Het onderbouwt de stelling veel beter dan jouw koude grond redenatie waar je geen enkele onderbouwing voor hebtquote:Op woensdag 23 september 2015 12:39 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Het zegt verder niks over de preventieve werking van zwaardere straffen in nederland. Appels en peren.
Precies. Als je je daadwerkelijk bekommert om minder slachtoffers lijkt het me juist belangrijk om daar rekening mee te houden i.p.v. uit te gaan van wraak. Dat zorgt juist voor meer slachtoffers.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:29 schreef Stompzinnig het volgende:
Dat is een theorie uit de tijd (50 jaar geleden) dat we daar nog heel anders over dachten, juist omdat er weinig onderzoek naar was gedaan. Tevens is dit een theorie, een model, er wordt niets gezegd over onderzoek of het model ook werkelijk zo werkt.
Recente onderzoeken lijken vziw dit allemaal tegen te spreken.
Dat zijn de onderzoeken waar jij op steunt ook. Het is allemaal hypothese, en dus een mening gebaseerd op een uitgangspuntquote:Op woensdag 23 september 2015 12:45 schreef Stompzinnig het volgende:
Die twee laatste artikelen tonen ook niets aan, maar laten enkel de mening van een paar personen zien.
Een onderzoek gebasseerd op een model is totaal iets anders dan een model zelf voor waar aannemen.quote:
Ik ken nog een veel beter onderbouwde hypothese waar jij met geen onderzoek tegen op kan. Bij uitvoering van de doodstraf is er na voltrekking 0% kans op recidive!!quote:Op woensdag 23 september 2015 12:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het onderbouwt de stelling veel beter dan jouw koude grond redenatie waar je geen enkele onderbouwing voor hebt
In Duitsland ligt het oplospercentage wat hoger dan in NL, tussen de 80 en de 90, en is de moord per capita lager.
Jij neemt een onderzoek klakkeloos aan voor waar. Ik niet. Ik zou de praktijk wel eens willen zien, en dan kan je pas echt de resultaten naast elkaar leggen, Tot die tijd is het allemaal gebaseerd op een persoonlijke vooringenomen visiequote:Op woensdag 23 september 2015 12:47 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Een onderzoek gebasseerd op een model is totaal iets anders dan een model zelf voor waar aannemen.
Ook vreemd om dit model klakkeloos als waarheid te zien, maar onderzoeken af te schrijven vanwege verschillen tussen landen. Hoewel je natuurlijk gelijk hebt dat de VS en NL niet een op een te vergelijken zijn.
quote:Op woensdag 23 september 2015 12:48 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ik ken nog een veel beter onderbouwde hypothese waar jij met geen onderzoek tegen op kan. Bij uitvoering van de doodstraf is er na voltrekking 0% kans op recidive!!
Dat is nu al zo vaak geopperd hier. Daar zijn we nu wel voorbij.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:01 schreef Chewie het volgende:
[..]En wat als nu blijkt dat de verkeerde is berecht en de dader gewoon verder kon gaan?
Doodstraf is nogal definitief en het is heel logisch waarom de doodstraf in de VS duurder is dan levenslange celstraf. Dat het in China wellicht goedkoper is zegt dan ook genoeg over de rechtspraak daar.
Dat is geen reactie op mijn post.quote:Op woensdag 23 september 2015 08:16 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Weet je wat echt eng is? Moordenaars die als slachtoffer behandeld worden en na tien jaar weer op de maatschappij losgelaten worden. Pedo's die een nieuwe identiteit krijgen en in kinderrijke buurten geplaatst worden. Da's pas eng.
Nee, deze argumenten zijn niet weerlegd. We zijn er helemaal niet voorbij, het dé redenen om het niet te doen.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:02 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Dat is nu al zo vaak geopperd hier. Daar zijn we nu wel voorbij.
Ik heb al meermaals gezegd enkel in gevallen waar het onomstotelijk vast staat. Zoals Mohammed B en Volkert van der Graaf, Koos Hartogs, etcquote:Op woensdag 23 september 2015 13:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, deze argumenten zijn niet weerlegd. We zijn er helemaal niet voorbij, het dé redenen om het niet te doen.
Je begrijpt toch zelf ook wel dat zoiets organiseren de staat ook alleen maar geld kost. Dat "loon" is gewoon belastinggeld.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:03 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Strafkampen waar men zwaar werk moet doen tegen normaal loon.
Welke post? post nog eens dan?quote:Op woensdag 23 september 2015 13:05 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat is geen reactie op mijn post.
En er is je ook al meermaals gezegd dat er niet zoiets bestaat als "onomstotelijk vaststaan". Het is een utopisch idee dat je de rechtspraak 100% vrij van fouten maakt. In elk land waar de doodstraf bestaat worden onschuldigen ter dood veroordeeld, daar ontkom je nooit aan. Dus zet het uit je hoofd dat dat kan en accepteer dat de doodstraf onherroepelijk betekent dat er structureel onschuldige burgers worden gedood door de staat.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:08 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ik heb al meermaals gezegd enkel in gevallen waar het onomstotelijk vast staat. Zoals Mohammed B en Volkert van der Graaf, Koos Hartogs, etc
Nee, in plaats van op cel zitten niksen, beter in dienst van de staat commercieel werk verrichten.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je begrijpt toch zelf ook wel dat zoiets organiseren de staat ook alleen maar geld kost. Dat "loon" is gewoon belastinggeld.
Bovendien stijgt de werkloosheid door gedetineerde werk te laten uitvoeren dat een gewone werknemer ook kan doen.
Waarmee je het bedrijfsleven dus van inkomsten berooft en werknemers van een baan.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:11 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Nee, in plaats van op cel zitten niksen, beter in dienst van de staat commercieel werk verrichten.
Soms is er geen twijfel omdat er zoveel bewijs is. Video, foto, getuigenverklaringen, DNA etc. Volkert van der Graaf en Mohammed B zijn er een goed voorbeeld van.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
En er is je ook al meermaals gezegd dat er niet zoiets bestaat als "onomstotelijk vaststaan". Het is een utopisch idee dat je de rechtspraak 100% vrij van fouten maakt. In elk land waar de doodstraf bestaat worden onschuldigen ter dood veroordeeld, daar ontkom je nooit aan. Dus zet het uit je hoofd dat dat kan en accepteer dat de doodstraf onherroepelijk betekent dat er structureel onschuldige burgers worden gedood door de staat.
En al helemaal niet op de goedkope Chinese manier.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, deze argumenten zijn niet weerlegd. We zijn er helemaal niet voorbij, het dé redenen om het niet te doen.
Och, dan marde klusjes die niemand wil doen he? Die zijn er wel. Hebben we ook geen Oostblokkers nodig he?quote:Op woensdag 23 september 2015 13:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarmee je het bedrijfsleven dus van inkomsten berooft en werknemers van een baan.
Allemaal geen onfeilbare bewijzen. 100% zekerheid is er nooit. En als je beweert onschuldigen te willen beschermen is het raar dat je dan vervolgens wel het risico wil nemen om onschuldigen te vermoorden.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:12 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Soms is er geen twijfel omdat er zoveel bewijs is. Video, foto, getuigenverklaringen, DNA etc. Volkert van der Graaf en Mohammed B zijn er een goed voorbeeld van.
We blijven in herhaling vallen: ook bij gerechtelijke dwalingen dacht men dat het ging om terechte veroordelingen. Een rechter legt geen straf op wanneer niet voldoende bewezen is verklaard dat iemand een feit gepleegd heeft. Dat we nu achteraf makkelijk het kaf van het koren kunnen scheiden, wil niet zeggen dat dat tijdens de hoorzitting ook kan.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:12 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Soms is er geen twijfel omdat er zoveel bewijs is. Video, foto, getuigenverklaringen, DNA etc. Volkert van der Graaf en Mohammed B zijn er een goed voorbeeld van.
quote:Op woensdag 23 september 2015 13:10 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Welke post? post nog eens dan?
Kan, ik probeer op iedereen in te gaan, kan een foutje er in sluipen natuurlijk. Ik ben God niet toch? Anders bestond ik niet. Maar aangezien er nu weer een paar komen om te klieren, ben ik ff wegquote:Op woensdag 23 september 2015 13:21 schreef Molurus het volgende:
[..]![]()
Serieus... lees dan zelf even terug. Dat jij Haushofer quote en daaronder tekst plaatst die niets met zijn reactie te maken heeft is niet zijn probleem.
Algemeen mag je posts van anderen wel wat nauwkeuriger lezen en een oprechte poging doen om te begrijpen wat zij ermee bedoelen voordat je ergens op reageert. Dat gaat nog steeds te vaak mis.
Dit zeg ik niet om te klieren of om je te pesten, ik denk dat al gauw 80% van de aanvaringen die jij hebt met anderen in dit forum direct te herleiden is op onnauwkeurig lezen van jouw kant.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:24 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Kan, ik probeer op iedereen in te gaan, kan een foutje er in sluipen natuurlijk. Ik ben God niet toch? Anders bestond ik niet. Maar aangezien er nu weer een paar komen om te klieren, ben ik ff weg
Mwah mijn onderbouwde post ben je ook straal aan het negeren.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:24 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Kan, ik probeer op iedereen in te gaan, kan een foutje er in sluipen natuurlijk. Ik ben God niet toch? Anders bestond ik niet. Maar aangezien er nu weer een paar komen om te klieren, ben ik ff weg
Tsja, dit was de enige vraag die er in stond.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:44 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Mwah mijn onderbouwde post ben je ook straal aan het negeren.
Vond het nou niet echt een heel erg goede vraagquote:Heb je ervaring met het verblijven in zo'n hotelkamer?
Er stond nog een uitgebreide toelichting onder die vraag. Die is niet geheel irrelevant.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:50 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Tsja, dit was de enige vraag die er in stond.
[..]
Vond het nou niet echt een heel erg goede vraag
Ongelofelijk. Wat een stupide manier van denken... Jij ziet jezelf als middelpunt van een bekrompen standbeeld waarbij je alle tegenargumenten over een kam scheert en de rest negeert. Chapeau.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:50 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Tsja, dit was de enige vraag die er in stond.
[..]
Vond het nou niet echt een heel erg goede vraag
Ehm, waar je op reageert. Dat is hoe communicatie werkt. Als ik b.v. zeg "ik ben tegen de doodstraf" en jij reageert met "dropveters zijn lekker", dan is dat ook geen reactie op mijn uitspraak.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:10 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Welke post? post nog eens dan?
Guttegut, je beweert hier in één alinea dat HKP ongelijk heeft, gooit er nog een sneer achteraan zonder zèlf ook maar met bronnen te komen. Ziehier de typische FOK!-er.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
En al helemaal niet op de goedkope Chinese manier.
Als je al voor de doodstraf bent maar alleen als schuld 100% vast staat zoals HongKongPhoey beweert dan kun je niet aankomen met een argument "dat het in China wel goedkoper is", dan heb je of er geen bal van begrepen of het boeit je niet dat er ook onschuldigen tussen de ter dood veroordeelden kunnen zitten.
HongKongPhoey is vrij slecht in het verbloemen dat hij niet over feiten beschikt en eigenlijk gewoon een tokkie is die vanuit zijn onderbuik redeneert.
Zie hier de user die zich er mee gaat bemoeien zonder ook maar iets gelezen te hebbenquote:Op donderdag 24 september 2015 10:00 schreef Toga het volgende:
[..]
Guttegut, je beweert hier in één alinea dat HKP ongelijk heeft, gooit er nog een sneer achteraan zonder zèlf ook maar met bronnen te komen. Ziehier de typische FOK!-er.
Dat klopt als je weinig waarde hecht aan een goede rechtsgang zoals in China kan het spotgoedkoop, wil je zoveel mogelijk uitsluiten dat je onschuldigen ter dood veroordeeld dan word het toch een stuk duurder.quote:Doodstraf kun je zo duur maken als je wilt; richt er een mooi hokje voor in bij een crematorium en ik doe er elke dag 4 à 5. Na de procedure kan ik de as daarna keurig eventueel thuis in de bruine kliko dumpen.
Door wie word dat gezegd? Als je je best had gedaan om ook maar iets van deze discussie te volgen dan had je kunnen lezen dat de doodstraf in "beschaafdere" landen duurder is dan levenslange opsluiting en zelfs in die landen worden nog fouten gemaakt en blijken er achteraf onschuldige mensen ter dood veroordeeld.quote:Levenslang met gevangenbewaarders, catering, gratis opleidingen etc etc, advokaten en rechters voor 30 jaar rechtzaken kosten zeker ook niets?
Daar gaat 1 van de belangrijkste bezwaren, het risico van onschuldigen die worden geexecuteerd, over: wanneer is er nu precies sprake van 'voldoende bewijs'?quote:Op donderdag 24 september 2015 10:16 schreef HongKongPhoey het volgende:
Je moet eerst eens bekijken hoeveel een goede uitvoering van de doodstraf mogelijk is binnen Nederland. Dan moet je gaan kijken wanneer er voldoende bewijs is om het toe te passen. En ja, er zijn gevallen waar er voldoende bewijs is, zeker met DNA tegenwoordig, daarnaast overal hangen camera's, etc.
Als het gaat om de kans op recidive zou je juist moeten pleiten voor het vrijlaten van Volkert van der Graaf. De kans op recidive lijkt me in dat geval verwaarloosbaar. En dat geldt overigens voor de meeste moorden. Het gaat bijna altijd om 1 specifiek slachtoffer, niet om het soort psychopaat dat aan de lopende band moorden pleegt.quote:Op donderdag 24 september 2015 10:16 schreef HongKongPhoey het volgende:
Volkert van der Graaf had wat mij betreft zo een spuitje kunnen krijgen, ook Mohammed B en Koos Hartogs. Dat zijn de bekendere zaken, er zullen er nog wel meer zijn die dusdanig stevig onderbouwd zijn.
Maar allereerst moet je je afvragen wat zwaarder weegt. Het leven van een moordenaar of het leven van toekomstige slachtoffers van recidive.
Waarom moet dat? Ik vind de dood van de dader eisen uit een (misplaatst) gevoel voor rechtvaardigheid net zo banaal en verwerpelijk als het plegen van een moord.quote:Op donderdag 24 september 2015 10:16 schreef HongKongPhoey het volgende:
Ook moet je rekening houden met het rechtvaardigheidsgevoel van de nabestaanden, die krijgen levenslang!!
Als het denkbaar is dat hij weer een normaal functionerend lid van de maatschappij wordt, ik zou niet weten waarom niet.quote:Op donderdag 24 september 2015 10:16 schreef HongKongPhoey het volgende:
Verdient een Volkert van der Graaf uberhaupt nog wel een kans? Hij heeft doelbewust en bij vol bewustzijn zijn daad gepleegd!
Maar er bestaat wel een "met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid", en dat kun je erkennen als praktisch vaststaand.quote:Op donderdag 24 september 2015 10:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
Daar gaat 1 van de belangrijkste bezwaren, het risico van onschuldigen die worden geexecuteerd, over: wanneer is er nu precies sprake van 'voldoende bewijs'?
Als dat is: 'het is volledig uitgesloten dat de verdachte de misdaad niet heeft begaan' dan is zo'n standpunt op voorhand onwetenschappelijk. Er bestaat niet zoiets als '100% zekerheid'.
En wat is daar het probleem mee?quote:En dat betekent concreet dat je van een rechter gaat verlangen dat hij uitspraken gaat doen over waarschijnlijkheid. "Deze persoon krijgt de doodsstraf omdat ik de kans dat hij de moord niet heeft gepleegd kleiner acht dan 1%, maar deze andere persoon krijgt levenslang want de kans dat hij onschuldig is is misschien wel 5%".
Waar baseer je die onverkoopbaarheid op? Dat is jouw aanname Molurus, het s geen absolute waarheid.quote:Een rechter die op die manier gaat kijken naar het strafrecht, dat is volstrekt onverkoopbaar. Een advocaat van de persoon die dan levenslang krijgt zou onmiddelijk, en terecht, vrijspraak gaan aanvragen omdat schuld niet is vastgesteld.
O? verwaarloosbaar? Waarom mag je de doodstraf niet uitvoeren als er geen 100% zekerheid is, maar wel een moordenaar waarbij het begrip "verwaarloosbaar" is(en dus verre van 100% zekerheid dat hij niet weer gaat moorden) wel weer vrijlaten? Is dat niet meten met 2 maten? Waarom moet hij dan niet vast blijven zitten als het niet 100% zeker is dat hij niet weer gaat moorden? Dat klinkt echt als met 2 maten meten. Je stelt bij het 1 onmogelijk hoge criteria, maar bij de anders neem je het losjes uit de pols?quote:Als het gaat om de kans op recidive zou je juist moeten pleiten voor het vrijlaten van Volkert van der Graaf. De kans op recidive lijkt me in dat geval verwaarloosbaar. En dat geldt overigens voor de meeste moorden. Het gaat bijna altijd om 1 specifiek slachtoffer, niet om het soort psychopaat dat aan de lopende band moorden pleegt.
"Aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid" is en blijft subjectief. Voor de 1 is dat > 95%, voor de ander is dat >99%.quote:Op donderdag 24 september 2015 10:57 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Maar er bestaat wel een "met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid", en dat kun je erkennen als praktisch vaststaand.
Het probleem daarmee is dat de waarschijnlijkheid van schuld niet kan worden meegewogen in de strafmaat. Een rechter moet een uitspraak doen over of iemand schuldig is of niet. De strafmaat kan niet afhankelijk zijn van de waarschijnlijkheid dat iemand alsnog onschuldig is.quote:Op donderdag 24 september 2015 10:57 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
En wat is daar het probleem mee?
Nee dat kan je niet.quote:Op donderdag 24 september 2015 10:57 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Maar er bestaat wel een "met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid", en dat kun je erkennen als praktisch vaststaand.
Ik vind dat je als je het leven van een ander neemt, zoals volkert van der Graaf, Bouyeri, Koos hartogs onder andere dat bij hun slachtoffers hebben gedaan een goede reden om het belang van nabestaanden in hoger achting te hebben staan als dat van de daders ja. Of vindt jij het leven van de dader minstens net zo belangrijk?quote:Op donderdag 24 september 2015 10:43 schreef Molurus het volgende:
Waarom moet dat? Ik vind de dood van de dader eisen uit een (misplaatst) gevoel voor rechtvaardigheid net zo banaal en verwerpelijk als het plegen van een moord.
Laat staan het aantal mensen wat met een betere/andere advocaat mss niet ter dood veroordeeld zouden zijn.quote:Op donderdag 24 september 2015 11:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee dat kan je niet.
In de VS is 4,1% van de ter dood veroordeelden achteraf onschuldig gebleken, dat blijkt uit onderzoek onder 7400 veroordelingen, dan heb je het dus over 303 mensen
http://www.scientias.nl/m(...)dodencel-onschuldig/
Het is de absolute waarheid dat het juridisch niet mogelijk is om de waarschijnlijkheid van onschuld te laten meewegen in de strafmaat. Dat kun je wel willen, maar het kan niet.quote:Op donderdag 24 september 2015 10:57 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Waar baseer je die onverkoopbaarheid op? Dat is jouw aanname Molurus, het s geen absolute waarheid.
Je wou rechters die inschattingsfouten maken strafrechtelijk gaan vervolgen? Nou, succes met het zoeken van rechters die onder die voorwaarden aan de slag willen.quote:Op donderdag 24 september 2015 10:57 schreef HongKongPhoey het volgende:
Daarnaast moet je het ook niet zien in het huidige rechtsstelsel, ik ben er voor om rechter die onzorgvuldigheid te verwijten valt, ook er op te kunnen aanpakken. Dit zou kunnen door andere rechters anoniem dezelfde zaak te laten behandelen en de uitkomsten naast elkaar te leggen in specifieke gevallen.
Ik kan ook niet zeggen dat ik 100% zeker weet dat jij geen moord gaat plegen. Moeten we jou dan niet preventief executeren?quote:Op donderdag 24 september 2015 10:57 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
O? verwaarloosbaar? Waarom mag je de doodstraf niet uitvoeren als er geen 100% zekerheid is, maar wel een moordenaar waarbij het begrip "verwaarloosbaar" is(en dus verre van 100% zekerheid dat hij niet weer gaat moorden) wel weer vrijlaten?
Nee. Een rechter moet er namelijk vanuit gaan dat iemand geen moord gaat plegen. Dat is puur om te voorkomen dat we op basis van verdenkingen mensen gaan vervolgen.quote:Op donderdag 24 september 2015 10:57 schreef HongKongPhoey het volgende:
Is dat niet meten met 2 maten? Waarom moet hij dan niet vast blijven zitten als het niet 100% zeker is dat hij niet weer gaat moorden? Dat klinkt echt als met 2 maten meten. Je stelt bij het 1 onmogelijk hoge criteria, maar bij de anders neem je het losjes uit de pols?
Het executeren van daders is niet aanwijsbaar in het belang van de nabestaanden. Onzin.quote:Op donderdag 24 september 2015 11:22 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ik vind dat je als je het leven van een ander neemt, zoals volkert van der Graaf, Bouyeri, Koos hartogs onder andere dat bij hun slachtoffers hebben gedaan een goede reden om het belang van nabestaanden in hoger achting te hebben staan als dat van de daders ja. Of vindt jij het leven van de dader minstens net zo belangrijk?
De wet kan je gewoon aanpassen hoor, daarmee is de absoluutheid niet veel waardquote:Op donderdag 24 september 2015 11:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is de absolute waarheid dat het juridisch niet mogelijk is om de waarschijnlijkheid van onschuld te laten meewegen in de strafmaat. Dat kun je wel willen, maar het kan niet.
Nou, waarom dan niet die 100% aanhouden?quote:Ik kan ook niet zeggen dat ik 100% zeker weet dat jij geen moord gaat plegen. Moeten we jou dan niet preventief executeren?
Wat je nu zegt is echt pertinente nonsense. Jij kan niet spreken voor nabestaanden!!quote:Op donderdag 24 september 2015 11:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het executeren van daders is niet aanwijsbaar in het belang van de nabestaanden. Onzin.
En dat is dus vreselijk naief in veel gevallenquote:Op donderdag 24 september 2015 11:53 schreef Molurus het volgende:
Nee. Een rechter moet er namelijk vanuit gaan dat iemand geen moord gaat plegen. Dat is puur om te voorkomen dat we op basis van verdenkingen mensen gaan vervolgen.
Kom nu eerst eens met bronnen dat dit het geval zou zijn? Tot nu toe alleen maar argumenten gezien die nu niet echt voor de doodstraf pleiten.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:05 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
En dat is dus vreselijk naief in veel gevallen
Ik ga sowieso niet op je in, ik heb je duidelijk gemaakt waarom. Dat heeft te maken met je eerdere gedrag.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Kom nu eerst eens met bronnen dat dit het geval zou zijn? Tot nu toe alleen maar argumenten gezien die nu niet echt voor de doodstraf pleiten.
En toch ga je op me in behalve dan inhoudelijk.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:32 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ik ga sowieso niet op je in, ik heb je duidelijk gemaakt waarom. Dat heeft te maken met je eerdere gedrag.
Ja, dat kan ik wel.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:04 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Wat je nu zegt is echt pertinente nonsense. Jij kan niet spreken voor nabestaanden!!
Lees nog eens wat ik precies zeg en waar ik het label 'absoluut' aan hang.quote:Op donderdag 24 september 2015 11:55 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
De wet kan je gewoon aanpassen hoor, daarmee is de absoluutheid niet veel waard
Als je 100% zeker wilt weten dat niemand een moord pleegt dan zul je iedereen preventief de doodsstraf moeten geven.quote:Op donderdag 24 september 2015 11:55 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Nou, waarom dan niet die 100% aanhouden?
Maar daar ging het niet over. Het ging over het rechtvaardigheidsgevoel.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik wel.
Met het executeren van daders komen de doden niet terug en wordt het psychologisch trauma van de nabestaanden ook niet opgelost.
Nee, want dan heb je meer onschuldige slachtoffers als schuldige veroordeelden. Wanneer iemand eenmaal bij volle bewustzijn iemand vermoord, zonder dat er maar enigzins sprake is van directe zelfverdediging. Dan is de kans groot dat de persoon een mindset heeft waarin de persoon hetzelfde weer zal doen.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als je 100% zeker wilt weten dat niemand een moord pleegt dan zul je iedereen preventief de doodsstraf moeten geven.
Daarom niet dus.
Wat hebben nabestaanden daar aan?quote:Op donderdag 24 september 2015 13:03 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Maar daar ging het niet over. Het ging over het rechtvaardigheidsgevoel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |