abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156133894
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:35 schreef ATON het volgende:
Nogmaals, zeer mank vergelijk. Lees mijn post hiervoor waarom.
Ik kan net zo goed een tegenovergesteld vergelijk maken om wel gelijk te hebben. Ik kan zegen de meerderheid van de mensheid geloofd in een god. Als Sir-Capuccino niet in een god geloofd. dan zou ik volgens dus gelijk hebben omdat de meerderheid het dus fout heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door HongKongPhoey op 16-09-2015 09:30:01 ]
pi_156133909
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:36 schreef ATON het volgende:
:D Nog een gouwe-ouwe : Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. _O-
Ha, klinkt een beetje als woorden hebben geen inherente betekenis.
pi_156133947
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:24 schreef GrumpyFish het volgende:
Zelfs als er een god zou bestaan die een perfect boek zou hebben geschreven, dan nog zouden die imperfecte zakken vlees, bloed en botten die we zijn dat boek verkeerd interpreteren.
Als ze interpreteren ja. Maar bij een volmaakt boek met absolute autoriteit is juist die ruimte niet!!

Je bevestigt nu eigenlijk mijn stelling!! Als men zou interpreteren, dan is men in conflict met de volmaaktheid en autoriteit. Men moet dus niet interpreteren, men zou het enkel verkeerd interpreteren. Dus niet interpreteren, maar klakkeloos aannemen voor waar!!!

Dank je wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door HongKongPhoey op 16-09-2015 09:08:00 ]
pi_156134108
Kan ik nu stellen dat je eindelijk snapt hoe het zit? grumpyfish? Kan ik stellen dat je er nu bij uitkomt dat ik toch gelijk had volgens jou?
pi_156134367
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:32 schreef ATON het volgende:
Maar goed, dit topic gaat nog steeds over een volmaakt boek, wat het duidelijk niet blijkt te zijn en deze claim vervalt en gelijk ook de bewering door vrome moslims gedaan.
Maar dat is enkel waar voor diegene die jouw objectieve redenatie erkent. Voor de "gelovige" is er een andere objectiviteitsgever. Dat is god. Dus voor de Moslim maakt jouw objectieve oordeel niet uit, die erkent de Moslim niet als hij/zij bij voorbaat al het boek erkend als absolute autoriteit en volmaakt.

Het woord volmaakt komt uit een vertaling en is ook nog in de redelijk recente historie vertaald.
Dat maakt ook zeer waarschijnlijk dat het woord niet volmaakt was oorspronkelijk natuurlijk. Het was een woord dat dezelfde betekenis had toen en is meevertaald en kwam uit bij de betekenis volmaakt.

Overigens zijn het niet zomaar losse vertalingen, deze worden onder zeer streng Islamitisch toezicht vertaald, waardoor de betekenis niet wezenlijk anders is.
pi_156134462
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 09:24 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Maar dat is enkel waar voor diegene die jouw objectieve redenatie erkent. Voor de "gelovige" is er een andere objectiviteitsgever. Dat is god. Dus voor de Moslim maakt jouw objectieve oordeel niet uit, die erkent de Moslim niet als hij/zij bij voorbaat al het boek erkend als absolute autoriteit en volmaakt.

Het woord volmaakt komt uit een vertaling en is ook nog in de redelijk recente historie vertaald.
Dat maakt ook zeer waarschijnlijk dat het woord niet volmaakt was oorspronkelijk natuurlijk. Het was een woord dat dezelfde betekenis had toen en is mee vertaald en kwam uit bij de betekenis volmaakt.
Mee eens: " redelijk recente historie vertaald."

quote:
Overigens zijn het niet zomaar losse vertalingen, deze worden onder zeer streng Islamitisch toezicht vertaald, waardoor de betekenis niet wezenlijk anders is.
Aanvankelijk wel. ( vóór eind 8e eeuw )
  woensdag 16 september 2015 @ 09:31:09 #82
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156134463
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:48 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ha, klinkt een beetje als woorden hebben geen inherente betekenis.
Dat is anders wel een van de fundamentele feiten van de moderne taalkunde. :D

Maar goed, gezien het feit dat je vakkundig mijn posts negeert, heb je ondertussen ook door dat je absolute poep praat.
pi_156134491
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:32 schreef ATON het volgende:

[..]

Taal is steeds in evolutie en is niet perfect. We kunnen enkel afgaan op de context waarin men dit woord gebruikt heeft. Maar dit is niet het enige probleem. Wij gebruiken soms ook leenwoorden omdat deze beter in de context passen en beter omschrijven wat we bedoelen, alhoewel ze niet steeds juist 'geleend' worden. Zo zou men, zelfs in de juiste context het woord ' druif ' kunnen vervangen door ' maagd ' en ' mohammadoe-n ' kunnen vervangen door ' geprezen '.

Maar goed, dit topic gaat nog steeds over een volmaakt boek, wat het duidelijk niet blijkt te zijn en deze claim vervalt en gelijk ook de bewering door vrome moslims gedaan.
Zoals deze ?
pi_156134628
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 09:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat is anders wel een van de fundamentele feiten van de moderne taalkunde. :D

Maar goed, gezien het feit dat je vakkundig mijn posts negeert, heb je ondertussen ook door dat je absolute poep praat.
ik negeer je niet hoor, was jij het niet die mij al meerdere keren had uitgesloten?

je taalkundige getover veranderd in de context waarin volmaakt staat. En dus maakt het niet uit hoe je met je taalkunde zwaait. Het woord volmaakt heeft nu een betekenis die gelijk is aan het woord dat het heeft vervangen van een andere taal. Islam/Moslims zijn ook erg duidelijk in waar die volmaaktheid voor staat. En Islam heeft daar de zeggenschap over niet jouw taalkunde. In die definitie van volmaakt stelt men de Koran.

En die komt ook neer op, perfect, kan niet beter. Dat is het enige dat telt. Jouw getover met taalkunde kan daar geen andere draai aan geven.

Ikzelf ben er van overtuigd dat de Koran niet volmaakt is, ik vind het een belachelijke poging de hersenen van de massa te kapen. Maar dat is mijn objectieve mening gebaseerd op wat ik vind.

Maar das voor de Moslim niet relevant. Daar is enkel relevant wat Islam/de Koran stelt.
pi_156134680
Kan iemand even bevestigen dat Grumpyfish me gelijk geeft, ook al was het niet zijn bedoeling?

quote:
Op woensdag 16 september 2015 08:24 schreef GrumpyFish het volgende:

Zelfs als er een god zou bestaan die een perfect boek zou hebben geschreven, dan nog zouden die imperfecte zakken vlees, bloed en botten die we zijn dat boek verkeerd interpreteren.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:51 schreef HongKongPhoey het volgende:
Als ze interpreteren ja. Maar bij een volmaakt boek met absolute autoriteit is juist die ruimte niet!!

Je bevestigt nu eigenlijk mijn stelling!! Als men zou interpreteren, dan is men in conflict met de volmaaktheid en autoriteit. Men moet dus niet interpreteren, men zou het enkel verkeerd interpreteren. Dus niet interpreteren, maar klakkeloos aannemen voor waar!!!

Dank je wel.
  woensdag 16 september 2015 @ 10:00:48 #86
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156135113
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 09:40 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

ik negeer je niet hoor, was jij het niet die mij al meerdere keren had uitgesloten?

je taalkundige getover veranderd in de context waarin volmaakt staat. En dus maakt het niet uit hoe je met je taalkunde zwaait. Het woord volmaakt heeft nu een betekenis die gelijk is aan het woord dat het heeft vervangen van een andere taal. Islam/Moslims zijn ook erg duidelijk in waar die volmaaktheid voor staat. En Islam heeft daar de zeggenschap over niet jouw taalkunde. In die definitie van volmaakt stelt men de Koran.

En die komt ook neer op, perfect, kan niet beter. Dat is het enige dat telt. Jouw getover met taalkunde kan daar geen andere draai aan geven.

Ikzelf ben er van overtuigd dat de Koran niet volmaakt is, ik vind het een belachelijke poging de hersenen van de massa te kapen. Maar dat is mijn objectieve mening gebaseerd op wat ik vind.

Maar das voor de Moslim niet relevant. Daar is enkel relevant wat Islam/de Koran stelt.
Zoals ik al zei: je moet iedere tekst interpreteren. Ongeacht of je die als volmaakt beschouwt of niet. Een verzameling lijntjes op papier hebben an sich geen betekenis. Ze krijgen pas betekenis als je die lijntjes interpreteert als letters, en als je de letters interpreteert als woorden, en als je de woorden interpreteert als dragers van betekenis. Bovendien moet je vervolgens uit de betekenis van de woorden afleiden uit de context en de context afleiden uit de betekenis.

Oftewel, JE KUNT EEN TEKST NIET BEGRIJPEN ZONDER 'M TE INTERPRETEREN!!!
  woensdag 16 september 2015 @ 10:02:53 #87
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156135158
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:51 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dank je wel.
Nee, je begrijpt het niet.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  woensdag 16 september 2015 @ 10:03:13 #88
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156135169
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 09:33 schreef ATON het volgende:

[..]

Zoals deze ?
Ik heb je al eens de artikelen getoond waarin die 'Mohammed bestond niet'-beweringen ontkracht werden. Ik ga die niet iedere keer opnieuw aanhalen als jij de euvele moed vindt om het nog maar eens in de groep te gooien.
  woensdag 16 september 2015 @ 10:04:02 #89
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156135185
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 09:43 schreef HongKongPhoey het volgende:
Kan iemand even bevestigen dat Grumpyfish me gelijk geeft, ook al was het niet zijn bedoeling?

[..]

[..]

Het gaat dus meer om 'gelijk krijgen' voor jou, dan om tot een dieper begrip te komen?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_156135240
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Oftewel, JE KUNT EEN TEKST NIET BEGRIJPEN ZONDER 'M TE INTERPRETEREN!!!
Maar wie zegt dat men de tekst moet begrijpen om ze uit te voeren als die tekst voornamelijk opdrachten zijn? In die zin is de koran net als het leger. De soldaat hoeft niet de opdracht te begrijpen, de soldaat moet slechts volgen en uitvoeren.

In die zin zijn de volgers(Molims) slechts de soldaten van het boek/Allah. Snap je dat?
  woensdag 16 september 2015 @ 10:07:37 #91
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_156135259
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:04 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Het gaat dus meer om 'gelijk krijgen' voor jou, dan om tot een dieper begrip te komen?
Dat moge inmiddels wel duidelijk zijn..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 16 september 2015 @ 10:07:42 #92
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156135261
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:06 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Maar wie zegt dat men de tekst moet begrijpen om ze uit te voeren als die tekst voornamelijk opdrachten zijn? In die zin is de koran net als het leger. De soldaat hoeft niet de opdracht te begrijpen, de soldaat moet slechts volgen en uitvoeren.

In die zin zijn de volgers(Molims) slechts de soldaten van het boek/Allah. Snap je dat?
Ook opdrachten moet je interpreteren voordat je ze kunt volgen.
pi_156135272
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:02 schreef GrumpyFish het volgende:
Nee, je begrijpt het niet.
Leg uit waar je mij niet enkel bevestigt.

quote:
Op woensdag 16 september 2015 08:24 schreef GrumpyFish het volgende:

[quote]0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:51 schreef HongKongPhoey het volgende:

pi_156135322
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:04 schreef GrumpyFish het volgende:
Nope, maar als ik het heb, en jij doet niks anders dan zeggen dat ik het niet heb, maar je komt uiteindelijk tot precies dezelfde conclusie als ik, dan vind ik het wel fijn als dat wordt erkent ja.

Iedereen probeert hier trouwens toch ook zijn/haar gelijk te krijgen? Je doet nu alsof ik dat alleen doet om dat je een beeld wilt vormen daarmee, maar je doet precies hetzelfde.
pi_156135349
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:07 schreef Perrin het volgende:
Nee, maar als ik het heb, dan is het wel zo netjes dat hij het toegeeft. Hoewel hij dat al had gedaan met zijn reactie.
pi_156135366
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik heb je al eens de artikelen getoond waarin die 'Mohammed bestond niet'-beweringen ontkracht werden. Ik ga die niet iedere keer opnieuw aanhalen als jij de euvele moed vindt om het nog maar eens in de groep te gooien.
Beter lezen ! Dit gaat hier enkel over de verschillende betekenis van één en hetzelfde woord.
pi_156135374
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ook opdrachten moet je interpreteren voordat je ze kunt volgen.
Loop naar die auto en schiet de banden lek!! Is toch weinig complex? De soldaat weet toch gelijk wat hij moet doen?
  woensdag 16 september 2015 @ 10:19:42 #98
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156135483
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:13 schreef ATON het volgende:

[..]

Beter lezen ! Dit gaat hier enkel over de verschillende betekenis van één en hetzelfde woord.
Oh nee, er bestaan synoniemen! Stop de persen!

Het probleem is dat jij synoniemen ziet en meteen concludeert dat het de betekenis is waarvan al 1500 jaar wordt aangenomen dat het niet de juiste is. Alles om je maar slimmer te kunnen voelen dan anderen, hé.
pi_156135577
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:07 schreef Perrin het volgende:
Lees anders eerst even de post en mijn reactie voor je oordeelt!!
  woensdag 16 september 2015 @ 10:25:31 #100
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156135589
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:14 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Loop naar die auto en schiet de banden lek!! Is toch weinig complex? De soldaat weet toch gelijk wat hij moet doen?
Hij weet direct wat hij moet doen, mits er één auto staat (niet nul, niet meer) en hij een wapen heeft. Zelfs dan kan hij mogelijk nog twijfelen of hij er werkelijk naartoe moet lopen of dat hij het ook van een afstandje kan doen, en of hij alle banden of enkele banden moet lekschieten. Daarvoor maakt hij allicht gebruik van de context. Staat de auto te ver weg, dan loopt hij erheen. Staat de auto vlakbij, dan hoef hij er niet heen te lopen. Moet hij de auto tot staan brengen? Dan hoeft hij maar een of twee banden kapot te schieten. Moet hij de auto zo kapot mogelijk maken? Dan moet hij ze alle vier kapot schieten.

Kortom, ook bevelen zijn onderhevig aan interpretatie. Als je dat echt niet weet, dan moet je eens een baan zoeken of überhaupt buiten te komen. Het komt namelijk erg vaak voor dat mensen bevelen verkeerd interpreteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')