De oplossing van Wilders: het is niet ons probleem, Turkije en Griekenland lossen het maar op.quote:Op zondag 20 september 2015 12:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eentje lijkt me al een uitdaging.
Nog even los van Schengen: kunnen wij dat? We hebben een kilometertje of 500 aan landgrens en als de de douaneposten op de doorgaande wegen weer optuigen zoeken ze wel andere plekken. Of is fysieke grensbewaking niet wat je bedoelt?quote:Op zondag 20 september 2015 12:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zoals het de afgelopen duizenden jaren ging: je grenzen bewaken.
Hmm, weet je wat? Post jij eens een reactie lekker vol met inhoudelijke argumenten voor je standpunt, dan zal ik daar wel op reageren zonder persoonlijke aanval.quote:Op zondag 20 september 2015 12:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Probeer eens een post zonder persoonlijke aanval, gewoon maar één keer om te laten zien dat je ook inhoudelijke argumenten hebt.
Hoe verkoop je dat aan de mensen?quote:Op zondag 20 september 2015 12:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je achter de dijken verschansen en niet alsof de rest van de wereld niet bestaat en dit niet de 21e eeuw is?quote:Op zondag 20 september 2015 12:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je je grenzen niet kunt bewaken, ben je als land geen knip voor de neus waard. Het beste doe je dat natuurlijk in Europees verband, maar in de EU is de dwingende toekomstvisie en strategie blijkbaar om alles binnen te laten komen zonder daar enige controle op te hebben. Dan maar zelf oplossen als land.quote:Op zondag 20 september 2015 12:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nog even los van Schengen: kunnen wij dat? We hebben een kilometertje of 500 aan landgrens en als de de douaneposten op de doorgaande wegen weer optuigen zoeken ze wel andere plekken. Of is fysieke grensbewaking niet wat je bedoelt?
Ja, leuk, maar dat vroeg ik niet. Nu even de realiteit: hoe doen we dat?quote:Op zondag 20 september 2015 12:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je je grenzen niet kunt bewaken, ben je als land geen knip voor de neus waard. Het beste doe je dat natuurlijk in Europees verband, maar in de EU is de dwingende toekomstvisie en strategie blijkbaar om alles binnen te laten komen zonder daar enige controle op te hebben. Dan maar zelf oplossen als land.
Een van de belangrijkste factoren van onze groei in de Gouden Eeuw was de onbeperkte instroom van katholieke Vlamingen, Sefardische Joden en Duitsers die op de vlucht waren voor godsdienstoorlogen. De Vlamingen en Joden namen een uitgebreid handelsnetwerk en veel kennis mee, de Duitsers werkten goedkoop op onze schepen en scheepswerven.quote:Op zondag 20 september 2015 12:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Deal. Ondanks roeptoeters als jij die alleen de andere zijde van het debat kunnen of willen verketteren, proberen sommigen hier inhoudelijk te discussieren.quote:Op zondag 20 september 2015 12:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hmm, weet je wat? Post jij eens een reactie lekker vol met inhoudelijke argumenten voor je standpunt, dan zal ik daar wel op reageren zonder persoonlijke aanval.
Deal?
Net zoals het al duizenden jaren gebeurt, en tegenwoordig kunnen we dat dankzij allerlei technieken nog een stuk slimmer en efficienter.quote:Op zondag 20 september 2015 12:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, leuk, maar dat vroeg ik niet. Nu even de realiteit: hoe doen we dat?
Over het algemeen probeer ik niet mijn eigen zijde van het debat te verketteren, nee.quote:Op zondag 20 september 2015 12:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Deal. Ondanks roeptoeters als jij die alleen de andere zijde van het debat kunnen of willen verketteren, proberen sommigen hier inhoudelijk te discussieren.
Waarom zou je mensen willen weren die je zelf verjaagd hebt?quote:Op zondag 20 september 2015 12:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Net zoals het al duizenden jaren gebeurt, en tegenwoordig kunnen we dat dankzij allerlei technieken nog een stuk slimmer en efficienter.
Ik ben niet zo slim, dus je moet het me wat beter uitleggen. Ook een hek langs de grens zetten? Om de 100 meter wachtposten in het weiland met gewapende militairen erop?quote:Op zondag 20 september 2015 12:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Net zoals het al duizenden jaren gebeurt, en tegenwoordig kunnen we dat dankzij allerlei technieken nog een stuk slimmer en efficienter.
Wat wil je nu? Een draaiboek van de uitvoering? Ben je soms van mening dat het onmogelijk is als land om je eigen grenzen te bewaken?quote:Op zondag 20 september 2015 12:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo slim, dus je moet het me wat beter uitleggen. Ook een hek langs de grens zetten? Om de 100 meter wachtposten in het weiland met gewapende militairen erop?
Klasse post. Een groep bestempelen als tuig, testosteron bommen, terroristen etc mag dan zeker ook niet meer? Wel consequent zijn natuurlijk.quote:Op zondag 20 september 2015 12:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Deal. Ondanks roeptoeters als jij die alleen de andere zijde van het debat kunnen of willen verketteren, proberen sommigen hier inhoudelijk te discussieren.
Een draaiboek is weer het andere uiterste, een paar speerpunten lijkt me voldoende.quote:Op zondag 20 september 2015 12:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat wil je nu? Een draaiboek van de uitvoering? Ben je soms van mening dat het onmogelijk is als land om je eigen grenzen te bewaken?
In dit specifieke geval? Ja. De enige manier die de DDR zag om de mensen binnen de eigen heilstaat te houden, was namelijk ongeveer wat ik in mijn vorige post beschreef.quote:Op zondag 20 september 2015 12:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat wil je nu? Een draaiboek van de uitvoering? Ben je soms van mening dat het onmogelijk is als land om je eigen grenzen te bewaken?
Jij?quote:Op zondag 20 september 2015 12:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Naja, het gaat er niet om welke ideeën wij FOK!'ers hebben.quote:Op zondag 20 september 2015 12:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Grenzen dicht, Nederland uit de EU en alle moslims terug naar Marokko.quote:Op zondag 20 september 2015 12:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Naja, het gaat er niet om welke ideeën wij FOK!'ers hebben.
Ik vroeg niet voor niets welke werkbare oplossingen Wilders heeft aangedragen om het probleem op te lossen.
Voordat je er op stemt lijkt me het toch handig om te weten hoe hij het gaat aanpakken, anders kan het een weggegooide stem zijn. Ik zou niet alleen maar stemmen om een mooi maar niet uitvoerbaar verhaal.
Waar heb ik het over mensen binnen de eigen heilstaat houden? Ik heb het over grenscontroles. Als land invloed uitoefenen over wat er allemaal binnenkomt. Zoals al eeuwen werd en wordt gedaan.quote:Op zondag 20 september 2015 12:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In dit specifieke geval? Ja. De enige manier die de DDR zag om de mensen binnen de eigen heilstaat te houden, was namelijk ongeveer wat ik in mijn vorige post beschreef.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |