abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156551515
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:23 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Hihi mijn lief vroeg vorige week of we in wk 37 een kaartje in de bus van de buren moesten doen om ze te waarschuwen _O- O+

Ego-stukje: ik zit op de bank met een onwijs vaag gevoel, want ik heb net met de decaan besloten mijn studiejaar in tweeën te delen. Ik denk dat ik vanavond keihard ga huilen van opluchting (ik zag zo op tegen het tweede en derde blok en tegen de stage volgend jaar september) In mijn hoofd werd 't groter en groter en was 't allang niet meer te doen en nu gaat dat gewoon een soort van weg :o En er is een fonds op school voor zwangere moeders wat 4 maanden prestatiebeurs opvangt als de prestatiebeurs stopt. Pfoei. Ik kan gewoon rustiger aan gaan doen nu :o Zo gek..
Goed gedaan Bloesem! Minder stress nu en des te meer tijd voor je baby straks! *O*

Ik kreeg net een leuk telefoontje! Mijn moeder werkt bij voor de gemeente waar onze baby geboren zal worden. Ik had al een keer grappend gezegd dat zij dan de geboorteaangifte moet afhandelen, maar dat kon niet zei ze toen, is niet haar taak.
Maar nu had ze het toch overlegd met haar manager, die meteen riep "natuurlijk ga jij dat zelf doen!" *O*
Dus, na de geboorte wordt mini ingeschreven in de burgerlijke stand door zijn oma! *O*

[ Bericht 16% gewijzigd door silliegirl op 02-10-2015 17:14:03 ]
pi_156551755
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 15:51 schreef Sicilia het volgende:
Ik krijg ook altijd opgetrokken wenkbrauwen als ik zeg dat ik graag thuis wil bevallen en al twee keer eerder thuis bevallen ben.
Ik krijg opgetrokken wenkbrauwen als ik zeg dat de verloskundige echt niet met mij naar het ziekenhuis durft te rijden :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_156551989
Wat fijn Bloesem! Lastige beslissing lijkt me, maar klinkt alsof het eigenlijk niet anders meer kon. Laat die tranen maar lopen, lekker genieten van de nieuwe ruimte in je hoofd voor jezelf en beeb :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 17:05 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik kreeg net een leuk telefoontje! Mijn moeder werkt bij voor de gemeente waar onze baby geboren zal worden. Ik had al een keer grappend gezegd dat zij dan de geboorteaangifte moet afhandelen, maar dat kon niet zei ze toen, is niet haar taak.
Maar nu had ze het toch overlegd met haar manager, die meteen riep "natuurlijk ga jij dat zelf doen!" *O*
Dus, na de geboorte wordt mini ingeschreven in de burgerlijke stand door zijn oma! *O*
O+ Wat bijzonder, leuk zeg!
pi_156552117
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 17:16 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik krijg opgetrokken wenkbrauwen als ik zeg dat de verloskundige echt niet met mij naar het ziekenhuis durft te rijden :P
mwhehehe :D
Ik kan me je vk goed voorstellen :P

En verder tsja ach. Het is zo jammer dat je altijd een eigen keus hebt maar dat je binnen de geboortezorg dan ineens afhankelijk bent van je zorgverlener of die je wel of niet wil begeleiden. Het zou geen strijd moeten zijn zeg maar. Maar goed, dit is wel iets wat ik de komende jaren zie veranderen hoor, gelukkig. Ieder moet doen waar hij/zij zich zelf goed bij voelt ongeacht wat de keuze dan ook is. Maar dan moet er dus wel echt een keuze zijn voor t een of t ander.

Oeh ook wat, wij kregen vandaag een brief binnen dat de straat hier afgezet en opengebroken gaat worden precies rond mijn UD :') hendig...
:)
pi_156552210
Ik heb even niet bijgelezen want ik ben de hele dag al aan het werk en ik moet nog tot 9 uur vanavond, maar ik heb dus sinds vanmiddag een zeurend gevoel in helemaal onderin m'n buik bij m'n liezen. Ik ben nu 5 weken. Herkent iemand dit?
pi_156553224
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 17:40 schreef Fien10 het volgende:
Ik heb even niet bijgelezen want ik ben de hele dag al aan het werk en ik moet nog tot 9 uur vanavond, maar ik heb dus sinds vanmiddag een zeurend gevoel in helemaal onderin m'n buik bij m'n liezen. Ik ben nu 5 weken. Herkent iemand dit?
Ik herinner me wel dat ik zeker de eerste weken kramperige-pijntjes in mn buik en rug had. Zolang de pijn niet extreem is en je geen bloed verliest zou ik me niet druk maken hoor Fien!
pi_156553354
Oprekken van de baarmoeder, banden, the works? Denk ik. Heb ik ook gehad.

Ik voel me raar, had het er net met mijn man over. Alsof je in de wachtkamer zit of zo. De wachtkamer van het leven zei ik heel dramatisch. :') En daar moesten we allebei dan weer heel hard om lachen :D Zo erg is het ook weer niet he :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_156553468
Gehehe 'de wachtkamer van het leven.' :D :')
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 19:28:01 #234
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156554505
Poëtisch Estrys! :D

En Fien, dat had ik dit keer ook heel vroeg ja! Oprekken inderdaad, en als je pijn in je onderbuik voelt bij snel opstaan; dat zijn je banden :Y
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 19:30:00 #235
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156554565
Oh en mij leek thuisbevallen in t huis waar ik nu woon wel ideaal, maar toen hadden vrienden van ons ineens een bevalling die het kindje alleen heeft overleefd omdat ze in het ziekenhuis waren....

Dus mja, voelt toch verstandiger om weer naar t ziekenhuis te gaan. Wel ben ik dit keer gebrander op geen ingrijpen.
pi_156554638
hahaha Estrys :D O+

dat gevoel ken ik wel ja. Het groeien van je bm zorgt daarvoor. Wat LB zegt ook over banden ja. Ik vond het bij de eerste vooral voelen als een soort enorme blauwe plek in mn onderbuik. Alsof iemand je daar gestompt heeft :') Bij de tweede en derde voelde het minder intens, meer als een opkomende menstruatie. Gewoon gevoelig zeg maar.
pi_156557661
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 15:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

Klopt. Het laagdrempeliger aanwezig zijn van dingen als pijnstilling en medische toetsers en bellen zorgt er ook voor dta deze eerder gebruikt worden.

Clue zit hem er nu meer in dat al het medisch ingrijpen dus niet gezorgd heeft voor lagere babysterfte of betere uitkomsten maar wel voor meer risico's voor moeder. Kortom, we verschuiven richting een Amerikaans model van medicaliseren waar de moedersterfte inmiddels schrikbarend hoog is.
Oh zo! Dat moeten we met z'n allen niet willen nee.

Mij geeft het wel rust, de gedachte dat ik al daar ben.. Maar wil, wat LB in een post hier vlak voor zegt, wel zo veel mogelijk de regie houden. En overleg. Daarom ook de keuze voor een doula, al ben ik er bijna van overtuigd dat m'n fluxus vooral kwam door oververmoeidheid. Lijf was op. Dat proberen we nu heel anders aan te pakken.

Ik krijg alleen geen rust van de gedachte dat Billlie op tijd opgehaald moet worden enzo. Wat dat betreft zou thuis bevallen weer fijner zijn.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_156558000
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:05 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Oh zo! Dat moeten we met z'n allen niet willen nee.

Mij geeft het wel rust, de gedachte dat ik al daar ben.. Maar wil, wat LB in een post hier vlak voor zegt, wel zo veel mogelijk de regie houden. En overleg. Daarom ook de keuze voor een doula, al ben ik er bijna van overtuigd dat m'n fluxus vooral kwam door oververmoeidheid. Lijf was op. Dat proberen we nu heel anders aan te pakken.

Ik krijg alleen geen rust van de gedachte dat Billlie op tijd opgehaald moet worden enzo. Wat dat betreft zou thuis bevallen weer fijner zijn.
Goedzo dat je daar iig mee aan de slag bent gegaan :Y zet je wensen idd vooral op papier!

Ik herken je gevoel van oppas voor je andere kind. Bij E. wilde ik ook graag thuis oa om die reden maar ik mocht toen niet, huistechnisch zeg maar. My two cents... zorg voor opvang heel dichtbij en dat je van daaruit verder kunt regelen. Dus een opvang voor Billy die bij wijze van binnen 10 minuten geregeld kan zijn (de buren ofzo) en dat vanaf daar bijvoorbeeld opa en oma hem op kunnen halen. Achteraf gezien hadden wij ook zoiets moeten regelen, nu moesten we ruim 30 min op mn vader wachten en daar werd k echt niet blij van.
pi_156558150
Ik heb het niet helemaal gevolgd hier, maar ben jij eigenlijk van plan om thuis bevallen ditkeer Mignonne? /ikbengewoonnieuwsgierig
pi_156558194
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 17:40 schreef Fien10 het volgende:
Jep. Heel eng, maar het betekende niets. (Al heb ik dat de eerste weken wel een miljoen keer gecontroleerd op de plee, of course.)
pi_156558261
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb het niet helemaal gevolgd hier, maar ben jij eigenlijk van plan om thuis bevallen ditkeer Mignonne? /ikbengewoonnieuwsgierig
Jup. :Y
Wellicht is dit de laatste keer dat ik beval en ik laat me nu echt geen thuisbevalling door mn neus boren :)
pi_156558356
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 15:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

Klopt. Het laagdrempeliger aanwezig zijn van dingen als pijnstilling en medische toetsers en bellen zorgt er ook voor dta deze eerder gebruikt worden.
Waa bij mij echt wel gebeurd denk ik.
Toen ik tussen 02.00 en 07.30 met flinke weeën van 3 naar 6 cm was gegaan dacht ik: dit ga ik echt niet trekken, doe mij iets van pijnstilling! In het ziekenhuis had ik dat op dat moment echt gevraagd denk ik. Omdat ik thuis was zou dat betekenen dat ik in de auto moest, naar 't ziekenhuis, daar checks. VK zei: dan ben je een uur verder, en dat is geen leuk uur. Uiteindelijk mocht ik om 08.25 gaan persen ;)
pi_156558404
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jup. :Y
Wellicht is dit de laatste keer dat ik beval en ik laat me nu echt geen thuisbevalling door mn neus boren :)
:D gelijk heb je. Tof! O+
pi_156558970
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:22 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Waa bij mij echt wel gebeurd denk ik.
Toen ik tussen 02.00 en 07.30 met flinke weeën van 3 naar 6 cm was gegaan dacht ik: dit ga ik echt niet trekken, doe mij iets van pijnstilling! In het ziekenhuis had ik dat op dat moment echt gevraagd denk ik. Omdat ik thuis was zou dat betekenen dat ik in de auto moest, naar 't ziekenhuis, daar checks. VK zei: dan ben je een uur verder, en dat is geen leuk uur. Uiteindelijk mocht ik om 08.25 gaan persen ;)
Dat zie je vaak ja :Y
maar goed, dat onderzoek is geen anti-ziekenhuis en pro-thuis verhaal hoor. Vooral ook een stuk kritiek op hoe de verloskunde tegenwoordig gaat. Nadruk ligt erg veel op grootschaligere praktijken en concentratie van zorg etc en je ziet dat de patiënt/cliënt daar uiteindelijk op inlevert.
Veel vrouwen die pijnstilling vragen bijvoorbeeld hebben niet per se behoefte aan pijnstilling maar vooral ook een stukje begeleiding en ondersteuning. En dat is nu juist waar veel verloskundigen tegenwoordig niet heel veel tijd meer voor hebben. Om er een x aantal uur bij te gaan zitten bijvoorbeeld. Of om tijdens spreekuren een uur uit te trekken om eens goed die bevalling door te spreken enz.
De 'monster'praktijken van 6 of meer vk's leveren echt in op dat stukje van de zorgverlening en dan krijg je dus heel veel overdrachten voor pijnstilling en zulks.
pi_156559430
Bedankt voor jullie reacties. Ik vond het niet eng, ik dacht zelf namelijk ook bandenpijn maar ik vroeg me af of dat al zo vroeg kon. Ik sta voor m'n werk wel de hele dag dus ik dacht dat het misschien ook wel daarmee te maken kon hebben.
pi_156559521
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat zie je vaak ja :Y
maar goed, dat onderzoek is geen anti-ziekenhuis en pro-thuis verhaal hoor. Vooral ook een stuk kritiek op hoe de verloskunde tegenwoordig gaat. Nadruk ligt erg veel op grootschaligere praktijken en concentratie van zorg etc en je ziet dat de patiënt/cliënt daar uiteindelijk op inlevert.
Veel vrouwen die pijnstilling vragen bijvoorbeeld hebben niet per se behoefte aan pijnstilling maar vooral ook een stukje begeleiding en ondersteuning. En dat is nu juist waar veel verloskundigen tegenwoordig niet heel veel tijd meer voor hebben. Om er een x aantal uur bij te gaan zitten bijvoorbeeld. Of om tijdens spreekuren een uur uit te trekken om eens goed die bevalling door te spreken enz.
De 'monster'praktijken van 6 of meer vk's leveren echt in op dat stukje van de zorgverlening en dan krijg je dus heel veel overdrachten voor pijnstilling en zulks.
Terwijl je daarmee in begeleiding niet per se veel wint toch? De ervaringen die ik hier in de buurt hoor zijn tenminste dat ze in het ziekenhuis helemaal bijna geen begeleiding meer krijgen, dan komt er nog af en toe een verloskundige binnenlopen, maar die is met meerdere mensen tegelijk bezig. Is misschien ook niet overal zo.
Mijn VK ging om 02.30 (3cm) weg en was erom 05.00 uur weer (5cm) en is niet meer weggegaan. Vond ik ook echt wel een voordeel van thuis. En toen ze kwam en me zag zitten onder de douche (was inmiddels heel veel heftiger geworden) zei ze ook nog 'Och meid, als ik dit had geweten was ik niet meer weggegaan..'.
Ik ben fan van haar O+ Volgende keer weer :D
pi_156559869
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:48 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Terwijl je daarmee in begeleiding niet per se veel wint toch? De ervaringen die ik hier in de buurt hoor zijn tenminste dat ze in het ziekenhuis helemaal bijna geen begeleiding meer krijgen, dan komt er nog af en toe een verloskundige binnenlopen, maar die is met meerdere mensen tegelijk bezig. Is misschien ook niet overal zo.
Mijn VK ging om 02.30 (3cm) weg en was erom 05.00 uur weer (5cm) en is niet meer weggegaan. Vond ik ook echt wel een voordeel van thuis. En toen ze kwam en me zag zitten onder de douche (was inmiddels heel veel heftiger geworden) zei ze ook nog 'Och meid, als ik dit had geweten was ik niet meer weggegaan..'.
Ik ben fan van haar O+ Volgende keer weer :D
ohnee klopt qua begeleiding win je er niets bij. Maar als je pijn dan weg is snap ik het wel ghehe. Met ondersteuning kun je ook vaak die laatste paar cm's dragelijk maken, heus echt niet voor iedereen. Maar goede ondersteuning en een vertrouwensband kan heel veel doen.

Fijn dat je vk je zo kon steunen! Helaas zijn er ook veel vk's die bij 3 cm komen, dan naar een zh of geboortehotel gaan met iemand en vervolgens de mensen alleen laten op de kamer en zelf in de koffiekamer gaan zitten beppen. Das jammer. En nouja goed ook echt niet iedereen heeft het nodig dat er constant een vk in de kamer is hoor, maar goed.
Voor mij hoeft het niet zo weet ik nu, ik wil vooral rust, heel veel rust. magoe
pi_156560158
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:55 schreef mignonne het volgende:

[..]

ohnee klopt qua begeleiding win je er niets bij. Maar als je pijn dan weg is snap ik het wel ghehe. Met ondersteuning kun je ook vaak die laatste paar cm's dragelijk maken, heus echt niet voor iedereen. Maar goede ondersteuning en een vertrouwensband kan heel veel doen.

Fijn dat je vk je zo kon steunen! Helaas zijn er ook veel vk's die bij 3 cm komen, dan naar een zh of geboortehotel gaan met iemand en vervolgens de mensen alleen laten op de kamer en zelf in de koffiekamer gaan zitten beppen. Das jammer. En nouja goed ook echt niet iedereen heeft het nodig dat er constant een vk in de kamer is hoor, maar goed.
Voor mij hoeft het niet zo weet ik nu, ik wil vooral rust, heel veel rust. magoe
Ik wilde ook rust, maar die straalde zij ook uit voor mij, gewoon omdat ik wist dat ze vlakbij was :) Ze heeft helemaal niet veel gezegd eigenlijk. En ze kon ook een dansje hebben gedaan, ik had het waarschijnlijk niet gezien :')
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 22:04:02 #249
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156560229
Ik dacht heel naïef dat de vk er de hele tijd bij zou blijven. Dat was dus idd niet zo. Ik had geen behoefte aan begeleiding (iedereen moest me vooral met rust laten en kop houden), maar de aanwezigheid in de kamer vond ik wel fijn. Ze had daar wel koffie mogen drinken van mij of mogen breien ofzo. Ik wilde wel alleen zijn maar me niet alleen voelen. Maar volgens mij heeft ze ook wel gevraagd of ze moest blijven maar heb ik toen nee gezegd, bedenk ik me nu. :')
Ben wel benieuwd hoe mijn bevalling was verlopen als ik thuis was gebleven.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156560321
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik wilde ook rust, maar die straalde zij ook uit voor mij, gewoon omdat ik wist dat ze vlakbij was :) Ze heeft helemaal niet veel gezegd eigenlijk. En ze kon ook een dansje hebben gedaan, ik had het waarschijnlijk niet gezien :')
Hahahaha :D
Vaak merk je het snel genoeg waar mensen behoefte aan hebben :Y

Ik zou het fijn vinden als mijn vk gewoon in een hoekje ging zitten en zulks. Maar de helft van het team vk's van de praktijk waar ik zit is heel erg aanwezig en kwekkerig enzo. Ik hoop gewoon echt weer op een herhaling van bij mn oudste. Laat mij maar zitten in het donker onder een douche and I'll be fine O+

ik kijk er echt zo naar uit weer he :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')