Woorden hebben wel degelijk betekenis, maar geen inherente betekenis. Dat betekent dat de tekens 'hoofd' en de klank /hoofd/ niet per se naar dat ding op je nek moeten verwijzen. Als iemand 'hoofd' zegt of schrijft, weet jij dat ze waarschijnlijk naar dat ding op je nek verwijzen omdat je op de hoogte bent van de afspraken in het Nederlands, waarin we hebben afgesproken dat de tekens en de klank van 'hoofd' verwijzen naar dat ding op je nek.quote:Op woensdag 16 september 2015 08:00 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Als woorden geen betekenis meer hebben, dan zie ik enkel letters, hier met jou communiceren is dan zinloos. Straks zeg ik tegen He, een blauwe deur, en ben jij boos omdat je het zo kunt draaien zodat ik je iets verschrikkelijks toe wens. Dat wil ik ook niet!
De realiteit moet zich dus voegen naar jouw idee, in plaats van dat jij jouw idee baseert op de realiteit?quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:38 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Hier kan je stoppen
[..]
Is niet meer relevant na punt 1 en 2. je zou enkel van punt 3 kunnen maken "Ik accepteer alles, ergo neem alles voor letterlijk waar aan en doe wat het mij opdraagt!!
Jouw punt 3 en 4 ondermijnt het gezag van punt 1!!
Dat heb ik ook al meermaals uitgelegd, als de 90% z3egt de aarde is plat dan is de 10% die zegt hij is rong gek. Maar is het daarom ook niet waar? In de kerk vragen of god bestaat, 100% zegt ja, jij nee. Ben jij gek dan? Het is een intens zielige manier van redeneren.quote:Op woensdag 16 september 2015 08:11 schreef ATON het volgende:
Zeer mank vergelijk. Waarheid is niet onderhevig aan democratie.
Dat is nog altijd vaag. Wat is 'perfect'? Feitelijk is dat gewoon een leenvertaling van 'volmaakt' (eerder andersom, maar soit).quote:Op woensdag 16 september 2015 08:03 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Heb ik al gegeven, deelnemer wil hem niet geven.
[..]
Nope, misschien zit ik er wel helemaal niet naast!quote:Op woensdag 16 september 2015 08:15 schreef GrumpyFish het volgende:
De realiteit moet zich dus voegen naar jouw idee,
ik ben er van overtuigd dat mijn stelling is gebaseerd op de realiteit. En daarom verdedig ik hem ookquote:Op woensdag 16 september 2015 08:15 schreef GrumpyFish het volgende:
in plaats van dat jij jouw idee baseert op de realiteit?
Dan zijn er geen feitelijke onjuistheden te verbeteren in de tekst.quote:Op woensdag 16 september 2015 08:04 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ok, nu komen we in ieder geval ergens. Als het boek volmaakt is, dan valt er niks te verbeteren dus?
Als je merkt dat je in tientallen koplampen staart, is het tenminste tijd om eens na te denken of je zelf misschien de spookrijder bent. Daar heb ik HungKungBoei nog niet op kunnen betrappen.quote:Op woensdag 16 september 2015 08:11 schreef ATON het volgende:
[..]
Zeer mank vergelijk. Waarheid is niet onderhevig aan democratie.
Je stelt op zoek te zijn naar interessante discussie en niets hebt met oppervlakkigheid en klakkeloos meelullen. En dat je wellicht eerder vrienden kan zijn met iemand met wie je het oneens bent, dan met een meeluller.quote:Op woensdag 16 september 2015 08:10 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Waar conflicteer ik de beschrijving dan?
Ik snap dat je ervan overtuigd bent. Dat maakt het nog niet realiteit natuurlijk.quote:Op woensdag 16 september 2015 08:18 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Nope, misschien zit ik er wel helemaal niet naast!
[..]
ik ben er van overtuigd dat mijn stelling is gebaseerd op de realiteit. En daarom verdedig ik hem ook
Zelfs als er een god zou bestaan die een perfect boek zou hebben geschreven, dan nog zouden die imperfecte zakken vlees, bloed en botten die we zijn dat boek verkeerd interpreteren.quote:Op woensdag 16 september 2015 08:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dan zijn er geen feitelijke onjuistheden te verbeteren in de tekst.
Bij deze woorden met meerdere betekenissen staan de mogelijke betekenissen ook duidelijk gedefinieerd. Dat word in het woordenboek uitgelegd. Met het woord volmaakt is er weinig anders uit te halen als perfect of kan niet beter. In de context van volmaakt boek is er weinig ruimte om het anders te zien als ook precies dat, of niet?quote:Op woensdag 16 september 2015 08:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Woorden hebben wel degelijk betekenis, maar geen inherente betekenis. Dat betekent dat de tekens 'hoofd' en de klank /hoofd/ niet per se naar dat ding op je nek moeten verwijzen. Als iemand 'hoofd' zegt of schrijft,
Volgens mij heb jij niet eens geslapen. Ga eerst maar slapen, je hersenen verfrissen en alle indrukken hier verwerken enzo en over 6 uur weer hier fris aan de slag.quote:
Op geen enkele manier, anders is het niet volmaakt. Als je daarnaast ook nog de context plaatst God, de maker van alles en de logica zelf. Valt er dab nog iets anders van te maken?quote:Op woensdag 16 september 2015 08:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
"Het kan niet beter." In welk opzicht?
Dus kan niet beter geinterpreteerd worden dan hoe het er feitelijk en letterlijk staat?quote:Op woensdag 16 september 2015 08:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dan zijn er geen feitelijke onjuistheden te verbeteren in de tekst.
Geen idee of dat zo is. Als er een god zou bestaan die een volmaakt boek zou hebben geschreven, zouden we nog steeds niet zeker kunnen zijn of we dat juist interpreteren. We wouden toevallig de juiste betekenis uit de tekst kunnen halen, maar we kunnen het net zo goed compleet verneuken.quote:Op woensdag 16 september 2015 08:24 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Zelfs als er een god zou bestaan die een perfect boek zou hebben geschreven, dan nog zouden die imperfecte zakken vlees, bloed en botten die we zijn dat boek verkeerd interpreteren.
Taal is steeds in evolutie en is niet perfect. We kunnen enkel afgaan op de context waarin men dit woord gebruikt heeft. Maar dit is niet het enige probleem. Wij gebruiken soms ook leenwoorden omdat deze beter in de context passen en beter omschrijven wat we bedoelen, alhoewel ze niet steeds juist 'geleend' worden. Zo zou men, zelfs in de juiste context het woord ' druif ' kunnen vervangen door ' maagd ' en ' mohammadoe-n ' kunnen vervangen door ' geprezen '.quote:Op woensdag 16 september 2015 08:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat betekent dat het niet zo is dat 'men de betekenis weet of anders de betekenis er van kan opzoeken'. Betekenis is zodanig afhankelijk van de omstandigheden, dat 'je weet wel' of 'even opzoeken' in sommige gevallen niet voldoende is.
Of het is tijd om eens op de weg te letten en niet op de koplampen!! Je moet niet van de koplampen af laten hangen of je spookrijder bent. Dat moet je van de regels af laten hangen, de borden, etc.quote:Op woensdag 16 september 2015 08:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je merkt dat je in tientallen koplampen staart, is het tenminste tijd om eens na te denken of je zelf misschien de spookrijder bent
Nogmaals, zeer mank vergelijk. Lees mijn post hiervoor waarom.quote:Op woensdag 16 september 2015 08:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je merkt dat je in tientallen koplampen staart, is het tenminste tijd om eens na te denken of je zelf misschien de spookrijder bent. Daar heb ik HungKungBoei nog niet op kunnen betrappen.
Jou trouwens ook niet.
'Volmaakt' is erg vaag en woordenboeken zijn descriptief en niet exhaustief. Betekenis wordt gemaakt door communicatiepartners, wat kan betekenen dat er onduidelijkheid bestaat.quote:Op woensdag 16 september 2015 08:27 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Bij deze woorden met meerdere betekenissen staan de mogelijke betekenissen ook duidelijk gedefinieerd. Dat word in het woordenboek uitgelegd. Met het woord volmaakt is er weinig anders uit te halen als perfect of kan niet beter. In de context van volmaakt boek is er weinig ruimte om het anders te zien als ook precies dat, of niet?
quote:Op woensdag 16 september 2015 08:24 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Zelfs als er een god zou bestaan die een perfect boek zou hebben geschreven, dan nog zouden die imperfecte zakken vlees, bloed en botten die we zijn dat boek verkeerd interpreteren.
Dus het kan niet vager, en het kan tegelijk niet duidelijker? Het kan niet mooier, maar het kan ook niet slechter? Het kan niet korter, maar het kan ook niet langer? Want 'beter' is nog steeds relatief.quote:Op woensdag 16 september 2015 08:28 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Op geen enkele manier, anders is het niet volmaakt. Als je daarnaast ook nog de context plaatst God, de maker van alles en de logica zelf. Valt er dab nog iets anders van te maken?
Nee, dat is iets volkomen anders. Je kunt gerust een volledig metaforisch boek schrijven waar 0,0 feitelijke fouten inzitten, zowel op het niveau van de metafoor als op het niveau van de achterliggende verklaring.quote:Op woensdag 16 september 2015 08:29 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Dus kan niet beter geinterpreteerd worden dan hoe het er feitelijk en letterlijk staat?
Maar je ziet het vanuit jouw perspectief, als ik met iedereen zou meelullen dan maak ik vriendjes.quote:Op woensdag 16 september 2015 08:20 schreef GrumpyFish het volgende:
Je stelt op zoek te zijn naar interessante discussie en niets hebt met oppervlakkigheid en klakkeloos meelullen. En dat je wellicht eerder vrienden kan zijn met iemand met wie je het oneens bent, dan met een meeluller.
Dan vind ik het opmerkelijk hoe je hier reageert op al die mensen die het niet met je eens zijn.
Precies, gewoon ogen dicht en knallen met die hap. Zo ken ik je weer.quote:Op woensdag 16 september 2015 08:35 schreef ATON het volgende:
[..]
Nogmaals, zeer mank vergelijk. Lees mijn post hiervoor waarom.
Klopt, ik ben ook niet erg scherp. Heb een beetje moeite met slapen, gaat al een tijdje zo. Mogguh trouwensquote:Op woensdag 16 september 2015 08:28 schreef Hexx. het volgende:
Volgens mij heb jij niet eens geslapen. Ga eerst maar slapen, je hersenen verfrissen en alle indrukken hier verwerken enzo en over 6 uur weer hier fris aan de slag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |