abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156546696
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:43 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ik moet er niet aan denken :@
Hier wisselend. Soms wel zin, maar inmiddels vaker niet dan wel.
pi_156546721
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:38 schreef silliegirl het volgende:

[..]

En seks. Vergeet seks niet. :Y)

Mijn vriend heeft van de week ergens gelezen dat seks de bevalling kan opwekken. Nu vraagt 'ie dus steeds "is de baby al wel af genoeg? Anders moeten we maar even geen seks meer hebben hoor!". :X
Vorige week was meneer er nog van overtuigd dat seks blijven hebben me zou voorbereiden op de bevalling en nu dit weer. -O- 8)7

Kun je hem overtuigen met het feit dat het voor baby's veruit het beste is dat ze tot minimaal 39 weken blijven zitten? uiteraard uitgezonderd als er iets anders aan de hand is waardoor baby beter af is buiten de buik dan binnen; en ook uiteraard heb je dat niet altijd zelf in de hand. Disclaimer++++ :+
:)
pi_156546735
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:50 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hier wisselend. Soms wel zin, maar inmiddels vaker niet dan wel.
t ging wel maar mijn vent Is een beetje aan de grote kant en ik een beetje aan de kleine kant. Nu ik zo'n last van heup en bekken heb kan ik moeilijk ontspannen. Dus nou moet ik er helemaal niet meer aan denken, helaas.. Mis t wel hoor ;(
pi_156546795
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

Kun je hem overtuigen met het feit dat het voor baby's veruit het beste is dat ze tot minimaal 39 weken blijven zitten? uiteraard uitgezonderd als er iets anders aan de hand is waardoor baby beter af is buiten de buik dan binnen; en ook uiteraard heb je dat niet altijd zelf in de hand. Disclaimer++++ :+
Ja :D . En dat weet 'ie, maar ja, als ik nu dus wél zin heb, maakt hij zich zorgen over wat met de baby als de bevalling op gang komt.
Ik moet 'm er alleen nog van overtuigen dat dat seks verhaal pas op gaat als de baby er al klaar
voor is, niet nu al :P
pi_156546829
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:56 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja :D . En dat weet 'ie, maar ja, als ik nu dus wél zin heb, maakt hij zich zorgen over wat met de baby als de bevalling op gang komt.
Ik moet 'm er alleen nog van overtuigen dat dat seks verhaal pas op gaat als de baby er al klaar
voor is, niet nu al :P
Ghehe :D
Het op gang komen van de bevalling is een behoorlijk complex gebeuren en is idd vooral een interactie tussen moeder en baby, hormonaal gezien. Als baby geen hormonen afgeeft en/of niet reageert op de hormonen van moeder dan ook geen bevalling.
pi_156546895
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:52 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

t ging wel maar mijn vent Is een beetje aan de grote kant en ik een beetje aan de kleine kant. Nu ik zo'n last van heup en bekken heb kan ik moeilijk ontspannen. Dus nou moet ik er helemaal niet meer aan denken, helaas.. Mis t wel hoor ;(
Kan ik me voorstellen dan. 'T moet wel leuk blijven.. En als je niet echt ontspant is dat lastiger.

Hier is het meer oncomfortabel in de zin dat mijn buik in de weg zit en dat ik het bizar vind als de baby ineens gaat bewegen en doen :@ . Dan is mijn libido snel weer 0, zeg maar.
pi_156546932
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:01 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen dan. 'T moet wel leuk blijven.. En als je niet echt ontspant is dat lastiger.

Hier is het meer oncomfortabel in de zin dat mijn buik in de weg zit en dat ik het bizar vind als de baby ineens gaat bewegen en doen :@ . Dan is mijn libido snel weer 0, zeg maar.
ik moet echt denken aan die film, knocked up, daar zit ook zo'n scène in :D
Mini beweegt hier toch weinig. Al reageert hij wel extreem op mijn man :')
pi_156548563
Seks :9
pi_156548685
Sex...dat doen we hier momenteel ook bijna niet. Ik heb er wel zin in, maar lijf wil echt niet meewerken! Komt na de 38 weken wel weer, baby naar buiten lokken :D

Mijn heup heeft het vandaag echt begeven. Doet echt bij elke beweging pijn en dat leverde net een wel erg onhandig moment op. Ik heb erg gevoelige darmen die soms nogal snel reageren op bepaald eten. Heb net twee saucijzenbroodjes op en dat was blijkbaar net wat te veel dus ik kon een bezoekje brengen aan het toilet..maar dat deed dus mega zeer aan mijn heup en afvegen ging bijna niet :o Haha lekker praatje wel, maar pff hoop dat het snel wat beter gaat met mijn heup.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_156549018
Joh. Ik sleep mezelf de dag door momenteel. Er komt helemaal niks of niemand aan mij, ik slaap (en plas) , eet en probeer daarnaast wat huishoudelijke en moederlijke taken te verrichten. De rol van echtgenoot is van het lijstje gevallen voor nu. :P

Zoon bakt appelflappen met oma *O*

[ Bericht 9% gewijzigd door Estrys op 02-10-2015 14:56:23 ]
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_156549163
Oh lekker. Ik lust ook wel appelflappen :~.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_156549305
http://www.nu.nl/gezondhe(...)jdens-bevalling.html
Interessant: vaker naar het ziekenhuis om te bevallen leidt tot meer medischee ingrepen en dat leidt tot meer complicaties...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156549538
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 15:08 schreef SaskiaR het volgende:
Interessant: vaker naar het ziekenhuis om te bevallen leidt tot meer medischee ingrepen en dat leidt tot meer complicaties...
Dat was al wel bekend toch? :@.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_156549575
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 15:08 schreef SaskiaR het volgende:
en leidt niet tot betere uitkomsten :Y

http://nieuws.radboudumc.(...)and-steeds-medischer

quote:
De afgelopen vijftien jaar is het aantal zwangere vrouwen dat in Nederland naar het ziekenhuis is verwezen tijdens de bevalling gestegen. Dit leidde tot een toename aan medische ingrepen, zoals bijstimulatie van de weeën, of een keizersnede. Deze verschuiving resulteerde in meer complicaties bij de zwangere vrouw, maar niet in gezondheidswinst voor het kind, noch in een verlaging van de babysterfte in Nederland. Tot deze conclusies komt gezondheidswetenschapper Pien Offerhaus van het Radboudumc in haar onderzoek waar zij op 5 oktober op promoveert.
pi_156549582
Nouja, het aantal vrouwen dat in het zkh bevalt is de laatste 15 jaar toegenomen volgens dit nieuwe onderzoek. Maar dus ook het aantal ingrepen en complicaties.
pi_156549618
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 15:22 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Dat was al wel bekend toch? :@.
Klopt. Het laagdrempeliger aanwezig zijn van dingen als pijnstilling en medische toetsers en bellen zorgt er ook voor dta deze eerder gebruikt worden.

Clue zit hem er nu meer in dat al het medisch ingrijpen dus niet gezorgd heeft voor lagere babysterfte of betere uitkomsten maar wel voor meer risico's voor moeder. Kortom, we verschuiven richting een Amerikaans model van medicaliseren waar de moedersterfte inmiddels schrikbarend hoog is.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 15:42:40 #217
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156549883
Meer energie in het tweede trimester is een hoax :(

Of althans het gaat niet op met al een peuter :')
pi_156550008
Toevallig hadden we het daar gisteren met de vk ook over. Die verschuiving richting het Amerikaanse. Bij onze praktijk zijn er ook maar weinig vrouwen die kiezen voor een thuisbevalling. En viel mij sowieso al op bij de borstvoedingsbijeenkomst dat er 2 van de 15 stellen die er waren, thuis willen bevallen. Ik vind dat aantal bizar hoog!

En seks doen we hier ook al een tijdje niet, maar zou wel willen. :@ Zit alleen niet echt meer in het systeem. :P
pi_156550044
Ik krijg ook altijd opgetrokken wenkbrauwen als ik zeg dat ik graag thuis wil bevallen en al twee keer eerder thuis bevallen ben.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_156550080
Lijkt mij heerlijk, als het kan, om thuis te bevallen. Lekker je eigen omgeving.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 15:57:12 #221
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156550196
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 15:52 schreef JantinaGr het volgende:
Lijkt mij heerlijk, als het kan, om thuis te bevallen. Lekker je eigen omgeving.
Ik zou bang zijn dat de buren alles zouden horen :P.
Overigens had ik het mogelijk niet naverteld kunnen hebben als we thuis waren gebleven, en een volgende keer heb ik daarom keuze meer (maar daar gaan we het tzt nog wel eens over hebben).
KuikenGuppy
pi_156550436
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 15:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zou bang zijn dat de buren alles zouden horen :P.
Overigens had ik het mogelijk niet naverteld kunnen hebben als we thuis waren gebleven, en een volgende keer heb ik daarom keuze meer (maar daar gaan we het tzt nog wel eens over hebben).
Het laatste waar ik mij druk om zou maken, de buren. :D

Is het ziekenhuis ver weg voor jou?
pi_156550517
Ik had hert ook heel graag ngewild, maar ik moest ingeleid worden (vonden de vk en de gyn). Achteraf had ik dat misschien wel kunnen weigeren, maar dan had de vk me nog steeds niet thuis willen begeleiden, dus had ik alsnog naar het zkh gemoeten. Ik vind het wel nog steeds jammer, maar ja, het is nou eenmaal zo.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:21:33 #224
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156550632
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:09 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

20 minuten zonder verkeer. Met gillende sirenes misschien sneller :P.
KuikenGuppy
pi_156550673
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:09 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Hihi mijn lief vroeg vorige week of we in wk 37 een kaartje in de bus van de buren moesten doen om ze te waarschuwen _O- O+

Ego-stukje: ik zit op de bank met een onwijs vaag gevoel, want ik heb net met de decaan besloten mijn studiejaar in tweeën te delen. Ik denk dat ik vanavond keihard ga huilen van opluchting (ik zag zo op tegen het tweede en derde blok en tegen de stage volgend jaar september) In mijn hoofd werd 't groter en groter en was 't allang niet meer te doen en nu gaat dat gewoon een soort van weg :o En er is een fonds op school voor zwangere moeders wat 4 maanden prestatiebeurs opvangt als de prestatiebeurs stopt. Pfoei. Ik kan gewoon rustiger aan gaan doen nu :o Zo gek..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')