monsterd. | dinsdag 8 september 2015 @ 08:20 |
![]() ![]() Welkom in Het autorijtopic waar iedereen welkom is, zolang je maar gek bent op autorijden! ![]() 08gnoT Mitsubishi Lancer, 1.3L, december 1996. Foto 1 Foto 2 Bartholomeus Audi A3, 2.0TDI DSG, 2009 Boterbartje Volvo V70 2.4, Juli 2005 foto1 BrinkydeBMW, BMW 535d, 2005, Foto 1 Foto 2 Catch_me, Lancer Sportback 1.8, augustus 2010 foto 1 foto 2 CoolGuy, Volkswagen Jetta Comfortline 1.6 TDI BlueMotion DSG, 2011 Dennis101, Renault Clio 1.6 Privilege, 2003 Dubish Peugeot 307, 1.4HDI 2004, Foto 1, Foto 2 Dumpiej Fiat Bravo Edizione Prima 1.4 T-Jet 110kw FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990: foto & Audi A4 B5 1999: foto FlowMaster Chevrolet Caprice Classic, 5.7 V8, 1980 Foto Gateway, Volkwagen Touran Highline, 2.0 TDI bj 2003 Foto 1 Foto 2 Foto 3 Grielen Subaru Legacy 2.0GL AWD, Oktober 1994 klik foto1 Goddelijker Peugeot 206 1.4, 2000. Foto 1, Foto 2 house_is_a_feeling Mazda MX-5 1.6, 1992 Foto JDude Volvo S40 1.8, 2001 Junkiexp Mercedes W124, 230E, 1985 Foto 1 Foto 2 Kadooosh Volkswagen Polo 2 coupe 1990 Foto 1 Foto 2 Kriegel Hyundai Coupe 2.0 FX, 1999 Eins Zwei Drei L0we Renault Megane 1.6 16v, 2002 Marco001 Seat Ibiza 2003 1.4 Foto Monsterd. Nissan Micra 1.3, 1999. Purdey Volkswagen Polo, 1.4, 2002 Renesite Seat Toledo 1.6 16V Spirit, oktober 2004 ShizzleMyDizzle Volvo S40 2.0, 2000 Foto Sjoegerd Peugeot 106 1.1 1994 Foto WalkingDisaster Seat Leon 1.8 20v Turbo Foto1 Foto2 Wijnand_Bierenstein Daihatsu Charade Sedan '94 WhiteJoker Peugeot 206 1.6-16V XS Premium, november 2001 ![]() Piles heeft een aardige lijst met statistieken samengesteld, die zijn hier te vinden! Ook kun je hier de vorige topics vinden. ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 8 september 2015 @ 08:26 |
Diesel? Op diesel moet je koken. | |
JDude | dinsdag 8 september 2015 @ 08:38 |
Haal mijn Lolvo maar uit de OP, die heb ik al 2,5 jaar niet meer. | |
monsterd. | dinsdag 8 september 2015 @ 09:04 |
Wat mag erin komen dan? | |
house_is_a_feeling | dinsdag 8 september 2015 @ 09:39 |
Volgens mij is die lijst zo outdated dat die beter helemaal weg kan. ![]() | |
vaginabeheerder | dinsdag 8 september 2015 @ 10:49 |
Mag ik ook toegevoegd worden aan: wie rijd wat? | |
Rickertman96 | dinsdag 8 september 2015 @ 12:29 |
Dus vanaf 2016 mag je bepaalde technische snufjes gebruiken tijdens het examen ![]() | |
JDude | dinsdag 8 september 2015 @ 12:33 |
Slopel Corsa diesel uit 2013. Da's m'n voornaamste kilometervreter in ieder geval. | |
Sjoegerd | dinsdag 8 september 2015 @ 12:52 |
Lekker veel dieselaars hier ![]() | |
Athmozz | dinsdag 8 september 2015 @ 21:06 |
present! Audi A3 1.6 diesel ![]() | |
SgtPorkbeans | dinsdag 8 september 2015 @ 21:32 |
Geen diesel hier ![]() Ford Fiesta 1.4 ![]() | |
Actaeon | dinsdag 8 september 2015 @ 21:37 |
Vind diesel toch wel erg plezierig rijden, lekker relax. | |
gateway | dinsdag 8 september 2015 @ 21:45 |
een diesel met kuren de laatste 1,5 jaar ja..... Zo erg dat de vrouw al wat anders aan het zoeken is..... Dacia Lodgy......... Zondag in gezeten in de showroom. Viel me nog niks tegen eigenlijk. Wou zelf eigenlijk de Dokker, maar das echt veel metaal........ Maar zover is het nog niet.... Voorlopig doet ie het weer..... maar een auto waarvan je niet opaan kan (lees: Wil hij wel starten?) is ook ruk. | |
Pap89 | dinsdag 8 september 2015 @ 22:05 |
2015 Seat Mii Sport Dynamic. (niet "echt" een rijders auto ![]() | |
Irritatie100 | donderdag 10 september 2015 @ 22:50 |
Moet hier ook eens wat vaker gaan posten ipv lurken. Autorijden ![]() Alleen jammer dat ik mijn bolide vorige week aantrof met een lege accu na 3 weken op vakantie te zijn geweest en dat startkabels ook niet hielpen ![]() accu bleek niet goed meer te zijn, maar omdat ik hem normaal elke dag wel gebruik was dat nog niet opgevallen. Nu dus een nieuwe accu erin gemikt en ik kan er weer tegenaan ![]() Binnenkort wel toe aan een nieuwe distributie alleen, dat zal ik nog wel even gaan voelen in de portemonnee vrees ik ![]() | |
house_is_a_feeling | donderdag 10 september 2015 @ 22:56 |
Over wat voor bolide hebben we het? ![]() Mazda nog steeds niet verkocht. Ik denk dat ik nieuwe foto's moet gaan maken. | |
Irritatie100 | donderdag 10 september 2015 @ 23:04 |
Skoda Octavia uit 2002. | |
Irritatie100 | donderdag 10 september 2015 @ 23:07 |
Ik zie dat het bij jou om een Mazda 6 gaat trouwens? Toffe wagens zijn dat! Rijden prima. | |
DieselTank | donderdag 10 september 2015 @ 23:21 |
Dan wil ik wel met de mercedes s klasse die kan automitisch file rijden incl sturen ![]() | |
Straatcommando. | vrijdag 11 september 2015 @ 00:18 |
Heb je wel eens een moderne turbo benzine gereden? Of beter nog een wat oudere turbo benzine. Zeker niet zo relax maar ow, wat prettig ![]() | |
Catch22- | vrijdag 11 september 2015 @ 00:20 |
Theres no replacement for displacement | |
Straatcommando. | vrijdag 11 september 2015 @ 00:21 |
Dat is er zeker niet nee, maar doe mij maar een hoogtoerige turbo-benzine motor. ![]() | |
Catch22- | vrijdag 11 september 2015 @ 02:42 |
Doe mij maar een zes-in-lijn | |
Irritatie100 | vrijdag 11 september 2015 @ 07:49 |
Deze man. Ik ben fan van de 1.8T in mijn Octavia ![]() Als die turbo er ineens inklapt bij 3000rpm ongeveer ga je er toch wel erg hard van door ![]() Al is een wens voor een eventuele volgende auto wel iets met meer dan 4 cilinders hoor. 1 keer een V8 gereden voor m'n werk, dat geluid ![]() ![]() Daar kan het fluiten van een turbo niet tegenop hoor. | |
Marco001 | vrijdag 11 september 2015 @ 13:57 |
Ik heb een turbo benzine in de Peugeot, blok nog ontwikkeld in samenwerking met Mini/BMW ook ![]() Wel fijn, max koppel al bij iets van 1600RPM. | |
Actaeon | vrijdag 9 oktober 2015 @ 12:43 |
Ja een wat oudere turbo benzine, maar dan heb ik liever een diesel of een benzinemotor met grotere inhoud. | |
Sjoegerd | vrijdag 9 oktober 2015 @ 20:58 |
Beter nog een V8 turbodiesel ![]() ![]() Oh mijn dieselt is over de 3 ton | |
house_is_a_feeling | vrijdag 9 oktober 2015 @ 21:05 |
Wordt denk ik een 318d of 320d hiero, E46 ![]() | |
Irritatie100 | vrijdag 9 oktober 2015 @ 22:03 |
Meh, doe mij toch maar een mooie V8-benzine-brul ![]() | |
Actaeon | zaterdag 10 oktober 2015 @ 01:36 |
Mooie auto's ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:00 |
325k al bijna. Vandaag kijken voor een nieuwe(re) voiture ![]() ![]() | |
monsterd. | zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:05 |
Wat ga je bekijken? ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:09 |
Een donker-donkerblauwe MB C270 cdi station uit 2004 met grijs leer en zo goed als de hele optielijst ![]() | |
SgtPorkbeans | zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:21 |
Ik ben op dit moment van plan om mijn huidige auto te verkopen en dan te upgraden naar een Fiesta ST met 1.6T ![]() | |
Piet__Piraat | zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:30 |
En ik maar denken dat je die oude Benz tot een half miljoen ging rijden! Dat was het plan toch? Al is zo'n 270cdi wel een mooie stap vooruit natuurlijk. Veel gelopen? | |
Sounddragon | zondag 11 oktober 2015 @ 11:21 |
jep, kan nog steeds, maar ik erger me aan de hoogtoerigheid op de snelweg als ik eens door wil rijden, en het gebrek aan cc.. Staat inmiddels al op 325k, dus dat half miljoen gaat ie wel redden, alleen niet meer bij mij denk ik ![]() | |
Irritatie100 | zondag 11 oktober 2015 @ 12:46 |
Morgenochtend mijn auto wegbrengen voor een nieuwe distributieriem en verse APK. Dure grap wordt dat denk ik ![]() Verwacht trouwens niks bij de APK, maand of 3 geleden een beurt gehad en toen had die monteur eigenlijk vrij weinig opmerkingen. Alleen een nieuw multiriem en een aantal vloeistoffen vervangen en toen kon hij er weer jaren tegenaan volgens de monteur. Wel dus nog een dringend advies voor de distributieriem gehad, die zat er al 8,5 jaar en 120k omheen ![]() | |
Actaeon | zondag 11 oktober 2015 @ 13:52 |
Weet je in ieder geval dat je weer een hele tijd vooruit kan ![]() | |
Irritatie100 | zondag 11 oktober 2015 @ 15:05 |
Ja, al ben ik benieuwd naar hoe lang de turbo het uithoudt. Niet dat die nu tekenen van falen geeft ofzo, maar zo'n ding heeft ook het eeuwige leven niet hé ![]() | |
L0we | zondag 11 oktober 2015 @ 15:48 |
Pas heb ik mijn auto ook laten keuren, geen enkele op of aanmerking. Toch niet slecht voor een auto van 16 jaar oud | |
Actaeon | zondag 11 oktober 2015 @ 17:48 |
Nja zolang ie het gewoon doet is het prima toch? Ik zou er niet elke keer bij stilstaan dat ie ergens in de toekomst vervangen moet worden ![]() | |
Irritatie100 | zondag 11 oktober 2015 @ 18:07 |
Neuh, en ik ga er ook netjes mee om. Altijd netjes warm rijden en ook nog even stationair laten draaien voordat ik de motor uitzet. En voorlopig werkt het ding prima, dus ik vind het allemaal best ![]() Geloof ook dat mijn blok bekend staat als 1 van de betrouwbaarste die VAG ooit gebouwd heeft, dus ik vind helemaal mooi ![]() Alleen zo'n turbo is wel achterlijk duur natuurlijk. En ik heb wat betreft klussen niet 2 linkerhanden maar gewoon GEEN handen dus ik kan het ook niet zelf doen ![]() | |
L0we | maandag 12 oktober 2015 @ 05:21 |
Tweedehands is een turbo vaak prima te betalen hoor, maar incl montage kan het wel aardig in de papieren lopen. Wat dat betreft wel voordelig dat ik alles zelf kan ![]() | |
Irritatie100 | maandag 12 oktober 2015 @ 08:26 |
Ach, ik ga er maar vanuit dat het voorlopig niet nodig is ![]() Zit nu eigenlijk al stiekem wel eens rond te kijken ![]() ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 12 oktober 2015 @ 08:48 |
Rondkijken is ook altijd leuk. En turbo inderdaad pas vervangen als het nodig is, onzin om dat preventief te zien. Distributie is wel handig om preventief mee te pakken. Ik ben laatst ook zonder problemen door de APK gerold. Niet zo gek ook, als je ziet wat ik in de maanden daarvoor kwijt was aan reparaties ![]() | |
Irritatie100 | maandag 12 oktober 2015 @ 08:56 |
Bij mij valt het qua kosten reuze mee moet ik zeggen. Vorige beurt heb ik een nieuwe multiriem gekregen en een aantal nieuwe vloeistoffen. Was op zich niet eens nodig volgens de monteur, maar anders moest het op niet al te lange termijn toch wel. Zaten wat droogtescheurtjes in de riem en de vloeistoffen waren niet allemaal even helder meer, maar alles deed z'n werk nog wel. Toch maar laten vervangen allemaal overigens ![]() Heb ook een weigerend slot moeten vervangen. Verder alleen wat optische dingen, maar die zijn zo klein dat ik daar niet wakker van lig. Al met al prima score voor een auto van 13 jaar met 195k erop imo ![]() Turbo lig ik inderdaad verder niet wakker van en ik ga er sowieso netjes mee om. Niet koud planken, altijd stationair laten draaien voordat ik de motor uitzet... En anders leg ik er gewoon een grotere turbo op, lekker 300pk naar de voorwieltjes sturen enzo ![]() | |
Irritatie100 | maandag 12 oktober 2015 @ 17:28 |
Woehoe, goedgekeurd zonder adviespunten of opmerkingen ![]() | |
Goddelijker | maandag 12 oktober 2015 @ 20:18 |
Mijne moet de 26e voor APK + Nieuwe remblokken. Hopelijk vallen de kosten mee, moet namelijk hard sparen (bezig met huis kopen). Al had ik gisteren van mijn Clio bijna een Twingo gemaakt, toen ik heel even niet zat op te letten. Gelukkig deed de ABS en mijn reflex goed aan teamwork! | |
Actaeon | maandag 12 oktober 2015 @ 21:15 |
Prima toch ![]() Wat rij je eigenlijk? En waar kijk je naar? ![]() | |
derLudolf | maandag 12 oktober 2015 @ 21:17 |
Op gas moet je koken. En benzine is voor grasmaaiers. | |
derLudolf | maandag 12 oktober 2015 @ 21:20 |
Hoorde laatst een G400cdi rijden. Zonder demper volgens mij. Wat een woest geluid ![]() | |
Irritatie100 | maandag 12 oktober 2015 @ 21:38 |
Skoda Octavia RS uit 2002. Inclusief chip naar 235pk/300nm ![]() ![]() Volgende auto die ik graag zou willen is de Alfa 159. En omdat mijn eis is dat de volgende meer cilinders moet hebben en sneller moet zijn kijk ik uiteraard alleen naar de 3.2 V6 ![]() Maar goed, voorlopig is de Octavia ook rap genoeg en ik heb hem ook pas 10 maanden. Ben er nog lang niet op uitgekeken iig, maar dromen mag he ![]() | |
Sjoegerd | maandag 12 oktober 2015 @ 23:44 |
Verhuizen met een 206 is niet aan te raden ![]() | |
Ambrosius | dinsdag 13 oktober 2015 @ 06:12 |
Joh ![]() | |
Puala | dinsdag 13 oktober 2015 @ 07:30 |
Ging met een ds3 prima. Waarom met een 206 niet? | |
L0we | dinsdag 13 oktober 2015 @ 07:48 |
Ligt er maar net aan of je een trekhaak hebt ![]() | |
Piet__Piraat | dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:22 |
Ik snap er niks van. Je ziet al die grote verhuisbedrijven ook altijd met 206'jes rijden? ![]() | |
derLudolf | dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:42 |
Ook niet, dan mag je ook oog geen fatsoenlijke tandemas huifwagen trekken. Of mogen die dingen wel 1500kg trekken? | |
Puala | dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:55 |
1100kg, dus niet super veel. Maar op zich kom je er een redelijk eind mee. | |
derLudolf | dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:05 |
Nee want je bent in overtreding. Zoiets gaat al tot een totaal gewicht van 2 ton. Toen wij verhuisd zijn konden we alles met een steekwagen doen trouwens ![]() | |
Puala | dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:09 |
Ik had aan een simpele boedelbak voldoende en dat mag prima achter een 206 ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:49 |
doe mij maar een V6 turbodiesel, de C320 Cdi van aankomende zaterdag bijvoorbeeld ![]() | |
Catch22- | dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:12 |
Ik heb de tijden als taxichauffeur achter me gelaten Hoewel we toen Merc's hadden, maar ik ze weigerden en Passat's pakten. Automaat ![]() ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:20 |
Ik probeer van t weekend wel een bus te regelen voor het bed en andere grote meuk. Kar doe ik maar niet aangezien ik een krappe achterplaats op moet en mijn karskills niet je van het zijn ![]() | |
derLudolf | dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:48 |
Huh, ga je toch niet voor die c270? | |
L0we | dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:40 |
Mooi moment om het te leren toch? ![]() | |
derLudolf | dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:02 |
Tandemasser regelen, stuur veel makkelijker | |
daNpy | dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:59 |
En gelijk even E achter B halen? | |
Sounddragon | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:59 |
mwoah, 510nm met een 6 bak is hardly een taxi te noemen, of je moet je passagiers gillend op de hoedenplank willen hebben liggen ![]() ![]() neh, lichtgrijze bekleding is het niet voor mij. Niet handig met mijn werk, en de mate van onderhoud beviel me niet. Daarbij wilde hij er puntje bij paaltje ineens meer voor hebben. | |
L0we | dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:09 |
Oef, das een leuke hoeveelheid trekkracht ![]() Dan zou ik hem uit principe al laten staan ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door L0we op 13-10-2015 15:16:23 ] | |
L0we | dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:15 |
Dat is tegenwoordig niet meer nodig, tenzij je aanhangers van meer dan 1500 kilo gaat trekken of je totaalgewicht boven de 3500 kilo uitkomt. Mijn auto mag 1600 kilo trekken, en komt dan op een totaalgewicht van een kleine 3000 kilo uit, voor mij is het compleet onnodig ![]() | |
derLudolf | dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:26 |
Daar wordt het net leuk ![]() | |
daNpy | dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:27 |
Jouw auto mag dan een aanhanger met een maximaal toegestane massa van 1600kg trekken, en geen lege aanhanger van 700 kg die bijv nog 2000kg kan laden. Daar heb je E voor nodig. En dubbelassers maken ze niet om er maar 500kg mee te vervoeren over het algemeen. | |
derLudolf | dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:47 |
Nou, zo zwaar is een tandemasser nou ook weer niet. Op het werk hebben we een drieasser en die weegt 900kg dacht ik. Dat ding is breed, 4m lang en geheel van staal. Denk dat een gewone tandemasser bij 300kg wel ophoud. | |
daNpy | dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:04 |
De tandemassers die ik ken (formaat auto ambulance dus) wegen zo rond de 700kg. Maar het gaat niet om het gewicht van dat ding zelf, maar om wat ie totaal mag wegen. | |
Piet__Piraat | dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:11 |
Dat was een paar jaar geleden zo, maar dat is tegenwoordig weer veranderd. Toen mocht het laadvermogen het leeggewicht niet overstijgen, of je 'm nou zo ver beladen had of niet. Tegenwoordig gaat het weer om het daadwerkelijke gewicht en mag de combi niet meer dan 3.500kg wegen. | |
daNpy | dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:15 |
Is dat niet bij het B+ rijbewijs? | |
Piet__Piraat | dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:20 |
Nope, dat heeft enkel een ander maximumgewicht. Maar dan kun je net zo goed opgaan voor BE. https://www.rijksoverheid(...)anhangwagen-besturen | |
Sjoegerd | dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:36 |
Die heb ik al een tijdje ![]() | |
daNpy | dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:51 |
Wat zit je dan te miepen dat je aanhanger skills te laag zijn ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:53 |
Yeah, en dan kun je hem nog chippen naar 275/600, dan krijg je alleen een caravanrestrictie ![]() En uit principe.. sja.. ik voel hem, maar business is business, ook als de verkoper een flapdrol is bij wijze van spreken. Daarbij ben ik veeleisend, en dan is de spoeling dunnetjes. Een auto moet gewoon goed voelen, en aan de 270 had ik een aantal dingetjes die bij elkaar gewoon de balans negatief lieten doorslaan. Hij pluimde nogal bij volgas, er zaten best aardig wat 'typex' plekkies op, voornamelijk rond de achterdeur, de laatste 3 jaar had hij alleen olie en een filtertje gekregen op nogal wisselende intervallen, ergens in de voorwielophanging kraakte er soms iets bij vol insturen (veerschoteltje ofzo). Allemaal geen dramatische dingen, veerschoteltje is goed te fiksen, een verse föhn kost 3 mud, en een bussie injectorcleaner doet vaak wonderen, maar die knakker hapte (bij een vraagprijs van 7250) op een bod van 6k, ik werd 2 keer overboden (tot 6250), ik zeg tegen hem aan de foon dat ik het hoogste bod wel wil betalen, we spreken af, ik rijd een rondje en constateer wat hierboven staat, en vervolgens wil hij er ineens 350 (eigenlijk meer nog) extra op de prijs die we hadden besproken.. Was een mooie bak hoor; enige wat ie miste was het open dak (ben ik érg aan gehecht), en de dikke bonus van de standkachel die ik wel zag zitten. Maar ik twijfelde nogal aan het lichtgrijze leer, omdat ik nogal eens ranzig uit mijn werk kom, en als je dan gaat zitten kutten over geld wordt het gewoon een moeilijk verhaal. Die van zaterdag is een zilvergrijze met zwart half leer (betere kleur voor mij) open schuif/kantel, aambeiheater alles erop en eraan alleen geen PDC en geen Comand, dat is wel jammer, maar ik ben geen wijf, kan heus zelf wel parkeren, en die Comand loop ik nog wel eens tegenaan ergens on the webz ![]() ![]() | |
Piet__Piraat | dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:59 |
PDC heb je inderdaad niet per se nodig. Op mijn laatste sedan had ik het wel, maar nu met een station merk je weer dat je het niet per se nodig hebt. Zit er niet op, voornemen was om het voor 250 te laten installeren maar ik heb het tot nu toe nog niet gedaan. Andere opties zijn wel leuk natuurlijk. Wat heeft die 320 gelopen? Wel lekker, zo'n zespitter. En met chip inderdaad helemaal retesnel. LPG overigens geen optie voor je? Wat minder koppel, maar jij werkt in Limburg toch? De grens overhoppen en je tankt voor zo'n 30 cent per liter op dit moment. Koop een dikke V8 op gas en je lacht iedereen uit. 1:7 à 1:8 op de lange afstand, maar met 30 cent per liter staat dat gelijk aan ongeveer 1:25 à 1:30 op diesel. | |
Sounddragon | dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:00 |
Vanmiddag moest de uitvoerder met een L2H1 Sprinter een tandemassert achteruit een platenbaan opdraaien om te keren achter een flat.. tussen 2 bouwhekken door, beetje krap, maar best goed te doen.. ik lachte hem uit, moest ik het 'maar effe' doen , en dan met zo'n kop erbij van: dat lukt hem toch lekker niet. nog geen minuut later stond ie zich te schamen toen ik hem de sleutel teruggaf ![]() | |
daNpy | dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:01 |
Que? | |
Sounddragon | dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:03 |
240k, ik vond de 270 al behoorlijk rap, dus dit is idd aardig gek denk ik.. chippen is niet nodig ben ik bang, of ik laat een eco chippie implanteren, al zeggen ze dattie zo al 6 op 100 moet kunnen, maar dat zal wel heuveltje af windje mee met 90/u zijn ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:03 |
Ander ruk je het onderstel eronderuit bij het verkeerslicht, lampie ![]() ![]() ![]() | |
daNpy | dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:04 |
Moet dat niet dan ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:04 |
Niet op de heenweg ![]() | |
derLudolf | dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:05 |
Bij BE staat bij vaardigheden bocht links of rechts achteruit. Moet je beide kunnen, of mag je kiezen? Linksachteruit is makkelijker. Vrachtwagenchauffeurs zie je vaak ook zo rijden dat linksom achteruit kunnen | |
daNpy | dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:05 |
Sowieso caravans ![]() Die specs zitten ook in de X5 van schoonpa en dat trekt idd wel lekker op. Zelfs met zware aanhanger erachter zet je mensen voor lul ![]() | |
derLudolf | dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:07 |
Wel op het circuit ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:09 |
Ik kan het allebei, recht moet op de spiegel, maar dat is geen punt, en al helemaal niet met een bus of truck (grotere spiegels). Links is domweg makkelijker omdat je uit het raampie kan kijken ipv in de spiegel, en je hebt met een truck geen dode hoek dan. Wel effe in je rechter topspiegel blijven kijken voor paaltjes als je hem recht maakt ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:13 |
NiX 5 is een bééétje zwaarder als een C, en de pimp is natuurlijk dat het een wagon is.. dan verwacht je helemaal niet dat het een kanonnetje is ![]() ![]()
| |
derLudolf | dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:14 |
Oeh vertel ![]() | |
derLudolf | dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:15 |
Bluemotion. Van mooie blauwe rook ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:20 |
Mjah, daar staat wel eens iets ![]() Blackmotion dan, van dieselroet ![]() | |
derLudolf | dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:28 |
Passat is ook al leverbaar met zo'n koffiemolen in het vooronder? | |
Sounddragon | dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:39 |
Hmnee, 1.4, triest genoeg, dat wel ![]() | |
derLudolf | dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:46 |
Ik kijk nergens meer van op. In een Mondeo kun je zelfs een 1.0 3 pitter krijgen ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:56 |
De keren dat ik met iets aan de trekhaak heb gereden sinds ik E achter B heb zijn op één hand te tellen ![]() ![]() | |
Irritatie100 | dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:58 |
Nog nooit een aanhanger gereden and proud of it ![]() ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:02 |
Had Het rijbewijs gehaald en moest gelijk zand halen voor een bedrijf waar ik stage liep. Kuub zand op een gammel wagentje zonder verlichting, want met E was ik dan toch iets minder in overtreding dan mijn begeleider zonder E ![]() | |
Actaeon | dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:08 |
Leuk! En een Alfa is helemaal leuk. Erg mooie auto's die 159 vind ik. | |
Actaeon | dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:12 |
Vind dat toch wel relax hoor, PDC ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:39 |
De 270 had het, en achteruit rijdend richting garagedeur na de proefrit vond ik het eigenlik niet echt geweldig.. audio alleen de laatste 10 cm en je moet elke keer in de binnenspiegel kijken naar die LED bar, terwijl ik gewoon in mijn buitenspiegel wil kijken wat ik aan het doen ben. En toen hij ging janken dat ik moest stoppen had ik nog 30 cm, det sucks. Mijn ouwe trouwe 220je mét kofferbak zet ik vlotjes op 10 cm zonder te zweten en dat puur op de spiegels. Voorkant is nog veel makkelijker.. ster + 10 cm = 0. | |
derLudolf | dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:45 |
Laatst nog wat zand opgehaald met een Touareg met dikke tandemasser en 2 kuub zand erop. Zonder E. Denk dat ik wel richting de 4 ton ging | |
Piet__Piraat | dinsdag 13 oktober 2015 @ 23:14 |
Da's een nette stand. Het is ook een beetje wat je gewend bent natuurlijk, maar er zal zo'n 250pk al in zitten? Dan kom je weinig tekort inderdaad. Al klinkt '300pk' natuurlijk wel heel bruut. Cleanen zou ik ook zeker doen. Als er bij mij nog eens een dikke diesel komt trek ik de kont ook leeg. Laat men maar denken dat het zo'n kale ex-leasert is. 6 op 100 zal best kunnen als je heel zuinig doet ja. Zat laatst te kijken naar een 330d en dan kom je toch meer richting 7,5 à 8 op 100, gecombineerd. Ligt ook aan de auto. Bij een sedan is het wat lastiger schatten dan bij een station. | |
Sounddragon | dinsdag 13 oktober 2015 @ 23:26 |
Ik rijd nu een W202 C220d met 95 pk en 150 hele Newtonmeters., dus ik verwacht dattie iets vlotter is ![]() ![]() Nu: Misschien binnenkort: ![]() Ik denk dat hij qua verbruik niet heel veel onder doet voor een 330d; volgens mij geven ze idd ergens rond de 7.2 ofzo gecombineerd op en 1 op 10 in de stad, maar dat doet de 220 ook als ik 130 - 140 rijd, alleen heb ik dan geen lol onderweg, om maar niet te spreken over luxe, een airco of CC. Je wordt dan wel doof, omdat je de radio zo hard moet zetten ![]() Ik vond mijn ouwetje wel veel relaxter rijden trouwens; lekker nog oldskool Benz.. de W203 is veel harder en stugger, meer sportief zeg maar.. niet oncomfortabel, maar toch wel een stuk stugger. Als het me op termijn niet bevalt, kan ik altijd nog eens gaan kijken naar een E. [ Bericht 8% gewijzigd door Sounddragon op 13-10-2015 23:37:08 ] | |
Piet__Piraat | dinsdag 13 oktober 2015 @ 23:43 |
True. Alleen snapt de gemiddelde burger dat nog niet ![]() ![]() ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 13 oktober 2015 @ 23:50 |
Jah, maar op een 202 zijn zulke dingen wel wat zeldzamer; toentertijd was alles nog opzie (de C36 die ik een tijdje had had het wél trouwens), maar een 220d rijder heeft meestal een budget, en dan moet je compromissen sluiten.. kijk maar eens wat je aan full options 220 vindt nu.. valt echt vies tegen.. zelfs E-klasses zijn hier betrekkelijk kaal; zijn er plenty die zo kaal zijn als een biljartbal. Kijk je over de grens komen ze vaak ruimte voor knoppies te kort. Was ook wel in de markt voor een E, maar dan een 270 of 320 met een beetje opties (deze is wel kewl), en dan geen station, want dat wordt me te zwaar; 175¤ MRB in de maand vind ik te gek.. kan allemaal wel, maar is gewoon niet nodig.. nu heb ik straks misschien het beste van 2 werelden; de dikke motor in een lichtere auto, en tóch een station ![]() | |
Piet__Piraat | woensdag 14 oktober 2015 @ 00:14 |
Oeh, da's wel een net ding inderdaad (al hou ik niet van Benzen), maar die vaste lasten hakken er wel in. Ik schrok al van een 330d...150 euro per maand aan mrb. Tel er nog een paar tientjes verzekering bij en dat ding staat voor 200 euro per maand voor de deur stof te happen. Da's best prijzig. En als je 19ct/km krijgt zal het wel uit kunnen, maar helaas werkt dat in mijn sector niet zo ![]() En een tweedehands auto is bijna altijd compromissen sluiten inderdaad, of je moet heel lang wachten op de juiste auto voor de juiste prijs. Geduld is erg belangrijk dan ![]() ![]() Maar zoals ik eerder in een edit al zei: is LPG niks voor jou? Tanken in België (even bij Maasmechelen de grens over) en je betaalt 30ct/liter. Dan lach je helemaal iedereen uit, al helemaal als je een dikke V8 rijdt voor een prikkie. | |
Sounddragon | woensdag 14 oktober 2015 @ 05:56 |
Ik ga nu ook 140¤ betalen, en ik ben pas een maandje of 3 - 4 aan het zoeken ![]() LPG zou ook kunnen, maar diesel rijdt lekkerder en is op termijn betrouwbaarder, zeker in een Benz. En ja ik krijg 19ct/km, en ik rijd 1300 km per week, alleen al aan woon - werk, dus qua kosten komt het wel goed ![]() ![]() | |
Actaeon | woensdag 14 oktober 2015 @ 09:56 |
Dat is waar, bij een hatchback en station is dat beter in te schatten inderdaad. | |
Actaeon | woensdag 14 oktober 2015 @ 09:59 |
Die E-klasses zijn inderdaad wel heel fraai! Ook nog wel een keertje naar gekeken. Maar vaak al snel erg zwaar inderdaad ![]() | |
L0we | woensdag 14 oktober 2015 @ 10:23 |
Belangrijkste nadeel vind ik nog de actieradius. Met mijn veredelde gasfornuis reed ik max 450 kom op een tank, waardoor je om de dag bij de pomp staat. Nu red ik ruim het dubbele, als ik rustig aan doe red ik de 1200 km wel op een tank. | |
Sounddragon | woensdag 14 oktober 2015 @ 11:23 |
LPG in zo'n ding is ook alleen maar leuk als je minstens 100 liter mee kan nemen. Mijn zwagertje heeft een 320 op gas met een 65 liter ringtank, schijnt wel 1 op 8 te lopen, maar dan nog kun je niet veel meer als 400km maken denk ik, want 65 liter krijg je niet in zonder stoute kunstgrepen. Met de 220 moet het mogelijk zijn om 1000km uit een tank te halen, maar ben nooit verder als 930 gekomen. De 320 gaat dat vast niet redden ![]() | |
Piet__Piraat | woensdag 14 oktober 2015 @ 18:40 |
Dat is inderdaad wel het nadeel van gas ja. Je moet een flinke tank hebben of bijna dagelijks de grens over om het goed heen en weer te kunnen redden. Twee keer zul je net wel/net niet halen en dan wordt het wel vervelend. En true: de kop moet heel blijven, anders is je voordeel weg. Anderzijds: 1:8 vs 1:15. Snelle berekening: 1.300km op diesel kost je 90 euro diesel per week. 1.300km op gas kost je 50 euro per week. Da's toch 2k per jaar die je nog in je zak kan steken op het woonwerkverkeer. Maar inderdaad: je krijgt er wat nadelen en risico's voor terug. | |
Sounddragon | woensdag 14 oktober 2015 @ 21:54 |
En ik vind diesel domweg fijner rijden ![]()
| |
Piet__Piraat | woensdag 14 oktober 2015 @ 21:55 |
Helemaal gelijk in. Mijn volgende auto wordt waarschijnlijk ook weer een diesel. Erg prettig karakter en die paar tientjes in de maand verschil doen 't 'm ook niet. Plus de grote actieradius, ook erg prettig natuurlijk. | |
Sounddragon | woensdag 14 oktober 2015 @ 21:58 |
Yeah, ik hoop dat die 320 wat is zaterdag, anders heb ik voor JL mijn Benz opgeruimd gisteren; die wordt meteen ingeruild, dus die moest effe leegachtig ![]() | |
Piet__Piraat | donderdag 15 oktober 2015 @ 07:54 |
Hoeveel kwam eruit? Bij de laatste autowissel schrok ik gewoon...had uiteindelijk zo'n boodschappenkratje ruim vol, echt helemaal met een berg er bovenop ![]() | |
L0we | donderdag 15 oktober 2015 @ 09:47 |
Mijn auto is ook wel eens rijdende opslagplaats geworden. Scheelt wel dat ik regelmatig een weekendje weg ga, dan is het wel nodig om hem even leeg te halen... | |
Sounddragon | donderdag 15 oktober 2015 @ 13:09 |
valt wel mee (vind ik), ik heb mijn werkspul in afsluitbare kratten van 70 bij 50 bij 60, dat zijn er 2, dan nog wat losse dingetjes en de rest paste in eenzelfde afsluitbare krat. Ik ga niet voor niks van een sedan naar een stationwaggel ![]() | |
derLudolf | donderdag 15 oktober 2015 @ 14:04 |
Wat voor meuk sleep jij altijd mee dan? Neem jij je eigen kettingen, hijslussen en gereedschap mee ofzo? | |
Sounddragon | donderdag 15 oktober 2015 @ 20:24 |
In de ene krat zitten 2 verse speelpakkies, een regenpak, een doorwerkjas, de voering daarvan en in de winter extra wintergoodies als een brandvertragende en zuurvrije bivak, gewone muts, helmmuts, paar droge sokken, droge boxer, extra T-shirt/trui/longsleeve. In de andere krat zitten handschoenen in diverse soorten en maten, een pouch met PBM's, verschillende soorten en maten veiligheidsbrillen, paar verschillende kleuren hesjes, oordoppies, oorkappen voor op een helm, een extra helm (mijn nachthelm met LED lamp), aanwijslaser, zaklamp en een valgordel met extra shizzle om te zekeren. Dan nog 2 paar werkschoenen, en de normale automeuk die je meesleept zoals lampies, een flessie olie, flessie KVS, mijn flessie RainX, spuitflaconnetje glasporno, rol papier, doekies en een doosie met kleenex-achtige poetsdoekkies, meestal zwemt er ook nog een setje startkabels ergens.. je kent het wel neem ik aan? ![]() En dan heb ik het nog niet over wat je ongemerkt in je armsteun e.d. verzamelt ![]() ![]() Dit is NA het opruimen, en nu staat er dus nog zo'n box met de rest van de shit bij. En ik mis nog de (weekend)tas met mijn veilgheidsgordel en shit, én mijn doorwerkjas ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Sounddragon op 15-10-2015 20:32:01 ] | |
Actaeon | donderdag 15 oktober 2015 @ 21:07 |
Wow dat is euh niet weinig ![]() | |
Sounddragon | donderdag 15 oktober 2015 @ 21:17 |
idd, best veel zooi. Heb ook niet alles continu nodig, maar ik heb een hekel aan 'heb ik wel, maar niet bij me', net als aan misgrijpen. Soms ligt/hangt een flink deel van mijn gear in een locker op de werkplek, maar feit blijft dat ik het eigenlijk altijd binnen bereik moet/wil hebben, en dan heb je dus wat kofferbakruimte nodig ![]() | |
Actaeon | donderdag 15 oktober 2015 @ 21:28 |
Begrijpelijk, beter heb je het dan gewoon bij de hand! Zit in ieder geval netjes in kratten! | |
Piet__Piraat | donderdag 15 oktober 2015 @ 22:05 |
Ja kijk, dan gaat het wel heel hard ja, als al je werkgear erin zit. Dat had ik dus niet eens. Bij mij ging het meer om klein gereedschap en inderdaad de meuk uit je armsteun en het dashboardkastje enzo ![]() | |
Actaeon | donderdag 15 oktober 2015 @ 22:28 |
Neem jij zoveel werkspullen mee dan? ![]() | |
Piet__Piraat | donderdag 15 oktober 2015 @ 22:31 |
Neuh, gewoon wat simpel spul dat prima in een werktas en een sleeve past. Verder moet ik vooral m'n kop erbij houden ![]() | |
Actaeon | donderdag 15 oktober 2015 @ 22:45 |
Dat scheelt dan weer ![]() | |
Sounddragon | donderdag 15 oktober 2015 @ 22:51 |
jup, ideaal; als ik de kofferbak nodig heb staat de hele handel binnen een minuut in de schuur en/of garage. | |
Sounddragon | donderdag 15 oktober 2015 @ 22:54 |
sja, ik heb dus idd ook zo'n zelfde krat vol met alle andere zooi die overal in/onder/tussen gefrot zat. Deurvakken, handschoenenvakkie, muntenvakje, middenarmsteun, onder de stoelen, hoedenplank dit dat. En ik bedenk me net dat ik de ruimte onder de kofferbakmat bij het reservewiel nog moet tsjekken ![]() | |
Actaeon | donderdag 15 oktober 2015 @ 23:00 |
Handig idd. | |
Piet__Piraat | vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:57 |
Jij ook al? Ik gok bij mij op een paar oude handdoeken, een krabber, startkabels, remmenreiniger, kruipolie, een setje bitjes, een sleepkabel en zo kan ik nog wel even doorgaan ![]() | |
derLudolf | vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:14 |
Heb je een 1050/50r32 als reserve wiel ofzo, dat je verbaasd bent over de hoeveelheid meuk | |
Piet__Piraat | vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:19 |
Nee, maar ik ging er wel vanuit dat niet iedereen zo'n berg zooi bij zich zou hebben. | |
Sounddragon | vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:48 |
neuh, dat valt wel mee denk ik; daar hóórt volgens planning eigenlijk een 5 liter kannetje ruitensproeiershit te liggen, maar die heb ik pas leeggekieperd in het reservoir, maar ik denk idd wel mijn startkabels en nog wat losse zooi. Rol ducttape en een bosje bigass tieraps liggen er zéker ![]() | |
L0we | vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:43 |
Ja, mijn startkabels liggen daar ook, alleen was ik dat een beetje vegeten. Had ze eigenlijk al 2 keer nodig om een andere auto op weg te helpen, maar die heb ik laten staan met het excuus dat ik geen startkabels had... ![]() | |
Ribonucleic | zaterdag 17 oktober 2015 @ 03:09 |
![]() ![]() iemand die hier van rechts komt heeft geen voorrang toch? of... ![]() | |
dopfles1 | zaterdag 17 oktober 2015 @ 09:26 |
Nee. ![]() | |
Ribonucleic | zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:59 |
mja de persoon met een bestelwagen en aanhangwagen die vanaf die uitrit de weg op dook ondanks dat ik op korte afstand van hem verwijderd was, is niet op de hoogte van deze voorrangregels. En hij deed het zo zelfverzekerd dat ik ging twijfelen of ik het nou al tijden verkeerd doe. Maar dan was het dus terecht dat ik na het remmen en uitwijken naar rechts flink toeterde en een handgebaar maakte. | |
Sounddragon | zaterdag 17 oktober 2015 @ 15:30 |
Gekauft. | |
Piet__Piraat | zaterdag 17 oktober 2015 @ 17:59 |
Gefeliciteerd! ![]() | |
Irritatie100 | zaterdag 17 oktober 2015 @ 18:01 |
Goed bezig | |
Sounddragon | zaterdag 17 oktober 2015 @ 18:22 |
in principe gas erop, maar er zijn wel wat dingetjes te verhapstukken. Niks schokkends of wat meteen moet. Heb je altijd als je wat nieuws koopt. | |
monsterd. | zaterdag 17 oktober 2015 @ 18:26 |
Gefeliciteerd ![]() | |
L0we | zaterdag 17 oktober 2015 @ 18:34 |
Pics or didn't happen | |
Sounddragon | zaterdag 17 oktober 2015 @ 18:58 |
linkje naar de originele advertentie in de SC ![]() Heb er zelf nog niks van geschoten. | |
Sounddragon | zaterdag 17 oktober 2015 @ 18:59 |
224 pony's en 510nm. | |
monsterd. | zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:34 |
Nice! Meer dan nice zelfs ![]() | |
Actaeon | zaterdag 17 oktober 2015 @ 22:03 |
Niceee! | |
Piet__Piraat | zondag 18 oktober 2015 @ 09:54 |
Klopt helemaal. Maar daarom juist fijn dat het niet meteen hoeft, maar dat je eerst rustig een tijdje kan rijden ![]() | |
house_is_a_feeling | zondag 18 oktober 2015 @ 10:37 |
Tering, dat is x2 dan wat ik gister gehaald heb. Goed bezig ![]() | |
Sounddragon | zondag 18 oktober 2015 @ 15:18 |
Jeh, als het ding issues zou hebben had ik mijn ouwe trouwe stinkie niet ingeruild. Je weet het natuurlijk nooit, en ik heb niet altijd mazzel met auto's, maar ik ga er vanuit dat er geen gekkigheid komt op korte termijn ![]() | |
Actaeon | zondag 18 oktober 2015 @ 16:08 |
Wat heb jij gehaald dan? | |
house_is_a_feeling | zondag 18 oktober 2015 @ 16:12 |
Deze 318D. ![]() ![]() | |
Actaeon | zondag 18 oktober 2015 @ 16:16 |
Mooi!!! Mooie kleur. Rijdt lekker neem ik aan. | |
house_is_a_feeling | zondag 18 oktober 2015 @ 16:24 |
Zeker weten! Al heb ik nog maar 200km ermee afgelegd ![]() | |
Actaeon | zondag 18 oktober 2015 @ 16:34 |
Lekker hoor ![]() | |
house_is_a_feeling | zondag 18 oktober 2015 @ 17:00 |
BC staat op dit moment op 5.6l/100, maar dat is vooral snelweg geweest. Vandaag ook weer de snelweg op, ga hem daarna even aftanken en dan weet ik wat ongeveer het best haalbare is. Woonwerk is toch vooral provinciaal, maar lekker doorrijden. Zuinig, rwd + relatief ruim was de insteek. | |
Actaeon | zondag 18 oktober 2015 @ 17:32 |
In het licht van de insteek een geslaagde koop lijkt mij! Hoe oud is ie enzo? | |
monsterd. | zondag 18 oktober 2015 @ 17:54 |
2002, 350dkm gereden ![]() | |
Actaeon | zondag 18 oktober 2015 @ 17:56 |
Kan nog wel een tijdje mee dan lijkt me ![]() | |
monsterd. | zondag 18 oktober 2015 @ 18:04 |
Ja idd, op diesel maak ik me toch eerder zorgen over een hele lage stand dan een hoge ![]() Mijn focus gaat de 330dkm ook aantikken. De gemiddelde psa-bestuurder stresst al bij een ton minder ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 18 oktober 2015 @ 18:13 |
Begrijpelijk, al weet je het nooit ![]() ![]() | |
Actaeon | zondag 18 oktober 2015 @ 18:16 |
Waarnaar? | |
Piet__Piraat | zondag 18 oktober 2015 @ 18:28 |
Gewoon, iets anders ![]() Ik wil eigenlijk weer gaan dieselen, dat past toch wel goed bij m'n rijstijl merk ik. Maar nu maak ik gewoon te veel km's om een dikke diesel te hebben, daar is de reiskostenvergoeding niet naar en je schrijft te veel af (kopen iets boven 200k en over twee jaar verkopen met 350k, dan is ie net niks meer waard). Dus beter even wachten tot die km's wat afnemen. | |
ZwartmetSuiker | zondag 18 oktober 2015 @ 18:31 |
Op diesel moet je koken. Al rij ik nu ook diesel. | |
Actaeon | zondag 18 oktober 2015 @ 18:37 |
Dat, of even sparen natuurlijk om een nieuwere diesel aan te schaffen? Of een gewone in plaats van dikke diesel nemen? ![]() | |
Sounddragon | zondag 18 oktober 2015 @ 19:15 |
Mooie kleur! ![]() Ik rijd er 1300 in de week ongeveer (alleen woon-werk), juist die kilometrages verantwoorden de aankoop van een dikke diesel vind ik.. kunnen veel hebben en je gebruikt maar deels de power, en dus weinig slijtage. Buiten dat het rijdt het gewoon superrelaxed. En mijn aankoop staat over 2 jaar ook op 350k, maar meer als 2 roodjes gaat ie niet afschrijven, geloof ik niks van als ik nu kijk wat ze kosten met die standen, en dan heb je vaak nog pre facelifts ook. ![]() | |
Sjoegerd | zondag 18 oktober 2015 @ 20:06 |
Ah joh, kocht mijn PSA hok met 294.000, staat nu na 3 maanden op 301. Heb er al wel gedoe mee gehad btw ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 18 oktober 2015 @ 20:21 |
Ik wil juist nog een keer een zescilinder. Gewoon, omdat het kan. Maar wat heb jij voor die van jou betaald als ik vragen mag? Ik zit met een schuin oog te kijken naar een E91 330d. Een fatsoenlijk exemplaar met de opties die ik wil doet 10-12k minimaal. Daar moet nu dan te veel geld bij. En als ik zie wat de laatste serie E46 330d nu opbrengt, krijg ik er over twee jaar nog maximaal 5k ofzo voor. Da's (te) hard afschrijven. Koop je nu voor 6k, dan heb je inderdaad minder te lijden. Plus...jij krijgt 19 cent/km (grofweg 1k per maand aan reiskostenvergoeding). Daar kun je voor rijden. Ik krijg minder en er moet uit eigen zak meer bij. Dat scheelt onderaan de streep nogal. | |
Actaeon | zondag 18 oktober 2015 @ 20:44 |
Snap ik, lijkt mij ook lekker rijden zo'n 6 cilinder diesel. Op BMW gebied zou ik dan wel voor de 5-serie gaan dan..zo'n F10 serie. Ik vind dat zo'n geweldig mooie auto! | |
Piet__Piraat | zondag 18 oktober 2015 @ 20:49 |
Een F10 ![]() ![]() | |
Sounddragon | zondag 18 oktober 2015 @ 21:37 |
7k inclusief 250¤ afleveringskosten, waar ze een rondje olie en filters en een verse APK voor hebben geleverd. | |
Piet__Piraat | zondag 18 oktober 2015 @ 21:40 |
Da's goed te overzien. En dan schrijf je inderdaad niet meer idioot veel af waarschijnlijk. Conclusie is dat ik gewoon een goedkopere auto moet gaan zoeken ![]() | |
Sounddragon | zondag 18 oktober 2015 @ 22:16 |
Ik noem het 'betere prijs - kwaliteit' verhouding ![]() BMW en Audi zijn gewoon meer in trek, en dus een beetje overpriced.. MB is redelijk ondergewaardeerd, mede door van die Taxi! roepende zielepietjes die nog nooit het lef hebben gehad om er eentje te rijden ![]() ![]() ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 18 oktober 2015 @ 22:52 |
Mja, dat roep ik dan weer niet ![]() ![]() | |
Sounddragon | zondag 18 oktober 2015 @ 23:14 |
Moah, valt wel mee toch? Mis alleen stoelverwarming en evt schuifdakkie. | |
derLudolf | zondag 18 oktober 2015 @ 23:17 |
Ik zag gister een CLS Shooting Brake staan. Zo vet ![]() ![]() | |
Actaeon | zondag 18 oktober 2015 @ 23:33 |
Kijken kan altijd he ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 19 oktober 2015 @ 08:35 |
Ik bedoelde vooral ook in de maandelijkse lasten, maar dat had ik inderdaad niet zo duidelijk opgeschreven ![]() Jammere is dat de E61 me gewoon echt niet trekt. Geen mooie auto, want die zijn inmiddels ook nog wel voor aardige prijzen te krijgen. Los daarvan zijn het technische en elektronisch ook auto's die regelmatig problemen hebben, dus daar ben ik sowieso al huiverig voor. Een F11 is een prachtige wagen, maar als ik dan toch dat budget zou hebben zou ik eerder voor een XF Sportbrake gaan. | |
house_is_a_feeling | maandag 19 oktober 2015 @ 09:31 |
Rijdende frituurpan ![]() | |
Sounddragon | maandag 19 oktober 2015 @ 13:19 |
Hihi, wat nou zuipen? ![]() Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat opa zich gruwelijk zat te ergeren achter me in zijn seicento op de snelweg met 100 op de cc ![]() | |
derLudolf | maandag 19 oktober 2015 @ 13:28 |
5.7L/100km. Kan ik van dromen, terwijl ik in een 90pk 1.4 rijdt heb ik het omgekeerde mits je 120 rijdt waar 130 toegestaan en degelijke. (Wel een benzine maar een corsa is ook een stuk lichter als een C) | |
Sounddragon | maandag 19 oktober 2015 @ 13:38 |
Sja, het is nu nieuw he, dus ik moet effe kijken wattie doet en kan. Ga nog wel kijken of het beter kan (denk dattie 5,5 moet kunnen halen), maar daarna ga ik hem gewoon gebruiken voor waar ik hem voor heb. Vanochtend heb ik gereden zoals ik met de 220 deed, en toen zat ik ergens net onder de 7 liter geloof ik. Dat is nog steeds zuiniger als de 220. Geen idee wat een Corsa weegt, maar dit zit tegen de 1600 kilo droog volgens mij.. best heavy voor een middenklassertje. [ Bericht 5% gewijzigd door Sounddragon op 19-10-2015 13:44:06 ] | |
JDude | maandag 19 oktober 2015 @ 13:47 |
Corsa weegt een kilootje of 1100 geloof ik. Mijn boordcomputer geeft al een tijdje 4,5 l. / 100km aan, maar ik zou niet willen weten wat zo'n Benz verbruikt met mijn rijgedrag ![]() | |
Sounddragon | maandag 19 oktober 2015 @ 14:15 |
Het is grappig; want ik rijd juist relaxter als in de 220, waarin ik redelijk moest trappen om vlotjes mee te kunnen, en dan maakt dat ook nog herrie enzo. Dit is gewoon eigenlijk in serene rust cruisen, je hoort alleen wat als je boven de 3500 rpm komt, en dan ben je al redelijk laag aan het vliegen ![]() ![]() ![]() Ohw, en als je een beetje torks gebruikt zit je rap op 1 op 10/11, maar ik heb hem net weer volgeflikkerd in België voor ¤1.01 per liter, dus het zal me wat rotten ![]() ![]() | |
Actaeon | maandag 19 oktober 2015 @ 18:57 |
Eens! Ik vind die serie ook niet mooi, te lomp. Ik zou zelf sowieso voor de sedanversie gaan, XF of 5-serie ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 19 oktober 2015 @ 19:33 |
Blij dat ik je niet tegen ben gekomen onderweg ![]() Dat zou ik echt nooit halen. Heb ik het geduld niet voor. Hup, gas erop ![]() | |
Sounddragon | maandag 19 oktober 2015 @ 20:30 |
Ik meestal ook niet, maar ik rijd ook niet standaard meer op links. En 1 op 11/12 is more likely als je een beetje gaat doorrijden ![]() | |
house_is_a_feeling | maandag 19 oktober 2015 @ 21:23 |
![]() Ik heb vandaag volgetankt, eerste vooruitzichten zijn goed. 1:18,55 na 500+km waarbij ik niet eens heel erg veel rekening hield met zuinig rijden ![]() | |
.Neovo. | dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:29 |
Heeft opa je dan niet ingehaald? ![]() Overigens is mijn verbruik op benzine ongeveer 5L per 100km, met 110. Ik heb geen haast, en 110 vind ik zelf wel een mooie snelheid. Ga ik harder, dan merk ik gewoon dat ik veel meer moet inspannen; dat vind ik niet relaxed rijden. En dan gaat die 1.2 wel zuipen ![]() En laatst de tank hier volgegooid voor 1,36 voor een liter euro95. Benzineoorlog tussen twee tankstations hiero ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:03 |
Eerste tank heb ik niet gecheckt, maar denk dat ik rond de 1 op 13 zat met een redelijk normale rijstijl voor in een nieuwe bak met veel te veel power (lees: uitproberen ![]() ![]() | |
The_Cees | dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:05 |
Gewoon lekker op benzine rijden en eventueel energiezuinige banden gebruiken. www.autobandenmarkt.nl/banden/michelin/energy-saver.html | |
Sounddragon | dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:09 |
Nee, hij bleef netjes achter me hangen, denk dat hij niet durfde met dat trage ding; was precies op een stukkie na Venlow, waar het 130 wordt en het overgrote meerendeel de cc bijstelt naar 140, en dan is het nogal gewaagd om met je prutteltje ineens in te gaan halen. (Al hebben vrachtwagens daar ook dikke lak aan). Ik tap in België, en de laatste 2 beurten was de diesel 1 euro en één cent... benzineprijzen weet ik niet, kijk ik niet naar. zal van de week wel een piccie schieten van het prijzenbord daar.. word je vrolijk van ![]() ![]() | |
L0we | dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:37 |
Als ik banden koop vind ik het belangrijkste dat ze niet teveel lawaai maken en genoeg grip hebben. Zuinigheid komt bij mij echt op de tweede plaats. | |
derLudolf | dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:39 |
28 cent, hebben die Belgen ook nog iets als wegenbelasting? Anders zou iedereen toch meteen een V8 nemen op LPG | |
L0we | dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:39 |
De meesten hebben ook wel iets meer respect voor een vrachtwagen dan zo'n klein wagentje wat er zomaar even voor zorgt dat ze de cc even uit moeten zetten... ![]() | |
derLudolf | dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:40 |
Lawaai=weerstand≠zuinig Niet lawaaiige band zal ook zuinig zijn (denk ik). Maar idd grip en lawaai is het belangrijkste. | |
Sounddragon | dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:54 |
Je betaalt daar gebruiksbelasting naar vermogen, dus een ecohok kost peanuts, en een PK pakhuis is duur. Een dikke bak met instapmotor is daar goed betaalbaar, ook al zuipt dat als een ketter.. | |
derLudolf | dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:59 |
Spelen fabrikanten daar ook op in door het vermogen terug te schroeven? Dat zo'n 6 cilinder nog maar 140pk levert ofzo. Na aanschaf tunen en dan heb je weer 240pk oid | |
Sounddragon | dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:00 |
Als jij gewoon achter een vrachtwagen gaat hangen op een normale afstand rijd je geen hond in de weg.. en als het trucksel daarachter dan vindt dat je op moet tyfen en op 'zijn' stukkie asfalt rijdt, moet ie gewoon lekker een ander vak gaan uitoefenen. Die hoeven bij mij dan ook niet te gaan bumperen (wat je vaak ziet), want dan kunnen ze lachen ![]() Sowieso snappen de meeste vrachtwagenchauffeurs niet helemaal wat afstand houden is; die zie ik met regelmaat een metertje of 10 achter hun voorganger aan hobbelen in een treintje.. dan heb je letterlijk een serieus bord voor je harses ![]() | |
derLudolf | dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:02 |
Vertel vertel, niet te snel, we schrijven meeee ©Bert Visscher | |
Sounddragon | dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:02 |
Lijkt me niet; je hebt altijd de keus om gewoon een 4 pitter te kopen natuurlijk.. ik geloof nooit dat een fabrikant een V6 gaat maken en daar vervolgens een lam ding van maken en typegoedkeuring gaat regelen voor speciaal dat kleine frietlandje. (ze zijn in . be nogal op de regeltjes). | |
Sounddragon | dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:03 |
Iets met een schuifdak en een koffiemok. | |
derLudolf | dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:16 |
Aha, net als even spuiten met ruitenwisselvloeistof als een cabrio te dicht achter je zit ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:23 |
Waarom zou je dan ineens je ruit willen wisselen dan? ![]() ![]()
[ Bericht 15% gewijzigd door Sounddragon op 20-10-2015 14:55:03 ] | |
.Neovo. | dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:30 |
Die ken ik nog niet ![]() Ik zie het al voor me ![]() ![]() Ouwe diesel aftrappen om vervolgens de witte auto achter je zwart te verven ken ik wel. ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door .Neovo. op 20-10-2015 14:35:48 ] | |
Sounddragon | dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:53 |
Opties genoeg; handje snoepies (zonde), overgebleven fruit uit den broodtrommel, lege blikkies. Wel eens gedaan in mijn 'wilde' tijd met een pak vla bij een collega dakdekker toendertijd. Die tiefde voor de fun een restantje milkshake door ons open zijraam naar binnen op de snelweg.. die kreeg een halfvol pak vanillevla terug, maar dan gewoon op de voorruit ![]() | |
Piet__Piraat | dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:12 |
Het kan wel. Er worden wel teruggetunede auto's geleverd omdat die dan net in een gunstiger regime vallen (volgens mij is de 177pk 320d daar bijvoorbeeld nooit geleverd, maar softwarematig teruggebracht naar 163pk). Probleem is dat je in Belgenland niet 'zomaar' mag chiptunen. Elke verandering aan de auto moet gemeld en gekeurd worden. Chippen zoals in NL binnen bepaalde marges probleemloos mag is daar direct strafbaar. En zo gauw je het meld, gaat dus ook je belasting omhoog. Het kán allemaal wel, maar ik heb geen idee hoe het met de pakkans en risicoafweging zit. | |
RipCity | woensdag 21 oktober 2015 @ 16:29 |
Grappig hier in Engeland zijn ze helemaal in shock omdat een flitscamera MAARLIEFST 48 mensen per dag flitst ![]() Volgens mij halen ze dat in NL op die A2 per uur ![]() Gelukkig wordt er hier goed tegen geprotesteerd en als een camera niet voor de veiligheid er staat dan gaat die na een tijdje ook weg. Niet een pure cashcow. | |
DX11 | maandag 26 oktober 2015 @ 21:30 |
Vandaag mijn auto "geflashed" naar 225pk. Ugh. Nu ga ik nog minder vaak de fiets naar mijn werk pakken, dit is te leuk! | |
Carlos93 | maandag 26 oktober 2015 @ 21:55 |
Hier in de omgeving van Cambridge zijn onlangs een immens aantal flitspalen verwijderd. Je ziet hier op weg nog alle markeringen van de camera staan. Zo'n 8 stuks op een traject van 12 kilometer. Gelukkig is het inderdaad geen cashcow hier. | |
Sounddragon | maandag 26 oktober 2015 @ 22:22 |
Ik moest toevallig een tijdje geleden over dat achterlijke stuk asfalt (A2), komt er een Duitsert in een geplette Golf 1 langsvliegen met 170 - 180 ofzo in de TC; die krijgt een mooie verrassing thuis ![]() Over wat voor karretje hebben we het? zie je niet in de OP staan. ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 26 oktober 2015 @ 22:29 |
225pk...da's geen armoe inderdaad! | |
Irritatie100 | maandag 26 oktober 2015 @ 22:33 |
Herkenbaar ![]() Ik heb mijn auto nu een jaar, had me voorgenomen om ben alleen met slecht weer te gebruiken voor woon-werk-verkeer en verder de fiets genomen. Ik heb in dat jaar 2 keer gefietst, 1 keer omdat mijn accu leeg was de eerste werkdag na mijn vakantie en 1 keer omdat we na het werk wat gingen drinken en ik bier wilde ![]() | |
DX11 | maandag 26 oktober 2015 @ 23:20 |
Saab 9-3, 2.0T, was eerst 154pk, nu dus 225pk. Ook wel bekend als een "sleeper" (je verwacht het niet!!)
Oh ja exact dat zei ik ook toen ik mijn auto kocht, ik zou altijd blijven fietsen, alleen als het niet anders kan! En nu ben ik al heel blij als ik 1x per maand toch maar mijn fiets pak omdat het toch wel erg zonnig is (werk is wel 10km overigens). | |
Piet__Piraat | maandag 26 oktober 2015 @ 23:35 |
![]() Kosten zijn ook geen overweging dus? Bij mij is het qua afstand gewoon niet te doen, maar anders zou ik echt wel vaker gaan fietsen. Nette upgrade wel, delano! Wel een heel forse stijging overigens, niet bang voor problemen? | |
Sounddragon | maandag 26 oktober 2015 @ 23:38 |
Met die velgen is het wel een sleeper ja ![]() | |
DX11 | maandag 26 oktober 2015 @ 23:38 |
Neehoor, is een redelijk vaak gedane upgrade op deze auto, het hoogste model van deze auto (aero) kwam ook met 200pk, maar dan wel met een ietsjes anders onderstel en remmen, maar daar kan ik wel zonder leven ![]() Maar je merkt het voornamelijk bij 3k+ toeren, dus als ik gewoon normaal rijd en schakel heb je er weinig "last" van, maar zodra je de power wilt pakken, dan kan dat. En das best leuk. Mensen verwachten het niet. | |
Irritatie100 | maandag 26 oktober 2015 @ 23:38 |
Nee, eigenlijk niet, en dat terwijl ik te dichtbij kantoor woon om reiskostenvergoeding te krijgen ![]() | |
DX11 | maandag 26 oktober 2015 @ 23:39 |
Klopt, velgen hebben geen prio voor mij. Hardware die hem langer heel houd wel. Moet ook ooit nog een keer een andere versnellingsbak en koppeling in, dus dat zou ik eerst doen voordat ik 300+ ga uitgeven aan iets optisch. | |
Sounddragon | maandag 26 oktober 2015 @ 23:43 |
Mwah, met een zware bak en zoveel paardjes wordt het tijd voor echte remmen, en ekte remmen passen alleen in grote wielen. Ik wilde eigenlijk een setje 16 inch staal laten verbreden als wintersetje onder de Benz, gewoon, omdat het kan. Alleen.. kan dat niet ![]() ![]() | |
DX11 | maandag 26 oktober 2015 @ 23:45 |
Oja, klopt. Als ik die remmen wil upgraden heb ik minimaal 16 (liefst 17) nodig. Dus tja, dat komt dan nog wel. | |
Sounddragon | maandag 26 oktober 2015 @ 23:47 |
Je gaat me toch niet vertellen dat je huidige remmerij in 15 inch past he? ![]() ![]() Wat weegt dat ding? | |
DX11 | maandag 26 oktober 2015 @ 23:48 |
Ik rij nu op 15" ja, gewoon de standaard remmen. Remt in principe nog best goed hoor, maarja wat beter zou natuurlijk veiliger zijn. 1410kg | |
Sounddragon | maandag 26 oktober 2015 @ 23:50 |
Enig idee wat de diameter van je schijven is? Ik zou er toch minimaal 280mm geventileerd onder willen hebben, en achter ergens rond de 200 - 220 ofzo. | |
DX11 | maandag 26 oktober 2015 @ 23:51 |
Brake system Rims and tires Footbrake (ABS) ___________________ Hydraulic disc brakes with vacuum servo, diagonally split circuits Parking brake ______________________ Acts on rear wheels Brake fluid ________________________ DOT 4 Do not use DOT 5 Disc diameter: front, Coupé/5-door/Convertible _______ 11.4" (288 mm) front, Viggen ______________________ 12.0” (306 mm) rear ____________________________ 11.3" (286 mm) Total friction area of brake pads: front, Coupé/5-door/Convertible _______ 34.4 in² (224 cm²) front, Viggen ______________________ 35.9 in² (234 cm²) rear ____________________________ 14.2 in² (92 cm²) Ik heb dus de 5 deurs, valt toch wel mee dan? [ Bericht 1% gewijzigd door DX11 op 27-10-2015 00:00:59 ] | |
Sounddragon | dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:02 |
Verbazingwekkend dat je 288mm in 15 inch krijgt.. da's behoorlijk krap denk ik. Achter valt me ook mee. Heb diverse auto's getjoend, van chippen tot grotere intercoolers, chippies, throttlebodies dit dat, maar ik begon altijd, zonder uitzondering met het onderstel; ankers zijn belangrijker als power. Op een circuit wint een auto met minder power en betere remmen het áltijd, zeker op de bochtige stukken ![]() | |
DX11 | dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:04 |
Haha kan er ook niks aan doen dit zijn de stock remmen. Maar ik ga nog wel een keer voor 17" icm de "viggen" remmen dus. | |
Sounddragon | dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:07 |
Ik zit voor de garp te kijken wat er onder de Benz zit ![]() Voor: Vented - Diameter: 345.0 Thickness: 30.0 Minimum Achter: Solid - Diameter: 290.0 Thickness: 10.0 Weegt 1635, 224paardjes en 510Nm | |
DX11 | dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:20 |
Ja ok, maar dat is waarschijnlijk ook allemaal uit de fabriek. Ik heb de originele remmen maar niet meer de originele paarden. En heb sowieso "maar" 225pk / 340Nm. Het verschil tussen gisteren en vandaag ![]() ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:34 |
Dit zijn idd fabrieksremmen, fabriekspower ook. Het grappige is, dat de AMG versie dezelfde ankers heeft. die heeft alleen achter geventileerd geloof ik. Voor is precies hetzelfde. Goeie powercurve.. daaraan kun je goed zien waar de fabriek hem dood heeft gemaakt. Meer koppel als vermogenswinst, en dat is mooi.. koppel is die lekkere duw.. vermogen mogen ze van mij weggooien.. vermogen maakt herrie, koppel is de shit ![]() | |
DX11 | dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:37 |
Ik denk maar zo, de auto is nooit gevaarlijker dan je rechtervoet. Dat je veel hebt betekend niet dat je er niet verstandig mee om kan gaan. Ik ga nu niet heel erg anders rijden denk ik. Maar mocht het nodig zijn, dan is het wel beschikbaar, en das best fijn. Vandaag overigens wel even richting Duitsland gegaan trouwens, moest natuurlijk even testen. Was wel leuk, zat onderhand over de 200 op het punt waar ik normaal op 160 zat (Elten). Maar t was donker, dus niet te gek gemaakt. | |
L0we | dinsdag 27 oktober 2015 @ 07:07 |
Tof dat het eindelijk toch gelukt is! Dat is best een leuke performancewinst ![]() Wijze woorden ![]() [ Bericht 27% gewijzigd door L0we op 27-10-2015 07:13:59 ] | |
Piet__Piraat | dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:01 |
Mooi dat je er zo blij mee bent ![]() Nouja, fijn toch? Dan kun je er elke dag van profiteren ![]() | |
Actaeon | dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:06 |
Ik zou inderdaad ook wel vaker fietsend naar het werk als dat qua afstand kon, lijkt me heerlijk ![]() Laatst trouwens m'n auto helemaal van binnen laten reinigen, doet toch wel iets leuks met je auto. Ziet er ineens een heel stuk anders uit. ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:29 |
Fietsen is voor als je auto pakot is. Moet ik eerst een fiets kopen ![]() | |
derLudolf | dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:30 |
Dat is over- of onderbemeten vind je? Ik snap wat er staat, maar wat het inhoud of hoor het zich verhouding tot andere auto's... Waarom achter dunnere en kleinere remmen? Daar komt al die power op ja... | |
Sounddragon | dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:22 |
Overbemeten imho, ga maar eens vergelijken, 345mm zit in de richting van Porsche remmen volgens mij, en achter is idd maar enkel, daar had ik dan een dubbele verwacht inderdaad, zeker omdat het een station is, waarvan je kunt verwachten dat hij wel eens volgestouwd ligt en/of evt een aanhanger erachter. Maar dan nog is 290 mm best wel groot voor achterremmen. Een auto remt net als alle andere voertuigen voor het grootste deel op de voorremmen, domweg omdat bij een vertraging de massa op de voorwielen gaat hangen. Welke wielen er aangedreven zijn is niet zo heel spannend, al merk ik wel dat de V6 behoorlijk na 'leunt' als je het gas loslaat. hij remt dan heel eventjes af op de motor, en daarna worden de massa van het blok en de aandrijflijn weer de baas, en loopt hij gewoon door ![]() Ik moet ook zeggen dat hij behoorlijk gebruik maakt van de remcapaciteit; ding maakt een partij remstof ![]() | |
derLudolf | dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:43 |
Beter mee dan om verlegen ![]() Wat bedoel je met enkel en dubbel? Dat je maar een remblok hebt? Beetje Dasty dr op spuiten en ze glimmen weer ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:53 |
Nee, enkele schijf of dubbele schijf (wel- of niet geventileerd) ![]() Klopt idd Dasty is goeie shit. De kunst is gewoon om het er regelmatig even vanaf te vegen, kan gewoon met een droog doekje. Remmenstof vreet in op langere termijn, en dan wordt het erg lastig om weer netjes te krijgen. Wat ook helpt is je wielen in de was zetten. Deze wielenset is niet mooi meer en gaat sowieso winterset worden. Ik kijk het effe aan, nu zitten er nog allweathers op met een paar mm, ik verwacht die er toch wel redelijk vlot onderuit te gaan gooien en dan komt er meteen winterrubber op.. van het voorjaar kijken voor een setje 18 inchers als zomervelgen, dan gaan de winterbanden er weer (tijdelijk) vanaf en laat ik ze stralen en matzwart poedercoaten of spuiten. Heb ik ook geen gelazer meer met remstof ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 3 november 2015 @ 20:08 |
Whehehe.. ik denk niet, ik wéét dat hij 1 op 20 haalt ![]() ![]() Heb ik wel vanaf Geleen tot Boxmeer tussen de 90 en 100 aangehouden op de meeste stukken, en het eerste stukkie A2 op de spitsstrook lekker tussen de vrachtwaggels blijven hangen om niet in de verleiding te komen om mee te gaan in het snellere verkeer en/of de boel nodeloos op te houden.. Maar hij kán het.. dit is dik lager als de fabrieksopgave trouwens ![]() | |
house_is_a_feeling | dinsdag 3 november 2015 @ 20:11 |
Cruisen voor verbruik ![]() Ik heb morgen 'pas' ( ![]() ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 3 november 2015 @ 20:19 |
'Cruisen' feels like slakkensporen maken op het asfalt; heb aardig wat 'dodelijke' blikken in mijn achteruitkijkspiegel gezien ![]() Bij mij staat de range ook boven de 1100 soms, maar ik betwijfel ten zeerste of ik ooit 1000+ met het ding zal halen ![]() ![]() Maarrehh.. frituurolie? You're kidding, right? ![]() | |
Goddelijker | dinsdag 3 november 2015 @ 20:24 |
Laatste tijd een grote beurt gegeven, APK en nieuwe remblokken ![]() Dure auto-maanden geweest, in verhouding. ![]() | |
house_is_a_feeling | dinsdag 3 november 2015 @ 20:29 |
Diesel, frituurolie.. wat is het verschil? ![]() Ja, die boze blikken ken ik ![]() | |
Goddelijker | dinsdag 3 november 2015 @ 21:09 |
Zuinig rijden... Kan best leuk zijn, om te kijken hoe zuinig je kan rijden. Maar na paar dagen ga ik mijzelf vervelen en trap dan toch weer een keer het gas in. ![]() | |
Piet__Piraat | dinsdag 3 november 2015 @ 21:46 |
Ik hou het ook nooit lang vol. Met de vorige wel eens een hele tank 1:19 gereden, maar dat was hard werken ![]() ![]() Niet al te lang geleden trouwens een 330d gereden. Dat rijdt toch zeker niet verkeerd zeg... | |
Goddelijker | dinsdag 3 november 2015 @ 22:04 |
Laatst met groot stuk snelweg 5,5/100 km gereden. ![]() Normaal gesproken ligt het rond de 6,5/100 km, met soms uitschieters richting de 7/100 km, als er veel stadsverkeer tussen zit. | |
Irritatie100 | dinsdag 3 november 2015 @ 22:28 |
Zuinig rijden is overrated joh ![]() Ooit een keer midden in de nacht Groningen - Vlaardingen gereden, heb er 1u50min over gedaan (inclusief aftanken in Groningen), maar in Vlaardingen ging er vrolijk weer 38 liter in ![]() | |
Mano_ | woensdag 4 november 2015 @ 04:33 |
Wat een zuinig gedoe hier, ik spring een gat in de lucht als ik eens minder dan 10l/100km haal ![]() | |
derLudolf | woensdag 4 november 2015 @ 07:42 |
Met die slome Corsa haal ik met moeite 7L/100km (als in 115 op de snelweg, superlang uit laten rollen voor stoplichten) op lange stukken. Op korte stukken is 7.7L ook vrij gebruikelijk. Volgens mij kun je met die hoeveelheden benzine ook een leuke 1.8 of 2L turbo rijden | |
JDude | woensdag 4 november 2015 @ 08:09 |
De dieselcorsa doet het dan toch nog vrij aardig. Na 600 kilometer gooi ik er meestal een litertje of 27, 28 bij. Het is geen scheurijzer, met name bij het accelereren vanaf 0, maar om nou te zeggen dat ik een lichte rechtervoet heb... ![]() | |
Piet__Piraat | woensdag 4 november 2015 @ 08:23 |
Met de huidige zit ik gemiddeld rond 13l/100km ![]() Nee hoor, die rijden dan ook echt niet zuinig, maar richting 9L/100km. | |
Actaeon | woensdag 4 november 2015 @ 09:43 |
Dat is best veel voor een Corsa eigenlijk ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 4 november 2015 @ 17:49 |
Zou niet eens hoeveel die van mij rijdt. Ik houd het nooit bij want ik vind het niet echt interessant, maar de boordcomputer geeft 1:13 aan als gemiddelde. | |
Sounddragon | woensdag 4 november 2015 @ 18:25 |
Zelf? of laten doen? Zelf kost hooguit 100¤, blokken 40¤, en APK 2 tientjes ![]() | |
Sounddragon | woensdag 4 november 2015 @ 18:28 |
Diesel is gemaakt voor in je auwtow, frituurolie is om mishandelde aardappel verder in te mishandelen. ![]() Ik ook, maar ik wil altijd weten wat 'de ijk' is, om te bepalen hoe 'hard' rijden rendabel is in verhouding tot het verbruik zeg maar.. de meeste auto's hebben een bepaald punt waar ze ineens echt meer gaan zuipen in verhouding, en daar wil je net onder zitten.. | |
Sounddragon | woensdag 4 november 2015 @ 18:36 |
Mjah, en hoeveel kilometer rijd je per jaar? Met 75k per jaar is verbruik wel degelijk een dingetje ![]() | |
Ambrosius | woensdag 4 november 2015 @ 18:40 |
Wat is diezol? | |
Mano_ | woensdag 4 november 2015 @ 18:44 |
Wisselt een beetje, afhankelijk van welk project ik heb, maar zo tussen de 20 en 30k/jaar. Is te overzien dus. Gemiddeld zit ik op 1:9 (11L/100km) aan de pomp, mijn auto snapt dat ik dat niet real-time wil zien op een schermpje ![]() Diesel zou voor mij ook voordeliger zijn, maar de auto die ik wil rijden (en nu dus rij) heeft een 2.0 4-pitter als sterkste diesel.. Dan maar meer kwijt zijn en een V6 benzine rijden ![]() Gas is wel een optie, maar inbouwen kost dik 2,5k en de auto heeft nu ruim 270k op de teller. Dagwaarde is ongeveer gelijk aan de inbouwkosten ![]() | |
Sounddragon | woensdag 4 november 2015 @ 18:46 |
Een soort reezidu/bij/restproduckdt wat overblijft na het kraken en de grofdestillatie van crude. Komt ongeveer op een metertje of 12 tot 20 uit de destillatiekolom. En je diezolvoertuig rijdt er prima op ![]() Nog meer bijdehante remarks? Of ga je gewoon lekker ergens anders de grammarnaatzie uithange? ![]() | |
Mano_ | woensdag 4 november 2015 @ 18:46 |
Brandstof voor landbouwvoertuigen ![]() | |
Sounddragon | woensdag 4 november 2015 @ 18:47 |
Je bobo's en M&M's worden er ook mee naar de Jumbo gebracht ![]() En er scheinen ook van die NS trijnen op te reiden ![]() | |
Sounddragon | woensdag 4 november 2015 @ 18:51 |
Apart dat die producent dan wel een V6 op benzine bouwt, maar geen dikke diesel. Wat rijd je dan? ![]() | |
Mano_ | woensdag 4 november 2015 @ 19:04 |
Een Peugeot 406 Coupe. De 407 Coupe heeft een 3.0 V6 biturbo diesel, maar die vind ik lang niet zo mooi als de 406. | |
kaasplankje | woensdag 4 november 2015 @ 19:15 |
Ik heb een 1.6 turbodiesel bestelbusje en daar rijd ik 1 op 18 mee. Ben vorig jaar uit Italië over Dld gereden en op de autobahn vol gas gereden voor een half uur, verder 150km/h aangehouden op de teller. Gemiddeld verbruik was op die rit 1 op 16.5. Als ik als een oude vrouw ga rijden kan ze 1 op 20 maja dat doe je ook niet. | |
Sounddragon | woensdag 4 november 2015 @ 20:11 |
Mooie kar, jammer dat die fransen niet zo geweldig zijn met auto's bouwen ![]() | |
Glijdt_licht | woensdag 4 november 2015 @ 20:22 |
Diesel zou voor mij veel voordeliger zijn met 36k per jaar maar moderne diesels hebben zoveel moeilijke techniek dat ik ze niet meer vertrouw, die 4cil Peugeot spul is gewoon troep. En een 5cil diesel in mijn auto is niet bepaald zuinig, de auto is al zwaar, en er zijn maar weinig 5cilinders geleverd.. Alhoewel ik een D5 wel zou kunnen waarderen hoor ![]() Heb zelf het 1.8 Ford/Mazda blok, rijdt prima, maar verbruik is echt een puntje. Op dit moment hobbel ik dus rond met zo'n 1:13 bij 36k per jaar.. LPG is een 100% afrader bij dit blok. | |
derLudolf | woensdag 4 november 2015 @ 20:41 |
Goeie shit. Benzine is eigenlijk voor grasmaaiers | |
Mano_ | woensdag 4 november 2015 @ 21:18 |
De Coupé is in Italië gebouwd. Niet noodzakelijk beter, maar in ieder geval geen last van krokante veerschotels ![]() | |
Goddelijker | woensdag 4 november 2015 @ 22:38 |
Laten doen. Ben nog wel handig, maar om nou voor de deur te gaan kloten of een brug te huren + juist gereedschap, naah. ![]() | |
Piet__Piraat | woensdag 4 november 2015 @ 22:39 |
Met zo'n D5 moet je ook gewoon 1:14-1:15 kunnen halen hoor. Maar dan ben je qua kosten wel prijziger uit dan nu, waarschijnlijk. Heb je wel een dikke bak onder je kont, dat dan weer wel. Of je zoekt een V70 op LPG, kun je ook lachen. | |
Sounddragon | woensdag 4 november 2015 @ 23:24 |
Hebben die stokbroden daar ook last van ja? ![]() Sja, dan kost het iets meer. Maar dat hoort erbij he ![]() | |
derLudolf | donderdag 5 november 2015 @ 00:30 |
De eigenaar van de snackbar hier in het dorp rijdt een Jaguar met een V6 diesel. Hij mag graag 'zeuren'/ouwehoeren ouder van alles en nog wat, vaak ook grappen over zijn auto en zo. Was een keer iemand die de Engelse auto zat af te kraken. Vertelt hij zo, 'ja maar er zit een Franse motor in' Nja toen was het feest helemaal compleet natuurlijk ![]() | |
gateway | donderdag 5 november 2015 @ 21:48 |
Ik zal eens nieuwe foto's maken..... De touran is de deur uit........ steeds weer ellende. En nu..... Een Dacia Lodgy..... Echt wel ff wat anders...... maar tot nu toe bevalt het wel redelijk....... Natuurlijk weer een diesel, de grootste leverbaar... 1.5 met 107 PK ![]() [ Bericht 29% gewijzigd door gateway op 05-11-2015 22:07:34 ] | |
Mano_ | vrijdag 6 november 2015 @ 20:53 |
Niet dat ik weet, maar ik meen me een zekere gründliche Germaan te herinneren die zichzelf spontaan verlaagde ![]() | |
Mano_ | vrijdag 6 november 2015 @ 20:56 |
Hehe dat heb ik ook met m'n Coupé. "Ha! Franse rommel!" -"Jamaar, hij is door Pininfarina in Italië gebouwd! Oh wacht..." En ondertussen 270k vrijwel probleemloze kilometers ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 7 november 2015 @ 21:16 |
Stond kewl, reed minder. | |
DieselTank | zondag 8 november 2015 @ 00:18 |
Dat is een user op fok Alleen dan in een tank | |
DX11 | vrijdag 13 november 2015 @ 20:25 |
Wie tankt er hier nog meer in Elten? (ps star is meestal iets goedkoper) | |
Messina | zondag 6 december 2015 @ 11:21 |
http://www.telegraaf.nl/a(...)e_versnelling__.html Mooi linkje voor hier ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 6 december 2015 @ 11:34 |
Antwoord op de vraag klopt wel, de handrem is daarop berekend. Als de vraag gesteld betrekking had op of het verstandig was, handig in de winter, etc. zou ik een ander antwoord van de ANWB-man verwachten. | |
ZwartmetSuiker | zondag 6 december 2015 @ 11:35 |
Ik snap het nooit. Al die xtra handelingen (in neutraal zetten, handrem aantrekken) terwijl je ook gewoon zo uit kan stappen, met de auto in de versnelling. En bij het wegrijden idem dito. | |
Sounddragon | zondag 6 december 2015 @ 11:57 |
Ik denk dat als je kijkt naar puur 'belasting' van het gebruikte item, is het handiger om de handrem te gebruiken. Die is er idd voor gemaakt (heet niet voor niets parkeerrem) want dan slijt er niets. Staat je auto in de versnelling, kan door een parkeerlomperd de bak wel een tik krijgen, maar ook daar zou hij wel tegen moeten kunnen. Is die tik zo hard dat er schade zou kunnen optreden aan de bak internals, dan heb je nog wel meer problemen denk ik ![]() Feit is wel dat je auto op de parkeerrem vaster staat als in de versnelling, wat dus een duwtje van een andere parkeerder sneller laat resulteren in schade. | |
Sounddragon | zondag 6 december 2015 @ 16:00 |
Nieuw record gevestigd ![]() ![]() En de dag erna meteen effe gecompenseerd ![]() ![]() ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 6 december 2015 @ 19:25 |
Je hebt wel echt als een mietje moeten rijden die eerste dag hè ![]() | |
Sounddragon | zondag 6 december 2015 @ 19:30 |
jeh, 90-95 op de cc, truckplakken, alles. ![]() | |
derLudolf | zondag 6 december 2015 @ 19:57 |
Toename brandstofverbruik: 100% Afname reistijd: 32% ![]() Maar nog belangrijker, kom je in dat laatste scenario ook nog uit met je km vergoeding? ![]() | |
Sounddragon | zondag 6 december 2015 @ 20:32 |
ja hoor.. Ik tankte eergisteren voor 1.013 per litertje, dus 1 op 10 boeit niks. Als ik meer dan 800 liter per maand ga verstoken op die 6k kms wordt het krapjes. Meestal zit ik rond de 6.5-7.0 liter gemiddeld op een tank. | |
Piet__Piraat | zondag 6 december 2015 @ 22:31 |
Toename plezier in de auto: onberekenbaar ![]() | |
Sounddragon | zondag 6 december 2015 @ 22:43 |
true, al is 170 op de cc rijden op zondagochtend ook niet heel spannend ![]() ![]() | |
monsterd. | maandag 7 december 2015 @ 00:21 |
Ook een mooie gemiddelde snelheid ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 8 december 2015 @ 10:18 |
Daaamn, de top van mijn 206 op de teller is 158 km/h ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 8 december 2015 @ 11:33 |
Je mag toch maar 130, dus dat is hard zat ![]() #geitenwollensokkenmormel | |
Sounddragon | dinsdag 8 december 2015 @ 11:48 |
Zaterdag gaat de Benz onder het mes.. zit ergens iets niet lekker in de voorwielophanging links, dus er komt een nieuwe reaktiestang onder ws en een zgn reparatiebout waardoor het camber van de voorwielen instelbaar wordt.. Ding trekt heel lichtjes naar links op de snelweg (zelfde als wat Audi's en BMW's hebben zeg maar ![]() ![]() Ik hoop dat het trekken daarna weg is, want daar krijg je behoorlijk lamme jatten van.. het is maar een beetje, maar na een uurtje wordt het knap irritant, plus dat het stuurgedrag er een beetje 'onrustig' van wordt.. kan het niet precies uitleggen, maar het is niet fijn rijden iig. | |
Sounddragon | dinsdag 8 december 2015 @ 11:48 |
Topic izze volllll. |