Slopel Corsa diesel uit 2013. Da's m'n voornaamste kilometervreter in ieder geval.quote:
Over wat voor bolide hebben we het?quote:Op donderdag 10 september 2015 22:50 schreef Irritatie100 het volgende:
Moet hier ook eens wat vaker gaan posten ipv lurken. Autorijden
Alleen jammer dat ik mijn bolide vorige week aantrof met een lege accu na 3 weken op vakantie te zijn geweest en dat startkabels ook niet hielpen![]()
accu bleek niet goed meer te zijn, maar omdat ik hem normaal elke dag wel gebruik was dat nog niet opgevallen. Nu dus een nieuwe accu erin gemikt en ik kan er weer tegenaan
Binnenkort wel toe aan een nieuwe distributie alleen, dat zal ik nog wel even gaan voelen in de portemonnee vrees ik
Skoda Octavia uit 2002.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:56 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Over wat voor bolide hebben we het?![]()
Mazda nog steeds niet verkocht. Ik denk dat ik nieuwe foto's moet gaan maken.
Dan wil ik wel met de mercedes s klasse die kan automitisch file rijden incl sturenquote:Op dinsdag 8 september 2015 12:29 schreef Rickertman96 het volgende:
Dus vanaf 2016 mag je bepaalde technische snufjes gebruiken tijdens het examenen over een tijdje rijden we zelf niet meer
Heb je wel eens een moderne turbo benzine gereden?quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:37 schreef Actaeon het volgende:
Vind diesel toch wel erg plezierig rijden, lekker relax.
Theres no replacement for displacementquote:Op vrijdag 11 september 2015 00:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heb je wel eens een moderne turbo benzine gereden?
Of beter nog een wat oudere turbo benzine. Zeker niet zo relax maar ow, wat prettig
Dat is er zeker niet nee, maar doe mij maar een hoogtoerige turbo-benzine motor.quote:Op vrijdag 11 september 2015 00:20 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Theres no replacement for displacement
Doe mij maar een zes-in-lijnquote:Op vrijdag 11 september 2015 00:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is er zeker niet nee, maar doe mij maar een hoogtoerige turbo-benzine motor.
Deze man.quote:Op vrijdag 11 september 2015 00:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heb je wel eens een moderne turbo benzine gereden?
Of beter nog een wat oudere turbo benzine. Zeker niet zo relax maar ow, wat prettig
Ik heb een turbo benzine in de Peugeot, blok nog ontwikkeld in samenwerking met Mini/BMW ookquote:Op vrijdag 11 september 2015 00:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heb je wel eens een moderne turbo benzine gereden?
Of beter nog een wat oudere turbo benzine. Zeker niet zo relax maar ow, wat prettig
Ja een wat oudere turbo benzine, maar dan heb ik liever een diesel of een benzinemotor met grotere inhoud.quote:Op vrijdag 11 september 2015 00:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heb je wel eens een moderne turbo benzine gereden?
Of beter nog een wat oudere turbo benzine. Zeker niet zo relax maar ow, wat prettig
Beter nog een V8 turbodieselquote:Op vrijdag 11 september 2015 07:49 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Deze man.
Ik ben fan van de 1.8T in mijn Octavia![]()
Als die turbo er ineens inklapt bij 3000rpm ongeveer ga je er toch wel erg hard van door
Al is een wens voor een eventuele volgende auto wel iets met meer dan 4 cilinders hoor. 1 keer een V8 gereden voor m'n werk, dat geluid![]()
![]()
Daar kan het fluiten van een turbo niet tegenop hoor.
Meh, doe mij toch maar een mooie V8-benzine-brulquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:58 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Beter nog een V8 turbodiesel. Van die Detroit motoren
Oh mijn dieselt is over de 3 ton
Mooie auto'squote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:05 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wordt denk ik een 318d of 320d hiero, E46. Even afwachten alleen nog of het echt nodig blijkt te zijn qua kms.
325k al bijna. Vandaag kijken voor een nieuwe(re) voiturequote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:58 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Beter nog een V8 turbodiesel. Van die Detroit motoren
Oh mijn dieselt is over de 3 ton
Wat ga je bekijken?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
325k al bijna. Vandaag kijken voor een nieuwe(re) voitureNiet omdat de ouwe 'op' is, maar die heeft geen CC, geen airco, geen leer, geen elektrisch verstelbare stoelen en bovenal een PKtje of 100 te weinig
Een donker-donkerblauwe MB C270 cdi station uit 2004 met grijs leer en zo goed als de hele optielijstquote:
jep, kan nog steeds, maar ik erger me aan de hoogtoerigheid op de snelweg als ik eens door wil rijden, en het gebrek aan cc.. Staat inmiddels al op 325k, dus dat half miljoen gaat ie wel redden, alleen niet meer bij mij denk ikquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
En ik maar denken dat je die oude Benz tot een half miljoen ging rijden! Dat was het plan toch?
Al is zo'n 270cdi wel een mooie stap vooruit natuurlijk. Veel gelopen?
Weet je in ieder geval dat je weer een hele tijd vooruit kanquote:Op zondag 11 oktober 2015 12:46 schreef Irritatie100 het volgende:
Morgenochtend mijn auto wegbrengen voor een nieuwe distributieriem en verse APK. Dure grap wordt dat denk ik
Verwacht trouwens niks bij de APK, maand of 3 geleden een beurt gehad en toen had die monteur eigenlijk vrij weinig opmerkingen. Alleen een nieuw multiriem en een aantal vloeistoffen vervangen en toen kon hij er weer jaren tegenaan volgens de monteur.
Wel dus nog een dringend advies voor de distributieriem gehad, die zat er al 8,5 jaar en 120k omheende dealer raadt aan om hem om de 10 jaar of 180k te vervangen, maar ik pak hem nu maar mee tijdens de APK.
Ja, al ben ik benieuwd naar hoe lang de turbo het uithoudt. Niet dat die nu tekenen van falen geeft ofzo, maar zo'n ding heeft ook het eeuwige leven niet héquote:Op zondag 11 oktober 2015 13:52 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Weet je in ieder geval dat je weer een hele tijd vooruit kan
Nja zolang ie het gewoon doet is het prima toch? Ik zou er niet elke keer bij stilstaan dat ie ergens in de toekomst vervangen moet wordenquote:Op zondag 11 oktober 2015 15:05 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja, al ben ik benieuwd naar hoe lang de turbo het uithoudt. Niet dat die nu tekenen van falen geeft ofzo, maar zo'n ding heeft ook het eeuwige leven niet hé
Neuh, en ik ga er ook netjes mee om. Altijd netjes warm rijden en ook nog even stationair laten draaien voordat ik de motor uitzet.quote:Op zondag 11 oktober 2015 17:48 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nja zolang ie het gewoon doet is het prima toch? Ik zou er niet elke keer bij stilstaan dat ie ergens in de toekomst vervangen moet worden
Tweedehands is een turbo vaak prima te betalen hoor, maar incl montage kan het wel aardig in de papieren lopen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 18:07 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Alleen zo'n turbo is wel achterlijk duur natuurlijk. En ik heb wat betreft klussen niet 2 linkerhanden maar gewoon GEEN handen dus ik kan het ook niet zelf doen
Ach, ik ga er maar vanuit dat het voorlopig niet nodig isquote:Op maandag 12 oktober 2015 05:21 schreef L0we het volgende:
[..]
Tweedehands is een turbo vaak prima te betalen hoor, maar incl montage kan het wel aardig in de papieren lopen.
Wat dat betreft wel voordelig dat ik alles zelf kan
Prima tochquote:Op zondag 11 oktober 2015 18:07 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Neuh, en ik ga er ook netjes mee om. Altijd netjes warm rijden en ook nog even stationair laten draaien voordat ik de motor uitzet.
En voorlopig werkt het ding prima, dus ik vind het allemaal best
Geloof ook dat mijn blok bekend staat als 1 van de betrouwbaarste die VAG ooit gebouwd heeft, dus ik vind helemaal mooi
Alleen zo'n turbo is wel achterlijk duur natuurlijk. En ik heb wat betreft klussen niet 2 linkerhanden maar gewoon GEEN handen dus ik kan het ook niet zelf doen
Op gas moet je koken. En benzine is voor grasmaaiers.quote:Op dinsdag 8 september 2015 08:26 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Diesel? Op diesel moet je koken.
Hoorde laatst een G400cdi rijden. Zonder demper volgens mij. Wat een woest geluidquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:58 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Beter nog een V8 turbodiesel. Van die Detroit motoren
Skoda Octavia RS uit 2002. Inclusief chip naar 235pk/300nmquote:Op maandag 12 oktober 2015 21:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Prima toch
Wat rij je eigenlijk? En waar kijk je naar?
Johquote:Op maandag 12 oktober 2015 23:44 schreef Sjoegerd het volgende:
Verhuizen met een 206 is niet aan te raden
Ging met een ds3 prima. Waarom met een 206 niet?quote:Op maandag 12 oktober 2015 23:44 schreef Sjoegerd het volgende:
Verhuizen met een 206 is niet aan te raden
Ligt er maar net aan of je een trekhaak hebtquote:Op maandag 12 oktober 2015 23:44 schreef Sjoegerd het volgende:
Verhuizen met een 206 is niet aan te raden
Ook niet, dan mag je ook oog geen fatsoenlijke tandemas huifwagen trekken. Of mogen die dingen wel 1500kg trekken?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 07:48 schreef L0we het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan of je een trekhaak hebt
1100kg, dus niet super veel. Maar op zich kom je er een redelijk eind mee.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 08:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ook niet, dan mag je ook oog geen fatsoenlijke tandemas huifwagen trekken. Of mogen die dingen wel 1500kg trekken?
Nee want je bent in overtreding. Zoiets gaat al tot een totaal gewicht van 2 ton.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 08:55 schreef Puala het volgende:
[..]
1100kg, dus niet super veel. Maar op zich kom je er een redelijk eind mee.
Ik had aan een simpele boedelbak voldoende en dat mag prima achter een 206quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 09:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee want je bent in overtreding. Zoiets gaat al tot een totaal gewicht van 2 ton.
[ afbeelding ]
Toen wij verhuisd zijn konden we alles met een steekwagen doen trouwensHelemaal makkelijk
doe mij maar een V6 turbodiesel, de C320 Cdi van aankomende zaterdag bijvoorbeeldquote:
Ik heb de tijden als taxichauffeur achter me gelatenquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 09:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
doe mij maar een V6 turbodiesel, de C320 Cdi van aankomende zaterdag bijvoorbeeld
Huh, ga je toch niet voor die c270?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 09:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
doe mij maar een V6 turbodiesel, de C320 Cdi van aankomende zaterdag bijvoorbeeld
Mooi moment om het te leren toch?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 10:20 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik probeer van t weekend wel een bus te regelen voor het bed en andere grote meuk. Kar doe ik maar niet aangezien ik een krappe achterplaats op moet en mijn karskills niet je van het zijn
Tandemasser regelen, stuur veel makkelijkerquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 10:20 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik probeer van t weekend wel een bus te regelen voor het bed en andere grote meuk. Kar doe ik maar niet aangezien ik een krappe achterplaats op moet en mijn karskills niet je van het zijn
En gelijk even E achter B halen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tandemasser regelen, stuur veel makkelijker
mwoah, 510nm met een 6 bak is hardly een taxi te noemen, of je moet je passagiers gillend op de hoedenplank willen hebben liggenquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 10:12 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik heb de tijden als taxichauffeur achter me gelaten
Hoewel we toen Merc's hadden, maar ik ze weigerden en Passat's pakten. AutomaatMercedes
neh, lichtgrijze bekleding is het niet voor mij. Niet handig met mijn werk, en de mate van onderhoud beviel me niet. Daarbij wilde hij er puntje bij paaltje ineens meer voor hebben.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 10:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Huh, ga je toch niet voor die c270?
Oef, das een leuke hoeveelheid trekkrachtquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mwoah, 510nm met een 6 bak is hardly een taxi te noemen, of je moet je passagiers gillend op de hoedenplank willen hebben liggen![]()
Dan zou ik hem uit principe al laten staanquote:[..]
neh, lichtgrijze bekleding is het niet voor mij. Niet handig met mijn werk, en de mate van onderhoud beviel me niet. Daarbij wilde hij er puntje bij paaltje ineens meer voor hebben.
Dat is tegenwoordig niet meer nodig, tenzij je aanhangers van meer dan 1500 kilo gaat trekken of je totaalgewicht boven de 3500 kilo uitkomt.quote:
Daar wordt het net leukquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:15 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig niet meer nodig, tenzij je aanhangers van meer dan 1500 kilo gaat trekken
Jouw auto mag dan een aanhanger met een maximaal toegestane massa van 1600kg trekken, en geen lege aanhanger van 700 kg die bijv nog 2000kg kan laden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:15 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig niet meer nodig, tenzij je aanhangers van meer dan 1500 kilo gaat trekken of je totaalgewicht boven de 3500 kilo uitkomt.
Mijn auto mag 1600 kilo trekken, en komt dan op een totaalgewicht van een kleine 3000 kilo uit, voor mij is het compleet onnodig
Nou, zo zwaar is een tandemasser nou ook weer niet. Op het werk hebben we een drieasser en die weegt 900kg dacht ik. Dat ding is breed, 4m lang en geheel van staal. Denk dat een gewone tandemasser bij 300kg wel ophoud.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jouw auto mag dan een aanhanger met een maximaal toegestane massa van 1600kg trekken, en geen lege aanhanger van 700 kg die bijv nog 2000kg kan laden.
Daar heb je E voor nodig.
En dubbelassers maken ze niet om er maar 500kg mee te vervoeren over het algemeen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |