abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157443255
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 18:54 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Over mensen die niks met andere mensen hebben. Die compleet sociaal gestoord zijn en hun slachtoffers de gruwelijkste dingen aan kunnen doen, zonder ook maar iets te voelen. Soms zijn slachtoffers familieleden, maar dat hoeft niet.

Die echt kicken op gruwelijke dingen doen met mensen. Het ziekst is dan als het nog een jong kind is.

Dat soort mensen mogen van mij de doodstraf hebben.
Volgend jaar wordt er een definitieve therapie uitgevonden die van psychopaten normale en productieve leden van de maatschappij maakt. En dan? Heb je mooi dit soort mensen omgebracht terwijl je het nu definitief kan oplossen zonder verdere risico's.

Verder ben ik mordicus tegen de doodstraf, tien keer duurder dan een normale gevangenisstraf, barbaars maar vooral omdat het onomkeerbaar is.
Bier.
  woensdag 11 november 2015 @ 12:49:53 #127
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_157467843
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 10:33 schreef laforest het volgende:

[..]

En? Hoe kan iemand uit dit feit een rechtvaardiging vinden voor het vermooden van een mens? Als we als mensen een wet hebben die het moorden van een mens verbied omdat we dit fout vinden (iemand doden is onacceptabel, respecteer leven), dan kan men uit de schuld van een dader nooit de rechtvaardiging vinden om de dader te doden. Het principe van 'dood níemand' is dan ineens geen principe meer, maar een regel die we toepassen als het uitkomt en die we laten varen om zo menselijke genoegdoening te krijgen voor een misdaad.

Als wij als mensen werkelijk vinden dat je niemand mag doden, en dat blijkt uit onze wetten, dan kun je nooit de doodstraf rechtvaardigen, omdat dit tegen het principe ingaat waarvoor wij als mensen staan en dat vastgelegd hebben in onze wetten.
Helemaal mee eensch! ^O^
pi_157467887
Buiten het feit dat ik het een beetje hypocriet vind om moorden te bestraffen met een moord, is de doodstraf ook duurder dan levenslang.
pi_157471319
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 09:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Volgend jaar wordt er een definitieve therapie uitgevonden die van psychopaten normale en productieve leden van de maatschappij maakt. En dan? Heb je mooi dit soort mensen omgebracht terwijl je het nu definitief kan oplossen zonder verdere risico's.

Verder ben ik mordicus tegen de doodstraf, tien keer duurder dan een normale gevangenisstraf, barbaars maar vooral omdat het onomkeerbaar is.
Dat zou fantastisch zijn. Maar dat gaat niet gebeuren. En dan zou hetzelfde gelden voor mensen die een dodelijke vorm van kanker hadden en dood zijn gegaan en er nu een medicijn tegen is. Ja, dat is heel jammer van die doden, maar de mensen die wél geholpen mee kunnen worden, dát telt.

En dat geldt ook voor de psychopaten die nog leven en geholpen zouden kunnen worden door het medicijn. Míts ze nog geen ernstig misdrijf hebben gepleegd. Anders is het (voor mij) alsnog de doodstraf...
  woensdag 11 november 2015 @ 16:20:59 #130
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_157471500
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:10 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Dat zou fantastisch zijn. Maar dat gaat niet gebeuren. En dan zou hetzelfde gelden voor mensen die een dodelijke vorm van kanker hadden en dood zijn gegaan en er nu een medicijn tegen is. Ja, dat is heel jammer van die doden, maar de mensen die wél geholpen mee kunnen worden, dát telt.

En dat geldt ook voor de psychopaten die nog leven en geholpen zouden kunnen worden door het medicijn. Míts ze nog geen ernstig misdrijf hebben gepleegd. Anders is het (voor mij) alsnog de doodstraf...
En jij veroordeeld psychopaten? Wel eens zelf een persoonlijkheidstestje uit laten voeren? :')
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_157477006
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:10 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Dat zou fantastisch zijn. Maar dat gaat niet gebeuren.
Volgend jaar heb ik een hard hoofd in maar zo'n oplossing gaat er zeker komen.

quote:
En dan zou hetzelfde gelden voor mensen die een dodelijke vorm van kanker hadden en dood zijn gegaan en er nu een medicijn tegen is. Ja, dat is heel jammer van die doden, maar de mensen die wél geholpen mee kunnen worden, dát telt.

Dus je wil gewoon expres de belastingbetaler 10 keer zoveel geld uit de zak kloppen als wat het zou kosten bij levenslang, puur en alleen om je eigen stupide en archaïsche provinciale mentaliteit te kunnen botvieren? Nice.
Bier.
pi_157757168
Ondanks het feit dat je soms sommige mensen het liefst dood zou zien naar aanleiding van hun daden, ben ik tegen de doodstraf.
Laten we beginnen met het feit dat er nog te veel onschuldige mensen veroordeeld worden.
Het is onomkeerbaar dus mocht een verkeerd iemand de doodstraf krijgen heb je een onschuldig iemand vermoord.

Sowieso is ieder mens anders. Wat is de reden van de misdaad die iemand begaan heeft? De ene persoon is met therapie beter te helpen dan een ander.

De materie er omheen is te complex om een doodstraf maar als standaard oplossing te hebben.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_157757993
Ik ben tegen de doodstraf. Bij moordenaars, pedofielen e.d. zit er gewoon heel veel mis in het hoofd. Dit zijn zulke erge dingen, zulk afwijkend gedrag, dat dat niets anders dan psychologische oorzaken kan hebben. Bij zulke mensen is een behandeling nodig, en zulke mensen horen niet in de samenleving te Zijn voordat is vastgesteld dat her verholpen is (bij veel mensen nooit). Maar zulke mensen hebben het al moeilijk genoeg, en hoeven dus wat mij betreft helemaal niet hardhandig behandeld te worden of het slecht te hebben. Ik begrijp best dat die op mooie kamers zitten in een opvang met een recreatiehal. Toch nog een beetje geluk in het leven.
facebook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')