abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 september 2015 @ 12:48:04 #151
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156239278
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Jesse Klaver (GL) verweet Wilders onmenselijkheid, want die "vluchtelingen" kwamen door landen waar ze onvoldoende voedsel hebben en geen onderwijs krijgen. Vervolgens wees Wilders de consequenties als je iedereen die onvoldoende voedsel en onderwijs heeft toelaat: Het is dan de halve wereld die je binnen moet laten. Dat zijn argumenten waar Wilders mee wint.
ja dat soort drogredenaties gaan er in als zoete koek
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156239284
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:41 schreef Panthera. het volgende:
Heeft er al iemand hier in het echte leven last gehad van migranten/vluchtelingen?
Ik heb er nog geen een gezien hier in Dordrecht.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_156239298
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De PVV staat zo'n beetje symbool voor "anti immigratie" en "anti Islam".
Dan kan je er niet mee wegkomen door te zeggen "de anderen weten het ook niet".

Zo moeilijk moet het toch niet zijn om 5 werkbare oplossingen aan te dragen van een partij die hier zo breed gedragen wordt? Geert heeft het toch over "minder minder"? Hoe?
- Uit Schengen, grenzen bewaken
- Alle asielverzoeken afwijzen van mensen die in een veilig land zijn geweest; Japanse aanpak
- Illegalen oppakken, opsluiten en uitzetten
- Geen stemrecht voor niet-Nederlanders
- Stoppen met alle subsidies voor multikul, stoppen met alle voorrangsregelingen
- Verbod op generaalpardonregelingen
pi_156239324
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Onderbouw dat soort dingen nou eens. Verschillende onderzoeken wijzen er op dat asielzoekers ons miljarden kosten. Je kunt niet ontkennen dat dit gevolgen heeft voor onze welvaart.
Het past nog steeds binnen onze begroting. Zijn de belastingen verhoogd als gevolg van de instroom? Zijn nieuwe bezuinigingen aangekondigd? Wordt het geld voor de opvang uit andere potjes getrokken?

Met andere woorden: wat merken je als burger in financiële zin van de influx van vluchtelingen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156239325
PVV doet het iha opvallend veel beter in peilingen dan tijdens verkiezingen. We zullen zien.
  zondag 20 september 2015 @ 12:49:52 #156
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156239340
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:46 schreef Panthera. het volgende:
Wat ik vrij typisch vind is dat we doen alsof Syriërs hetzelfde zijn als Marokkanen / allochtonen die als arbeidsmigranten hierheen zijn gehaald, of allochtonen die al in ons land leven in het algemeen. Los van wat je mening over die laatste groep is, zijn het mensen van een andere nationaliteit.
En een volkomen andere achtergrond. Veel van de Syriërs zijn hoogopgeleid (of überhaupt opgeleid), relatief welvarend, relatief modern, etc. Dat is heel wat anders dan de Berbers die we uit Marokko gehaald hebben.
pi_156239350
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik. Het land is overvol. Er is amper voor een normale prijs een landelijk gelegen huis te koop, want alles is volgebouwd. Bevolkingsgroei van de laatste decenniais 100% het gevolg van immigratie.
In de kleinste dorpjes zie je al hoofddoeken rondlopen.
Gast, echt. Het tekort aan (huur)huizen is een gevolg van de door overheid en aanverwante partijen kunstmatig gecreeërde zeepbel om BBP aan te jagen, niet van migranten.

Op die laatste opmerking ga ik niet eens in. Hoofddoekjes kunnen niet lopen.
pi_156239353
quote:
3s.gif Op zondag 20 september 2015 12:48 schreef Re het volgende:

[..]

ja dat soort drogredenaties gaan er in als zoete koek
Klaver zei letterlijk dat we die mensen toe moeten laten omdat ze in die andere veilige landen niet voldoende voedsel en onderwijs krijgen. Het overgrote deel van Afrika heeft geen voldoende voedsel en onderwijs. Wilders wees er keurig op dat dit zijn absurde criteria zijn, die betekenen dat je miljarden mensen moet toelaten. Totaal geen drogredenatie. Niet voor niets is dit fragment volledig geboycot door de media, maar het is nog te zien op Youtube (tijdens eerste termijn van Wilders).
  zondag 20 september 2015 @ 12:51:05 #159
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156239371
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Klaver zei letterlijk dat we die mensen toe moeten laten omdat ze in die andere veilige landen niet voldoende voedsel en onderwijs krijgen. Het overgrote deel van Afrika heeft geen voldoende voedsel en onderwijs. Wilders wees er keurig op dat dit zijn absurde criteria zijn, die betekenen dat je miljarden mensen moet toelaten. Totaal geen drogredenatie. Niet voor niets is dit fragment volledig geboycot door de media, maar het is nog te zien op Youtube (tijdens eerste termijn van Wilders).
ja een klassieke drogredenatie
pi_156239377
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:50 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Gast, echt. Het tekort aan (huur)huizen is een gevolg van de door overheid en aanverwante partijen kunstmatig gecreeërde zeepbel om BBP aan te jagen, niet van migranten.

Op die laatste opmerking ga ik niet eens in. Hoofddoekjes kunnen niet lopen.
Ik heb niet eens iets gezegd over huurhuizen. Maar mensen die aangewezen zijn op sociale huur zijn helemaal de klos.
pi_156239387
quote:
14s.gif Op zondag 20 september 2015 12:51 schreef Re het volgende:

[..]

ja een klassieke drogredenatie
Gewoon logisch redeneren. Klaver droop ook gelijk af.
pi_156239392
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

- Alle asielverzoeken afwijzen van mensen die in een veilig land zijn geweest; Japanse aanpak
- Stoppen met alle subsidies voor multikul, stoppen met alle voorrangsregelingen
Hoeveel belasting betaal jij per maand?

Ik tussen de 500 en 1000. Zullen we afspreken dat mijn deel volledig naar de opvang van migranten gaat? Dan hoef jij je daar niet druk om te maken.
pi_156239396
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Grenzen dicht, Nederland uit de EU en alle moslims terug naar Marokko.

Hoe dat moet helpen? Geen idee.
Het zou de sociale cohesie wel ten goede komen. Ik snap het überhaupt niet waarom Turkse Nederlanders, ja die mensen van de derde of vierde generatie, nog een Turks paspoort hebben. Je creëert een dubbele loyaliteit. Daarbij vermeld ik ook dat meer dan 60% van onze Turkse Nederlanders voor Erdogan (AKP) hebben gestemd dit jaar. Je weet wel die man die een paleis bouwt van zevenhonderd miljoen en die nu bezig is met een kleinschalige genocide op Koerden. Natuurlijk is het terugsturen geen oplossing, maar het verbieden van dubbele paspoorten wel. Tevens zouden er geen Saudische imams mogen prediken in Nederland die openlijk het Wahabisme lopen te verkondigen. Ik weet zeker dat wij zeer fatsoenlijke imams kunnen opleiden die prima in het Nederlands hun verhaal kunnen doen.
pi_156239424
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:41 schreef Panthera. het volgende:
Heeft er al iemand hier in het echte leven last gehad van migranten/vluchtelingen?
Heb ze nog niet gezien, ken niemand die mishandeld of verkracht is en niemand in mijn omgeving is zijn baan kwijt geraakt.
  zondag 20 september 2015 @ 12:52:49 #165
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_156239435
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:51 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Ik tussen de 500 en 1000. Zullen we afspreken dat mijn deel volledig naar de opvang van migranten gaat? Dan hoef jij je daar niet druk om te maken.
hahaha je gaat er niet eens op in. groenlinks malloot.

Eerlijk is eerlijk, je reageert precies zoals de linkse kamerleden.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_156239443
quote:

[..]

Ik vind het niet nodig om mijn belastingaangifte hier te posten. Daarnaast hebben we ook nog te maken met gemeentelijke belastingen (waarvan veel multikul-onzin wordt betaald), motorrijtuigenbelasting, assurantiebelasting, btw, accijns en vermogensrendementsheffing. Dit alles om de peperdure multiculturele samenleving te financieren.
pi_156239456
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:51 schreef Razoemichin het volgende:

[..]

Het zou de sociale cohesie wel ten goede komen. Ik snap het überhaupt niet waarom Turkse Nederlanders, ja die mensen van de derde of vierde generatie, nog een Turks paspoort hebben. Je creëert een dubbele loyaliteit. Daarbij vermeld ik ook dat meer dan 60% van onze Turkse Nederlanders voor Erdogan (AKP) hebben gestemd dit jaar. Je weet wel die man die een paleis bouwt van zevenhonderd miljoen en die nu bezig is met een kleinschalige genocide op Koerden. Natuurlijk is het terugsturen geen oplossing, maar het verbieden van dubbele paspoorten wel. Tevens zouden er geen Saudische imams mogen prediken in Nederland die openlijk het Wahabisme lopen te verkondigen. Ik weet zeker dat wij zeer fatsoenlijke imams kunnen opleiden die prima in het Nederlands hun verhaal kunnen doen.
Loyaliteit aan een land is zo achterhaald. Dan kun je net zo goed in stammen denken.
  zondag 20 september 2015 @ 12:53:41 #168
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156239464
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:51 schreef Razoemichin het volgende:

[..]

Het zou de sociale cohesie wel ten goede komen.
Het zou de sociale cohesie ook ten goede komen om alle PVV'ers uit te zetten. Zullen we dat anders eerst doen?
pi_156239478
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:52 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Heb ze nog niet gezien, ken niemand die mishandeld of verkracht is en niemand in mijn omgeving is zijn baan kwijt geraakt.
Kijk maar naar de sociale voorzieningen, je hoeft geen rocket science te studeren om te realiseren dat het opvangen van vele kansarme mensen financiële gevolgen gaat hebben. Idem dito voor de wachttijd voor een sociale huurwoning. Dit staat los van de vraag of deze mensen hier welkom zouden moeten zijn of niet.
pi_156239493
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

- en wat doen we met de economische gevolgen van het uit Schengen stappen?
- dus als ze omvaren mag het wel? hoe bewijs je waar ze langsgekomen zijn?
- uitzetten naar?
- niet-Nederlanders hebben nu ook geen stemrecht
- welke subsidies voor "multikul"? En welke voorrangsregelingen?
- hoe zou je zo'n verbod bij wet willen regelen?
pi_156239497
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:53 schreef Tempa het volgende:

[..]

Loyaliteit aan een land is zo achterhaald. Dan kun je net zo goed in stammen denken.
Wel als je miljoen mensen uit achterlijke culturen binnenhaalt en in alles voorrang geeft. En belastinggeld dat je afdraagt voor allerlei multikul-onzin gebruikt in plaats van grensbewaking. De loyaliteit verdwijnt dan heel snel. Wat nodig is, is herstel van onze grenzen en onze natiestaat.
  zondag 20 september 2015 @ 12:55:34 #172
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_156239520
quote:

[..]

Wat je idealen ook zeggen van het concept land.. Onze cultuur en economie zijn daar nog steeds op gebaseerd. En iets 'achterhaald' of 'niet meer van deze tijd' noemen is inhoudsloos.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_156239527
Je zou bijna hopen dat Nasa bekend gaat maken dat over twee jaar een kleine asteroïde gaat inslaan ergens in de provincie Utrecht en dat Nederland, een deel van België en Duitsland verwoest gaan worden. Eens kijken welke asielbeleid dan door Nederlanders wordt gewenst in andere landen.
pi_156239529
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

- en wat doen we met de economische gevolgen van het uit Schengen stappen?
- dus als ze omvaren mag het wel? hoe bewijs je waar ze langsgekomen zijn?
- uitzetten naar?
- niet-Nederlanders hebben nu ook geen stemrecht
- welke subsidies voor "multikul"? En welke voorrangsregelingen?
- hoe zou je zo'n verbod bij wet willen regelen?
Ik zou zeggen: Maak 6 topics aan op FOK! waarin je deze vragen voorlegt. Ik zal dan zeker reageren. Als ik hier op deze punten inga, dan raken we wel heel erg offtopic.
pi_156239544
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: Maak 6 topics aan op FOK! waarin je deze vragen voorlegt. Ik zal dan zeker reageren. Als ik hier op deze punten inga, dan raken we wel heel erg offtopic.
Je weet het niet.
pi_156239545
quote:

[..]

Zeg dat even zo aan onze nationalistische Turkse Nederlanders. Vraag maar eens een willekeurige Turk op straat welk paspoort hij zou opgeven indien hij gedwongen wordt dit te doen. Loyaliteit aan land is niet zo achterhaald, want volgens mij draait de gehele verzorgingsstaat op de notie van landsgrenzen. Denk eens na eerst.
pi_156239546
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 12:48 schreef danos het volgende:

[..]

Ik heb er nog geen een gezien hier in Dordrecht.
Ik enkele. Herinner me vooral een gesprek met een Afghaan een maand of twee terug. Woonde toen al een jaar of 5 in Nederland, maar het idee is hetzelfde. Hij was hier gekomen omdat zijn dorp in puin was geschoten. Nu moest hij iedere dag 2 uur heen en 2 uur terug met de auto naar zijn werk, en trots dat hij was dat hij werk had... Hoe ik dit gesprek kon voeren? Hij sprak Nederlands.

Nu zullen er wel weer reacties komen dat dit incidenten zijn, maar eigenlijk boeit me dat helemaal niet :)
pi_156239551
quote:
7s.gif Op zondag 20 september 2015 11:58 schreef Geralt het volgende:

Of gooit Rutte straks gewoon weer even een briefje van 1000 zo vlak voor de verkiezingen? :@
OK een leugenaar is het wel maar hem beschuldigen van het drukken van vals geld gaat mij ook te ver :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 20 september 2015 @ 12:56:32 #179
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156239552
quote:

[..]

Goed punt. Maak je dan ook geen gebruik meer van de algemene voorzieningen?

Wat een dramatisch argument.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156239553
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:55 schreef Wespensteek het volgende:
Je zou bijna hopen dat Nasa bekend gaat maken dat over twee jaar een kleine asteroïde gaat inslaan ergens in de provincie Utrecht en dat Nederland, een deel van België en Duitsland verwoest gaan worden. Eens kijken welke asielbeleid dan door Nederlanders wordt gewenst in andere landen.
Dan zal de hele westerse wereld opvangplekken aanbieden. Dat is beschaving.
pi_156239596
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik heb niet eens iets gezegd over huurhuizen. Maar mensen die aangewezen zijn op sociale huur zijn helemaal de klos.
Er zijn de laatste jaren gewoonweg te weinig sociale huurwoningen gebouwd. De in 2013 geïntroduceerde Verhuurdersheffing speelt daarbij een rol. Maar sowieso zijn corporaties voorzichtiger geworden.

Tot slot ken ik ook gemeentebesturen die corporaties verzocht hebben om minder te bouwen, omdat er al meer dan zat sociale huurwoningen in de betreffende plaats zouden staan.
pi_156239607
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:54 schreef Razoemichin het volgende:

[..]

Kijk maar naar de sociale voorzieningen, je hoeft geen rocket science te studeren om te realiseren dat het opvangen van vele kansarme mensen financiële gevolgen gaat hebben. Idem dito voor de wachttijd voor een sociale huurwoning. Dit staat los van de vraag of deze mensen hier welkom zouden moeten zijn of niet.
Dat moet niet het opnemen van vluchtelingen die veroorzaakt zijn door een onwettige oorlog, gestart door ons en onze bondgenoten in de weg staan. De IND en AIVD moeten wel een goede selectie maken van wie terecht en onterecht asiel aanvraagt, en het zou mooi zijn als het een tijdelijke status zou kunnen zijn. Dus bij vrede thuis is de opvang en het recht op sociale voorzieningen beeindigd. Stimuleert de internationale gemeenschap hopelijk het conflict in Syrië te helpen beeindigen.
pi_156239609
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wel als je miljoen mensen uit achterlijke culturen binnenhaalt en in alles voorrang geeft. En belastinggeld dat je afdraagt voor allerlei multikul-onzin gebruikt in plaats van grensbewaking. De loyaliteit verdwijnt dan heel snel. Wat nodig is, is herstel van onze grenzen en onze natiestaat.
Wie zegt dat die mensen achterlijk zijn omdat ze uit een volgens jou achterlijke cultuur komen?
Wie zegt dat multikulti uitgaves grensbewaking onmogelijk maken?
En waarom zou je grensbewaking willen, is dit land van iemand dan?
Loyaliteit naar een land toe, die volgens jou heel snel verdwijnt, is belangrijk want?
Wat gaat het herstellen van de grenzen opleveren?
-Niet doen-

[ Bericht 1% gewijzigd door Specularium op 20-09-2015 13:02:09 ]
pi_156239636
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 12:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er zijn de laatste jaren gewoonweg te weinig sociale huurwoningen gebouwd. De in 2013 geïntroduceerde Verhuurdersheffing speelt daarbij een rol. Maar sowieso zijn corporaties voorzichtiger geworden.

Tot slot ken ik ook gemeentebesturen die corporaties verzocht hebben om minder te bouwen, omdat er al meer dan zat sociale huurwoningen in de betreffende plaats zouden staan.
Offtopic. Het grootste probleem is immigratie.
pi_156239652
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:55 schreef Wespensteek het volgende:
Dat is noodhulp als gevolg van een natuurcatastrofe, daar is ook Wilders voorstander van.
Natuurlijk onvergelijkbaar met Syrié of andere non-landen waar problemen door mensen (lees de islam) worden veroorzaakt.
Exaudi orationem meam
pi_156239680
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De meeste migranten die nu het land binnenkomen, hebben geen enkel effect op de koopmarkt.

Dat de sociale huurmarkt onder druk kan komen te staan door migratie is mogelijk. Hoog tijd om daar wat aan te doen door het hele gedrocht dat de Nederlandse huizenmarkt heet tegen de loep te houden.
pi_156239721
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:59 schreef Panthera. het volgende:

[..]

De meeste migranten die nu het land binnenkomen, hebben geen enkel effect op de koopmarkt.
Wel op de hoeveelheid ruimte in het land. Het is met een inkomen tot 2x modaal bijna onmogelijk om groen en vrij te wonen, dankzij de extreme bevolkingsdichtheid als gevolg van immigratie. Nederland was ooit een groen en ruim land, nu is het volgebouwd met huizen, azc's en windmolens.
  zondag 20 september 2015 @ 13:00:39 #188
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156239733
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 12:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je kan toch niet eeuwig blijven bouwen?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156239735
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:58 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat moet niet het opnemen van vluchtelingen die veroorzaakt zijn door een onwettige oorlog, gestart door ons en onze bondgenoten in de weg staan. De IND en AIVD moeten wel een goede selectie maken van wie terecht en onterecht asiel aanvraagt, en het zou mooi zijn als het een tijdelijke status zou kunnen zijn. Dus bij vrede thuis is de opvang en het recht op sociale voorzieningen beeindigd. Stimuleert de internationale gemeenschap hopelijk het conflict in Syrië te helpen beeindigen.
Ik weet dat feiten moeilijk zijn, maar wij als Nederland zijnde zijn nog nooit actief geweest in Syrië. Wij hebben die oorlog in Syrië dus niet gecreëerd. Die insinuatie is aldus pure onzin. Jij verwart Syrië met Afghanistan volgens mij.
pi_156239775
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wat je idealen ook zeggen van het concept land.. Onze cultuur en economie zijn daar nog steeds op gebaseerd. En iets 'achterhaald' of 'niet meer van deze tijd' noemen is inhoudsloos.
Cultuur is veranderlijk en een bepaald beeld van een cultuur willen blijven behouden is lovenswaardig, maar op lange termijn een vrij kansloze bedoeling.
Economisch gezien heb je nog een punt, alleen is Nederland prima in staat zich economisch te redden zonder dat iedereen een slaafse loyaliteit etaleert.
pi_156239778
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Offtopic. Het grootste probleem is immigratie.
Neuh.

Het grootste probleem is momenteel de besluiteloosheid van de overheid. Je moet gewoon als een malle semi-permanente huisvesting realiseren voor migranten. Bouw lege kantoorpanden om tot appartementencomplexen.

Oplossingen zijn er wel, maar iemand moet even doorpakken.
pi_156239780
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:00 schreef Razoemichin het volgende:

[..]

Ik weet dat feiten moeilijk zijn, maar wij als Nederland zijnde zijn nog nooit actief geweest in Syrië. Wij hebben die oorlog in Syrië dus niet gecreëerd. Die insinuatie is aldus pure onzin. Jij verwart Syrië met Afghanistan volgens mij.
Uhm, de Irak oorlog. Saddam had gehaktballetjes gemaakt van de IS strijders. Maar ja, hij zou massavernietigingswapens hebben weet je nog?
pi_156239793
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dan zal de hele westerse wereld opvangplekken aanbieden. Dat is beschaving.
En dat andere landen geen opvangplekken aanbieden en als opvang in de regio volstrekt niet voldoende is mensen gaan terugsturen is dat ook beschaving? Als de bevolking in Westerse landen gaat roepen dat het er al overvol is en "eigen volk eerst" gaat roepen is ook beschaving of moet het parlement dan opstappen en luisteren naar de mensen? Moeten die regeringen niet opkomen voor de eigen mensen, het gaat immers ten koste van de welvaart daar, er zijn geen huizen genoeg die Nederlanders leveren niets op en hebben een andere cultuur?
pi_156239798
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wel op de hoeveelheid ruimte in het land. Het is met een inkomen tot 2x modaal bijna onmogelijk om groen en vrij te wonen, dankzij de extreme bevolkingsdichtheid als gevolg van immigratie. Nederland was ooit een groen en ruim land, nu is het volgebouwd met huizen, azc's en windmolens.
https://nl.wikipedia.org/(...)olkingssamenstelling

Gevolg van de 3 miljoen of de 13 miljoen?

En serieus, volgebouwd met AZC's :') Kom eerst maar eens met cijfers hoeveel procent van de ruimte in Nederland wordt ingenomen door ACZs.
pi_156239808
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 13:00 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je kan toch niet eeuwig blijven bouwen?
Wat moet ik hier nou mee?
pi_156239815
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 13:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh.

Het grootste probleem is momenteel de besluiteloosheid van de overheid. Je moet gewoon als een malle semi-permanente huisvesting realiseren voor migranten. Bouw lege kantoorpanden om tot appartementencomplexen.

Enige wat we 'moeten' is poepen en al die vluchtelingen die al door minstens 7 landen zijn gekomen zo snel mogelijk Nederland uitgooien.
pi_156239816
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:56 schreef Razoemichin het volgende:

[..]

Zeg dat even zo aan onze nationalistische Turkse Nederlanders. Vraag maar eens een willekeurige Turk op straat welk paspoort hij zou opgeven indien hij gedwongen wordt dit te doen. Loyaliteit aan land is niet zo achterhaald, want volgens mij draait de gehele verzorgingsstaat op de notie van landsgrenzen. Denk eens na eerst.
Van mij mogen die Turken hun paspoort houden, als zij daar plezier uit halen.
Blijkbaar voelen ze zich meer Turk dan Nederlander, ik kan het ze niet kwalijk nemen.
Welke verzorgingsstaat doel je precies op?
pi_156239845
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:22 schreef MaGNeT het volgende:
Wie kan me 5 werkbare oplossingen noemen die Wilders heeft om het vluchtelingenprobleem op te lossen?
Wie kan me 5 werkbare oplossingen noemen die "onze" regering heeft om het vluchtelingenprobleem op te lossen?
Exaudi orationem meam
pi_156239847
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:03 schreef Tempa het volgende:

[..]

Blijkbaar voelen ze zich meer Turk dan Nederlander, ik kan het ze niet kwalijk nemen.
Je moet kiezen: Of Nederlander worden of vertrekken.
Dubbele nationaliteit is dubbele loyaliteit.
  zondag 20 september 2015 @ 13:03:47 #200
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_156239848
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 13:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh.

En dan komen er nog 50.000. En dan nog 100.000. En dan 500.000. En dan een miljoen. Ergens moet je een grens trekken. Europa kan niet de hele wereld opvangen. En de vluchtelingenstroom lijkt alleen nog maar toe te gaan nemen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_156239865
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Enige wat we 'moeten' is poepen en al die vluchtelingen die al door minstens 7 landen zijn gekomen zo snel mogelijk Nederland uitgooien.
Gaat niet gebeuren. Accepteer dat nou maar gewoon. Maakt het leven ook makkelijker voor jezelf.
pi_156239872
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Uhm, de Irak oorlog. Saddam had gehaktballetjes gemaakt van de IS strijders. Maar ja, hij zou massavernietigingswapens hebben weet je nog?
Volgens mij is de burgeroorlog in Syria niet begonnen door ISIS, maar door een groot deel van de bevolking dat in opstand kwam tegen Assad (FSA bijvoorbeeld). Dit is jaren zo geweest. Het laatste jaar heeft ISIS inderdaad gebruik gemaakt van het machtsvacuüm, maar dit is nooit de bron geweest van het conflict in Syrië. Het is en blijft een burgeroorlog. Wederom onzin dus.
pi_156239893
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:03 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Wie kan me 5 werkbare oplossingen noemen die "onze" regering heeft om het vluchtelingenprobleem op te lossen?
1. De belasting verhogen
2. Een solidariteitsheffing invoeren voor de opvang van "Vluchtelingen"
3. De belastingen nog eens verhogen
4. Natuurgebieden opofferen
5. *coming soon* Niet gebruikte kamers van Nederlanders vorderen
pi_156239900
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je moet kiezen: Of Nederlander worden of vertrekken.
Dubbele nationaliteit is dubbele loyaliteit.
Hoe kun je iemand daartussen laten kiezen.
Ik krijg het beeld alsof je denkt dat iedereen met een dubbel paspoort je in de rug zou willen steken mochten ze de mogelijkheid daartoe krijgen.
Zo'n angstige mentaliteit, als dat anderen niet bij het clubje zouden willen horen, is nergens goed voor.
pi_156239910
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:04 schreef Razoemichin het volgende:

[..]

Volgens mij is de burgeroorlog in Syria niet begonnen door ISIS, maar door een groot deel van de bevolking dat in opstand kwam tegen Assad. Dit is jaren zo geweest. Het laatste jaar heeft ISIS inderdaad gebruik gemaakt van het machtsvacuüm, maar dit is nooit de bron geweest van het conflict in Syrië. Het is en blijft een burgeroorlog. Wederom onzin dus.
En hoe kwamen ze aan de wapens? Juist..
pi_156239918
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

1. De belasting verhogen
Geen van deze maatregelen is aangekondigd.
pi_156239919
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:03 schreef Tempa het volgende:

[..]

Van de verzorgingsstaat waar jij en ik gebruik van maken hier in Nederland. Moeilijk he.
pi_156239923
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:05 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Daar praten we liever niet over in Nederland. Nog wel steeds een podiumplek.
pi_156239958
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:05 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wapens? Assad van Rusland en de FSA van Qatar. Later is inderdaad Amerika gaan helpen met het verschaffen van wapens. Dit onder internationale druk om iets te gaan doen van voornamelijk Saudi-Arabie en Qatar. Het gaat je gewoon niet lukken, je punt is onzin.
pi_156239969
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 13:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geen van deze maatregelen is aangekondigd.
1 en 4 zijn al werkelijkheid.
2 vindt al plaats in Finland, dus binnenkort ook hier.
3 is onvermijdelijk
En 5 zal de ultieme maatregel zijn als de schaarse ruimte op is (zal sneller gebeuren dan menigeen denkt)
  zondag 20 september 2015 @ 13:07:46 #211
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156239970
als elke vluchteling nou de zorg opneemt voor één in de stront-rollende demente bejaarde
pi_156239981
quote:
14s.gif Op zondag 20 september 2015 13:07 schreef Re het volgende:
als elke vluchteling nou de zorg opneemt voor één in de stront-rollende demente bejaarde
Waarom zouden "vluchtelingen" dat kunnen, en de 600.000 Nederlandse werklozen niet?
  zondag 20 september 2015 @ 13:08:30 #213
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_156239984
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:05 schreef Tempa het volgende:
Zo'n angstige mentaliteit, als dat anderen niet bij het clubje zouden willen horen, is nergens goed voor.
Nee, die passieve, 'het is allemaal oké'-houding van figuren als jij is pas goed man.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_156240009
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:06 schreef Razoemichin het volgende:

[..]

Van de verzorgingsstaat waar jij en ik gebruik van maken hier in Nederland. Moeilijk he.
En wat heeft loyaliteit aan een land daarmee te maken?
  zondag 20 september 2015 @ 13:09:35 #215
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156240013
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Waarom zouden "vluchtelingen" dat kunnen, en de 600.000 Nederlandse werklozen niet?
omdat ze werkeloos zijn :')

en om te counteren, waarom leven er nog 600.000 mensen scheef in sociale woningen...,
pi_156240018
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:07 schreef Razoemichin het volgende:

[..]

Wapens? Assad van Rusland en de FSA van Qatar. Later is inderdaad Amerika gaan helpen met het verschaffen van wapens. Dit onder internationale druk om iets te gaan doen van voornamelijk Saudi-Arabie en Qatar. Het gaat je gewoon niet lukken, je punt is onzin.
Oh omdat het later is maakt het niet uit, en is mijn punt onzin. Hier kan ik niet tegenop, jij wint.
pi_156240028
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

1. De belasting verhogen
:)
Dat is wat ze (gaan) doen, nl het vergroten van het probleem
Mijn vraag was wat zijn de oplossingen.
Exaudi orationem meam
pi_156240057
quote:
6s.gif Op zondag 20 september 2015 13:09 schreef Re het volgende:

[..]

omdat ze werkeloos zijn :')

en om te counteren, waarom leven er nog 600.000 mensen scheef in sociale woningen...,
Als je zo gemakkelijk een grote groep willekeurige mensen voor ouderen kunt laten zorgen, dan was dit allang gebeurd.
Dat scheefwonen is offtopic en in andere topics heb ik al uitgebreid onderbouwd waarom scheefwonen een niet-bestaand probleem is. Bovendien vind ik het nogal onfatsoenlijk om het probleem van massale komst van illegalen neer te leggen bij 600.000 hardwerkende Nederlanders die gewoon ergens wonen waar ze zich thuis voelen.
pi_156240058
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:08 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Nee, die passieve, 'het is allemaal oké'-houding van figuren als jij is pas goed man.
Ik vind het verre van allemaal oké. Het is namelijk best een ernstige zaak.
Dat veel mensen de focus leggen op zoveel mogelijk mensen weren ipv te kijken naar waarom die mensen zich bewegen vind ik nog net iets ernstiger.
pi_156240066
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:10 schreef Oud_student het volgende:

[..]

:)
Dat is wat ze (gaan) doen, nl het vergroten van het probleem
Mijn vraag was wat zijn de oplossingen.
Uhm... Geen.
pi_156240069
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:09 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Oh omdat het later is maakt het niet uit, en is mijn punt onzin. Hier kan ik niet tegenop, jij wint.
Ja je punt is totale onzin. Eerst beweer je dat wij de oorlog in Syria zijn begonnen, wat pertinent onjuist is. Dan stel je dat wij dit conflict hebben veroorzaakt door alle wapens te verschaffen, wat ook incorrect blijkt te zijn omdat de grootste leveranciers Rusland en Qatar blijken te zijn. Onze rol in Syrië is aldus nihil. Je kunt gaan proberen wat je wil, maar het klopt simpelweg niet wat je zegt.
pi_156240097
quote:
14s.gif Op zondag 20 september 2015 13:07 schreef Re het volgende:
Jouw respect voor onze eigen ouderen spreekt boekdelen, ik ben benieuwd hoe je straks in je huis om zal gaan met gestoorde islam "vluchtelingen" :{
Exaudi orationem meam
  zondag 20 september 2015 @ 13:12:07 #223
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156240101
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Als je zo gemakkelijk een grote groep willekeurige mensen voor ouderen kunt laten zorgen, dan was dit allang gebeurd.
Dat scheefwonen is offtopic en in andere topics heb ik al uitgebreid onderbouwd waarom scheefwonen een niet-bestaand probleem is.
ik vind het prima hoor, maar dan ga je dus nooit meer het argument moeten gebruiken dat in nederland bejaarden in hun eigen stront liggen te rollen, daar hebben we dus die werkelozen voor, dus
  zondag 20 september 2015 @ 13:12:43 #224
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156240116
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat scheefwonen is offtopic en in andere topics heb ik al uitgebreid onderbouwd waarom scheefwonen een niet-bestaand probleem is. Bovendien vind ik het nogal onfatsoenlijk om het probleem van massale komst van illegalen neer te leggen bij 600.000 hardwerkende Nederlanders die gewoon ergens wonen waar ze zich thuis voelen.
illegaal thuisvoelen bedoel je... zoals een vluchteling?
pi_156240124
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:11 schreef Razoemichin het volgende:

[..]

Ja je punt is totale onzin. Eerst beweer je dat wij de oorlog in Syria zijn begonnen, wat pertinent onjuist is. Dan stel je dat wij de wapens hebben geleverd voor dit conflict, wat ook incorrect blijkt te zijn omdat de grootste leveranciers Rusland en Qatar blijken te zijn. Onze rol in Syrië is aldus nihil. Je kunt gaan proberen wat je wil, maar het klopt simpelweg niet wat je zegt.
Nederland verkoopt aan iedereen, en lang niet altijd onder eigen naam.
Maar gelukkig maakt het niks uit, want volgens jou waren het in dit geval niet 'onze' wapens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')