Ik heb nooit gezegd dat je elke willekeurige persoon (of het nou een werkeloze of een economische vluchteling is) zomaar voor ouderen kan laten zorg. Er is niet alleen een gedegen opleiding, maar ook intrinsieke motivatie voor nodig.quote:Op zondag 20 september 2015 13:12 schreef Re het volgende:
[..]
ik vind het prima hoor, maar dan ga je dus nooit meer het argument moeten gebruiken dat in nederland bejaarden in hun eigen stront liggen te rollen, daar hebben we dus die werkelozen voor, dus
Wanneer is de belasting verhoogd?quote:Op zondag 20 september 2015 13:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
1 en 4 zijn al werkelijkheid.
2 vindt al plaats in Finland, dus binnenkort ook hier.
3 is onvermijdelijk
En 5 zal de ultieme maatregel zijn als de schaarse ruimte op is (zal sneller gebeuren dan menigeen denkt)
Nu maak je er "alle wapens" van, leuk zo'n creatieve draai aan een discussie, maar daar trap ik niet in. De rol in Irak laat je voor het gemak ook maar links liggen. En zo zijn de westerse handen opeens schoon. Jammer, maar de realiteit is anders. Kun je nog 100 keer "onzin" roepen, ik wens je daar veel plezier meequote:Op zondag 20 september 2015 13:11 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Ja je punt is totale onzin. Eerst beweer je dat wij de oorlog in Syria zijn begonnen, wat pertinent onjuist is. Dan stel je dat wij dit conflict hebben veroorzaakt door alle wapens te verschaffen, wat ook incorrect blijkt te zijn omdat de grootste leveranciers Rusland en Qatar blijken te zijn. Onze rol in Syrië is aldus nihil. Je kunt gaan proberen wat je wil, maar het klopt simpelweg niet wat je zegt.
Economische vluchtelingen kun je niet vergelijken met Nederlanders.quote:Op zondag 20 september 2015 13:12 schreef Re het volgende:
[..]
illegaal thuisvoelen bedoel je... zoals een vluchteling?
Waarom zou je je enkel bezighouden met het welzijn van Nederlanders?quote:Op zondag 20 september 2015 13:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Economische vluchtelingen kun je niet vergelijken met Nederlanders.
Economische vluchtelingen (dus al die Syriërs die tenminste 7 veilige landen zijn doorgereisd) zijn wij niets verplicht en moeten per direct het land uit. Voor het welzijn van Nederlanders zijn wij met z'n allen verantwoordelijk.
Aha het criterium voor verantwoordelijkheid is dus de wapenleverancier en niet de oorlogzuchtige zelf? Misschien even aan Rusland en China denken? Wederom, de stelling dat wij verantwoordelijk zouden zijn voor de oorlog in Syrië is pertinent onjuist. Misschien is het Assad zelf? Of is nadenken moeilijk voor je.quote:Op zondag 20 september 2015 13:13 schreef Tempa het volgende:
[..]
Nederland verkoopt aan iedereen, en lang niet altijd onder eigen naam.
Maar gelukkig maakt het niks uit, want volgens jou waren het in dit geval niet 'onze' wapens.
Met zo'n houding kunnen we met z'n allen wel gelijk suïcide plegen.quote:Op zondag 20 september 2015 13:01 schreef Tempa het volgende:
[..]
Cultuur is veranderlijk en een bepaald beeld van een cultuur willen blijven behouden is lovenswaardig, maar op lange termijn een vrij kansloze bedoeling.
Dus indien iemand wapens heeft geleverd die worden gebruikt in een conflict draagt men verantwoordelijkheid. Kunnen we dan zeggen dat Rusland met haar AK-47 verantwoordelijk is voor elk gewapend conflict op de wereld?quote:Op zondag 20 september 2015 13:14 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nu maak je er "alle wapens" van, leuk zo'n creatieve draai aan een discussie, maar daar trap ik niet in. De rol in Irak laat je voor het gemak ook maar links liggen. En zo zijn de westerse handen opeens schoon. Jammer, maar de realiteit is anders. Kun je nog 100 keer "onzin" roepen, ik wens je daar veel plezier mee
Omdat wij enkel daarvoor verantwoordelijk zijn.quote:Op zondag 20 september 2015 13:15 schreef Tempa het volgende:
[..]
Waarom zou je je enkel bezighouden met het welzijn van Nederlanders?
ik herhaal alleen maar een argument van Wilders hoor, blijkbaar blijft dat dus plakkenquote:Op zondag 20 september 2015 13:12 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Jouw respect voor onze eigen ouderen spreekt boekdelen, ik ben benieuwd hoe je straks in je huis om zal gaan met gestoorde islam "vluchtelingen"
Als je beide partijen van conflicten over de hele wereld voorziet van wapens om elkaar af te maken en de bevolking op de vlucht slaat is het niet gek als er op een gegeven moment de bel gaat.quote:Op zondag 20 september 2015 13:15 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Aha het criterium voor verantwoordelijkheid is dus de wapenleverancier en niet de oorlogzuchtige zelf? Misschien even aan Rusland en China denken? Wederom, de stelling dat wij verantwoordelijk zouden zijn voor de oorlog in Syrië is pertinent onjuist. Misschien is het Assad zelf? Of is nadenken moeilijk voor je.
^^ Dat. Meer dan dat heb je niet nodig. 't Is niet alsof er migranten met militair overwicht voor de grens staan.quote:Op zondag 20 september 2015 12:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zoals het de afgelopen duizenden jaren ging: je grenzen bewaken.
Ga dat maar tegen IS vertellenquote:Op zondag 20 september 2015 13:01 schreef Tempa het volgende:
[..]
Cultuur is veranderlijk en een bepaald beeld van een cultuur willen blijven behouden is lovenswaardig, maar op lange termijn een vrij kansloze bedoeling.
Wederom wij hebben Assad nooit bewapend aangezien Rusland dit doet. De stelling dat wij beide partijen voorzien van wapens is aldus incorrect omdat wij enkel en alleen de FSA hebben bewapend (samen met andere oppositiepartijen). Sorry maar echt intelligent ben je niet he. Je blijft maar leugens verspreiden.quote:Op zondag 20 september 2015 13:20 schreef Tempa het volgende:
[..]
Als je beide partijen van conflicten over de hele wereld voorziet van wapens om elkaar af te maken en de bevolking op de vlucht slaat is het niet gek als er op een gegeven moment de bel gaat.
Ik zou niet weten waarom we met z'n allen zelfmoord zouden moeten plegen omdat de cultuur niet precies zo blijft zoals die was. Ik zie ook geen ellende, enkel mensen die tegen elkaar opgezet worden. Scheelt weer werk.quote:Op zondag 20 september 2015 13:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Met zo'n houding kunnen we met z'n allen wel gelijk suïcide plegen.
Dit is wel de houding van de architecten van de EU, Schengen en de multiculturele samenleving; wat ons in een enorme ellende heeft gestort.
Ik heb ook niet de illusie dat ik mensen met een generatie '68 mentaliteit dat kan uitleggen.quote:Op zondag 20 september 2015 13:22 schreef Tempa het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom we met z'n allen zelfmoord zouden moeten plegen omdat de cultuur niet precies zo blijft zoals die was. Ik zie ook geen ellende, enkel mensen die tegen elkaar opgezet worden. Scheelt weer werk.
Maar wanneer is de belasting nou precies verhoogd dan?quote:Op zondag 20 september 2015 13:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Omdat wij enkel daarvoor verantwoordelijk zijn.
Daarnaast kunnen wij - als beschaafde natie - kijken wat we voor de rest van de wereld doen, maar dat zou zeker minder ver moeten gaan dan het open zetten van onze grenzen.
Waarom ben je enkel verantwoordelijk voor de mensen die net als jij toevallig op dit stukje van de aardbol geboren zijn? Zolang het geen Planeet Nederland heet zou ik het plaatje toch iets groter maken.quote:Op zondag 20 september 2015 13:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Omdat wij enkel daarvoor verantwoordelijk zijn.
Daarnaast kunnen wij - als beschaafde natie - kijken wat we voor de rest van de wereld doen, maar dat zou zeker minder ver moeten gaan dan het open zetten van onze grenzen.
Volgens mij is IS zich daar juist als geen ander bewust vanquote:Op zondag 20 september 2015 13:22 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ga dat maar tegen IS vertellen![]()
Heb je daar ook bewijzen van of roep je gewoon graag wat?quote:Op zondag 20 september 2015 13:13 schreef Tempa het volgende:
[..]
Nederland verkoopt aan iedereen, en lang niet altijd onder eigen naam.
Maar gelukkig maakt het niks uit, want volgens jou waren het in dit geval niet 'onze' wapens.
Verdiep je eens in het begrip natiestaat.quote:Op zondag 20 september 2015 13:24 schreef Tempa het volgende:
[..]
Waarom ben je enkel verantwoordelijk voor de mensen die net als jij toevallig op dit stukje van de aardbol geboren zijn? Zolang het geen Planeet Nederland heet zou ik het plaatje toch iets groter maken.
Onze vrijdenkers die enerzijds de verzorgingsstaat omarmen begrijpen anderzijds niet dat die verzorgingsstaat is gebaseerd op landsgrenzen. Het is inderdaad frustrerend om te realiseren dat die lieden zo achterlijk zijn dat ze die vertaalslag niet kunnen maken.quote:Op zondag 20 september 2015 13:24 schreef Confetti het volgende:
Ik word een beetje moe van die wereldvreemde lieden hier die niet willen begrijpen dat de Staat der Nederlanden primair verantwoordelijk is voor haar onderdanen en subsidiair, als daar ruimte voor is, voor het welzijn van een select groepje buitenlanders.
Dat is het hele fundament van de natiestaat. Anders kunnen we net zo goed het paspoort afschaffen en iedereen dezelfde rechten geven als Nederlanders. Eens kijken of we dan morgenavond nog halen.
Echt een totale non-discussie.
Wilders quoten is niet verstandig.quote:Op zondag 20 september 2015 13:19 schreef Re het volgende:
[..]
ik herhaal alleen maar een argument van Wilders hoor, blijkbaar blijft dat dus plakken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |