abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156132691
Naar aanleiding van een discussie met sommigen over een volmaakt boek dat absolute autoriteit heeft, kwam er een discussie over interpreteren.

Als jij jezelf overtuigd volger van een boek noemt(althans de visie van het boek) maar het boek claimt volmaakt te zijn en absolute autoriteit te hebben, is er dan ruimte voor je om dat boek te interpreteren als je zegt alles in dat boek is waar?
pi_156132694
Hier warne we gebleven
quote:
Op woensdag 16 september 2015 02:07 schreef HongKongPhoey het volgende:

Dan wel, maar het boek claimt dus ook volmaakt te zijn. en dan is die ruimte weg. of niet?
pi_156132696
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 02:20 schreef deelnemer het volgende:
Nogmaals, dat is geen logische conclusie. Hoe weet jij wat volmaakt inhoud?
pi_156132701
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 02:22 schreef HongKongPhoey het volgende:
Nu ben je echt heel erg aan het zoeken naar een uitweg. Geef anders eens jouw definitie van volmaakt, dan leggen we die definitie er eens naast en kunnen we kijken of jouw definitie reeel is.
pi_156132702
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 02:22 schreef HongKongPhoey het volgende:
Wat houdt volmaakt in volgens jou?
pi_156132704
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 02:37 schreef deelnemer het volgende:
Geen idee.
pi_156132705
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 02:38 schreef HongKongPhoey het volgende:
Gebrek aan inzicht?
pi_156132708
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 02:40 schreef deelnemer het volgende:
Ik ben God niet.
pi_156132712
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 02:45 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Daarom kun je nog wel een definitie geven die past bij het woord volmaakt, toch?
pi_156132718
Ok, dus hij kan niet een definitie geven omdat hij god niet is zegt hij.
Dan zegt hij

quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 02:55 schreef deelnemer het volgende:
Een standaard definitie is dat wat het best beantwoord aan het beoogde doel. Het is mogelijk dat wij dat doel niet kunnen bevatten en/of niet kunnen beoordelen hoe dat te vertalen naar een concrete actie in een concrete situatie. Iemand die in coma is kan dat niet, en mogelijk kan niemand dat.

Dus ik zeg
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 02:52 schreef HongKongPhoey het volgende:
Je bent een leeghoofdig figuur deelnemer
En hij reageert met:

quote:
Je hebt mij overtuigd dat jij eerlijk een discussie voert.
Met sarcasme, neem ik aan. gezien je reactie er na
quote:
Uit.
Maar!!!

[ Bericht 10% gewijzigd door HongKongPhoey op 16-09-2015 03:16:18 ]
pi_156132720
Geef eens een steekwoord?
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_156132721
Jij dus, quoten kan ik ook.
pi_156132722
quote:
Op woensdag 16 september 2015 02:55 schreef deelnemer het volgende:

Een standaard definitie is dat wat het best beantwoord aan het beoogde doel. Het is mogelijk dat wij dat doel niet kunnen bevatten en/of niet kunnen beoordelen hoe dat te vertalen naar een concrete actie in een concrete situatie. Iemand die in coma is kan dat niet, en mogelijk kan niemand dat.
Hoe kan hij wel beledigt zijn als ik
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 03:07 schreef HongKongPhoey het volgende:
Je bent een leeghoofdig figuur deelnemer
zeg dan? Want:
Hij kan toch niet een definitie geven? Hij is god toch niet?

Ik zei leeghoofdig niet om je te kwetsen maar om een punt te maken. Namelijk hoe selectied je je gedraagt

Als ik vraag wat zijn definitie is van volmaakt, dan zegt hij geen idee! Als ik leeghoofdig zegt, hoe kan hij zich dan wel houden aan een defintie, en zich niet houden aan de definitie van volmaakt als het hem niet uitkomt?

Dat is mijn punt! Dus bij deze mijn excuses, als je denkt dat ik tegen je schold. Ik wilde je reactie zien, en daarmee bevestigt hebben dat je als je klem zit hypocriet je ineens niet aan definities houdt, maar wanneer je een naar woord zit van mij naar jou, reken je me wel op de definitie van een woord af! Waarmee hij mij bevestigt in dat hij zelf dus niet eerlijk een discussie voert!!

Dat is mijn punt

[ Bericht 10% gewijzigd door HongKongPhoey op 16-09-2015 03:31:51 ]
pi_156132729
quote:
12s.gif Op woensdag 16 september 2015 03:09 schreef Impressme het volgende:
Geef eens een steekwoord?
Korte beschrijving van een mes, is dat wat?
pi_156132745
Voor Molurus:

Kunnen we hier verder gaan?

Op woensdag 16 september 2015 00:42 schreef Molurus het volgende:

Omdat het triviaal waar is. :D Ik begrijp ook niet waarom je dat veelvuldig herhaalt.

Ok, dan nu even het volgende

Wat was er triviaal waar?

quote:
0s.gif
Op woensdag 16 september 2015 00:41 schreef Molurus het volgende:

Nogmaals, dat betwist ik helemaal niet. Het is dan ook volstrekt zinloos om dit te blijven herhalen, want we verschillen op dit punt eenvoudig niet van mening.

slaat op

quote:
0s.gif
Op woensdag 16 september 2015 00:41 schreef HongKongPhoey het volgende:

Daar heb ik het de hele tijd al over, en heb dat veelvuldig duidelijk benadrukt en uitgelegd.
Waarom ga je nu dan ineens zeggen dat het een open deur is?

SLaat op dit

quote:
0s.gif
Op woensdag 16 september 2015 00:18 schreef Molurus het volgende:

Nogmaals, dit betwist ik nergens. Het lijkt me zelfs nogal een open deur.

slaat op

quote:
0s.gif
Op woensdag 16 september 2015 00:16 schreef HongKongPhoey het volgende:

Betekenisloos voor jou ja, maar niet voor diegene die dat boek als volmaakt aanneemt en absolute autoriteit!! Daar is de betekenis dat het god's wil is genoeg voor, dat is het gevolg van absolute autoriteit erkennen en als volmaakt erkennen. Er is voor de volger niks betekenisvoller dan God en zijn wil. Dat geeft de volger de ultieme betekenis!!

Als dat geen betekenis genoeg heeft voor de volger/Moslim dan twijfel je aan de volmaaktheid van zijn woord en zijn autoriteit!!!

Snap je het nu?

Dus kan ik vaststellen dat je met me eens bent dat iemand die Moslim is enkel Moslim kan zijn als de betekenis van het Moslim zijn ook echt wordt erkent? Dus dat de Koran absolute autoriteit moet hebben voor de Moslim en het als volmaakt boek moet zien?

En dat er binnen de aanname van absolute autoriteit en volmaaktheid voor de Moslim geen ruimte is om de Koran te interpreteren. maar slecht te volgen wat de Koran opdraagt? Dat hij als hij niet letterlijk de Koran volgt, dat hij de volmaaktheid en het gezag ondermijnt?
pi_156132747
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 03:14 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Korte beschrijving van een mes, is dat wat?
Ligt aan de context, maar kan zeker iets toevoegen.
pi_156132752
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2015 03:21 schreef Impressme het volgende:
Ligt aan de context, maar kan zeker iets toevoegen.
Dit is het onderwerp van het topic
quote:
Naar aanleiding van een discussie met sommigen over een volmaakt boek dat absolute autoriteit heeft, kwam er een discussie over interpreteren.

Als jij jezelf overtuigd volger van een boek noemt(althans de visie van het boek) maar het boek claimt volmaakt te zijn en absolute autoriteit te hebben, is er dan ruimte voor je om dat boek te interpreteren als je zegt alles in dat boek is waar?
pi_156132757
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 03:22 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dit is het onderwerp van het topic

[..]

Jij dwaalt af, daarom reageer ik. Dwalen kan ik goed en jij ook.
pi_156132762
Mijn stelling is, dat als je een boek erkent als volmaakt boek en je geeft het absolute autoriteit.
Dan is er enkel ruimte om letterlijk aan te nemen dat wat er in het boek absoluut waar en kan je enkel volgen wat het je opdraagt. Je erkenning van de volmaaktheid en de absolute autoriteit er van, laat geen ruimte meer om het boek te interpreteren!

Met interpreteren en niet klakkeloos aannemen van wat er staat verwerp je de absolute autoriteit en volmaaktheid van het boek!!
pi_156132766
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2015 03:25 schreef Impressme het volgende:
Jij dwaalt af, daarom reageer ik. Dwalen kan ik goed en jij ook.
Zou je on topic willen blijven?
pi_156132769
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 03:27 schreef HongKongPhoey het volgende:
Mijn stelling is, dat als je een boek erkent als volmaakt boek en je geeft het absolute autoriteit.
Dan is er enkel ruimte om letterlijk aan te nemen dat wat er in het boek absoluut waar en kan je enkel volgen wat het je opdraagt. Je erkenning van de volmaaktheid en de absolute autoriteit er van, laat geen ruimte meer om het boek te interpreteren!

Met interpreteren en niet klakkeloos aannemen van wat er staat verwerp je de absolute autoriteit en volmaaktheid van het boek!!
Ben je bang van een boek?
pi_156132773
quote:
5s.gif Op woensdag 16 september 2015 03:30 schreef Impressme het volgende:
Ben je bang van een boek?
Nee, enkel voor de gevolgen die er uit voortkomen door mensen die het als absolute autoriteit en volmaakt aannemen.
pi_156132777
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 03:10 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Hoe kan hij wel beledigt zijn als ik

[..]

zeg dan? Want:
Hij kan toch niet een definitie geven? Hij is god toch niet?

Ik zei leeghoofdig niet om je te kwetsen maar om een punt te maken. Namelijk hoe selectied je je gedraagt

Als ik vraag wat zijn definitie is van volmaakt, dan zegt hij geen idee! Als ik leeghoofdig zegt, hoe kan hij zich dan wel houden aan een defintie, en zich niet houden aan de definitie van volmaakt als het hem niet uitkomt?

Dat is mijn punt! Dus bij deze mijn excuses, als je denkt dat ik tegen je schold. Ik wilde je reactie zien, en daarmee bevestigt hebben dat je als je klem zit hypocriet je ineens niet aan definities houdt, maar wanneer je een naar woord zit van mij naar jou, reken je me wel op de definitie van een woord af! Waarmee hij mij bevestigt in dat hij zelf dus niet eerlijk een discussie voert!!

Dat is mijn punt

Zonder een volmaakte definitie van het beoogde doel en een volmaakt inzicht in het volmaakte pad dat naar het doel leidt, heb je niets aan de standaard definitie.

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 16-09-2015 03:47:17 ]
The view from nowhere.
pi_156132778
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 03:36 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Nee, enkel voor de gevolgen die er uit voortkomen door mensen die het als absolute autoriteit en volmaakt aannemen.
Ok, dan snap ik je, ik ben het alleen niet met je eens. Ik denk niet dat het zo werkt, 90% van de gevallen.
pi_156132782
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 03:36 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Je hebt geen idee hoeveel mensen dat zijn en wat die mensen gaan doen.
The view from nowhere.
pi_156132785
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 03:39 schreef deelnemer het volgende:
Je blijft maar provoceren.
Nope, ik heb enkel een duidelijk punt gemaakt. Dat je heel selectief doet. Als ik vraag of je een definitie wilt geven van volmaakt, omdat je daar struikelt met je punt betreffende, interpretatie?

Dan doe je alsof je je niet aan definities houdt, echter als ik leeghoofdig zeg? Dan hou je je wel aan de definitie die er voor staat. Daarmee stel ik duidelijk vast dat je erg selectief doet om onder de stelling uit te komen dat interpreteren geen ruimte heeft in een volmaakt boek met absolute autoriteit!!

En, mijn punt is duidelijk gemaakt. Dat is alles.
quote:
Zonder een volmaakte definitie van het beoogde doel en een volmaakt
De definitie van volmaakt is algemeen geaccepteerd. Volmaakt = perfect, ergo kan niet beter. Als je die definitie niet deelt, moet je bij andere definities niet wel ineens de algemene betekenis accepteren. Want dan ben je erg hypocriet of selectief bezig!
pi_156132788
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 03:45 schreef deelnemer het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 03:40 schreef Impressme het volgende:
Ok, dan snap ik je, ik ben het alleen niet met je eens. Ik denk niet dat het zo werkt, 90% van de gevallen.
Zij wel blijkbaar. En die 10%(waar ik denk dat zij het onderschat) is al genoeg reden om je over die 10% enorme zorgen te maken in een tijd met massa vernietigingswapens!!!
pi_156132793
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 03:45 schreef deelnemer het volgende:
Een ieder die zich volger van een religie noemt die eist dat je het als volmaakt aanneemt en als absolute autoriteit, en wat ze gaan doen kun je vinden in de boeken waar op die religie zichzelf beroept in volmaaktheid en absolute autoriteit. En ik denk dat het er heel veel zijn. En dat het heel zorgelijk is.
pi_156132797
Maar nogmaals deelnemer, wat is volgens jou de definitie van volmaakt?
pi_156132798
Woorden worden gebruikt omdat men de betekenis weet of anders de betekenis er van kan opzoeken. Dus zo communiceren we met elkaar. Waarom kan je niet een oprechte definitie geven van het woord volmaakt?
pi_156132813
quote:
Zonder een volmaakte definitie van het beoogde doel en een volmaakt inzicht in het volmaakte pad dat naar het doel leidt,
dat is de Koran volgens de Koran/Islam, het eist dat je het als volmaakt boek en eist absolute autoriteit. De woorden zijn er perfect in dus volmaakt, je zou het dus volgens de Koran moeten kunnen begrijpen voor het doel dat je hebt om god te plezieren. Je moet dus enkel aannemen wat er staat, snap je niet wat volmaakt betekend? Het is een volmaakt boek, dus je moet het kunnen bevatten voor het doel, dus onderzoek wat volmaakt betekend!!

quote:
2. Dit is een volmaakt Boek, daaraan is geen twijfel, een richtsnoer voor de godvrezenden.
  woensdag 16 september 2015 @ 07:41:07 #32
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156133225
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:34 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

nee, er is nog nooit een spookrijder voorbij gekomen die mij een mop verteld heeft. Heb je verder nog iets zinnigs te melden? o nee
De mop van de spookrijder gaat als volgt:

Een man rijdt 's avonds laat over de snelweg. Op de radio hoort hij de omroeper waarschuwen dat er een spookrijder op de snelweg zit waarop hij rijdt. De man kijkt naar alle koplampen die hem tegemoet schijnen en zegt tegen zichzelf: "Eén spookrijder?! Ik zie er tientallen!"

Het is naast een mop ook een beetje een parabel. Misschien dat je de betekenis nog ooit snapt.
pi_156133290
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 07:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Een man rijdt 's avonds laat over de snelweg. Op de radio hoort hij de omroeper waarschuwen dat er een spookrijder op de snelweg zit waarop hij rijdt. De man kijkt naar alle koplampen die hem tegemoet schijnen en zegt tegen zichzelf: "Eén spookrijder?! Ik zie er tientallen!"

Het is naast een mop ook een beetje een parabel. Misschien dat je de betekenis nog ooit snapt.
On topic, geen gejank of sneu gedoe, en hou op met die stemmingmakerij!!
  woensdag 16 september 2015 @ 07:53:45 #34
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156133321
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 04:00 schreef HongKongPhoey het volgende:
Woorden worden gebruikt omdat men de betekenis weet of anders de betekenis er van kan opzoeken. Dus zo communiceren we met elkaar. Waarom kan je niet een oprechte definitie geven van het woord volmaakt?
Zo werkt taal niet. Woorden hebben geen inherente betekenis. Woorden zijn conventioneel: een bepaalde klank- of lettercombinatie verwijst naar een bepaald iets omdat we hebben 'afgesproken' dat het naar iets verwijst.

Alle taalkundigen zijn het erover eens dat taal tenminste dualistisch is (vorm <-> voorwerp, of om met De Saussure te spreken signifiant en signifié) en veel taalkundigen gaan zelfs uit van driedeling van Peirce (vorm <-> betekenis <-> voorwerp). Snap je waarom dat zo is?
  woensdag 16 september 2015 @ 07:54:32 #35
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156133327
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 07:50 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

On topic, geen gejank of sneu gedoe, en hou op met die stemmingmakerij!!
Sorry vriend, maar door zo te reageren maak je de stemming meer dan ik doe. En je maakt de stemming niet veel beter.
pi_156133328
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 07:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Zo werkt taal niet. Woorden hebben geen inherente betekenis. Woorden zijn conventioneel: een bepaalde klank- of lettercombinatie verwijst naar een bepaald iets omdat we hebben 'afgesproken' dat het naar iets verwijst.
Wat probeer je te zeggen, ik zie alleen letters, alle betekenis is weg.
pi_156133333
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 07:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Sorry vriend
Ben niet jouw vriend
pi_156133345
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 07:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Alle taalkundigen zijn het erover eens dat taal tenminste dualistisch is (vorm <-> voorwerp, of om met De Saussure te spreken signifiant en signifié) en veel taalkundigen gaan zelfs uit van driedeling van Peirce (vorm <-> betekenis <-> voorwerp). Snap je waarom dat zo is?
Met al jouw wijsheid, definieer volmaakt eens?
  woensdag 16 september 2015 @ 07:57:45 #39
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156133353
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 07:55 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Wat probeer je te zeggen, ik zie alleen letters, alle betekenis is weg.
Leuk hoor. Ik probeer een antwoord op je vraag te geven, en jij gaat zo doen. Wat wil je nou precies bereiken met dit topic?
  woensdag 16 september 2015 @ 07:59:55 #40
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156133372
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 07:56 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Met al jouw wijsheid, definieer volmaakt eens?
Jij bent degene die dat woord voortdurend in de mond neemt. Jij bent dus degene die zijn definitie zou moeten delen.

Maar goed, om het topic nog een beetje te redden: onder 'volmaakt', in de context van een tekst, versta ik dat er geen feitelijke fouten in de tekst zitten.
pi_156133384
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 07:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Leuk hoor. Ik probeer een antwoord op je vraag te geven, en jij gaat zo doen. Wat wil je nou precies bereiken met dit topic?
Als woorden geen betekenis meer hebben, dan zie ik enkel letters, hier met jou communiceren is dan zinloos. Straks zeg ik tegen He, een blauwe deur, en ben jij boos omdat je het zo kunt draaien zodat ik je iets verschrikkelijks toe wens. Dat wil ik ook niet!
pi_156133406
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 07:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Jij bent degene die dat woord voortdurend in de mond neemt. Jij bent dus degene die zijn definitie zou moeten delen.
Heb ik al gegeven, deelnemer wil hem niet geven.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 03:48 schreef HongKongPhoey het volgende:
De definitie van volmaakt is algemeen geaccepteerd. Volmaakt = perfect, ergo kan niet beter.
pi_156133418
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 07:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Maar goed, om het topic nog een beetje te redden: onder 'volmaakt', in de context van een tekst, versta ik dat er geen feitelijke fouten in de tekst zitten.
Ok, nu komen we in ieder geval ergens. Als het boek volmaakt is, dan valt er niks te verbeteren dus?
pi_156133420
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 03:40 schreef Impressme het volgende:

[..]

In 10% van de gevallen wel met de bekende resultaten. 8-)
pi_156133423
mogguh
pi_156133455
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:05 schreef HongKongPhoey het volgende:
mogguh
Oeps, nu zie ik dat je reeds ( hetzelfde )antwoord had gegeven.
  woensdag 16 september 2015 @ 08:08:59 #47
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156133461
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:18 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik ben wie ik ben, je accepteert om wie ik ben of je haat me maar om wie ik niet ben. Maar de dag ik voor jou iemand ga zijn die ik niet ben om vriendjes te maken, die dag daar kan je hopelijk lang opwachten.
Je hoeft voor mij niet te veranderen. Ik wijs je er enkel op dat je beschrijving niet overeenkomt met je gedrag, en dat als je wel in overeenstemming wilt laten zijn, ik een voorkeur heb voor het aanpassen van je gedrag aan je beschrijving (ipv andersom).
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_156133465
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:08 schreef ATON het volgende:
Oeps, nu zie ik dat je reeds ( hetzelfde )antwoord had gegeven.
No problem, bevestiging is altijd goed, toch?
pi_156133481
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:08 schreef GrumpyFish het volgende:
Je hoeft voor mij niet te veranderen. Ik wijs je er enkel op dat je beschrijving niet overeenkomt met je gedrag, en dat als je wel in overeenstemming wilt laten zijn, ik een voorkeur heb voor het aanpassen van je gedrag aan je beschrijving (ipv andersom).
Waar conflicteer ik de beschrijving dan?
pi_156133488
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 07:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zeer mank vergelijk. Waarheid is niet onderhevig aan democratie.
  woensdag 16 september 2015 @ 08:14:30 #51
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156133515
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:00 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Als woorden geen betekenis meer hebben, dan zie ik enkel letters, hier met jou communiceren is dan zinloos. Straks zeg ik tegen He, een blauwe deur, en ben jij boos omdat je het zo kunt draaien zodat ik je iets verschrikkelijks toe wens. Dat wil ik ook niet!
Woorden hebben wel degelijk betekenis, maar geen inherente betekenis. Dat betekent dat de tekens 'hoofd' en de klank /hoofd/ niet per se naar dat ding op je nek moeten verwijzen. Als iemand 'hoofd' zegt of schrijft, weet jij dat ze waarschijnlijk naar dat ding op je nek verwijzen omdat je op de hoogte bent van de afspraken in het Nederlands, waarin we hebben afgesproken dat de tekens en de klank van 'hoofd' verwijzen naar dat ding op je nek.

Het probleem is dat die afspraken kunnen veranderen, dat de afspraken niet altijd even duidelijk zijn en dat niet iedereen zich eraan houdt: de zogenaamde arbitrariteit van het taalteken. De betekenis van een woord kan verschuiven, zowel in de tijd (taalevolutie), in de ruimte (dialecten), als afhankelijk van de context. Als ik bij de dokter kom en ik spreek over 'mijn hoofd', dan gaat het allicht over dat lichaamsdeel. Als ik over mijn werk spreek en ik verwijs naar 'mijn hoofd', dan gaat het eerder over de persoon die de baas is op mijn afdeling.

Dat betekent dat het niet zo is dat 'men de betekenis weet of anders de betekenis er van kan opzoeken'. Betekenis is zodanig afhankelijk van de omstandigheden, dat 'je weet wel' of 'even opzoeken' in sommige gevallen niet voldoende is.
  woensdag 16 september 2015 @ 08:15:36 #52
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156133522
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:38 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Hier kan je stoppen

[..]

Is niet meer relevant na punt 1 en 2. je zou enkel van punt 3 kunnen maken "Ik accepteer alles, ergo neem alles voor letterlijk waar aan en doe wat het mij opdraagt!!

Jouw punt 3 en 4 ondermijnt het gezag van punt 1!!
De realiteit moet zich dus voegen naar jouw idee, in plaats van dat jij jouw idee baseert op de realiteit?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_156133533
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:11 schreef ATON het volgende:
Dat heb ik ook al meermaals uitgelegd, als de 90% z3egt de aarde is plat dan is de 10% die zegt hij is rong gek. Maar is het daarom ook niet waar? In de kerk vragen of god bestaat, 100% zegt ja, jij nee. Ben jij gek dan? Het is een intens zielige manier van redeneren.

Sir_Capuccino? Geloof jij ook in God?
  woensdag 16 september 2015 @ 08:18:04 #54
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156133552
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:03 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Heb ik al gegeven, deelnemer wil hem niet geven.

[..]

Dat is nog altijd vaag. Wat is 'perfect'? Feitelijk is dat gewoon een leenvertaling van 'volmaakt' (eerder andersom, maar soit).

"Het kan niet beter." In welk opzicht? En 'beter' is nog altijd relatief. Dat het niet beter kan, wil niet zeggen dat het niet vol fouten staat of vreselijk kut geschreven is. Het betekent alleen dat niemand meer foutloos of minder kut kan schrijven.
pi_156133555
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:15 schreef GrumpyFish het volgende:
De realiteit moet zich dus voegen naar jouw idee,
Nope, misschien zit ik er wel helemaal niet naast!

quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:15 schreef GrumpyFish het volgende:
in plaats van dat jij jouw idee baseert op de realiteit?
ik ben er van overtuigd dat mijn stelling is gebaseerd op de realiteit. En daarom verdedig ik hem ook
  woensdag 16 september 2015 @ 08:18:32 #56
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156133558
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:04 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ok, nu komen we in ieder geval ergens. Als het boek volmaakt is, dan valt er niks te verbeteren dus?
Dan zijn er geen feitelijke onjuistheden te verbeteren in de tekst.
  woensdag 16 september 2015 @ 08:19:58 #57
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156133573
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:11 schreef ATON het volgende:

[..]

Als je merkt dat je in tientallen koplampen staart, is het tenminste tijd om eens na te denken of je zelf misschien de spookrijder bent. Daar heb ik HungKungBoei nog niet op kunnen betrappen.

Jou trouwens ook niet.
  woensdag 16 september 2015 @ 08:20:33 #58
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156133576
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:10 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Waar conflicteer ik de beschrijving dan?
Je stelt op zoek te zijn naar interessante discussie en niets hebt met oppervlakkigheid en klakkeloos meelullen. En dat je wellicht eerder vrienden kan zijn met iemand met wie je het oneens bent, dan met een meeluller.

Dan vind ik het opmerkelijk hoe je hier reageert op al die mensen die het niet met je eens zijn.
  woensdag 16 september 2015 @ 08:22:33 #59
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156133595
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:18 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Nope, misschien zit ik er wel helemaal niet naast!

[..]

ik ben er van overtuigd dat mijn stelling is gebaseerd op de realiteit. En daarom verdedig ik hem ook
Ik snap dat je ervan overtuigd bent. Dat maakt het nog niet realiteit natuurlijk.

Hoe zouden we je overtuiging kunnen testen/falsificeren?
  woensdag 16 september 2015 @ 08:24:03 #60
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156133612
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zelfs als er een god zou bestaan die een perfect boek zou hebben geschreven, dan nog zouden die imperfecte zakken vlees, bloed en botten die we zijn dat boek verkeerd interpreteren.
pi_156133646
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Woorden hebben wel degelijk betekenis, maar geen inherente betekenis. Dat betekent dat de tekens 'hoofd' en de klank /hoofd/ niet per se naar dat ding op je nek moeten verwijzen. Als iemand 'hoofd' zegt of schrijft,
Bij deze woorden met meerdere betekenissen staan de mogelijke betekenissen ook duidelijk gedefinieerd. Dat word in het woordenboek uitgelegd. Met het woord volmaakt is er weinig anders uit te halen als perfect of kan niet beter. In de context van volmaakt boek is er weinig ruimte om het anders te zien als ook precies dat, of niet?
pi_156133658
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:05 schreef HongKongPhoey het volgende:
mogguh
Volgens mij heb jij niet eens geslapen. Ga eerst maar slapen, je hersenen verfrissen en alle indrukken hier verwerken enzo en over 6 uur weer hier fris aan de slag. ;)
pi_156133661
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
"Het kan niet beter." In welk opzicht?
Op geen enkele manier, anders is het niet volmaakt. Als je daarnaast ook nog de context plaatst God, de maker van alles en de logica zelf. Valt er dab nog iets anders van te maken?
pi_156133677
quote:
Dus kan niet beter geinterpreteerd worden dan hoe het er feitelijk en letterlijk staat?
  woensdag 16 september 2015 @ 08:31:52 #65
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156133696
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:24 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Zelfs als er een god zou bestaan die een perfect boek zou hebben geschreven, dan nog zouden die imperfecte zakken vlees, bloed en botten die we zijn dat boek verkeerd interpreteren.
Geen idee of dat zo is. Als er een god zou bestaan die een volmaakt boek zou hebben geschreven, zouden we nog steeds niet zeker kunnen zijn of we dat juist interpreteren. We wouden toevallig de juiste betekenis uit de tekst kunnen halen, maar we kunnen het net zo goed compleet verneuken.
pi_156133701
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat betekent dat het niet zo is dat 'men de betekenis weet of anders de betekenis er van kan opzoeken'. Betekenis is zodanig afhankelijk van de omstandigheden, dat 'je weet wel' of 'even opzoeken' in sommige gevallen niet voldoende is.
Taal is steeds in evolutie en is niet perfect. We kunnen enkel afgaan op de context waarin men dit woord gebruikt heeft. Maar dit is niet het enige probleem. Wij gebruiken soms ook leenwoorden omdat deze beter in de context passen en beter omschrijven wat we bedoelen, alhoewel ze niet steeds juist 'geleend' worden. Zo zou men, zelfs in de juiste context het woord ' druif ' kunnen vervangen door ' maagd ' en ' mohammadoe-n ' kunnen vervangen door ' geprezen '.

Maar goed, dit topic gaat nog steeds over een volmaakt boek, wat het duidelijk niet blijkt te zijn en deze claim vervalt en gelijk ook de bewering door vrome moslims gedaan.
pi_156133717
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je merkt dat je in tientallen koplampen staart, is het tenminste tijd om eens na te denken of je zelf misschien de spookrijder bent
Of het is tijd om eens op de weg te letten en niet op de koplampen!! Je moet niet van de koplampen af laten hangen of je spookrijder bent. Dat moet je van de regels af laten hangen, de borden, etc.

Zo kan je het eventuele spookrijden ook voorkomen!!
pi_156133736
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je merkt dat je in tientallen koplampen staart, is het tenminste tijd om eens na te denken of je zelf misschien de spookrijder bent. Daar heb ik HungKungBoei nog niet op kunnen betrappen.

Jou trouwens ook niet.
Nogmaals, zeer mank vergelijk. Lees mijn post hiervoor waarom.
  woensdag 16 september 2015 @ 08:35:58 #69
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156133749
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:27 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Bij deze woorden met meerdere betekenissen staan de mogelijke betekenissen ook duidelijk gedefinieerd. Dat word in het woordenboek uitgelegd. Met het woord volmaakt is er weinig anders uit te halen als perfect of kan niet beter. In de context van volmaakt boek is er weinig ruimte om het anders te zien als ook precies dat, of niet?
'Volmaakt' is erg vaag en woordenboeken zijn descriptief en niet exhaustief. Betekenis wordt gemaakt door communicatiepartners, wat kan betekenen dat er onduidelijkheid bestaat.

Overigens is het bovenstaande ook allemaal van toepassing op teksten.
pi_156133755
quote:

[..]

:D Nog een gouwe-ouwe : Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. _O-
  woensdag 16 september 2015 @ 08:38:25 #71
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156133779
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:28 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Op geen enkele manier, anders is het niet volmaakt. Als je daarnaast ook nog de context plaatst God, de maker van alles en de logica zelf. Valt er dab nog iets anders van te maken?
Dus het kan niet vager, en het kan tegelijk niet duidelijker? Het kan niet mooier, maar het kan ook niet slechter? Het kan niet korter, maar het kan ook niet langer? Want 'beter' is nog steeds relatief.
  woensdag 16 september 2015 @ 08:40:37 #72
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156133803
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:29 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dus kan niet beter geinterpreteerd worden dan hoe het er feitelijk en letterlijk staat?
Nee, dat is iets volkomen anders. Je kunt gerust een volledig metaforisch boek schrijven waar 0,0 feitelijke fouten inzitten, zowel op het niveau van de metafoor als op het niveau van de achterliggende verklaring.

Bovendien moeten ook feitelijke en letterlijke uitspraken geïnterpreteerd worden. Wat is 'geel'? Wat is 'vernietigen'? Wie is 'gij'? Wat is de context? Weet je nog?
pi_156133822
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:20 schreef GrumpyFish het volgende:
Je stelt op zoek te zijn naar interessante discussie en niets hebt met oppervlakkigheid en klakkeloos meelullen. En dat je wellicht eerder vrienden kan zijn met iemand met wie je het oneens bent, dan met een meeluller.

Dan vind ik het opmerkelijk hoe je hier reageert op al die mensen die het niet met je eens zijn.
Maar je ziet het vanuit jouw perspectief, als ik met iedereen zou meelullen dan maak ik vriendjes.
Ik heb het niet over meelullers met mij, ik heb het over meelullers in het algemeen.

Omdat men met elkaar meelult, is het voor mij nog geen waarheid!
  woensdag 16 september 2015 @ 08:42:01 #74
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156133824
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:35 schreef ATON het volgende:

[..]

Precies, gewoon ogen dicht en knallen met die hap. Zo ken ik je weer.
pi_156133849
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:28 schreef Hexx. het volgende:
Volgens mij heb jij niet eens geslapen. Ga eerst maar slapen, je hersenen verfrissen en alle indrukken hier verwerken enzo en over 6 uur weer hier fris aan de slag. ;)
Klopt, ik ben ook niet erg scherp. Heb een beetje moeite met slapen, gaat al een tijdje zo. Mogguh trouwens
pi_156133894
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:35 schreef ATON het volgende:
Ik kan net zo goed een tegenovergesteld vergelijk maken om wel gelijk te hebben. Ik kan zegen de meerderheid van de mensheid geloofd in een god. Als Sir-Capuccino niet in een god geloofd. dan zou ik volgens dus gelijk hebben omdat de meerderheid het dus fout heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door HongKongPhoey op 16-09-2015 09:30:01 ]
pi_156133909
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:36 schreef ATON het volgende:
:D Nog een gouwe-ouwe : Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. _O-
Ha, klinkt een beetje als woorden hebben geen inherente betekenis.
pi_156133947
quote:
Als ze interpreteren ja. Maar bij een volmaakt boek met absolute autoriteit is juist die ruimte niet!!

Je bevestigt nu eigenlijk mijn stelling!! Als men zou interpreteren, dan is men in conflict met de volmaaktheid en autoriteit. Men moet dus niet interpreteren, men zou het enkel verkeerd interpreteren. Dus niet interpreteren, maar klakkeloos aannemen voor waar!!!

Dank je wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door HongKongPhoey op 16-09-2015 09:08:00 ]
pi_156134108
Kan ik nu stellen dat je eindelijk snapt hoe het zit? grumpyfish? Kan ik stellen dat je er nu bij uitkomt dat ik toch gelijk had volgens jou?
pi_156134367
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:32 schreef ATON het volgende:
Maar goed, dit topic gaat nog steeds over een volmaakt boek, wat het duidelijk niet blijkt te zijn en deze claim vervalt en gelijk ook de bewering door vrome moslims gedaan.
Maar dat is enkel waar voor diegene die jouw objectieve redenatie erkent. Voor de "gelovige" is er een andere objectiviteitsgever. Dat is god. Dus voor de Moslim maakt jouw objectieve oordeel niet uit, die erkent de Moslim niet als hij/zij bij voorbaat al het boek erkend als absolute autoriteit en volmaakt.

Het woord volmaakt komt uit een vertaling en is ook nog in de redelijk recente historie vertaald.
Dat maakt ook zeer waarschijnlijk dat het woord niet volmaakt was oorspronkelijk natuurlijk. Het was een woord dat dezelfde betekenis had toen en is meevertaald en kwam uit bij de betekenis volmaakt.

Overigens zijn het niet zomaar losse vertalingen, deze worden onder zeer streng Islamitisch toezicht vertaald, waardoor de betekenis niet wezenlijk anders is.
pi_156134462
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 09:24 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Maar dat is enkel waar voor diegene die jouw objectieve redenatie erkent. Voor de "gelovige" is er een andere objectiviteitsgever. Dat is god. Dus voor de Moslim maakt jouw objectieve oordeel niet uit, die erkent de Moslim niet als hij/zij bij voorbaat al het boek erkend als absolute autoriteit en volmaakt.

Het woord volmaakt komt uit een vertaling en is ook nog in de redelijk recente historie vertaald.
Dat maakt ook zeer waarschijnlijk dat het woord niet volmaakt was oorspronkelijk natuurlijk. Het was een woord dat dezelfde betekenis had toen en is mee vertaald en kwam uit bij de betekenis volmaakt.
Mee eens: " redelijk recente historie vertaald."

quote:
Overigens zijn het niet zomaar losse vertalingen, deze worden onder zeer streng Islamitisch toezicht vertaald, waardoor de betekenis niet wezenlijk anders is.
Aanvankelijk wel. ( vóór eind 8e eeuw )
  woensdag 16 september 2015 @ 09:31:09 #82
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156134463
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:48 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ha, klinkt een beetje als woorden hebben geen inherente betekenis.
Dat is anders wel een van de fundamentele feiten van de moderne taalkunde. :D

Maar goed, gezien het feit dat je vakkundig mijn posts negeert, heb je ondertussen ook door dat je absolute poep praat.
pi_156134491
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:32 schreef ATON het volgende:

[..]

Taal is steeds in evolutie en is niet perfect. We kunnen enkel afgaan op de context waarin men dit woord gebruikt heeft. Maar dit is niet het enige probleem. Wij gebruiken soms ook leenwoorden omdat deze beter in de context passen en beter omschrijven wat we bedoelen, alhoewel ze niet steeds juist 'geleend' worden. Zo zou men, zelfs in de juiste context het woord ' druif ' kunnen vervangen door ' maagd ' en ' mohammadoe-n ' kunnen vervangen door ' geprezen '.

Zoals deze ?
pi_156134628
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 09:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat is anders wel een van de fundamentele feiten van de moderne taalkunde. :D

Maar goed, gezien het feit dat je vakkundig mijn posts negeert, heb je ondertussen ook door dat je absolute poep praat.
ik negeer je niet hoor, was jij het niet die mij al meerdere keren had uitgesloten?

je taalkundige getover veranderd in de context waarin volmaakt staat. En dus maakt het niet uit hoe je met je taalkunde zwaait. Het woord volmaakt heeft nu een betekenis die gelijk is aan het woord dat het heeft vervangen van een andere taal. Islam/Moslims zijn ook erg duidelijk in waar die volmaaktheid voor staat. En Islam heeft daar de zeggenschap over niet jouw taalkunde. In die definitie van volmaakt stelt men de Koran.

En die komt ook neer op, perfect, kan niet beter. Dat is het enige dat telt. Jouw getover met taalkunde kan daar geen andere draai aan geven.

Ikzelf ben er van overtuigd dat de Koran niet volmaakt is, ik vind het een belachelijke poging de hersenen van de massa te kapen. Maar dat is mijn objectieve mening gebaseerd op wat ik vind.

Maar das voor de Moslim niet relevant. Daar is enkel relevant wat Islam/de Koran stelt.
pi_156134680
Kan iemand even bevestigen dat Grumpyfish me gelijk geeft, ook al was het niet zijn bedoeling?

quote:
Op woensdag 16 september 2015 08:24 schreef GrumpyFish het volgende:

quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:51 schreef HongKongPhoey het volgende:
Als ze interpreteren ja. Maar bij een volmaakt boek met absolute autoriteit is juist die ruimte niet!!

Je bevestigt nu eigenlijk mijn stelling!! Als men zou interpreteren, dan is men in conflict met de volmaaktheid en autoriteit. Men moet dus niet interpreteren, men zou het enkel verkeerd interpreteren. Dus niet interpreteren, maar klakkeloos aannemen voor waar!!!

Dank je wel.
  woensdag 16 september 2015 @ 10:00:48 #86
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156135113
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 09:40 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

ik negeer je niet hoor, was jij het niet die mij al meerdere keren had uitgesloten?

je taalkundige getover veranderd in de context waarin volmaakt staat. En dus maakt het niet uit hoe je met je taalkunde zwaait. Het woord volmaakt heeft nu een betekenis die gelijk is aan het woord dat het heeft vervangen van een andere taal. Islam/Moslims zijn ook erg duidelijk in waar die volmaaktheid voor staat. En Islam heeft daar de zeggenschap over niet jouw taalkunde. In die definitie van volmaakt stelt men de Koran.

En die komt ook neer op, perfect, kan niet beter. Dat is het enige dat telt. Jouw getover met taalkunde kan daar geen andere draai aan geven.

Ikzelf ben er van overtuigd dat de Koran niet volmaakt is, ik vind het een belachelijke poging de hersenen van de massa te kapen. Maar dat is mijn objectieve mening gebaseerd op wat ik vind.

Maar das voor de Moslim niet relevant. Daar is enkel relevant wat Islam/de Koran stelt.
Zoals ik al zei: je moet iedere tekst interpreteren. Ongeacht of je die als volmaakt beschouwt of niet. Een verzameling lijntjes op papier hebben an sich geen betekenis. Ze krijgen pas betekenis als je die lijntjes interpreteert als letters, en als je de letters interpreteert als woorden, en als je de woorden interpreteert als dragers van betekenis. Bovendien moet je vervolgens uit de betekenis van de woorden afleiden uit de context en de context afleiden uit de betekenis.

Oftewel, JE KUNT EEN TEKST NIET BEGRIJPEN ZONDER 'M TE INTERPRETEREN!!!
  woensdag 16 september 2015 @ 10:02:53 #87
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156135158
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:51 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dank je wel.
Nee, je begrijpt het niet.
  woensdag 16 september 2015 @ 10:03:13 #88
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156135169
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 09:33 schreef ATON het volgende:

[..]

Zoals deze ?
Ik heb je al eens de artikelen getoond waarin die 'Mohammed bestond niet'-beweringen ontkracht werden. Ik ga die niet iedere keer opnieuw aanhalen als jij de euvele moed vindt om het nog maar eens in de groep te gooien.
  woensdag 16 september 2015 @ 10:04:02 #89
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156135185
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 09:43 schreef HongKongPhoey het volgende:
Kan iemand even bevestigen dat Grumpyfish me gelijk geeft, ook al was het niet zijn bedoeling?

[..]

[..]

Het gaat dus meer om 'gelijk krijgen' voor jou, dan om tot een dieper begrip te komen?
pi_156135240
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Oftewel, JE KUNT EEN TEKST NIET BEGRIJPEN ZONDER 'M TE INTERPRETEREN!!!
Maar wie zegt dat men de tekst moet begrijpen om ze uit te voeren als die tekst voornamelijk opdrachten zijn? In die zin is de koran net als het leger. De soldaat hoeft niet de opdracht te begrijpen, de soldaat moet slechts volgen en uitvoeren.

In die zin zijn de volgers(Molims) slechts de soldaten van het boek/Allah. Snap je dat?
  woensdag 16 september 2015 @ 10:07:37 #91
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_156135259
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:04 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Het gaat dus meer om 'gelijk krijgen' voor jou, dan om tot een dieper begrip te komen?
Dat moge inmiddels wel duidelijk zijn..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 16 september 2015 @ 10:07:42 #92
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156135261
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:06 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Maar wie zegt dat men de tekst moet begrijpen om ze uit te voeren als die tekst voornamelijk opdrachten zijn? In die zin is de koran net als het leger. De soldaat hoeft niet de opdracht te begrijpen, de soldaat moet slechts volgen en uitvoeren.

In die zin zijn de volgers(Molims) slechts de soldaten van het boek/Allah. Snap je dat?
Ook opdrachten moet je interpreteren voordat je ze kunt volgen.
pi_156135272
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:02 schreef GrumpyFish het volgende:
Nee, je begrijpt het niet.
Leg uit waar je mij niet enkel bevestigt.

quote:
Op woensdag 16 september 2015 08:24 schreef GrumpyFish het volgende:

[quote]0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:51 schreef HongKongPhoey het volgende:

pi_156135322
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:04 schreef GrumpyFish het volgende:
Nope, maar als ik het heb, en jij doet niks anders dan zeggen dat ik het niet heb, maar je komt uiteindelijk tot precies dezelfde conclusie als ik, dan vind ik het wel fijn als dat wordt erkent ja.

Iedereen probeert hier trouwens toch ook zijn/haar gelijk te krijgen? Je doet nu alsof ik dat alleen doet om dat je een beeld wilt vormen daarmee, maar je doet precies hetzelfde.
pi_156135349
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:07 schreef Perrin het volgende:
Nee, maar als ik het heb, dan is het wel zo netjes dat hij het toegeeft. Hoewel hij dat al had gedaan met zijn reactie.
pi_156135366
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik heb je al eens de artikelen getoond waarin die 'Mohammed bestond niet'-beweringen ontkracht werden. Ik ga die niet iedere keer opnieuw aanhalen als jij de euvele moed vindt om het nog maar eens in de groep te gooien.
Beter lezen ! Dit gaat hier enkel over de verschillende betekenis van één en hetzelfde woord.
pi_156135374
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ook opdrachten moet je interpreteren voordat je ze kunt volgen.
Loop naar die auto en schiet de banden lek!! Is toch weinig complex? De soldaat weet toch gelijk wat hij moet doen?
  woensdag 16 september 2015 @ 10:19:42 #98
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156135483
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:13 schreef ATON het volgende:

[..]

Beter lezen ! Dit gaat hier enkel over de verschillende betekenis van één en hetzelfde woord.
Oh nee, er bestaan synoniemen! Stop de persen!

Het probleem is dat jij synoniemen ziet en meteen concludeert dat het de betekenis is waarvan al 1500 jaar wordt aangenomen dat het niet de juiste is. Alles om je maar slimmer te kunnen voelen dan anderen, hé.
pi_156135577
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:07 schreef Perrin het volgende:
Lees anders eerst even de post en mijn reactie voor je oordeelt!!
  woensdag 16 september 2015 @ 10:25:31 #100
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156135589
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:14 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Loop naar die auto en schiet de banden lek!! Is toch weinig complex? De soldaat weet toch gelijk wat hij moet doen?
Hij weet direct wat hij moet doen, mits er één auto staat (niet nul, niet meer) en hij een wapen heeft. Zelfs dan kan hij mogelijk nog twijfelen of hij er werkelijk naartoe moet lopen of dat hij het ook van een afstandje kan doen, en of hij alle banden of enkele banden moet lekschieten. Daarvoor maakt hij allicht gebruik van de context. Staat de auto te ver weg, dan loopt hij erheen. Staat de auto vlakbij, dan hoef hij er niet heen te lopen. Moet hij de auto tot staan brengen? Dan hoeft hij maar een of twee banden kapot te schieten. Moet hij de auto zo kapot mogelijk maken? Dan moet hij ze alle vier kapot schieten.

Kortom, ook bevelen zijn onderhevig aan interpretatie. Als je dat echt niet weet, dan moet je eens een baan zoeken of überhaupt buiten te komen. Het komt namelijk erg vaak voor dat mensen bevelen verkeerd interpreteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')