abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156526436
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Je vergeet daarbij wel dat de haat zich richt op joden, niet op Joden.
De definitie van antisemitisme is dacht ik juist dat het zich specifiek richt op het volk, niet op de religie zelf. Semieten zijn dan ook afstammelingen van de Semitische volkeren, en omdat in het Europa van voor de oorlog, men alleen in aanraking kwam met Semieten in de vorm van Joden en geen andere Semitische volkeren, werd antisemitisme synoniem voor haat tegen Joden.
pi_156526458
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, en bij moslimhaat gaat het om haat tegen de moslim, ongeacht wat die moslim zegt of doet. Overigens ga je over van jood op Jood. Dat zijn twee verschillende dingen.
Gaat om de vergelijking wat gebeurt er als een Jood overgaat tot islam. Iemand met moslimhaat zal hem dan niet haten zeg je. Dat betwijfel ik dus. Iemand met Jodenhaat zal hem blijven haten.
quote:
[..]

Jij bent degene die hier aan het discussiëren is, dus het draait wel degelijk (mede) om jou. :o
In OP probeer ik er vanuit een theoretische benadering er slechts op te wijzen dat er tegenstrijdigheden zitten in het actieplan van Timmermans.
I´m back.
pi_156526460
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:06 schreef Toefjes het volgende:
Goed, ik ga er dus vanuit dat je het boek waar je het steeds over hebt niet hebt gelezen. Anders zou je niet wederom een vraag ontwijken. Beetje jammer joh.
Heb jij het gelezen? Ik heb er genoeg in gelezen om het een walgelijke ideologie te vinden, at kan ik vaststellen op meer dan genoeg Soera's.
pi_156526521
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:08 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Heb jij het gelezen? Ik heb er genoeg in gelezen om het een walgelijke ideologie te vinden, at kan ik vaststellen op meer dan genoeg Soera's.
Nee, ik heb het niet gelezen, en ik ga er dus ook geen vooroordelen over brallen op een internetforum, en beweren dat ik er alles over weet, om zodoende haatdragende boodschappen de wereld in te kunnen helpen.

Feit is dus dat we 1 Dode in NL hebben uit naam van de islam. Ik hou het graag bij de feiten en niet bij de angsten en spookbeelden van ieder individu.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 18:12:23 #80
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156526528
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:06 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

De definitie van antisemitisme is dacht ik juist dat het zich specifiek richt op het volk, niet op de religie zelf. Semieten zijn dan ook afstammelingen van de Semitische volkeren, en omdat in het Europa van voor de oorlog, men alleen in aanraking kwam met Semieten in de vorm van Joden en geen andere Semitische volkeren, werd antisemitisme synoniem voor haat tegen Joden.
Hoe dan ook ben je aan het praten over rare rassendingen, en dat is helemaal niet waaraan moslims een hekel zouden hebben.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 18:15:16 #81
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156526578
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gaat om de vergelijking wat gebeurt er als een Jood overgaat tot islam. Iemand met moslimhaat zal hem dan niet haten zeg je. Dat betwijfel ik dus. Iemand met Jodenhaat zal hem blijven haten.
Iemand met Jodenhaat wel, maar de moslims hebben volgens de verhaaltjes geen Jodenhaat, maar jodenhaat.
quote:
[..]

In OP probeer ik er vanuit een theoretische benadering er slechts op te wijzen dat er tegenstrijdigheden zitten in het actieplan van Timmermans.
Ja, en ik wijs je erop dat je punten niet kloppen. Er is geen rationele reden waarom joden wel beschermd zouden moeten worden tegen haat om hun religie, en moslims niet. Haat is haat, en de rationalisaties die je aandraagt ('maar zij hebben rare ideeën!') gelden voor beide partijen.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 18:15:58 #82
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156526595
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:12 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nee, ik heb het niet gelezen, en ik ga er dus ook geen vooroordelen over brallen op een internetforum, en beweren dat ik er alles over weet, om zodoende haatdragende boodschappen de wereld in te kunnen helpen.

Feit is dus dat we 1 Dode in NL hebben uit naam van de islam. Ik hou het graag bij de feiten en niet bij de angsten en spookbeelden van ieder individu.
Maak je geen zorgen, HKP heeft dat ook nooit gelezen. Dingen waar hij het mee oneens is, negeert hij simpelweg.
pi_156526619
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:12 schreef Toefjes het volgende:
Nee, ik heb het niet gelezen, en ik ga er dus ook geen vooroordelen over brallen op een internetforum, en beweren dat ik er alles over weet, om zodoende haatdragende vooroordelen de wereld in te kunnen helpen.

Ah, dus je hebt 0,0 recht van spreken. Je verdedigt een ideologie waarvan je niet de negatieve factoren wilt weten. Hoe kan je dan uberhaupt er iets zinnigs over zeggen als je je verschuild achter ik heb het niet gelezen?
Wil je zie de haatdragende verzen zien? Die kun je zo vinden hoor.
Een kleine selectie

quote:
2:7.
God straft de ongelovigen
2:8.
Ongelovigen zijn bedriegers en misleiden zichzelf
2:10.
Niet-moslims hebben een ziekte in hun hart. God zal hun straffen!
2:17.
Een ongelovige gelooft niet omdat God hem verblindt
2:39.
Wie niet gelooft zal branden!
2:90.
Wie twijfelt of God wel of niet bestaat wordt gefolterd
2:61
Joden zijn slecht. Ze hebben profeten gedood en niet gedaan wat God wilde.
2:65.
Wie werkt op de sabbath is een verachte aap.
2:85.
Wie de koran maar gedeeltelijk gelooft zal naar de hel gaan.
2:88.
Ongelovigen zijn vervloekt
2:89.
Wie zijn geloof verliest vanwege niet vervulde gebeden wordt vervloekt
2:96.
Joden hebben te veel begeertes en daarom gaan ze naar de hel.
2:98.
God is de vijand van iedereen die niet moslim is
2:99.
Ongelovigen zien geen tekenen van God omdat ze zijn wetten overtreden
2:104.
Ongelovigen worden gestraft
2:114.
Wie het verheerlijken van God tegenwerkt gaat naar de hel
2:120.
Joden en Christenen zijn niet te vertrouwen.
2:121.
Niet-moslims zijn verliezers
2:126.
Niet gelovigen worden door God voor de gek gehouden als ze het even goed hebben, daarna branden ze toch lekker in de hel
2:130.
Alleen dwazen wenden zich van het geloof af want moslims hebben gelijk
2:159.
Iedereen die de tekenen van God niet wil zien wordt vervloekt
2:161.
Ongelovigen worden niet alleen door God , maar ook door de engelen en alle mensen vervloekt
2:162.
Ongelovigen zullen vervloekt blijven, hoe lief en aardig ze ook zijn
2:165.
Iedereen die een voorwerpt aanbidt (dus ook een crucifix, een boeddhabeeld, een televisie, een grote zwarte steen of een amulet) wordt gestraft door God .
2:171.
Ongelovigen zijn doof, stom en blind.
En er is nog heel erg veel meer waar dat vandaan komt.
pi_156526658
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Iemand met Jodenhaat wel, maar de moslims hebben volgens de verhaaltjes geen Jodenhaat, maar jodenhaat.
Okee, wat is het verschil tussen Jodenhaat en jodenhaat dan?
quote:
[..]

Ja, en ik wijs je erop dat je punten niet kloppen. Er is geen rationele reden waarom joden wel beschermd zouden moeten worden tegen haat om hun religie, en moslims niet. Haat is haat, en de rationalisaties die je aandraagt ('maar zij hebben rare ideeën!') gelden voor beide partijen.
Ja, maar Joden worden toch ook gehaat als ze geen religie hebben.... 8)7 .
Dat is het hele eiereneten. Wat men bij moslims haat in moslimhaat is de standpunten van de islam en waartoe dit leidt.
Bij Jodenhaat/antisemitisme haat men gewoon de Jood ongeacht wat hij vindt of niet, gelooft of niet etc.
I´m back.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 18:19:14 #85
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_156526663
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 17:02 schreef Mani89 het volgende:
"Islamofobie". :')
Inderdaad. Alsof mensen bang zijn voor de islam. :')

De normen en waarden van die groep botsen gewoon dermate dat het nooit goed gaat functioneren in een westerse samenleving.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_156526679
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:17 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ah, dus je hebt 0,0 recht van spreken. Je verdedigt een ideologie waarvan je niet de negatieve factoren wilt weten. Hoe kan je dan uberhaupt er iets zinnigs over zeggen als je je verschuild achter ik heb het niet gelezen?
Wil je zie de haatdragende verzen zien? Die kun je zo vinden hoor.
Een kleine selectie

[..]

En er is nog heel erg veel meer waar dat vandaan komt.
Waarom is er dan nog maar 1 keer een ongelovige hier vermoord door een moslim, en leven we allemaal in vrede? Er is niet eens een geval bekend van een vergiftigde Tukse pizza die een buikgriep heeft veroorzaakt.

Waarom vermoorden ze daarentegen in verre landen weinig ongelovigen, maar vooral mede moslims?
pi_156526708
Omdat in verre landen weinig ongelovigen zitten. En als ze er al zijn is het vrij onverstandig om dat te uiten.
Conscience do cost.
pi_156526735
Dus ze moeten ongelovigen ombrengen, maar ze doen het niet. Nou, ik ben niet bang geworden van de heren experts hier.
pi_156526765
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:23 schreef Toefjes het volgende:
Dus ze moeten ongelovigen ombrengen, maar ze doen het niet. Nou, ik ben niet bang geworden van de heren experts hier.
Oh, dat weet ik allemaal niet. Ik reageerde puur op jouw (retorische?) vraag.
Conscience do cost.
pi_156526787
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 17:00 schreef Childofthe90s het volgende:
Een goede portie islamofobie is gezond ^O^
Dat is een kwestie van gezond verstand.
pi_156526877
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:19 schreef Toefjes het volgende:
Waarom is er dan nog maar 1 keer een ongelovige hier vermoord door een moslim, en leven we allemaal in vrede?
Theo was niet de enige hoor. Enkel de bekendste. Maar dat antwoord had ik je al gegeven, lees eens
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 17:57 schreef HongKongPhoey het volgende:
De reden is simpel, men komt er nu nog niet mee weg, men heeft nog geen overmacht, wacht maar af hoe het gaat als er genoeg Moslims zijn in Nederland om een enorme Moslim partij op te richten, dan ga je pas zien waar dat soort ideologie voor staat. Islam is daar ook helder over. vestig je gerust in andere landen, maar werk niet mee aan de democratie, je mag alleen de democratie gebruiken om te werken naar sharia toe
wat minder selectief.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:19 schreef Toefjes het volgende:
Waarom vermoorden ze daarentegen in verre landen weinig ongelovigen, maar vooral mede moslims?
Omdat er amper niet Moslims wonen daar? En de enkele Yazidi of Christen die daar leefde is inmiddels al gevangen, onthoofd of weggevlucht. Leef je onder een steen ofzo? En de Moslims die er vermoord worden leven de Koran niet strikt genoeg na, en zijn daardoor net zo slecht Moslim als jij en ik.
pi_156526972
Wat dacht je gewoon van geen religie? Opgelost, slotje. :)
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 18:33:58 #93
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_156526996
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:32 schreef Rezania het volgende:
Noord-Koreaans model.
pi_156527008
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:33 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Noord-Koreaans model.
Grote Leider vereren is ook religie.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156527032
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:32 schreef Rezania het volgende:
Dan vindt men wel wat anders om zich bij te voegen. Een voetbalclub, politiek, een niet religieuze ideologie, etc. Het enige voordeel is dat men zich niet meer kan verschuilen achter een verzonnen opperwezen, dat zou wel een kleine vooruitgang zijn.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 18:38:41 #96
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156527102
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Okee, wat is het verschil tussen Jodenhaat en jodenhaat dan?
De joden zijn een religieuze groep (religies en hun volgelingen worden zonder hoofdletter geschreven), de Joden zijn een etnische groep (etnische groepen worden met hoofdletter geschreven).
quote:
[..]

Ja, maar Joden worden toch ook gehaat als ze geen religie hebben.... 8)7 .
Dat is het hele eiereneten. Wat men bij moslims haat in moslimhaat is de standpunten van de islam en waartoe dit leidt.
Bij Jodenhaat/antisemitisme haat men gewoon de Jood ongeacht wat hij vindt of niet, gelooft of niet etc.
Bij Jodenhaat wel, bij jodenhaat niet. En moslims doen aan jodenhaat: ze haten dat iemand de verkeerde religie heeft, niet de verkeerde cultuur (of genen).
pi_156527266
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Bij Jodenhaat wel, bij jodenhaat niet. En moslims doen aan jodenhaat: ze haten dat iemand de verkeerde religie heeft, niet de verkeerde cultuur (of genen).
Behalve de groep die die memo heeft gemist, dan.
Conscience do cost.
pi_156527346
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De joden zijn een religieuze groep (religies en hun volgelingen worden zonder hoofdletter geschreven), de Joden zijn een etnische groep (etnische groepen worden met hoofdletter geschreven).
Nou ja, niet officieel, maar de antisemiet maakt dat verschil niet.
quote:
[..]

Ze hebben de uit het christelijke antisemitisme voortgekomen jodenhaat overgenomen door ontstaan Israël.
I´m back.
pi_156527441
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 17:24 schreef FL_Freak het volgende:
En wanneer wordt er iets gedaan aan de Christenfobie?
En wanneer komt er een hoek 'gegarandeerd niet halal' in de supermarkt?
pi_156527484
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:52 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En wanneer komt er een hoek 'gegarandeerd niet halal' in de supermarkt?
Aan de andere kant als we alles halal maken, hebben we geen gezeur meer hè. Het is alleen een gebedje roepen. Kun je de boel nog mee neppen ook, want je kunt certificaatjes kopen, geloof ik, weten de moslims veel.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')