abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155934912
Nog geen berichtje van gezien op fok geloof ik. Geenpeil claimt inmiddels 140.000 handtekeningen binnen te hebben voor de aanvraag van het raadgevend referendum. Hieronder een inleidend tekstje van geenpeil voor degenen die niet bekend zijn met de aanleiding en het onderwerp van de referendumaanvraag.

quote:
Op 21 maart 2014 tekenden 28 regeringsleiders van EU-landen en de Oekraïnse premier Jatsenjoek een associatieverdrag tussen de Oekraïne en de EU. De EU zal de Oekraïne politiek en financieel steunen, de Oekraïne zal op haar beurt “Europese normen en maatstaven” invoeren. Is u ooit gevraagd wat u van deze expansie van de EU vindt?

GeenPeil vindt dat uw mening belangrijk is. Het is tijd dat wij als volk een duidelijk democratisch signaal naar Den Haag zenden. Daarom hebben we een raadgevend referendum aangevraagd. Hiervoor zijn 300.000 handtekeningen nodig voor 28 september. Dat is veel, maar met uw steun zeker haalbaar. Of u nu voor het associatieverdrag bent of juist tegen, uw stem dient gehoord te worden.

Zet uw handtekening door op “DIRECT TEKENEN” te drukken. Vul uw gegevens in en onderteken het formulier met uw handtekening. Vergeet niet daarna op de link in de verificatiemail te drukken, dit maakt uw digitale handtekening rechtsgeldig. Als u vragen heeft, kunt u op de pagina “hulp bij digitaal tekenen” kijken of uw vraag daar beantwoord wordt. Anders kunt u contact opnemen met democratie@geenstijl.nl. We helpen u graag.

U kunt de GeenPeil campagne verder helpen door GeenPeil.nl te delen met vrienden, familie en collega’s. Elke handtekening is nodig. Ook vindt u onder de tabbladen “mediaoverzicht” en “promotiemateriaal” in het menu hierboven meer informatie over de campagne en posters om uit te printen. Uw steun wordt zeer gewaardeerd!

STEUN ONS EN TEKEN NU!
Hoe denken jullie er over? Heeft het referendum nut of is het iets dat aan de landelijke en Europese politiek overgelaten moet worden?

Verder uiteraard de vraag of ze de laatste 160.000 ook binnen gaan halen. Het lijkt me erg krap worden voor 28 september. Ze zullen het voornamelijk van hun eigen bezoekers moeten hebben, aangezien ik er verder nergens iets van heb gezien.

Verder Geenstijl :')
pi_155935039
Is hier ook al eens langs geweest, week geleden ofzo. Mooi niet dat ik ga tekenen
pi_155935040
Dat gaan ze niet halen ben ik bang
pi_155935081
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 22:26 schreef HPLC het volgende:
Is hier ook al eens langs geweest, week geleden ofzo. Mooi niet dat ik ga tekenen
Waarom eigenlijk niet?
  dinsdag 8 september 2015 @ 22:31:42 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_155935230
Ik ben geen fan van Geenstijl of powned maar ik heb wel getekend. Ik vind het een goede actie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 8 september 2015 @ 22:32:16 #6
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_155935250
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 22:26 schreef HPLC het volgende:
Er loopt een topic over in [POL] met een nogal wazige naam: POL / Raadgevend Referendum tegen uitbreiding van de Europese Unie
Maar waarom wil je niet tekenen? Ik heb het wel gedaan, de meeste weerstand die ik hiertegen ondervindt als ik het aandraag is dat het vanuit Geenstijl komt en veel mensen daar niet mee geassocieerd willen worden
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_155935424
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 september 2015 22:32 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Er loopt een topic over in [POL] met een nogal wazige naam: POL / Raadgevend Referendum tegen uitbreiding van de Europese Unie
Maar waarom wil je niet tekenen? Ik heb het wel gedaan, de meeste weerstand die ik hiertegen ondervindt als ik het aandraag is dat het vanuit Geenstijl komt en veel mensen daar niet mee geassocieerd willen worden
Er zijn zat politici die geenstijl maar abject vinden, maar toch openlijk hun initiatief steunen. Gewoon, omdat hun initiatief goed is.

Mensen die weigeren te tekenen alleen omdat geenstijl het initiatief hiervoor genomen heeft, zijn gewoon simpele zielen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_155935477
Ik ben niet slim genoeg om te snappen waar het over gaat en te lui om in te verdiepen
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
  dinsdag 8 september 2015 @ 22:41:08 #9
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_155935596
Een quote van een gast op FB onder mijn geenpeil post toen ik getekend had:
quote:
Prima om een debat te voeren over toetreding van bepaalde landen. Ik zit persoonlijk ook niet op de Oekranie te wachten. Maar het doel van Geenstijl is om te trollen en te dwarsbomen...en dat is wat mij betreft niet constructief..
Daarbij voorbijgaand aan het feit dat het debat al gevoerd en in de minne geschikt was en het niet alleen Oekraïne gaat maar juist ook Moldavië en Georgië ( die laatste, wtf fuck :') )
Ik heb allang getekend, doe wel hier en daar lobbyen maar maak er niet mn hoofddoel van, maar hoop zeker dat ze het halen, waarom HPLC dus niet wil tekenen, net als half FOK die zo tegen de EU loopt te schreeuwen is me dan ook een raadsel...
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 22:38 schreef mergbot het volgende:
Ik ben niet slim genoeg om te snappen waar het over gaat en te lui om in te verdiepen
Er is een associatieverdrag geratificeerd met Oekraïne, Moldavië en Georgië ten tijde dat er alleen maar nieuws over Griekenland werd gebracht, zo'n verdrag is meestal de voorbode van een lidmaatschap, wil je die binnen de EU of niet?
Edit; plaatje:

[ Bericht 16% gewijzigd door YuckFou op 08-09-2015 22:46:37 ]
pi_155935826
Ik ben me nu nogmaals in aan het lezen. Kan iemand misschien een goede bron geven over wat ze willen zonder die kansloze populistische nonsens er door heen? Dan wil ik misschien nog mijn stem geven
pi_155935945
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 22:22 schreef OngeschiktX het volgende:
Heeft het referendum nut of is het iets dat aan de landelijke en Europese politiek overgelaten moet worden?
Ik ben een linkse rakker maar altijd een fervent tegenstander van een referendum geweest. Democratie is niet dat de meerderheid de boel uitmaakt. Doordat de meerderheid een volksvertegenwoordiging kiest, groet dat gevoel weliswaar, maar dat maakt dat gevoel nog niet terecht.

Wij kiezen een volksvertegenwoordiging en die weegt alle belangen van alle mensen tegen elkaar af (artikel 50 Grondwet). En ja, dan kunnen de (belangrijke) rechten van 1% van de mensen het winnen van de (onbelangrijke) rechten van de meerderheid. Gelukkig.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  dinsdag 8 september 2015 @ 22:51:50 #12
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_155936003
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 22:46 schreef HPLC het volgende:
Ik ben me nu nogmaals in aan het lezen. Kan iemand misschien een goede bron geven over wat ze willen zonder die kansloze populistische nonsens er door heen? Dan wil ik misschien nog mijn stem geven
http://politiek.tpo.nl/co(...)n-pvda-doodsbenauwd/
http://www.geenstijl.nl/m(...)rtje_democratie.html
Een column die goed uitlegt waarom een referendum sowieso goed is, en de eerste post van Geenstijl over het Geenpeil verhaal waarin , welliswaar op de GS manier, uiteen wordt gezet waarom ze dit doen, zie anders ook, joh, www.geenpeil.nl ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 22:50 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Wij kiezen een volksvertegenwoordiging en die weegt alle belangen van alle mensen tegen elkaar af (artikel 50 Grondwet). En ja, dan kunnen de (belangrijke) rechten van 1% van de mensen het winnen van de (onbelangrijke) rechten van de meerderheid. Gelukkig.
met de huidige stand van de politiek weet ik niet of je nog over volksvertegenwoordiging kan spreken, al tijden is "het volk"het niet eens met wat er in Den Haag en Brussel wordt besloten...dat laten al die peilingen maar al te goed zien, met dieptepunt na dieptepunt voor de huidige coalitie...
pi_155936083
quote:
Ze willen dat er een raadgevend referendum komt over het associatieverdrag tussen de EU en de Oekraïne.
pi_155936150
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 22:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ze willen dat er een raadgevend referendum komt over het associatieverdrag tussen de EU en de Oekraïne.
Ja, dat begreep ik wel :T

Bedoelde gewoon iets uitgebreiders dan: 'er gaat belastinggeld naar Oekraïne', want dat interesseert mij geen biet

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2015 23:00:06 ]
pi_155936190
300,000 handtekeningen is trouwens een idioot hoge drempel. Het was zelfs de bedoeling dat alles via de post opgestuurd moest worden. Dat is nu wel omzeild maar niemand gaat ooit de 300,000 halen.
  dinsdag 8 september 2015 @ 22:57:51 #16
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_155936217
Als ze na zoveel media aandacht nog niet eens over de helft zijn gaat het heeeeel lastig worden.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_155936435
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 22:56 schreef HPLC het volgende:

[..]

Bedoelde gewoon iets uitgebreiders dan: 'er gaat belastinggeld naar Oekraïne', want dat interesseer mij geen biet
Dan moet je je meer inlezen in wat het associatieverdrag inhoudt. Het komt er in het kort op neer dat er een vrijhandelszone komt tussen Oekraïne en de lidstaten van de EU. In goederen in elk geval, ik weet niet wat de gevolgen voor het personenverkeer gaat worden. Verder gaat Oekraïne op politiek vlak samenwerken met de EU en gaat het recht hebben op bepaalde subsidies van de EU.

Het verdrag gaat volgend jaar van kracht en de Europese burger is er nauwelijks voor geïnformeerd
Laat staan dat er naar hun mening is gevraagd. Met dit referendum kan in elk geval de Nederlandse burger zijn mening geven.
pi_155936453
quote:

[..]

Bedoelde gewoon iets uitgebreiders dan: 'er gaat belastinggeld naar Oekraïne', want dat interesseer mij geen biet
Hier staat wat meer info over het tekenen van het associatieverdrag met Oekraïne:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)k-associatieverdrag/

Verdere info over de referendumaanvraag op de site van de kiesraad:
https://www.kiesraad.nl/n(...)a%C3%AFne-toegelaten

Er is vrij lastig iets te vinden over wat zo'n associatieverdrag nou precies inhoudt. Het komt vooral neer op gelijktrekken van wetten en regels, economische samenwerking, mensenrechtensituatie en dat soort zaken om een EU-lidmaatschap in de toekomst mogelijk te maken.
pi_155936474
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 september 2015 22:57 schreef Confetti het volgende:
300,000 handtekeningen is trouwens een idioot hoge drempel. Het was zelfs de bedoeling dat alles via de post opgestuurd moest worden. Dat is nu wel omzeild maar niemand gaat ooit de 300,000 halen.
Eigen schuld. Beginnen met je 'campagne' tijdens de vakantieperiode. Geen budget, geen netwerk vooraf opgezet, kinderachtige teksten en filmpjes. Geen wonder dat het niet gehaald wordt.
Ze beginnen na 3 weken ineens te crowdfunden en vragen mensen om te gaan flyeren.
Simpele dingen die ze vanaf dag 1 al geregeld hadden moeten hebben.
Evengoed petje af dat ze blijkbaar al 150k aan tekenaars hebben ondanks deze teringbende. Het geeft wel aan dat het haalbaar is, als er maar beter gepland wordt.
Ik zie ze tzt wel terugkomen voor de tweede ronde; maar dan beter doordacht en opgezet.
  dinsdag 8 september 2015 @ 23:06:15 #20
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_155936508
quote:
Bedoelde gewoon iets uitgebreiders dan: 'er gaat belastinggeld naar Oekraïne', want dat interesseert mij geen biet
Wat een beetje ondergesneeuwd is bij dit hele referendum is het artikel van 925 en GS over de inlijving van de Oekraine en Moldavie met betrekking op Fracking ( olie kraken in de bodem) en de Europese belangen hierbij, dit zal niet de hoofdreden zijn om die landen in te lijven, maar het geeft wel te denken....
http://925.nl/archief/201(...)en-ttip-te-pushen-3/
http://www.geenstijl.nl/m(...)dood_te_checken.html
pi_155936772
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:04 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Hier staat wat meer info over het tekenen van het associatieverdrag met Oekraïne:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)k-associatieverdrag/

Verdere info over de referendumaanvraag op de site van de kiesraad:
https://www.kiesraad.nl/n(...)a%C3%AFne-toegelaten

Er is vrij lastig iets te vinden over wat zo'n associatieverdrag nou precies inhoudt. Het komt vooral neer op gelijktrekken van wetten en regels, economische samenwerking, mensenrechtensituatie en dat soort zaken om een EU-lidmaatschap in de toekomst mogelijk te maken.
Las iets met een verdrag van 300+ pagina's :o

Maar bedankt voor de linkjes allemaal. Ik ga er in ieder geval nog een nacht over slapen
  dinsdag 8 september 2015 @ 23:31:06 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155937376
quote:
Ze willen niet dat de EU verder uitbreidt (in dit geval Oekraïne), omdat dit voor de oorspronkelijke burgers van de EU meer nadelen dan voordelen met zich meebrengt, en omdat het EU in hun ogen enkel machtshonger is van de EUrofielen.
Vergelijk met: Zou je 10 jaar geleden getekend hebben als je Griekenland kon stoppen?
The End Times are wild
  dinsdag 8 september 2015 @ 23:32:34 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155937438
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:14 schreef HPLC het volgende:

[..]

Maar bedankt voor de linkjes allemaal. Ik ga er in ieder geval nog een nacht over slapen
Pechtold vind het volk te dom voor een referendum over de EU (Nota Bene, van D66, de referendumpartij!). Als jij ook vind dat het volk te dom is om iets aan te mogen kaarten, vooral niet tekenen!
The End Times are wild
pi_155937498
Ik ben erg blij met dat associatieverdrag en ga ook niet tekenen. Zal wel met lood in de schoenen naar de stembus gaan, mochten ze het toch halen.
pi_155937555
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 september 2015 22:51 schreef YuckFou het volgende:

met de huidige stand van de politiek weet ik niet of je nog over volksvertegenwoordiging kan spreken, al tijden is "het volk"het niet eens met wat er in Den Haag en Brussel wordt besloten...dat laten al die peilingen maar al te goed zien, met dieptepunt na dieptepunt voor de huidige coalitie...
Juist wel en dat is ook het punt. Het is niet de taak van de volksvertegenwoordiging om de oren te laten hangen naar het electoraat; er is juist een plicht om dat niet te doen.

En tja, mensen worden nu eenmaal cynischer. Huilend verder dan ooit op vakantie en huilend een net wat kleinere auto kopen dan je zou willen, intussen voortdurend kankerend op onze alsmaar veiliger wordende samenleving omdat je door je steeds sneller wordende internet steeds meer wordt geconfronteerd met dingen die steeds minder fout gaan. Ja, dat toont het falen van het politiek systeem en het verkwanselen van de belangen van de gewone man aan. :)
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_155937916
Ik heb niet via Geenstijl getekend maar via Burgercomité EU. Het schijnt dat die donderdag laten weten hoeveel handtekeningen ze binnen hebben gekregen.
  dinsdag 8 september 2015 @ 23:47:42 #27
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_155937919
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:34 schreef Kaas- het volgende:
Ik ben erg blij met dat associatieverdrag en ga ook niet tekenen. Zal wel met lood in de schoenen naar de stembus gaan, mochten ze het toch halen.
Waarom ben je er blij mee? En waarom lood in de schoenen? Je kan toch nee stemmen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:35 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Het is niet de taak van de volksvertegenwoordiging om de oren te laten hangen naar het electoraat; er is juist een plicht om dat niet te doen.
Dus het is eigenlijk de plicht van de volksvertegenwoordiging om niet naar het volk te luisteren wat ze vertegenwoordigen?
Die mag je me even uitleggen....
pi_155938237
Signed.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_155938259
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:34 schreef Kaas- het volgende:
Je kunt altijd nee stemmen. Als je een beetje voor democratie bent teken je het gewoon. Puur om mensen de kans te geven hun mening uit te spreken. Of je nou ja of nee stemt.
pi_155938330
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:02 schreef Infection het volgende:

[..]

Je kunt altijd nee stemmen. Als je een beetje voor democratie bent teken je het gewoon. Puur om mensen de kans te geven hun mening uit te spreken. Of je nou ja of nee stemt.
Dat ik voor democratie ben betekent niet dat ik automatisch ook vind dat heel Nederland nog eens naar de stembus moet voor iets waar zowel de Tweede als de Eerste Kamer al over gestemd heeft.

Ik steun de wet raadgevend referendum, want ben zo democratisch dat ik individuen die die wens hebben de mogelijkheid gun. Dat ik vervolgens een van de mensen moet zijn die dus ook elk willekeurig potentieel referendum actief nastreeft, is absoluut geen logisch gevolg daarvan.
  woensdag 9 september 2015 @ 00:07:37 #31
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_155938352
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:05 schreef karton2 het volgende:

[..]

Eigen schuld. Beginnen met je 'campagne' tijdens de vakantieperiode. Geen budget, geen netwerk vooraf opgezet, kinderachtige teksten en filmpjes. Geen wonder dat het niet gehaald wordt.
Ze beginnen na 3 weken ineens te crowdfunden en vragen mensen om te gaan flyeren.
Simpele dingen die ze vanaf dag 1 al geregeld hadden moeten hebben.
Klopt, de campagne is nogal laat begonnen. Onbekendheid met de nieuwe wetgeving (de referendumwet is op 1 juli ingegaan) zal meegespeeld hebben. Het was ook geen idee van GeenStijl zelf geloof ik, maar van het Burgerforum EU.

Dat de handtekeningen in de vakantieperiode opgehaald worden, komt omdat er pas getekend kan worden na publicatie van de wet, dat is op 10 juli gebeurd.
pi_155938357
quote:
300,000 handtekeningen is trouwens een idioot hoge drempel.
Vind je? Dat is minder dan 2,5 procent van de stemgerechtigde bevolking. Als je dat nog niet eens haalt, dan interesseert het meer dan 97,5 procent van de potentiële stemmers dus te weinig om ook maar de geringste moeite voor te doen.
pi_155938391
quote:
3s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:06 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat ik voor democratie ben betekent niet dat ik automatisch ook vind dat heel Nederland nog eens naar de stembus moet voor iets waar zowel de Tweede als de Eerste Kamer al over gestemd heeft.

Ik steun de wet raadgevend referendum, want ben zo democratisch dat ik individuen die die wens hebben de mogelijkheid gun. Maar dan hoef ik natuurlijk absoluut niet een van de mensen te zijn die vervolgens elk mogelijk referendum actief nastreeft.
Dat is sowieso het hele probleem. Ze nemen cruciale beslissingen zonder het volk te raadplegen.
Vandaar ook dit referendum. Niet alleen om je voor of tegen het associatieverdrag uit te spreken, maar ook om te laten zien dat bepaalde dingen niet geheel democratisch besloten worden.
  woensdag 9 september 2015 @ 00:12:32 #34
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_155938433
quote:
De FNV heeft afgelopen zomer in zes weken 736.759 handtekeningen opgehaald voor de volkspetitie Red de Zorg. Het kan dus wel degelijk.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_155938438
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:09 schreef Infection het volgende:

[..]

Dat is sowieso het hele probleem. Ze nemen cruciale beslissingen zonder het volk te raadplegen.
Vandaar ook dit referendum. Niet alleen om je voor of tegen het associatieverdrag uit te spreken, maar ook om te laten zien dat bepaalde dingen niet geheel democratisch besloten worden.
Daarvoor kiezen we ze natuurlijk, hen daarmee een mandaat verlenend om dergelijke zaken te beslissen. Nu ben ik het ermee eens dat je bij bepaalde zeer belangrijke alsmede gevoelige zaken het beste alsnog het volk via een referendum moet raadplegen, maar het onderwerp van nu voldoet daar mijns inziens totaal niet aan.

Overigens ben ik ook nog eens een voorstander van het verdrag, dus ik zal wel stemmen als het referendum er komt.
  woensdag 9 september 2015 @ 00:13:32 #36
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_155938445
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 22:50 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Ik ben een linkse rakker maar altijd een fervent tegenstander van een referendum geweest. Democratie is niet dat de meerderheid de boel uitmaakt. Doordat de meerderheid een volksvertegenwoordiging kiest, groet dat gevoel weliswaar, maar dat maakt dat gevoel nog niet terecht.

Weet je hoe het in Zwitserland werkt?
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
  woensdag 9 september 2015 @ 00:13:57 #37
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_155938453
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:07 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Vind je? Dat is minder dan 2,5 procent van de stemgerechtigde bevolking. Als je dat nog niet eens haalt, dan interesseert het meer dan 97,5 procent van de potentiële stemmers dus te weinig om ook maar de geringste moeite voor te doen.
De termijnen zijn vrij krap, 300k in 6 weken is lastig. In Zwitserland is het 50k in 100 dagen (de Zwitserse bevolking is half zo groot als de Nederlandse).
pi_155938456
quote:

[..]

Het is de combinatie van 300.000 én dat het in slechts 5 weken tijd moet gebeuren.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 9 september 2015 @ 00:22:48 #39
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_155938598
Laat Danny een mail sturen naar alle users, en je hebt er een berg bij. :*
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_155938609
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:22 schreef Zelfscanner het volgende:
Laat Danny een mail sturen naar alle users, en je hebt er een berg bij. :*
Gewoon allemaal een doosje flyers opvragen en even rondbrengen in je straat.

http://www.geenstijl.nl/m(...)folderbezorgers.html
pi_155938694
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Het is de combinatie van 300.000 én dat het in slechts 5 weken tijd moet gebeuren.
Minder dan 2,5 procent van de bevolking en je hoeft er niet eens je stoel voor uit te komen.
Als dat in 5 weken niet tijd zou lukken, dan kun je toch niet anders concluderen dan dat het de bevolking geen hol interesseert en een referendum weggegooid geld is om slechts een uiterst geringe minderheid te behagen?
pi_155938815
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:14 schreef HPLC het volgende:

[..]

Vergeet niet te tekenen. Dat kan nu ook al. Voordat je alles gelezen hebt. Mocht je nádat je alles gelezen hebt denken NEE, prima, dan vul je dat gewoon in bij het referendum mocht dat er komen :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_155938842
Ik denk overigens wel dat deze hele campagne verkeerd ingezet is en heb mijn twijfels óf ze die 300K wel gaan halen.

Het wordt in de media neergezet alsof 300K mensen tegen moeten zijn. Maar dat is het hele eiereneten niet. Er moeten 300K mensen zijn die hier iets over te zeggen willen hebben. Bij een referendum kan je namelijk voor OF tegen zijn.

Buiten dat vond ik het nogal een schoffering dat het gros van de partijen vorige week al aangaven dat mocht dat raadgevend referendum er inderdaad komen dat ze zich er totaal niets van aan zouden trekken.

Dat geeft te denken. Reden te meer voor iedereen om zijn stem (voor of tegen!) wel te laten horen lijkt me zo :Y
pi_155938979
quote:
7s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:41 schreef Geralt het volgende:
Ik denk overigens wel dat deze hele campagne verkeerd ingezet is en heb mijn twijfels óf ze die 300K wel gaan halen.

Het wordt in de media neergezet alsof 300K mensen tegen moeten zijn. Maar dat is het hele eiereneten niet. Er moeten 300K mensen zijn die hier iets over te zeggen willen hebben. Bij een referendum kan je namelijk voor OF tegen zijn.

Buiten dat vond ik het nogal een schoffering dat het gros van de partijen vorige week al aangaven dat mocht dat raadgevend referendum er inderdaad komen dat ze zich er totaal niets van aan zouden trekken.

Dat geeft te denken. Reden te meer voor iedereen om zijn stem (voor of tegen!) wel te laten horen lijkt me zo :Y
Nou ja, als je het prima vindt dat dat verdrag er nu is dan is het natuurlijk wel zo opportuun om niet bij te dragen aan een kans dat iets dat momenteel reeds in je voordeel is beslecht dat straks plotseling door Geenpijl niet meer is.

Stel dat nu wettelijk verankerd wordt dat zwarte piet altijd zwart zal blijven en de Quincy Gario's van dit land handtekeningen zoeken om dat via een raadgevend referendum eventueel de andere kant op te beïnvloeden, dan zal je geen PVV'er (laten we eerlijk zijn: dat is voor het merendeel de lui waar Geenpijl het nu van moet hebben) vinden die dat tekent. Domweg niet opportuun.

Die democratische idealen zijn echt niet boeiend genoeg voor Jan met de Pet om te hopen dat *hoera* hij weer wat vrije tijd kwijt is om naar de stembus te gaan. Wanneer iemand zoals jij nu individuen over probeert te halen het te tekenen geeft evengoed te denken over de motivatie van die persoon (waarschijnlijk ook louter opportunisme).
pi_155939028
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:51 schreef Kaas- het volgende:
Nou ja, als je het prima vindt dat dat verdrag er nu is dan is het natuurlijk wel zo opportuun om niet bij te dragen aan een kans dat iets dat momenteel reeds in je voordeel is beslecht dat straks plotseling door Geenpijl niet meer is.
Ik weet niet of het wel in je voordeel is als je destijds voorstander was van toetreding tot de EU dat nu die andere landen er ook bijgesleept moeten worden. Kosten wat kost.

Zelf denk ik van niet eigenlijk. Destijds ging het erover of Nederland mee moest doen.

Ik kan me goed voorstellen dat er zat mensen zijn die daar indertijd mee eens waren, maar die nu denken van nou nou nou, die hoeven we er allemaal niet bij.
pi_155939362
Ik twijfel sterk of ik GeenPeil steun.

Sowieso ben ik tegen een ongecontroleerde uitbreiding van de EU met allerlei dubieuze lidstaten. Los eerst eens de interne problemen op, vergroot de democratie binnen de EU. Wanneer dat goed is geregeld, kun je gaandeweg misschien weer eens aan uitbreiding gaan denken; nu niet.

Maar... Oekraïne is nou net zo'n land dat tussen wal en schip dreigt te vallen. De EU heeft zich met dat land bemoeid en heeft de bevolking daar hoop gegeven. Het land dreigt uiteen te vallen. Mocht het zover komen, dan ben ik niet tegen, maar juist vóór samenwerking van de EU met Oekraïne.
  woensdag 9 september 2015 @ 01:39:42 #47
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155939427
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:09 schreef Infection het volgende:

[..]

Is het echt zo slecht gesteld met de kennis in Nederland over onze eigen parlementaire democratie?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155939719
Ik heb getekend terwijl ik nog niet weet of ik voor of tegen ben. Ik heb enkel maar oppervlakkige informatie over de inhoud van het verdrag gelezen, voornamelijk via de website van Geenstijl. Ik lees graag de eurokritische blogs van Geenstijl maar mijn persoonlijke mening over Europa ligt toch wat genuanceerder dan op de website.

De reden dat ik heb getekend is omdat ik mij persoonlijk niet goed vertegenwoordigd voel in de politiek. Bovendien vind ik dat politici zeer selectief meewaaien met allerlei niet representatieve mediahypes terwijl andere onderwerpen waar wel veel mensen een bepaalde mening over hebben juist genegeerd worden.
Europa is een belangrijk onderwerp, ik ben zelf in essentie pro-Europa. Toch heb ik wel bedenkingen bij onderwerpen zoals de snelheid van de uitbreiding, de bureaucratie, de overmaat of juist het tekort aan bevoegdheden, het democratisch draagvlak en de transparantie.
Bij dit maar ook bij andere onderwerpen heb ik het gevoel dat er een groot verschil zit tussen hoe politici denken en hoe de rest van Nederland denkt. De courante manier waarop dit snel aan de kaak wordt gesteld is via de media. Echter geven de media meestal ook geen eerlijk representatief beeld over de situatie, zij het door sensatiezucht, politieke bias of gewoon incompetentie.
Op lange termijn kan je proberen de politiek te beïnvloeden door verkiezingen. Het probleem hier is dan weer dat je al je verschillende meningen voor verschillende onderwerpen op een hoop moet gooien waarna je op 1 kandidaat kan stemmen. Hierbij kan je dus ook geen statement maken als je het op één of meerdere belangrijk punt oneens bent. Ik had dit de laatste verkiezing bij iedere partij waardoor ik geen stemkeuze heb kunnen maken.
Ik ben daarom dus voor het vaker raadplegen van het volk zodat er gewoon op een eerlijke manier naar voren komt wat de vooraanstaande mening is over een bepaald onderwerp.

Overigens vind ik de naam "Geenpeil" slecht gekozen omdat deze te veel associatie met de website Geenstijl oproept wat bepaalde mensen afschrikt.
Ook denk ik dat er een manier moet worden uitgewerkt dewelke stemmen via het internet mogelijk maakt, dit zal de participatie van de burger in de politiek sterk vergroten. De vraag is natuurlijk of de politici dat wel fijn vinden.
pi_155940963
quote:

[..]

Ja, of zoals boven al een paar mensen die het niet uit principe, omdat geenstijl.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 9 september 2015 @ 09:42:24 #50
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_155941750
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:51 schreef Kaas- het volgende:

PVV'er (laten we eerlijk zijn: dat is voor het merendeel de lui waar Geenpijl het nu van moet hebben)
Dat blijft toch grappig, ik kan geen recenter onderzoek vinden dan dit:

Maar GS heeft een hoogopgeleid bezoekersniveau, hoger dan welke krant dan ook, en dat zouden dus voor PVV stemmers moeten zijn....
Nu zijn deze cijfers al 6 jaar oud, maar ik denk niet dat daar heel veel verandering in zal zitten tegenwoordig.
Persoonlijk vind ik dit referendum vooral een democratisch experiment, want zoals al een paar keer aangegeven, bar weinig grote partijen hebben aangegeven hier iets mee te willen doen, luisteren naar het volk, wat ze vertegenwoordigen is kennelijk niet echt populair...
pi_155941815
quote:
7s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:13 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

Weet je hoe het in Zwitserland werkt?
En dat dit een land oplevert waar mensen niet zo zeiken op hun politici en ook een land wat op de ijst met democratische landen steevast boven Nederland staat.

Semidirecte democratie > Parlementaire democratie

Verder had ik wel willen tekenen maar vanuit het buitenland is mij dat gewoon teveel gekut.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  † In Memoriam † woensdag 9 september 2015 @ 10:22:03 #52
231686 budvar
budvar
pi_155942426
Kan niet tekenen op mobiel? :?
De velden waar je je naam moet invullen blijven leeg als ik typ.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_155942987
quote:
7s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:41 schreef Geralt het volgende:

Daarmee is de democratie eigenlijk al om zeep geholpen. Bij voorbaat al roepen dat er naar de uitslag van zo'n referendum niet geluisterd wordt. Wat heb je als burger dan nog te vertellen? Niets. Je mag eens in de zoveel tijd een kruisje zetten bij die politicus die zijn kiezer het hardste voorliegt en door de media als beste wordt uitgelicht.

Het is maar te hopen dat het hele boeltje in elkaar gaat storten, vooral op Europees niveau. Het ziet er naar uit dat die dag steeds dichterbij komt. Het conflict met Poetin, het Griekse financiële drama, de ongecontroleerde invoer van steeds meer vluchtelingen. Een mogelijke Brexit volgend jaar. Opnieuw aanslagen binnen Europa. Dan kan het balletje heel snel gaan rollen, hoor!
pi_155943396
quote:
7s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:55 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik weet niet of het wel in je voordeel is als je destijds voorstander was van toetreding tot de EU dat nu die andere landen er ook bijgesleept moeten worden. Kosten wat kost.

Zelf denk ik van niet eigenlijk. Destijds ging het erover of Nederland mee moest doen.

Ik kan me goed voorstellen dat er zat mensen zijn die daar indertijd mee eens waren, maar die nu denken van nou nou nou, die hoeven we er allemaal niet bij.
Dat je m'n post negeert en een nieuw onderwerp kiest vind ik eigenlijk wel veelzeggend over de belangen die jij inderdaad hebt. Als je voorstander van dit verdrag was had je hier niet gezwaaid met dat argument 'iedereen, voor of tegen, zou moeten tekenen'.
  woensdag 9 september 2015 @ 11:16:26 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155943415
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:22 schreef budvar het volgende:
Kan niet tekenen op mobiel? :?
De velden waar je je naam moet invullen blijven leeg als ik typ.
Dat heeft denk iets met flash-versies ofzo te doen. Vergeet neit te tekenen als je thuis bent!
The End Times are wild
pi_155943454
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:42 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Dat blijft toch grappig, ik kan geen recenter onderzoek vinden dan dit:
[ afbeelding ]
Maar GS heeft een hoogopgeleid bezoekersniveau, hoger dan welke krant dan ook, en dat zouden dus voor PVV stemmers moeten zijn....
Nu zijn deze cijfers al 6 jaar oud, maar ik denk niet dat daar heel veel verandering in zal zitten tegenwoordig.
Persoonlijk vind ik dit referendum vooral een democratisch experiment, want zoals al een paar keer aangegeven, bar weinig grote partijen hebben aangegeven hier iets mee te willen doen, luisteren naar het volk, wat ze vertegenwoordigen is kennelijk niet echt populair...
Jammer dat je de polls tijdens de laatste twee verkiezingen op GeenStijl niet hebt gezien. Beide keren stond de PVV met een enorme afstand bovenaan onder dat publiek van hen. GS-bezoekers hebben als groep een grote voorkeur voor de PVV en dat er zes jaar geleden (en wellicht nu nog) veel HBO'ers op die site komen (die noemen we officieel hoogopgeleid) is daarvoor op geen enkele wijze relevant.
pi_155943473
quote:
12s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:15 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat je m'n post negeert en een nieuw onderwerp kiest vind ik eigenlijk wel veelzeggend over de belangen die jij inderdaad hebt. Als je voorstander van dit verdrag was had je hier niet gezwaaid met dat argument 'iedereen, voor of tegen, zou moeten tekenen'.
Ik negeer jouw post niet en ik snij geen nieuw onderwerp aan. Ik gaf aan dat het destijds ging over Nederland bij de EU. Daar gaat het nu niet over. Dus mensen die destijds ja gestemd hebben hebben er volgens jou geen baat bij om opnieuw een referendum te hebben. 8)7

En als ik wel voorstander was dan had ik ook iedereen opgeroepen om vooral gebruik te maken en hun stem te laten horen.

Zo vaak kunnen we dat als burger niet.
  woensdag 9 september 2015 @ 11:21:38 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155943511
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:31 schreef Elfletterig het volgende:
Ik twijfel sterk of ik GeenPeil steun.

Sowieso ben ik tegen een ongecontroleerde uitbreiding van de EU met allerlei dubieuze lidstaten. Los eerst eens de interne problemen op, vergroot de democratie binnen de EU. Wanneer dat goed is geregeld, kun je gaandeweg misschien weer eens aan uitbreiding gaan denken; nu niet.

Maar... Oekraïne is nou net zo'n land dat tussen wal en schip dreigt te vallen. De EU heeft zich met dat land bemoeid en heeft de bevolking daar hoop gegeven. Het land dreigt uiteen te vallen. Mocht het zover komen, dan ben ik niet tegen, maar juist vóór samenwerking van de EU met Oekraïne.
Wel tekenen, elfletterig! Samenwerking kan ook zonder alle verplichtingen die zo'n verdrag met zich mee brengt. Bovendien is veel wat in de Oekraïne gebeurt juist door de EU bewerkstelligt.

Verder ga je noch met tekenen, noch met een negatieve referendumuitslag die aansluiting stoppen. Maar het feit dat er dan weer een referendum genegeerd wordt, toont wel aan dat het demodratisch gehalte van de EU veel te wensen over laat. Daar doe ik het in ieder geval voor.
The End Times are wild
pi_155943527
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat heeft denk iets met flash-versies ofzo te doen. Vergeet neit te tekenen als je thuis bent!
Is geen flash maar HTML Canvas.
Zou waarschijnlijk op mobiel moeten werken: http://caniuse.com/#feat=canvas
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Official ESF Kreviewer woensdag 9 september 2015 @ 11:23:34 #60
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_155943542
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 22:31 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben geen fan van Geenstijl of powned maar ik heb wel getekend. Ik vind het een goede actie.
Ik volg GS wel en heb ook getekend. Goede actie. Ze gaan het alleen niet halen op dit tempo.
pi_155943593
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wel tekenen, elfletterig! Samenwerking kan ook zonder alle verplichtingen die zo'n verdrag met zich mee brengt. Bovendien is veel wat in de Oekraïne gebeurt juist door de EU bewerkstelligt.

Verder ga je noch met tekenen, noch met een negatieve referendumuitslag die aansluiting stoppen. Maar het feit dat er dan weer een referendum genegeerd wordt, toont wel aan dat het demodratisch gehalte van de EU veel te wensen over laat. Daar doe ik het in ieder geval voor.
De belangrijkste verplichtingen die het verdrag met zich meebrengt is dat onze exporteurs geen geld meer mogen kwijtraken aan Oekraïense invoerrechten (er komt meer vrijhandel) en dat Oekraïne moet werken aan minder corruptie, een eerlijker rechtsstelsel, meer democratie en dat ze het Internationaal Strafhof in Den Haag moeten erkennen. En als klap op de vuurpeil duwen we ze zo niet terug in de Russische invloedssfeer. Het heeft niet eens iets te maken met (kandidaat-) lid van de EU worden.

Stel je voor joh dat je een stabiele staat hebt aan de grens van je EU, iets waarvan onze associatieverdragen het sterkste wapen zijn om het te bereiken. Moet je niet willen natuurlijk volgens Geenpijl. _O-

Ik heb nog geen enkel goed argument gehoord - laat staan in dat zwakke Geenpijl-betoog - om daar niet voor te zijn.
  woensdag 9 september 2015 @ 11:33:52 #62
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_155943734
Kan me nog wel een referendum over een bepaalde grondwet herinneren...
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_155944484
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:26 schreef Kaas- het volgende:

[..]

De belangrijkste verplichtingen die het verdrag met zich meebrengt is dat onze exporteurs geen geld meer mogen kwijtraken aan Oekraïense invoerrechten (er komt meer vrijhandel) en dat Oekraïne moet werken aan minder corruptie, een eerlijker rechtsstelsel, meer democratie en dat ze het Internationaal Strafhof in Den Haag moeten erkennen. En als klap op de vuurpeil duwen we ze zo niet terug in de Russische invloedssfeer. Het heeft niet eens iets te maken met (kandidaat-) lid van de EU worden.

Stel je voor joh dat je een stabiele staat hebt aan de grens van je EU, iets waarvan onze associatieverdragen het sterkste wapen zijn om het te bereiken. Moet je niet willen natuurlijk volgens Geenpijl. _O-

Ik heb nog geen enkel goed argument gehoord - laat staan in dat zwakke Geenpijl-betoog - om daar niet voor te zijn.
Maar stel nu dat je als bevolking niet het vertrouwen hebt dat de Oekraïne de afspraken waar gaat maken, en de regering heeft dat vertrouwen wel "want ze hebben toch getekend"

Oekraïne wil erbij omdat het ze netto geld gaat opleveren terwijl wij met de ellende komen te zitten, nee laat maar. Opgebokt met dat zooitje ongeregeld.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_155944669
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:14 schreef hottentot het volgende:

[..]

Maar stel nu dat je als bevolking niet het vertrouwen hebt dat de Oekraïne de afspraken waar gaat maken, en de regering heeft dat vertrouwen wel "want ze hebben toch getekend"

Oekraïne wil erbij omdat het ze netto geld gaat opleveren terwijl wij met de ellende komen te zitten, nee laat maar. Opgebokt met dat zooitje ongeregeld.
Dat is afdwingbaar. Dat associatieverdrag met Oekraïne is niet ineens volledig in effect, maar de talloze hoofdstukken ervan worden (zowel de inhoud ervan als de procedures zijn allemaal te vinden op de website van de EC, een grote aanrader voor iedereen hier om je daadwerkelijk eens in te verdiepen) een voor een in samenwerking de praktijk. Wanneer ze niet langer mee zouden werken - wat voorlopig overigens wel gewoon gebeurt - kunnen we direct ophouden de andere hoofdstukken te starten.

Zowel de bevolking van Oekraïne als wij hebben daar enkel voordeel van. Een grensstaat van de EU (dus erg belangrijk) beweegt zich zo in rap tempo meer in de richting van een stabiele democratische rechtsstaat waar Europese regels gelden (niet andersom) en waar vrijhandel is met Europa, zodat bedrijven in zowel de EU als in Oekraïne geen invoerrechten meer hoeven te betalen, en waar die grensstaat niet langer onder hevige invloed van Putin is.

Licht eens toe welke "ellende" jij concreet verwacht en betrek in je antwoord ook welke ellende je (blijkbaar niet?) verwacht als we de Oekraïense toenadering afstoten en hen terug in de armen van Putin werpen. Ik ben zeer benieuwd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155944812
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:25 schreef Kaas- het volgende:
Een grensstaat van de EU (dus erg belangrijk) beweegt zich zo in rap tempo meer in de richting van een stabiele democratische rechtsstaat waar Europese regels gelden (niet andersom) en waar vrijhandel is met Europa, zodat bedrijven in zowel de EU als in Oekraïne geen invoerrechten meer hoeven te betalen, en waar die grensstaat niet langer onder hevige invloed van Putin is.
Oja, zo'n beetje zoals dat met Turkije is gegaan? Je weet wel, steeds meer burgerrechten en democratie... _O-
pi_155944813
quote:

[..]

Dat is afdwingbaar. Dat associatieverdrag met Oekraïne is niet ineens volledig in effect, maar de talloze hoofdstukken ervan worden (zowel de inhoud ervan als de procedures zijn allemaal te vinden op de website van de EC, een grote aanrader voor iedereen hier om je daadwerkelijk eens in te verdiepen) een voor een in samenwerking de praktijk. Wanneer ze niet langer mee zouden werken - wat voorlopig overigens wel gewoon gebeurt - kunnen we direct ophouden de andere hoofdstukken te starten.

Zowel de bevolking van Oekraïne als wij hebben daar enkel voordeel van. Een grensstaat van de EU (dus erg belangrijk) beweegt zich zo in rap tempo meer in de richting van een stabiele democratische rechtsstaat waar Europese regels gelden (niet andersom) en waar vrijhandel is met Europa, zodat bedrijven in zowel de EU als in Oekraïne geen invoerrechten meer hoeven te betalen, en waar die grensstaat niet langer onder hevige invloed van Putin is.

Licht eens toe welke "ellende" jij concreet verwacht en betrek in je antwoord ook welke ellende je (blijkbaar niet?) verwacht als we de Oekraïense toenadering afstoten en hen terug in de armen van Putin werpen. Ik ben zeer benieuwd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze staan op plek 142 van de corruptie index, ik vind dat men eerst maar verbetering moet laten zien voordat men lid word, tot nog toe hebben de heren en dames politici laten zien dat zij niet in staat zijn dit te veranderen.
pi_155944830
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:34 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Oja, zo'n beetje zoals dat met Turkije is gegaan? Je weet wel, steeds meer burgerrechten en democratie... _O-
Die worden dus ook geen lid, de EU heeft er geen enkele interesse meer in.
pi_155944845
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:34 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ze staan op plek 142 van de corruptie index, ik vind dat men eerst maar verbetering moet laten zien voordat men lid word, tot nog toe hebben de heren en dames politici laten zien dat zij niet in staat zijn dit te veranderen.
Dat moeten ze ook, want ze worden geen lid maar tekenen een associatie-verdrag....
pi_155944850
quote:
12s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:35 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Die worden dus ook geen lid, de EU heeft er geen enkele interesse meer in.
Dankzij zo'n associatieverdrag worden er anders nog steeds miljoenen overgemaakt naar Ankara. Alleen dat is al een reden waarom dit soort verdragen niet deugen/één kant op werken.
pi_155944873
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:36 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Dankzij zo'n associatieverdrag worden er anders nog steeds miljoenen overgemaakt naar Ankara. Alleen dat is al een reden waarom dit soort verdragen niet deugen/één kant op werken.
Miljoenen vanuit de hele EU, wow, is dát even een flink bedrag in vergelijking met de miljarden uit enkel Nederland aan ontwikkelingssamenwerking. |:(
pi_155944941
quote:
9s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:36 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat moeten ze ook, want ze worden geen lid maar tekenen een associatie-verdrag....
Waardoor er meer geld vanuit de EU naar de Oekraïne gaat stromen, ja lekker meer geld sturen naar een land dat corrupter is dan Oeganda.

Waardoor de grenzen tussen de Oekraïne en de EU verder worden opengezet.

Er worden nieuwe geldverslindende organen opgezet om de samenwerking te begeleiden, de EU burger word vertegenwoordigt in een PA welke geen besluiten kan nemen maar alleen adviserend kan zijn.

Echt de pot op, we gaan hier keihard genaaid worden.
pi_155944944
Een goed zeer actueel voorbeeld van hoe succesvol die associatieverdragen uiteindelijk kunnen zijn is hoe de Balkanlanden nu met elkaar omgaan. Servië en Kosovo - het is om de hoek - lossen hun problemen nu met woorden en diplomatie op en werken samen, in plaats van dat Servië de Kosovaren terug komt halen met bommen en granaten. Ondertussen vinden er in Servië jaarlijks enorme verbeteringen plaats in het rechtssysteem, burgerlijke rechten, democratie en een markteconomie en dus stabiliteit.

Dat was er voorheen allemaal niet en dat we hebben we volledig aan de samenwerking met de EU te danken. Maar die stabiliteit (die we ook graag aan de grens van de EU, dus in Oekraïne zouden willen zien) is nu blijkbaar zo gewoon geworden dat mensen als die van Geenstijl het zo weer te grabbel willen gooien. Werkelijk onbegrijpelijk, ze weten niet wat ze doen. Daarom ben ik blij dat het ook niet zal lukken om dat op het spel te zetten.
pi_155944996
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:42 schreef Kaas- het volgende:
Een goed zeer actueel voorbeeld van hoe succesvol die associatieverdragen uiteindelijk kunnen zijn is hoe de Balkanlanden nu met elkaar omgaan. Servië en Kosovo - het is om de hoek - lossen hun problemen nu met woorden en diplomatie op en werken samen, in plaats van dat Servië de Kosovaren terug komt halen met bommen en granaten. Ondertussen vinden er in Servië jaarlijks enorme verbeteringen plaats in het rechtssysteem, burgerlijke rechten, democratie en een markteconomie en dus stabiliteit.

Dat was er voorheen allemaal niet en dat we hebben we volledig aan de samenwerking met de EU te danken. Maar die stabiliteit (die we ook graag aan de grens van de EU, dus in Oekraïne zouden willen zien) is nu blijkbaar zo gewoon geworden dat mensen als die van Geenstijl het zo weer te grabbel willen gooien. Werkelijk onbegrijpelijk, ze weten niet wat ze doen. Daarom ben ik blij dat het ook niet zal lukken om dat op het spel te zetten.
Idd.

Mijn eerste gedachte toen Poetin de Krim binnen was gevallen en vervolgens nog interesse had in Oost-Oekraïne, was "misschien moet Oekraïne maar in de NATO en EU." Nou gaat dat nog een beetje ver, maar als ze zelf willen, is er niks mis mee om er een associatieverdrag mee te sluiten.
pi_155944997
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:42 schreef Kaas- het volgende:

Als het allemaal zo gunstig is, dan zou de politiek moeten leren om dat aan zijn bevolking uit te leggen, helaas faalt zij daar zoals altijd hopeloos in, het liefste houd men de mond en ratelt de standaard mantra over het geweldige en grote EU waar alleen maar voordelen aan kleven, geen hond die dat nog gelooft.

Beter maakt men een factsheet met bijbehorende kosten en reëele toekomstverwachtingen, maar zoiets simpels daar is men nog nooit opgekomen.
pi_155945000
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:37 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Miljoenen vanuit de hele EU, wow, is dát even een flink bedrag in vergelijking met de miljarden uit enkel Nederland aan ontwikkelingssamenwerking. |:(
Tussen 2007 en 2013 ging er ruim ¤1,1 miljard (¤1.100.000.000, ik heb het hier niet op de plank liggen hoor) per jaar naar de Turkse regering. Waarom wordt dat geld bijgeschreven op de rekening van Erdogan, als Turkije zich tegelijkertijd niet houdt aan het verbeteren van de persvrijheid en roept: "De Europese Unie moet zich met zijn eigen zaken bemoeien." Weggegooid geld, om de machtslust van wat bureaucraten in Brussel (en blijkbaar een enkele inwoner in Nederland) te bevredigen. Nederland wil het steungeld stopzetten, maar kan dat niet in zijn eentje beslissen. Dat moeten we niet straks ook met Oekraïne krijgen.
pi_155945086
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:45 schreef hottentot het volgende:

[..]

Als het allemaal zo gunstig is, dan zou de politiek moeten leren om dat aan zijn bevolking uit te leggen, helaas faalt zij daar zoals altijd hopeloos in, het liefste houd men de mond en ratelt de standaard mantra over het geweldige en grote EU waar alleen maar voordelen aan kleven, geen hond die dat nog gelooft.

Beter maakt men een factsheet met bijbehorende kosten en reëele toekomstverwachtingen, maar zoiets simpels daar is men nog nooit opgekomen.
Dus enerzijds erken je dat burgers de verantwoordelijkheid niet aankunnen om zelf informatie in te winnen om dergelijke zaken in te zien (het moet je uitgelegd worden door politici), en anderzijds wil je burgers de verantwoordelijkheid geven om in een referendum hier zelf over te oordelen. Het spreekt elkaar flink tegen.
pi_155945162
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:45 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Idd.

Mijn eerste gedachte toen Poetin de Krim binnen was gevallen en vervolgens nog interesse had in Oost-Oekraïne, was "misschien moet Oekraïne maar in de NATO en EU." Nou gaat dat nog een beetje ver, maar als ze zelf willen, is er niks mis mee om er een associatieverdrag mee te sluiten.
Exact. Dat geeft ze mooi de tijd om in een periode van ca. 20 jaar te bewijzen dat ze alle verbeteringen kunnen doorvoeren om echt een Europees land te worden en zo niet, blijft het gewoon bij een associatieverdrag (dus kunnen we er alsnog lekker mee handelen) en komt er nooit een potentieel lidmaatschap, kandidaat-lidmaatschap en daadwerkelijk lidmaatschap (drie officiële stappen die ze alle drie nog in de verste verte niet bewandeld hebben, al lijkt de Geenstijl-achterban dat wel te geloven). Die wens komt uit Kiev en moet je vooral niet beantwoorden met een "njet", want dan weten we allemaal aan wie ze zich vervolgens zullen wenden..
pi_155945165
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:51 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dus enerzijds erken je dat burgers de verantwoordelijkheid niet aankunnen om zelf informatie in te winnen om dergelijke zaken in te zien (het moet je uitgelegd worden door politici), en anderzijds wil je burgers de verantwoordelijkheid geven om in een referendum hier zelf over te oordelen. Het spreekt elkaar flink tegen.
De critici benoemen meer delen uit het verdrag dan de heren politici. De heren politici wijzen alleen maar op de veronderstelde voordelen in de toekomst de critici benoemen daadwerkelijk punten waarop ik vanuit de politiek geen weerwoord zie.

En wees nou eerlijk, wie gaat alle 300 bladzijden doorlezen? Waar is een betrouwbare samenvatting? Nog even los van het feit dat de stof te moeilijk en te droog is voor velen.
pi_155945206
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:54 schreef hottentot het volgende:

[..]

De critici benoemen meer delen uit het verdrag dan de heren politici. De heren politici wijzen alleen maar op de veronderstelde voordelen in de toekomst de critici benoemen daadwerkelijk punten waarop ik vanuit de politiek geen weerwoord zie.

En wees nou eerlijk, wie gaat alle 300 bladzijden doorlezen? Waar is een betrouwbare samenvatting? Nog even los van het feit dat de stof te moeilijk en te droog is voor velen.
"Te moeilijk voor velen" maar wel in staat om erover te stemmen in een referendum? Hoe moet ik dat in hemelsnaam met elkaar rijmen?
pi_155945221
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:56 schreef Kaas- het volgende:

[..]

"Te moeilijk voor velen" maar wel in staat om erover te stemmen in een referendum? Hoe moet ik dat in hemelsnaam met elkaar rijmen?
Denk jij dat ook maar een tiende van de Tweede en Eerste Kamer het hele verdrag heeft gelezen alvorens ze erover stemde?
pi_155945263
quote:

[..]

SPOILER
Oekraïne is van oudsher binnen de Russische invloedssfeer. Daar kunnen we best mee handelen, maar daar moeten we ons verder zo min mogelijk mee bemoeien.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  woensdag 9 september 2015 @ 12:59:51 #82
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_155945270
We halen een oorlog met Poetin binnen? Die oorlog is er al, mensen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_155945327
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:57 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Denk jij dat ook maar een tiende van de Tweede en Eerste Kamer het hele verdrag heeft gelezen alvorens ze erover stemde?
Je begrijpt niet hoe de Tweede Kamer functioneert. De gekozen portefeuillehouders die erin gespecialiseerd zijn en hun beleidsmedewerkers werken het volledig door en adviseren de fractie vervolgens vanuit hun specialisatie over het in te nemen standpunt.

Zo gaat dat met elk debat in de Tweede Kamer, enkel bij de Algemene Beschouwingen zit het voor de vorm even vol.
pi_155945331
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:56 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat staat er toch. Een samenvatting

quote:
Antidumping- of compenserende maatregelen kunnen niet door een partij worden toegepast indien, op basis van de tijdens het onderzoek kenbaar gemaakte informatie duidelijk kan worden geconcludeerd dat de toepassing van dergelijke maatregelen niet in het algemeen belang is. Bij de vaststelling met betrekking tot het algemeen belang wordt uitgegaan van een waardering van alle verschillende belangen, in hun geheel beschouwd, met inbegrip van de belangen van de interne bedrijfstak, gebruikers, consumenten en importeurs, voor zover zij relevante informatie aan de onderzoeksautoriteiten hebben verstrekt.
Word simpeler:

Er worden beperkingen opgelegd aan de mogelijk tot staatssteun of beperkingen aangaande export en import dit om een eerlijker speelveld voor internationale handel te creëren.
pi_155945356
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 13:02 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Je begrijpt niet hoe de Tweede Kamer functioneert. De gekozen portefeuillehouders die erin gespecialiseerd zijn en hun beleidsmedewerkers werken het volledig door en adviseren de fractie vervolgens vanuit hun specialisatie over het in te nemen standpunt.

Zo gaat dat met elk debat in de Tweede Kamer, enkel bij de Algemene Beschouwingen zit het voor de vorm even vol.
Die geven een advies inderdaad, maar het is te triest voor woorden als dat altijd maar zomaar opgevolgd wordt. Je moet ook gewoon zelf stukken bestuderen om kritische vragen te kunnen stellen. Anders hoor je niet in de Kamer thuis.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  woensdag 9 september 2015 @ 13:04:27 #86
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_155945374
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:59 schreef H.FR het volgende:

[..]

Oekraïne is van oudsher binnen de Russische invloedssfeer. Daar kunnen we best mee handelen, maar daar moeten we ons verder zo min mogelijk mee bemoeien.
Dat is defaitisme. "What is must always be."

Als de bevolking van Oekraïne liever uit de Russische invloedssfeer ontsnapt en zich meer bij Europa wil voegen, wie zijn wij dan om dat te blokkeren? Zijn wij dan niet net zo dictatoriaal bezig als Rusland?

Natuurlijk hebben wij eisen waaraan voldaan moet worden voor lidmaatschap. Dat is niet meer dan logisch. Maar het blokkeren om het simpele feit dat Rusland het niet fijn zou vinden is niet alleen laf, je negeert ook nog eens de vrije wil van miljoenen mensen.

Als we dat echt willen, is dat prima. Maar laten we elkaar dan niet voor de gek houden dat we een voorvechter van vrijheid en democratie zijn.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_155945391
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 13:03 schreef H.FR het volgende:

[..]

Die geven een advies inderdaad, maar het is te triest voor woorden als dat altijd maar zomaar opgevolgd wordt. Je moet ook gewoon zelf stukken bestuderen om kritische vragen te kunnen stellen. Anders hoor je niet in de Kamer thuis.
Volgens mij heb je het nog steeds niet helemaal helder: de personen die het debat voeren zijn de personen die het bestudeerd hebben. Dat is het hele idee achter de commissievorming in de Tweede Kamer. Specialisatie is juist de kracht (niet enkel van de TK, maar van onze hele economie, zie Adam Smith), je moet niet verwachten dat al die 150 leden zich in elk onderwerp specialiseren. Dat is echt compleet belachelijk, dan weten ze door tijdsgebrek nergens echt iets van af.
pi_155945755
Getekend!
pi_155945759
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 13:02 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik begrijp niet hoe de TK functioneert :')

Wat ik wou duidelijk maken is dat als Kamerleden zich laten informeren/adviseren, de bevolking zich ook kan laten informeren/adviseren door deskundigen, zoals het in een gezonde democratie gaat. Je hoeft niet per se deskundig te zijn om ergens een mening over te hebben en die mening te kunnen uiten in een referendum. Net zo min als dat je als TK-lid op ieder dossier deskundig hoeft te zijn, maar wel over ieder dossier stemt.
pi_155945764
Ik heb een tijd terug al getekend (twee keer zelfs, ook toen ze 10.000 handtekeningen nodig hadden), maar gezien het aantal handtekeningen wat ze nu hebben en nog binnen moeten halen lijkt me dat ze het niet gaan redden helaas.
  woensdag 9 september 2015 @ 13:28:32 #91
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_155945840
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:18 schreef Kaas- het volgende:
Jammer dat je de polls tijdens de laatste twee verkiezingen op GeenStijl niet hebt gezien. Beide keren stond de PVV met een enorme afstand bovenaan onder dat publiek van hen. GS-bezoekers hebben als groep een grote voorkeur voor de PVV en dat er zes jaar geleden (en wellicht nu nog) veel HBO'ers op die site komen (die noemen we officieel hoogopgeleid) is daarvoor op geen enkele wijze relevant.
Joh, je kan wel blijven wijzen naar "die PVVérs" alsof het alleen maar tokkievolk is, maar dat afgezet tegenover hun opleidingsniveau zou het dus zo zijn dat een groot deel van de PVV stemmers, juist ja, hoogopgeleid is, en in die context is het zeker relevant.
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:26 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Misschien kan je me de voordelen van Moldavië en voor Georgië ook uitleggen want die blijven in dit hele verhaal nogal onderbelicht, tevens, heb je het door mij geposte stuk van 925 over fracking en Verhofstad gelezen, daar maak ik me namelijk drukker over dan wat handelsverdragen...
Sowieso zie ik niet in waarom een aantal bilaterale verdragen niet genoeg zijn met die landen, zo dicht bij Europa liggen ze nou ook niet en de kolos die er nu voor moet doorgaan is al zowat onbestuurbaar, maar nee, niet eerst orde op zaken stellen, gelijk doorbeuken naar de volgende uitbreiding lijkt het devies, en daar ben ik mordicus tegen.
pi_155945854
Zolang er zoveel mensen zijn die een mening willen hebben over zaken waar ze geen verstand van hebben, hoef ik geen referendums.
Цой жив
pi_155945871
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 13:25 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ik begrijp niet hoe de TK functioneert :')

Wat ik wou duidelijk maken is dat als Kamerleden zich laten informeren/adviseren, de bevolking zich ook kan laten informeren/adviseren door deskundigen, zoals het in een gezonde democratie gaat. Je hoeft niet per se deskundig te zijn om ergens een mening over te hebben en die mening te kunnen uiten in een referendum. Net zo min als dat je als TK-lid op ieder dossier deskundig hoeft te zijn, maar wel over ieder dossier stemt.
Probleem is vooral dat de meeste Nederlanders liever iets voor zichzelf doen dan dat zij zich laten informeren door deskundigen.

Wat volkomen terecht is overigens. Ik ben persoonlijk ook te lui om mij overal in te verdiepen. Daarom geven de volksvertegenwoordigers een mandaat. Zodat ik niet alles zelf hoef uit te zoeken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_155945872
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 13:25 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik heb een tijd terug al getekend (twee keer zelfs, ook toen ze 10.000 handtekeningen nodig hadden), maar gezien het aantal handtekeningen wat ze nu hebben en nog binnen moeten halen lijkt me dat ze het niet gaan redden helaas.
Nope, denk het ook niet. GeenStijl heeft het aan zichzelf te danken, ze hebben het niet goed voorbereid en het niet veralgemeniseerd, maar slechts bij hun eigen achterban gehouden met kinderachtige, schreeuwerige teksten. Pas later werd het allemaal wat serieuzer, maar toen was het al te laat.
pi_155945874
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 13:25 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik zie het ze wel halen, ik verwacht volgende week mensen in de winkelstraten, vergeet niet dat als het erop aankomt ze een enorme achterban hebben, als die zich laat mobiliseren word het een makkie.
pi_155945899
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 13:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Probleem is vooral dat de meeste Nederlanders liever iets voor zichzelf doen dan dat zij zich laten informeren door deskundigen.

Wat volkomen terecht is overigens. Ik ben persoonlijk ook te lui om mij overal in te verdiepen. Daarom geven de volksvertegenwoordigers een mandaat. Zodat ik niet alles zelf hoef uit te zoeken.
En het staat iedere Nederlander dan ook vrij niet te komen opdagen of blanco te stemmen. Als genoeg Nederlanders dat doen, geeft dat het signaal af dat Nederland het liever overlaat aan de Tweede Kamer. Het feit dat het raadgevend is en politici al hebben aangegeven de uitslag te zullen negeren, kan overigens ook voor een lage opkomst zorgen, maar dan om de verkeerde reden.
pi_155946019
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 13:30 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

En het staat iedere Nederlander dan ook vrij niet te komen opdagen of blanco te stemmen. Als genoeg Nederlanders dat doen, geeft dat het signaal af dat Nederland het liever overlaat aan de Tweede Kamer. Het feit dat het raadgevend is en politici al hebben aangegeven de uitslag te zullen negeren, kan overigens ook voor een lage opkomst zorgen, maar dan om de verkeerde reden.
Het probleem blijft dat mensen weigeren zich ergens in te verdiepen, maar dan toch gaan stemmen.

Ik zit daarom niet te wachten op referenda.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_155946080
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 13:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het probleem blijft dat mensen weigeren zich ergens in te verdiepen, maar dan toch gaan stemmen.

Ik zit daarom niet te wachten op referenda.
Datzelfde geldt voor alle verkiezingen, laten we pleiten voor een dictatoriale technocratie.
pi_155946101
quote:
9s.gif Op woensdag 9 september 2015 13:05 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Volgens mij heb je het nog steeds niet helemaal helder: de personen die het debat voeren zijn de personen die het bestudeerd hebben. Dat is het hele idee achter de commissievorming in de Tweede Kamer. Specialisatie is juist de kracht (niet enkel van de TK, maar van onze hele economie, zie Adam Smith), je moet niet verwachten dat al die 150 leden zich in elk onderwerp specialiseren. Dat is echt compleet belachelijk, dan weten ze door tijdsgebrek nergens echt iets van af.
De meesten weten ook nergens iets vanaf.

SPOILER
pi_155946178
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2015 13:28 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Joh, je kan wel blijven wijzen naar "die PVVérs" alsof het alleen maar tokkievolk is, maar dat afgezet tegenover hun opleidingsniveau zou het dus zo zijn dat een groot deel van de PVV stemmers, juist ja, hoogopgeleid is, en in die context is het zeker relevant.
Je draait. Toen ik zei dat Geenstijl/pijl het vooral van PVV'ers moeten hebben counterde je dat met het argument dat er veel hoogopgeleiden die website bezoeken en dat dus "niet vooral PVV-stemmers zouden zijn". Wat dus aantoonbaar wel het geval is, gezien de verkiezingspolls op die website. Kom je nu plotseling met een nieuw 'punt' (geen idee wat?) over iets waar ik het niet eens over gehad heb, maar dat je zelf onsuccesvol introduceerde.
quote:
[..]

Misschien kan je me de voordelen van Moldavië en voor Georgië ook uitleggen want die blijven in dit hele verhaal nogal onderbelicht, tevens, heb je het door mij geposte stuk van 925 over fracking en Verhofstad gelezen, daar maak ik me namelijk drukker over dan wat handelsverdragen...
Sowieso zie ik niet in waarom een aantal bilaterale verdragen niet genoeg zijn met die landen, zo dicht bij Europa liggen ze nou ook niet en de kolos die er nu voor moet doorgaan is al zowat onbestuurbaar, maar nee, niet eerst orde op zaken stellen, gelijk doorbeuken naar de volgende uitbreiding lijkt het devies, en daar ben ik mordicus tegen.
Oekraïne ligt niet dichtbij Europa? Het ligt in Europa. Het is het grootste land dat volledig op het Europese continent ligt. En als je niet in samenwerking gelooft, geloof je uiteraard inderdaad ook niet in de meerwaarde van unilaterale verdragen t.o.v. enkele bilaterale verdragen. De voordelen voor Georgië en Moldavië zijn in grote lijnen hetzelfde als voor Oekraïne.
pi_155946361
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 13:38 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Datzelfde geldt voor alle verkiezingen, laten we pleiten voor een dictatoriale technocratie.
Ik wou min of meer hetzelfde zeggen. Hoevelen gaan niet stemmen door in 10 minuten een vage stemwijzer door te raggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')