quote:Baltische staten ontzien in nieuwe verdeelsleutel
EU: Duizenden extra asielzoekers naar NL
Nederland moet tussen de 7000 en 8000 asielzoekers opnemen bovenop de 2000 die het voor de zomer al had toegezegd. Dat blijkt uit een nog vertrouwelijke verdeelsleutel om 120.000 vluchtelingen over de EU-lidstaten te verdelen, die woensdag door Europese commissievoorzitter Jean-Claude Juncker en eurocommissaris Frans Timmermans wordt gepresenteerd.
Het Nederlandse aandeel is nu 6 procent, terwijl dat in het voor de zomer gesloten compromis nog 5,2 procent was.
In het plan krijgen de Baltische staten minder vluchtelingen, waardoor bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en Frankrijk er meer op moet nemen. Estland, Letland en Litouwen hadden voor de zomer al geklaagd dat het opnemen van meer vluchtelingen tot een cultuurschok in die landen zou leiden.
De her te verdelen vluchtelingen komen voor het overgrote deel uit Griekenland (50.400) en Hongarije (54.000), maar ook zitten er 15.600 vluchtelingen bij die in Italië zijn aangekomen.
quote:In 2015 worden in Nederland naar schatting 50.000 vluchtelingen verwacht, inclusief gezinshereniging. Taallessen maken deel uit van het verplichte inburgeringstraject van de nieuwkomers en zij mogen per aanvrager daarvoor maximaal 10.000 euro bij de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) lenen. Volgens het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) is voor de taalcursus in 2014 16,3 miljoen euro en dit jaar tot 1 september een bedrag van 28,5 miljoen euro geleend. Aan vluchtelingen, het gros, wordt het bedrag bij slagen van het examen of bij getoonde inzet niet teruggevraagd. Een enorme stijging van dit bedrag ligt door de grote toestroom in het verschiet. Bovendien is het ook een extra lastenpost voor de sociale dienst. Cursisten hebben in hun maximaal drie jaar studietijd namelijk geen sollicitatieplicht.
quote:‘Iedere tien minuten wordt in Duitsland een politieagent het slachtoffer van geweld’
En in land van herkomst knuppelen die ze dan wel neer of?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 00:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
‘Steeds meer geweld door jonge moslimmannen’
Bron: http://nieuws.tpo.nl/2015(...)-jonge-moslimmannen/
[..]
Iedere 10 minuten?!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 00:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
‘Steeds meer geweld door jonge moslimmannen’
Bron: http://nieuws.tpo.nl/2015(...)-jonge-moslimmannen/
[..]
Klinkt wat indrukwekkender dan 30 op een avond verspreid over het hele land. En ik denk niet dat agenten alleen op een incident afkomen, als ze er 30 optrommelen zijn er daarna 30 slachtoffer van geweld.quote:
Oh, helemaal niks aan de hand danquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 06:56 schreef Resistor het volgende:
[..]
Klinkt wat indrukwekkender dan 30 op een avond verspreid over het hele land. En ik denk niet dat agenten alleen op een incident afkomen, als ze er 30 optrommelen zijn er daarna 30 slachtoffer van geweld.
quote:Als we onze taak doen en mensen zodra ze arriveren een vingerafdruk afnemen en identificeren, dan bestaat dat probleem niet.
quote:De EU heeft Turkije hard nodig om de stroom migranten naar de Unie te beperken. De Unie stelt ruim 1 miljard euro beschikbaar voor de opvangkampen in Turkije. Verder moet de nieuwe werkgroep de oprichting van extra kampen bespreken. De EU stuurt verder aan op gecoördineerde Turks-Griekse grenscontroles met de hulp van Frontex, de EU-organisatie voor de Europese buitengrenzen. Frontex vraagt de lidstaten 775 extra grenswachten beschikbaar te stellen.
Godverdomme, mensen met een dergelijke intelligentie besturen de EUquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Frans Timmermans heeft de oplossing gevonden
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)rrorist-af~a4157147/
[..]
quote:Nog steeds zijn de grenzen open, nog steeds staan tienduizenden vrijwilligers paraat. Maar de trots is bij velen omgeslagen in vertwijfeling en angst. Lokale politici waarschuwen dat het vrijwilligersleger op het punt staat te capituleren; media berichten over vechtpartijen in asielzoekerscentra. En de vluchtenprognosen stijgen: niet 1 miljoen, maar 1,5 miljoen komen er dit jaar, beweerde de krant Bild maandag op basis van gelekte overheidsdocumenten.
Erdogan past ook nog wel bij Europa aangezien beide facistische trekjes vertonen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Turkije: lid van EU in ruil voor opvang
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)oor-opvang~a4156905/
[..]
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:33 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Godverdomme, mensen met een dergelijke intelligentie besturen de EU
Kunnen we deze man laten opsluiten?quote:Timmermans: vingerafdruk migrant schrikt terrorist af
Lever hem uit aan IS.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Kunnen we deze man laten opsluiten?
Dan wordt het helemaal makkelijk dan kunnen die 2 miljoen vluchteling zo doorreizen naar Nijmegen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Erdogan past ook nog wel bij Europa aangezien beide facistische trekjes vertonen.
Recht is vaak krom.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:42 schreef Oud_student het volgende:
Wilders moet zich voor de rechtbank verantwoorden voor : minder minder, minder.
Waarom hoeven de mensen die welkom, welkom, welkom roepen zich niet voor de rechter te verantwoorden ?
De schade die aan Nederland wordt toegebracht wordt is inmiddels substancieel, daarnaast dreigt sociale ontwrichting en wordt haat zaaien bevorderd doordat deze lieden fundamentalistische moslims binnenhalen.
In het kort? Ja. Politieagenten in Marokko, Turkije, Koerdistan, Libanon, Tunesië en andere landen blijven over het algemeen niet zo vriendelijk als hun autoriteit uitgedaagd wordt. Is volgens mij ook niet direct een groot geheim of zo.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 00:31 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
En in land van herkomst knuppelen die ze dan wel neer of?
^^ Vandaar dat ze hier ook een grote bek hebben tegen agenten, wat ze in hun eigen land nooit zouden doen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:21 schreef Tjongejongezeg het volgende:
In het kort? Ja. Politieagenten in Marokko, Turkije, Koerdistan, Libanon, Tunesië en andere landen blijven over het algemeen niet zo vriendelijk als hun autoriteit uitgedaagd wordt. Is volgens mij ook niet direct een groot geheim of zo.
Dat is ook iets vreemds.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 00:28 schreef jatochneetoch het volgende:
Er zijn er ook heel veel die gewoon een visum aanvragen en hier heen vliegen. Niet alles gaat te voet en met bootjes, alleen de dommen.
Omdat een volk de leiders krijgt die het verdient.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 14:56 schreef Morendo het volgende:
Groot-Brittannië, Ierland en Denemarken hebben niet zitten slapen bij de onderhandelingen over het Europees Verdrag. Waarom konden wij geen opt-out bedingen?!
quote:Vechtpartij azc Middelburg, asielzoeker gewond
Bij een vechtpartij in het AZC in Middelburg is maandag rond 20.00 uur uur een man gewond geraakt. Hij en twee andere mannen zijn opgepakt, meldt de PZC.
De politie ging na een melding langs bij het AZC, waar de rust toen al was teruggekeerd. De gewonde, een man van 33, werd door een arts onderzocht. Hij had een klap op zijn hoofd gekregen en verklaarde dat hij zich had verdedigd. De man zou met een mes zijn bedreigd. Agenten namen een mes en een slagwapen in beslag.
De man en zijn 43-jarige broer zijn als verdachte aangehouden. Later werd nog een derde verdachte opgepakt, een 23-jarige man. Alle drie zijn ze met hulp van een tolk voorgeleid en ingesloten voor onderzoek. Daaruit moet onder meer blijken wat de aanleiding van de vechtpartij was.
http://regio.tpo.nl/2015/(...)-asielzoeker-gewond/
Dat konden we waarschijnlijk wel maar dat wilden we op dat moment niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 14:56 schreef Morendo het volgende:
Groot-Brittannië, Ierland en Denemarken hebben niet zitten slapen bij de onderhandelingen over het Europees Verdrag. Waarom konden wij geen opt-out bedingen?!
Ik vlucht en ik neem mee.....quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:41 schreef Houtenbeen het volgende:
De man zou met een mes zijn bedreigd. Agenten namen een mes en een slagwapen in beslag.
De enige melkertbaan die ze ooit zullen krijgen: tolken voor de volgende golf uitkeringszoekers uit hun land...quote:
Scalpel, van een chirurg.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:45 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Ik vlucht en ik neem mee.....
- een mes
Zo onlogisch is dat niet lijkt me.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:45 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Ik vlucht en ik neem mee.....
- een mes
Dit land wordt stukje bij beetje meer en meer afgebroken. Degene die pak hem beet 70 jaar geleden opstonden het op te bouwen tot wat het nu is/was draaien zich om in hun graf van woede.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:36 schreef EdvandeBerg het volgende:
We roepen nu de grootste ramp sinds de 2e wereldoorlog over ons af.
Onze kinderen en kleinkinderen zullen ons vragen waarom er niemand in greep toen de woeste hordes binnen vielen.
We hadden zo'n mooi land kunnen hebben....
Nee, want je gaat naar kaffer-country en dan moet je wel mensen kunnen verwonden of vermoorden. Dat deed de proleet himself natuurlijk ook.quote:
Jij snapt 'm.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 18:48 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nee, want je gaat naar kaffer-country en dan moet je wel mensen kunnen verwonden of vermoorden. Dat deed de proleet himself natuurlijk ook.
Gewoon een mes meenemenquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 18:53 schreef Revolution-NL het volgende:
Het is bizar dat de gelukzoekers met open armen worden ontvangen. Als ik kijk aan wat voor eisen ik moet voldoen als ik straks mijn geluk elders moet zoeken omdat dit land vakkundig gesloopt wordt dan is dit niet 123 gedaan
Hoeveel mensen zitten er bewapend in een azc dan?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:13 schreef Scorpie het volgende:
Maar goed even ontopic maar weer: er zijn blijkbaar mensen die het normaal vinden om als illegaal in een land te verblijven en daarbij ook nog eens bewapend rond te lopen, ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat dat niet de bedoeling is en we deze mensen liever kwijt dan rijk zijn.
In ieder geval 1 die een ander bijna doodstak. Lees hierboven maar even.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zitten er bewapend in een azc dan?
Maar 1?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In ieder geval 1 die een ander bijna doodstak. Lees hierboven maar even.
Was er in dat AZC ook een keuken?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In ieder geval 1 die een ander bijna doodstak. Lees hierboven maar even.
Nee, dit was een kromzwaard dat was meegesmokkeld uit het Midden Oosten.quote:
Met Arabisch schrift er op?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, dit was een kromzwaard dat was meegesmokkeld uit het Midden Oosten.
Terug naar zijn land.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Alle haat-passages uit de Koran!
Je ziet ze zo massaal het strand op lopen. Iphone 6S in de ene hand, zwaard in de andere hand.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, dit was een kromzwaard dat was meegesmokkeld uit het Midden Oosten.
Ik las Allah snackbarquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:26 schreef Morendo het volgende:
Normale dag in een AZC dus. Allah akbar!
Klopt, steekincidenten zijn aan de orde van de dag en komen in ieder AZC voor.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:26 schreef Morendo het volgende:
Normale dag in een AZC dus. Allah akbar!
Waarschijnlijk wel, er word veel achtergehouden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Klopt, steekincidenten zijn aan de orde van de dag en komen in ieder AZC voor.
Klopt. Policor wil dat dit niet aan het licht komt enzo.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:35 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, er word veel achtergehouden.
thnx.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:19 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
LIVE: inspraakavond AZC Purmerend.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/172054/live-inspraakavond-purmerend-over-opvang-asielzoekers
Laat me raden, aan het eind van de avond is 90% tegen extra opvang en gaat de gemeenteraad toch accoord met extra opvang.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:19 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
LIVE: inspraakavond AZC Purmerend.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/172054/live-inspraakavond-purmerend-over-opvang-asielzoekers
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:23 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Laat me raden, aan het eind van de avond is 90% tegen extra opvang en gaat de gemeenteraad toch accoord met extra opvang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |