Goed gedaan Bloesem! Minder stress nu en des te meer tijd voor je baby straks!quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 16:23 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Hihi mijn lief vroeg vorige week of we in wk 37 een kaartje in de bus van de buren moesten doen om ze te waarschuwen![]()
Ego-stukje: ik zit op de bank met een onwijs vaag gevoel, want ik heb net met de decaan besloten mijn studiejaar in tweeën te delen. Ik denk dat ik vanavond keihard ga huilen van opluchting (ik zag zo op tegen het tweede en derde blok en tegen de stage volgend jaar september) In mijn hoofd werd 't groter en groter en was 't allang niet meer te doen en nu gaat dat gewoon een soort van wegEn er is een fonds op school voor zwangere moeders wat 4 maanden prestatiebeurs opvangt als de prestatiebeurs stopt. Pfoei. Ik kan gewoon rustiger aan gaan doen nu
Zo gek..
Ik krijg opgetrokken wenkbrauwen als ik zeg dat de verloskundige echt niet met mij naar het ziekenhuis durft te rijdenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 15:51 schreef Sicilia het volgende:
Ik krijg ook altijd opgetrokken wenkbrauwen als ik zeg dat ik graag thuis wil bevallen en al twee keer eerder thuis bevallen ben.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:05 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik kreeg net een leuk telefoontje! Mijn moeder werkt bij voor de gemeente waar onze baby geboren zal worden. Ik had al een keer grappend gezegd dat zij dan de geboorteaangifte moet afhandelen, maar dat kon niet zei ze toen, is niet haar taak.
Maar nu had ze het toch overlegd met haar manager, die meteen riep "natuurlijk ga jij dat zelf doen!"![]()
Dus, na de geboorte wordt mini ingeschreven in de burgerlijke stand door zijn oma!![]()
mwhehehequote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:16 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik krijg opgetrokken wenkbrauwen als ik zeg dat de verloskundige echt niet met mij naar het ziekenhuis durft te rijden
Ik herinner me wel dat ik zeker de eerste weken kramperige-pijntjes in mn buik en rug had. Zolang de pijn niet extreem is en je geen bloed verliest zou ik me niet druk maken hoor Fien!quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:40 schreef Fien10 het volgende:
Ik heb even niet bijgelezen want ik ben de hele dag al aan het werk en ik moet nog tot 9 uur vanavond, maar ik heb dus sinds vanmiddag een zeurend gevoel in helemaal onderin m'n buik bij m'n liezen. Ik ben nu 5 weken. Herkent iemand dit?
Oh zo! Dat moeten we met z'n allen niet willen nee.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 15:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Klopt. Het laagdrempeliger aanwezig zijn van dingen als pijnstilling en medische toetsers en bellen zorgt er ook voor dta deze eerder gebruikt worden.
Clue zit hem er nu meer in dat al het medisch ingrijpen dus niet gezorgd heeft voor lagere babysterfte of betere uitkomsten maar wel voor meer risico's voor moeder. Kortom, we verschuiven richting een Amerikaans model van medicaliseren waar de moedersterfte inmiddels schrikbarend hoog is.
Goedzo dat je daar iig mee aan de slag bent gegaanquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:05 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Oh zo! Dat moeten we met z'n allen niet willen nee.
Mij geeft het wel rust, de gedachte dat ik al daar ben.. Maar wil, wat LB in een post hier vlak voor zegt, wel zo veel mogelijk de regie houden. En overleg. Daarom ook de keuze voor een doula, al ben ik er bijna van overtuigd dat m'n fluxus vooral kwam door oververmoeidheid. Lijf was op. Dat proberen we nu heel anders aan te pakken.
Ik krijg alleen geen rust van de gedachte dat Billlie op tijd opgehaald moet worden enzo. Wat dat betreft zou thuis bevallen weer fijner zijn.
Jep. Heel eng, maar het betekende niets. (Al heb ik dat de eerste weken wel een miljoen keer gecontroleerd op de plee, of course.)quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:40 schreef Fien10 het volgende:
Ik heb even niet bijgelezen want ik ben de hele dag al aan het werk en ik moet nog tot 9 uur vanavond, maar ik heb dus sinds vanmiddag een zeurend gevoel in helemaal onderin m'n buik bij m'n liezen. Ik ben nu 5 weken. Herkent iemand dit?
Jup.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb het niet helemaal gevolgd hier, maar ben jij eigenlijk van plan om thuis bevallen ditkeer Mignonne? /ikbengewoonnieuwsgierig
Waa bij mij echt wel gebeurd denk ik.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 15:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Klopt. Het laagdrempeliger aanwezig zijn van dingen als pijnstilling en medische toetsers en bellen zorgt er ook voor dta deze eerder gebruikt worden.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jup.![]()
Wellicht is dit de laatste keer dat ik beval en ik laat me nu echt geen thuisbevalling door mn neus boren
Dat zie je vaak jaquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:22 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Waa bij mij echt wel gebeurd denk ik.
Toen ik tussen 02.00 en 07.30 met flinke weeën van 3 naar 6 cm was gegaan dacht ik: dit ga ik echt niet trekken, doe mij iets van pijnstilling! In het ziekenhuis had ik dat op dat moment echt gevraagd denk ik. Omdat ik thuis was zou dat betekenen dat ik in de auto moest, naar 't ziekenhuis, daar checks. VK zei: dan ben je een uur verder, en dat is geen leuk uur. Uiteindelijk mocht ik om 08.25 gaan persen
Terwijl je daarmee in begeleiding niet per se veel wint toch? De ervaringen die ik hier in de buurt hoor zijn tenminste dat ze in het ziekenhuis helemaal bijna geen begeleiding meer krijgen, dan komt er nog af en toe een verloskundige binnenlopen, maar die is met meerdere mensen tegelijk bezig. Is misschien ook niet overal zo.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat zie je vaak ja![]()
maar goed, dat onderzoek is geen anti-ziekenhuis en pro-thuis verhaal hoor. Vooral ook een stuk kritiek op hoe de verloskunde tegenwoordig gaat. Nadruk ligt erg veel op grootschaligere praktijken en concentratie van zorg etc en je ziet dat de patiënt/cliënt daar uiteindelijk op inlevert.
Veel vrouwen die pijnstilling vragen bijvoorbeeld hebben niet per se behoefte aan pijnstilling maar vooral ook een stukje begeleiding en ondersteuning. En dat is nu juist waar veel verloskundigen tegenwoordig niet heel veel tijd meer voor hebben. Om er een x aantal uur bij te gaan zitten bijvoorbeeld. Of om tijdens spreekuren een uur uit te trekken om eens goed die bevalling door te spreken enz.
De 'monster'praktijken van 6 of meer vk's leveren echt in op dat stukje van de zorgverlening en dan krijg je dus heel veel overdrachten voor pijnstilling en zulks.
ohnee klopt qua begeleiding win je er niets bij. Maar als je pijn dan weg is snap ik het wel ghehe. Met ondersteuning kun je ook vaak die laatste paar cm's dragelijk maken, heus echt niet voor iedereen. Maar goede ondersteuning en een vertrouwensband kan heel veel doen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:48 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Terwijl je daarmee in begeleiding niet per se veel wint toch? De ervaringen die ik hier in de buurt hoor zijn tenminste dat ze in het ziekenhuis helemaal bijna geen begeleiding meer krijgen, dan komt er nog af en toe een verloskundige binnenlopen, maar die is met meerdere mensen tegelijk bezig. Is misschien ook niet overal zo.
Mijn VK ging om 02.30 (3cm) weg en was erom 05.00 uur weer (5cm) en is niet meer weggegaan. Vond ik ook echt wel een voordeel van thuis. En toen ze kwam en me zag zitten onder de douche (was inmiddels heel veel heftiger geworden) zei ze ook nog 'Och meid, als ik dit had geweten was ik niet meer weggegaan..'.
Ik ben fan van haarVolgende keer weer
Ik wilde ook rust, maar die straalde zij ook uit voor mij, gewoon omdat ik wist dat ze vlakbij wasquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:55 schreef mignonne het volgende:
[..]
ohnee klopt qua begeleiding win je er niets bij. Maar als je pijn dan weg is snap ik het wel ghehe. Met ondersteuning kun je ook vaak die laatste paar cm's dragelijk maken, heus echt niet voor iedereen. Maar goede ondersteuning en een vertrouwensband kan heel veel doen.
Fijn dat je vk je zo kon steunen! Helaas zijn er ook veel vk's die bij 3 cm komen, dan naar een zh of geboortehotel gaan met iemand en vervolgens de mensen alleen laten op de kamer en zelf in de koffiekamer gaan zitten beppen. Das jammer. En nouja goed ook echt niet iedereen heeft het nodig dat er constant een vk in de kamer is hoor, maar goed.
Voor mij hoeft het niet zo weet ik nu, ik wil vooral rust, heel veel rust. magoe
Hahahahaquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 22:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ik wilde ook rust, maar die straalde zij ook uit voor mij, gewoon omdat ik wist dat ze vlakbij wasZe heeft helemaal niet veel gezegd eigenlijk. En ze kon ook een dansje hebben gedaan, ik had het waarschijnlijk niet gezien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |