quote:
Op maandag 21 september 2015 10:26 schreef Elzies het volgende:[..]
Deze stroom kun je niet vergelijken met de stroom vluchtelingen uit de Balkan gedurende de jaren negentig. Toen betrof het vluchtelingen van binnen Europa, nu heb je te maken met niet-Westerse vluchtelingen uit het MO en Afrika. Bovendien is het einde van de stroom vluchtelingen nog lang niet in zicht. Dit is pas de eerste lichting. Niemand weet hoe of wanneer die stroom eindigt. Dan is het onverantwoord op basis van ideologische beginselen alléén te blijven opnemen. De kans dat je de problematiek van dáár hierna toe importeert is immens groot te noemen. Zeker als straks blijkt dat de verwachtingen die deze vluchtelingen koesteren niet uitkomen. Dan slaat de verveling toe, de frustratie en de kans op gewelddadige incidenten. Want veel voormalige vijanden uit die streek worden hier bij elkaar gezet.
Tsja, ik kan hier niet zoveel mee. We hadden het over een welvaartsdaling en dan probeer jij er weer een verkapte 'clash of civilizations'-discussie van te maken. Ik doe daar niet aan mee.
quote:
Niet iedere Nederlander is in staat een huis te kopen om zodoende de huurwoningmarkt te verlichten. Bovendien wordt het voor jonge generaties studenten straks moeilijker om iets te kunnen kopen, want studeren kan nu nog alleen op leenbasis. Die beginnen al met een schuld. Het aantal bijstandsouderen groeit want leeftijdsdiscriminatie is een groot probleem in Nederland. Veel huizen staan nog steeds onder water. Dat kan straks nog problemen gaan opleveren. Dat we daarom allemaal moeten gaan kopen is natuurlijk onrealistisch te noemen.
Beste knul, ik schrijf al jaren over deze problematiek. Dat heeft allemaal vrij weinig van doen met de instroom van vluchtelingen. Natuurlijk, de recente influx doet de lengte van de wachtlijsten uiteraard geen goed, maar de conclusie moet vooral zien dat onze huurwoningmarkt fundamenteel rot is. Want ik kan je verzekeren dat de wachttijden lang blijven, ook als Nederland morgen besluit om niemand meer binnen te laten en alle asielzoekers terug te sturen.
Op
maandag 3 februari 2014 08:10 schreef
Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r