, denk ik van wel.
De reactie is wat heftig. In Purmerend ook.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Is een beetje drastische maatregel toch?
Van haar?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:56 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De reactie is wat heftig. In Purmerend ook.
Dat is het s'nachts uit bed halen en bedreigen van mensen die tegen azc's zijn, ook.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Is een beetje drastische maatregel toch?
Volgens mij is dat niet gebeurt..quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:58 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat is het s'nachts uit bed halen en bedreigen van mensen die tegen azc's zijn, ook.
Ze deinzen nu nergens meer voor terug tbv hun eigen hachie.
Zelfde fenomeen in heel europa trouwens, de dood of de gladiolen lijkt het wel.
Dat is niet gebeurt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:58 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat is het s'nachts uit bed halen en bedreigen van mensen die tegen azc's zijn, ook.
Zelfde fenomeen in heel europa trouwens, de dood of de gladiolen lijkt het wel.
Schandalig dat a. mensen 's nachts hun eigen dorp moeten verdedigen tegen een door de overheid georganiseerde invasie van illegale uitkeringszoekers, en b. de overheid tasers inzet om deze mensen te dwingen hun eigen land en dorp onder de voet te laten lopenquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:58 schreef Kanjer het volgende:
[..]
En dan ook nog heel sneaky met die taser he? In de hoop dat niemand het ziet.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Schandalig dat a. mensen 's nachts hun eigen dorp moeten verdedigen tegen een door de overheid georganiseerde invasie van illegale uitkeringszoekers, en b. de overheid tasers inzet om deze mensen te dwingen hun eigen land en dorp onder de voet te laten lopen
Het lulkoekverhaal van de staatssecretaris dat "de nood hoog is" geeft wel aan hoe wereldvreemd die lui zijn. Sluit de grenzen, schop de illegalen volgens EU-recht terug naar het veilige EU-land waar ze vandaan komen, zodat dat land ze verder terug kan schoppen! En stort niet elke gemeente in Nederland in de noodtoestand vanwege problemen ver buiten Europa!
Hoe zijn wij van veroveraars in enkele generaties veranderd in vertroetelaars?
Is er bewijs voor die taser dan? Vind het nogal vergezocht eigenlijk.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:29 schreef Kanjer het volgende:
[..]
En dan ook nog heel sneaky met die taser he? In de hoop dat niemand het ziet.
Gelukkig staat heel twitter er vol mee.
Zoals Yasmin zegt. Is het waar?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:29 schreef Kanjer het volgende:
[..]
En dan ook nog heel sneaky met die taser he? In de hoop dat niemand het ziet.
Gelukkig staat heel twitter er vol mee.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:45 schreef Kanjer het volgende:
Die undercover die die vrouw wegtrekt van de auto heeft iets in zijn rechterhand, daar regeert de vrouw op.
Later als ze op de grond ligt stopt ie het in zijn rechter broekzak.
Een soort van tasertje ofzo?
Lijkt me meer een autosleutel.quote:
twitter:omroepbrabant twitterde op woensdag 07-10-2015 om 00:48:53'Dit is geen incident meer', burgemeester Janssen reageert op spanningen rondom azc in Oisterwijk http://t.co/HK55T3D1lE reageer retweet
Lijkt me eerder iets van een sleutel te zijn. Het lijkt iig niet op een conventionele tazer.quote:
Lijkt eerder op een autosleutel ja, maar misschien is het wel een verborgen tazer.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:50 schreef VASND het volgende:
[..]
Lijkt me eerder iets van een sleutel te zijn. Het lijkt iig niet op een conventionele tazer.
Ik ben wel benieuwd naar de herkomst van het tazer-onderzoekje. De manier waarop ze valt en een beetje genant hulpeloos spartelt lijkt meer een gevolg van onhandige gewichtsverplaatsing.. Dus als er een concrete aanwijzing of getuigenis is ben ik daar wel benieuwd naar.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:52 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Lijkt eerder op een autosleutel ja, maar misschien is het wel een verborgen tazer.
quote:Opnieuw vechtpartij in Duits opvangkamp
Het is gisteravond opnieuw tot een confrontatie gekomen tussen groepen vluchtelingen in een opvangcentrum in Hamburg. Daarbij raakten vijf mensen gewond. Eén van hen werd met een steekwonde in de arm naar het ziekenhuis gebracht. De voorbije weken kwam het al verschillende keren tot geweld tussen verschillende etnische groepen in de dichtbevolkte Duitse opvangcentra.
In totaal zo'n 60 Afghanen en Albanezen gingen elkaar te lijf. Er werden ijzeren staven gebruikt maar op een bepaald moment zou één van de aanwezigen ook een vuurwapen hebben bovengehaald, zo verklaarden ooggetuigen aan de politie. Het wapen werd nog niet teruggevonden. Eén tent werd in brand gestoken.
De politie kwam massaal ter plaatse om de strijdende partijen uit elkaar te halen. Drie mannen zijn opgepakt. Waarom beide groepen elkaar te lijf gingen, is niet bekend.
Duitsland verwacht dit jaar minstens 800.000 vluchtelingen, al kunnen die cijfers volgens sommige bronnen oplopen tot anderhalf miljoen. Het land heeft moeite om die allemaal een onderkomen te geven. De voorbije weken werden tijdelijke centra opgericht in scholen, kazernes of overheidsgebouwen, tot tentenkampen toe. Verschillende etnische groepen leven daar erg dicht op elkaar.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)its-opvangkamp.dhtml
quote:Opnieuw grote vechtpartij in Duitse opvang
In een asielopvang in het Duitse Braunschweig is dinsdagavond een grote vechtpartij geweest. Zo'n driehonderd vluchtelingen stonden tegenover elkaar. Er was onenigheid tussen Algerijnen en Syriërs over gestolen spullen. Niemand raakte gewond. De politie verrichtte een arrestatie.
Het was de tweede grote vechtpartij in een Duitse asielopvang dinsdag. Eerder op de avond ging het ook in Hamburg mis. Daar gingen zo'n zestig vluchtelingen met elkaar op de vuist. Er werden onder meer ijzeren stangen gebruikt om op elkaar in te slaan. Vijf mensen raakten gewond. Afgelopen week was in een andere opvang in Hamburg ook al een massale vechtpartij.
Opnieuw grote vechtpartij in Duitse opvang
We kunnen er een apart topic voor maken, want elke dag zijn er nieuwsberichten over vechtpartijen, aanrandingen, misbruik en sharia dankzij onze nieuwste bewoners.quote:
Incidentjes.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 01:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We kunnen er een apart topic voor maken, want elke dag zijn er nieuwsberichten over vechtpartijen, aanrandingen, misbruik en sharia dankzij onze nieuwste bewoners.
Het zijn gewoon nieuwswaardige incidentjes die op Fok zeker wel een eigen topic verdienen, want we raken er niet over uitgepraat.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 01:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We kunnen er een apart topic voor maken, want elke dag zijn er nieuwsberichten over vechtpartijen, aanrandingen, misbruik en sharia dankzij onze nieuwste bewoners.
Kom maar op, hoe eerder een rechtse koers waait in Nederland hoe beter.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 01:39 schreef maryen65 het volgende:
Vrees voor migratiestroom naar Antillen
door Jorn Jonker
DEN HAAG -
De beelden van bootvluchtelingen in Zuid-Europa zijn bij iedereen bekend, maar aan het Binnenhof maakt men zich nu ook zorgen over asielzoekers die naar de ’Nederlandse’ kust varen.
Alfredo Limongi ziet veel verarmde Venezolanen met wrakke bootjes de wijk nemen naar de veel welvarende Nederlandse Antillen.
Er lijken namelijk steeds meer mensen uit Colombia en Venezuela de oversteek te wagen naar een van de eilanden van het Nederlandse Koninkrijk in de Caribische Zee. Een groot deel van de Kamer vreest dat die migratiestroom, aan de andere kant van de wereld, uit de hand loopt.
CDA-Kamerlid Van Toorenburg wil weten hoe het kabinet reageert op de komst van deze migranten. „Ze kunnen vrij makkelijk naar Nederlands grondgebied varen en dat gebeurt ook. We moeten actie ondernemen voordat dit echt een groot probleem wordt.” Volgens de christendemocraat zijn er overeenkomsten met de vluchtelingenstroom in Europa. Zo is van bijvoorbeeld Colombianen niet makkelijk vast te stellen of ze aan de goede kant hebben gevochten bij het slepende militaire conflict in het land. „Daar moeten we voorzorgsmaatregelen voor nemen”, zegt Van Toorenburg wijzend op de nietsontziende rebellen in het Zuid-Amerikaanse land.
Regeringspartij VVD zegt zich ook grote zorgen te maken over de bootvluchtelingen die naar eilanden van het Nederlands Koninkrijk komen. „Er zijn mensen die vooral benadrukken dat het probleem nu nog heel erg meevalt. Maar het lijkt er op dat dit in de toekomst helemaal niet gaat meevallen”, zegt VVD-Kamerlid Bosman. Hij wil dat minister Plasterk (Koninkrijksrelaties) de vluchtelingenstroom snel in kaart brengt.
Bosmans sneer lijkt op coalitiegenoot PvdA te slaan. Die partij maakt zich nog niet druk. Volgens Kamerlid Van Laar is er nu geen actie nodig. „Deze mensen hebben recht om asiel aan te vragen. Ook op de eilanden.”
PVV-Kamerlid Sietsma pleit ervoor om de grenzen in het Caribisch deel van Nederland te sluiten. „Via deze weg een Nederlands paspoort krijgen, moet echt niet kunnen. We hebben hier al genoeg problemen met asielzoekers.”
De Kamer debatteert woensdag en donderdag over de kabinetsplannen rond Koninkrijksrelaties van volgend jaar.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ratie_Cariben__.html
Word tijd dat het kabinet eens iets gaat doen aan die vluchtelingenstroom. Nu gaan ze ook via de eilanden aan de Caribische zee binnenkomen
Altijd maar weer die Albanezen en Afghanen.quote:
quote:Op woensdag 7 oktober 2015 01:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Altijd maar weer die Albanezen en Afghanen.
En hier Syriërs en Algerijnen.quote:Opnieuw grote vechtpartij in Duitse opvang
In een asielopvang in het Duitse Braunschweig is dinsdagavond een grote vechtpartij geweest. Zo'n driehonderd vluchtelingen stonden tegenover elkaar. Er was onenigheid tussen Algerijnen en Syriërs over gestolen spullen. Niemand raakte gewond. De politie verrichtte een arrestatie.
Het was de tweede grote vechtpartij in een Duitse asielopvang dinsdag. Eerder op de avond ging het ook in Hamburg mis. Daar gingen zo'n zestig vluchtelingen met elkaar op de vuist. Er werden onder meer ijzeren stangen gebruikt om op elkaar in te slaan. Vijf mensen raakten gewond. Afgelopen week was in een andere opvang in Hamburg ook al een massale vechtpartij.
Nou, nou, dat is ook niet erg gastvrij van jou.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 02:08 schreef MrSalazar het volgende:
Albanezen, Algerijnen... waarom worden die niet gelijk teruggestuurd
Kwestie van die eilandjes uit het koninkrijk trappenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 01:39 schreef maryen65 het volgende:
Vrees voor migratiestroom naar Antillen
door Jorn Jonker
DEN HAAG -
De beelden van bootvluchtelingen in Zuid-Europa zijn bij iedereen bekend, maar aan het Binnenhof maakt men zich nu ook zorgen over asielzoekers die naar de ’Nederlandse’ kust varen.
Alfredo Limongi ziet veel verarmde Venezolanen met wrakke bootjes de wijk nemen naar de veel welvarende Nederlandse Antillen.
Er lijken namelijk steeds meer mensen uit Colombia en Venezuela de oversteek te wagen naar een van de eilanden van het Nederlandse Koninkrijk in de Caribische Zee. Een groot deel van de Kamer vreest dat die migratiestroom, aan de andere kant van de wereld, uit de hand loopt.
CDA-Kamerlid Van Toorenburg wil weten hoe het kabinet reageert op de komst van deze migranten. „Ze kunnen vrij makkelijk naar Nederlands grondgebied varen en dat gebeurt ook. We moeten actie ondernemen voordat dit echt een groot probleem wordt.” Volgens de christendemocraat zijn er overeenkomsten met de vluchtelingenstroom in Europa. Zo is van bijvoorbeeld Colombianen niet makkelijk vast te stellen of ze aan de goede kant hebben gevochten bij het slepende militaire conflict in het land. „Daar moeten we voorzorgsmaatregelen voor nemen”, zegt Van Toorenburg wijzend op de nietsontziende rebellen in het Zuid-Amerikaanse land.
Regeringspartij VVD zegt zich ook grote zorgen te maken over de bootvluchtelingen die naar eilanden van het Nederlands Koninkrijk komen. „Er zijn mensen die vooral benadrukken dat het probleem nu nog heel erg meevalt. Maar het lijkt er op dat dit in de toekomst helemaal niet gaat meevallen”, zegt VVD-Kamerlid Bosman. Hij wil dat minister Plasterk (Koninkrijksrelaties) de vluchtelingenstroom snel in kaart brengt.
Bosmans sneer lijkt op coalitiegenoot PvdA te slaan. Die partij maakt zich nog niet druk. Volgens Kamerlid Van Laar is er nu geen actie nodig. „Deze mensen hebben recht om asiel aan te vragen. Ook op de eilanden.”
PVV-Kamerlid Sietsma pleit ervoor om de grenzen in het Caribisch deel van Nederland te sluiten. „Via deze weg een Nederlands paspoort krijgen, moet echt niet kunnen. We hebben hier al genoeg problemen met asielzoekers.”
De Kamer debatteert woensdag en donderdag over de kabinetsplannen rond Koninkrijksrelaties van volgend jaar.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ratie_Cariben__.html
Word tijd dat het kabinet eens iets gaat doen aan die vluchtelingenstroom. Nu gaan ze ook via de eilanden aan de Caribische zee binnenkomen
Juist niet. Zulke tropische eilandjes zijn juist prachtig voor Nederland.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 05:30 schreef vipergts het volgende:
[..]
Kwestie van die eilandjes uit het koninkrijk trappen
Dan moet je maar eens gaan wonen in Algerije zonder juiste papieren.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 02:22 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nou, nou, dat is ook niet erg gastvrij van jou.
Geen mens is illegaal!!
Toch een keer nodig om dit veelgehoorde kreetje in linkse kringen eens te weerleggen:quote:Op woensdag 7 oktober 2015 02:22 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nou, nou, dat is ook niet erg gastvrij van jou.
Geen mens is illegaal!!
Ja. En in veel landen waaruit of vandaan illegaal mensen hier komen wonen kan je ook niet legaal wonen zonder de juiste papieren. Dat wordt vergeten. Iedereen heeft overal de gelijke rechten je moet overal kunnen gaan wonen. Dat is gewoon onzin.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Toch een keer nodig om dit veelgehoorde kreetje in linkse kringen eens te weerleggen:
Geen mens is illegaal.
Dat klopt, maar is tevens een zinloze opmerking, in de orde van "Geen plant is een dier!!"
Echter, de aanwezigheid van een mens op een bepaalde plaats kan wel degelijk illegaal, dus tegen de wet, zijn. Het is mij voorbeeld niet toegestaan mij te bevinden in de slaapvertrekken van Paleis Noordeinde te Den Haag. Mocht ik dat toch doen, dan ben ik daar illegaal.
Zo is ook de aanwezigheid van vreemdelingen zonder geldige verblijfspapieren in Nederland illegaal. Volkomen logisch en normaal. Niet alleen in Nederland, maar in vrijwel alle landen waar ook op de wereld is dit van toepassing.
We zouden alle illegalen die naar Nederland komen juist naar die eilandjes kunnen dumpen. Ze houden van geweld daar, kosten toch klauwen met geld, en wij zijn ze kwijt.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 05:30 schreef vipergts het volgende:
[..]
Kwestie van die eilandjes uit het koninkrijk trappen
U herkent cynisme niet?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Toch een keer nodig om dit veelgehoorde kreetje in linkse kringen eens te weerleggen:
Geen mens is illegaal.
Dat klopt, maar is tevens een zinloze opmerking, in de orde van "Geen plant is een dier!!"
Echter, de aanwezigheid van een mens op een bepaalde plaats kan wel degelijk illegaal, dus tegen de wet, zijn. Het is mij voorbeeld niet toegestaan mij te bevinden in de slaapvertrekken van Paleis Noordeinde te Den Haag. Mocht ik dat toch doen, dan ben ik daar illegaal.
Zo is ook de aanwezigheid van vreemdelingen zonder geldige verblijfspapieren in Nederland illegaal. Volkomen logisch en normaal. Niet alleen in Nederland, maar in vrijwel alle landen waar ook op de wereld is dit van toepassing.
Ten eerste hebben we helemaal niet veel kennismigranten in Nederland (zeg 3% van de hoger opgeleiden tegen bijvoorbeeld 10% in Australie). Maar als jij het verschil niet ziet tussen een hoogopgeleide Duitser die hier komt voor een goede baan en iemand zonder papieren die hier komt voor levenslang een gratis uitkering en huurhuis, terwijl-ie ondertussen z'n achterlijke ideologie blijft aanhangen totdat-ie dominant is in aantal, dan is de discussie inderdaad zinloos.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is nou eigenlijk het echte probleem waarom er zo fel tegen deze asielzoekers gereageerd wordt. Het idee dat er wat meer mensen in nederland komen wonen? Het idee dat er mensen uit een oorlogsgebied in nederland komen wonen? Het idee dat deze mensen nooit meer terug zullen gaan?
Ik vind het namelijk best wel vreemd dat er nu zo ontzettend veel heibel is over deze mensen, terwijl ik nooit iets hoor over al die buitenlanders die in nederland werken. Ik werk in de wetenschap en zo ongeveer 50% van de werknemers komt uit het buitenland. Er zijn ontzettend veel expats in nederland en daar hoor je nooit iemand over, daarom vraag ik me af waar de problemen hiervan liggen?
Er wordt heel hard geschreeuwd over marrokanen en polen etc. maar je hoort nooit iemand over al die AiOs uit portugal, spanje, duitsland en frankrijk hier. Ik heb collega AiOs gehad uit Polen, Iran, portugal, spanje, duitsland, griekenland en frankrijk en alleen die eerste 2 werden hier in nederland soms vervelend behandeld... ik vind dat erg vreemd. We zijn in nederland zo ontzettend generaliserend geworden dat als we met onszelf zouden doen wat we met anderen doen we elke nederlander kunnen typeren als een havenarbeider die frans bauer fan is.
Nee ik ga niet beweren dat we hele ghettowijken met spaanse hoogopgeleiden hebben. Maar je kunt er ook niet vanuit gaan dat alle nu binnenkomende asielzoeker binnen de groep "komt voor een goede baan en iemand zonder papieren die hier komt voor levenslang een gratis uitkering en huurhuis, terwijl-ie ondertussen z'n achterlijke ideologie blijft aanhangen totdat-ie dominant is in aantal" valt. Wat ontbreekt is in deze hele discussie is nuance en toegeven dat ook deze "stroom" vluchtelingen geen homogene groep is.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ten eerste hebben we helemaal niet veel kennismigranten in Nederland (zeg 3% van de hoger opgeleiden tegen bijvoorbeeld 10% in Australie). Maar als jij het verschil niet ziet tussen een hoogopgeleide Duitser die hier komt voor een goede baan en iemand zonder papieren die hier komt voor levenslang een gratis uitkering en huurhuis, terwijl-ie ondertussen z'n achterlijke ideologie blijft aanhangen totdat-ie dominant is in aantal, dan is de discussie inderdaad zinloos.
Of ga je nu beweren dat we ook hele ghettowijken hebben vol met hoopopgeleide Duitse/Spaanse kennismigranten waar de politie niet meer naar binnen durft en ieder ander is weggejaagd?
Nee. Gewoon nee. Is hun probleem, niet het onze. Klaar.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:31 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. En in veel landen waaruit of vandaan illegaal mensen hier komen wonen kan je ook niet legaal wonen zonder de juiste papieren. Dat wordt vergeten. Iedereen heeft overal de gelijke rechten je moet overal kunnen gaan wonen. Dat is gewoon onzin.
quote:'Duitsland negeert verkrachtingen en misbruik vrouwen azc's'
De Duitse politiebond en organisaties voor vrouwenrechten beschuldigen de Duitse autoriteiten ervan signaleringen van seksueel misbruik, intimidatie en verkrachtingen in asielzoekerscentra te bagatelliseren. De Duitse regering zou vrezen voor een opstand tegen migranten.
De Duitse minister van Binnenlandse Zaken Thomas de Maizière riep de Duitse bevolking eerder op zich niet te laten beïnvloeden door 'geruchten op het internet' over de duizenden migranten die het land binnenkomen.
Volgens Rainer Wendt, de voorzitter van de politiebond, negeren de Duitse autoriteiten het misbruik van vrouwen in de asielzoekerscentra. 'Het is begrijpelijk dat de politiek de situatie wil kalmeren,' zegt hij tegen persbureau Reuters. 'Maar het negeren van het probleem werkt contraproductief. De realiteit wordt verbloemd,' aldus Wendt.
Geruchten
De publieke opinie in Duitsland lijkt te verharden door de massale instroom van migranten. De Duitse autoriteiten zouden volgens Wendt dan ook willen verhinderen dat extreemrechtse groepen informatie over het misbruik van vrouwen en geweldsincidenten zouden misbruiken om aan populariteit te winnen. Dat is echter geen reden om het probleem te negeren, vindt Wend.
'Er zijn zoveel geruchten en vooroordelen over dit migranten, en die worden massaal verspreid via sociale media,' zei minister De Maizière eerder tijdens een persconferentie in Berlijn. 'De federale autoriteiten doen onderzoek naar deze geruchten en vaak blijken ze niet waar te zijn. Natuurlijk moeten we er met een kritisch oog naar kijken, maar er is geen fundament voor het algemene wantrouwen naar vluchtelingen'.
Volgens Wendt zijn er geen concrete cijfers over seksueel misbruik in asielzoekerscentra, maar meldt de politie dergelijke incidenten wel bij de deelstaatregeringen. 'De ministers daarvan zouden er goed aan doen om hun eigen rapporten te bestuderen en zichzelf te informeren over wat er 's nachts op straat en in de opvangcentra gebeurt'.
De geregistreerde zaken zouden volgens Wendt bovendien slechts het topje van de ijsberg zijn: maar weinig vrouwen doen aangifte van seksueel misbruik omdat ze zich schamen of bang zijn voor hun aanrander. Dat geldt overigens niet alleen voor vrouwen in asielzoekerscentra, maar voor slachtoffers van seksueel misbruik in het algemeen.
Mannen
Duitse NGO's beweren cijfers over en verklaringen van vrouwen te hebben die in opvangcentra zijn aangerand of verkracht. De organisaties zeggen dat niet alleen verkrachtingen op grote schaal voorkomen, maar ook gedwongen prostitutie.
Aangezien de meeste asielzoekers alleenstaande mannen zijn – zo'n 70 procent - pleiten de groepen dat asielzoekers ook worden gescheiden op basis van geslacht. Eerder werd het idee geopperd om migranten te scheiden op basis van hun religieuze overtuiging
Duitsland verwacht dit jaar 1,5 miljoen migranten, een aantal dat door het recht op gezinshereniging nog hoger uit zou kunnen vallen. Het is een veel hoger aantal dan waar eerder rekening mee werd gehouden.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)ouwen-azcs-2698286W/
Zo simpel is het niet. Dan moet je je ook nergens mee bemoeien.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:34 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Nee. Gewoon nee. Is hun probleem, niet het onze. Klaar.
De shitstorm is nu behoorlijk aan in Duitsland. Ben benieuwd wanneer we hier dezelfde berichten gaan krijgen.quote:
Daar geeft je dus antwoord op de vraag het probleem is niet dat er mensen komen, jij vind het probleem dat deze mensen komen. En zoals ik het nu hoor is dat vooral vanwege hun leefwijze.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:17 schreef RemcoDelft het volgende:
Stel je eens voor hoe je je zou voelen als je naar (zeg) Eritrea zou verhuizen... Of Somalie, of Algerije... Ik verwacht dat je je daar niet prettig zou voelen, omdat de hele mentaliteit van die mensen niet past bij de onze. En dat is nou precies waarom we dat niet hier moeten toelaten.
Of we kunnen een probleemgroep gewoon niet aan. Dat blijkt. Je hoeft niets over iemand te weten. Wat weet jij werkelijk over een Thai?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Daar geeft je dus antwoord op de vraag het probleem is niet dat er mensen komen, jij vind het probleem dat deze mensen komen. En zoals ik het nu hoor is dat vooral vanwege hun leefwijze.
Ik denk deze problemen minder kunnen worden door meer interactie met deze groep mensen ipv minder. Ik zou bijna zeggen zoek ze eens op en praat met ze dan zul je merken dat je verschillend bent maar ook gewoon maar een mens... Door deze zij wij afstand te behouden, behoud je ook die "das experiment" achtige setting waar wij (de bewakers / goeden) de meest verschrikkelijk dingen mogen doen omdat zij (de gevangen) maar slecht zijn... Dan verlies je op een gegeven moment uit het oog waarom ze zo slecht zouden zijn en "of" ze wel slecht zijn.
Ik vind het verschrikkelijk dat zonder ook maar één ding van iemand te weten er al hele conclusies over die persoon getrokken kunnen worden... zonder dat die persoon ook maar de kans heeft om zich goed te gedragen.
Ik weet niet werkelijk iets over een thai als ik een thaise buurman had zou ik misschien bij hem op bezoek gaan misschien ook niet. Als ik last van hem zou hebben zou ik met hem praten en hem de kans geven om uit te leggen waarom hij doet wat hij doet. Daar kun je het dan vervolgens oneens of eens mee zijn maar zolang het niet onwettelijk is vind ik dat meningsverschillen mogen bestaan.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:40 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Of we kunnen een probleemgroep gewoon niet aan. Dat blijkt. Je hoeft niets over iemand te weten. Wat weet jij werkelijk over een Thai?
Dat is toch al duidelijk uit je eigen tekst.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is nou eigenlijk het echte probleem waarom er zo fel tegen deze asielzoekers gereageerd wordt. Het idee dat er wat meer mensen in nederland komen wonen? Het idee dat er mensen uit een oorlogsgebied in nederland komen wonen? Het idee dat deze mensen nooit meer terug zullen gaan?
Ik vind het namelijk best wel vreemd dat er nu zo ontzettend veel heibel is over deze mensen, terwijl ik nooit iets hoor over al die buitenlanders die in nederland werken. Ik werk in de wetenschap en zo ongeveer 50% van de werknemers komt uit het buitenland. Er zijn ontzettend veel expats in nederland en daar hoor je nooit iemand over, daarom vraag ik me af waar de problemen hiervan liggen?
Er wordt heel hard geschreeuwd over marrokanen en polen etc. maar je hoort nooit iemand over al die AiOs uit portugal, spanje, duitsland en frankrijk hier. Ik heb collega AiOs gehad uit Polen, Iran, portugal, spanje, duitsland, griekenland en frankrijk en alleen die eerste 2 werden hier in nederland soms vervelend behandeld... ik vind dat erg vreemd. We zijn in nederland zo ontzettend generaliserend geworden dat als we met onszelf zouden doen wat we met anderen doen we elke nederlander kunnen typeren als een havenarbeider die frans bauer fan is.
Het gaat erom dat je iedereen wel toe kan laten hier. Dat werkt niet. Mijn eerste ervaring met schandalige armoede was in Thailand. Laten we hen ook maar laten komen dan.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik weet niet werkelijk iets over een thai als ik een thaise buurman had zou ik misschien bij hem op bezoek gaan misschien ook niet. Als ik last van hem zou hebben zou ik met hem praten en hem de kans geven om uit te leggen waarom hij doet wat hij doet. Daar kun je het dan vervolgens oneens of eens mee zijn maar zolang het niet onwettelijk is vind ik dat meningsverschillen mogen bestaan.
Volgensmij hebben wij in nederland gewoon een wet die nageleefd moet worden of je die wet nou onderschrijft of niet of je nou nederlander bent of asielzoeker. Dus daar kun je mensen aan houden met de daarbij behorende maatregelen.
De ervaring leert, dat mensen die toch vooral pleiten voor de nuance, niet beseffen dat die nuance voor het merendeel gewoonweg niet opgaat. Ja, er zullen ongetwijfeld ook nette huisvaders met goede bedoelingen en dito werkmentaliteit onder deze asielzoekers zitten, maar nee, het merendeel maakt zich schuldig aan allerlei vormen van criminaliteit, van geweldpleging tot aan aanranding/verkrachting.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee ik ga niet beweren dat we hele ghettowijken met spaanse hoogopgeleiden hebben. Maar je kunt er ook niet vanuit gaan dat alle nu binnenkomende asielzoeker binnen de groep "komt voor een goede baan en iemand zonder papieren die hier komt voor levenslang een gratis uitkering en huurhuis, terwijl-ie ondertussen z'n achterlijke ideologie blijft aanhangen totdat-ie dominant is in aantal" valt. Wat ontbreekt is in deze hele discussie is nuance en toegeven dat ook deze "stroom" vluchtelingen geen homogene groep is.
Je kan kennismigranten dan ook totaal niet vergelijken met de hordes inboorlingen die nu binnenkomen. Dat wel doen is nogal naïef.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Genoeg mensen hier die graag iraniers en polen onder die bovenstaande groep scharen hoor.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:44 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat is toch al duidelijk uit je eigen tekst.
Asielzoekers = Eritrea, Nigeria, Afghanistan, Bangladesh, Pakistan, Syrie, Irak, Albanie, Kosovo, Algerije, Libie.
Collega AIOs: "die AiOs uit portugal, spanje, duitsland en frankrijk hier. Ik heb collega AiOs gehad uit Polen, Iran, portugal, spanje, duitsland, griekenland en frankrijk"
Zie je het verschil tussen de landen van herkomst? Verder werk ik ook in de wetenschap, als Post-Doc, en alle Afrikanen en Aziaten die goed genoeg zijn kunnen hier legaal als AIO/Post-doc aan de slag; die hoeven niet illegaal Nederland binnen te komen. Er is een groot verschil tussen mensen die hier legaal naar binnen komen en mensen die de illegale route moeten pakken omdat Nederland hen niet nodig heeft, maar ze Nederland nodig hebben.
Misschien, maar niet in dit topic.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Genoeg mensen hier die graag iraniers en polen onder die bovenstaande groep scharen hoor.
Okay. Ik niet. Polen "hier" onder scharen is sowieso een beetje vreemd aangezien die niet onder die hordes illegale immigranten vallen; Polen kunnen hier legaal komen. Mbt Iraniers, zoals mijn post al meldde, er is een groot verschil tussen Iraniers die hier legaal kunnen komen omdat Nederland hen nodig heeft, en Iraniers die hier illegaal komen omdat ze Nederland nodig hebben.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Genoeg mensen hier die graag iraniers en polen onder die bovenstaande groep scharen hoor.
Well, Syrie en Irak zijn momenteel in oorlog. Het gros van die immigranten waar het in dit topic over gaat komt echter niet uit Syrie of Irak.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben het met je eens maar de legale route is wel een stuk lastiger als je land in oorlog is... Ik zou ook weg willen als ons land in oorlog is, geen idee of ik dan het geduld heb om naar een ambasade toe te gaan om een visum te regelen, grote kans is dat de ambasade dan allang niet meer in dat land aanwezig is.
Als je de werkelijkheid wil horen dan hebben het over illegale immigranten die niet in het eerste land binnen de EU een asielaanvraag hebben gedaan en per direct daarheen teruggestuurd zouden moeten worden, aldus de geldende verdragen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:51 schreef Bosbeetle het volgende:
inboorlingen, parasieten, gelukzoekers
koloniale tijden herleven... laten we het bij asielaanvragers houden. Dat is wat ze doen en dat is hoe ze beoordeeld worden. Er zijn mensen die asiel aanvragen omdat ze niet in hun eigen land in leven kunnen blijven. Het is aan ons te beoordelen of dat zo is.
Niet te snel juichen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:56 schreef Scorpie het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-000-migranten.dhtml
De EU begint wakker te worden. 400.000 migranten die pure gelukzoekers blijken te zijn zullen worden gedeporteerd.
quote:Apartheid
Tony Bunyan, directeur van de waakhond voor Europese burgerrechten Statewatch, meent dat het plan niet zal werken. Hij is ook niet te spreken over het gebruik van "Europese laissez-passers om vluchtelingen terug te sturen naar derdenlanden". Die herinneren hem aan de pasjeswetten onder het apartheidsregime in Zuid-Afrika.
"Vluchtelingen, die op de loop zijn voor oorlog, vervolging en armoede, willen niet terugkeren naar het land waar ze vandaan komen. Het voorgestelde terugkeerbeleid zal ook niet werken. We kunnen niet verwachten dat Turkije de terugkeer van honderdduizenden vluchtelingen zal aanvaarden".
Dat is kwalijk inderdaad.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je de werkelijkheid wil horen dan hebben het over illegale immigranten die niet in het eerste land binnen de EU een asielaanvraag hebben gedaan en per direct daarheen teruggestuurd zouden moeten worden, aldus de geldende verdragen.
Hier gaat het fout. Als "armoede" als een terechte oorzaak van vluchten wordt gezien, opent Europa de deuren voor ongelimiteerde aantallen. De vraag naar EU verblijfsstatus, en de demografische reservoirs van derde wereld landen zijn ongelimiteerd. Alleen al Nigeria, Pakistan en Bangladesh hebben samen meer inwoners dan de hele EU en zijn alle drie straatarm.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:58 schreef DrMabuse het volgende:
"Vluchtelingen, die op de loop zijn voor oorlog, vervolging en armoede
Verdrag van Dublin zegt je niets?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:51 schreef Bosbeetle het volgende:
koloniale tijden herleven... laten we het bij asielaanvragers houden. Dat is wat ze doen en dat is hoe ze beoordeeld worden. Er zijn mensen die asiel aanvragen omdat ze niet in hun eigen land in leven kunnen blijven. Het is aan ons te beoordelen of dat zo is.
Ik had het over de naamgevingen inboorlingen komop dat is toch niet van deze tijd....quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Verdrag van Dublin zegt je niets?
Enig idee wat we in koloniale tijden met deze lui deden?
Mee eens.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:01 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Hier gaat het fout. Als "armoede" als een terechte oorzaak van vluchten wordt gezien, opent Europa de deuren voor ongelimiteerde aantallen. De vraag naar EU verblijfsstatus, en de demografische reservoirs van derde wereld landen zijn ongelimiteerd. Alleen al Nigeria, Pakistan en Bangladesh hebben samen meer inwoners dan de hele EU en zijn alle drie straatarm.
Valt mee.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik had het over de naamgevingen inboorlingen komop dat is toch niet van deze tijd....
Correct. Armoede is blijkbaar een valide reden om asiel te vragen en te krijgen volgens sommige mensen. Deze stelling is onhoudbaar.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:01 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Hier gaat het fout. Als "armoede" als een terechte oorzaak van vluchten wordt gezien, opent Europa de deuren voor ongelimiteerde aantallen. De vraag naar EU verblijfsstatus, en de demografische reservoirs van derde wereld landen zijn ongelimiteerd. Alleen al Nigeria, Pakistan en Bangladesh hebben samen meer inwoners dan de hele EU en zijn alle drie straatarm.
Precies wat er bv. gebeurt in GB als er honderden meisjes worden verkracht door bendes van andersgetinten, politieke correctheid boven alles. Wat een ziekelijke gedachtengang.quote:
Dat is vaak wel lastig vaak hebben ze geen papieren bij zich en dergelijke. Waardoor het beoordelen lastig is. Ik zou om te beginnen alleen gezinnen opnemen. En alleenstaande mannen en jongeren zo wie zo afwijzen als ze geen papieren bij zich hebben.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Zeg maar gerust duizenden. Alleen al Rotherham waren minstens 1,400 slachtoffers, vanaf een jaar of 11 oud.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:06 schreef Mani89 het volgende:
Precies wat er bv. gebeurt in GB als er honderden meisjes worden verkracht door bendes van andersgetinten, politieke correctheid boven alles. Wat een ziekelijke gedachtengang.
Het is al heel lang zo dat we slachtoffers onder onze eigen bevolking accepteren voor het helpen van gelukszoekers. Dat zou moeten veranderen: onze eigen bevolking prioriteit #1, en als "asielzoekers" helpen niet kan zonder dan ook maar 1 Nederlander wordt vermoord/verkracht/mishandeld/getaserd, dan zou de opvang volledig moeten stoppen. Of misschien naar Japans model: 11 mensen per jaar asiel verlenen, de rest terugsturen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:06 schreef Mani89 het volgende:
Precies wat er bv. gebeurt in GB als er honderden meisjes worden verkracht door bendes van andersgetinten, politieke correctheid boven alles. Wat een ziekelijke gedachtengang.
Slim plan. Laten wij van Nederland ook een eiland maken in de Stille Oceaan. Scheelt inderdaad flink in het aantal asielzoekers per jaar. Waarom heeft Dijkhoff dat zelf nog niet bedacht?!?!quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is al heel lang zo dat we slachtoffers onder onze eigen bevolking accepteren voor het helpen van gelukszoekers. Dat zou moeten veranderen: onze eigen bevolking prioriteit #1, en als "asielzoekers" helpen niet kan zonder dan ook maar 1 Nederlander wordt vermoord/verkracht/mishandeld/getaserd, dan zou de opvang volledig moeten stoppen. Of misschien naar Japans model: 11 mensen per jaar asiel verlenen, de rest terugsturen.
Zo simpel is het wel.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet. Dan moet je je ook nergens mee bemoeien.
Landen wel. En daar maak je deel van uit.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:28 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Zo simpel is het wel.
BTW ik heb me nergens mee bemoeid, ik heb die lui niet uitgenodigd en ik weiger mijn broeders hoeder te zijn.
Vraag je eens af waarom we een staatssecretaris van asiel hebben i.p.v. een minister van terugkeer...quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:25 schreef Ryon het volgende:
Waarom heeft Dijkhoff dat zelf nog niet bedacht?!?!
Omdat bewindspersonen beslissen over asielverleningen en de terugkeer in handen is van de onderliggende Dienst Terugkeer en Vertrek wat een uitvoerende instantie is.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Vraag je eens af waarom we een staatssecretaris van asiel hebben i.p.v. een minister van terugkeer...
Ahh ja, dat was het, neemt u me niet kwalijk, het was nog vroeg.quote:
De meest intelligente oplossing is terugsturen en over een half jaar even bellen of alles goed gaat. Indien alles goed gaat hoeft meneer niet terug te keren vanzelfsprekend.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Er zijn mensen die asiel aanvragen omdat ze niet in hun eigen land in leven kunnen blijven. Het is aan ons te beoordelen of dat zo is.
quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:03 schreef Morendo het volgende:
[..]
De meest intelligente oplossing is terugsturen en over een half jaar even bellen of alles goed gaat. Indien alles goed gaat hoeft meneer niet terug te keren vanzelfsprekend.
Allerjezust groot licht ben jij.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Vraag je eens af waarom we een staatssecretaris van asiel hebben i.p.v. een minister van terugkeer...
Wat is nou precies het probleem met die alleenstaande mannen. Waarom zouden die minder recht op asiel hebben dan gezinnen?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is vaak wel lastig vaak hebben ze geen papieren bij zich en dergelijke. Waardoor het beoordelen lastig is. Ik zou om te beginnen alleen gezinnen opnemen. En alleenstaande mannen en jongeren zo wie zo afwijzen als ze geen papieren bij zich hebben.
twitter:ADnl twitterde op woensdag 07-10-2015 om 15:01:14Na ophef inwoners toch geen asielzoekerscentrum in Gelderse Wezep http://t.co/BddTk1HfOB http://t.co/I9lFoTePfZ reageer retweet
Had ik gemist inderdaad.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ahh ja, dat was het, neemt u me niet kwalijk, het was nog vroeg.
Godverdomme, het helpt dus om in verzet te komen. Wilders heeft gelijk.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:16 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:ADnl twitterde op woensdag 07-10-2015 om 15:01:14Na ophef inwoners toch geen asielzoekerscentrum in Gelderse Wezep http://t.co/BddTk1HfOB http://t.co/I9lFoTePfZ reageer retweet
Er is wel een verschil tussen asiel verlening aan wat vluchtelingen en een complete volksverhuizing van miljoenen mensen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Is er een kleine luidruchtige minderheid die dit nu veroorzaakt heeft of is dit inderdaad de wens van de meerderheid van de inwoners van Wezep? Dat kan ik nu helaas moeilijk uit dit nieuwsbericht halen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:16 schreef Houtenbeen het volgende:
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:00 schreef Belabor het volgende:
[..]
Is er een kleine luidruchtige minderheid die dit nu veroorzaakt heeft of is dit inderdaad de wens van de meerderheid van de inwoners van Wezep? Dat kan ik nu helaas moeilijk uit dit nieuwsbericht halen.
Weet je, als de meerderheid van de inwoners tegen is, dan vind ik dit ook gewoon een terechte beslissing. Als ze echter hebben toegegeven aan de "terreur" van een kleine minderheid, dan vind ik dit een slap vertoon van daadkracht. Ik zou graag willen weten hoe de vork nou daadwerkelijk in de steel zit.
Dat hoeft helemaal niet je moet het ze hier zo slecht naar de zin maken dat ze liever aan het front in Syrie staan dan dat ze hier zijn? Dus geen huisvesting maar sobere opvangkampen, geen uitkeringen e.d.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:25 schreef Ryon het volgende:
[..]
Slim plan. Laten wij van Nederland ook een eiland maken in de Stille Oceaan. Scheelt inderdaad flink in het aantal asielzoekers per jaar. Waarom heeft Dijkhoff dat zelf nog niet bedacht?!?!
Inderdaad. En tegelijkertijd moet het vluchtelingenverdrag worden herzien. Dat is ruim 60 jaar oud en is in deze tijd praktisch onuitvoerbaar. Het kan nooit de bedoeling zijn geweest van dat verdrag dat er ongelimiteerd, zowel in aantal als in afstand, maar vluchtelingen, of mensen die zich als zodanig voordoen, naar een bepaald land blijven komen, zelfs tot dat land zelf bezwijkt.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:28 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet je moet het ze hier zo slecht naar de zin maken dat ze liever aan het front in Syrie staan dan dat ze hier zijn? Dus geen huisvesting maar sobere opvangkampen, geen uitkeringen e.d.
Heb jij het afgelopen jaar het nieuws niet gevolgd ofzo?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Het ligt ook voor een groot deel aan terminolgieën een stroom immigranten... dan visualiseerd menigeen dat als een grote groep mensen die bij een deur staan die maar binnen stromen.
Ik denk als je de immigranten in de mate waarin ze nu ons land binnenkomen door een stad laat lopen je nog niet direct van een stroom kunt spreken, helemaal niet als je ze zoals we nu doen over het hele land verdelen... dan is het eerder een druppelsgewijze vluchtelingen aanwas....
Een niet uitverkocht lowlands veroorzaakt een veel grotere "stroom"...
Ik ben bang dat je je dan dood schrikt. Nog geen 20% zou voor een asielzoekerscentrum in zijn achtertuin stemmen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:00 schreef Belabor het volgende:
Ik zou graag willen weten hoe de vork nou daadwerkelijk in de steel zit.
Logisch, wie wil dat tuig nou in z'n achtertuin hebben.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:44 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je je dan dood schrikt. Nog geen 20% zou voor een asielzoekerscentrum in zijn achtertuin stemmen.
Volgensmij hebben we pas de laatste maanden weer een heleboel AZCs open gegooid, een tijd lang waren er amper AZCs terwijl eind jaren 90 elk dorp een AZC had... Er zijn veel beelden van groepen mensen maar zo geconcenteerd worden ze niet opgevangen, ik denk dat de impact op de maatschappij in dit topic schromelijk overdreven wordt. De meeste mensen die heel hard schreeuwen hebben nog nooit daadwerkelijk overlast van een asielzoeker gehad en zullen dat ook niet krijgen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Heb jij het afgelopen jaar het nieuws niet gevolgd ofzo?
Het complete asielsysteem in landen als Duitsland en Nederland is bezweken onder de enorme stroom van wekelijks duizenden asielzoekers.
Als het voor jou beeldvorming handiger is, kun je het ook zó zien: ieder jaar komt er een stad als Delft bij.
Je kan toch helemaal geen asielzoekerscentrum in je eigen achtertuin hebbenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:48 schreef okedoei het volgende:
[..]
Logisch, wie wil dat tuig nou in z'n achtertuin hebben.
Hoe kun je mensen kwalificeren als "tuig" als je nog niet eens weet wie het zijn... Maakt het feit dat ze asiel zoeken ze al tuig? Maakt het feit dat ze hun situatie ontvluchten ze tuig?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:48 schreef okedoei het volgende:
[..]
Logisch, wie wil dat tuig nou in z'n achtertuin hebben.
Je mist het stapeleffect. Nederland vangt al tientallen jaren vluchtelingen en andere migranten op die nooit meer weggegaan. Iedere toegelaten asielzoeker verviervoudigd door na te reizen familieleden.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Volgensmij hebben we pas de laatste maanden weer een heleboel AZCs open gegooid, een tijd lang waren er amper AZCs terwijl eind jaren 90 elk dorp een AZC had... Er zijn veel beelden van groepen mensen maar zo geconcenteerd worden ze niet opgevangen, ik denk dat de impact op de maatschappij in dit topic schromelijk overdreven wordt. De meeste mensen die heel hard schreeuwen hebben nog nooit daadwerkelijk overlast van een asielzoeker gehad en zullen dat ook niet krijgen.
Ik kom uit Ommen daar stond eind jaren 90 een asielzoekerscentrum, men had er wel woorden over sommigen durfden er niet in de buurt te komen maar last had niemand. De grootste overlast die ze veroorzaakten was dat men in de supermarkt nu meer mensen met een andere huidskleur die minder goed nederlands konden zagen. Er mee proberen te praten deed men amper hooguit van een afstandje hoofdschuddend bekijken..
Ik kan werkelijkwaar zeggen dat in de jaren dat er een AZC in Ommen gestaan heeft ik nog nooit iemand ben tegen gekomen die overlast heeft ervaren.
Verplaatsing naar nu... nu gebeurt hetzelfde en weer en hebben asielzoekers al weer van alles op hun geweten zelfs al voordat ze uberhaupt hier zijn... Ik vind het een overdreven generalisatie en een overdrijving van de daadwerkelijke maatschappelijke last.
De vergelijking wordt ook voortdurend getrokken met marrokanen en turken die hier gekomen zijn op ons verzoek... want daar zijn problemen mee dus moeten hier ook wel problemen mee komen. Natuurlijk zal niet alles even soepel verlopen maar om gelijk te claimen dat ze ons land kapot maken dan wonen we wel in een enorm slap land als we zo'n groep asielzoekers al niet meer aan zouden kunnen.
Ik wil het wel hoor.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je kan toch helemaal geen asielzoekerscentrum in je eigen achtertuin hebbenMan, dat past niet eens
Meeste mensen mochten willen dat ze een achtertuin hebben
Er zit tuig op me balkon hahaquote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik wil het wel hoor.
Heb toch geen tuin. Heheheheheheh.
Als ik in Oranje zou wonen, zou ik alvast een touw klaar leggen en een mooie boom uitzoeken. Het moet ondraaglijk zijn daar nu te moeten wonen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik wil het wel hoor.
Heb toch geen tuin. Heheheheheheh.
Je bedoelt die mensen die perse 8000 km verderop asiel aanvragen voor een hogere uitkering? Over gelukszoekers gesproken...quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoe kun je mensen kwalificeren als "tuig" als je nog niet eens weet wie het zijn... Maakt het feit dat ze asiel zoeken ze al tuig? Maakt het feit dat ze hun situatie ontvluchten ze tuig?
Jeetje wat dramatischquote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Als ik in Oranje zou wonen, zou ik alvast een touw klaar leggen en een mooie boom uitzoeken. Het moet ondraaglijk zijn daar nu te moeten wonen.
Nou, eergisteren ook, maar dat is persoonlijk. Niet echt mijn type mensen, en 140 mensen in 1 dorp lijkt me ook een ramp om in te wonen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Als ik in Oranje zou wonen, zou ik alvast een touw klaar leggen en een mooie boom uitzoeken. Het moet ondraaglijk zijn daar nu te moeten wonen.
Turks brood is ook niet te versmaden hoor.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat wat het vroeger mooi, zonder Islam.
Luister maar naar "het dorp" van Wim Sonneveld.
En zie hieronder de muurschildering in een kerk uit Twente.
De boer ploegt het land….
De bakker bakt het brood….
…. en alles klopte …..
[ afbeelding ]
Het schijnt nogal mee te vallen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
quote:"Wij zijn niet tegen asielzoekers. Ik heb nog nooit problemen met ze gehad", zegt een inwoner van het Drentse dorpje Oranje die buiten aan het klussen is aan zijn huis, pal tegenover het voormalige pretpark Speelstad Oranje. Hij groet twee Syrische jongemannen die langslopen. "Alles goed?" "Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen boos worden, omdat er heel gemakkelijk een streep wordt gezet door afspraken die zijn gemaakt."
Zie ik daar een burqaachtig gewaad?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat wat het vroeger mooi, zonder Islam.
Luister maar naar "het dorp" van Wim Sonneveld.
En zie hieronder de muurschildering in een kerk uit Twente.
De boer ploegt het land….
De bakker bakt het brood….
…. en alles klopte …..
[ afbeelding ]
Dat zijn boerengemeenschappen die daar al eeuwenlang wonen. Eenvoudige mensen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, eergisteren ook, maar dat is persoonlijk. Niet echt mijn type mensen, en 140 mensen in 1 dorp lijkt me ook een ramp om in te wonen.
Stockholmsyndroom.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het schijnt nogal mee te vallen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)luchtelingen___.html
[..]
Je interpreteert weer. Het waren vast niet 1400 mannen. Maar het aandikken is je tweede natuur geworden. Het gaat je verbluffend goed af.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat zijn boerengemeenschappen die daar al eeuwenlang wonen. Eenvoudige mensen.
En dan komt zo'n staatssecretaresse uit Den Haag even vertellen: Alsjeblieft, hier hebben jullie veertienhonderd opgefokte muzelmannen. Veel plezier!
En sowieso de kerk verheerlijkenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zie ik daar een burqaachtig gewaad?
Nou ja, of het nu muzelmannen of muzelvrouwen zijn - daar wil ik vanaf wezen. Misschien is de mix nog wel erger, dan komen er iedere 9 maanden 700 bij. Dat gaat hard.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je interpreteert weer. Het waren vast niet 1400 mannen. Maar het aandikken is je tweede natuur geworden. Het gaat je verbluffend goed af.
Katholieken waren nooit anti-inentingen. Dan moet je bij de refo's in Staphorst zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En sowieso de kerk verheerlijkenIemand nog zin in polio?
quote:“Ik kan er geen termijn aan plakken.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |