abonnement Unibet Coolblue
  maandag 26 oktober 2015 @ 23:43:40 #226
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157126198
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 23:39 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Klopt, velgen hebben geen prio voor mij. Hardware die hem langer heel houd wel. Moet ook ooit nog een keer een andere versnellingsbak en koppeling in, dus dat zou ik eerst doen voordat ik 300+ ga uitgeven aan iets optisch.
Mwah, met een zware bak en zoveel paardjes wordt het tijd voor echte remmen, en ekte remmen passen alleen in grote wielen.
Ik wilde eigenlijk een setje 16 inch staal laten verbreden als wintersetje onder de Benz, gewoon, omdat het kan. Alleen.. kan dat niet :( Naja, kan wel.. maar dan moet ik in de winter zonder voorremklauwen rijden :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_157126250
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2015 23:43 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mwah, met een zware bak en zoveel paardjes wordt het tijd voor echte remmen, en ekte remmen passen alleen in grote wielen.
Ik wilde eigenlijk een setje 16 inch staal laten verbreden als wintersetje onder de Benz, gewoon, omdat het kan. Alleen.. kan dat niet :( Naja, kan wel.. maar dan moet ik in de winter zonder voorremklauwen rijden :')
Oja, klopt. Als ik die remmen wil upgraden heb ik minimaal 16 (liefst 17) nodig. Dus tja, dat komt dan nog wel.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 26 oktober 2015 @ 23:47:22 #228
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157126277
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 23:45 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Oja, klopt. Als ik die remmen wil upgraden heb ik minimaal 16 (liefst 17) nodig. Dus tja, dat komt dan nog wel.
Je gaat me toch niet vertellen dat je huidige remmerij in 15 inch past he? :o Dan rijd je behoorlijk over het randje volgens mij :X

Wat weegt dat ding?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_157126299
quote:
4s.gif Op maandag 26 oktober 2015 23:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet vertellen dat je huidige remmerij in 15 inch past he? :o Dan rijd je behoorlijk over het randje volgens mij :X

Wat weegt dat ding?
Ik rij nu op 15" ja, gewoon de standaard remmen. Remt in principe nog best goed hoor, maarja wat beter zou natuurlijk veiliger zijn.
1410kg
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 26 oktober 2015 @ 23:50:03 #230
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157126321
Enig idee wat de diameter van je schijven is? Ik zou er toch minimaal 280mm geventileerd onder willen hebben, en achter ergens rond de 200 - 220 ofzo.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_157126341
quote:
5s.gif Op maandag 26 oktober 2015 23:50 schreef Sounddragon het volgende:
Enig idee wat de diameter van je schijven is? Ik zou er toch minimaal 280mm geventileerd onder willen hebben, en achter ergens rond de 200 - 220 ofzo.
Brake system Rims and tires
Footbrake (ABS) ___________________ Hydraulic disc
brakes with vacuum
servo, diagonally
split circuits
Parking brake ______________________ Acts on rear wheels
Brake fluid ________________________ DOT 4
Do not use DOT 5
Disc diameter:
front, Coupé/5-door/Convertible _______ 11.4" (288 mm)
front, Viggen ______________________ 12.0” (306 mm)
rear ____________________________ 11.3" (286 mm)
Total friction area of brake pads:
front, Coupé/5-door/Convertible _______ 34.4 in² (224 cm²)
front, Viggen ______________________ 35.9 in² (234 cm²)
rear ____________________________ 14.2 in² (92 cm²)

Ik heb dus de 5 deurs, valt toch wel mee dan?

[ Bericht 1% gewijzigd door DX11 op 27-10-2015 00:00:59 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:02:02 #232
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157126501
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 23:51 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Brake system Rims and tires
Footbrake (ABS) ___________________ Hydraulic disc
brakes with vacuum
servo, diagonally
split circuits
Parking brake ______________________ Acts on rear wheels
Brake fluid ________________________ DOT 4
Do not use DOT 5
Disc diameter:
front, Coupé/5-door/Convertible _______ 11.4" (288 mm)
front, Viggen ______________________ 12.0” (306 mm)
rear ____________________________ 11.3" (286 mm)
Total friction area of brake pads:
front, Coupé/5-door/Convertible _______ 34.4 in² (224 cm²)
front, Viggen ______________________ 35.9 in² (234 cm²)
rear ____________________________ 14.2 in² (92 cm²)

Ik heb de 5 deurs.
Verbazingwekkend dat je 288mm in 15 inch krijgt.. da's behoorlijk krap denk ik. Achter valt me ook mee.
Heb diverse auto's getjoend, van chippen tot grotere intercoolers, chippies, throttlebodies dit dat, maar ik begon altijd, zonder uitzondering met het onderstel; ankers zijn belangrijker als power. Op een circuit wint een auto met minder power en betere remmen het áltijd, zeker op de bochtige stukken :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_157126544
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 00:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Verbazingwekkend dat je 288mm in 15 inch krijgt.. da's behoorlijk krap denk ik. Achter valt me ook mee.
Heb diverse auto's getjoend, van chippen tot grotere intercoolers, chippies, throttlebodies dit dat, maar ik begon altijd, zonder uitzondering met het onderstel; ankers zijn belangrijker als power. Op een circuit wint een auto met minder power en betere remmen het áltijd, zeker op de bochtige stukken :Y
Haha kan er ook niks aan doen dit zijn de stock remmen. Maar ik ga nog wel een keer voor 17" icm de "viggen" remmen dus.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:07:52 #234
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157126592
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 00:04 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Haha kan er ook niks aan doen dit zijn de stock remmen. Maar ik ga nog wel een keer voor 17" icm de "viggen" remmen dus.
Ik zit voor de garp te kijken wat er onder de Benz zit :|W

Voor: Vented - Diameter: 345.0 Thickness: 30.0 Minimum
Achter: Solid - Diameter: 290.0 Thickness: 10.0

Weegt 1635, 224paardjes en 510Nm
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_157126754
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 00:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik zit voor de garp te kijken wat er onder de Benz zit :|W

Voor: Vented - Diameter: 345.0 Thickness: 30.0 Minimum
Achter: Solid - Diameter: 290.0 Thickness: 10.0

Weegt 1635, 224paardjes en 510Nm
Ja ok, maar dat is waarschijnlijk ook allemaal uit de fabriek. Ik heb de originele remmen maar niet meer de originele paarden. En heb sowieso "maar" 225pk / 340Nm.

Het verschil tussen gisteren en vandaag :D

Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:34:16 #236
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157126916
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 00:20 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja ok, maar dat is waarschijnlijk ook allemaal uit de fabriek. Ik heb de originele remmen maar niet meer de originele paarden. En heb sowieso "maar" 225pk / 340Nm.

Het verschil tussen gisteren en vandaag :D

[ afbeelding ]
Dit zijn idd fabrieksremmen, fabriekspower ook. Het grappige is, dat de AMG versie dezelfde ankers heeft. die heeft alleen achter geventileerd geloof ik. Voor is precies hetzelfde.

Goeie powercurve.. daaraan kun je goed zien waar de fabriek hem dood heeft gemaakt. Meer koppel als vermogenswinst, en dat is mooi.. koppel is die lekkere duw.. vermogen mogen ze van mij weggooien.. vermogen maakt herrie, koppel is de shit :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_157126966
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 00:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dit zijn idd fabrieksremmen, fabriekspower ook. Het grappige is, dat de AMG versie dezelfde ankers heeft. die heeft alleen achter geventileerd geloof ik. Voor is precies hetzelfde.

Goeie powercurve.. daaraan kun je goed zien waar de fabriek hem dood heeft gemaakt. Meer koppel als vermogenswinst, en dat is mooi.. koppel is die lekkere duw.. vermogen mogen ze van mij weggooien.. vermogen maakt herrie, koppel is de shit :Y
Ik denk maar zo, de auto is nooit gevaarlijker dan je rechtervoet. Dat je veel hebt betekend niet dat je er niet verstandig mee om kan gaan. Ik ga nu niet heel erg anders rijden denk ik. Maar mocht het nodig zijn, dan is het wel beschikbaar, en das best fijn.

Vandaag overigens wel even richting Duitsland gegaan trouwens, moest natuurlijk even testen. Was wel leuk, zat onderhand over de 200 op het punt waar ik normaal op 160 zat (Elten). Maar t was donker, dus niet te gek gemaakt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_157128097
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 00:20 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja ok, maar dat is waarschijnlijk ook allemaal uit de fabriek. Ik heb de originele remmen maar niet meer de originele paarden. En heb sowieso "maar" 225pk / 340Nm.

Het verschil tussen gisteren en vandaag :D

[ afbeelding ]
Tof dat het eindelijk toch gelukt is! Dat is best een leuke performancewinst :)
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 00:34 schreef Sounddragon het volgende:
Meer koppel als vermogenswinst, en dat is mooi.. koppel is die lekkere duw.. vermogen mogen ze van mij weggooien.. vermogen maakt herrie, koppel is de shit :Y
Wijze woorden ^O^

[ Bericht 27% gewijzigd door L0we op 27-10-2015 07:13:59 ]
pi_157128905
Mooi dat je er zo blij mee bent :) Al sluit ik me wel bij SD aan: niet verkeerd om de remmerij dan ook eens aan te pakken, tenzij je maar amper van plan bent het vermogen te gebruiken.
quote:
10s.gif Op maandag 26 oktober 2015 23:38 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk niet, en dat terwijl ik te dichtbij kantoor woon om reiskostenvergoeding te krijgen :')
Nouja, fijn toch? Dan kun je er elke dag van profiteren :)
Schip ahoy!
pi_157128967
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 23:35 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

:D
Kosten zijn ook geen overweging dus? Bij mij is het qua afstand gewoon niet te doen, maar anders zou ik echt wel vaker gaan fietsen.

Nette upgrade wel, delano! Wel een heel forse stijging overigens, niet bang voor problemen?
Ik zou inderdaad ook wel vaker fietsend naar het werk als dat qua afstand kon, lijkt me heerlijk :) .

Laatst trouwens m'n auto helemaal van binnen laten reinigen, doet toch wel iets leuks met je auto. Ziet er ineens een heel stuk anders uit. :P
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:29:04 #241
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157130108
Fietsen is voor als je auto pakot is.

Moet ik eerst een fiets kopen :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:30:00 #242
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157131205
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 00:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik zit voor de garp te kijken wat er onder de Benz zit :|W

Voor: Vented - Diameter: 345.0 Thickness: 30.0 Minimum
Achter: Solid - Diameter: 290.0 Thickness: 10.0

Weegt 1635, 224paardjes en 510Nm
Dat is over- of onderbemeten vind je? Ik snap wat er staat, maar wat het inhoud of hoor het zich verhouding tot andere auto's...

Waarom achter dunnere en kleinere remmen? Daar komt al die power op ja...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:22:09 #243
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157132081
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 11:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat is over- of onderbemeten vind je? Ik snap wat er staat, maar wat het inhoud of hoor het zich verhouding tot andere auto's...

Waarom achter dunnere en kleinere remmen? Daar komt al die power op ja...
Overbemeten imho, ga maar eens vergelijken, 345mm zit in de richting van Porsche remmen volgens mij, en achter is idd maar enkel, daar had ik dan een dubbele verwacht inderdaad, zeker omdat het een station is, waarvan je kunt verwachten dat hij wel eens volgestouwd ligt en/of evt een aanhanger erachter. Maar dan nog is 290 mm best wel groot voor achterremmen.
Een auto remt net als alle andere voertuigen voor het grootste deel op de voorremmen, domweg omdat bij een vertraging de massa op de voorwielen gaat hangen. Welke wielen er aangedreven zijn is niet zo heel spannend, al merk ik wel dat de V6 behoorlijk na 'leunt' als je het gas loslaat. hij remt dan heel eventjes af op de motor, en daarna worden de massa van het blok en de aandrijflijn weer de baas, en loopt hij gewoon door :)
Ik moet ook zeggen dat hij behoorlijk gebruik maakt van de remcapaciteit; ding maakt een partij remstof :X . 1000 km mee gereden nu denk ik en de wielen zijn echt zwart. En ik rijd er niet heel gestoord mee ofzo.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:43:44 #244
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157132472
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 12:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Overbemeten imho, ga maar eens vergelijken, 345mm zit in de richting van Porsche remmen volgens mij, en achter is idd maar enkel, daar had ik dan een dubbele verwacht inderdaad
Beter mee dan om verlegen ;)
Wat bedoel je met enkel en dubbel? Dat je maar een remblok hebt?


quote:
Ik moet ook zeggen dat hij behoorlijk gebruik maakt van de remcapaciteit; ding maakt een partij remstof :X . 1000 km mee gereden nu denk ik en de wielen zijn echt zwart. En ik rijd er niet heel gestoord mee ofzo.
Beetje Dasty dr op spuiten en ze glimmen weer :P Die tip kreeg ik laatst om het voor velgen te gebruiken. Werkt beter als truckcleaner
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:53:13 #245
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157132653
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 12:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Beter mee dan om verlegen ;)
Wat bedoel je met enkel en dubbel? Dat je maar een remblok hebt?

[..]

Beetje Dasty dr op spuiten en ze glimmen weer :P Die tip kreeg ik laatst om het voor velgen te gebruiken. Werkt beter als truckcleaner
Nee, enkele schijf of dubbele schijf (wel- of niet geventileerd) ;)

Klopt idd Dasty is goeie shit. De kunst is gewoon om het er regelmatig even vanaf te vegen, kan gewoon met een droog doekje. Remmenstof vreet in op langere termijn, en dan wordt het erg lastig om weer netjes te krijgen. Wat ook helpt is je wielen in de was zetten.
Deze wielenset is niet mooi meer en gaat sowieso winterset worden. Ik kijk het effe aan, nu zitten er nog allweathers op met een paar mm, ik verwacht die er toch wel redelijk vlot onderuit te gaan gooien en dan komt er meteen winterrubber op.. van het voorjaar kijken voor een setje 18 inchers als zomervelgen, dan gaan de winterbanden er weer (tijdelijk) vanaf en laat ik ze stralen en matzwart poedercoaten of spuiten. Heb ik ook geen gelazer meer met remstof :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 3 november 2015 @ 20:08:28 #246
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157298750
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 13:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

5.7L/100km.
Kan ik van dromen, terwijl ik in een 90pk 1.4 rijdt heb ik het omgekeerde mits je 120 rijdt waar 130 toegestaan en degelijke. (Wel een benzine maar een corsa is ook een stuk lichter als een C)
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 13:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Sja, het is nu nieuw he, dus ik moet effe kijken wattie doet en kan. Ga nog wel kijken of het beter kan (denk dattie 5,5 moet kunnen halen), maar daarna ga ik hem gewoon gebruiken voor waar ik hem voor heb. Vanochtend heb ik gereden zoals ik met de 220 deed, en toen zat ik ergens net onder de 7 liter geloof ik. Dat is nog steeds zuiniger als de 220.
Geen idee wat een Corsa weegt, maar dit zit tegen de 1600 kilo droog volgens mij.. best heavy voor een middenklassertje.
Whehehe.. ik denk niet, ik wéét dat hij 1 op 20 haalt :7



Heb ik wel vanaf Geleen tot Boxmeer tussen de 90 en 100 aangehouden op de meeste stukken, en het eerste stukkie A2 op de spitsstrook lekker tussen de vrachtwaggels blijven hangen om niet in de verleiding te komen om mee te gaan in het snellere verkeer en/of de boel nodeloos op te houden.. Maar hij kán het.. dit is dik lager als de fabrieksopgave trouwens _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_157298858
Cruisen voor verbruik ^O^ nette score voor het gewicht!

Ik heb morgen 'pas' ( :') ) m'n eerste echte volle tank gereden. Range stond vrijwel constant op 1200km, nu in totaal ongeveer 1150 want ik heb wat filewerk moeten overleven. Dagteller is net over de 1000 heen, morgen is de frituurolie goedkoop dus hij mag weer vol ^O^
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  dinsdag 3 november 2015 @ 20:19:41 #248
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157299098
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Cruisen voor verbruik ^O^ nette score voor het gewicht!

Ik heb morgen 'pas' ( :') ) m'n eerste echte volle tank gereden. Range stond vrijwel constant op 1200km, nu in totaal ongeveer 1150 want ik heb wat filewerk moeten overleven. Dagteller is net over de 1000 heen, morgen is de frituurolie goedkoop dus hij mag weer vol ^O^
'Cruisen' feels like slakkensporen maken op het asfalt; heb aardig wat 'dodelijke' blikken in mijn achteruitkijkspiegel gezien _O-
Bij mij staat de range ook boven de 1100 soms, maar ik betwijfel ten zeerste of ik ooit 1000+ met het ding zal halen :P .. Met mijn ouwetje ook nooit echt gelukt, en daarmee moest het écht kunnen, maar elke keer als ik in de buurt kwam versliep ik me ofzo, en moest ik gassen ipv slakken. Record is ooit 945 km op een tank geweest, en toen ging er 62 liter in, dus in theorie zat er toen nog 8 liter in, dus had best wel gekund :+

Maarrehh.. frituurolie? You're kidding, right? :D
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 3 november 2015 @ 20:24:30 #249
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_157299228
Laatste tijd een grote beurt gegeven, APK en nieuwe remblokken :D
Dure auto-maanden geweest, in verhouding. :P
pi_157299335
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

'Cruisen' feels like slakkensporen maken op het asfalt; heb aardig wat 'dodelijke' blikken in mijn achteruitkijkspiegel gezien _O-
Bij mij staat de range ook boven de 1100 soms, maar ik betwijfel ten zeerste of ik ooit 1000+ met het ding zal halen :P .. Met mijn ouwetje ook nooit echt gelukt, en daarmee moest het écht kunnen, maar elke keer als ik in de buurt kwam versliep ik me ofzo, en moest ik gassen ipv slakken. Record is ooit 945 km op een tank geweest, en toen ging er 62 liter in, dus in theorie zat er toen nog 8 liter in, dus had best wel gekund :+

Maarrehh.. frituurolie? You're kidding, right? :D
Diesel, frituurolie.. wat is het verschil? :+

Ja, die boze blikken ken ik :')
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')