Volgend jaar wordt er een definitieve therapie uitgevonden die van psychopaten normale en productieve leden van de maatschappij maakt. En dan? Heb je mooi dit soort mensen omgebracht terwijl je het nu definitief kan oplossen zonder verdere risico's.quote:Op vrijdag 6 november 2015 18:54 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Over mensen die niks met andere mensen hebben. Die compleet sociaal gestoord zijn en hun slachtoffers de gruwelijkste dingen aan kunnen doen, zonder ook maar iets te voelen. Soms zijn slachtoffers familieleden, maar dat hoeft niet.
Die echt kicken op gruwelijke dingen doen met mensen. Het ziekst is dan als het nog een jong kind is.
Dat soort mensen mogen van mij de doodstraf hebben.
Helemaal mee eensch!quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:33 schreef laforest het volgende:
[..]
En? Hoe kan iemand uit dit feit een rechtvaardiging vinden voor het vermooden van een mens? Als we als mensen een wet hebben die het moorden van een mens verbied omdat we dit fout vinden (iemand doden is onacceptabel, respecteer leven), dan kan men uit de schuld van een dader nooit de rechtvaardiging vinden om de dader te doden. Het principe van 'dood níemand' is dan ineens geen principe meer, maar een regel die we toepassen als het uitkomt en die we laten varen om zo menselijke genoegdoening te krijgen voor een misdaad.
Als wij als mensen werkelijk vinden dat je niemand mag doden, en dat blijkt uit onze wetten, dan kun je nooit de doodstraf rechtvaardigen, omdat dit tegen het principe ingaat waarvoor wij als mensen staan en dat vastgelegd hebben in onze wetten.
Dat zou fantastisch zijn. Maar dat gaat niet gebeuren. En dan zou hetzelfde gelden voor mensen die een dodelijke vorm van kanker hadden en dood zijn gegaan en er nu een medicijn tegen is. Ja, dat is heel jammer van die doden, maar de mensen die wél geholpen mee kunnen worden, dát telt.quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Volgend jaar wordt er een definitieve therapie uitgevonden die van psychopaten normale en productieve leden van de maatschappij maakt. En dan? Heb je mooi dit soort mensen omgebracht terwijl je het nu definitief kan oplossen zonder verdere risico's.
Verder ben ik mordicus tegen de doodstraf, tien keer duurder dan een normale gevangenisstraf, barbaars maar vooral omdat het onomkeerbaar is.
En jij veroordeeld psychopaten? Wel eens zelf een persoonlijkheidstestje uit laten voeren?quote:Op woensdag 11 november 2015 16:10 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Dat zou fantastisch zijn. Maar dat gaat niet gebeuren. En dan zou hetzelfde gelden voor mensen die een dodelijke vorm van kanker hadden en dood zijn gegaan en er nu een medicijn tegen is. Ja, dat is heel jammer van die doden, maar de mensen die wél geholpen mee kunnen worden, dát telt.
En dat geldt ook voor de psychopaten die nog leven en geholpen zouden kunnen worden door het medicijn. Míts ze nog geen ernstig misdrijf hebben gepleegd. Anders is het (voor mij) alsnog de doodstraf...
Volgend jaar heb ik een hard hoofd in maar zo'n oplossing gaat er zeker komen.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:10 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Dat zou fantastisch zijn. Maar dat gaat niet gebeuren.
Dus je wil gewoon expres de belastingbetaler 10 keer zoveel geld uit de zak kloppen als wat het zou kosten bij levenslang, puur en alleen om je eigen stupide en archaïsche provinciale mentaliteit te kunnen botvieren? Nice.quote:En dan zou hetzelfde gelden voor mensen die een dodelijke vorm van kanker hadden en dood zijn gegaan en er nu een medicijn tegen is. Ja, dat is heel jammer van die doden, maar de mensen die wél geholpen mee kunnen worden, dát telt.
En dat geldt ook voor de psychopaten die nog leven en geholpen zouden kunnen worden door het medicijn. Míts ze nog geen ernstig misdrijf hebben gepleegd. Anders is het (voor mij) alsnog de doodstraf...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |