Dat is vaak wel lastig vaak hebben ze geen papieren bij zich en dergelijke. Waardoor het beoordelen lastig is. Ik zou om te beginnen alleen gezinnen opnemen. En alleenstaande mannen en jongeren zo wie zo afwijzen als ze geen papieren bij zich hebben.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:51 schreef Bosbeetle het volgende:
inboorlingen, parasieten, gelukzoekers
koloniale tijden herleven... laten we het bij asielaanvragers houden. Dat is wat ze doen en dat is hoe ze beoordeeld worden. Er zijn mensen die asiel aanvragen omdat ze niet in hun eigen land in leven kunnen blijven. Het is aan ons te beoordelen of dat zo is.
Zeg maar gerust duizenden. Alleen al Rotherham waren minstens 1,400 slachtoffers, vanaf een jaar of 11 oud.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:06 schreef Mani89 het volgende:
Precies wat er bv. gebeurt in GB als er honderden meisjes worden verkracht door bendes van andersgetinten, politieke correctheid boven alles. Wat een ziekelijke gedachtengang.
Het is al heel lang zo dat we slachtoffers onder onze eigen bevolking accepteren voor het helpen van gelukszoekers. Dat zou moeten veranderen: onze eigen bevolking prioriteit #1, en als "asielzoekers" helpen niet kan zonder dan ook maar 1 Nederlander wordt vermoord/verkracht/mishandeld/getaserd, dan zou de opvang volledig moeten stoppen. Of misschien naar Japans model: 11 mensen per jaar asiel verlenen, de rest terugsturen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:06 schreef Mani89 het volgende:
Precies wat er bv. gebeurt in GB als er honderden meisjes worden verkracht door bendes van andersgetinten, politieke correctheid boven alles. Wat een ziekelijke gedachtengang.
Slim plan. Laten wij van Nederland ook een eiland maken in de Stille Oceaan. Scheelt inderdaad flink in het aantal asielzoekers per jaar. Waarom heeft Dijkhoff dat zelf nog niet bedacht?!?!quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is al heel lang zo dat we slachtoffers onder onze eigen bevolking accepteren voor het helpen van gelukszoekers. Dat zou moeten veranderen: onze eigen bevolking prioriteit #1, en als "asielzoekers" helpen niet kan zonder dan ook maar 1 Nederlander wordt vermoord/verkracht/mishandeld/getaserd, dan zou de opvang volledig moeten stoppen. Of misschien naar Japans model: 11 mensen per jaar asiel verlenen, de rest terugsturen.
Zo simpel is het wel.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet. Dan moet je je ook nergens mee bemoeien.
Landen wel. En daar maak je deel van uit.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:28 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Zo simpel is het wel.
BTW ik heb me nergens mee bemoeid, ik heb die lui niet uitgenodigd en ik weiger mijn broeders hoeder te zijn.
Vraag je eens af waarom we een staatssecretaris van asiel hebben i.p.v. een minister van terugkeer...quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:25 schreef Ryon het volgende:
Waarom heeft Dijkhoff dat zelf nog niet bedacht?!?!
Omdat bewindspersonen beslissen over asielverleningen en de terugkeer in handen is van de onderliggende Dienst Terugkeer en Vertrek wat een uitvoerende instantie is.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Vraag je eens af waarom we een staatssecretaris van asiel hebben i.p.v. een minister van terugkeer...
Ahh ja, dat was het, neemt u me niet kwalijk, het was nog vroeg.quote:
De meest intelligente oplossing is terugsturen en over een half jaar even bellen of alles goed gaat. Indien alles goed gaat hoeft meneer niet terug te keren vanzelfsprekend.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Er zijn mensen die asiel aanvragen omdat ze niet in hun eigen land in leven kunnen blijven. Het is aan ons te beoordelen of dat zo is.
quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:03 schreef Morendo het volgende:
[..]
De meest intelligente oplossing is terugsturen en over een half jaar even bellen of alles goed gaat. Indien alles goed gaat hoeft meneer niet terug te keren vanzelfsprekend.
Allerjezust groot licht ben jij.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Vraag je eens af waarom we een staatssecretaris van asiel hebben i.p.v. een minister van terugkeer...
Wat is nou precies het probleem met die alleenstaande mannen. Waarom zouden die minder recht op asiel hebben dan gezinnen?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is vaak wel lastig vaak hebben ze geen papieren bij zich en dergelijke. Waardoor het beoordelen lastig is. Ik zou om te beginnen alleen gezinnen opnemen. En alleenstaande mannen en jongeren zo wie zo afwijzen als ze geen papieren bij zich hebben.
twitter:ADnl twitterde op woensdag 07-10-2015 om 15:01:14Na ophef inwoners toch geen asielzoekerscentrum in Gelderse Wezep http://t.co/BddTk1HfOB http://t.co/I9lFoTePfZ reageer retweet
Had ik gemist inderdaad.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ahh ja, dat was het, neemt u me niet kwalijk, het was nog vroeg.
Godverdomme, het helpt dus om in verzet te komen. Wilders heeft gelijk.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:16 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:ADnl twitterde op woensdag 07-10-2015 om 15:01:14Na ophef inwoners toch geen asielzoekerscentrum in Gelderse Wezep http://t.co/BddTk1HfOB http://t.co/I9lFoTePfZ reageer retweet
Er is wel een verschil tussen asiel verlening aan wat vluchtelingen en een complete volksverhuizing van miljoenen mensen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Is er een kleine luidruchtige minderheid die dit nu veroorzaakt heeft of is dit inderdaad de wens van de meerderheid van de inwoners van Wezep? Dat kan ik nu helaas moeilijk uit dit nieuwsbericht halen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:16 schreef Houtenbeen het volgende:
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:00 schreef Belabor het volgende:
[..]
Is er een kleine luidruchtige minderheid die dit nu veroorzaakt heeft of is dit inderdaad de wens van de meerderheid van de inwoners van Wezep? Dat kan ik nu helaas moeilijk uit dit nieuwsbericht halen.
Weet je, als de meerderheid van de inwoners tegen is, dan vind ik dit ook gewoon een terechte beslissing. Als ze echter hebben toegegeven aan de "terreur" van een kleine minderheid, dan vind ik dit een slap vertoon van daadkracht. Ik zou graag willen weten hoe de vork nou daadwerkelijk in de steel zit.
Dat hoeft helemaal niet je moet het ze hier zo slecht naar de zin maken dat ze liever aan het front in Syrie staan dan dat ze hier zijn? Dus geen huisvesting maar sobere opvangkampen, geen uitkeringen e.d.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:25 schreef Ryon het volgende:
[..]
Slim plan. Laten wij van Nederland ook een eiland maken in de Stille Oceaan. Scheelt inderdaad flink in het aantal asielzoekers per jaar. Waarom heeft Dijkhoff dat zelf nog niet bedacht?!?!
Inderdaad. En tegelijkertijd moet het vluchtelingenverdrag worden herzien. Dat is ruim 60 jaar oud en is in deze tijd praktisch onuitvoerbaar. Het kan nooit de bedoeling zijn geweest van dat verdrag dat er ongelimiteerd, zowel in aantal als in afstand, maar vluchtelingen, of mensen die zich als zodanig voordoen, naar een bepaald land blijven komen, zelfs tot dat land zelf bezwijkt.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:28 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet je moet het ze hier zo slecht naar de zin maken dat ze liever aan het front in Syrie staan dan dat ze hier zijn? Dus geen huisvesting maar sobere opvangkampen, geen uitkeringen e.d.
Heb jij het afgelopen jaar het nieuws niet gevolgd ofzo?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Het ligt ook voor een groot deel aan terminolgieën een stroom immigranten... dan visualiseerd menigeen dat als een grote groep mensen die bij een deur staan die maar binnen stromen.
Ik denk als je de immigranten in de mate waarin ze nu ons land binnenkomen door een stad laat lopen je nog niet direct van een stroom kunt spreken, helemaal niet als je ze zoals we nu doen over het hele land verdelen... dan is het eerder een druppelsgewijze vluchtelingen aanwas....
Een niet uitverkocht lowlands veroorzaakt een veel grotere "stroom"...
Ik ben bang dat je je dan dood schrikt. Nog geen 20% zou voor een asielzoekerscentrum in zijn achtertuin stemmen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:00 schreef Belabor het volgende:
Ik zou graag willen weten hoe de vork nou daadwerkelijk in de steel zit.
Logisch, wie wil dat tuig nou in z'n achtertuin hebben.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:44 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je je dan dood schrikt. Nog geen 20% zou voor een asielzoekerscentrum in zijn achtertuin stemmen.
Volgensmij hebben we pas de laatste maanden weer een heleboel AZCs open gegooid, een tijd lang waren er amper AZCs terwijl eind jaren 90 elk dorp een AZC had... Er zijn veel beelden van groepen mensen maar zo geconcenteerd worden ze niet opgevangen, ik denk dat de impact op de maatschappij in dit topic schromelijk overdreven wordt. De meeste mensen die heel hard schreeuwen hebben nog nooit daadwerkelijk overlast van een asielzoeker gehad en zullen dat ook niet krijgen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Heb jij het afgelopen jaar het nieuws niet gevolgd ofzo?
Het complete asielsysteem in landen als Duitsland en Nederland is bezweken onder de enorme stroom van wekelijks duizenden asielzoekers.
Als het voor jou beeldvorming handiger is, kun je het ook zó zien: ieder jaar komt er een stad als Delft bij.
Je kan toch helemaal geen asielzoekerscentrum in je eigen achtertuin hebbenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:48 schreef okedoei het volgende:
[..]
Logisch, wie wil dat tuig nou in z'n achtertuin hebben.
Hoe kun je mensen kwalificeren als "tuig" als je nog niet eens weet wie het zijn... Maakt het feit dat ze asiel zoeken ze al tuig? Maakt het feit dat ze hun situatie ontvluchten ze tuig?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:48 schreef okedoei het volgende:
[..]
Logisch, wie wil dat tuig nou in z'n achtertuin hebben.
Je mist het stapeleffect. Nederland vangt al tientallen jaren vluchtelingen en andere migranten op die nooit meer weggegaan. Iedere toegelaten asielzoeker verviervoudigd door na te reizen familieleden.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Volgensmij hebben we pas de laatste maanden weer een heleboel AZCs open gegooid, een tijd lang waren er amper AZCs terwijl eind jaren 90 elk dorp een AZC had... Er zijn veel beelden van groepen mensen maar zo geconcenteerd worden ze niet opgevangen, ik denk dat de impact op de maatschappij in dit topic schromelijk overdreven wordt. De meeste mensen die heel hard schreeuwen hebben nog nooit daadwerkelijk overlast van een asielzoeker gehad en zullen dat ook niet krijgen.
Ik kom uit Ommen daar stond eind jaren 90 een asielzoekerscentrum, men had er wel woorden over sommigen durfden er niet in de buurt te komen maar last had niemand. De grootste overlast die ze veroorzaakten was dat men in de supermarkt nu meer mensen met een andere huidskleur die minder goed nederlands konden zagen. Er mee proberen te praten deed men amper hooguit van een afstandje hoofdschuddend bekijken..
Ik kan werkelijkwaar zeggen dat in de jaren dat er een AZC in Ommen gestaan heeft ik nog nooit iemand ben tegen gekomen die overlast heeft ervaren.
Verplaatsing naar nu... nu gebeurt hetzelfde en weer en hebben asielzoekers al weer van alles op hun geweten zelfs al voordat ze uberhaupt hier zijn... Ik vind het een overdreven generalisatie en een overdrijving van de daadwerkelijke maatschappelijke last.
De vergelijking wordt ook voortdurend getrokken met marrokanen en turken die hier gekomen zijn op ons verzoek... want daar zijn problemen mee dus moeten hier ook wel problemen mee komen. Natuurlijk zal niet alles even soepel verlopen maar om gelijk te claimen dat ze ons land kapot maken dan wonen we wel in een enorm slap land als we zo'n groep asielzoekers al niet meer aan zouden kunnen.
Ik wil het wel hoor.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je kan toch helemaal geen asielzoekerscentrum in je eigen achtertuin hebbenMan, dat past niet eens
Meeste mensen mochten willen dat ze een achtertuin hebben
Er zit tuig op me balkon hahaquote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik wil het wel hoor.
Heb toch geen tuin. Heheheheheheh.
Als ik in Oranje zou wonen, zou ik alvast een touw klaar leggen en een mooie boom uitzoeken. Het moet ondraaglijk zijn daar nu te moeten wonen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik wil het wel hoor.
Heb toch geen tuin. Heheheheheheh.
Je bedoelt die mensen die perse 8000 km verderop asiel aanvragen voor een hogere uitkering? Over gelukszoekers gesproken...quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoe kun je mensen kwalificeren als "tuig" als je nog niet eens weet wie het zijn... Maakt het feit dat ze asiel zoeken ze al tuig? Maakt het feit dat ze hun situatie ontvluchten ze tuig?
Jeetje wat dramatischquote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Als ik in Oranje zou wonen, zou ik alvast een touw klaar leggen en een mooie boom uitzoeken. Het moet ondraaglijk zijn daar nu te moeten wonen.
Nou, eergisteren ook, maar dat is persoonlijk. Niet echt mijn type mensen, en 140 mensen in 1 dorp lijkt me ook een ramp om in te wonen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Als ik in Oranje zou wonen, zou ik alvast een touw klaar leggen en een mooie boom uitzoeken. Het moet ondraaglijk zijn daar nu te moeten wonen.
Turks brood is ook niet te versmaden hoor.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat wat het vroeger mooi, zonder Islam.
Luister maar naar "het dorp" van Wim Sonneveld.
En zie hieronder de muurschildering in een kerk uit Twente.
De boer ploegt het land….
De bakker bakt het brood….
…. en alles klopte …..
[ afbeelding ]
Het schijnt nogal mee te vallen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
quote:"Wij zijn niet tegen asielzoekers. Ik heb nog nooit problemen met ze gehad", zegt een inwoner van het Drentse dorpje Oranje die buiten aan het klussen is aan zijn huis, pal tegenover het voormalige pretpark Speelstad Oranje. Hij groet twee Syrische jongemannen die langslopen. "Alles goed?" "Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen boos worden, omdat er heel gemakkelijk een streep wordt gezet door afspraken die zijn gemaakt."
Zie ik daar een burqaachtig gewaad?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat wat het vroeger mooi, zonder Islam.
Luister maar naar "het dorp" van Wim Sonneveld.
En zie hieronder de muurschildering in een kerk uit Twente.
De boer ploegt het land….
De bakker bakt het brood….
…. en alles klopte …..
[ afbeelding ]
Dat zijn boerengemeenschappen die daar al eeuwenlang wonen. Eenvoudige mensen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, eergisteren ook, maar dat is persoonlijk. Niet echt mijn type mensen, en 140 mensen in 1 dorp lijkt me ook een ramp om in te wonen.
Stockholmsyndroom.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het schijnt nogal mee te vallen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)luchtelingen___.html
[..]
Je interpreteert weer. Het waren vast niet 1400 mannen. Maar het aandikken is je tweede natuur geworden. Het gaat je verbluffend goed af.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat zijn boerengemeenschappen die daar al eeuwenlang wonen. Eenvoudige mensen.
En dan komt zo'n staatssecretaresse uit Den Haag even vertellen: Alsjeblieft, hier hebben jullie veertienhonderd opgefokte muzelmannen. Veel plezier!
En sowieso de kerk verheerlijkenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zie ik daar een burqaachtig gewaad?
Nou ja, of het nu muzelmannen of muzelvrouwen zijn - daar wil ik vanaf wezen. Misschien is de mix nog wel erger, dan komen er iedere 9 maanden 700 bij. Dat gaat hard.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je interpreteert weer. Het waren vast niet 1400 mannen. Maar het aandikken is je tweede natuur geworden. Het gaat je verbluffend goed af.
Katholieken waren nooit anti-inentingen. Dan moet je bij de refo's in Staphorst zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En sowieso de kerk verheerlijkenIemand nog zin in polio?
quote:“Ik kan er geen termijn aan plakken.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |