quote:Op woensdag 16 september 2015 02:07 schreef HongKongPhoey het volgende:
Dan wel, maar het boek claimt dus ook volmaakt te zijn. en dan is die ruimte weg. of niet?
quote:Op woensdag 16 september 2015 02:20 schreef deelnemer het volgende:
Nogmaals, dat is geen logische conclusie. Hoe weet jij wat volmaakt inhoud?
quote:Op woensdag 16 september 2015 02:22 schreef HongKongPhoey het volgende:
Nu ben je echt heel erg aan het zoeken naar een uitweg. Geef anders eens jouw definitie van volmaakt, dan leggen we die definitie er eens naast en kunnen we kijken of jouw definitie reeel is.
quote:Op woensdag 16 september 2015 02:22 schreef HongKongPhoey het volgende:
Wat houdt volmaakt in volgens jou?
quote:Op woensdag 16 september 2015 02:45 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Daarom kun je nog wel een definitie geven die past bij het woord volmaakt, toch?
Dus ik zegquote:Op woensdag 16 september 2015 02:55 schreef deelnemer het volgende:
Een standaard definitie is dat wat het best beantwoord aan het beoogde doel. Het is mogelijk dat wij dat doel niet kunnen bevatten en/of niet kunnen beoordelen hoe dat te vertalen naar een concrete actie in een concrete situatie. Iemand die in coma is kan dat niet, en mogelijk kan niemand dat.
En hij reageert met:quote:Op woensdag 16 september 2015 02:52 schreef HongKongPhoey het volgende:
Je bent een leeghoofdig figuur deelnemer
Met sarcasme, neem ik aan. gezien je reactie er naquote:Op woensdag 16 september 2015 02:55 schreef deelnemer het volgende:
Je hebt mij overtuigd dat jij eerlijk een discussie voert.
Maar!!!quote:
Hoe kan hij wel beledigt zijn als ikquote:Op woensdag 16 september 2015 02:55 schreef deelnemer het volgende:
Een standaard definitie is dat wat het best beantwoord aan het beoogde doel. Het is mogelijk dat wij dat doel niet kunnen bevatten en/of niet kunnen beoordelen hoe dat te vertalen naar een concrete actie in een concrete situatie. Iemand die in coma is kan dat niet, en mogelijk kan niemand dat.
zeg dan? Want:quote:Op woensdag 16 september 2015 03:07 schreef HongKongPhoey het volgende:
Je bent een leeghoofdig figuur deelnemer
Ligt aan de context, maar kan zeker iets toevoegen.quote:Op woensdag 16 september 2015 03:14 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Korte beschrijving van een mes, is dat wat?
Dit is het onderwerp van het topicquote:Op woensdag 16 september 2015 03:21 schreef Impressme het volgende:
Ligt aan de context, maar kan zeker iets toevoegen.
quote:Naar aanleiding van een discussie met sommigen over een volmaakt boek dat absolute autoriteit heeft, kwam er een discussie over interpreteren.
Als jij jezelf overtuigd volger van een boek noemt(althans de visie van het boek) maar het boek claimt volmaakt te zijn en absolute autoriteit te hebben, is er dan ruimte voor je om dat boek te interpreteren als je zegt alles in dat boek is waar?
Jij dwaalt af, daarom reageer ik. Dwalen kan ik goed en jij ook.quote:Op woensdag 16 september 2015 03:22 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Dit is het onderwerp van het topic
[..]
Zou je on topic willen blijven?quote:Op woensdag 16 september 2015 03:25 schreef Impressme het volgende:
Jij dwaalt af, daarom reageer ik. Dwalen kan ik goed en jij ook.
Ben je bang van een boek?quote:Op woensdag 16 september 2015 03:27 schreef HongKongPhoey het volgende:
Mijn stelling is, dat als je een boek erkent als volmaakt boek en je geeft het absolute autoriteit.
Dan is er enkel ruimte om letterlijk aan te nemen dat wat er in het boek absoluut waar en kan je enkel volgen wat het je opdraagt. Je erkenning van de volmaaktheid en de absolute autoriteit er van, laat geen ruimte meer om het boek te interpreteren!
Met interpreteren en niet klakkeloos aannemen van wat er staat verwerp je de absolute autoriteit en volmaaktheid van het boek!!
Nee, enkel voor de gevolgen die er uit voortkomen door mensen die het als absolute autoriteit en volmaakt aannemen.quote:
Zonder een volmaakte definitie van het beoogde doel en een volmaakt inzicht in het volmaakte pad dat naar het doel leidt, heb je niets aan de standaard definitie.quote:Op woensdag 16 september 2015 03:10 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Hoe kan hij wel beledigt zijn als ik
[..]
zeg dan? Want:
Hij kan toch niet een definitie geven? Hij is god toch niet?
Ik zei leeghoofdig niet om je te kwetsen maar om een punt te maken. Namelijk hoe selectied je je gedraagt
Als ik vraag wat zijn definitie is van volmaakt, dan zegt hij geen idee! Als ik leeghoofdig zegt, hoe kan hij zich dan wel houden aan een defintie, en zich niet houden aan de definitie van volmaakt als het hem niet uitkomt?
Dat is mijn punt! Dus bij deze mijn excuses, als je denkt dat ik tegen je schold. Ik wilde je reactie zien, en daarmee bevestigt hebben dat je als je klem zit hypocriet je ineens niet aan definities houdt, maar wanneer je een naar woord zit van mij naar jou, reken je me wel op de definitie van een woord af! Waarmee hij mij bevestigt in dat hij zelf dus niet eerlijk een discussie voert!!
Dat is mijn punt
Ok, dan snap ik je, ik ben het alleen niet met je eens. Ik denk niet dat het zo werkt, 90% van de gevallen.quote:Op woensdag 16 september 2015 03:36 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Nee, enkel voor de gevolgen die er uit voortkomen door mensen die het als absolute autoriteit en volmaakt aannemen.
Je hebt geen idee hoeveel mensen dat zijn en wat die mensen gaan doen.quote:Op woensdag 16 september 2015 03:36 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Nee, enkel voor de gevolgen die er uit voortkomen door mensen die het als absolute autoriteit en volmaakt aannemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |