224 pony's en 510nm.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:26 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Hoeveel paarden zijn het geworden?
Nice! Meer dan nice zelfsquote:
Klopt helemaal. Maar daarom juist fijn dat het niet meteen hoeft, maar dat je eerst rustig een tijdje kan rijdenquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
in principe gas erop, maar er zijn wel wat dingetjes te verhapstukken. Niks schokkends of wat meteen moet. Heb je altijd als je wat nieuws koopt.
Tering, dat is x2 dan wat ik gister gehaald heb. Goed bezigquote:
Jeh, als het ding issues zou hebben had ik mijn ouwe trouwe stinkie niet ingeruild. Je weet het natuurlijk nooit, en ik heb niet altijd mazzel met auto's, maar ik ga er vanuit dat er geen gekkigheid komt op korte termijnquote:Op zondag 18 oktober 2015 09:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Maar daarom juist fijn dat het niet meteen hoeft, maar dat je eerst rustig een tijdje kan rijden
Wat heb jij gehaald dan?quote:Op zondag 18 oktober 2015 10:37 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Tering, dat is x2 dan wat ik gister gehaald heb. Goed bezig
Mooi!!! Mooie kleur. Rijdt lekker neem ik aan.quote:Op zondag 18 oktober 2015 16:12 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Deze 318D.Had me al gemeld in het BMW topic hiero
Zeker weten! Al heb ik nog maar 200km ermee afgelegdquote:Op zondag 18 oktober 2015 16:16 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Mooi!!! Mooie kleur. Rijdt lekker neem ik aan.
Lekker hoorquote:Op zondag 18 oktober 2015 16:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Zeker weten! Al heb ik nog maar 200km ermee afgelegdMaar niets te klagen inderdaad.
BC staat op dit moment op 5.6l/100, maar dat is vooral snelweg geweest. Vandaag ook weer de snelweg op, ga hem daarna even aftanken en dan weet ik wat ongeveer het best haalbare is. Woonwerk is toch vooral provinciaal, maar lekker doorrijden. Zuinig, rwd + relatief ruim was de insteek.quote:
In het licht van de insteek een geslaagde koop lijkt mij! Hoe oud is ie enzo?quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:00 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
BC staat op dit moment op 5.6l/100, maar dat is vooral snelweg geweest. Vandaag ook weer de snelweg op, ga hem daarna even aftanken en dan weet ik wat ongeveer het best haalbare is. Woonwerk is toch vooral provinciaal, maar lekker doorrijden. Zuinig, rwd + relatief ruim was de insteek.
2002, 350dkm geredenquote:Op zondag 18 oktober 2015 17:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
In het licht van de insteek een geslaagde koop lijkt mij! Hoe oud is ie enzo?
Ja idd, op diesel maak ik me toch eerder zorgen over een hele lage stand dan een hogequote:Op zondag 18 oktober 2015 17:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Kan nog wel een tijdje mee dan lijkt me
Begrijpelijk, al weet je het nooitquote:Op zondag 18 oktober 2015 15:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jeh, als het ding issues zou hebben had ik mijn ouwe trouwe stinkie niet ingeruild. Je weet het natuurlijk nooit, en ik heb niet altijd mazzel met auto's, maar ik ga er vanuit dat er geen gekkigheid komt op korte termijn
Waarnaar?quote:Op zondag 18 oktober 2015 18:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Begrijpelijk, al weet je het nooit. Ik heb helaas met de huidige (LPG) ook niet alleen maar geluk gehad, paar tricky dingen moeten laten fixen en wat extra zaken gedaan omdat ze toch een keer moesten en ik het liever aan het begin heb dan aan het eind: nu heb ik er tenminste zelf nog profijt van. Maar goed, dat duwt de rekening wel fors omhoog en nu kan ik er weer een tijdje tegen. Alleen zit ik alweer rond te kijken naar iets anders
Gewoon, iets andersquote:
Dat, of even sparen natuurlijk om een nieuwere diesel aan te schaffen? Of een gewone in plaats van dikke diesel nemen?quote:Op zondag 18 oktober 2015 18:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Gewoon, iets anders
Ik wil eigenlijk weer gaan dieselen, dat past toch wel goed bij m'n rijstijl merk ik. Maar nu maak ik gewoon te veel km's om een dikke diesel te hebben, daar is de reiskostenvergoeding niet naar en je schrijft te veel af (kopen iets boven 200k en over twee jaar verkopen met 350k, dan is ie net niks meer waard). Dus beter even wachten tot die km's wat afnemen.
Mooie kleur!quote:Op zondag 18 oktober 2015 16:12 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Deze 318D.Had me al gemeld in het BMW topic hiero
Ik rijd er 1300 in de week ongeveer (alleen woon-werk), juist die kilometrages verantwoorden de aankoop van een dikke diesel vind ik.. kunnen veel hebben en je gebruikt maar deels de power, en dus weinig slijtage. Buiten dat het rijdt het gewoon superrelaxed. En mijn aankoop staat over 2 jaar ook op 350k, maar meer als 2 roodjes gaat ie niet afschrijven, geloof ik niks van als ik nu kijk wat ze kosten met die standen, en dan heb je vaak nog pre facelifts ook.quote:Op zondag 18 oktober 2015 18:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Gewoon, iets anders
Ik wil eigenlijk weer gaan dieselen, dat past toch wel goed bij m'n rijstijl merk ik. Maar nu maak ik gewoon te veel km's om een dikke diesel te hebben, daar is de reiskostenvergoeding niet naar en je schrijft te veel af (kopen iets boven 200k en over twee jaar verkopen met 350k, dan is ie net niks meer waard). Dus beter even wachten tot die km's wat afnemen.
Ah joh, kocht mijn PSA hok met 294.000, staat nu na 3 maanden op 301. Heb er al wel gedoe mee gehad btwquote:Op zondag 18 oktober 2015 18:04 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ja idd, op diesel maak ik me toch eerder zorgen over een hele lage stand dan een hoge
Mijn focus gaat de 330dkm ook aantikken. De gemiddelde psa-bestuurder stresst al bij een ton minder
Ik wil juist nog een keer een zescilinder. Gewoon, omdat het kan.quote:Op zondag 18 oktober 2015 18:37 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat, of even sparen natuurlijk om een nieuwere diesel aan te schaffen? Of een gewone in plaats van dikke diesel nemen?
Maar wat heb jij voor die van jou betaald als ik vragen mag? Ik zit met een schuin oog te kijken naar een E91 330d. Een fatsoenlijk exemplaar met de opties die ik wil doet 10-12k minimaal. Daar moet nu dan te veel geld bij. En als ik zie wat de laatste serie E46 330d nu opbrengt, krijg ik er over twee jaar nog maximaal 5k ofzo voor. Da's (te) hard afschrijven. Koop je nu voor 6k, dan heb je inderdaad minder te lijden.quote:Op zondag 18 oktober 2015 19:15 schreef Sounddragon het volgende:
Ik rijd er 1300 in de week ongeveer (alleen woon-werk), juist die kilometrages verantwoorden de aankoop van een dikke diesel vind ik.. kunnen veel hebben en je gebruikt maar deels de power, en dus weinig slijtage. Buiten dat het rijdt het gewoon superrelaxed. En mijn aankoop staat over 2 jaar ook op 350k, maar meer als 2 roodjes gaat ie niet afschrijven, geloof ik niks van als ik nu kijk wat ze kosten met die standen, en dan heb je vaak nog pre facelifts ook.![]()
Snap ik, lijkt mij ook lekker rijden zo'n 6 cilinder diesel. Op BMW gebied zou ik dan wel voor de 5-serie gaan dan..zo'n F10 serie. Ik vind dat zo'n geweldig mooie auto!quote:Op zondag 18 oktober 2015 20:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik wil juist nog een keer een zescilinder. Gewoon, omdat het kan.
[..]
Maar wat heb jij voor die van jou betaald als ik vragen mag? Ik zit met een schuin oog te kijken naar een E91 330d. Een fatsoenlijk exemplaar met de opties die ik wil doet 10-12k minimaal. Daar moet nu dan te veel geld bij. En als ik zie wat de laatste serie E46 330d nu opbrengt, krijg ik er over twee jaar nog maximaal 5k ofzo voor. Da's (te) hard afschrijven. Koop je nu voor 6k, dan heb je inderdaad minder te lijden.
Plus...jij krijgt 19 cent/km (grofweg 1k per maand aan reiskostenvergoeding). Daar kun je voor rijden. Ik krijg minder en er moet uit eigen zak meer bij. Dat scheelt onderaan de streep nogal.
Een F10quote:Op zondag 18 oktober 2015 20:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Snap ik, lijkt mij ook lekker rijden zo'n 6 cilinder diesel. Op BMW gebied zou ik dan wel voor de 5-serie gaan dan..zo'n F10 serie. Ik vind dat zo'n geweldig mooie auto!
7k inclusief 250¤ afleveringskosten, waar ze een rondje olie en filters en een verse APK voor hebben geleverd.quote:Op zondag 18 oktober 2015 20:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik wil juist nog een keer een zescilinder. Gewoon, omdat het kan.
[..]
Maar wat heb jij voor die van jou betaald als ik vragen mag? Ik zit met een schuin oog te kijken naar een E91 330d. Een fatsoenlijk exemplaar met de opties die ik wil doet 10-12k minimaal. Daar moet nu dan te veel geld bij. En als ik zie wat de laatste serie E46 330d nu opbrengt, krijg ik er over twee jaar nog maximaal 5k ofzo voor. Da's (te) hard afschrijven. Koop je nu voor 6k, dan heb je inderdaad minder te lijden.
Plus...jij krijgt 19 cent/km (grofweg 1k per maand aan reiskostenvergoeding). Daar kun je voor rijden. Ik krijg minder en er moet uit eigen zak meer bij. Dat scheelt onderaan de streep nogal.
Da's goed te overzien. En dan schrijf je inderdaad niet meer idioot veel af waarschijnlijk. Conclusie is dat ik gewoon een goedkopere auto moet gaan zoekenquote:Op zondag 18 oktober 2015 21:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
7k inclusief 250¤ afleveringskosten, waar ze een rondje olie en filters en een verse APK voor hebben geleverd.
Ik noem het 'betere prijs - kwaliteit' verhoudingquote:Op zondag 18 oktober 2015 21:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Da's goed te overzien. En dan schrijf je inderdaad niet meer idioot veel af waarschijnlijk. Conclusie is dat ik gewoon een goedkopere auto moet gaan zoeken
Mja, dat roep ik dan weer nietquote:Op zondag 18 oktober 2015 22:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik noem het 'betere prijs - kwaliteit' verhouding![]()
BMW en Audi zijn gewoon meer in trek, en dus een beetje overpriced.. MB is redelijk ondergewaardeerd, mede door van die Taxi! roepende zielepietjes die nog nooit het lef hebben gehad om er eentje te rijdenOndergetekende riep vroegah (toen ik Opel reed
² ) ook mee.. tot ik er eentje had.. en nu heb ik de volgende.. need I say more?
Moah, valt wel mee toch? Mis alleen stoelverwarming en evt schuifdakkie.quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mja, dat roep ik dan weer niet. Een Benz trekt me gewoon niet, en als het er al eentje zou worden, dan een E, en dat is meteen weer prijzig. Dus dat wordt 'm ook niet. Conclusie: nu even doorrijden en over een half jaar opnieuw kijken.
Kijken kan altijd hequote:Op zondag 18 oktober 2015 20:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Een F10. Prachtige auto's ja, maar als ik een E91 al amper kan ophoesten, dan kan ik voor een F11 nog wel veel langer doorsparen.
Ik bedoelde vooral ook in de maandelijkse lasten, maar dat had ik inderdaad niet zo duidelijk opgeschrevenquote:Op zondag 18 oktober 2015 23:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Moah, valt wel mee toch? Mis alleen stoelverwarming en evt schuifdakkie.
Jammere is dat de E61 me gewoon echt niet trekt. Geen mooie auto, want die zijn inmiddels ook nog wel voor aardige prijzen te krijgen. Los daarvan zijn het technische en elektronisch ook auto's die regelmatig problemen hebben, dus daar ben ik sowieso al huiverig voor. Een F11 is een prachtige wagen, maar als ik dan toch dat budget zou hebben zou ik eerder voor een XF Sportbrake gaan.quote:
Rijdende frituurpanquote:Op zondag 18 oktober 2015 18:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Op diesel moet je koken.
Al rij ik nu ook diesel.
5.7L/100km.quote:Op maandag 19 oktober 2015 13:19 schreef Sounddragon het volgende:
Hihi, wat nou zuipen?
[ afbeelding ]
Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat opa zich gruwelijk zat te ergeren achter me in zijn seicento op de snelweg met 100 op de cc
Sja, het is nu nieuw he, dus ik moet effe kijken wattie doet en kan. Ga nog wel kijken of het beter kan (denk dattie 5,5 moet kunnen halen), maar daarna ga ik hem gewoon gebruiken voor waar ik hem voor heb. Vanochtend heb ik gereden zoals ik met de 220 deed, en toen zat ik ergens net onder de 7 liter geloof ik. Dat is nog steeds zuiniger als de 220.quote:Op maandag 19 oktober 2015 13:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
5.7L/100km.
Kan ik van dromen, terwijl ik in een 90pk 1.4 rijdt heb ik het omgekeerde mits je 120 rijdt waar 130 toegestaan en degelijke. (Wel een benzine maar een corsa is ook een stuk lichter als een C)
Het is grappig; want ik rijd juist relaxter als in de 220, waarin ik redelijk moest trappen om vlotjes mee te kunnen, en dan maakt dat ook nog herrie enzo. Dit is gewoon eigenlijk in serene rust cruisen, je hoort alleen wat als je boven de 3500 rpm komt, en dan ben je al redelijk laag aan het vliegenquote:Op maandag 19 oktober 2015 13:47 schreef JDude het volgende:
Corsa weegt een kilootje of 1100 geloof ik.
Mijn boordcomputer geeft al een tijdje 4,5 l. / 100km aan, maar ik zou niet willen weten wat zo'n Benz verbruikt met mijn rijgedrag.
Eens! Ik vind die serie ook niet mooi, te lomp.quote:Op maandag 19 oktober 2015 08:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik bedoelde vooral ook in de maandelijkse lasten, maar dat had ik inderdaad niet zo duidelijk opgeschreven.
[..]
Jammere is dat de E61 me gewoon echt niet trekt. Geen mooie auto, want die zijn inmiddels ook nog wel voor aardige prijzen te krijgen. Los daarvan zijn het technische en elektronisch ook auto's die regelmatig problemen hebben, dus daar ben ik sowieso al huiverig voor. Een F11 is een prachtige wagen, maar als ik dan toch dat budget zou hebben zou ik eerder voor een XF Sportbrake gaan.
Blij dat ik je niet tegen ben gekomen onderwegquote:Op maandag 19 oktober 2015 13:19 schreef Sounddragon het volgende:
Hihi, wat nou zuipen?
[ afbeelding ]
Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat opa zich gruwelijk zat te ergeren achter me in zijn seicento op de snelweg met 100 op de cc
Ik meestal ook niet, maar ik rijd ook niet standaard meer op links. En 1 op 11/12 is more likely als je een beetje gaat doorrijdenquote:Op maandag 19 oktober 2015 19:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Blij dat ik je niet tegen ben gekomen onderweg
Dat zou ik echt nooit halen. Heb ik het geduld niet voor. Hup, gas eropDan kom je snel op 1:14 ofzo waarschijnlijk.
quote:Op maandag 19 oktober 2015 13:19 schreef Sounddragon het volgende:
Hihi, wat nou zuipen?
[ afbeelding ]
Heeft opa je dan niet ingehaald?quote:Op maandag 19 oktober 2015 13:19 schreef Sounddragon het volgende:
Hihi, wat nou zuipen?
[ afbeelding ]
Eerste tank heb ik niet gecheckt, maar denk dat ik rond de 1 op 13 zat met een redelijk normale rijstijl voor in een nieuwe bak met veel te veel power (lees: uitproberenquote:Op maandag 19 oktober 2015 21:23 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]![]()
Ik heb vandaag volgetankt, eerste vooruitzichten zijn goed. 1:18,55 na 500+km waarbij ik niet eens heel erg veel rekening hield met zuinig rijden
Nee, hij bleef netjes achter me hangen, denk dat hij niet durfde met dat trage ding; was precies op een stukkie na Venlow, waar het 130 wordt en het overgrote meerendeel de cc bijstelt naar 140, en dan is het nogal gewaagd om met je prutteltje ineens in te gaan halen. (Al hebben vrachtwagens daar ook dikke lak aan).quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 09:29 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Heeft opa je dan niet ingehaald?. Die seicento's kunnen de 120 wel aantikken.
Overigens is mijn verbruik op benzine ongeveer 5L per 100km, met 110. Ik heb geen haast, en 110 vind ik zelf wel een mooie snelheid. Ga ik harder, dan merk ik gewoon dat ik veel meer moet inspannen; dat vind ik niet relaxed rijden. En dan gaat die 1.2 wel zuipen
En laatst de tank hier volgegooid voor 1,36 voor een liter euro95. Benzineoorlog tussen twee tankstations hiero. Diesel was ook goedkoop, 1.05.
Als ik banden koop vind ik het belangrijkste dat ze niet teveel lawaai maken en genoeg grip hebben. Zuinigheid komt bij mij echt op de tweede plaats.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:05 schreef The_Cees het volgende:
Gewoon lekker op benzine rijden en eventueel energiezuinige banden gebruiken. www.autobandenmarkt.nl/banden/michelin/energy-saver.html
28 cent, hebben die Belgen ook nog iets als wegenbelasting? Anders zou iedereen toch meteen een V8 nemen op LPGquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, hij bleef netjes achter me hangen, denk dat hij niet durfde met dat trage ding; was precies op een stukkie na Venlow, waar het 130 wordt en het overgrote meerendeel de cc bijstelt naar 140, en dan is het nogal gewaagd om met je prutteltje ineens in te gaan halen. (Al hebben vrachtwagens daar ook dikke lak aan).
Ik tap in België, en de laatste 2 beurten was de diesel 1 euro en één cent... benzineprijzen weet ik niet, kijk ik niet naar. zal van de week wel een piccie schieten van het prijzenbord daar.. word je vrolijk vanIk hoorde laatst dat een pompie verderop daar LPG van de hand doet voor 28 cent per liter
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |