Beetje dubbel praatje van Timmermans natuurlijk.quote:Timmermans wil islamofobie tegengaan
Het "eeuwenoude monster" antisemitisme steekt de afgelopen jaren weer de kop op, zei Timmermans. Islamofobie is een recenter verschijnsel, maar heeft ook een "verwoestend" effect. Volgens Timmermans zijn mensen geneigd in crisistijd op zoek te gaan naar een zondebok.
De coördinatoren krijgen de opdracht te zoeken naar manieren om discriminatie op grond van religie te bestrijden. Iedereen moet het gevoel krijgen welkom te zijn in Europa en daar een veilig bestaan op te kunnen bouwen, aldus Timmermans.
Bron: Telegraaf
Dus eigenlijk wil Timmermans haat tegengaan. Een nobel streven.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beetje dubbel praatje van Timmermans natuurlijk.
Wil antisemitisme én islamofobie tegengaan. Okee.
Maar dat het antisemitisme weer de kop op steekt is vooral op conto van de islam bij te schrijven.
En mede daardoor ontstaat islamofobie en soms moslimhaat.
Niettemin moslims komen met honderdduizenden tegelijk de EU binnen hobbelen en dus zal het antisemitisme vergroot worden.
Iedereen moet zich echter thuis voelen en dus zou hij antisemitisme bij moslims juist moeten toestaan.
Daardoor weer ontstaan islamofobie en moslimhaat bij de bestaande bevolking, waardoor de moslims zich niet thuis voelen.
Hoe je het wendt of keert, ik zie een enorme tegenstrijdigheid ontstaan in wat Timmermans probeert te bewerkstelligen.
(PS TT -b graag, thx).
Ik denk niet dat Timmermens specifiek zich meteen richt op antisemitisme. Hij is bang dat mensen islamofobie krijgen doordat er nu veel moslims opgevangen worden en zullen worden in de EU.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dus eigenlijk wil Timmermans haat tegengaan. Een nobel streven.
Dus eigenlijk heeft hij een islamofobie-fobiequote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Timmermens specifiek zich meteen richt op antisemitisme. Hij is bang dat mensen islamofobie krijgen doordat er nu veel moslims opgevangen worden en zullen worden in de EU.
Want als een oppervlakte hydrofoob is betekent het eigenlijk dat het bang is voor waterquote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:06 schreef RobbieRonald het volgende:
Pleur op met je fobie. Het is gewoon afkeer wat mensen hebben, dat is heel iets anders dan angst hebben.
Nee. Wanneer je hydrofobie hebt wel.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:10 schreef watisdezen het volgende:
[..]
Want als een oppervlakte hydrofoob is betekent het eigenlijk dat het bang is voor water
Dat is idd een tegenstrijdigheid. Nu kun je moslims die bijv. hier binnenkomen wel meteen een pamfletje in hun eigen taal in de hand drukken waarop staat dat men in de EU niet gediend is van antisemitisme. Maar zal dat veel helpen?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:13 schreef HongKongPhoey het volgende:
Eeehm, antisemitisme en islamofobie? Ik denk dat een "semiet" heel terecht islamofoob is. De Koran/Islam is niet echt een religie die erg openstaat voor andersdenkenden. En al helemaal niet voor Joden. Je kan niet antisemitisme tegengaan en de Koran/Islam blijven verdedigen. Snapt TimmerFrans het wel helemaal?
Natuurlijk helpt dat niet. De Koran is waar voor de Moslim, al het andere is ondergeschikt en het werk van Satan,quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:18 schreef Ryan3 het volgende:
Dat is idd een tegenstrijdigheid. Nu kun je moslims die bijv. hier binnenkomen wel meteen een pamfletje in hun eigen taal in de hand drukken waarop staat dat men in de EU niet gediend is van antisemitisme. Maar zal dat veel helpen?
Islamofobie is per definitie irrationeel. Bovendien zit er een groot verschil tussen het kritiek op de islam en moslimhaat.quote:En mede daardoor ontstaat islamofobie en soms moslimhaat.
Kunnen allebei o.m. veroorzaakt worden door standpunten van de islam waaronder antisemitisme.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Islamofobie is per definitie irrationeel. Bovendien zit er een groot verschil tussen het kritiek op de islam en moslimhaat.
Zo groot is dat verschil niet. Als je een gruwelijke hekel hebt aan een geloof, zul je niet zo snel kunnen opschieten met aanhangers van dat geloof. Als je een hekel hebt aan het nazisme, zul je al snel ook een hekel hebben aan een neonazi.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Islamofobie is per definitie irrationeel. Bovendien zit er een groot verschil tussen het kritiek op de islam en moslimhaat.
Zolang het irrationeel is, kun je dat de moslims moeilijk aanwrijven. Het is dan precies de irrationele haat die ook bij antisemitisme het probleem vormt.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kunnen allebei o.m. veroorzaakt worden door standpunten van de islam waaronder antisemitisme.
Ja, en als je een hekel hebt aan het jodendom, zul je al snel ook een hekel hebben aan een jood. Wat maakt dat nou uit?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:22 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Zo groot is dat verschil niet. Als je een gruwelijke hekel hebt aan een geloof, zul je niet zo snel kunnen opschieten met aanhangers van dat geloof. Als je een hekel hebt aan het nazisme, zul je al snel ook een hekel hebben aan een neonazi.
Als je met jood bedoelt een religieuze jood wel, als je met jood bedoelt een etnische jood, dan niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, en als je een hekel hebt aan het jodendom, zul je al snel ook een hekel hebben aan een jood. Wat maakt dat nou uit?
Islamofobie gaat over de standpunten van de islam.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zolang het irrationeel is, kun je dat de moslims moeilijk aanwrijven. Het is dan precies de irrationele haat die ook bij antisemitisme het probleem vormt.
Nou, idem voor moslims.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:28 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als je met jood bedoelt een religieuze jood wel, als je met jood bedoelt een etnische jood, dan niet.
Moslimhaat gaat over moslims. En een fobie is per definitie irrationeel.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Islamofobie gaat over de standpunten van de islam.
Antisemitisme gaat over Joden, een volk. Joden hebben op zich veel standpunten, maar welk standpunt dan ook, degene die antisemitisch is is tegen hem.
Ik vind dat toch wel een stukje verschillend.
Moslim is geen ras. Moslim impliceert slechts aanhanger van de islam. Er is niet zoiets als het moslimvolk, wel het Joodse volk. Een Arabier is niet hetzelfde als een moslim, dat bedoel je dan ook waarschijnlijk.quote:
Moslimhaat gaat over de standpunten die door moslims in het kader van hun religie worden ingenomen. Als een moslim zijn religie afwijst is die haat er niet meer tegen hem.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Moslimhaat gaat over moslims. En een fobie is per definitie irrationeel.
Je bent echt onderscheiden aan het maken die er niet zijn.
Ik heb nog nooit last van die kerel gehad, maar ik geloof ook niet in Allah. Als je er veel last van blijft houden kun je het beste gewoon aangifte doen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:33 schreef HongKongPhoey het volgende:
Allah bemoeit zich met jou, of jij wilt of niet.
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:36 schreef Toefjes het volgende:
Als je er veel last van blijft houden kun je het beste gewoon aangifte doen.
Hij heeft wel gelijk. In de herfst zorgt Allah er zelfs voor dat elk blaadje van de boom valt.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit last van die kerel gehad, maar ik geloof ook niet in Allah. Als je er veel last van blijft houden kun je het beste gewoon aangifte doen.
Er is een boek dat vol staat met haat en moord en doodslag jegens jou en mij. Een Moslim moet dat aannemen als absolute waarheid wil hij/zij zich goed Moslim noemen. Ze hebben een opdracht, en die is niet echt fijn voor jou en mijquote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:36 schreef Toefjes het volgende:
Ik heb nog nooit last van die kerel gehad, maar ik geloof ook niet in Allah. Als je er veel last van blijft houden kun je het beste gewoon aangifte doen.
Komt dat door Allah ?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. In de herfst zorgt Allah er zelfs voor dat elk blaadje van de boom valt.
We hebben wat dat betreft wel geluk dat nog altijd het grootste deel jammerlijk faalt in deze opdracht.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:39 schreef HongKongPhoey het volgende:
Ze hebben een opdracht, en die is niet echt fijn voor jou en mij
De kans dat je door je geliefde wordt omgebracht is nog altijd groter dan dat je door een vijand wordt omgebracht.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:39 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Er is een boek dat vol staat met haat en moord en doodslag jegens jou en mij. Een Moslim moet dat aannemen als absolute waarheid wil hij/zij zich goed Moslim noemen. Ze hebben een opdracht, en die is niet echt fijn voor jou en mij
Waarom denk jij dat men faalt?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:40 schreef Childofthe90s het volgende:
We hebben wat dat betreft wel geluk dat nog altijd het grootste deel jammerlijk faalt in deze opdracht.
Dat is echt weer veel woorden verspillen aan iets wat helemaal niks zegtquote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:41 schreef Toefjes het volgende:
De kans dat je door je geliefde wordt omgebracht is nog altijd groter dan dat je door een vijand wordt omgebracht.
Omdat mensen die zich moslim noemen over het algemeen niet massaal mensen uitmoorden, althans niet in het westen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:41 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Waarom denk jij dar men faalt?
En een Jood is niet hetzelfde als een jood. Als je aan de een wel een hekel mag hebben op grond van de (vermeende) standpunten van zijn religie, waarom aan de ander dan niet?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:30 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Moslim is geen ras. Moslim impliceert slechts aanhanger van de islam. Er is niet zoiets als het moslimvolk, wel het Joodse volk. Een Arabier is niet hetzelfde als een moslim, dat bedoel je dan ook waarschijnlijk.
O, maar de eerste opdracht is niet uitmoorden hoor. Eerst moet men bekeren, de democratie naar de hand zetten om vervolgens Sharia te realiseren. Daarna gaat het echt gezellig worden pasquote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:42 schreef Childofthe90s het volgende:
Omdat mensen die zich moslim noemen over het algemeen niet massaal mensen uitmoorden, althans niet in het westen.
Hij regelt alles idd.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:39 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Komt dat door Allah ?De gluiperd
Wel een feit. Moet ik nu bang zijn voor relaties? En ik ben niet helemaal bekend met dat boek. Dus ik heb een vraag:quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:42 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Dat is echt weer veel woorden verspillen aan iets wat helemaal niks zegt
Bullshit. Een Jood die zich tot de islam bekeert, zal ook niet meer gehaat worden. Dat gaat net zo goed over een religie.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moslimhaat gaat over de standpunten die door moslims in het kader van hun religie worden ingenomen. Als een moslim zijn religie afwijst is die haat er niet meer tegen hem.
Bij antisemitisme maakt het niet uit of een Jood religieus is of niet, die haat is er altijd, wat hij ook zegt of doet.
Ik vind het een erg groot verschil toch.
Da's een zeer relatief feit. Het is maar net waar ter wereld je die stelling poneert.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:45 schreef Toefjes het volgende:
Wel een feit. Moet ik nu bang zijn voor relaties?
Weinig? heb je enig idee wat er gebeurd in de wereld?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:45 schreef Toefjes het volgende:
Waarom zijn er in naam van de Islam hier zo weinig moorden gepleegd op autochtone mensen?
Omdat het één een keuze is, het andere niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je aan de een wel een hekel mag hebben op grond van de (vermeende) standpunten van zijn religie, waarom aan de ander dan niet?
Helaas dat als iemand zich heeft verdiept in de islam nog steeds een islamofoob genoemd wordt.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moslimhaat gaat over de standpunten die door moslims in het kader van hun religie worden ingenomen. Als een moslim zijn religie afwijst is die haat er niet meer tegen hem.
Bij antisemitisme maakt het niet uit of een Jood religieus is of niet, die haat is er altijd, wat hij ook zegt of doet als hij het niet eens is met bepaalde aspecten van dat vredelievende geloof.
Ik vind het een erg groot verschil toch.
Sinds wanneer is het geen keuze meer om joods of moslim te zijn?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:47 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Omdat het één een keuze is, het andere niet.
Ja, er is jihad, maar we hebben het nu over Nederland. Anders kunnen we ook wel alle illegale oorlogen van Amerika erbij betrekken met moslim slachtoffers, maar dat doen we niet. Laten we de discussie zuiver houden.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:46 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Da's een zeer relatief feit. Het is maar net waar ter wereld je die stelling poneert.
[..]
Weinig? heb je enig idee wat er gebeurd in de wereld?
Het zijn van een jood is een keuze, het zijn van een Jood niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het geen keuze meer om joods of moslim te zijn?
En waar hebben die moslims een hekel aan? Aan Joden of aan joden? Zou een moslim nog steeds onheus bejegend worden als hij ook Joods zou zijn?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:51 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het zijn van een jood is een keuze, het zijn van een Jood niet.
Het zijn van een moslim is een keuze, het zijn van een Arabier niet.
Zo duidelijk dan?
Jij hebt het over Nederland, ik heb het over Nederland. Islam erkent in wezen geen landen. Islam erkent enkel een wereld die tot Allah behoort, waar enkel zijn wil wet is.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:50 schreef Toefjes het volgende:
Ja, er is jihad, maar we hebben het nu over Nederland
Ik denk dat je de hele geschiedenis er wel bij mag halen. Dan pas zie je wat religie daadwerkelijk doet. Islam voorop nuquote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:50 schreef Toefjes het volgende:
Anders kunnen we ook wel alle illegale oorlogen van Amerika erbij betrekken met moslim slachtoffers, maar dat doen we niet. Laten we de discussie zuiver houden.
Sure doen ze allemaal joh.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:53 schreef Odaiba het volgende:
Mensen wat diepere en beter onderwijs geven zou al een hoop schelen. Niet alleen maar drillen voor de arbeidsmarkt. Op deze manier kunnen ze misschien hun hersens wat beter gebruiken en wat meer kennis opbouwen ipv overnemen van de sensatie media.
Verder is de media natuurlijk een grote oorzaak en ook de overheid doet soms fijntjes mee.
Wat zich in 14 jaar heeft opgebouwd in de harten en hersens van mensen haal je er nu niet zo makkelijk meer uit. moslims doen een handreiking, maar mensen zijn angstig voor het geloof wat door moslims heel anders wordt beleefd als voor een joof of een christen.
Je quote alles, behalve mijn vraag. Jammer.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:53 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Jij hebt het over Nederland, ik heb het over Nederland. Islam erkent in wezen geen landen. Islam erkent enkel een wereld die tot Allah behoort, waar enkel zijn wil wet is.
[..]
Ik denk dat je de hele geschiedenis er wel bij mag halen. Dan pas zie je wat religie daadwerkelijk doet. Islam voorop nu
Ff normaal doen graag, je toontje bevalt me niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:50 schreef Toefjes het volgende:
Ik zal de vraag nog een keer stellen. Je mag een hulplijn inzetten, ik ben in een goede bui.
De reden is simpel, men komt er nu nog niet mee weg, men heeft nog geen overmacht, wacht maar af hoe het gaat als er genoeg Moslims zijn in Nederland om een enorme Moslim partij op te richten, dan ga je pas zien waar dat soort ideologie voor staat. Islam is daar ook helder over. vestig je gerust in andere landen, maar werk niet mee aan de democratie, je mag alleen de democratie gebruiken om te werken naar sharia toequote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:50 schreef Toefjes het volgende:
Waarom zijn er in Nederland zo weinig moorden in naam van de Islam, terwijl er toch al een klein miljoen moslims leven hier?
Wacht even, zeg ik dat moslims aan een van die twee een hekel hebben? Waar dan? Waar haal je vandaan dat je een moslim of jood onheus mag bejegenen? Waar zeg ik dat? Een hekel hebben aan een Joodse moslim, vanwege het kiezen voor de islam, is prima mogelijk, als je dat soms bedoelt.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En waar hebben die moslims een hekel aan? Aan Joden of aan joden? Zou een moslim nog steeds onheus bejegend worden als hij ook Joods zou zijn?
het is een beetje als het principe "either you are with us, or you are with the terroris"quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En waar hebben die moslims een hekel aan? Aan Joden of aan joden? Zou een moslim nog steeds onheus bejegend worden als hij ook Joods zou zijn?
Dus, het is zo, omdat jij denkt dat het zo zou kunnen gaan lopen eventueel. Nou nou, heb je het bewuste boek wel gelezen?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:57 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ff normaal doen graag, je toontje bevalt me niet.
[..]
De reden is simpel, men komt er nu nog niet mee weg, men heeft nog geen overmacht, wacht maar af hoe het gaat als er genoeg Moslims zijn in Nederland om een enorme Moslim partij op te richten, dan ga je pas zien waar dat soort ideologie voor staat. Islam is daar ook helder over. vestig je gerust in andere landen, maar werk niet mee aan de democratie, je mag alleen de democratie gebruiken om te werken naar sharia toe
Ten eerste gaat het niet over mij. Ten tweede iemand die moslimhaat heeft, heeft ook haat tegen een Jood die zich bekeert tot de islam als hij dezelfde standpunten accepteert van de islam. Iemand die antisemitisch is zal de jood net zo hard blijven haten, want het draait bij antisemitisme om de haat tegen de Jood, ongeacht wat die Jood zegt of doet.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Bullshit. Een Jood die zich tot de islam bekeert, zal ook niet meer gehaat worden. Dat gaat net zo goed over een religie.
Nee, zie mijn eerste punt, het draait hier niet om mij.quote:Je bent nu een onderscheid aan het maken omdat je toevallig vindt dat de argumenten tegen de islam goed zijn. Het is gewoon belachelijk om een ganse religieuze groep mensen te haten op basis van wat (een deel van hen) volgens jou zou denken. Of dat nou joden of moslims zijn.
Nou ja, mijn punt is dat het net zo achterlijk is om moslimhaat goed te praten in het kader van 'ze hebben stomme ideeën' als om jodenhaat goed te praten in het kader van 'ze hebben stomme ideeën'. Jij beweert dat er een verschil is tussen die twee, en begint over Joden. Je vergeet daarbij wel dat de haat zich richt op joden, niet op Joden.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:58 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Wacht even, zeg ik dat moslims aan een van die twee een hekel hebben? Waar dan? Waar haal je vandaan dat je een moslim of jood onheus mag bejegenen? Waar zeg ik dat? Een hekel hebben aan een Joodse moslim, vanwege het kiezen voor de islam, is prima mogelijk, als je dat soms bedoelt.
Het feit alleen al dat je zegt wat je hierboven zegt, zegt al heel veel. Je hebt geen idee waar de Koran/Islam voor staat. Dat soort ideologie is niet onschuldig, het is levensgevaarlijk. Dat hebben we wel geleerd van een eerdere ideologie, het Christendomquote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:59 schreef Toefjes het volgende:
Dus, het is zo, omdat jij denkt dat het zo zou kunnen gaan lopen eventueel. Nou nou, heb je het bewuste boek wel gelezen?
Ja, en bij moslimhaat gaat het om haat tegen de moslim, ongeacht wat die moslim zegt of doet. Overigens ga je over van jood op Jood. Dat zijn twee verschillende dingen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ten eerste gaat het niet over mij. Ten tweede iemand die moslimhaat heeft, heeft ook haat tegen een Jood die zich bekeert tot de islam als hij dezelfde standpunten accepteert van de islam. Iemand die antisemitisch is zal de jood net zo hard blijven haten, want het draait om bij antisemitisme om de haat tegen de Jood, ongeacht wat die Jood zegt of doet.
Jij bent degene die hier aan het discussiëren is, dus het draait wel degelijk (mede) om jou.quote:[..]
Nee, zie mijn eerste punt, het draait hier niet om mij.
TimmerFrans maakt het geen flikker uit wat hij zegt, als hij het maar in zo mooi mogelijk Engels doet.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:02 schreef Cherna het volgende:
Timmermans die iets roept.
Ik zou zeggen los dan eerst die crisis op dan hoeven idioten geen zondebok te zoeken. Maar de EU is verdeeld en te log om een crisis snel op te lossen.
Jij zegt dat de NLers ten principale een dom, onkritisch volkje zijn, dat alleen opgeleid is om een dom baantje te vervullen en apathisch alles maar slikt van de media en de overheid en niet zien dat moslims een handreiking doen?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:53 schreef Odaiba het volgende:
Mensen wat diepere en beter onderwijs geven zou al een hoop schelen. Niet alleen maar drillen voor de arbeidsmarkt. Op deze manier kunnen ze misschien hun hersens wat beter gebruiken en wat meer kennis opbouwen ipv overnemen van de sensatie media.
Verder is de media natuurlijk een grote oorzaak en ook de overheid doet soms fijntjes mee.
Wat zich in 14 jaar heeft opgebouwd in de harten en hersens van mensen haal je er nu niet zo makkelijk meer uit. moslims doen een handreiking, maar mensen zijn angstig voor het geloof wat door moslims heel anders wordt beleefd als voor een joof of een christen.
Goed, ik ga er dus vanuit dat je het boek waar je het steeds over hebt niet hebt gelezen. Anders zou je niet wederom een vraag ontwijken. Beetje jammer joh.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:02 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Het feit alleen al dat je zegt wat je hierboven zegt, zegt al heel veel. Je hebt geen idee waar de Koran/Islam voor staat. Dat soort ideologie is niet onschuldig, het is levensgevaarlijk. Dat hebben we wel geleerd van een eerdere ideologie, het Christendom
De definitie van antisemitisme is dacht ik juist dat het zich specifiek richt op het volk, niet op de religie zelf. Semieten zijn dan ook afstammelingen van de Semitische volkeren, en omdat in het Europa van voor de oorlog, men alleen in aanraking kwam met Semieten in de vorm van Joden en geen andere Semitische volkeren, werd antisemitisme synoniem voor haat tegen Joden.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Je vergeet daarbij wel dat de haat zich richt op joden, niet op Joden.
Gaat om de vergelijking wat gebeurt er als een Jood overgaat tot islam. Iemand met moslimhaat zal hem dan niet haten zeg je. Dat betwijfel ik dus. Iemand met Jodenhaat zal hem blijven haten.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, en bij moslimhaat gaat het om haat tegen de moslim, ongeacht wat die moslim zegt of doet. Overigens ga je over van jood op Jood. Dat zijn twee verschillende dingen.
In OP probeer ik er vanuit een theoretische benadering er slechts op te wijzen dat er tegenstrijdigheden zitten in het actieplan van Timmermans.quote:[..]
Jij bent degene die hier aan het discussiëren is, dus het draait wel degelijk (mede) om jou.
Heb jij het gelezen? Ik heb er genoeg in gelezen om het een walgelijke ideologie te vinden, at kan ik vaststellen op meer dan genoeg Soera's.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:06 schreef Toefjes het volgende:
Goed, ik ga er dus vanuit dat je het boek waar je het steeds over hebt niet hebt gelezen. Anders zou je niet wederom een vraag ontwijken. Beetje jammer joh.
Nee, ik heb het niet gelezen, en ik ga er dus ook geen vooroordelen over brallen op een internetforum, en beweren dat ik er alles over weet, om zodoende haatdragende boodschappen de wereld in te kunnen helpen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:08 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Heb jij het gelezen? Ik heb er genoeg in gelezen om het een walgelijke ideologie te vinden, at kan ik vaststellen op meer dan genoeg Soera's.
Hoe dan ook ben je aan het praten over rare rassendingen, en dat is helemaal niet waaraan moslims een hekel zouden hebben.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:06 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De definitie van antisemitisme is dacht ik juist dat het zich specifiek richt op het volk, niet op de religie zelf. Semieten zijn dan ook afstammelingen van de Semitische volkeren, en omdat in het Europa van voor de oorlog, men alleen in aanraking kwam met Semieten in de vorm van Joden en geen andere Semitische volkeren, werd antisemitisme synoniem voor haat tegen Joden.
Iemand met Jodenhaat wel, maar de moslims hebben volgens de verhaaltjes geen Jodenhaat, maar jodenhaat.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gaat om de vergelijking wat gebeurt er als een Jood overgaat tot islam. Iemand met moslimhaat zal hem dan niet haten zeg je. Dat betwijfel ik dus. Iemand met Jodenhaat zal hem blijven haten.
Ja, en ik wijs je erop dat je punten niet kloppen. Er is geen rationele reden waarom joden wel beschermd zouden moeten worden tegen haat om hun religie, en moslims niet. Haat is haat, en de rationalisaties die je aandraagt ('maar zij hebben rare ideeën!') gelden voor beide partijen.quote:[..]
In OP probeer ik er vanuit een theoretische benadering er slechts op te wijzen dat er tegenstrijdigheden zitten in het actieplan van Timmermans.
Maak je geen zorgen, HKP heeft dat ook nooit gelezen. Dingen waar hij het mee oneens is, negeert hij simpelweg.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nee, ik heb het niet gelezen, en ik ga er dus ook geen vooroordelen over brallen op een internetforum, en beweren dat ik er alles over weet, om zodoende haatdragende boodschappen de wereld in te kunnen helpen.
Feit is dus dat we 1 Dode in NL hebben uit naam van de islam. Ik hou het graag bij de feiten en niet bij de angsten en spookbeelden van ieder individu.
Ah, dus je hebt 0,0 recht van spreken. Je verdedigt een ideologie waarvan je niet de negatieve factoren wilt weten. Hoe kan je dan uberhaupt er iets zinnigs over zeggen als je je verschuild achter ik heb het niet gelezen?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:12 schreef Toefjes het volgende:
Nee, ik heb het niet gelezen, en ik ga er dus ook geen vooroordelen over brallen op een internetforum, en beweren dat ik er alles over weet, om zodoende haatdragende vooroordelen de wereld in te kunnen helpen.
En er is nog heel erg veel meer waar dat vandaan komt.quote:2:7.
God straft de ongelovigen
2:8.
Ongelovigen zijn bedriegers en misleiden zichzelf
2:10.
Niet-moslims hebben een ziekte in hun hart. God zal hun straffen!
2:17.
Een ongelovige gelooft niet omdat God hem verblindt
2:39.
Wie niet gelooft zal branden!
2:90.
Wie twijfelt of God wel of niet bestaat wordt gefolterd
2:61
Joden zijn slecht. Ze hebben profeten gedood en niet gedaan wat God wilde.
2:65.
Wie werkt op de sabbath is een verachte aap.
2:85.
Wie de koran maar gedeeltelijk gelooft zal naar de hel gaan.
2:88.
Ongelovigen zijn vervloekt
2:89.
Wie zijn geloof verliest vanwege niet vervulde gebeden wordt vervloekt
2:96.
Joden hebben te veel begeertes en daarom gaan ze naar de hel.
2:98.
God is de vijand van iedereen die niet moslim is
2:99.
Ongelovigen zien geen tekenen van God omdat ze zijn wetten overtreden
2:104.
Ongelovigen worden gestraft
2:114.
Wie het verheerlijken van God tegenwerkt gaat naar de hel
2:120.
Joden en Christenen zijn niet te vertrouwen.
2:121.
Niet-moslims zijn verliezers
2:126.
Niet gelovigen worden door God voor de gek gehouden als ze het even goed hebben, daarna branden ze toch lekker in de hel
2:130.
Alleen dwazen wenden zich van het geloof af want moslims hebben gelijk
2:159.
Iedereen die de tekenen van God niet wil zien wordt vervloekt
2:161.
Ongelovigen worden niet alleen door God , maar ook door de engelen en alle mensen vervloekt
2:162.
Ongelovigen zullen vervloekt blijven, hoe lief en aardig ze ook zijn
2:165.
Iedereen die een voorwerpt aanbidt (dus ook een crucifix, een boeddhabeeld, een televisie, een grote zwarte steen of een amulet) wordt gestraft door God .
2:171.
Ongelovigen zijn doof, stom en blind.
Okee, wat is het verschil tussen Jodenhaat en jodenhaat dan?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Iemand met Jodenhaat wel, maar de moslims hebben volgens de verhaaltjes geen Jodenhaat, maar jodenhaat.
Ja, maar Joden worden toch ook gehaat als ze geen religie hebben....quote:[..]
Ja, en ik wijs je erop dat je punten niet kloppen. Er is geen rationele reden waarom joden wel beschermd zouden moeten worden tegen haat om hun religie, en moslims niet. Haat is haat, en de rationalisaties die je aandraagt ('maar zij hebben rare ideeën!') gelden voor beide partijen.
Inderdaad. Alsof mensen bang zijn voor de islam.quote:
Waarom is er dan nog maar 1 keer een ongelovige hier vermoord door een moslim, en leven we allemaal in vrede? Er is niet eens een geval bekend van een vergiftigde Tukse pizza die een buikgriep heeft veroorzaakt.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:17 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ah, dus je hebt 0,0 recht van spreken. Je verdedigt een ideologie waarvan je niet de negatieve factoren wilt weten. Hoe kan je dan uberhaupt er iets zinnigs over zeggen als je je verschuild achter ik heb het niet gelezen?
Wil je zie de haatdragende verzen zien? Die kun je zo vinden hoor.
Een kleine selectie
[..]
En er is nog heel erg veel meer waar dat vandaan komt.
Oh, dat weet ik allemaal niet. Ik reageerde puur op jouw (retorische?) vraag.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:23 schreef Toefjes het volgende:
Dus ze moeten ongelovigen ombrengen, maar ze doen het niet. Nou, ik ben niet bang geworden van de heren experts hier.
Dat is een kwestie van gezond verstand.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:00 schreef Childofthe90s het volgende:
Een goede portie islamofobie is gezond
Theo was niet de enige hoor. Enkel de bekendste. Maar dat antwoord had ik je al gegeven, lees eensquote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:19 schreef Toefjes het volgende:
Waarom is er dan nog maar 1 keer een ongelovige hier vermoord door een moslim, en leven we allemaal in vrede?
wat minder selectief.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:57 schreef HongKongPhoey het volgende:
De reden is simpel, men komt er nu nog niet mee weg, men heeft nog geen overmacht, wacht maar af hoe het gaat als er genoeg Moslims zijn in Nederland om een enorme Moslim partij op te richten, dan ga je pas zien waar dat soort ideologie voor staat. Islam is daar ook helder over. vestig je gerust in andere landen, maar werk niet mee aan de democratie, je mag alleen de democratie gebruiken om te werken naar sharia toe
Omdat er amper niet Moslims wonen daar? En de enkele Yazidi of Christen die daar leefde is inmiddels al gevangen, onthoofd of weggevlucht. Leef je onder een steen ofzo? En de Moslims die er vermoord worden leven de Koran niet strikt genoeg na, en zijn daardoor net zo slecht Moslim als jij en ik.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:19 schreef Toefjes het volgende:
Waarom vermoorden ze daarentegen in verre landen weinig ongelovigen, maar vooral mede moslims?
Noord-Koreaans model.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:32 schreef Rezania het volgende:
Wat dacht je gewoon van geen religie? Opgelost, slotje.
Dan vindt men wel wat anders om zich bij te voegen. Een voetbalclub, politiek, een niet religieuze ideologie, etc. Het enige voordeel is dat men zich niet meer kan verschuilen achter een verzonnen opperwezen, dat zou wel een kleine vooruitgang zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:32 schreef Rezania het volgende:
Wat dacht je gewoon van geen religie? Opgelost, slotje.
De joden zijn een religieuze groep (religies en hun volgelingen worden zonder hoofdletter geschreven), de Joden zijn een etnische groep (etnische groepen worden met hoofdletter geschreven).quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee, wat is het verschil tussen Jodenhaat en jodenhaat dan?
Bij Jodenhaat wel, bij jodenhaat niet. En moslims doen aan jodenhaat: ze haten dat iemand de verkeerde religie heeft, niet de verkeerde cultuur (of genen).quote:[..]
Ja, maar Joden worden toch ook gehaat als ze geen religie hebben.....
Dat is het hele eiereneten. Wat men bij moslims haat in moslimhaat is de standpunten van de islam en waartoe dit leidt.
Bij Jodenhaat/antisemitisme haat men gewoon de Jood ongeacht wat hij vindt of niet, gelooft of niet etc.
Behalve de groep die die memo heeft gemist, dan.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Bij Jodenhaat wel, bij jodenhaat niet. En moslims doen aan jodenhaat: ze haten dat iemand de verkeerde religie heeft, niet de verkeerde cultuur (of genen).
Nou ja, niet officieel, maar de antisemiet maakt dat verschil niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De joden zijn een religieuze groep (religies en hun volgelingen worden zonder hoofdletter geschreven), de Joden zijn een etnische groep (etnische groepen worden met hoofdletter geschreven).
Ze hebben de uit het christelijke antisemitisme voortgekomen jodenhaat overgenomen door ontstaan Israël.quote:[..]
Bij Jodenhaat wel, bij jodenhaat niet. En moslims doen aan jodenhaat: ze haten dat iemand de verkeerde religie heeft, niet de verkeerde cultuur (of genen).
En wanneer komt er een hoek 'gegarandeerd niet halal' in de supermarkt?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:24 schreef FL_Freak het volgende:
En wanneer wordt er iets gedaan aan de Christenfobie?
Aan de andere kant als we alles halal maken, hebben we geen gezeur meer hè. Het is alleen een gebedje roepen. Kun je de boel nog mee neppen ook, want je kunt certificaatjes kopen, geloof ik, weten de moslims veel.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:52 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
En wanneer komt er een hoek 'gegarandeerd niet halal' in de supermarkt?
Het gaat mij om het principe. Ik wil niet halal kunnen kopen. Met vlees kan dat nu al haast niet meer.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Aan de andere kant als we alles halal maken, hebben we geen gezeur meer hè. Het is alleen een gebedje roepen. Kun je de boel nog mee neppen ook, want je kunt certificaatjes kopen, geloof ik, weten de moslims veel.
Stelt geen fuck voor toch? Zet je aan de deur een bordje alles is halal, ben je ervan af? Ik zeg al, weten zij veel.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:56 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het gaat mij om het principe. Ik wil niet halal kunnen kopen.
Het is andersom, al het vlees is ritueel geslacht en de gewone autochtone burger weet van niets.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Stelt geen fuck voor toch? Zet je aan de deur een bordje alles is halal, ben je ervan af? Ik zeg al, weten zij veel.
Is gewoon een gebedje afsteken bij de bereiding toch? De vleeswaren sluit je uit.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:59 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het is andersom, al het vlees is ritueel geslacht en de gewone autochtone burger weet van niets.
Forget it. Ik wil mijn eigen cultuur terug.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is gewoon een gebedje afsteken bij de bereiding toch? De vleeswaren sluit je uit.
De Autochtone Halalburgerquote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:59 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het is andersom, al het vlees is ritueel geslacht en de gewone autochtone burger weet van niets.
Daar draait het op uit als we niet oppassen. Wat men de dieren aandoet, doet men op een keer ook de mensen aan.quote:
Ben je die kwijt dan?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:08 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Forget it. Ik wil mijn eigen cultuur terug.
Idioot full stop eerder.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:09 schreef hpeopjes het volgende:
Wat een nuttige idioot, die Timmerfrans.
Ik ga me eens verdiepen in het fenomeen halalquote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:10 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Daar draait het op uit als we niet oppassen.
Iets met plofkippen...quote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:10 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Wat men de dieren aandoet, doet men op een keer ook de mensen aan.
Een fobie is nooit gezond. Een goede portie verstand wel.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:00 schreef Childofthe90s het volgende:
Een goede portie islamofobie is gezond
Nou ja, ligt eraan waar je woont vermoedelijk. Ik woon in een dorp, ben niet van plan ooit weer in een grote stad te gaan wonen. Dat is bewust. Mijn vrouw die Amsterdamse is wilde wel altijd weer terug naar de grote stad, maar erkent nu ook wel dat er pluspunten zijn aan het leven in een dorp.quote:
Dat iedereen een beetje liever doet tegen joden/Joden/moslimsquote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:24 schreef Loekie1 het volgende:
Wat wil Timmermans nu eigenlijk? Dat we geen kritiek meer op de islam mogen hebben? En waarom dan niet? Omdat sommigen dat islamofobie noemen?
Zou je dit ook over het jodendom, Joden en toenemende antisemitisme hebben gezegd?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:58 schreef Ryan3 het volgende:
Maar dat het antisemitisme weer de kop op steekt is vooral op conto van de islam bij te schrijven.
En mede daardoor ontstaat islamofobie en soms moslimhaat.
Lol, Moslims voelen zich bedreigt door Joden? Want?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:47 schreef Triggershot het volgende:
Zou je dit ook over het jodendom, Joden en toenemende antisemitisme hebben gezegd?
Dat het vooral op hun conto is te schrijven?
Nu doe je dus weer alsof ik zeg dat moslims een hekel zouden hebben aan joden of Joden, waar zeg ik dat?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoe dan ook ben je aan het praten over rare rassendingen, en dat is helemaal niet waaraan moslims een hekel zouden hebben.
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:07 schreef BasEnAad het volgende:
Timmerfrans moet ophouden onze samenleving in hokjes te duwen.
Waar kan ik tekenen?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:02 schreef dimmak het volgende:
Ik wil Timmermans met zijn dikke rotkop tegengaan.
Men voelt zich weer aangesproken.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:35 schreef Yasmin23 het volgende:
Snap niet waarom er hier mensen zijn die hier op tegen zijn...
Goh, hoe zou het toch komen dat je dat niet snapt.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:35 schreef Yasmin23 het volgende:
Nee vreemd hé..quote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:35 schreef Yasmin23 het volgende:
Tip: Vraag het hem. Dat werkt, staat hij zo met z'n mond vol tandenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 02:01 schreef Morendo het volgende:
Zou islamofobie overigens volgens Timmermans een apart vergrijp moeten worden in het Wetboek van Strafrecht? Lijkt me nogal kansloos. Verzin maar eens een werkbare definitie.
Die "witte nationalisten" of neonazi's zeg maar hebben lang tweespalt gekend binnen hun gelederen over wat nou de juiste aanpak was mbt moslims. Aanvankelijk tekenden zich twee stromingen af. 1. waren de fundi's die gewoon vast bleven houden aan antisemitisme. Soms zag men moslims als natuurlijke bondgenoten. 2. waren de realo's. Redenatie van hen was dat de joden eigenlijk goed en wel al waren afgemaakt door de nazi's en dat de moslims nu de plaats innamen van de Joden als scapegoat. In Dld sloegen neonazi's elkaar er de hersenen voor in, pakweg 10 jaar geleden. Natuurlijk heeft de Grote Samenzwering door internet wel weer een soort van "Renaissance" doorgemaakt, en in de Grote Samenzwering is alles wat slecht gaat in de wereld idd het product van de Joden, echter ik krijg de indruk, en dat zal mede komen door de plotselinge instroom van vluchtelingen, dat het pleit toch gewonnen gaat worden door de realo's. Maw dat tot "Hoofd Zondebok" uiteindelijk uitgeroepen gaat worden: tadadada... de moslim. Mede omdat, weliswaar in Dld nog vrij besmuikt, kritiek op de instroom van vluchtelingen een veel bredere voedingsbodem kent onder de algemene bevolking dan antisemitisme.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 20:29 schreef kkdhd het volgende:
Eerste observatie:
De elite wakkert islamofobie aan, want men moet hun oorlogen in de islamitische wereld legitimeren bij de bevolking. Als demense poepen in hun broek van de enge boze islam, dan zullen ze militair ingrijpen in de islamitische wereld eerder accepteren.
Tientallen jaren geleden had men het constant over de enge communisten, en zo werden de oorlogen in Korea en Vietnam gelegitimeerd.
Tweede observatie:
Het stijgende antisemitisme heeft niet alleen met de islam te maken zoals de TS claimt, maar bijvoorbeeld met "witte nationalisten" die beweren dat de joden verantwoordelijk zijn voor het openzetten van de grenzen voor de massa-immigratie, dat joden westerse regeringen controleren (zo wordt de VS door hen ZOG genoemd wat betekent: Zionist Occupied Government), dat joden verantwoordelijk zijn voor de economische crisis en dat de joodse bankiers al duizenden miljarden dollars aan bailouts hebben gekregen terwijl de arme witte man niet meer naar de tandarts kan.
Zijn wel mensen die dit voorstellen idd. In Asd komt een meldpunt en in bijv. de VN is een lobby van iets van 57/58 vooral islamitische landen bezig om een bindende resolutie aangenomen te krijgen die godslastering verbiedt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 02:01 schreef Morendo het volgende:
Zou islamofobie overigens volgens Timmermans een apart vergrijp moeten worden in het Wetboek van Strafrecht? Lijkt me nogal kansloos. Verzin maar eens een werkbare definitie.
Mijn punt is een beetje dat deze twee strevingen, tegengaan van antisemitisme en islamofobie, tegenstrijdigheden oplevert.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:35 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoe reeël de bedreiging is valt nog over te praten maar de reden voor de angst lijkt me niet onduidelijk. Het wordt breed uitgemeten in de media. Islam=overlast en steeds vaker agressie.quote:Een fobie (Grieks: φόβος, phóbos = angst, vrees[1]) is een psychische aandoening waarbij iemand, om doorgaans onduidelijke redenen, een overmatige angst ontwikkelt voor specifieke zaken of situaties. Deze angst staat niet in verhouding tot de reële bedreiging die van de situatie of het object uitgaat en de lijder is zich hiervan goed bewust
Mijn bezwaar is dat aanhangers van een religie een beschermingsconstructie in de wet hebben of krijgen. Terwijl religieuzen zelf niet zo tolerant zijn tegenover andersdenkenden. Religie als rechtvaardiging voor discriminatie. Een zeer foute zaak als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn wel mensen die dit voorstellen idd. In Asd komt een meldpunt en in bijv. de VN is een lobby van iets van 57/58 vooral islamitische landen bezig om een bindende resolutie aangenomen te krijgen die godslastering verbiedt.
Ja, die wetgeving stamt vaak nog uit een tijd waarin het ondenkbaar was dat iemand niet in een God gelooft hè. Wie dan aan godslastering doet, die kwetst dan de gehele status quo en alles waarop dat gebouwd was. The very fabric of society ahw.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 16:00 schreef hb64 het volgende:
[..]
Mijn bezwaar is dat aanhangers van een religie een beschermingsconstructie in de wet hebben of krijgen. Terwijl religieuzen zelf niet zo tolerant zijn tegenover andersdenkenden. Religie als rechtvaardiging voor discriminatie. Een zeer foute zaak als je het mij vraagt.
Over welke islamitische landen heb jij het dan, de een is een schoothondje van Amerika, de ander van Europa en weer de ander van Rusland. Alleen Iran en Turkije kan je opnoemen als voorbeelden van enigszins onafhankelijk en invloedrijk, de rest heeft weinig tot niets te vertellen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, die wetgeving stamt vaak nog uit een tijd waarin het ondenkbaar was dat iemand niet in een God gelooft hè. Wie dan aan godslastering doet, die kwetst dan de gehele status quo en alles waarop dat gebouwd was. The very fabric of society ahw.
Wat islamitische landen in internationale gremia gewoon willen bewerkstelligen is dat kritiek op islam onmogelijk wordt. Ligt wrs in het verlengde van hun superioriteitsgevoelens gekoppeld aan hun minderwaardigheidscomplex.
Een groep van 57 landen is het. Via Organisation of Islamic Cooperation zie: https://en.wikipedia.org/(...)d_the_United_Nations (bijgewerkt tot 2011 btw)quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Over welke islamitische landen heb jij het dan, de een is een schoothondje van Amerika, de ander van Europa en weer de ander van Rusland. Alleen Iran en Turkije kan je opnoemen als voorbeelden van enigszins onafhankelijk en invloedrijk, de rest heeft weinig tot niets te vertellen.
Goed, laten we daar kritisch en inhoudelijk naar kijken, hoeveel van die landen heeft überhaupt wat te zeggen op internationaal gebied, meer dan 5?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een groep van 57 landen is het. Via Organisation of Islamic Cooperation zie: https://en.wikipedia.org/(...)d_the_United_Nations
Volgens mij hebben ze nu een niet bindende resolutie al laten aan nemen (2007 of 2008). Maar die pag op wiki is niet bijgewerkt, speelde ergens in maart of april dit jaar dat ze voor een bindende resolutie zouden gaan. Kan het alleen niet echt vinden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Goed, laten we daar kritisch en inhoudelijk naar kijken, hoeveel van die landen heeft überhaupt wat te zeggen op internationaal gebied, meer dan 5?
Oke, je komt met Saudi Arabie als voorbeeld, zodra de VS de stekker trekt uit SA is het ook feitelijk afgelopen met de invloeden van het land, ze hebben zoveel 'invloed' en 'macht' omdat ze een nucleaire macht als onvoorwaardelijke bodyguard hebben, daarom zijn ze ook zo verwaand, dat je met veel geld veel invloed kunt hebben is niets nieuws, ook niet voor de islamitische wereld natuurlijk, zie de FIFA schandaal.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze nu een niet bindende resolutie al laten aan nemen (2007 of 2008). Maar die pag op wiki is niet bijgewerkt, speelde ergens in maart of april dit jaar dat ze voor een bindende resolutie zouden gaan. Kan het alleen niet echt vinden.
Iig heeft S-A het nu net voor mekaar gekregen dat er geen onderzoek wordt gedaan naar de mensenrechten situatie in hun oorlog met Yemen. Vers van de pers, zeg maar.
Dis hoe invloedrijk ze zijn? Geef UK een zak met geld en je wordt vz van the council on human rights kennelijk.
Dat laatste klopt natuurlijk, maar met op het schuldgevoel spelen van westerse mo0gendheden bereik je ook veel. Ik denk dat het moeilijk zal gaan via de VN. Maar via de parlementen in westerse landen valt veel te regelen. En islamofobie staat ook hoog op de kalender van de EU, getuige Timmermans' actieplan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oke, je komt met Saudi Arabie als voorbeeld, zodra de VS de stekker trekt uit SA is het ook feitelijk afgelopen met de invloeden van het land, ze hebben zoveel 'invloed' en 'macht' omdat ze een nucleaire macht als onvoorwaardelijke bodyguard hebben, daarom zijn ze ook zo verwaand, dat je met veel geld veel invloed kunt hebben is niets nieuws, ook niet voor de islamitische wereld natuurlijk, zie de FIFA schandaal.
Als we het over invloed gaan hebben, hebben al de 57 landen van de islamitische coalitie niet eens zoveel macht als een permanente lid van de veiligheidsraad.
Maar dan is het eigenlijk meer een strijd tussen de secularisten en de religieuzen? Nog een paar dagen geleden riskeerde de VS wederom een government shutdown vanwege bezwaren gestoeld op religieuze invloeden, de VN, Amerikaanse politiek en Europese immigratie zijn natuurlijk allemaal verschillende en niet te vergelijken podia, maar de aard van de botsingen zijn dan wel grotendeels hetzelfde, al weet ik dan niet wie ik in dit geval de reactionaire partij moet noemen, de secularisten of de religieuzen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat laatste klopt natuurlijk, maar met op het schuldgevoel spelen van westerse mo0gendheden bereik je ook veel. Ik denk dat het moeilijk zal gaan via de VN. Maar via de parlementen in westerse landen valt veel te regelen. En islamofobie staat ook hoog op de kalender van de EU, getuige Timmermans' actieplan.
Komt bij dat christenen het in feite ook nog altijd een goed plan vinden om godslastering recht overeind verankerd te zien in wetgeving. Vlak de christenen vooral niet uit hè. Er zijn er die de instroom van islamitische vluchtelingen als een zegen ontvangen, omdat dat hun belangen ook verstevigt (denken zij).
Er zijn sociale wetenschappers die er al een voorschot op genomen hebben en zeggen dat de samenleving in toenemende mate desecularisering tegemoet gaat. En ja dan is dat vooruitstrevendheid. Ik denk dat seculariteit, met name in toenemende diversiteit, de enige redding is om niet te vervallen in een hele hoop ellende. Sterker ik wil eerder naar laïciteit gaan, ook in NL. Ik denk dat dat vooruitstrevendheid is.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar dan is het eigenlijk meer een strijd tussen de secularisten en de religieuzen? Nog een paar dagen geleden riskeerde de VS wederom een government shutdown vanwege bezwaren gestoeld op religieuze invloeden, de VN, Amerikaanse politiek en Europese immigratie zijn natuurlijk allemaal verschillende en niet te vergelijken podia, maar de aard van de botsingen zijn dan wel grotendeels hetzelfde, al weet ik dan niet wie ik in dit geval de reactionaire partij moet noemen, de secularisten of de religieuzen.
Ik zou je het boek van mijn oude hoogleraar sociologie Willem Schinkel willen aanranden in deze, biedt wat interessante insights over de secularisering en de reactionaire uitingen van beide kanten rondom het proces van omgaan met secularisatie.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er zijn sociale wetenschappers die er al een voorschot op genomen hebben en zeggen dat de samenleving in toenemende mate desecularisering tegemoet gaat. En ja dan is dat vooruitstrevendheid. Ik denk dat seculariteit, met name in toenemende diversiteit, de enige redding is om niet te vervallen in een hele hoop ellende. Sterker ik wil eerder naar laïciteit gaan, ook in NL. Ik denk dat dat vooruitstrevendheid is.
Okee, ga ik even boekstaven, interessant. Secularisme als exorcisme.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zou je het boek van mijn oude hoogleraar sociologie Willem Schinkel willen aanranden in deze, biedt wat interessante insights over de secularisering en de reactionaire uitingen van beide kanten rondom het proces van omgaan met secularisatie.
Klik
neequote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee, ga ik even boekstaven, interessant. Secularisme als exorcisme.
Meneer is zelf niet toevallig gelovig hè..
op yt is er wel heel een en ander beschikbaar over zijn opvattingen mocht je een beeld willen hebben van zijn persoon.quote:
Ja, plaats maar. Benieuwd, vind deze discussie sws interessant nl. Ik zie islamofobie gewoon ook als een angst voor desecularisering, indachtig dat we nog maar net een aantal decennia geleden als samenleving ahw de priesters en dominees eruit gezet hebben. In die zin althans dat niemand die karikaturen nog serieus neemt, tenzij je zelf christelijk/in de here/conservatief etc. bent.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
op yt is er wel heel een en ander beschikbaar over zijn opvattingen mocht je een beeld willen hebben van zijn persoon.
bij zomergasten sorry nu mobiel kom er nog op terug.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, plaats maar. Benieuwd, vind deze discussie sws interessant nl. Ik zie islamofobie gewoon ook als een angst voor desecularisering, indachtig dat we nog maar net een aantal decennia geleden als samenleving ahw de priesters en dominees eruit gezet hebben. In die zin althans dat niemand die karikaturen nog serieus neemt, tenzij je zelf christelijk/in de here/conservatief etc. bent.
Okee, ga hem zo meteen kijken.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
bij zomergasten sorry nu mobiel kom er nog op terug.
Een boek moet je niet willen aanranden, ik denk bovendien dat het strafbaar is.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zou je het boek van mijn oude hoogleraar sociologie Willem Schinkel willen aanranden in deze, biedt wat interessante insights over de secularisering en de reactionaire uitingen van beide kanten rondom het proces van omgaan met secularisatie.
Klik
hehehehquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een boek moet je niet willen aanranden, ik denk bovendien dat het strafbaar is.
Waarom niet? Ik denk dat daar wel wat mee gaat gebeuren hoor. Wordt geld vrij gemaakt en dan gaan er weer een aantal EU-ambtenaren de boer op, en dan komt er na 2 jaar een rapport dat zegt dat het antisemitisme en de islamofobie is toegenomen in de EU. En dan wordt er nog meer geld vrijgemaakt, en dan gaan nog meer ambtenaren de boer op ad infinitum. En die ambtenaren verdienen allemaal netto 4500 ¤ per maand hè plus expenses.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 19:40 schreef Fir3fly het volgende:
Leuk uitspraakje van Timmermans maar gelukkig gaat er verder niets mee gebeuren.
quote:
De kreet 'islamofobie' is vooral bedoeld om critici de mond te kunnen snoeren. Nu de westerse beschaving na 2000 jaar het christelijke juk heeft afgeworpen zitten we niet te wachten op een andere onderdrukkende ideologie.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, plaats maar. Benieuwd, vind deze discussie sws interessant nl. Ik zie islamofobie gewoon ook als een angst voor desecularisering, indachtig dat we nog maar net een aantal decennia geleden als samenleving ahw de priesters en dominees eruit gezet hebben. In die zin althans dat niemand die karikaturen nog serieus neemt, tenzij je zelf christelijk/in de here/conservatief etc. bent.
Klopt is ook wetgeving dat ontstaan is toen 99% van de bevolking gelovig was. Dat is niet meer, steeds meer mensen in de westerse wereld zijn ongelovig. Zelfs in de VSvA.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 20:51 schreef hb64 het volgende:
[..]
De kreet 'islamofobie' is vooral bedoeld om critici de mond te kunnen snoeren. Nu de westerse beschaving na 2000 jaar het christelijke juk heeft afgeworpen zitten we niet te wachten op een andere onderdrukkende ideologie.
Er is geen enkele reden waarom religieuze meningen meer wettelijke bescherming nodig hebben dan seculiere meningen. Een verbod op lastering van sprookjesfiguren is dan ook hoogst ongewenst.
Geen idee wat Timmerfrans wil bereiken met zijn bescherming van verwerpelijke ideologieen. Nieuwe kiezers werven voor z'n partij? Burgers die voor hun belangen opkomen de mond snoeren?
Prima, ik geef hem 5 minuten.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dus eigenlijk wil Timmermans haat tegengaan. Een nobel streven.
Daarom belangrijk te wijzen op de tegenstrijdigheid in zijn stelling. Christenen hebben hun virulente antisemitisme afgeleerd, weten waartoe dat kan leiden ook. Bovendien er zijn sws steeds minder christenen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 20:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Joden in Europa worden structureel geterroriseerd door agressief moslimvolk en Timmerfrans maakt zich druk over islamofobie.
. . . in het Westen. Antisemitisme leeft ongehinderd door onder christenen uit bijv. Egypte en Syrië.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Christenen hebben hun virulente antisemitisme afgeleerd
Ja, okee, en in Polen zijn er ook nog pockets van antisemitisme... maar we hebben het nu even over de Noordwest-Europese bevolking.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:21 schreef watisdezen het volgende:
[..]
. . . in het Westen. Antisemitisme leeft ongehinderd door onder christenen uit bijv. Egypte en Syrië.
Ja, ons bindt de dystopie van de islam dan? Mooie TT iig.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
bij zomergasten sorry nu mobiel kom er nog op terug.
TT?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 22:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ons bindt de dystopie van de islam dan? Mooie TT iig.
PS
Zit aan 4, maar idd is hij dus een sociale wetenschapper die oproept tot desecularisering, want 1 miljoen moslims in de samenleving?
Zijn term, zou je een mooi topic over kunnen maken, en 'de dystopie van de islam' is dan een mooeie topic titel.quote:
Heb alleen een stukje verder gekeken zomergasten, en later heeft-ie het (ogv feit dat-ie vroeger dus enorm gepest was) vooral over inclusion en exclusion in zijn werk hè.quote:Meer tot het herdefiniëren van bepaalde definities en associaties, hij roept niet zo zeer op voor een desecularisering, maar eerder de Nederland van anno 2000 realistischer in kaart te brengen.
Daar zit wat in. Sinds de moslims zich roeren in Nederland krijgen de christenen ook steeds meer een bek.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |