Ja hardnekkig, dat is het goede woord.quote:Op woensdag 30 september 2015 17:22 schreef pinquit het volgende:
Nee hoor, geen Joe
En mijn godje wat zijn jouw collegas/jouw werk verschrikkelijk hardnekkig zeg. Bleh
Gewoon voor 5 oktober bevallen!quote:Op woensdag 30 september 2015 17:39 schreef pinquit het volgende:
http://www.gorinchem.nl/inwoners/wegwerkzaamheden_43106/
Godallemachtig mensen, het ziekenhuis ligt aan die wegHOE dan?! Ik kan in deze toestand ook geen alternatieve route bedenken
Ik weet het ook niet. Ik twijfel tussen loempia's in de oven gooien (quote:Op woensdag 30 september 2015 17:27 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja hardnekkig, dat is het goede woord.
Wat eten we vandaag meisjes? Heb nog broccoli liggen. Echt zo geen zin in
Of na de 16dequote:Op woensdag 30 september 2015 17:41 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Gewoon voor 5 oktober bevallen!
Jij hebt heel dat ziekenhuis toch nie nodig joh dus boeiend.quote:Op woensdag 30 september 2015 17:39 schreef pinquit het volgende:
http://www.gorinchem.nl/inwoners/wegwerkzaamheden_43106/
Godallemachtig mensen, het ziekenhuis ligt aan die wegHOE dan?! Ik kan in deze toestand ook geen alternatieve route bedenken
Wilde net zeggen idd: ik blijf gewoon lekker thuisquote:Op woensdag 30 september 2015 18:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jij hebt heel dat ziekenhuis toch nie nodig joh dus boeiend.
en als het echtecht nodig is weet je vk of de ambu wel hoe en wat![]()
Als je twijfelt of een vraag hebt, gewoon even bellen.quote:Op woensdag 30 september 2015 19:30 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb kramp in mijn buik, ineens. Doet echt zeer. Weet iemand wanneer je daar voor moet bellen?
'T is geen komende en gaande kramp, t houdt nu al een half uur continue aan.
Hier ook! Ik ben net pas thuis en alleen en heb nu vakantie dus dan mag het vind ikquote:
Geen idee, kunnen het je darmen zijn of heb je ook een harde buik?quote:Op woensdag 30 september 2015 19:30 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb kramp in mijn buik, ineens. Doet echt zeer. Weet iemand wanneer je daar voor moet bellen?
Gewoon bellen en vragen wanneer je weer mag bellen.quote:Op woensdag 30 september 2015 19:30 schreef silliegirl het volgende:
Hmm ik zou gokken van wel maar weet het eigk ook niet. Supermarkt niet open tot 21u bij jullie?quote:Op woensdag 30 september 2015 20:06 schreef Myrr het volgende:
[..]
Gewoon bellen en vragen wanneer je weer mag bellen.
Verkopen ze trouwens Rennies op een tankstation?
quote:Op woensdag 30 september 2015 21:25 schreef mignonne het volgende:
en ik ga een bammetje pindakaas met jam maken nu omdat k daar heul veel zin in heb
Andere tijdzone! Ik heb net mn tweede ontbijt op 😏quote:Op woensdag 30 september 2015 21:25 schreef mignonne het volgende:
heb je nog niet gegeten dodoria?of zit je in een andere tijdzone ergens?
Enneh... niet invullen voor een ander heik doe het ook te vaak dat ik zelf al invul dat de ander wel zus of zo zal denken. Niet fijn, meestal klopt het niet ook.
Ah vandaarquote:Op woensdag 30 september 2015 22:35 schreef dodoria het volgende:
[..]
Andere tijdzone! Ik heb net mn tweede ontbijt op 😏
En je hebt ook gelijk... Misschien valt t allemaal wel mee.
Ghehe ja je lijf denkt nu hoeraaaaaa ik mag wee...*plof*quote:Op woensdag 30 september 2015 22:43 schreef Kiwisoep het volgende:
Puntje overgebleven pizza hier!
Even een stomme vraag na de opmerking hierboven. Maar tweede of meerdere keren mama's?! Hoort het dat ik nu al echt duidelijk vormen aan ga nemen? Oke, darmen en zo. Maar dit gaat me niet eens lukken om dit nog een maand geheim te houden...
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 01:23 schreef pinquit het volgende:
Hai. Ik was krampen aan het timen en toen was er ineens vruchtwater![]()
Jooee!
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 01:23 schreef pinquit het volgende:
Jooee!
Zeg hooooo eens even! Wat denk jij 1 oktober hoppa gaan met die banaan?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 04:08 schreef pinquit het volgende:
Nog niet veel soeps, wat flinke weeën nu, maar ze duren niet zo lang. Allemaal makkelijk weg te zuchten
Ooooooooooooooh!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 01:23 schreef pinquit het volgende:
Jooee!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:07 schreef pinquit het volgende:
Alex is geborenom kwart voor 9 vanmorgen, wat een werk was dat! Maar oh zo voldaan en extreem gelukkig
![]()
Hij weegt 2750 gram, zo kleinben k helemaal niet gewend joh
Of jij moet nu ook gauw!!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:29 schreef Estrys het volgende:
ZEG, dat zijn geen afspraken heMet je datumtweeling
![]()
Maar hij is er![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd!
Jaaaaa gefeliciteerd!!!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:07 schreef pinquit het volgende:
Alex is geborenom kwart voor 9 vanmorgen, wat een werk was dat! Maar oh zo voldaan en extreem gelukkig
![]()
Mwhehe herkenbaar xDquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:55 schreef LadyBlack het volgende:
Nou poe hee, kraamzorg geregeld, de boel doorgegeven aan de zorgverzekeraar..... Dit soort dingen zat ik de vorige keer echt bovenop, en nu dacht ik ineens: Ohja!!!
Jaaaaaa! Van harte met jullie zoon en broertje! Ontzettend leuke naamquote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:07 schreef pinquit het volgende:
![]()
Fuuuuuhhhhhhccccckkkkkkk.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:55 schreef LadyBlack het volgende:
Nou poe hee, kraamzorg geregeld, de boel doorgegeven aan de zorgverzekeraar..... Dit soort dingen zat ik de vorige keer echt bovenop, en nu dacht ik ineens: Ohja!!!
Pinq! Gefeliciteerd met de kleine manquote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:36 schreef Sara82 het volgende:
Lijkt me verstandig ono, al is het maar om heel duidelijk aan te geven wat je een onplezierig idee vindt. Dat is voor alle partijen juist hartstikke fijn, lijkt me.
Hoest met de buikkramp, Sillie?
Mijn huis is een chaos. Ivm bed-op-klossen-wieg-er-naast zijn we verhuisd naar een andere slaapkamer. En nu staat de zooi uit die kamer randomly door het huis geplaatst. Echt supergezellig. Moet mezelf nu langs boekenkasten wurmen en over kamerplanten springen om de volgebouwde bank te bereiken. Maar hey, de slaapkamer is af.
Dat je zwanger bent en wanneer je moet bevallen. Sturen ze een kraampakketjequote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:37 schreef Sara82 het volgende:
Ehm... Wat moet je dan doorgeven aan de zorgverzekeraar? Die krijgen toch otomotatiesj de rekening van de kraamzorg? Toch?
Wauwquote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:48 schreef pinquit het volgende:
Oh mensen wat een liefde![]()
Even kijken of dit lukt qua foto, linkje van instagram
https://instagram.com/p/8Ssa7xFTHM/
Hier wordt het kraampakket niet vergoed door mijn verzekeringquote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:08 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat je zwanger bent en wanneer je moet bevallen. Sturen ze een kraampakketje
Woon je in de buurt bloes? Ik heb bijna mijn complete pakket nog over ivm keizersnede in het zkh en 4 dagen verblijf aldaar. Je mag het zo hebben!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:12 schreef bloes85 het volgende:
[..]
Hier wordt het kraampakket niet vergoed door mijn verzekering
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:41 schreef Malteser het volgende:
[..]
Woon je in de buurt bloes? Ik heb bijna mijn complete pakket nog over ivm keizersnede in het zkh en 4 dagen verblijf aldaar. Je mag het zo hebben!Wat een superlief aanbod, maar mijn man, zo ijverig als hij is op het moment, heeft al een kraampakket gekocht ergensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ooooeeeh Pinq! Wat een mooi prulleke!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:48 schreef pinquit het volgende:
Oh mensen wat een liefde![]()
Even kijken of dit lukt qua foto, linkje van instagram
https://instagram.com/p/8Ssa7xFTHM/
quote:
Jawel, maar dan gaat er nog meer tijd van m'n lessen af want die zit op een rotplek in het gebouw. Dus ik ga vragen om de hele dag in 1 lokaal geroosterd te worden.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 22:01 schreef gestreeptestoel het volgende:
Razz, hebben jullie geen lift?
Pinq, mooie foto!
Oh nee dat schiet nog niet op als je eerst naar de andere kant vh gebouw moet lopen neequote:Op donderdag 1 oktober 2015 22:20 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Jawel, maar dan gaat er nog meer tijd van m'n lessen af want die zit op een rotplek in het gebouw. Dus ik ga vragen om de hele dag in 1 lokaal geroosterd te worden.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 07:21 schreef Estrys het volgende:
Mooie mijlpaal Cassandra
38 weken vandaag! Ik mis mijn datum mattie![]()
Gefeliciteerd! Wat leuk!quote:
Das altijd handig natuurlijk, daar komen ze t eerstquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 07:51 schreef Limone het volgende:
Oh Pinq, wat klinkt dat heerlijk! En wat een prachtig mannetje is het! Meerrrrrr foto's! (of moet ik je daarvoor volgen op instagram? Doe ik zo, hoor!)
JA, wow, dat echtquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 07:55 schreef mignonne het volgende:
hahahaha döner aan je tepel![]()
![]()
oh pinq wat heerlijk, hij is er gewoon ♡♡
Nee! Mijn laatste werkdag was gisteren!quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 08:56 schreef Bloesem. het volgende:
Hier ook zere vingers sillie, en tintelende handen. Komt volgens mij door 't vocht en door de verweking. Is vandaag nou trouwens je laatste werkdag voor verlof? succes
CassandraWat een mijlpaal! Goed gedaan man
Estrys ook gefeliciteerd!
Dat had ik... normaal gesproken mag de baby binnen 24 uur nog uit zichzelf komen, en als ie er na 72 uur nog niet is word je ingeleid. Dat had ik dus.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:03 schreef Estrys het volgende:
90 % begint dus met weeënglas kan ook halfvol zijn
![]()
De gebroken vliezen voelde bij mij onderin als de befaamde 'knak'.
Wat gaan ze doen als je wel weet dat de vliezen gebroken zijn en de weeën bijvoorbeeld 8 uur op zich laten wachten? Gaan ze hem dan halen?
En seks. Vergeet seks niet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:19 schreef Cassandra87 het volgende:
Daar heb ik geen idee van, maandag even voorleggen. Ik heb nog maar een redelijke pocket (4,5 cm) en die zit boven t hoofdje dus ik hoop dat droogliggen minimaal Is omdat hij al volledig ingedaald Is. Maar ik vind het sowieso een naar idee dat er zo weinig over Is. Omdat ze t nu al over inleiden hebben denk ik dat ze bij twijfel sowieso de weeën gaan opwekken indien mijn vliezen breken.
Ik ga er gewoon vanuit dat ik bij de 90% hoor die eerst weeën krijgen. En deze week veel ananas en pannekoeken om de bevalling op te wekken?
ik moet er niet aan denkenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:38 schreef silliegirl het volgende:
[..]
En seks. Vergeet seks niet.![]()
Mijn vriend heeft van de week ergens gelezen dat seks de bevalling kan opwekken. Nu vraagt 'ie dus steeds "is de baby al wel af genoeg? Anders moeten we maar even geen seks meer hebben hoor!".![]()
Vorige week was meneer er nog van overtuigd dat seks blijven hebben me zou voorbereiden op de bevalling en nu dit weer.![]()
![]()
Kun je hem overtuigen met het feit dat het voor baby's veruit het beste is dat ze tot minimaal 39 weken blijven zitten? uiteraard uitgezonderd als er iets anders aan de hand is waardoor baby beter af is buiten de buik dan binnen; en ook uiteraard heb je dat niet altijd zelf in de hand. Disclaimer++++quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:38 schreef silliegirl het volgende:
[..]
En seks. Vergeet seks niet.![]()
Mijn vriend heeft van de week ergens gelezen dat seks de bevalling kan opwekken. Nu vraagt 'ie dus steeds "is de baby al wel af genoeg? Anders moeten we maar even geen seks meer hebben hoor!".![]()
Vorige week was meneer er nog van overtuigd dat seks blijven hebben me zou voorbereiden op de bevalling en nu dit weer.![]()
![]()
t ging wel maar mijn vent Is een beetje aan de grote kant en ik een beetje aan de kleine kant. Nu ik zo'n last van heup en bekken heb kan ik moeilijk ontspannen. Dus nou moet ik er helemaal niet meer aan denken, helaas.. Mis t wel hoorquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:50 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hier wisselend. Soms wel zin, maar inmiddels vaker niet dan wel.
Jaquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
Kun je hem overtuigen met het feit dat het voor baby's veruit het beste is dat ze tot minimaal 39 weken blijven zitten? uiteraard uitgezonderd als er iets anders aan de hand is waardoor baby beter af is buiten de buik dan binnen; en ook uiteraard heb je dat niet altijd zelf in de hand. Disclaimer++++![]()
Ghehequote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:56 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja. En dat weet 'ie, maar ja, als ik nu dus wél zin heb, maakt hij zich zorgen over wat met de baby als de bevalling op gang komt.
Ik moet 'm er alleen nog van overtuigen dat dat seks verhaal pas op gaat als de baby er al klaar
voor is, niet nu al
Kan ik me voorstellen dan. 'T moet wel leuk blijven.. En als je niet echt ontspant is dat lastiger.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:52 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
t ging wel maar mijn vent Is een beetje aan de grote kant en ik een beetje aan de kleine kant. Nu ik zo'n last van heup en bekken heb kan ik moeilijk ontspannen. Dus nou moet ik er helemaal niet meer aan denken, helaas.. Mis t wel hoor
ik moet echt denken aan die film, knocked up, daar zit ook zo'n scčne inquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:01 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen dan. 'T moet wel leuk blijven.. En als je niet echt ontspant is dat lastiger.
Hier is het meer oncomfortabel in de zin dat mijn buik in de weg zit en dat ik het bizar vind als de baby ineens gaat bewegen en doen. Dan is mijn libido snel weer 0, zeg maar.
Dat was al wel bekend toch?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 15:08 schreef SaskiaR het volgende:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)jdens-bevalling.html
Interessant: vaker naar het ziekenhuis om te bevallen leidt tot meer medischee ingrepen en dat leidt tot meer complicaties...
en leidt niet tot betere uitkomstenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 15:08 schreef SaskiaR het volgende:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)jdens-bevalling.html
Interessant: vaker naar het ziekenhuis om te bevallen leidt tot meer medischee ingrepen en dat leidt tot meer complicaties...
quote:De afgelopen vijftien jaar is het aantal zwangere vrouwen dat in Nederland naar het ziekenhuis is verwezen tijdens de bevalling gestegen. Dit leidde tot een toename aan medische ingrepen, zoals bijstimulatie van de weeën, of een keizersnede. Deze verschuiving resulteerde in meer complicaties bij de zwangere vrouw, maar niet in gezondheidswinst voor het kind, noch in een verlaging van de babysterfte in Nederland. Tot deze conclusies komt gezondheidswetenschapper Pien Offerhaus van het Radboudumc in haar onderzoek waar zij op 5 oktober op promoveert.
Klopt. Het laagdrempeliger aanwezig zijn van dingen als pijnstilling en medische toetsers en bellen zorgt er ook voor dta deze eerder gebruikt worden.quote:
Ik zou bang zijn dat de buren alles zouden horenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 15:52 schreef JantinaGr het volgende:
Lijkt mij heerlijk, als het kan, om thuis te bevallen. Lekker je eigen omgeving.
Het laatste waar ik mij druk om zou maken, de buren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 15:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik zou bang zijn dat de buren alles zouden horen.
Overigens had ik het mogelijk niet naverteld kunnen hebben als we thuis waren gebleven, en een volgende keer heb ik daarom keuze meer (maar daar gaan we het tzt nog wel eens over hebben).
20 minuten zonder verkeer. Met gillende sirenes misschien snellerquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 16:09 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Het laatste waar ik mij druk om zou maken, de buren.
Is het ziekenhuis ver weg voor jou?
Hihi mijn lief vroeg vorige week of we in wk 37 een kaartje in de bus van de buren moesten doen om ze te waarschuwenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 16:09 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Het laatste waar ik mij druk om zou maken, de buren.
Is het ziekenhuis ver weg voor jou?
Goed gedaan Bloesem! Minder stress nu en des te meer tijd voor je baby straks!quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 16:23 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Hihi mijn lief vroeg vorige week of we in wk 37 een kaartje in de bus van de buren moesten doen om ze te waarschuwen![]()
Ego-stukje: ik zit op de bank met een onwijs vaag gevoel, want ik heb net met de decaan besloten mijn studiejaar in tweeën te delen. Ik denk dat ik vanavond keihard ga huilen van opluchting (ik zag zo op tegen het tweede en derde blok en tegen de stage volgend jaar september) In mijn hoofd werd 't groter en groter en was 't allang niet meer te doen en nu gaat dat gewoon een soort van wegEn er is een fonds op school voor zwangere moeders wat 4 maanden prestatiebeurs opvangt als de prestatiebeurs stopt. Pfoei. Ik kan gewoon rustiger aan gaan doen nu
Zo gek..
Ik krijg opgetrokken wenkbrauwen als ik zeg dat de verloskundige echt niet met mij naar het ziekenhuis durft te rijdenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 15:51 schreef Sicilia het volgende:
Ik krijg ook altijd opgetrokken wenkbrauwen als ik zeg dat ik graag thuis wil bevallen en al twee keer eerder thuis bevallen ben.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:05 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik kreeg net een leuk telefoontje! Mijn moeder werkt bij voor de gemeente waar onze baby geboren zal worden. Ik had al een keer grappend gezegd dat zij dan de geboorteaangifte moet afhandelen, maar dat kon niet zei ze toen, is niet haar taak.
Maar nu had ze het toch overlegd met haar manager, die meteen riep "natuurlijk ga jij dat zelf doen!"![]()
Dus, na de geboorte wordt mini ingeschreven in de burgerlijke stand door zijn oma!![]()
mwhehehequote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:16 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik krijg opgetrokken wenkbrauwen als ik zeg dat de verloskundige echt niet met mij naar het ziekenhuis durft te rijden
Ik herinner me wel dat ik zeker de eerste weken kramperige-pijntjes in mn buik en rug had. Zolang de pijn niet extreem is en je geen bloed verliest zou ik me niet druk maken hoor Fien!quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:40 schreef Fien10 het volgende:
Ik heb even niet bijgelezen want ik ben de hele dag al aan het werk en ik moet nog tot 9 uur vanavond, maar ik heb dus sinds vanmiddag een zeurend gevoel in helemaal onderin m'n buik bij m'n liezen. Ik ben nu 5 weken. Herkent iemand dit?
Oh zo! Dat moeten we met z'n allen niet willen nee.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 15:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Klopt. Het laagdrempeliger aanwezig zijn van dingen als pijnstilling en medische toetsers en bellen zorgt er ook voor dta deze eerder gebruikt worden.
Clue zit hem er nu meer in dat al het medisch ingrijpen dus niet gezorgd heeft voor lagere babysterfte of betere uitkomsten maar wel voor meer risico's voor moeder. Kortom, we verschuiven richting een Amerikaans model van medicaliseren waar de moedersterfte inmiddels schrikbarend hoog is.
Goedzo dat je daar iig mee aan de slag bent gegaanquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:05 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Oh zo! Dat moeten we met z'n allen niet willen nee.
Mij geeft het wel rust, de gedachte dat ik al daar ben.. Maar wil, wat LB in een post hier vlak voor zegt, wel zo veel mogelijk de regie houden. En overleg. Daarom ook de keuze voor een doula, al ben ik er bijna van overtuigd dat m'n fluxus vooral kwam door oververmoeidheid. Lijf was op. Dat proberen we nu heel anders aan te pakken.
Ik krijg alleen geen rust van de gedachte dat Billlie op tijd opgehaald moet worden enzo. Wat dat betreft zou thuis bevallen weer fijner zijn.
Jep. Heel eng, maar het betekende niets. (Al heb ik dat de eerste weken wel een miljoen keer gecontroleerd op de plee, of course.)quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:40 schreef Fien10 het volgende:
Ik heb even niet bijgelezen want ik ben de hele dag al aan het werk en ik moet nog tot 9 uur vanavond, maar ik heb dus sinds vanmiddag een zeurend gevoel in helemaal onderin m'n buik bij m'n liezen. Ik ben nu 5 weken. Herkent iemand dit?
Jup.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb het niet helemaal gevolgd hier, maar ben jij eigenlijk van plan om thuis bevallen ditkeer Mignonne? /ikbengewoonnieuwsgierig
Waa bij mij echt wel gebeurd denk ik.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 15:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Klopt. Het laagdrempeliger aanwezig zijn van dingen als pijnstilling en medische toetsers en bellen zorgt er ook voor dta deze eerder gebruikt worden.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jup.![]()
Wellicht is dit de laatste keer dat ik beval en ik laat me nu echt geen thuisbevalling door mn neus boren
Dat zie je vaak jaquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:22 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Waa bij mij echt wel gebeurd denk ik.
Toen ik tussen 02.00 en 07.30 met flinke weeën van 3 naar 6 cm was gegaan dacht ik: dit ga ik echt niet trekken, doe mij iets van pijnstilling! In het ziekenhuis had ik dat op dat moment echt gevraagd denk ik. Omdat ik thuis was zou dat betekenen dat ik in de auto moest, naar 't ziekenhuis, daar checks. VK zei: dan ben je een uur verder, en dat is geen leuk uur. Uiteindelijk mocht ik om 08.25 gaan persen
Terwijl je daarmee in begeleiding niet per se veel wint toch? De ervaringen die ik hier in de buurt hoor zijn tenminste dat ze in het ziekenhuis helemaal bijna geen begeleiding meer krijgen, dan komt er nog af en toe een verloskundige binnenlopen, maar die is met meerdere mensen tegelijk bezig. Is misschien ook niet overal zo.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat zie je vaak ja![]()
maar goed, dat onderzoek is geen anti-ziekenhuis en pro-thuis verhaal hoor. Vooral ook een stuk kritiek op hoe de verloskunde tegenwoordig gaat. Nadruk ligt erg veel op grootschaligere praktijken en concentratie van zorg etc en je ziet dat de patiënt/cliënt daar uiteindelijk op inlevert.
Veel vrouwen die pijnstilling vragen bijvoorbeeld hebben niet per se behoefte aan pijnstilling maar vooral ook een stukje begeleiding en ondersteuning. En dat is nu juist waar veel verloskundigen tegenwoordig niet heel veel tijd meer voor hebben. Om er een x aantal uur bij te gaan zitten bijvoorbeeld. Of om tijdens spreekuren een uur uit te trekken om eens goed die bevalling door te spreken enz.
De 'monster'praktijken van 6 of meer vk's leveren echt in op dat stukje van de zorgverlening en dan krijg je dus heel veel overdrachten voor pijnstilling en zulks.
ohnee klopt qua begeleiding win je er niets bij. Maar als je pijn dan weg is snap ik het wel ghehe. Met ondersteuning kun je ook vaak die laatste paar cm's dragelijk maken, heus echt niet voor iedereen. Maar goede ondersteuning en een vertrouwensband kan heel veel doen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:48 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Terwijl je daarmee in begeleiding niet per se veel wint toch? De ervaringen die ik hier in de buurt hoor zijn tenminste dat ze in het ziekenhuis helemaal bijna geen begeleiding meer krijgen, dan komt er nog af en toe een verloskundige binnenlopen, maar die is met meerdere mensen tegelijk bezig. Is misschien ook niet overal zo.
Mijn VK ging om 02.30 (3cm) weg en was erom 05.00 uur weer (5cm) en is niet meer weggegaan. Vond ik ook echt wel een voordeel van thuis. En toen ze kwam en me zag zitten onder de douche (was inmiddels heel veel heftiger geworden) zei ze ook nog 'Och meid, als ik dit had geweten was ik niet meer weggegaan..'.
Ik ben fan van haarVolgende keer weer
Ik wilde ook rust, maar die straalde zij ook uit voor mij, gewoon omdat ik wist dat ze vlakbij wasquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:55 schreef mignonne het volgende:
[..]
ohnee klopt qua begeleiding win je er niets bij. Maar als je pijn dan weg is snap ik het wel ghehe. Met ondersteuning kun je ook vaak die laatste paar cm's dragelijk maken, heus echt niet voor iedereen. Maar goede ondersteuning en een vertrouwensband kan heel veel doen.
Fijn dat je vk je zo kon steunen! Helaas zijn er ook veel vk's die bij 3 cm komen, dan naar een zh of geboortehotel gaan met iemand en vervolgens de mensen alleen laten op de kamer en zelf in de koffiekamer gaan zitten beppen. Das jammer. En nouja goed ook echt niet iedereen heeft het nodig dat er constant een vk in de kamer is hoor, maar goed.
Voor mij hoeft het niet zo weet ik nu, ik wil vooral rust, heel veel rust. magoe
Hahahahaquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 22:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ik wilde ook rust, maar die straalde zij ook uit voor mij, gewoon omdat ik wist dat ze vlakbij wasZe heeft helemaal niet veel gezegd eigenlijk. En ze kon ook een dansje hebben gedaan, ik had het waarschijnlijk niet gezien
Oh jakkes, een kwekker, daar was ik ook niet gelukkig van gewordenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 22:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hahahaha![]()
Vaak merk je het snel genoeg waar mensen behoefte aan hebben![]()
Ik zou het fijn vinden als mijn vk gewoon in een hoekje ging zitten en zulks. Maar de helft van het team vk's van de praktijk waar ik zit is heel erg aanwezig en kwekkerig enzo. Ik hoop gewoon echt weer op een herhaling van bij mn oudste. Laat mij maar zitten in het donker onder een douche and I'll be fine![]()
ik kijk er echt zo naar uit weer he
Ja 't is wel een stuk minder drukquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:05 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Goed gedaan Bloesem! Minder stress nu en des te meer tijd voor je baby straks!
Ik kreeg net een leuk telefoontje! Mijn moeder werkt bij voor de gemeente waar onze baby geboren zal worden. Ik had al een keer grappend gezegd dat zij dan de geboorteaangifte moet afhandelen, maar dat kon niet zei ze toen, is niet haar taak.
Maar nu had ze het toch overlegd met haar manager, die meteen riep "natuurlijk ga jij dat zelf doen!"![]()
Dus, na de geboorte wordt mini ingeschreven in de burgerlijke stand door zijn oma!![]()
Haha ja dat ook ja! Eerste keer bevallen in 2 en een half uur en tweede keer in 1 uur en 4 minuten dus dat ziekenhuis gaan wij waarschijnlijk nooit halenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:16 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik krijg opgetrokken wenkbrauwen als ik zeg dat de verloskundige echt niet met mij naar het ziekenhuis durft te rijden
Ik ben daar serieus bang voorquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 23:04 schreef Sicilia het volgende:
[..]
Haha ja dat ook ja! Eerste keer bevallen in 2 en een half uur en tweede keer in 1 uur en 4 minuten dus dat ziekenhuis gaan wij waarschijnlijk nooit halen
Ik woon in Nieuw-Zeeland. De vk die ik nu heb heeft ook wel een beetje dezelfde insteek als ik, dus dat scheelt gelukkig. Zo veel mogelijk het natuurlijke proces zn gang laten gaan. Actieve houdingen tijdens de bevalling enzo, Dat past wel bij mij.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 08:43 schreef Lamb29 het volgende:
Och wat sneu dodoria! Beterschap...
Jammer dat je ene vk met verlof is. Waar woon je??
Oeh nice!quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:14 schreef Estrys het volgende:
Succes Sicillia. Ik ga never nooit meer bij ouders/schoonouders wonen. Ik vond het een hel.
Gisteravond flink tweedehands ingeslagen voor de twee oudsten. 5 shirts, 4 broeken, 6 truitjes, 1 rokje en 1 paar laarsjes alles samen voor 30 euro. Die komen de winter wel weer door. Nu alleen last van mijn bekken, maar het was het waard. Vandaag rustig aan maar.
Woh jaloers! Hoe kwam je daar terecht?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:19 schreef dodoria het volgende:
[..]
Ik woon in Nieuw-Zeeland. De vk die ik nu heb heeft ook wel een beetje dezelfde insteek als ik, dus dat scheelt gelukkig. Zo veel mogelijk het natuurlijke proces zn gang laten gaan. Actieve houdingen tijdens de bevalling enzo, Dat past wel bij mij.
Van die wiebelknietjes en een bibberlip krijg ik ervanquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:36 schreef mignonne het volgende:
haha ik reageer er echt nét op xD OMG! ik rammel mn kind er zowat uit <3
Kíjk nou! Je kroost <3 <3 <3 Daar word je toch zeker helemaal week van
quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:35 schreef pinquit het volgende:
Twee (of meer) kinderen hebben is zo tof
![]()
[ afbeelding ]
Wat een lieve fotoquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:35 schreef pinquit het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Ja? Dan ga ik er maar eens voor, denk ik! Superlief.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:35 schreef pinquit het volgende:
![]()
Hangt een beetje van de temperatuur af. Bij de eerste was het bij ons -10 dus zijn we pas na 14 dagen naar buiten gegaan. De tweede lag er ook sneeuw maar moest ik de oudste van school gaan halen na een week.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:29 schreef silliegirl het volgende:
Vraag; vanaf wanneer kan je baby mee weg van huis?
Ik snap dat dat per baby scheelt enzo, maar is het onverstandig om je baby binnen x dagen mee te nemen? Los van de kraamweek dan, want dan wil ik wsl zelf nog niks.
Geniet van 't etentje cassandra!
Zodra je baby groeit en zn temperatuur zelf goed op peil houdt mag hij mee naar buiten is het advies.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:29 schreef silliegirl het volgende:
Vraag; vanaf wanneer kan je baby mee weg van huis?
Ik snap dat dat per baby scheelt enzo, maar is het onverstandig om je baby binnen x dagen mee te nemen? Los van de kraamweek dan, want dan wil ik wsl zelf nog niks.
Geniet van 't etentje cassandra!
jezusquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:36 schreef Estrys het volgende:
Ik ken iemand die ging met 10 dagen naar Julianatoren
Lekker met je kraamverbanden in het reuzenrad
Kind heeft nu ook oorbellen. Met net 5 maand. 'Oorbellen net als me grote zus' schrijft ze dan. Je kent het soort.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
jezusje moet er maar zin in hebben zeg...
oh gut ja. Zo'n slag idd. Paasei-haarband figuren.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:46 schreef Estrys het volgende:
[..]
Kind heeft nu ook oorbellen. Met net 5 maand. 'Oorbellen net als me grote zus' schrijft ze dan. Je kent het soort.
Nou ja dat is nog anders dan naar een pretpark. Kom op. Wie doet dat nou? Nou ja zelfde mens die de eerste met vier weken bij een feest in de Babybjorn had hangen en met een passoa in de hand voor de muziekboxen stond te dansen op hele harde muziek.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:50 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh gut ja. Zo'n slag idd. Paasei-haarband figuren.![]()
Ik moet er niet aan denken hoor om zo snel al op pad te gaan. Ik vind het stiekem zelfs best balen dat ik tzt na een week al verplicht elke dag de hort op moet om de dames uit school te halen. Maar da is nie anders.
ja maar jij kunt zelf bepalen wanneer je gaat en waarheen en wat je dan doet enzquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:52 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik vind het heerlijk om naar buiten te gaan... Daar knap ik echt van op. Mini is nu bijna 2 weken...
hahahahahaquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:54 schreef Estrys het volgende:
[..]
Nou ja dat is nog anders dan naar een pretpark. Kom op. Wie doet dat nou? Nou ja zelfde mens die de eerste met vier weken bij een feest in de Babybjorn had hangen en met een passoa in de hand voor de muziekboxen stond te dansen op hele harde muziek.
kudo's voor jouquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 19:02 schreef Estrys het volgende:
Ik moet met twee kinderen heen, waarvan 1 met een eigen agenda en met drie terug, dat lijkt me ook een mooie uitdaging.
Ja, dat snap ik. Was meer een algemene reactie op het naar buiten gaan!quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja maar jij kunt zelf bepalen wanneer je gaat en waarheen en wat je dan doet enzik moet per se op gezette tijden straks ongeacht of kind net ligt te slapen of weet ik het. En dan heen en weer naar school en met 2 hongerige kleuters weer terug
![]()
ah well. Komt wel goed allemaal maar ik zou het ook niet heel erg vinden als B. dat ophalen nog een paar dagen zou kunnen doen ofzo
eens!quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:35 schreef pinquit het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what happens while you are busy making other plans...
quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 20:52 schreef Skoap het volgende:
[..]
eens!Jongens hou op nouSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Wat prachtig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |