Zeg dat even zo aan onze nationalistische Turkse Nederlanders. Vraag maar eens een willekeurige Turk op straat welk paspoort hij zou opgeven indien hij gedwongen wordt dit te doen. Loyaliteit aan land is niet zo achterhaald, want volgens mij draait de gehele verzorgingsstaat op de notie van landsgrenzen. Denk eens na eerst.quote:Op zondag 20 september 2015 12:53 schreef Tempa het volgende:
[..]
Loyaliteit aan een land is zo achterhaald. Dan kun je net zo goed in stammen denken.
Ik enkele. Herinner me vooral een gesprek met een Afghaan een maand of twee terug. Woonde toen al een jaar of 5 in Nederland, maar het idee is hetzelfde. Hij was hier gekomen omdat zijn dorp in puin was geschoten. Nu moest hij iedere dag 2 uur heen en 2 uur terug met de auto naar zijn werk, en trots dat hij was dat hij werk had... Hoe ik dit gesprek kon voeren? Hij sprak Nederlands.quote:Op zondag 20 september 2015 12:48 schreef danos het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen een gezien hier in Dordrecht.
OK een leugenaar is het wel maar hem beschuldigen van het drukken van vals geld gaat mij ook te verquote:Op zondag 20 september 2015 11:58 schreef Geralt het volgende:
Of gooit Rutte straks gewoon weer even een briefje van 1000 zo vlak voor de verkiezingen?
Goed punt. Maak je dan ook geen gebruik meer van de algemene voorzieningen?quote:Op zondag 20 september 2015 12:51 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Hoeveel belasting betaal jij per maand?
Ik tussen de 500 en 1000. Zullen we afspreken dat mijn deel volledig naar de opvang van migranten gaat? Dan hoef jij je daar niet druk om te maken.
Dan zal de hele westerse wereld opvangplekken aanbieden. Dat is beschaving.quote:Op zondag 20 september 2015 12:55 schreef Wespensteek het volgende:
Je zou bijna hopen dat Nasa bekend gaat maken dat over twee jaar een kleine asteroïde gaat inslaan ergens in de provincie Utrecht en dat Nederland, een deel van België en Duitsland verwoest gaan worden. Eens kijken welke asielbeleid dan door Nederlanders wordt gewenst in andere landen.
Er zijn de laatste jaren gewoonweg te weinig sociale huurwoningen gebouwd. De in 2013 geïntroduceerde Verhuurdersheffing speelt daarbij een rol. Maar sowieso zijn corporaties voorzichtiger geworden.quote:Op zondag 20 september 2015 12:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik heb niet eens iets gezegd over huurhuizen. Maar mensen die aangewezen zijn op sociale huur zijn helemaal de klos.
Dat moet niet het opnemen van vluchtelingen die veroorzaakt zijn door een onwettige oorlog, gestart door ons en onze bondgenoten in de weg staan. De IND en AIVD moeten wel een goede selectie maken van wie terecht en onterecht asiel aanvraagt, en het zou mooi zijn als het een tijdelijke status zou kunnen zijn. Dus bij vrede thuis is de opvang en het recht op sociale voorzieningen beeindigd. Stimuleert de internationale gemeenschap hopelijk het conflict in Syrië te helpen beeindigen.quote:Op zondag 20 september 2015 12:54 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Kijk maar naar de sociale voorzieningen, je hoeft geen rocket science te studeren om te realiseren dat het opvangen van vele kansarme mensen financiële gevolgen gaat hebben. Idem dito voor de wachttijd voor een sociale huurwoning. Dit staat los van de vraag of deze mensen hier welkom zouden moeten zijn of niet.
Wie zegt dat die mensen achterlijk zijn omdat ze uit een volgens jou achterlijke cultuur komen?quote:Op zondag 20 september 2015 12:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wel als je miljoen mensen uit achterlijke culturen binnenhaalt en in alles voorrang geeft. En belastinggeld dat je afdraagt voor allerlei multikul-onzin gebruikt in plaats van grensbewaking. De loyaliteit verdwijnt dan heel snel. Wat nodig is, is herstel van onze grenzen en onze natiestaat.
Offtopic. Het grootste probleem is immigratie.quote:Op zondag 20 september 2015 12:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er zijn de laatste jaren gewoonweg te weinig sociale huurwoningen gebouwd. De in 2013 geïntroduceerde Verhuurdersheffing speelt daarbij een rol. Maar sowieso zijn corporaties voorzichtiger geworden.
Tot slot ken ik ook gemeentebesturen die corporaties verzocht hebben om minder te bouwen, omdat er al meer dan zat sociale huurwoningen in de betreffende plaats zouden staan.
Dat is noodhulp als gevolg van een natuurcatastrofe, daar is ook Wilders voorstander van.quote:Op zondag 20 september 2015 12:55 schreef Wespensteek het volgende:
Je zou bijna hopen dat Nasa bekend gaat maken dat over twee jaar een kleine asteroïde gaat inslaan ergens in de provincie Utrecht en dat Nederland, een deel van België en Duitsland verwoest gaan worden. Eens kijken welke asielbeleid dan door Nederlanders wordt gewenst in andere landen.
De meeste migranten die nu het land binnenkomen, hebben geen enkel effect op de koopmarkt.quote:Op zondag 20 september 2015 12:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik heb niet eens iets gezegd over huurhuizen. Maar mensen die aangewezen zijn op sociale huur zijn helemaal de klos.
Wel op de hoeveelheid ruimte in het land. Het is met een inkomen tot 2x modaal bijna onmogelijk om groen en vrij te wonen, dankzij de extreme bevolkingsdichtheid als gevolg van immigratie. Nederland was ooit een groen en ruim land, nu is het volgebouwd met huizen, azc's en windmolens.quote:Op zondag 20 september 2015 12:59 schreef Panthera. het volgende:
[..]
De meeste migranten die nu het land binnenkomen, hebben geen enkel effect op de koopmarkt.
Je kan toch niet eeuwig blijven bouwen?quote:Op zondag 20 september 2015 12:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er zijn de laatste jaren gewoonweg te weinig sociale huurwoningen gebouwd. De in 2013 geïntroduceerde Verhuurdersheffing speelt daarbij een rol. Maar sowieso zijn corporaties voorzichtiger geworden.
Tot slot ken ik ook gemeentebesturen die corporaties verzocht hebben om minder te bouwen, omdat er al meer dan zat sociale huurwoningen in de betreffende plaats zouden staan.
Ik weet dat feiten moeilijk zijn, maar wij als Nederland zijnde zijn nog nooit actief geweest in Syrië. Wij hebben die oorlog in Syrië dus niet gecreëerd. Die insinuatie is aldus pure onzin. Jij verwart Syrië met Afghanistan volgens mij.quote:Op zondag 20 september 2015 12:58 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat moet niet het opnemen van vluchtelingen die veroorzaakt zijn door een onwettige oorlog, gestart door ons en onze bondgenoten in de weg staan. De IND en AIVD moeten wel een goede selectie maken van wie terecht en onterecht asiel aanvraagt, en het zou mooi zijn als het een tijdelijke status zou kunnen zijn. Dus bij vrede thuis is de opvang en het recht op sociale voorzieningen beeindigd. Stimuleert de internationale gemeenschap hopelijk het conflict in Syrië te helpen beeindigen.
Cultuur is veranderlijk en een bepaald beeld van een cultuur willen blijven behouden is lovenswaardig, maar op lange termijn een vrij kansloze bedoeling.quote:Op zondag 20 september 2015 12:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat je idealen ook zeggen van het concept land.. Onze cultuur en economie zijn daar nog steeds op gebaseerd. En iets 'achterhaald' of 'niet meer van deze tijd' noemen is inhoudsloos.
Neuh.quote:Op zondag 20 september 2015 12:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Offtopic. Het grootste probleem is immigratie.
Uhm, de Irak oorlog. Saddam had gehaktballetjes gemaakt van de IS strijders. Maar ja, hij zou massavernietigingswapens hebben weet je nog?quote:Op zondag 20 september 2015 13:00 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Ik weet dat feiten moeilijk zijn, maar wij als Nederland zijnde zijn nog nooit actief geweest in Syrië. Wij hebben die oorlog in Syrië dus niet gecreëerd. Die insinuatie is aldus pure onzin. Jij verwart Syrië met Afghanistan volgens mij.
En dat andere landen geen opvangplekken aanbieden en als opvang in de regio volstrekt niet voldoende is mensen gaan terugsturen is dat ook beschaving? Als de bevolking in Westerse landen gaat roepen dat het er al overvol is en "eigen volk eerst" gaat roepen is ook beschaving of moet het parlement dan opstappen en luisteren naar de mensen? Moeten die regeringen niet opkomen voor de eigen mensen, het gaat immers ten koste van de welvaart daar, er zijn geen huizen genoeg die Nederlanders leveren niets op en hebben een andere cultuur?quote:Op zondag 20 september 2015 12:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dan zal de hele westerse wereld opvangplekken aanbieden. Dat is beschaving.
https://nl.wikipedia.org/(...)olkingssamenstellingquote:Op zondag 20 september 2015 13:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wel op de hoeveelheid ruimte in het land. Het is met een inkomen tot 2x modaal bijna onmogelijk om groen en vrij te wonen, dankzij de extreme bevolkingsdichtheid als gevolg van immigratie. Nederland was ooit een groen en ruim land, nu is het volgebouwd met huizen, azc's en windmolens.
Wat moet ik hier nou mee?quote:Op zondag 20 september 2015 13:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je kan toch niet eeuwig blijven bouwen?
Enige wat we 'moeten' is poepen en al die vluchtelingen die al door minstens 7 landen zijn gekomen zo snel mogelijk Nederland uitgooien.quote:Op zondag 20 september 2015 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh.
Het grootste probleem is momenteel de besluiteloosheid van de overheid. Je moet gewoon als een malle semi-permanente huisvesting realiseren voor migranten. Bouw lege kantoorpanden om tot appartementencomplexen.
Oplossingen zijn er wel, maar iemand moet even doorpakken.
Van mij mogen die Turken hun paspoort houden, als zij daar plezier uit halen.quote:Op zondag 20 september 2015 12:56 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Zeg dat even zo aan onze nationalistische Turkse Nederlanders. Vraag maar eens een willekeurige Turk op straat welk paspoort hij zou opgeven indien hij gedwongen wordt dit te doen. Loyaliteit aan land is niet zo achterhaald, want volgens mij draait de gehele verzorgingsstaat op de notie van landsgrenzen. Denk eens na eerst.
Wie kan me 5 werkbare oplossingen noemen die "onze" regering heeft om het vluchtelingenprobleem op te lossen?quote:Op zondag 20 september 2015 12:22 schreef MaGNeT het volgende:
Wie kan me 5 werkbare oplossingen noemen die Wilders heeft om het vluchtelingenprobleem op te lossen?
Je moet kiezen: Of Nederlander worden of vertrekken.quote:Op zondag 20 september 2015 13:03 schreef Tempa het volgende:
[..]
Van mij mogen die Turken hun paspoort houden, als zij daar plezier uit halen.
Blijkbaar voelen ze zich meer Turk dan Nederlander, ik kan het ze niet kwalijk nemen.
Welke verzorgingsstaat doel je precies op?
En dan komen er nog 50.000. En dan nog 100.000. En dan 500.000. En dan een miljoen. Ergens moet je een grens trekken. Europa kan niet de hele wereld opvangen. En de vluchtelingenstroom lijkt alleen nog maar toe te gaan nemen.quote:Op zondag 20 september 2015 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh.
Het grootste probleem is momenteel de besluiteloosheid van de overheid. Je moet gewoon als een malle semi-permanente huisvesting realiseren voor migranten. Bouw lege kantoorpanden om tot appartementencomplexen.
Oplossingen zijn er wel, maar iemand moet even doorpakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |