Ik ben bang dat je je dan dood schrikt. Nog geen 20% zou voor een asielzoekerscentrum in zijn achtertuin stemmen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:00 schreef Belabor het volgende:
Ik zou graag willen weten hoe de vork nou daadwerkelijk in de steel zit.
Logisch, wie wil dat tuig nou in z'n achtertuin hebben.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:44 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je je dan dood schrikt. Nog geen 20% zou voor een asielzoekerscentrum in zijn achtertuin stemmen.
Volgensmij hebben we pas de laatste maanden weer een heleboel AZCs open gegooid, een tijd lang waren er amper AZCs terwijl eind jaren 90 elk dorp een AZC had... Er zijn veel beelden van groepen mensen maar zo geconcenteerd worden ze niet opgevangen, ik denk dat de impact op de maatschappij in dit topic schromelijk overdreven wordt. De meeste mensen die heel hard schreeuwen hebben nog nooit daadwerkelijk overlast van een asielzoeker gehad en zullen dat ook niet krijgen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Heb jij het afgelopen jaar het nieuws niet gevolgd ofzo?
Het complete asielsysteem in landen als Duitsland en Nederland is bezweken onder de enorme stroom van wekelijks duizenden asielzoekers.
Als het voor jou beeldvorming handiger is, kun je het ook zó zien: ieder jaar komt er een stad als Delft bij.
Je kan toch helemaal geen asielzoekerscentrum in je eigen achtertuin hebbenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:48 schreef okedoei het volgende:
[..]
Logisch, wie wil dat tuig nou in z'n achtertuin hebben.
Hoe kun je mensen kwalificeren als "tuig" als je nog niet eens weet wie het zijn... Maakt het feit dat ze asiel zoeken ze al tuig? Maakt het feit dat ze hun situatie ontvluchten ze tuig?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:48 schreef okedoei het volgende:
[..]
Logisch, wie wil dat tuig nou in z'n achtertuin hebben.
Je mist het stapeleffect. Nederland vangt al tientallen jaren vluchtelingen en andere migranten op die nooit meer weggegaan. Iedere toegelaten asielzoeker verviervoudigd door na te reizen familieleden.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Volgensmij hebben we pas de laatste maanden weer een heleboel AZCs open gegooid, een tijd lang waren er amper AZCs terwijl eind jaren 90 elk dorp een AZC had... Er zijn veel beelden van groepen mensen maar zo geconcenteerd worden ze niet opgevangen, ik denk dat de impact op de maatschappij in dit topic schromelijk overdreven wordt. De meeste mensen die heel hard schreeuwen hebben nog nooit daadwerkelijk overlast van een asielzoeker gehad en zullen dat ook niet krijgen.
Ik kom uit Ommen daar stond eind jaren 90 een asielzoekerscentrum, men had er wel woorden over sommigen durfden er niet in de buurt te komen maar last had niemand. De grootste overlast die ze veroorzaakten was dat men in de supermarkt nu meer mensen met een andere huidskleur die minder goed nederlands konden zagen. Er mee proberen te praten deed men amper hooguit van een afstandje hoofdschuddend bekijken..
Ik kan werkelijkwaar zeggen dat in de jaren dat er een AZC in Ommen gestaan heeft ik nog nooit iemand ben tegen gekomen die overlast heeft ervaren.
Verplaatsing naar nu... nu gebeurt hetzelfde en weer en hebben asielzoekers al weer van alles op hun geweten zelfs al voordat ze uberhaupt hier zijn... Ik vind het een overdreven generalisatie en een overdrijving van de daadwerkelijke maatschappelijke last.
De vergelijking wordt ook voortdurend getrokken met marrokanen en turken die hier gekomen zijn op ons verzoek... want daar zijn problemen mee dus moeten hier ook wel problemen mee komen. Natuurlijk zal niet alles even soepel verlopen maar om gelijk te claimen dat ze ons land kapot maken dan wonen we wel in een enorm slap land als we zo'n groep asielzoekers al niet meer aan zouden kunnen.
Ik wil het wel hoor.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je kan toch helemaal geen asielzoekerscentrum in je eigen achtertuin hebbenMan, dat past niet eens
Meeste mensen mochten willen dat ze een achtertuin hebben
Er zit tuig op me balkon hahaquote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik wil het wel hoor.
Heb toch geen tuin. Heheheheheheh.
Als ik in Oranje zou wonen, zou ik alvast een touw klaar leggen en een mooie boom uitzoeken. Het moet ondraaglijk zijn daar nu te moeten wonen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik wil het wel hoor.
Heb toch geen tuin. Heheheheheheh.
Je bedoelt die mensen die perse 8000 km verderop asiel aanvragen voor een hogere uitkering? Over gelukszoekers gesproken...quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoe kun je mensen kwalificeren als "tuig" als je nog niet eens weet wie het zijn... Maakt het feit dat ze asiel zoeken ze al tuig? Maakt het feit dat ze hun situatie ontvluchten ze tuig?
Jeetje wat dramatischquote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Als ik in Oranje zou wonen, zou ik alvast een touw klaar leggen en een mooie boom uitzoeken. Het moet ondraaglijk zijn daar nu te moeten wonen.
Nou, eergisteren ook, maar dat is persoonlijk. Niet echt mijn type mensen, en 140 mensen in 1 dorp lijkt me ook een ramp om in te wonen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Als ik in Oranje zou wonen, zou ik alvast een touw klaar leggen en een mooie boom uitzoeken. Het moet ondraaglijk zijn daar nu te moeten wonen.
Turks brood is ook niet te versmaden hoor.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat wat het vroeger mooi, zonder Islam.
Luister maar naar "het dorp" van Wim Sonneveld.
En zie hieronder de muurschildering in een kerk uit Twente.
De boer ploegt het land….
De bakker bakt het brood….
…. en alles klopte …..
[ afbeelding ]
Het schijnt nogal mee te vallen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
quote:"Wij zijn niet tegen asielzoekers. Ik heb nog nooit problemen met ze gehad", zegt een inwoner van het Drentse dorpje Oranje die buiten aan het klussen is aan zijn huis, pal tegenover het voormalige pretpark Speelstad Oranje. Hij groet twee Syrische jongemannen die langslopen. "Alles goed?" "Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen boos worden, omdat er heel gemakkelijk een streep wordt gezet door afspraken die zijn gemaakt."
Zie ik daar een burqaachtig gewaad?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat wat het vroeger mooi, zonder Islam.
Luister maar naar "het dorp" van Wim Sonneveld.
En zie hieronder de muurschildering in een kerk uit Twente.
De boer ploegt het land….
De bakker bakt het brood….
…. en alles klopte …..
[ afbeelding ]
Dat zijn boerengemeenschappen die daar al eeuwenlang wonen. Eenvoudige mensen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, eergisteren ook, maar dat is persoonlijk. Niet echt mijn type mensen, en 140 mensen in 1 dorp lijkt me ook een ramp om in te wonen.
Stockholmsyndroom.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het schijnt nogal mee te vallen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)luchtelingen___.html
[..]
Je interpreteert weer. Het waren vast niet 1400 mannen. Maar het aandikken is je tweede natuur geworden. Het gaat je verbluffend goed af.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat zijn boerengemeenschappen die daar al eeuwenlang wonen. Eenvoudige mensen.
En dan komt zo'n staatssecretaresse uit Den Haag even vertellen: Alsjeblieft, hier hebben jullie veertienhonderd opgefokte muzelmannen. Veel plezier!
En sowieso de kerk verheerlijkenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zie ik daar een burqaachtig gewaad?
Nou ja, of het nu muzelmannen of muzelvrouwen zijn - daar wil ik vanaf wezen. Misschien is de mix nog wel erger, dan komen er iedere 9 maanden 700 bij. Dat gaat hard.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je interpreteert weer. Het waren vast niet 1400 mannen. Maar het aandikken is je tweede natuur geworden. Het gaat je verbluffend goed af.
Katholieken waren nooit anti-inentingen. Dan moet je bij de refo's in Staphorst zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En sowieso de kerk verheerlijkenIemand nog zin in polio?
quote:“Ik kan er geen termijn aan plakken.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |