abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 november 2015 @ 18:26:54 #101
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157364722
In tijden van oorlog is een doodstraf soms praktisch.

In tijden van vrede is een doodstraf onnodig. Een levenslange gevangenisstraf is bovendien zwaarder dan de doodstraf en daarom bij ernstige delicten toepasselijker.

Echter, het vervroegd in vrijheid stellen of gratie verlenen aan een levenslang veroordeelde is nog walgelijker. In dat geval toch liever de doodstraf.

Bijvoorbeeld: Volkert van der G. - die had natuurlijk nooit vrij mogen komen.
pi_157364723
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 17:53 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Nee, dat is niet letterlijk wat ik zei. Lees nog maar eens, misschien begrijp je het dan wel.

Die bioscoopschutter, dat is geen gruweldaad. Niet op de manier die ik bedoelde.

(Ik heb ff geen zin in kloten met quoten.)
Nogmaals over welke personen heb je het dan wel?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_157365212
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 18:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nogmaals over welke personen heb je het dan wel?
Over mensen die niks met andere mensen hebben. Die compleet sociaal gestoord zijn en hun slachtoffers de gruwelijkste dingen aan kunnen doen, zonder ook maar iets te voelen. Soms zijn slachtoffers familieleden, maar dat hoeft niet.

Die echt kicken op gruwelijke dingen doen met mensen. Het ziekst is dan als het nog een jong kind is.

Dat soort mensen mogen van mij de doodstraf hebben.
pi_157365740
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 18:54 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Over mensen die niks met andere mensen hebben. Die compleet sociaal gestoord zijn en hun slachtoffers de gruwelijkste dingen aan kunnen doen, zonder ook maar iets te voelen. Soms zijn slachtoffers familieleden, maar dat hoeft niet.

Die echt kicken op gruwelijke dingen doen met mensen. Het ziekst is dan als het nog een jong kind is.

Dat klinkt als mensen met een persoonlijkheidsstoornis. Geestesziek zeg maar. Daar kunnen allerlei oorzaken aan ten grondslag liggen. Kun je geesteszieken verantwoordelijk houden voor hun daden?

Je spreekt jezelf trouwens tegen:
quote:
Die compleet sociaal gestoord zijn en hun slachtoffers de gruwelijkste dingen aan kunnen doen, zonder ook maar iets te voelen
quote:
Die echt kicken op gruwelijke dingen doen met mensen
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_157365770
Voor die mensen hebben we TBS.
pi_157366943
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat klinkt als mensen met een persoonlijkheidsstoornis. Geestesziek zeg maar. Daar kunnen allerlei oorzaken aan ten grondslag liggen. Kun je geesteszieken verantwoordelijk houden voor hun daden?

Je spreekt jezelf trouwens tegen:

[..]

[..]

Ik bedoel wat normale mensen zouden voelen als ze onder dwang zouden moeten doen wat gekken anderen aan kunnen doen.

Maar eh, je hoeft niet alles zo heel letterlijk te nemen.
pi_157366976
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:25 schreef Isegrim het volgende:
Voor die mensen hebben we TBS.
Mijn optie scheelt plekken in de gevangenis.
pi_157367063
Veel van die mensen zijn zo ziek in hun hoofd dat ze nooit beter zullen worden. Nooit zullen genezen. Dan is hulp ook zinloos...
pi_157367082
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 20:23 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

In dat geval stel ik voor om iedereen met een verkregen strafblad te executeren. Dat scheelt nog veel meer (mogelijke) plekken.
pi_157367663
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 20:28 schreef Haushofer het volgende:

[..]

In dat geval stel ik voor om iedereen met een verkregen strafblad te executeren. Dat scheelt nog veel meer (mogelijke) plekken.
Goed plan! *O*
pi_157367693
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 20:27 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Veel van die mensen zijn zo ziek in hun hoofd dat ze nooit beter zullen worden. Nooit zullen genezen. Dan is hulp ook zinloos...
Die mensen moet je een menswaardig bestaan geven op een longstay.

Het zijn mensen.
pi_157367744
quote:
Maar dan hoeven ze toch nog niet dood?

Als er daadwerkelijk sprake is van ziekte, is straf niet echt meer op zijn plaats. Natuurlijk kunnen ze niet worden vrijgelaten zo lang ze te gevaarlijk zijn, maar daar houdt het dan wat mij betreft op.
pi_157367746
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 20:48 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Het zijn mensen.
:D
Conscience do cost.
pi_157367810
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 20:22 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik bedoel wat normale mensen zouden voelen als ze onder dwang zouden moeten doen wat gekken anderen aan kunnen doen.

Maar eh, je hoeft niet alles zo heel letterlijk te nemen.
Maar eh geef eens een keer een antwoord op een vraag.

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 20:23 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

:')
quote:
;( ;( ;(

Ik weet nog een goeie: mensen die een dodelijke ziekte hebben geven we gewoon geen zorg meer. Ze zijn immers toch niet meer te redden en het scheelt een hoop in de financiën.

:') :') :') :') :')
  vrijdag 6 november 2015 @ 23:46:34 #115
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_157373784
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 20:22 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Beulen bijvoorbeeld? :')
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  zaterdag 7 november 2015 @ 01:01:20 #116
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_157374974
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 20:28 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Als we dan direct iedereen executeren, scheelt dat ook potentieel toekomstige plekken.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_157380791
En toch blijf ik voor de doodstraf. Wat jullie ook zeggen.
pi_157380808
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 14:10 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Als je dat doet, is het verstandiger om dat niet te melden. :P
Conscience do cost.
pi_157380843
quote:
Dat mag, maar van je argumenten daarvoor blijft tot dusver weinig overeind.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_157380861
quote:
Ja, dat is nu juist het gevaarlijke van de meeste voorstanders van de doodstraf. Ze zijn blind voor argumenten, ook al laat je zien dat het waanzin is, dat hun redenering volledig onjuist is, dan is het antwoord: "En toch blijf ik voor de doodstraf. Wat jullie ook zeggen."

Is het is nog dogmatischer dan religie
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_157381322
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 november 2015 01:01 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Als we dan direct iedereen executeren, scheelt dat ook potentieel toekomstige plekken.
Hence de neutronenbom :7
pi_157381371
Doodstraf aan voorstanders van doodstraf... :D
pi_157382793
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 14:13 schreef laforest het volgende:

[..]

Ja, dat is nu juist het gevaarlijke van de meeste voorstanders van de doodstraf. Ze zijn blind voor argumenten, ook al laat je zien dat het waanzin is, dat hun redenering volledig onjuist is, dan is het antwoord: "En toch blijf ik voor de doodstraf. Wat jullie ook zeggen."

Is het is nog dogmatischer dan religie
Scheelt dat ik het niet (alleen) voor het zeggen heb.
pi_157382906
Daar ben ik ook wel blij om ja. :D
pi_157383431
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 16:07 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Scheelt dat ik het niet (alleen) voor het zeggen heb.
Dat maakt het mechanisme er achter niet minder gevaarlijk.
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_157443255
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 18:54 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Volgend jaar wordt er een definitieve therapie uitgevonden die van psychopaten normale en productieve leden van de maatschappij maakt. En dan? Heb je mooi dit soort mensen omgebracht terwijl je het nu definitief kan oplossen zonder verdere risico's.

Verder ben ik mordicus tegen de doodstraf, tien keer duurder dan een normale gevangenisstraf, barbaars maar vooral omdat het onomkeerbaar is.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 11 november 2015 @ 12:49:53 #127
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_157467843
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 10:33 schreef laforest het volgende:

[..]

En? Hoe kan iemand uit dit feit een rechtvaardiging vinden voor het vermooden van een mens? Als we als mensen een wet hebben die het moorden van een mens verbied omdat we dit fout vinden (iemand doden is onacceptabel, respecteer leven), dan kan men uit de schuld van een dader nooit de rechtvaardiging vinden om de dader te doden. Het principe van 'dood níemand' is dan ineens geen principe meer, maar een regel die we toepassen als het uitkomt en die we laten varen om zo menselijke genoegdoening te krijgen voor een misdaad.

Als wij als mensen werkelijk vinden dat je niemand mag doden, en dat blijkt uit onze wetten, dan kun je nooit de doodstraf rechtvaardigen, omdat dit tegen het principe ingaat waarvoor wij als mensen staan en dat vastgelegd hebben in onze wetten.
Helemaal mee eensch! ^O^
pi_157467887
Buiten het feit dat ik het een beetje hypocriet vind om moorden te bestraffen met een moord, is de doodstraf ook duurder dan levenslang.
pi_157471319
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 09:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Volgend jaar wordt er een definitieve therapie uitgevonden die van psychopaten normale en productieve leden van de maatschappij maakt. En dan? Heb je mooi dit soort mensen omgebracht terwijl je het nu definitief kan oplossen zonder verdere risico's.

Verder ben ik mordicus tegen de doodstraf, tien keer duurder dan een normale gevangenisstraf, barbaars maar vooral omdat het onomkeerbaar is.
Dat zou fantastisch zijn. Maar dat gaat niet gebeuren. En dan zou hetzelfde gelden voor mensen die een dodelijke vorm van kanker hadden en dood zijn gegaan en er nu een medicijn tegen is. Ja, dat is heel jammer van die doden, maar de mensen die wél geholpen mee kunnen worden, dát telt.

En dat geldt ook voor de psychopaten die nog leven en geholpen zouden kunnen worden door het medicijn. Míts ze nog geen ernstig misdrijf hebben gepleegd. Anders is het (voor mij) alsnog de doodstraf...
  woensdag 11 november 2015 @ 16:20:59 #130
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_157471500
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:10 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Dat zou fantastisch zijn. Maar dat gaat niet gebeuren. En dan zou hetzelfde gelden voor mensen die een dodelijke vorm van kanker hadden en dood zijn gegaan en er nu een medicijn tegen is. Ja, dat is heel jammer van die doden, maar de mensen die wél geholpen mee kunnen worden, dát telt.

En dat geldt ook voor de psychopaten die nog leven en geholpen zouden kunnen worden door het medicijn. Míts ze nog geen ernstig misdrijf hebben gepleegd. Anders is het (voor mij) alsnog de doodstraf...
En jij veroordeeld psychopaten? Wel eens zelf een persoonlijkheidstestje uit laten voeren? :')
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_157477006
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:10 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Dat zou fantastisch zijn. Maar dat gaat niet gebeuren.
Volgend jaar heb ik een hard hoofd in maar zo'n oplossing gaat er zeker komen.

quote:
En dan zou hetzelfde gelden voor mensen die een dodelijke vorm van kanker hadden en dood zijn gegaan en er nu een medicijn tegen is. Ja, dat is heel jammer van die doden, maar de mensen die wél geholpen mee kunnen worden, dát telt.

Dus je wil gewoon expres de belastingbetaler 10 keer zoveel geld uit de zak kloppen als wat het zou kosten bij levenslang, puur en alleen om je eigen stupide en archaïsche provinciale mentaliteit te kunnen botvieren? Nice.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_157757168
Ondanks het feit dat je soms sommige mensen het liefst dood zou zien naar aanleiding van hun daden, ben ik tegen de doodstraf.
Laten we beginnen met het feit dat er nog te veel onschuldige mensen veroordeeld worden.
Het is onomkeerbaar dus mocht een verkeerd iemand de doodstraf krijgen heb je een onschuldig iemand vermoord.

Sowieso is ieder mens anders. Wat is de reden van de misdaad die iemand begaan heeft? De ene persoon is met therapie beter te helpen dan een ander.

De materie er omheen is te complex om een doodstraf maar als standaard oplossing te hebben.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_157757993
Ik ben tegen de doodstraf. Bij moordenaars, pedofielen e.d. zit er gewoon heel veel mis in het hoofd. Dit zijn zulke erge dingen, zulk afwijkend gedrag, dat dat niets anders dan psychologische oorzaken kan hebben. Bij zulke mensen is een behandeling nodig, en zulke mensen horen niet in de samenleving te Zijn voordat is vastgesteld dat her verholpen is (bij veel mensen nooit). Maar zulke mensen hebben het al moeilijk genoeg, en hoeven dus wat mij betreft helemaal niet hardhandig behandeld te worden of het slecht te hebben. Ik begrijp best dat die op mooie kamers zitten in een opvang met een recreatiehal. Toch nog een beetje geluk in het leven.
facebook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')